News

POST TYPE

SATIRE

သိမ္ႀကီးေစ်း ျပည္ေထာင္စု
25-Dec-2016 tagged as

တစ္ေန႔သ၌ ကြ်ႏု္ပ္ေမာင္ၿဗိသည္ တိုက္ခန္းအတြင္းရွိ အိပ္ရာေပၚဝယ္ စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုဖတ္လ်က္ ဇိမ္က်ေနေပသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ကြ်ႏု္ပ္ေနထိုင္ရာ လမ္းအတြင္းရွိ လမ္းသူလမ္းသား အခ်ိဳ႕မွာ ဘုရားရွင္ လက္ထက္က ဂဂၤါျမစ္ေရလုပြဲႀကီးအလား ကားပါကင္ လုပြဲႀကီးအား ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ ေဖေတာ့ ေမာင္ေတာ့ တိုက္ပြဲႏႊဲလ်က္ ရွိေလသည္။

စေနကဲ့သို႔ေသာ အားလပ္ရက္တြင္ပင္ ေကာင္းစြာ အနား မယူႏိုင္ဘဲ ကားပါကင္ ေနရာရေရး တိုက္ပြဲဆင္ ေနရရွာေသာ အႏွီကားပိုင္ရွင္ သူေဌးတို႔၏ အသံဗလံတို႔ကား စာဖတ္ေနေသာ ကြ်ႏု္ပ္အား မ်ားစြာ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစေတာ့သည္။

ကြ်ႏု္ပ္လည္း ေဒါသ အလြန္ ထြက္လာသည့္အေလ်ာက္ တစ္ခုခုလုပ္မွ ျဖစ္ေခ်မည္ဟု ႀကံမိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္ရာမွ ခ်က္ခ်င္း ေကာက္ထကာ အိမ္ေအာက္သို႔ ဆင္းလိုက္၏။ 

ထို႔ေနာက္ လမ္းေပၚပိတ္လ်က္ ရန္ပြဲျဖစ္ေနေသာ သူမ်ားထံသို႔ တည့္တည့္ ေလွ်ာက္သြားၿပီးေနာက္ ေအာက္ပါအတိုင္း ရဲဝံ့စြာ ေျပာလိုက္ေလေတာ့သည္။

“ဟိုေလ ... နည္းနည္းေလာက္ လမ္းဖယ္ေပးပါ ခင္ဗ်ာ ... ကြ်န္ေတာ္ ေရွ႕က ကုန္စံုဆိုင္ကို သြားခ်င္လို႔ပါ”

ကုန္စံုဆိုင္တြင္ ဝယ္စရာ ရွိသည္ကို ဝယ္ၿပီးေနာက္ ရန္ပြဲအား ေကြ႔ေရွာင္ကာ အိမ္ေပၚ ျပန္တက္ခဲ့ေလသည္။ အိမ္ေပၚ ေရာက္ၿပီးေနာက္ ဆိုင္မွ ဝယ္လာေသာ တစ္ရာ့ငါးဆယ္တန္ ဂြမ္းကို နားႏွစ္ဖက္တြင္ ဆို႔ကာ စာဆက္ဖတ္ေန၏။ ထိုသို႔ ဇိမ္က်ေနစဥ္ ကြ်ႏု္ပ္၏ အိမ္တံခါးအား အဆက္မျပတ္ လာထုေသာအသံ ၾကားရေလသည္။

“ဒုန္း ... ဒုန္း ... ဒုန္း”

“အလို ... ဘယ္သူပါလိမ့္”

အခန္း တံခါးမႀကီးကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ အသားလတ္လတ္၊ ဥပဓိ႐ုပ္ ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ လူႀကီး တစ္ဦးအား ေတြ႔ရေလသည္။

“အဘ ... ဘယ္သူနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္လို႔လဲခင္ဗ်”

“ေမာင္ၿဗိဆိုတာ ေမာင္ရင္လား”

“ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ် ... အဘက”

“က်ဳပ္ ... သန္းထြန္းပဲ”

“ပဲခူး႐ိုးမက သခင္သန္းထြန္းလားဗ်”

“မဟုတ္ဘူး ... က်ဳပ္က ေဒါက္တာသန္းထြန္း ... သမိုင္းပညာရွင္”

“အာ ... မျဖစ္ႏိုင္တာ ... ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ဆံုးသြားၿပီ မဟုတ္လား”

“ဟုတ္တယ္ ... က်ဳပ္ ေမာင္ရင္တို႔ လူ႔ျပည္မွာ မရွိေတာ့တာ ၾကာၿပီ ... အခု ေမာင္ရင္တို႔ လူ႔ျပည္မွာ က်ဳပ္ ေလ့လာေနဆဲ သမိုင္း အခ်က္အလက္ တစ္ခုအတြက္ စိတ္ဝင္စားစရာ ကြင္းဆက္တစ္ခု ေတြ႔တယ္လို႔ သတင္းရလို႔ နတ္ျပည္က ခဏ ဆင္းလာတာ”

