News

POST TYPE

SATIRE

နတ္ကေတာ္သည္ လူၾကမ္းမဟုတ္
26-Jun-2019



“နတ္ႏွင့္နဂါး မလွည့္စားအပ္၊ လွည့္စားသမႈ ျပဳသည္ရွိလွ်င္၊ ေဘးအႏၲရာယ္ ျဖစ္တတ္လြယ္၏”

ဒီအိမ္ေရွ႕က ျဖတ္သြားတိုင္း၊ အဝတ္စအနီေပၚမွာ သေဘၤာေဆးနဲ႔ေရးထားတဲ့ ဒီစာတန္းႀကီးကို ဖတ္ရတိုင္း က်ီးအာသီး႐ြာသားေတြ တစ္ခ်ိန္က ဂုဏ္ယူ ဝင့္ႂကြားခဲ့ရဖူးတယ္။

ငါတို႔႐ြာမွာ နတ္ကေတာ္ရွိသဟဲ့ဆိုၿပီး ရင္ေကာ့ ေနခဲ့ၾကဖူးတယ္။ နတ္ကေတာ္ရွိလွ်င္ ဘာျဖစ္သတံုး။ နတ္ကေတာ္ရွိရင္ နတ္ရွိတာေပါ့။ ရွိတာမွ ၃၇ မင္း အတြင္းေရာ အျပင္ေရာ။ ေဘာလံုးႏွစ္သင္းစာေလာက္ရွိတယ္။

နတ္ေတြရွိေတာ့ ဘာျဖစ္တံုး။ နတ္ေတြက တန္ခိုးရွိတယ္ေလ။ အစြမ္းထက္တယ္ေလ။ နတ္ေတြတန္ခိုးနဲ႔ ႐ြာကလူေတြကို ကာကြယ္ေပးတယ္ေလ။

ေအာင္မယ္...နတ္ေတြကို လူေတြ ဒီေလာက္ေၾကာက္မွေတာ့ နတ္ေတြကို အိမ္ေပၚေခၚတင္ထားတဲ့ နတ္ကေတာ္ သက္သက္ႏိုင္လည္း တန္ခိုးထက္ၿပီေလ။

တကယ့္နာမည္အရင္းက သက္ႏိုင္ပါ။ မိန္းမလ်ာ လံုးလံုးလ်ားလ်ားျဖစ္သြားမွ သက္သက္ႏိုင္ျဖစ္လာတာရယ္။ ႐ြာမွာလည္း မိန္းမလ်ာဆိုတာရွားေတာ့ သက္ႏိုင္ကို လူေတြက အၿမဲအထူးအဆန္းေပါ့။

ကာလံ၊ ေဒသံအရေတာ့ အဲ့ဒီေခတ္၊ အဲ့ဒီအခါမွာ LGBT အခြင့္အေရးေတြ ဘာေတြ ဘယ္သူက သိမွာလဲ။

ဒီလိုပဲ ေနာက္လိုက္ စလိုက္နဲ႔။

႐ြာမွာ ေရွးေရွးကလည္း နတ္ကေတာ္ႀကီးေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္ျပဳန္းေ႐ႊနန္းဆီက နတ္ေနႀကီး၊ နတ္ဝါႀကီး၊ အမတ္ခ်ဳပ္၊ ေဗာင္းခ်ဳပ္ႀကီးေတြအထိ ေပါက္ေရာက္ေလးစားရတဲ့ နတ္ကေတာ္ႀကီးေတြေပါ့။

