News

POST TYPE

RELAX

သ႐ုပ္ေဆာင္ဇင္ဝိုင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း
သႀကၤန္မိုး႐ုပ္ရွင္ကားသည္ ျမန္မာလူထုၾကားတြင္ ေရပန္းစားခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ နီးပါးရွိခဲ့ေပၿပီ။ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားကို ဖန္တီးခဲ့သူ အကယ္ဒမီေမာင္တင္ဦးလည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္က ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေပၿပီ။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ နီးပါး စြဲထင္က်န္ခဲ့ေအာင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ သႀကၤန္မိုး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေနာက္ခံ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ သႀကၤန္မိုး႐ုပ္ရွင္ကား ထုတ္လုပ္သူ၏ ေစတနာကိုလည္း အကယ္ဒမီ ၂ ဆုရွင္ ကိုဇင္ဝိုင္းက ျပန္လည္ေျပာျပထားသည္။ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားႏွင့္အတူ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ သႀကၤန္သီခ်င္းမ်ားကလည္း ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ လူအေတာ္မ်ားမ်ား၏ ႏွလုံးသည္းပြတ္တြင္ စြဲထင္ေနေပသည္။ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္သမိုင္းတြင္ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ အရေရာ၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ဝင္သီခ်င္းပါ ေအာင္ျမင္ေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားကို ျပပါဆိုလၽွင္ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားကို ျပရေပမည္။ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားကို မစခင္ကတည္းက ပါဝင္ခဲ့သူ အကယ္ဒမီဇင္ဝိုင္းႏွင့္ ေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားကို ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Voice : ၁၉၉၀ ေက်ာ္ ကာလေလာက္က အစ္ကိုက မဂၢဇင္းေတြမွာ ေဖာ္ျပပါရွိတဲ့ ဝတၳဳတိုေတြကို စြဲစြဲလမ္းလမ္း ေလ့လာဖတ္႐ႈခဲ့တယ္လို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ရသေျမာက္တဲ့ ဝတၳဳတိုေတြကို ဖတ္ခဲ့ရပုံနဲ႔ စလိုက္ရေအာင္ဗ်။

ZW : ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆုံး စဖတ္ျဖစ္တာကေတာ့ ကေလးသူငယ္ စာေပေပါ့။ ဝတၳဳရယ္လို႔ စဖတ္ျဖစ္တာက မွတ္မွတ္ရရ ကၽြန္ေတာ္ (၄) တန္းႏွစ္မွာဗ်။ ဆရာ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕ ‘သူငယ္ခ်င္းလို႔ပဲ ဆက္၍ေခၚမည္ ခိုင္’ ဝတၳဳႀကီးကို စဖတ္ျဖစ္တာဗ်။ ဆရာ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕ ငါ့စာဖတ္၍မျမတ္တိုင္ေစ စတဲ့ စာအုပ္ေရွ႕က ေဆာင္ပုဒ္ေလးေရာ ေနာက္ဝတၳဳမွာ ပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အလြတ္ရတဲ့အထိကို စြဲစြဲလမ္းလမ္း ဖတ္ခဲ့တယ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ့္အသက္အ႐ြယ္နဲ႔ ဖတ္တယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ထူးဆန္းတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဝတၳဳကို ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္သြားတယ္။ အထပ္ထပ္အခါခါ စြဲလမ္းေနမိတယ္။ အရင္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္က ေတာထဲေတာင္ထဲ ေနရတာ။ စာအုပ္နည္းတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕ေပၚမွာေနေတာ့ မဂၢဇင္းေတြ ဖတ္တတ္လာတယ္။ မဂၢဇင္းေတြဖတ္ေတာ့ ဝတၳဳဆိုတာကို ထိေတြ႕လာရတယ္။ 

