News

POST TYPE

SATIRE

Train to Maungdaw
16-Oct-2016 tagged as ေမာင္ေတာ

ဒီလို စၾကဝဠာအဆင့္မီ ဓာတ္ရွင္မ်ဳိး ႐ိုက္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ အေျခအေန အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြ တိုက္ဆိုင္မွ ျဖစ္လာတာ။ ဖက္စက္လတီလည္း ျပည့္မွ၊ အစိုးရကလည္း အားေပးမွ၊ နည္းပညာကလည္းျမင့္မွ၊ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေတြလည္းညီမွ၊ ဒါ႐ိုက္တာေတြလည္းေတာ္မွ၊ ဒီလိုအဆင့္ျမင့္ ဓာတ္ရွင္ႀကီး ျဖစ္လာမွာ။

ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ႏိုင္ငံျခား ဓာတ္ရွင္အေခြေတြကို မ်ဳိးတုံးဖို႔ ႀကံစည္ရာက စတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာ ဓာတ္ရွင္ကို မႀကဳိက္ဘဲ ႏိုင္ငံျခား ဓာတ္ရွင္ကိုပဲ ႀကဳိက္တယ္ဆိုတဲ့ ပရိသတ္ေတြက ထေပါက္ကြဲတယ္ေလ။

ျမန္မာဓာတ္ရွင္ေတြကို သူတို႔ ဘာလို႔ မႀကဳိက္ၾကလဲဆိုေတာ့ စာတန္း မထိုးလို႔ပဲ။

ဟမ္... ဘာဆိုင္လဲ မေမးနဲ႔ဗ်။

ေမြးကတည္းက ၾကည့္လာတဲ့ ေပါင္ခ်ိန္တို႔၊ က်န္ေက်ာင္းတို႔ဆို အခု ကိုရီးယား ထရိန္းတူဘူဆန္ ဆိုတဲ့ ဓာတ္ရွင္အဆုံး ဒီမ်ဳိးဆက္ႀကီးဟာ ႏိုင္ငံျခားကားေတြေအာက္က ျမန္မာစာတန္းထိုးေတြ ဖတ္ၿပီး ႀကီးလာတာ။ ပရိသတ္က စာတန္း မထိုးရင္ မၾကည့္တတ္ေတာ့ဘူး။ 

မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ေခါင္းပါးတဲ့ ပရိသတ္ေတြပါဗ်ာ။

ျမန္မာဓာတ္ရွင္ မရွိရင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးပါ ေပ်ာက္သြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဒင္းတို႔ မသိၾကဘူး။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့ဓာတ္ရွင္ဟာ ဒီလိုမ်ဳိး ဇာတ္ကားေအာက္ေျခမွ စာတန္း မထိုးတာအျပင္ ဖက္စက္လက္တီ မေကာင္းလို႔၊ အစိုးရ မေကာင္းလို႔ အခုလို ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။

ျဖစ္ဆို အခုလို သုံးရက္တစ္ကား၊ ငါးရက္ တစ္ကားနဲ႔ ဂင္းနစ္စံခ်ိန္ဝင္ ကမၻာ့အျမန္ဆုံး ဓာတ္ရွင္ေတြ ျဖစ္လာဖို႔ ဘယ္ေလာက္ ႀကဳိးစားခဲ့ရလဲ ခင္ဗ်ားတို႔ သိလား။ ဖက္စက္လတီ မျပည့္ရတဲ့အထဲ အစိုးရေတြကလည္း ႏွိပ္စက္ခဲ့တာ ဘယ္လို ခံခဲ့ရလဲသိလား။

