News

POST TYPE

SATIRE

စာေရးဆရာ အစိုးရ
21-May-2017 tagged as ဆရာမ်ား

ထိုေန႔တြင္ ထိုႏိုင္ငံကို စာေရးဆရာမ်ားက အာဏာသိမ္းလိုက္သည္။

မည္သည့္ေန႔ ဆိုသည္ကို မေဖာ္ျပႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စာေရးဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္ အာဏာသိမ္းေနရသျဖင့္ ထိုေန႔ကို မွတ္တမ္းတင္မည့္သူ မရွိ။

မည္သည့္ႏိုင္ငံ ဆိုသည္ကိုလည္း မေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့။ အထက္ပါ နည္းလည္းေကာင္း စာေရးဆရာမ်ား ကိုယ္တိုင္ အာဏာသိမ္းေနရသျဖင့္ သူတို႔သိမ္းပိုက္သည့္ ႏိုင္ငံအမည္ကို သူတို႔ မွတ္တမ္းမတင္ခဲ့ႏိုင္။

တကယ္က လူလည္က်တာလည္း ျဖစ္မည္။ 

အာဏာသိမ္းသည္ ဆိုသည္မွာ လက္နက္အားကိုးျဖင့္ မတရားအႏိုင္က်င့္ျခင္းျဖစ္ရာ စာေရးဆရာတို႔မွာ သူတို႔၏ မတရားမႈကို သမိုင္းမတြင္ေစလိုသျဖင့္ ျဖစ္တန္ရာ၏။

သို႔ျဖင့္ သမိုင္းတြင္ မရွိေသာ ထိုရာဇဝင္ ျဖစ္လာသည္ဟု မွတ္ၾကကုန္။ (ဒါမွလည္း ဟိုပုဒ္မလြတ္မွာဟ)

အာဏာသိမ္းသည့္ေန႔တြင္ စာေရးဆရာမ်ား စီးနင္းလာသည့္ ကားႀကီးမ်ားသည္ ကဗ်ာတို၊ ကဗ်ာ ရွည္၊ ေဆာင္းပါးတို၊ ေဆာင္းပါးရွည္ႀကီးမ်ား၊ သေရာ္စာႀကီးမ်ားကို ကားပတ္လည္တြင္ အျပည့္အစုံ တပ္ဆင္ကာ ၿမဳိ႕တြင္းလမ္းမ်ားသို႔ ႐ုတ္တရက္ ေမာင္းဝင္လာၾကသည္။

ကားေပၚတြင္လည္း ပတ္ကားေဖာင္တိန္၊ ရီေနာေဘာပင္၊ ေခြးတံဆိပ္ခဲတံ အစရွိသည္တို႔ကို အသီးသီး ကိုင္ေဆာင္လာေသာ လက္မရြံ႕ စာေရးဆရာမ်ား ပါလာၾကသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ အာဏာရွင္ စာေရးဆရာမ်ားကို ဆန္႔က်င္ရန္ ျပည္သူမ်ားသည္ လမ္းေပၚသို႔ အသီးသီး ထြက္လာၾကသည္။

စာေရးဆရာမ်ားသည္ အျပစ္မဲ့ ျပည္သူမ်ားအား စကားလုံးမ်ား၊ ကာရန္မ်ား၊ သီအိုရီမ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္ကာ ၿဖဳိခြင္းၾကေလသည္။

ျပည္သူမ်ားမွာ စာေရးဆရာမ်ား၏ ရက္စက္ေသာ ၿဖဳိခြင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ အသီးသီး ေနာက္ဆုတ္သြားၾက၏။

ထိုညေနတြင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွာ မိန္႔ခြန္းတစ္ခု လာေလသည္။

“ေဟ့...စာေရးဆရာဆိုတာ စာေရးရင္ လက္နဲ႔ေရးတယ္၊ ေျခေထာက္နဲ႔ မေရးဘူး... ေနာင္ကို ဒီလို လူစုလူေဝးနဲ႔ ဆူမယ္ ပူမယ္ ဆြဲမယ္ ၿဖဲမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စာမူခ စုေပးဖို႔သာ ျပင္ထားၾကေတာ့”
ထိုအခါ ျပည္သူအမ်ားမွာ နာလိုခံခက္ ျဖစ္ကုန္ၾကေလသည္။