ေလာကတြင္ သိပံၸပညာႏွင့္ လိုက္မမီေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို မယံုမရွိပါႏွင့္ ... မိတ္ေဆြ။

ယခုပင္ နတ္ျပည္က ဆင္းလာေသာ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းသည္ ကြ်ႏု္ပ္ ေမာင္ၿဗိ၏ အိမ္ေရွ႕တံခါးတြင္ ၿမိန္႔ၿမိန္႔ႀကီး ရပ္ေနေခ်ၿပီ တမံု႔။

“ကြ်န္ေတာ္ ဘာကူညီရမလဲ အဘေဒါက္တာ”

“ေမာင္ရင္ က်ဳပ္ကို ဘုရင္မပန္းၿခံ လိုက္ပို႔ေပးပါ ... အဲ့ဒီမွာ က်ဳပ္ အသက္ရွင္စဥ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး လိုက္လာတဲ့ သမိုင္းကြင္းဆက္ တစ္ခု ေတြ႔ေနတယ္လို႔ ၾကားလို႔”

ကြ်ႏု္ပ္ကား ေခသူမဟုတ္ရျငား ဘုရင္မပန္းၿခံ ဆိုသည္မွာ ယခု ဆူးေလအနီးရွိ မဟာဗႏၶဳလ ပန္းၿခံကို ဆိုလိုမွန္း ခ်က္ခ်င္း သေဘာေပါက္ေလသည္။

ထို႔ေနာက္ မၾကာခင္ပင္ ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းတို႔သည္ အငွားကားျဖင့္ မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံ ေရွ႕သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေလသည္။

မဟာဗႏၶဳလ ပန္းၿခံကား စည္ကားလွေခ်၏။ ပန္းၿခံေရွ႕ ကြက္လပ္တြင္ ကားဖင္အား စင္ထိုးကာ ေဟာေျပာပြဲႀကီး ျပဳလုပ္ေနၿပီး ေအာက္တြင္လည္း လူအမ်ား စု႐ံုးလ်က္။

“အဘ ... ဒီပြဲလာတာလား”

“အင္း ... ဘာပြဲလဲေတာ့မသိဘူး ... ဒီပြဲထဲမွာ က်ဳပ္ရွာေနတဲ့ သမိုင္းကြင္းဆက္ တစ္ခု ရွိတယ္ေျပာတာပဲ ... ဒါနဲ႔ စင္ေပၚမွာလည္း ဘုန္းႀကီးေတြ ေတြ႔တယ္ ... တရားပြဲထင္ပါရဲ႕ ... ႀကံဳတုန္း တရားနာသြားရတာေပါ့”

ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းသည္ တရားနာရန္ ေျမျပင္ေပၚတြင္ က်ံဳ႕က်ံဳ႕ေလး ထိုင္ခ်လိုက္ေသာအခါ ကြ်ႏု္ပ္လည္း လိုက္ထိုင္ရေလေတာ့သည္။

“အျမစ္ျဖဳတ္ၾက ... အျပတ္ရွင္းပစ္ ... ေထာက္ခံပါတယ္”

“အလို ... ေမာင္ရင္ေရ ... ထထ ... ဒါ တရားပြဲမွ မဟုတ္တာ ... ေထာက္ခံပြဲတဲ့ဟ ... ေထာက္ခံပြဲတဲ့”

စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျမင္သည္ႏွင့္ တရားပြဲ မွတ္ယူခဲ့ေသာ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္ ေမာင္ၿဗိမွာ ေနာက္တစ္ဖန္ အူလည္လည္ႏွင့္ မတ္တတ္ ျပန္ရပ္ရျပန္ေလသည္။

“ေဟာ့ ... ေတြ႔ၿပီ ေမာင္ရင္ ... ေတြ႔ပေဟ့”

ခဏအၾကာတြင္ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ဝမ္းသာ အားရ ထေအာ္ေလသည္။

ေဟာေျပာပြဲေရွ႕တြင္ တိုင္းရင္းသား ဝတ္စံုျဖင့္ ရပ္ေနၾကေသာ လူတစ္စု အနီးသို႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ကပ္သြားသျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္မွာ အမီလိုက္ရျပန္သည္။

ရွမ္း ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္ ကိုင္ထားၿပီး ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ဝတ္စံုဝတ္ထားသူမ်ား ေရွ႕သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ...