ေနာက္ေတာ့ မ်ိဳးဆက္ေတြ တစ္ဆက္ၿပီးတစ္ဆက္မွာ သက္သက္ႏိုင္ အလွည့္ေရာက္လာတယ္။

သက္သက္ႏိုင္ဟာ နတ္ဝင္သည္တို႔ရဲ႕ မူလဘူတ အေျခခံျဖစ္တဲ့ “အေရွ႕ေနထြက္၊ အေနာက္ေနဝင္၊ ေတာင္တံငါကြန္၊ ေျမာက္ဓူဝံၾကယ္၊ နယ္ပယ္အတြင္း ရွိရင္းမ်ားစြာ၊ နတ္ေဒဝတာတို႔ႏွင့္တကြ...” အစခ်ီတဲ့ ခံယူအပ္ေသာသစၥာေတြ ဘာေတြလည္း သိတာမဟုတ္ဘူး။

လိပ္ျပာသိပ္၊ နတ္ပူး၊ နတ္ကပ္၊ နတ္အပ္၊ နတ္ေခ်ာ့၊ စံခန္းဝင္၊ မဂၤလာထမင္းဟင္းခြံ႕ ဆိုင္းနတ္အပ္ စတဲ့ နတ္ဝင္သည္တို႔ တတ္အပ္တဲ့ အ႒ာရသေတြကိုလည္း ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ တတ္လို႔ရယ္မဟုတ္။

ေတာင္ျပဳန္းပြဲတုန္းက နတ္ကေတာ္တစ္ေယာက္ဆီမွာ အေရးေပၚ နတ္ကေတာ္ပညာသင္ၿပီး နတ္႐ုပ္ေတြဝယ္ ႐ြာျပန္လာၿပီး နတ္ကေတာ္ဘြဲ႔ခံယူသူ။

ဒီလိုနဲ႔ ]ဓာတ္ပိုင္ နတ္ပိုင္ သက္သက္ႏိုင္ ဆိုၿပီး ဟတ္ခ်ေလာင္း နတ္ကေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေစသတည္းေပါ့။

ဓာတ္ပိုင္ နတ္ပိုင္သက္သက္ႏိုင္ဟာ ေတာင္ျပဳန္းပြဲတစ္ခါသြားလိုက္တာ ဓာတ္နဲ႔နတ္တင္ မဟုတ္ဘူး။ တပည့္ကေလးတစ္ေယာက္ပါ ပိုင္လာတာ။ ေကာင္ေလးက ေဇာ္ေဇာ္တဲ့။ မိန္းမလ်ာေတာ့ ဟုတ္ပံုမရဘူး။

သက္သက္ႏိုင္လို႔ ဟာမက မွန္စက္႐ံုမွာ ငလ်င္လႈပ္ခံမယ့္အမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ။ မိန္းမလ်ာခ်င္းေတာ့ ဘယ္ေခၚလာမလဲ။

ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ ဓာတ္ပိုင္ နတ္ပိုင္ သက္သက္ႏိုင္က လက္ထဲက နတ္ေတြ ျပျပၿပီး ႐ြာမွာ ဩဇာတက္လာတယ္။ ႐ြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ သူကလည္း အေရးပါအရာ ေရာက္လာတယ္။ မပါမျဖစ္။ ႐ြာလူႀကီးေတြဆိုတာကလည္း နတ္ေတာ့ ေၾကာက္ရတယ္ေလ။

ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မတံုး။ ဓာတ္ပိုင္ နတ္ပိုင္ သက္သက္ႏိုင္က စီးပြားေရးမွာလည္း မပါဘဲ မေနပါဘူး။

ပထမဆံုး ႐ြာထိပ္က ညိဳႀကီးတက္ေနတဲ့ ထန္းပင္ေတြကို ကိုႀကီးေက်ာ္နတ္ပိုင္တာဆိုၿပီး သိမ္းပစ္တယ္။ နတ္နဲ႔ ေျခာက္သိမ္းေတာ့လည္း ႐ိုးသားတဲ့ ညိဳႀကီးခမ်ာ ထန္းေတာတစ္ဝက္ ေပးလိုက္ရတာပါပဲ။

