POST TYPE

SATIRE

ၿပိဳင္စံမေပၚ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ဆရာႀကီးၿဗိ၏ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာျဖစ္နည္း
15-Jan-2017

စာေရးဆရာႀကီးၿဗိသည္ ႏွာေခါင္း အလြန္ႀကီး၏။ ယခင္ကေတာ့ သူသည္ သူ၏ ႀကီးမား ပြေရာင္းေသာ ႏွာေခါင္းႀကီးေၾကာင့္ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီး ျဖစ္လာမည္ဟု လားလားမွ်ပင္ မထင္မိခဲ့။

ထို႔ေၾကာင့္ အႏွီ ႏွာေခါင္းႀကီးကို သူ သေဘာ မေတြ႔။ ယခုမူ သူသည္ ႏွာေခါင္းႀကီး ခြင့္ေပးခဲ့ေသာ ေမြးသမိခင္ ေက်းဇူးရွင္အား ေက်းဇူး အထူး တင္ေန၏။ မတင္ခံႏိုင္႐ိုးလား။ သူသည္ ဒီေန႔ေခတ္တြင္ ထိုႏွာေခါင္းႀကီးေၾကာင့္ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီး ျဖစ္ေနေခ် ၿပီတည္း။

ဆရာႀကီးၿဗိသည္ လုံးခ်င္းစာအုပ္ တစ္အုပ္ ထြက္ထားေလသည္။ ထိုစာအုပ္သည္လည္း မဟာရန္ကုန္ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ဆန္႔တငင္ငင္ အသက္ရွင္လ်က္ရွိေသာ စာအုပ္ စတိုးဆိုင္ႀကီးမ်ားေရွ႕ရွိ ဘတ္စ္ဆဲလား စာအုပ္ စာရင္းတြင္ ဖ်စ္ဖ်စ္ျမည္ေအာင္ ထိပ္ဆုံးက ေနေလသတည္း။

ထိုစာအုပ္စာရင္းကိုျမင္တိုင္း ဆရာႀကီးၿဗိသည္ သူ႔ႏွာေခါင္းအား ပြတ္သပ္ကာ အေက်နပ္ႀကီး ေက်နပ္ေလေတာ့သည္။

ဆရာႀကီးၿဗိသည္ ဘတ္စ္ဆဲလား စာေရးဆရာႀကီး မျဖစ္ခင္ကတည္းက ဝါသနာအရ တန္ဖိုးရွိေသာ စာေပ သုံးေလးပုဒ္ေက်ာ္ေက်ာ္ကို ေဖ့ဘြတ္ဟု ေခၚဆိုသည့္ ၿဗဲလရမ္း အုတ္နံရံႏွင့္ တူေသာေနရာတြင္ ေရးသားခဲ့ေခ်သည္။

“ဟိုေရွးေရွးတုန္းက ဘုရင္မင္းတရားႀကီးသည္ အီးအီးပါေသာအခါ ဖင္ေျပာင္ႀကီးႏွင့္ ပါေလ၏”ဟူသည့္ အလြန္ ရသေျပာင္ေျမာက္သည့္ စာမ်ားသည္ ဆရာႀကီးၿဗိ၏ လက္ရာမ်ားပင္။

အႏွီေဖ့ဘြတ္ ဟူသည္ကား ခ်ဳိမိုင္မိုင္ ခ်ဳိမိုင္မိုင္ ေမေမ့ခ်ဳိခ်ဳိကိုင္ ဟူေသာ မဟာ အလကၤာႀကီးမ်ဳိးကို ေရးသားကာ နာမည္ေရွ႕တြင္ ပိုးဟပ္ဟု တပ္သူ တစ္သန္း ရွိေနေသာေနရာ။

ခဲတံအတုံးျဖင့္ ဝလုံးဆြဲကာ သံသရာဟု ေခါင္းစဥ္ တပ္တင္ၿပီး နာမည္ေရွ႕တြင္ အားတစ္ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္သူ တစ္သိန္းရွိေသာ ေနရာျဖစ္ေခ်၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာႀကီးၿဗိသည္ အဆိုပါ ၿဗဲလရမ္း အုတ္နံရံ ေဖ့ဘြတ္ႀကီးေပၚတြင္ သူ႔ကိုယ္သူ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ စာေရးဆရာဟု အဓိပၸာယ္ ထြက္ၿပီး သိုးေဆာင္း ဘာသာျဖင့္ ဝ႐ိုက္တာဟုတြင္ေသာ အမည္နာမကို တပ္၏။