ထိေတြ႕ရင္းက ေနၿပီးေတာ့မွ (ကၽြန္ေတာ့္ဘဝရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္းလို႔ ေျပာရမွာေပါ့ဗ်ာ) ႐ႈမဝကို အသက္ ၁၆ ႏွစ္သားေလာက္မွာ ႐ုပ္ရွင္သင္တန္းအေနနဲ႔ ေရာက္ခဲ့တယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုပ္ရွင္သင္တန္းမႉး အေနနဲ႔ ႐ႈမဝမွာ ေနရတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘဘဦးေက်ာ္ေတာ့ ဆုံးသြားၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာေမာင္ေဆြတင့္၊ ဆရာကိုျမင့္ျမတ္တို႔ အယ္ဒီတာအေျပာင္းအလဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ႐ႈမဝကို ေရာက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုပ္ရွင္နဲ႔သက္ဆိုင္တာပဲ လုပ္ေနေပမယ့္လည္း ႐ႈမဝဆိုတာ စာအုပ္ပုံႀကီးပဲေလ (စာအုပ္ဘဏ္တိုက္ႀကီးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားဘူး) အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္စာမ်ိဳးစုံကို ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႐ႈမဝ႐ုပ္ရွင္၊ ႐ႈမဝစာေပတိုက္ရဲ႕ အဝင္ဝက ခုံတန္းေလးေတြကလည္း သိပ္ၿပီး လြမ္းစရာေကာင္းတယ္။ ဝင္ဝင္ခ်င္းမွာ သစ္သားခုံတန္းေလးႏွစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒီ ခုံတန္းေလးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေက်ာ္ေဒးယ် ဆရာႀကီးေတြ ထိုင္ၿပီးေတာ့မွ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ေျပာၾကဆိုၾကတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ၾကားခဲ့နာခဲ့ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က ဝတၳဳတိုေလးေတြ ဖတ္တယ္။ အဲဒီမွာ ဝတၳဳတိုကို ဝတၳဳရွည္ထက္ ကၽြန္ေတာ္ ပိုစြဲလမ္းသြားတယ္။ ဝတၳဳတိုနဲ႔ တိုတိုထိထိ မိမိေလးေျပာတာက ရင္ထဲမွာ ထိတယ္။ ဝတၳဳရွည္ေတြက မေပးႏိုင္တဲ့ Message ေတြကို ဝတၳဳတိုေတြက ေပးႏိုင္တယ္။ ဝတၳဳတိုေတြက ေတြးစရာေတြလည္း ပိုရတယ္။ ဝတၳဳရွည္က ဇာတ္လမ္းနဲ႔ ဇာတ္ကြက္နဲ႔ ဇာတ္ေကာင္နဲ႔။ လြမ္းရင္လည္း လြမ္းက်န္ခဲ့မယ္။ ဒီလိုရသေတြ ေပးပါတယ္။ 
ဝတၳဳတိုအေနနဲ႔ က်ေတာ့ (ကၽြန္ေတာ္က စာေပေဝဖန္ေရးသမား မဟုတ္ပါဘူး) ကၽြန္ေတာ္ခံစားရတာကို ေျပာတာပါ။ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ရဲ႕ ခံစားမႈက ရသတစ္ခု တင္မကဘူးဗ်။ အဲဒီဟာေလးက ေခါင္းထဲေရာက္လာရင္ ေတြးေတြးမိတယ္။ အဲဒီအရသာေလးကို ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ အဲဒီမွာ ဝတၳဳတိုေတြကို ကၽြန္ေတာ္ စြဲလမ္းမႈျဖစ္ခဲ့တယ္။