မဟုတ္လည္း သူ႔မွာ ဒီထန္းေတာပိုင္ေၾကာင္း ဘာအေထာက္အထားမွ မရွိဘူးေလ။ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ဒီထန္းေတာထဲ တဲထိုးေနၿပီး ထန္းတက္စားၾကလို႔သာ သူလည္း လုပ္ေနတာ။

ညိဳႀကီးခမ်ာလည္း သက္သက္ႏိုင္လို ႏြဲ႔တဲ့တဲ့ကို ယွဥ္ႏိုင္ေပမယ့္...သူကိုင္ထားတဲ့ ကိုႀကီးေက်ာ္ကိုေတာ့ ေၾကာက္ရတယ္ေလ။

အဲ့ဒီလို လယ္ေတြ၊ ယာေတြကိုလည္း နတ္ျပၿပီး လုပ္စားတာနဲ႔ အကုန္နီးပါး သူ႔လက္ထဲ ေရာက္လာတယ္။ ေနာက္လိုက္ေတြလည္း မ်ားလာတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ႏြားခိုး၊ အမဲေပၚ၊ ဝက္ထိုး လူဆိုးအမ်ားစုပါပဲ။

႐ြာထဲ ကၽြဲေပ်ာက္၊ ႏြားေပ်ာက္ၿပီဆို ဘယ္မွရွာ မေနနဲ႔။ ဓာတ္ပိုင္ နတ္ပိုင္ သက္သက္ႏိုင္ဆီသြား။ နတ္ေမးၿပီး ေငြကေလး ေၾကးကေလးဆက္လိုက္။ ရွိတဲ့ေနရာ ေဟာတာမွ ကြက္တိ။ ကြက္တိမွာေပါ့... သူ႔တပည့္ေတြ ခိုးၿပီး သြားဝွက္ထားတာေလ။

သက္သက္ႏိုင္ဟာ ႐ြာသားေတြကို နတ္ျပၿပီး ေခ်ာ့စား၊ ေျခာက္စားနဲ႔ ႐ြာမွာ အခ်မ္းသာဆံုးျဖစ္လာတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ သက္သက္ႏိုင္အတြက္ ျပႆနာရွိတာက ႐ြာဦးက မဂၤလာကန္ေက်ာင္းပဲ။ မဂၤလာကန္ေက်ာင္းမွာ ဦးနႏၵိယဆိုတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဦးပဥၥင္းသံုးပါး ေက်ာင္းထိုင္တယ္။

သက္သက္ႏိုင္က ႐ြာမွာ သူထင္သလို မစြက္ဖက္ရတဲ့အခါတိုင္း၊ ႐ြာလူႀကီးေတြကို မၾကည္လင္တဲ့အခါတိုင္း ႐ြာထဲမွာ နတ္ကနားေပးတယ္ဆိုၿပီးလုပ္တယ္။ ဆိုင္းဆရာေတြေခၚ၊ နတ္ကေတာ္ေတြေခၚၿပီး ခုနစ္ရက္ ခုနစ္လီ ထန္းရည္စတုဒိသာနဲ႔ ပြဲတည္တာ။

ရပ္ထဲ႐ြာထဲက လူဆိုးလူမိုက္ေတြက သက္သက္ႏိုင္ ကနားတဲမွာ ကိုႀကီးေက်ာ္ဝင္တယ္ဆိုၿပီး တိုက္တဲ့ အရက္ေတြေသာက္၊ ၿပီးရင္ အရပ္ထဲကို လိုက္ဆူပူ၊ ျပႆနာရွာ လုပ္တတ္တယ္။ ဒီမွာတင္ပဲ သူ႔ဟာသူ ေအးေအးေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြက ဝင္ေျပာ ဝင္ရွင္းရေတာ့တာေပါ့။