“စာေရးဆရာေတြ လူပါးဝတယ္ကြာ... စာမူခ ေပးဖို႔ျပင္ထား ဆိုတာက တို႔ကိုေျပာရမွာ မဟုတ္ဘူး...သူတို႔က စာေရးဆရာ...စာေရးဆရာေတြကို ပုန္ကန္ၿပီး စာမူခနည္းနည္းပဲ ေပးတဲ့ ထုတ္ေဝသူေတြနဲ႔ အယ္ဒီတာေတြကို ေျပာရမွာ အခုေတာ့ကြာ...ေတာက္”

ျပည္သူအမ်ားက ထိုေတာက္ကို က်ယ္က်ယ္မေခါက္ရဲ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရပ္ကြက္တိုင္းတြင္ စာ႐ြက္ႏွင့္ ေဘာပင္ကိုင္ထားေသာ စာေရးဆရာမ်ားကို အေစာင့္ခ်ထားေသာေၾကာင့္ပင္။

သင္းတို႔ကား... မထင္လွ်င္ မထင္သလို ဝင္ေရးသြားႏိုင္ေသာ စာေရးဆရာမ်ား မဟုတ္ပါလား။

လူအမ်ား ဖိမ္႔ဖိမ္႔တုန္ေအာင္ ေၾကာက္႐ြံ႕ရေသာ စာေရးဆရာ အစိုးရသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အာဏာကို ထိထိမိမိ ခ်ဳပ္ကိုင္မိေပၿပီ။

ထိုသို႔ ခ်ဳပ္ကိုင္မိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္ ညေနခင္းမ်ားတြင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမ်ားကို ဖြင့္လိုက္ပါက ေအာက္ပါ စာေရးဆရာ ခ်ီေတးမ်ားကို ၾကားရေလေတာ့သတည္း။

“ေအ့...ေအ့...ေဂ့...ေဂ့...ေရးေရးသေလာက္ တို႔စာေတြသည္ ပိုက္ဆံမရၿပီ။ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္အထိ မြဲေနသည္... တို႔စာေရးဆရာ...အာပလာပါ...မြဲၿပီးရင္း...မြဲေနသည္...”

သို႔ကလိုႏွင့္ စာေရးဆရာတို႔ အာဏာသိမ္းခဲ့ေလၿပီ။ စာေရးဆရာတို႔ အာဏာရွင္ ျဖစ္ေလၿပီ။
ႏိုင္ငံေတာ္ စာေရးစာဖတ္ေရးေကာင္စီကို စတင္ဖြဲ႔စည္းလိုက္ေလ၏။

ႏိုင္ငံေတာ္ စာေရးစာဖတ္ေရးေကာင္စီ ဖြဲ႔စည္းၿပီး မၾကာမီပင္ ႏိုင္ငံအႏွံ႔တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားထားေသာ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးမ်ား စိုက္ထူေလေတာ့သည္။
“စာေရးဆရာ ပိုက္ဆံရွိမွ စာေရးဆရာကေတာ္ ေစ်းဖိုးရွိမည္”
“စာေရးဆရာသည္ ထုတ္ေဝသူကို ဘယ္ေတာ့မွ မ်က္ႏွာမလုပ္”

ဒါတင္မကေသး ...

ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ေျမလြတ္ေျမ ႐ိုင္းမွန္သမွ်အား စာေရးဆရာပိုင္နယ္အျဖစ္ သိမ္းပိုက္ကာ စာၾကည့္တိုက္မ်ား တည္ေဆာက္ေလၿပီ။

စာၾကည့္တိုက္မ်ား တည္ေဆာက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ားမွာ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္က် စာၾကည့္တိုက္သို႔ အလွည့္က်သြားကာ စာဖတ္ရန္ အမိန္႔မ်ား ထုတ္ျပန္ေလသည္။

၎အမိန္႔ကို ဖတ္အားေပးလုပ္သည္ဟု ေခၚၾကေလသည္။

မဖတ္ႏိုင္လွ်င္ ဒဏ္ေၾကးအျဖစ္ ဂႏၴဝင္ကဗ်ာ သို႔မဟုတ္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။
“ဟဲ့... နင္တို႔အိမ္က ဒီေန႔ ဘယ္သူမွ စာၾကည့္တိုက္ကို ဖတ္အားေပးမသြားၾကဘူးလား”
“အလုပ္မအားလို႔ပါ ဥကၠ႒ႀကီးရယ္...ကြၽန္မတို႔ ကဗ်ာေပးပါ့မယ္”
“ေအးေအး...ဒါဆိုလည္း ညေနအမီ လာေပးေဟ့... မဟုတ္ရင္ သိတယ္မဟုတ္လား... ေဆာင္းပါး ေထာင္အခ်ခံရမယ္”

ေဆာင္းပါးေထာင္ အခ်ခံရမည္ကိုေတာ့ ျပည္သူမ်ားက အေသေၾကာက္ၾကသည္။

ေဆာင္းပါးေထာင္ ဆိုသည္မွာ ထိုႏိုင္ငံအတြင္း ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ားကို အျပစ္ေပးသည့္ေနရာ ျဖစ္သည္။ အလြယ္ေျပာရလွ်င္ လူတစ္ဦးအား အခန္းတစ္ခုအတြင္းသို႔ ထည့္ကာ သူမဖတ္ခ်င္သည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို အတင္းအက်ပ္ ဖတ္ခိုင္းျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ - အရက္မူး ရမ္းကားသူတစ္ေယာက္ကို ရမန္ႀကီးတစ္ပတ္ ေဆာင္းပါးခ်အေရးယူလွ်င္ သူသည္ အရက္မေကာင္းေၾကာင္းကို ေရးထားသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားထားေသာ အခန္းအတြင္း ထည့္ကာ ရမန္ႀကီး တစ္ပတ္လုံးလုံး ထိုေဆာင္းပါးမ်ားအား ၿပီးဆုံးေအာင္ ဖတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဖတ္ၿပီးမၿပီးကို ေဆာင္းပါးေထာင္အတြင္းမွ ဝန္ထမ္းမ်ားက စိစစ္မည္။ ဖတ္မၿပီးလွ်င္ ထို႔ထက္ ပိုမိုျပင္းထန္ေသာ ပ်ဳိ႕တိုက္အတြင္းသို႔ ထည့္လိုက္မည္ ျဖစ္သည္။

ပ်ဳိ႕တိုက္ဆိုသည္မွာ ေရွးေခတ္ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ပ်ဳိ႕ကဗ်ာမ်ား ထားသည့္တိုက္ျဖစ္ၿပီး အက်ဥ္းသားမ်ား အထူးေၾကာက္႐ြံ႕ၾကသည္။ ေဆာင္းပါးေထာင္တြင္ ေဆာင္းပါးမ်ား ၿပီးေအာင္မဖတ္ဘဲ ျငင္းပယ္လွ်င္ ပ်ဳိ႕တိုက္သို႔ထည့္ကာ ပ်ဳိ႕မ်ားဖတ္ခိုင္းၿပီး ညႇဥ္းဆဲသည့္ ေနရာ။