ဆရာႀကီးၿဗိသည္ ထိုစာေပမ်ားကို ေဖ့ဘြတ္ေပၚ တင္သည့္အခါ ႐ိုး႐ိုးတန္းတန္းမတင္။ သူ၏ ႀကီးမား လွစြာေသာ ႏွာေခါင္းႀကီးပါရွိသည့္ မ်က္ခြက္ မဂၤလာႀကီးကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ကာ စာႏွင့္္တြဲလ်က္ တင္၏။

စာေပေလာက ဟူသည္ကား ေခတ္အဆက္ဆက္ ေလာကနီတိတရားကို က်င့္ႀကံၾကသူတို႔ ေပ်ာ္စံရာပင္။

ယခုေခတ္ စာေပေလာကသားမ်ားသည္လည္း ထိုအစဥ္အလာေကာင္းကို အဘယ္မွာ ေဖ်ာက္ႏိုင္အံ့နည္း။ ႀကီးသူကို ႐ိုေသ၊ ႐ြယ္္တူကို ေလးစား၊ ငယ္သူကို သနားဟူဘိ ေလာကနီတိရွိ၏ မဟုတ္ေလာ။

ထို႔ေၾကာင့္ စာေပေလာကသား စာေရးဆရာ ႀကီးငယ္ဟူသမွ်တို႔သည္ အႏွီေဖ့ဘြတ္ ေလာကမွ ဆရာႀကီးၿဗိ၏ ဂုဏ္သတင္းကို ခံစားေတြ႔ထိေသာအခါ ဆရာႀကီးၿဗိအား စာေပေလာကတြင္ ေနရာေပးၿပီး ႐ိုေသ ခ်ီးေျမႇာက္ရန္ ႀကံစည္ၾကသည္ကား အျပစ္မဆိုသာ။

ႀကီးသူကို ႐ိုေသဆိုသည့္ နီတိလာအတိုင္း ႏွာေခါင္းခ်ည္းတစ္ခု ကြက္ႀကီးေနသည့္ ဆရာႀကီးၿဗိကို စာေပဆရာတို႔ အယ္ဒီတာမင္းအျဖစ္ ႀကီးစိုးရာ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း မီဒီယာအေပါင္းမွ တကူးတက ဖိတ္ေခၚစာမ်ား ပါးၾကေလသတည္း။

ဖိတ္ေခၚစာမ်ား လက္ခံ ရရွိေသာ ဆရာႀကီးၿဗိ အေလာင္းအလ်ာသည္ ထိုမီဒီယာတိုက္မ်ားသို႔ သြားသည့္အခါ အယ္ဒီတာ မမမ်ားက ဆရာႀကီးၿဗိ၏ နာမည္ေက်ာ္ ႏွာေခါင္းပြေရာင္းႀကီးကို တခုပ္တရ ၾကည့္ၾက၏။

ထို႔ေနာက္ တိုက္ပိုင္ဓာတ္ပုံဆရာ အသီးသီးက နာမည္ေက်ာ္ လတၱံ႔ေသာ ဆရာႀကီးၿဗိအား ႏွာေခါင္း အသားေပး ပို႔စ္ေပးနည္း မ်ဳိးစုံကို ျပသလ်က္ ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ၾကေလ၏။

တခ်ဳိ႕လည္း “ထင္သေလာက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးကြ ... အျပင္မွာ အေနေတာ္ပါပဲ”ဟုလည္းေကာင္း၊ တခ်ဳိ႕က “ကိတ္ခ်က္ေအ ... ႏွာေခါင္းနဲ႔တင္ ေဟာလိဝုဒ္ တက္လို႔ရေနၿပီ”ဟူၿပီးတစ္ဖုံ အမ်ဳိးမ်ဳိး ထင္ေၾကးေပးလ်က္ ဓာတ္ပုံ တြဲ႐ိုက္ၾကကုန္၏။