သက္သက္ႏိုင္က လည္တယ္။ ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္မေတြ႔ဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ဆံုးမတာကို လက္အုပ္ကေလးခ်ီၿပီး နာယူတယ္။ နာယူလို႔မဝဘူး ထင္ပါရဲ႕။ ေနာက္ရက္မွာ ေက်ာင္းကို ေရာက္လာပါ ေလေရာ။ သူ႔လင္ကေလးလို႔ လူေတြ သမုတ္ေနၾကတဲ့ ေဇာ္ေဇာ္လည္းပါလာတယ္။ လက္ထဲမွာလည္း သကၤန္းေလး တစ္စံုပိုက္လို႔။

“တပည့္ေတာ္ရဲ႕ တပည့္ကေလး ေမာင္ေဇာ္ဟာ ေလာကီေဘာင္ကို စိတ္ကုန္ၿပီး ရဟန္းဝတ္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ဦးပဥၥင္းတို႔ေက်ာင္းကို လာအပ္တာပါဘုရားတဲ့”

တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုပဲဆိုတာ ဘုန္းႀကီးေတြက ရိပ္မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ။ ရဟန္းဝတ္ခ်င္တဲ့သူကို ျငင္းပယ္ဖို႔ကလည္း မျဖစ္ဘူးေလ။

ဒီလိုနဲ႔ ရဟန္းဒကာ သက္သက္ႏိုင္ေကာင္းမႈနဲ႔ မဂၤလာကန္ေက်ာင္းမွာ ဦးပဥၥင္းေဇာ္တစ္ပါး တိုးလာတယ္။

“ဒီေက်ာင္းေလးကက်ဥ္းေတာ့ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေမာင္ပဥၥင္းေၾကာင့္ ဦးပဥၥင္းတို႔ အေနက်ပ္ပါမယ္။ ေက်ာင္းဝင္းထဲက မဂၤလာကန္ေဘးမွာ ဦးပဥၥင္းေဇာ္ကို တဲေက်ာင္းေလးသက္သက္ထိုးၿပီး သီတင္းသံုးခိုင္းပါရေစ...ဘုရား”

အဲ့ဒါနဲ႔ သက္သက္ႏိုင္ ေကာင္းမႈနဲ႔ မဂၤလာကန္ ေက်ာင္းတိုက္ဝင္းထဲ ေက်ာင္းေဆာင္ေလး ႏွစ္ခုျဖစ္လာတယ္။ သံုးေလးလေလာက္ၾကာေတာ့ သက္သက္ႏိုင္က ဆရာေတာ္ႀကီးဆီ ေရာက္လာျပန္တယ္။

“အရွင္ဘုရား...ေက်ာင္းဝင္းထဲက မဂၤလာကန္ႀကီးမွာ ေဘးမဲ့လႊတ္ထားတဲ့ငါးေတြကို ဖိုးထိန္တို႔ အဖြဲ႔ဝင္ဝင္ခိုးေနတယ္လို႔ သတင္းရပါတယ္ဘုရား... ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ အဲ့ဒီကန္ႀကီးကို ၿခံစည္း႐ိုးလွဴခ်င္တယ္ဘုရား”

႐ိုး႐ိုးေအးေအးနဲ႔ သာသနာ့အေရးသာ ဦးထိပ္ထားတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘာေျပာမွာလဲ။ ဒကာ့သေဘာေပါ့။ 

အဲ့ဒီမွာ သက္သက္ႏိုင္က မဂၤလာကန္ႀကီးနဲ႔ အတူ သူ႔ဦးပဥၥင္းေဇာ္ရဲ႕ ေက်ာင္းေလးကိုပါ ၿခံစည္း႐ိုးထဲ ထည့္ခတ္လိုက္ေတာ့တယ္။

“ဦးပဥၥင္းေဇာ္ ေက်ာင္းေလးက ၿခံစည္း႐ိုးထဲရွိေတာ့ ကန္ေစာင့္လည္းရတာေပါ့ဘုရား”နဲ႔ ၿပီးသြား ျပန္တယ္။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ဝင္းထဲမွာ ၿခံစည္း႐ိုးျဖစ္သြားၿပီး ေက်ာင္းေဆာင္ႏွစ္ခု ျဖစ္ၿပီးကတည္းက သက္သက္ႏိုင္နဲ႔ အေပါင္းအပါေတြဟာ ဦးပဥၥင္းေဇာ္ေက်ာင္းကိုပဲ ဝင္ထြက္ေတာ့တယ္။ ဦးပဥၥင္းေဇာ္ကိုပဲ လွဴေတာ့တယ္။