(၈) တန္း (၉)တန္းေလာက္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္က စာအုပ္စုတာကို ဝါသနာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္ကာလတုန္းက စာအုပ္အငွားဆိုင္ ဆိုတာ ရပ္ကြက္တိုင္းလိုလိုမွာ ႏွစ္ဆိုင္ သုံးဆိုင္ေလာက္အထိ ရွိတယ္။ စာေပေလာက ဖြံ႕ၿဖိဳးခဲ့တာကိုး။ ေျမနီကုန္းစာအုပ္တန္းနဲ႔ ပန္းဆိုးတန္းစာအုပ္တန္း ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္စာအုပ္ေတြ ဝယ္ခဲ့ဖူးတယ္။ တစ္လဝင္ေငြထဲက ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ကၽြန္ေတာ္စာအုပ္ေတြ ဝယ္စုခဲ့တယ္။ သိန္းေဖဖတ္ဖို႔ ေမာင္ႏုဆိုၿပီး ေအာက္က ဆိုင္းထိုးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္တန္ဖိုးထားတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္စာအုပ္ေတြကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္ခဲ့လို႔ စာအုပ္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္တဲ့သူေတြဆီကို ပို႔ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ စကားနဲ႔ေျပာရရင္ စာအုပ္ေတြကို ေထာင္မခ်ပါနဲ႔လို႔ ေျပာခဲ့တာကို အမွတ္ရၿပီး ကိုယ္ဖတ္ၿပီးတဲ့စာအုပ္ကို သူမ်ားလည္း ဖတ္ပါေစဆိုၿပီး ျပန္လည္မၽွေဝခဲ့တယ္။ အဓိကက ဝတၳဳတိုေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ဘာ့ေၾကာင့္ စြဲလမ္းခဲ့ရလဲေျပာရရင္ ခုနေျပာတဲ့ ရသ တင္မကဘဲနဲ႔ အေတြးစတစ္ခု ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ ဝတၳဳဖတ္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေတြးလိုက္ခ်ိန္မွာ အေတြးက အျဖဴျဖစ္မယ္။ ေနာက္ေလးငါးေျခာက္လ ေနေတာ့ အဲဒါေလး ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားၿပီး ေတြးလိုက္ရင္ အမည္း ဆိုတဲ့ဟာကို သြားေတြ႕တယ္။ အေတြးမ်ိဳးစုံရတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ ဒီအေပၚမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေလး အရသာရွိတယ္ ေျပာရမယ္။ 

စာအုပ္ဆိုင္တန္းေတြမွာ အရင္က ဆရာသိန္းေဖျမင့္တို႔ ဆရာဇဝနတို႔ရဲ႕ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ေတြကို ရွာဖတ္ခဲ့တယ္။ ဖတ္ၿပီး သိမ္းဆည္းထားခဲ့တယ္။ ေရွးကဆရာႀကီးေတြရဲ႕ လက္ရာေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ရသအစုံကို ေပးပါတယ္။ ဦးဖိုးက်ားဝတၳဳတိုနဲ႔ သိပၸံေမာင္ဝ ဝတၳဳတို ေတြကိုလည္း ရွာေဖြဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီးသိပၸံေမာင္ဝ ဆိုရင္ ဝတၳဳတို႔ေတြသာမက သူ႔ရဲ႕ အစမ္းစာေတြပါ လိုက္ရွာဖတ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ ဆရာမန္းတင္ရဲ႕ စာေတြ၊ ဆရာေမာင္ထင္ရဲ႕စာေတြပါ လိုက္ဖတ္ခဲ့တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ကလည္းမတူ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအေရးအသားဟန္ ေတြကလည္း သူ႔ဟန္နဲ႔ သူရွိတာကိုပါ သတိထားမိလာတယ္။ ဝတၳဳတိုေတြ စြဲလမ္းခဲ့ရာမွာလည္း ဆရာ ေသာ္တာေဆြရဲ႕ဝတၳဳတိုေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး လႊမ္းမိုးခဲ့တယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြထဲက ဝတၳဳတိုေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လင္မယားလို႔ ေျပာရမလားဘဲဗ်။

Voice : အစ္ကိုက သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကား နဲ႔အတူ အႏုပညာေမွာ္ ေအာင္ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ လူေတြလည္း သႀကၤန္မိုးနဲ႔အတူ လူပိုသိလာတယ္။ အဲေတာ့ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစ္ကို႔ရင္မွာ စြဲထင္က်န္ေနတဲ့ အမွတ္တရေတြက ဘာေတြျဖစ္မလဲ။

ZW : သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားက ကၽြန္ေတာ့္ကို လူျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ဇာတ္ကားပါ။ သႀကၤန္မိုးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝမွာ အမွတ္တရေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးကိုကကို လုံးဝ အမွတ္ရစရာႀကီး လိုကို ျဖစ္ေနတယ္။ သႀကၤန္မိုးကို စတင္မဖန္တီးမီ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဇာတ္ကို စဥ္းစား ေတြးေခၚၾကစဥ္ကတည္းက ဆရာေမာင္တင္ဦးက ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ကိုဟန္တင္ရယ္ကို တိုင္ပင္ခဲ့ၾက တယ္။ တိုင္ပင္ခဲ့ေတာ့ အဲဒီကတည္းက ႐ိုက္ကူးဖို႔ ႀကိဳတင္သြားေလ့လာခဲ့ၾကတယ္။ Location သြားၾကည့္တာေတြ၊ ႐ိုက္ကူးဖို႔ ျပင္ဆင္တာေတြကအစ ကၽြန္ေတာ္ အကုန္ပါခဲ့ရတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ဦး အေနနဲ႔ တင္မဟုတ္ဘူး။ ပိတ္ကားေနာက္ကြယ္ကေန ကၽြန္ေတာ္လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီး လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ဆရာဦးတင္ဦး အနားမွာ။ ဘယ္ဟာကို အမွတ္ရလဲလို႔ ေမးလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္ရစရာ ေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ အကုန္လုံးက အမွတ္ရစရာေတြ ခ်ည္းပဲေလ။