ထို႔ေၾကာင့္ ေဆာင္းပါးအျပင္ ပ်ဳိ႕မရွိဟူေသာ စကားပင္ ေခတ္စားလာသည္။

ျပည္သူအမ်ားကို ထို႔ႏွယ္နည္းအစုံစုံျဖင့္ ဖိႏွိပ္ထားေသာ စာေရးဆရာ အစိုးရအေပၚ ဆန္႔က်င္သူမ်ားလည္း ရွိေသး၏။ သူတို႔ကား အာဏာရွင္စာေရး ဆရာတို႔အေပၚ ခါးခါးသီးသီး ႐ြံမုန္းၾကသည္။ ထိုဆန္႔က်င္သူမ်ားကား အာဏာရွင္ စာေရးဆရာ အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရးအတြက္ စာအုပ္မ်ားကို တကယ္မဖတ္ဘဲ ဖတ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္သည့္ ေျမေပၚနည္းျဖင့္ တစ္နည္း၊ မည္သည့္စာမွ မပါသည့္ စာအုပ္္မ်ားကို ဖတ္ျပၿပီး စာဖတ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္သည့္ ေျမေအာက္နည္းျဖင့္ တစ္သြယ္ ဆန္႔က်င္ကာ ႀကံစည္ၾက၏။

ထိုအခါ ပါးနပ္လွစြာေသာ အာဏာရွင္စာေရး ဆရာအစိုးရသည္ ဆန္႔က်င္ပုန္ကန္သူတို႔အား ဖမ္းဆီးရန္အတြက္ အမ်ဳိးသားစာမဖတ္ဖမ္းေရးအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းထားေလသည္။

ထိုအဖြဲ႔ႀကီးကား စာေရးဆရာအစိုးရကို ဆန္႔က်င္ေသာ ေျမေပၚေျမေအာက္ စာမဖတ္သူမ်ားကို လိုက္လံေထာက္လွမ္း ဖမ္းဆီးေလသည္။

ဖမ္းဆီးရမိသူ အခ်ဳိ႕အား စာေပဗိမာန္စာေၾကာေရးစခန္းသို႔ ပို႔ကာ ရက္ရက္စက္စက္ စာဖတ္ခိုင္းျခင္းျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ၾကေလသည္။

တစ္ခါတစ္ရံ တက္က်မ္းစာအုပ္မ်ား ဖတ္ခိုင္းသည္အထိ ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိပ္ကြပ္ၾကေလ၏။

အာဏာရွင္ စာေရးဆရာ အစိုးရသည္ ထိုသို႔ ေျမေပၚေျမေအာက္ အဖုံးအတြင္းသား စာမဖတ္သူမ်ားကို အသည္းအသန္ လိုက္လံႏွိမ္နင္းေလ၏။

ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ ၿမဳိ႕အႏွံ႔တြင္ စာအုပ္၊ စာေပမ်ား အျပည့္တပ္ဆင္ထားသည့္ ကားႀကီးမ်ား ေစာင့္ၾကပ္ေနၾကသည္။

အခ်ိန္မေတာ္ လမ္းထြက္သူမ်ားျမင္လွ်င္ ဖမ္းေခၚကာ စာေရးဆရာမ်ား၏ ေရွ႕တန္းဆိုသည့္ သတင္းစာတိုက္မ်ားသို႔ ေခၚသြားၿပီး သေရာ္စာမ်ားကို အတင္းအက်ပ္ ဖတ္ခိုင္းေလ့ ရွိသည္။

ယင္းကို စတိုင္ရာဆြဲသည္ဟု ျပည္သူမ်ားက ေခၚေဝၚၾက၏။

စတိုင္ရာ ဆိုသည္မွာ သေရာ္စာအား အဂၤလိပ္လို ေခၚတြင္ျခင္းပင္။

စာေရးဆရာအစိုးရက ညစဥ္ညတိုင္း စတိုင္ရာ ဆြဲေနသျဖင့္ ျပည္သူမ်ားမွာ ညေရးညတာ အျပင္သိပ္မထြက္ရဲၾကေတာ့။

သည္းခံလြန္းခဲ့ေသာ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူမ်ားသည္ စတိုင္ယာဆြဲသည္အထိ ရက္စက္လာေသာ စာေရးဆရာ အစိုးရကို သည္းမခံႏိုင္ေတာ့။

ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးဆရာ အစိုးရကို သပိတ္ေမွာက္သည့္ အေနႏွင့္ စာမဖတ္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို စတင္ေလေတာ့သည္။