ဓာတ္ပုံ ကိုယ္စီ တြဲ႐ိုက္ၿပီးေနာက္ ဆရာႀကီးၿဗိက သူ၏ စာေပရည္မွန္းခ်က္ နိဗၺာန္ဘုံအား အေရာက္ ပို႔ေပးမည့္ ေပါင္းကူးတံတား ကြၽတ္တရား ျဖစ္သည့္ အႏွီ အယ္ဒီတာမင္းတို႔အား စာမူပို႔အံ့ငွာ စကားစ လိုက္သည္။

အယ္ဒီတာမင္းတို႔သည္ ႏွာေခါင္း မ်က္ႏွာျဖင့္ စာကို လက္ခံရမည့္ ဝတၱရားရွိသျဖင့္ ၿပံဳးၿဖီးၿဖီးျဖင့္ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လုပ္ၾကျပန္ကုန္သည္။

အပတ္ကုန္၊ လကုန္ေသာအခါ ဂ်ာနယ္ သတင္းစာ မီဒီယာအေပါင္း၏ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ဆရာႀကီးၿဗိ ၏ႏွာေခါင္းေကာ့၊ ႏွာေခါင္းလံ၊ ႏွာေခါင္းပ်ံ၊ ႏွာေခါင္း တေစာင္း၊ ႏွာေခါင္းပင့္၊ ႏွာေခါင္းကိတ္ ဓာတ္ပုံႀကီး မ်ားစြာႏွင့္အတူ ဆရာႀကီးၿဗိ ေရးလတၱံ႔ေသာ မဟာ စာမူေတာ္မ်ား ေနရာယူလာၾကေလသတည္း။

လူမင္း ဘုန္းႀကီးလွ်င္ နတ္မင္း မေနသာ။

မီဒီယာ ဘုန္းႀကီးေသာေခတ္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေၾကာ္ျငာရွင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတို႔ခမ်ာလည္း မေနသာေတာ့။ ဆရာႀကီးၿဗိအား သူတို႔၏ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေၾကာ္ျငာ ႐ိုက္ေပးရန္ ကမ္းလွမ္းေတာ့သတည္း။

သို႔ေပသိ ဆရာႀကီးၿဗိသည္ စာေပေလာကသို႔ ႏွာေခါင္း အရင္းျပဳ ဝင္လာေသာ္ျငား စာေပမာနေတာ့ ရွိသည္။

အႏွီ စီးပြားေရးသမားတို႔အား သ႐ုပ္ေဆာင္ခ နည္းလွ်င္ မ႐ိုက္ဟု ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာ၏။ စီးပြားေရး သမားတို႔ကလည္း မျငင္း။ ျမင္သာထင္သာရွိေသာ စာေရးဆရာ ႏွာေခါင္းျဖင့္ သူတို႔ကုန္ပစၥည္းကို ဂုဏ္တက္ေစလိုသျဖင့္ ဆရာႀကီးၿဗိခမ်ာ စာေရးဆရာတင္မက ေမာ္ဒယ္လ္ဘြိဳင္းပါ ျဖစ္ရရွာေလသည္။

ေမာ္ဒယ္လ္ဘြိဳင္း စာေရးဆရာႀကီးၿဗိသည္ မ်ားမၾကာမီပင္ သူ၏ လုံးခ်င္း မဟာစာအုပ္ေတာ္ႀကီး ထြက္ရွိၿပီးေနာက္ စာေပေလာက၏ ဘတ္စ္ဆဲလား သုခုမဆရာႀကီးစာရင္း တန္းဝင္ေလ၏။

မနာလိုၾကသူ အေပါင္းက ဆရာႀကီးၿဗိအား စာေပေလာကသို႔ ႏွာေခါင္းျဖင့္တိုက္ၿပီး ဝင္လာခဲ့သူဟုလည္းေကာင္း၊ ဆရာႀကီးၿဗိ၏ ႏွာေခါင္းႀကီးသည္ ဆီလီကြန္ထိုးထားေသာ ႏွာေခါင္းႀကီးဟု လည္း ေကာင္း တစ္ဖန္ ေလကန္ ေဝဖန္ၾကေလသည္။