Voice : သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားကို ကိုယ္တိုင္ ျပန္ၾကည့္ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာေရာ အစ္ကို႔ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ခံစားခ်က္က ဘာျဖစ္မလဲ။

ZW : ေက်နပ္တယ္။ အခုထက္ထိလည္း ခံစားရတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္အခန္းေတြကို ကိုယ္ျပန္ၾကည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ရွက္စိတ္ျဖစ္မိတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက လုပ္ခဲ့ကိုင္ခဲ့တာေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ရွက္စိတ္ျဖစ္မိတယ္။ က်န္တာကေတာ့ သႀကၤန္မိုးက ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း ျပတာနဲ႔ႀကဳံရင္ အစအဆုံး ထိုင္ၾကည့္ ျဖစ္တယ္။ သႀကၤန္မိုးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တီးလုံး၊ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္၊ အဖြင့္တီးလုံးကအစ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အလြတ္ရတယ္။ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကား ႐ိုက္ၿပီးေတာ့လည္း ကားဆက္တဲ့ အခါေတြမွာပါ ကၽြန္ေတာ္ ေတာက္ေလၽွာက္ပါခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ အႀကိမ္ေပါင္းလည္း မ်ားစြာၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ သိေနတယ္။ ခံစားမႈကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပါဝင္ရတဲ့ အခန္းေတြမွာ ကၽြန္ေတာ့္လိုအပ္မႈေတြကို ၾကည့္ၿပီး ရွက္မိတယ္။ ေနာက္ ဒီကားကို ၾကည့္တိုင္း ၾကည့္တိုင္းလည္း ဒီေန႔ အခ်ိန္ထိ ပရိသတ္လက္ခံတဲ့ ဇာတ္ကားႀကီးထဲမွာ ငါပါဝင္ခြင့္ ရခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေက်နပ္မႈတစ္ခု ျဖစ္မိတယ္။ 
ေနာက္ခံစားခ်က္က သႀကၤန္မိုးကားမွာ ပါဝင္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မရွိၾကေတာ့ဘူး။ အခု ျပန္ၾကည့္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက သူနဲ႔ငါနဲ႔ ဘယ္လိုေျပာတာ။ အေမ ေဒၚခင္အုန္းျမင့္ႀကီးကို ငါဘယ္နားမွာ တြဲေတာ့ ဘယ္လိုျဖစ္တာ။ ေနာက္ ဘယ္လိုေျပာၾကတာ အဲလိုမ်ိဳးကအစ ျပန္သတိရပါတယ္။

Voice : သႀကၤန္မိုးက ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္နဲ႔လည္း ေအာင္ျမင္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ဝင္သီခ်င္း ၁၈ ပုဒ္ေတာင္ ထည့္သုံးထားတာကလည္း သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ အႏုပညာအရေရာ ေအာင္ျမင္မႈေတြရခဲ့တယ္။ အကယ္ဒမီလည္း ေလးခုေတာင္ရခဲ့တယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေလာက္ၾကာတဲ့အထိ ပရိသတ္ရင္ထဲမွာလည္း ဒီေန႔အထိ စြဲထင္က်န္ေနတယ္။ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားက ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ လူေတြရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ထင္က်န္ေနရတာလဲဗ်။ အဓိကက ဘာေၾကာင့္လဲ။