ဟိုး ဗိုလ္မင္းႀကီးမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ေခတ္မွာ ျပည္သူအမ်ား မင္းသား၊ မင္းသမီး အစုံပလုံပါတဲ့ ဇာတ္ကားႀကီးေတြ ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔အေရး ႏိုင္ငံေတာ္ကားေတြ ႐ိုက္ၿပီး အနစ္နာခံခဲ့ၾကရတာ။  မင္းသားအခ်ဳိ႕ခမ်ာ စစ္ယူနီေဖာင္းႀကီးေတြ ဝတ္ၿပီး ရာထူး ႀကီးႀကီးမားမားေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးေတြ လုပ္ရရွာသဗ်။ ဘယ္ေလာက္ ပင္ပန္းလိမ့္မလဲ။ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေတြဆိုလည္း ကယ္တင္ရွင္ ဗိုလ္မင္းမ်ားရဲ႕ ဘုန္းေတာ္ အလ်ားက ခံုးေက်ာ္ တံတားေလာက္ ရွိပါတယ္ဆိုတာမ်ဳိး ေျပာင္ေျပာင္ေျမာက္ေျမာက္ေတြ ေျပာခဲ့ၾကသေပါ့။ မင္းသမီးေတြဆိုလည္း တံတားအသစ္ ဖြင့္တိုင္း အသက္ကို ပဓာန မထားပဲ ခိုင္ မခိုင္ တက္တက္ခုန္ ေပးခဲ့ရရွာတာ ... မလြယ္ဘူးဆရာ။

ျမန္မာ့ဓာတ္ရွင္ မင္းသမီးေတြရဲ႕ ေဘာ္ဒီအေၾကာင္း စာတမ္း ျပဳစုမယ္ဆို ဒီတံတားေပၚ တက္ခုန္တဲ့ကိစၥနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈႀကီး တစ္ခုကို ခင္ဗ်ားတို႔ သတိထားသင့္တယ္။

အရင္က ျမန္မာဓာတ္ရွင္ မင္းသမီးေတြက လုံးႀကီးေပါက္လွ တုတ္တုတ္အယ္အယ္ႀကီးေတြေလ။ ၾကည္ၾကည္ေဌးတို႔၊ ခင္သန္းႏုတို႔ကိုၾကည့္။ ႏုထြားႀကီးေတြေလ။ ေနာက္ပိုင္း မင္းသမီး ပိန္ပိန္ေလးေတြ ေခတ္စားလာတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါလည္း အဲ့ဒီတံတားေတြနဲ႔ ဆိုင္တယ္ဗ်။

ဗိုလ္မင္းအစိုးရက တံတား အသစ္ေဆာက္ၿပီး တိုင္း မင္းသမီးေတြ၊ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြကို တက္တက္ခုန္ခိုင္းေတာ့ မင္းသမီးေတြခမ်ာ ေဘာ္ဒီဝိတ္ေတြ ခ်ထား ရရွာတယ္။ မေတာ္ သူတို႔ ေဘာ္ဒီဝိတ္ မ်ားေနလို႔ က်ဳိးက်ရင္ ခက္မယ္ေလဗ်ာ။ ဒီကစလို႔ ျမန္မာ မင္းသမီးေတြဆို ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္မွ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ ျမန္မာ့ဓာတ္ရွင္ ေျပာင္းလဲမႈႀကီး ျဖစ္လာတာပဲ။

မလြယ္ဘူးဆရာ။ ဒီေျမမွာေန ဒီေရကိုေသာက္ၿပီး ဒီဓာတ္ရွင္ကို ေဘးတီီးေနၾကတဲ့ ပရိသတ္ဆိုတဲ့ လူေတြကို အံ့လည္း ၾသမိတယ္။

ဘယ့္ႏွယ္ ... ရွိတာေလးနဲ႔ ႐ိုက္ေနရတာ။ ျမန္ျမန္ ၾကည့္ေစခ်င္လို႔ ျမန္ျမန္ ႐ိုက္ေပးေနတာ။ ဒါကိုပဲ အားမနာ လွ်ာမက်ဳိး ေလွာင္ၾကေျပာင္ၾကနဲ႔။

ကဲ ... အခုေတာ့ ဒီလို ေလွာင္ေန ေျပာင္ေန ေဝဖန္ေနၾကတဲ့လူေတြ ပါးစပ္ ပိတ္ေအာင္ အထူးဓာတ္ရွင္ တစ္ခု ဖန္တီးျပေတာ့မယ္ေလ။