ထိုအခါ ဆရာႀကီးၿဗိကလည္း သူ၏ႏွာေခါင္းမွာ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ မူလပထမ ႏွာေခါင္းျဖစ္ေၾကာင္းကို ႏွာေခါင္းေပၚမွ ဆား၀က္ၿခံမ်ားကို ညႇစ္ျပကာ သက္ေသ ျပေလ၏။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဆရာႀကီးၿဗိသည္ ျမန္မာစာေပ ေလာက၏ စာေရးဆရာႀကီးကား ျဖစ္သြားေလၿပီ။

တစ္ခုေသာကာလတြင္ စာေပေလာကႀကီး၏ အထင္ကရ အိုပယ္ စာေပပြဲေတာ္ အမည္ရွိ စာေရးသူ၊ ဖတ္သူ စုံညီပြဲေတာ္ႀကီး က်င္းပေခ်၏။

ထိုပြဲတြင္ ပါဝင္လတၱံ႔ေသာ စာေရးဆရာ အေပါင္းသည္ စာအုပ္မ်ား မေရာင္းရမည့္အတူတူ ျပဇာတ္ မင္းသား မင္းသမီးအျဖစ္ တစ္ခါေလာက္ ျဖစ္ဖူးရန္ ႀကံ႐ြယ္ၾကေလ၏။

ဖက္ခြက္စားဟု တစ္ဖုံ၊ အျမင္ဟုတ္သေလာက္ ရင္႐ႈပ္သည့္ဇာတ္ဟု တစ္ဖန္ သူတို႔ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ခဲ့ၾကေလေသာ ဇာတ္ခုံေပၚတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကျပၾကမည့္ စာေရးဆရာ စာရင္းႀကီး ထြက္လာေခ်ၿပီ။

အလို ... အို ... အႏွီစာရင္းတြင္ ဆရာႀကီးၿဗိမွ မပါလွ်င္ ဘယ္ပြဲျဖစ္မလိမ့္ဟု ဆိုရေပခ်ိမ့္။

ဆရာႀကီးၿဗိ၏ နာမည္ေက်ာ္ ႏွာေခါင္းႀကီးကို ျမင္ရအံ့ အလို႔ငွာ ဆရာႀကီးႏွင့္ တြဲကခ်င္သူ စာေရးဆရာမ အိုအယ္ ႀကီးငယ္လတ္ ပ်ဳိ႐ြယ္ကလည္း အမ်ားသား။

ဆံပင္ျဖဴ ၾကာဆံ အလိပ္တို႔ျဖင့္ အျမင္ မတင့္ၾကေသာ စာေရးဆရာမ အိုအယ္ အခ်ဳိ႕သည္ ဆရာႀကီးၿဗိႏွင့္ တြဲရန္အလို႔ငွာ ဆံပင္တုမ်ားပင္ ေဖာ္ရိန္းမွ ဝယ္စြပ္ၾကေလ၏။

ဆရာႀကီးၿဗိႏွင့္ တြဲခြင့္ရသည့္ စာေရးဆရာမမ်ားကား ဖရဏာပီတိ ဂြမ္းဆီထိသကဲ့သို႔ ရႊင္ျမဴးၾကေလသည္ကား ေျပာကုန္ဖြယ္ပင္မရွိ။

ထိုအခ်ိန္တြင္ “တစ္ရံေရာအခါက ဘုရင္ႀကီးသည္ ဖင္လွန္ၿပီး အီးအီးပါေလသည္”ဟူေသာ စာမ်ားကို တစ္ခ်ိန္က ေရးခဲ့သည့္ စာေရးဆရာႀကီးၿဗိမူသည္ကား စာေရးဆရာ၊ ေမာ္ဒယ္လ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဘဝမွသည္ ျပဇာတ္မင္းသား ဘဝသို႔ပင္ ေအာင္ျမင္ေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ သူ၏ေက်းဇူးရွင္ ႏွာေခါင္းေတာ္ႀကီးအား ေရႊကြပ္လ်က္ ျပဇာတ္တြင္ ဝင္ေရာက္ကျပၿပီး ေရႊႏွာေခါင္း ေမာင္ေမာင္ၿဗိ အမည္ျဖင့္ ႐ုုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေလာကသို႔ ေျခခ်ရန္ ထပ္မံ ႀကံစည္ေလေနေတာ့သတည္း။

ၿဗိတိသွ်ကိုကိုေမာင္

  • VIA