ZW : အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့ သႀကၤန္မိုးက အေၾကာင္းအခ်က္ ေပါင္းမ်ားစြာ ေပါင္းစုံျခင္းလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း ေမးတတ္ၾကပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈက ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုတာ။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုတဲ့ တစ္ခုတည္းကို ေျပာဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန႔ အသက္အ႐ြယ္ရလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပန္သုံးသပ္တာကေတာ့ ခုန ကိုဝဏၰေျပာသြားသလို သႀကၤန္မိုးက အႏုပညာအရ ေအာင္ျမင္တယ္။ အခုဆို ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) ေလာက္ျဖစ္လာၿပီ။ အႏုပညာ ပစၥည္းတစ္ခုက ႏွစ္ပရိေစၧဒ တိုက္စားမႈကိုခံယူၿပီးမွ ဂႏၴဝင္ျဖစ္ျခင္း၊ မျဖစ္ျခင္းဆိုတာကို သတ္မွတ္တာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ သႀကၤန္မိုးကေတာ့ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ရပ္တည္သြားၿပီ။ ဒီသႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားကို ပရိသတ္က ဘာျဖစ္လို႔ ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ သုံးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါ က်ေတာ့ (၁) အခ်က္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ အသည္းႏွလုံးထဲမွာ ရွိေနတဲ့ သႀကၤန္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈပါ။ သႀကၤန္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးတိုင္းက ခ်စ္စရာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လြမ္းစရာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေပ်ာ္စရာပဲျဖစ္ျဖစ္ သႀကၤန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျဖစ္ အပ်က္ေပါင္းစုံရွိၾကတယ္။ လူတိုင္းက သႀကၤန္ကို ခ်စ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားသည္ သႀကၤန္ဆိုတဲ့ ေနာက္ခံကားႀကီးကို ခံလိုက္တဲ့အတြက္ ဒီဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ 

(၂)အခ်က္ကေတာ့ ဖန္တီးတဲ့ဆရာဦးတင္ဦးပါ။ သႀကၤန္မိုးကို ဖန္တီးစဥ္အခါက ဆရာဦးတင္ဦးဟာ ပညာရည္လည္း အျပည့္အဝဆုံးအခ်ိန္ ျဖစ္ေနတယ္။ အသက္အ႐ြယ္ အရလည္း လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ အတက္ႂကြဆုံး အခ်ိန္ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာဦးတင္ဦးေၾကာင့္ ဒီသႀကၤန္မိုးဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ေျပာကို ေျပာရမွာပါ။ 

(၃) အခ်က္အေနနဲ႔ ဘာသြားေတြ႕လည္း ဆိုေတာ့ သႀကၤန္မိုးဆိုတာက အႏုပညာဖန္တီးမႈ တစ္ခုတည္းနဲ႔ မရပါဘူး။ အႏုပညာကိုဖန္တီးဖို႔ ေငြဆိုတာ လိုပါတယ္။ ဇာတ္ကားတစ္ကား ေကာင္းေအာင္ ေငြေၾကးလည္း ပံ့ပိုးကူညီမႈရွိရပါတယ္။ အခ်ိန္ယူရပါတယ္။ အခ်ိန္က ေငြပါပဲ။ အဲေတာ့ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားမွာ စိတ္တိုင္းက် ဖန္တီးခြင့္ေပးခဲ့တဲ့ ကိုေဇာ္ျမင့္ (ရီျမင့္႐ုပ္ရွင္)။ အဲဒီတုန္းက သူက အသက္ ၂၀ အ႐ြယ္ေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ငယ္ပါတယ္။ သူ အႏုပညာေပၚမွာ ထားတဲ့ေစတနာ။ သူ႔ရဲ႕ မႏၲေလးၿမိဳ႕ဂုဏ္ႀကီးကို ျမႇင့္တင္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ။ အဲဒီ ေစတနာေတြကလည္း သႀကၤန္မိုးေအာင္ျမင္မႈမွာ ႀကီးမားတဲ့ အေထာက္အကူျပဳမႈပဲလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ လူေပါင္းမ်ားစြာ ဇာတ္ကားမ႐ိုက္ခင္ ကတည္းက တစ္လခြဲေလာက္ သြားၿပီးေတာ့ ကမယ့္အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မဆင့္တို႔နဲ႔ ကမယ့္အဖြဲ႕ေတြ၊ ေဒၚခင္သန္းႏု တို႔နဲ႔ ကမယ့္အဖြဲ႕ေတြက အကေတြတိုက္ၾက၊ သီခ်င္းေတြ တိုက္ၾက။ ဝတ္စုံေတြခ်ဳပ္ၾက။ ကားေတြငွားၾက။ ကားေတြျပင္ဆင္ရ။ ကားဆို ငန္းႏွစ္ေကာင္၊ ေနာက္ၿမိဳ႕မေမာင္ကား။ ေနာက္ ထီလာေမာင္ကား။ ၿပီးေတာ့ ဂ်စ္ကားက ဆယ့္ငါးစီး။ တူညီဝတ္စုံနဲ႔ လင့္႐ိုဗာကား ၁၀ စီးေပၚမွာ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္ ေရပက္ခံမယ့္လူေတြ စသျဖင့္ အဲဒီေလာက္ႀကီးက်ယ္ေအာင္ကို အကုန္အက်ခံ ႐ိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကလည္း သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကား ထုတ္လုပ္သူ ကိုေဇာ္ျမင့္ရဲ႕ ေစတနာေတြေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ သိခဲ့သေလာက္ကေတာ့ ဒါလုပ္မယ္လို႔ ဦးတင္ဦးကေျပာရင္ ခင္ဗ်ား ဒီေလာက္ေတာင္ လုပ္မွာလားလို႔ ျပန္မေမးဘူးဗ်။ ဒါပဲလားလို႔ သူက ျပန္ေမးတာ။ ဒီအခ်က္ကလည္း သႀကၤန္မိုးကို အဓိကေထာက္ပံ့တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ 