ဒီဇာတ္ကား ႐ိုက္ဖို႔ ျဖစ္လာတာကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ အေရးနဲ႔ ဆိုင္သဗ်ာ။ အခုဆို ဟိုးအေနာက္ဘက္တံခါးက ဘဂၤလားနယ္စပ္မွာ ကင္းစခန္းေတြ အတိုက္ခိုက္ခံရသဗ်ာ။ ရဲေဘာ္ေတြ ေသၾကသဗ်ာ။ လုပ္တဲ့လူေတြက ဗီဒီယိုဖိုင္ေတြ တင္ၿပီး ဝူးဝူးဝါးဝါး လုပ္ေနေပမယ့္ အစိုးရကေတာ့ ဘယ္အဖြဲ႔မွန္း အတည္ မျပဳႏိုင္ေသးဘူးတဲ့ဗ်။

ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း အစိုးရမင္းမ်ား ကိုယ္တိုင္  ႏိုင္ငံျခားက႐ိုက္တဲ့ ဟယ္ရီေပၚတာ ဓာတ္ရွင္ရဲ႕ ပရိသတ္မ်ားလို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဟယ္ရီေပၚတာ ဇာတ္ကားထဲမွာ ဗီလိန္နတ္ဆိုးႀကီး ဗိုဒါေမာက္ခ္ကို အားလုံးက နာမည္ သိေပမယ့္ အမည္ မေခၚရတဲ့သူဆိုၿပီး သုံးႏႈန္းရတယ္ေလ။ အခုလည္း အမည္ မေခၚရတဲ့ အၾကမ္းဖက္ အဖြဲ႔ ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။

ဒါမွမဟုတ္ လူမႈကြန္ရက္ေပၚက အဲ့ဒီအၾကမ္းဖက္သမား အဖြဲ႔ေတြ ကိုယ္တိုင္ ေျပာထားတဲ့ ဗီဒီယိုေတြကို အစိုးရမင္းမ်ား မၾကည့္ရတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အလုပ္ မ်ားေနလို႔လည္း ျဖစ္မယ္။ လႊတ္ေတာ္အမတ္မင္း အခ်ဳိ႕ကိုပဲ ၾကည့္။

မႏၲေလးက ဟိုတယ္ေတြမွာ ေမြ႔ရာေတြ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ မီ မမီ သြားစစ္ေနရတာနဲ႔။ ေကတီဗီေတြက မိုက္ေတြဟာ အရည္အေသြးျပည့္ မျပည့္ စစ္ေနရတာနဲ႔ မအားမလပ္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ သတင္းမ်ားလည္း ၾကားမိပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဖ့ဘြတ္ေပၚက လူထုႀကီးကေတာ့ အေနာက္တံခါးက တိုက္ပြဲ ေခၚသံေတြကို စိတ္ဝင္္တစား တက္ၾကြေနၾကသေပါ့။

ဒီအေျခအေနမွာ ျမန္မာ့ ဓာတ္ရွင္ကလည္း လူထုႀကီးဘက္ကေန ရပ္တည္ဖို႔ လိုလာၿပီေလ။

ဒီေတာ့ ဘာလုပ္မလဲ။

ရွင္းပါတယ္။ ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္ႏွာျပင္ အစစ္မွာ ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ စၾကဝဠာ အဆင့္မီ စစ္ကားႀကီး ႐ိုက္မယ္ဗ်ာ။ ဓာတ္ရွင္ေလာက တစ္ခုလုံးက လူေတြ ပါမယ္။ ေရွ႕ေျပးအျဖစ္ မင္းသား ကိုဘဦးနဲ႔ မင္းသမီး မေအးပြင့္တို႔က ႐ိုက္ကြင္း အေျခအေန သြားေလ့လာေနၿပီ။