“ေမာင္ရင္ေရ ... စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းေနၿပီ ... က်ဳပ္တစ္သက္လံုး ရွာေဖြလာတဲ့ သမိုင္း အခ်က္အလက္အရ ... ရွမ္းလူမ်ိဳးဆိုတာ နန္ေက်ာင္ႏိုင္ငံ ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ တိုင္လူမ်ိဳးကေန ဆင္းသက္လာတာ ... အသား ျဖဴနီ ... ပါးအို႔နီနီလို႔ သိခဲ့တာ ... အခု ၾကည့္စမ္း ... ဒီမွာ ေတြ႔ရတဲ့ရွမ္းက ျဒာဗီဒီယန္ အႏြယ္ဝင္ေတြလို ... အနက္ႏုေရာင္ အသားနဲ႔ပါလား ... စိတ္ဝင္စားစရာပဲ”

“အခုက ဖန္လံုအိမ္ အာနိသင္မ်ားေနတဲ့ေခတ္ အဘရဲ႕ ... ရွမ္းလည္း ေနပူလို႔ မည္းသြားတာေနမွာေပါ့”

“မဟုတ္ဘူး ေမာင္ရင္ရဲ႕ ... က်ဳပ္ ေသခ်ာေမးၿပီး သုေတသန လုပ္ရမယ္ ...ရွမ္းေတြ ဘယ္က လာသလဲ ဆိုတာ ဒီေနရာမွ အေျဖရွိရင္ ရွိမွာ”

“မို္င္ဆြန္းခ ... ပီနန္း”

ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ရွမ္းဘာသာျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ေသာအခါ အႏွီ ရွမ္းေမွာင္မႀကီးသည္ ေၾကာင္လည္လည္ႏွင့္ ျပန္ၾကည့္ေလ၏။

“အဘ ... ဒီရွမ္းက ေတာ္ေတာ္ ေရွးက်တဲ့ ကမၻာဦးရွမ္းထင္တယ္ဗ် ... ဘာသာစကားေတာင္ နားမလည္ေသးဘူး”

ကြ်ႏု္ပ္က ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ဆရာႀကီးမွာ ေခါင္းကို တြင္တြင္ ယမ္းေနေလသည္။

“ဒီက တူမ ... ဘယ္က လာပါသလဲ”

“မီးခြက္ေဈးကေလ”

“အမ္”

“အဘ ေမာရွမ္းတို႔ ဘာတို႔လိုပဲ ... သူက ေဈးရွမ္း ထင္တယ္”

“ေမာင္ရင္ၿဗိ ... တိတ္တိတ္ေနေပးစမ္းပါ”

“တူမႀကီး ဝတ္ထားတဲ့ ရွမ္းဝတ္စံုေလးက လွလိုက္တာ ... ဘယ္မွာ ခ်ဳပ္ပါသလဲ”

“သိမ္ႀကီးေဈးမွာ ဝယ္ရင္ အမ်ားႀကီး”

“တူမႀကီးက ရွမ္းလား”

“ဒီမယ္ ... ရွမ္းဝတ္စံု ဝတ္ထားတယ္ ... ေရွ႕မွာလည္း ဆိုင္းဘုတ္ တင္ထားတယ္ ... မေတြ႔ဘူးလား”

“အမ္”

မလွမ္းမကမ္းတြင္ မြန္လူမ်ိဳး ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္ျဖင့္ လူတစ္စု ေတြ႔ရျပန္သည္။

“အလို ... ေမာင္ရင္ ... က်ဳပ္သိထားတဲ့ မြန္လူမ်ိဳး ဆိုတာ တိဗက္တိုဘားမန္းနဲ႔ မြန္ခမာအုပ္စုက ဆင္းသက္ လာတာ ... အခု ပြဲထဲက မြန္ဆိုတဲ့ ေကာင္ေလးကလည္း နီဂရစ္တို အႏြယ္ဝင္ေတြလို မည္းမည္းေလးပါလား”

“ဘယ္က မြန္လဲလို႔ ကြ်န္ေတာ္ ေမးေပးရမလား ... အဘ”

“ေအး ... ေမးၾကည့္ကြာ”

“မြန္ဝတ္စံုနဲ႔ ညီေလး ... ဘယ္ကလာလဲ”

“ဘာလုပ္မလို႔လဲဗ် ... ၾကည့္ျမင္တိုင္ တစ္ဖက္ကမ္းက ကူးတို႔ေလွနဲ႔လာတာ”

“အလို ... အဘေရ ... ေလွစီးမြန္ဗ်”

အဘက ကြ်ႏု္ပ္အား ဆက္ေမးရန္ အခ်က္ျပေလသည္။

“အဲ့ဒီမြန္ဝတ္စံုေလး ဘယ္မွာ ခ်ဳပ္တာတံုး”

“သိမ္ႀကီးေဈးက ဝယ္ေပးထားတယ္ ေျပာတာပဲ”