မူလဘူတ ဆရာေတာ္ႀကီးဦးနႏၵိယတို႔ကိုေတာ့ အဖတ္ေတာင္မလုပ္ေတာ့ဘူး။

ဦးပဥၥင္းေဇာ္ေက်ာင္းဟာ စီးပြားေရးေကာင္းတဲ့ သက္သက္ႏိုင္ေကာင္းမႈနဲ႔ တဲေက်ာင္းကေန အုတ္ေက်ာင္းျဖစ္လာတယ္။

ေနာက္ သက္သက္ႏိုင္ပင့္လာတဲ့ ဘယ္ကမွန္းမသိတဲ့ အာဂႏၲဳကိုယ္ေတာ္ႏွစ္ပါးကလည္း အုတ္ေက်ာင္းမွာ ခပ္တည္တည္လာေနတယ္။

သက္သက္ႏိုင္ဟာ ဦးပဥၥင္းေဇာ္ေက်ာင္းကို ေတာင္မဂၤလာကန္ေက်ာင္းတိုက္ဆိုၿပီး ဆိုင္းဘုတ္သက္သက္ေရးတင္လိုက္ျပန္တယ္။

အဲ့ဒီလိုဆိုေတာ့ ဒီဘက္က မူလပထမ ေက်ာင္းက ေျမာက္မဂၤလာကန္ေက်ာင္း မျဖစ္သြားဘူးလား။

ဒါ ႐ြာဦးေက်ာင္းျဖစ္တဲ့ မဂၤလာကန္ေက်ာင္းကို ႏွစ္ျခမ္းခြဲပစ္ေနတာလို႔ တခ်ိဳ႕လူႀကီးေတြက ေဝဖန္ေတာ့ သက္သက္ႏိုင္က တစ္႐ြာလံုးၾကားေအာင္ ဟစ္ေတာ့တယ္။

“ေဟ့...သက္သက္ႏိုင္တို႔က သံဃာကို ရည္မွန္းၿပီး လွဴတာ...ဟတ္လား။ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါရယ္ မခြဲဘူး။ သံဃာကို ရည္စူးလွဴတာ...ဟတ္လား...ဆန္႔က်င္ဘက္ အေနအထားေတြျဖစ္ဖို႔ အားေပးေနတာမဟုတ္ဘူး... သက္သက္ႏိုင္တို႔ မွန္တယ္...ဒါကိုမွလာၿပီး ေတာေျပာ ေတာင္ေျပာ မေျပာနဲ႔ဟဲ့... အကုန္ ၿမိဳ႕ဂါတ္တိုင္ၿပီး တရားစြဲပစ္မယ္”

ေျပာလည္းေျပာတယ္။ တကယ္လည္း ၿမိဳ႕တက္တရားစြဲတယ္ဗ်ာ။ 

သူ႔မေကာင္းေၾကာင္း စမိေနာက္မိတဲ့႐ြာက လူငယ္တခ်ိဳ႕လည္း ၿမိဳ႕ဂါတ္မွာ အခ်ဳပ္ခံရတာရွိပ။

အခုေတာ့ က်ီးအာသီး႐ြာကေလးဟာ အရင္ကလို ငါတို႔႐ြာမွာ နတ္ကေတာ္ရွိတယ္ဟဲ့ဆိုၿပီး ရင္မေကာ့ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ နတ္ေတြကို မေၾကာက္ရပဲ နတ္ကေတာ္ကို ပိုေၾကာက္ရတဲ့ဘဝကို ေရာက္ေနပါၿပီ။