ကိုရီးယားကားက ထရိန္းတူဘူဆန္။ ျမန္မာကားက ထရိန္းတူေမာင္ေတာ။

ဇာတ္လမ္းက ေမာင္ေတာ နယ္စပ္က အမည္ မေဖာ္ရတဲ့ အၾကမ္းဖက္သမားေတြကို ရထားႀကီးနဲ႔  သြားတိုက္ၿပီး ဘယ္သူ ဆိုတာကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့ဇာတ္။ ရထားေပၚမွာပါတဲ့ ကြန္မန္ဒိုေတြ၊ စစ္သားေတြ၊ စစ္သမီးေတြ ေနရာမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကမယ္။ ေနာက္ဆုံး အမည္  မေဖာ္ရတဲ့ အၾကမ္းဖက္သမားေတြကို ႏွိမ္နင္း၊ ၿပီးရင္ သူတို႔ကို ႀကိဳးကိုင္ထားတဲ့ ၾကည့္ျမင္တိုင္က ခိုးကူးေခြ လုပ္ေနတဲ့ လူဆိုးႀကီး ခုနစ္ေယာက္ကို ေဖာ္ထုတ္၊ ျမန္မာ့ဓာတ္ရွင္ ေလာကကို ရထားႀကီးေပၚက လူေတြက ကယ္တင္ၿပီး ဇာတ္သိမ္း။

ကိုင္း ... ဇာတ္ကေတာ့ ေအာ္စကာအထိ မွန္းလို႔ရတဲ့ဇာတ္မ်ဳိး။

အဲ ... ဇာတ္ကား ႐ိုက္ဖို႔ ဇာတ္ညႊန္းေတာ့ ထြက္လာၿပီ။ ဇာတ္လမ္းရဲ႕ အဓိက ျဖစ္တဲ့ ရထားႀကီး ရဖို႔လည္း ညႇိႏိႈင္းၿပီးၿပီ။

ဟိုကိုရီးယားကားလို ရပ္ထားတဲ့ ရထားတြဲႀကီးေပၚမွာ အထူး ျပဳလုပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပရိသတ္ကို မလိမ္ဘူး။ တကယ့္ရထား အစစ္နဲ႔ စစ္ေျမျပင္အထိ သြား႐ိုက္ၾကမယ္လို႔ ပရိသတ္ကို ေၾကညာလိုက္တယ္။

ဇာတ္ကားႀကီး ၿပီးစီးလို႔ ႐ုံတင္တဲ့အခ်ိန္က်ရင္ ေဝဖန္တဲ့ လူအုပ္ႀကီးကို တရားစြဲမယ္ဆိုတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး တစ္ေယာက္ကလည္း ေဟာ့ဒီလိုႀကိမ္းတယ္။

ပရိသတ္မွာ ဟာခနဲ။ ဟင္ခနဲပဲ။ မူးခနဲ။ မိုက္ခနဲ။
စၾကဝဠာ အဆင့္မီ မိုးသို႔ ထိုးေနသည့္ Train to Maungdaw ျမန္မာဓာတ္ရွင္ စြန္႔စားခန္း ဇာတ္ကားႀကီးေၾကာင့္ မဟုတ္။

ရထားလမ္း မရွိသည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ရထားျဖင့္ စစ္တိုက္သည့္ ဓာတ္ရွင္႐ိုက္မည္ ဆိုသျဖင့္ အံ့ၾသတႀကီး ျဖစ္သြားရျခင္းပင္တည္း။

(ယခု သေရာ္စာပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ စာေရးသူ စိတ္ေပါ့သြပ္စဥ္က ေလွ်ာက္ေရးထားျခင္း သာျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံအပ္ပါသည္။)

တတ္ႏိုင္ဘူး ေရးခ်င္တာ ေရးၿပီးၿပီဆိုေတာ့ အ႐ူး ကြက္ နင္းရမွာပဲ။ ဒါမွ တရားစြဲလည္း တရားေသ လႊတ္မွာငိ။

ၿဗိတိသွ်ကိုကိုေမာင္