“ညီေလးက မြန္လား”

“ခင္ဗ်ား စာမတတ္ဘူးလား ... ဆိုင္းဘုတ္ေရွ႕မွာ မြန္လို႔ ေရးထားတယ္ ... မြန္ဝတ္စံုလည္း ဝတ္ထားတယ္ဆိုေတာ့ ... မြန္ေပါ့ဗ် ... အလကား လာ႐ႈပ္ေနတယ္ ... ဘဲႀကီးေတြ”

ထိုႏွယ့္ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာလွေသာ မြန္ဆိုသူ နီဂ႐ိုးေလးေရွ႕မွ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ႏွစ္ဦး ထြက္လာၿပီးေနာက္ အျခား တိုင္းရင္းသား ဆိုင္းဘုတ္ ကိုင္ထားေသာ ဝတ္စံု ဝတ္မ်ားအား သုေတသန ဆက္ျပဳၾကေလသည္။

သုေတသန ျပဳၿပီးေနာက္ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းသည္ ကြ်ႏု္ပ္ကို မိႈင္ေတြစြာႏွင့္ၾကည့္ၿပီး ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာေလသည္။

“က်ဳပ္တစ္သက္လံုး သမိုင္းပညာရွင္ အျဖစ္နဲ႔ ျမန္မာျပည္က တိုင္းရင္းသားေတြ ဘယ္ကလာသလဲ ဆိုတဲ့ ဇာစ္ျမစ္ကို သုေတသနျပဳ ေလ့လာခဲ့တာ ဒီေန႔ ေထာက္ခံပြဲဆိုတာႀကီးမွာေတာ့ ထူးဆန္းတဲ့အေျဖ တစ္ခုကို သြားေတြ႔တယ္ေမာင္ရင္ ...”

“ဘာမ်ားလဲ ... အဘရယ္”

“ဒီေန႔ပြဲမွာ တိုင္းရင္းသားဆိုတဲ့ လူေတြရဲ႕ အေျဖေတြအရ တိုင္းရင္းသား အားလံုးဟာ သိမ္ႀကီးေဈးက ဆင္းသက္လာတာဗ်ာ။ ျမန္မာလည္း သိမ္ႀကီးေဈးက၊ ရွမ္းလည္း သိမ္ႀကီးေဈးက၊ အို ... မြန္၊ ကရင္ အကုန္ပါပဲ။ ေမာင္ရင္တို႔ ျပည္ေထာင္စုႀကီးေတာင္ သိမ္ႀကီးေဈး ျပည္ေထာင္စုလို႔ နာမည္ ေျပာင္းရမလိုပဲ ... ဒီအတိုင္းဆို က်ဳပ္ ေရးခဲ့တဲ့ပ်ဴေတြ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ ဆိုတာေတာင္ သိမ္ႀကီးေဈးမွာ သြားရွာရမလို ျဖစ္ေနၿပီ”

ကြ်ႏု္ပ္ကား ထူးဆန္းပါေပ့ ဆရာႀကီးရယ္ဟုသာ ညည္းမိေခ်ေတာ့သည္။

....

တီ...တီ...တီ။

ထိုစဥ္ ကြ်ႏု္ပ္၏ လက္ကိုင္ဖုန္းသို႔ မက္ေဆ့ဝင္ လာသံေၾကာင့္ အိပ္မက္မွ လန္႔ႏိုးသြားေလသည္။

“ကိုကို ... မနက္ျဖန္ ... သိမ္ႀကီးေဈး လိုက္ပို႔ေပးပါ”

ကြ်ႏု္ပ္၏ ေလဒီမဖုရားထံမွ ပို႔လာေသာ မက္ေဆ့ စာခြ်န္ေတာ္ကို ဖတ္ၿပီးသကာလ။

ဖတ္လက္စျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္သြားေသာ ေဒါက္တာ သန္းထြန္း၏ ပ်ဴေတြ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ စာအုပ္ကို အသာခ်ကာ အိပ္မက္ထဲမွ ထူးဆန္းေသာ သိမ္ႀကီးေဈး တိုင္းရင္းသားႀကီးမ်ား အေၾကာင္းကို ေတြးေတာရင္း ...။

(ေလးစား တန္ဖိုးထားရပါေသာ သမိုင္းပညာရွင္ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း၏ အမည္အား ယူငင္ သံုးစြဲထားသည့္အတြက္ ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီးႏွင့္ သက္ဆိုင္သူ အားလံုးအား အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ အဂါရဝ တရားျဖင့္ သံုးစြဲထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေလးစား ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ထည့္သြင္းထားျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းအား ကန္ေတာ့ပန္းဆင္ အပ္ပါသည္။)

ၿဗိတိသွ်ကိုကိုေမာင္

  • TAGS