နတ္ကေတာ္တင္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ နတ္ကေတာ္တင္ထားတဲ့ စင္ၿပိဳင္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဦးပဥၥင္းေဇာ္ကိုပါ လန္႔ေနရၿပီ။

အခုဆို သက္သက္ႏိုင္ဟာ ငါးရံ႕ေျခာက္ေတြကို ၿမိဳ႕ကိုသြင္းတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးေတာင္ စလုပ္ေနၿပီ။

မဂၤလာကန္ေတာ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ၿခံစည္း႐ိုး ထဲကိုထည့္ထားတဲ့ ဦးပဥၥင္းေဇာ္ေက်ာင္းမွာလည္း ငါးဖမ္းပိုက္ႀကီးေတြ၊ ငါးမွ်ားတံႀကီးေတြ ဟီးလို႔။ ဆရာ ဒကာ ဆက္ဆံေရးေျပျပစ္လြန္းေတာ့ မဂၤလာကန္ထဲကငါးေတြ ငါးေျခာက္ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။

ဆရာေတာ္ဦးနႏၵိယတို႔မွာလည္း ေက်ာင္းတစ္ျခမ္းေပးလိုက္ရတာ မေတာင္းရဲရွာဘူး။ မေတာ္၊ သူတို႔ ပိုင္တဲ့ေက်ာင္းေလးကိုေတာင္ လွည့္ကြက္ဆင္ၿပီး ေမာင္ပိုင္စီးေနမွျဖင့္ ေတာထဲထြက္ေနရေတာ့မယ့္ကိန္းေလ။

ဒါေၾကာင့္ ႐ြာကလူေတြက တီးတိုးေျပာၾကတယ္။

“ငါတို႔႐ြာေတာ့ ဇာတ္ထဲကလို ဓားျပလူၾကမ္းေတြ ဝင္စီးခံေနရၿပီထင္ပါရဲ႕တဲ့”

ဒီစကားကို နတ္ကေတာ္သက္သက္ႏိုင္ၾကားတဲ့အခါ သူ႔အိမ္ကေန အခုလို ခုနစ္သံခ်ီေအာ္ျပန္ေတာ့တာပဲ။

“ေဟ့...နတ္ကေတာ္မရွိရင္ ဘာျဖစ္သြားမယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္။ အခု ဒီ႐ြာမွာ နတ္ကေတာ္ မရွိေအာင္ နတ္ကေတာ္အင္အားခ်ည့္နဲ႔ေအာင္ လုပ္ေနေျပာေနတာေတြ ရပ္ေနာ္...ဟတ္လား။ နတ္ကေတာ္က ဒီ႐ြာအတြက္ ႐ိုးသားစြာ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံေနတာ။

နတ္ကေတာ္ဟာ လူၾကမ္းမဟုတ္ဘူး။ လူေခ်ာဟဲ့...လူေခ်ာဟဲ့...လူေခ်ာေတာင္မွ...မမေခ်ာဟဲ့...မမေခ်ာ”

လူေတြလည္း ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ နတ္ထက္ သူ႔ကို ေၾကာက္ေနရၿပီကိုး။

ဒီေတာ့ ႐ြာထဲကလူေတြက သက္သက္ႏိုင္ကို ကြယ္ရာမွာ နတ္ကေတာ္မမေခ်ာလို႔ပဲ အမည္သမုတ္ၿပီး ေလွာင္ၿပံဳးေလး ခိုးၿပံဳးေန႐ံုမွအပ...။

ဘာလုပ္ရဲမွာလဲ...ဘာမွ မလုပ္ရဲဘူးေလ။

ႏို႔မဟုတ္ လူၾကမ္းမဟုတ္ေလေသာ...နတ္ကေတာ္ မမေခ်ာက တရားလည္းစြဲတတ္တယ္ေလဗ်ာ။
 
ၿဗိတိသွ်ကိုကိုေမာင္