ျပည္သူမ်ားသည္ မ်က္လုံးမ်ားတြင္ အဝတ္မ်ားစည္းကာ လမ္းေပၚထြက္ၾကကုန္၏။

စာေရးဆရာ အစိုးရကလည္း ကဗ်ာတို၊ ကဗ်ာ ရွည္၊ ဝတၳဳတို၊ ၀တၳဳရွည္၊ ေဆာင္းပါးတို၊ ေဆာင္းပါးရွည္၊ သေရာ္စာတို၊ သေရာ္စာရွည္မ်ားအျပင္ ေနာက္ဆုံးေပၚ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ ဘာသာျပန္ အေတြးအေခၚ က်မ္းႀကီး မ်ားကို ေအာ္လံျဖင့္ ဖတ္ျပျခင္းျဖင့္ ရက္ရက္စက္စက္ လူစုခြဲၾကေလသည္။

စာေရးဆရာ အစိုးရက အထူးအားထားရသည့္ လက္ေျဖာင့္ကဗ်ာဆရာမ်ားကလည္း အထပ္ျမင့္တိုက္မ်ားေပၚတြင္ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ ေဆာင္းေဘာက္စ္ႀကီးမ်ားျဖင့္ အသင့္ေနရာယူကာ ေမာ္ဒန္၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္၊ နီယိုေမာ္ဒန္စ္၊ အယ္လ္ပီ အစရွိေသာ ကဗ်ာမ်ားျဖင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ရွိရာသို႔ ဖတ္ျပၾကေလသည္။ 
ျပည္သူအမ်ားကလည္း နယ္ခ်ဲ႕လက္ အသစ္စက္စက္ အေရွ႕ႏိုင္ငံမ်ားမွ အကူအညီေပးသည့္ ဆိုရွယ္နက္ဝပ္ လက္နက္မ်ားျဖင့္ ေဖ့ဘြတ္တပ္ေပါင္းစုဖြဲ႔ကာ ျပန္လည္ကာကြယ္ၾကေလသည္။

ေနာက္ဆုံးတြင္ ႏိုင္ငံအတြင္း စာ႐ြက္မ်ား ပလူပ်ံေနေသာ္လည္း ဖတ္မည့္သူမရွိ ျဖစ္ကုန္သည္။ ျပည္သူအမ်ားစုကလည္း ဆိုရွယ္နက္ဝပ္မွ စေတးတပ္စ္နည္းမ်ားျဖင့္ တုံ႔ျပန္မႈ အားေကာင္းလာသျဖင့္ စာေရးဆရာအစိုးရမွာ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ခြာရေလသည္။ အခ်ဳိ႕စာေရးဆရာမ်ားလည္း ေဖ့ဘြတ္တပ္ဖြဲ႔ျဖင့္ ပူးေပါင္းသြားၾကေလသည္။

ေနာက္ဆုံးတြင္ ျပည္သူ႔ေဖ့ဘြတ္တပ္ဖြဲ႔ႀကီးကား ေအာင္ပြဲႏွင့္ လက္တစ္ကမ္းအလိုသို႔ ေရာက္ရွိေနေခ်ၿပီ။

သို႔ေသာ္ျငား... ေကာ္နက္ရွင္ေခၚ တယ္လီဖုန္း အင္တာနက္လိုင္းမ်ား မမိသျဖင့္ ပန္းတိုင္သို႔ ေရာက္လုဆဲဆဲတြင္ပင္...စာေရးဆရာအဖြဲ႔မွပင္ ေပါက္ဖြားလာသည့္ အျခားအင္အားႀကီးအဖြဲ႔မွ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အာဏာကို က်င္းထဲက်ရန္ လက္တစ္လုံးအလိုတြင္ သိမ္းပိုက္ကာ ကယ္တင္လိုက္ျပန္ပါ၏။

အဆိုပါအဖြဲ႕ကား...ႏိုင္ငံေတာ္ စာေပေဟာေျပာေရးႏွင့္ ေလွ်ာက္သြားေရးေကာင္စီ ဟူသတဲ့။

ၿဗိတိသွ်ကိုကိုေမာင္