(၄) အခ်က္ကေတာ့ သႀကၤန္မိုးက သႀကၤန္ကို အေျခခံ လိုက္တဲ့အတြက္ ဂီတဆိုတာ ပါလာပါတယ္။ ဂီတဆိုတာ ပါလာတဲ့အခါက်ေတာ့ သႀကၤန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေတြ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕မက ဂႏၴဝင္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးေတြ၊ ဆရာႀကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္းတို႔လို၊ ဦးဘသိန္းတို႔လို ေနာက္ ဒီလူႀကီးေတြ ေရးခဲ့ၾကတဲ့ သီခ်င္းေတြေရာ၊ ေနာက္ သႀကၤန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေတြကို ထပ္ၿပီးေရးၾကတဲ့ ေလးေလး ၿမိဳ႕မကိုေပါတို႔လို၊ ကိုအဥၥလီေမာင္ေမာင္ တို႔လို၊ ကိုႏိုင္မင္းတို႔လို ေရးၾကတဲ့သီခ်င္းေတြရဲ႕ စြမ္းအားဟာလည္း သႀကၤန္မိုး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္ေရးမွာ အေတာ့္ကို အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑တစ္ခု ကေန ပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါတယ္။ သီခ်င္းေတြရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈေပါ့။ သီခ်င္းေပါင္း ၁၈ ပုဒ္ေလာက္ပါတာ။ တခ်ိဳ႕ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြက အဲဒီေခတ္က ေျပာခဲ့ၾကတယ္။ ဒီသီခ်င္း ၁၈ ပုဒ္ကို ဒီ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားထဲကို ဘယ္လို ထည့္႐ိုက္မွာတုန္း ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳး။ ဦးတင္ဦးရဲ႕ ဖန္တီးမႈေၾကာင့္၊ စြမ္းအားေၾကာင့္ သီခ်င္းေတြထဲမွာပဲ ဇာတ္ေတြက ျဖစ္ေနတာ။ ဇာတ္ထဲမွာ သီခ်င္းေတြပါေနတယ္။ အဲလိုမ်ိဳး႐ိုက္သြားတာ။ ဦးတင္ဦးလည္း အလြန္ေတာ္ပါတယ္။ ေနာက္ သီခ်င္းေတြနဲ႔ ပူးတြဲၿပီးေတာ့ ေနာက္ခံ ေတးဂီတေတြ။ အလြန္လည္း မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးကို စတင္ၿပီးေတာ့မွ စာတန္းထိုး တဲ့အခါမွာ ဂီတမႉးကို စထိုးတာ။ ေနာက္ ဂီတမႉးကလည္း သုံးဦးေတာင္ပါ။ ဒါကလည္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္မွာ မရွိပါဘူး။ ၿမိဳ႕မေလးေလးေပါ (ဦးေပါ)၊ အဥၥလီေမာင္ေမာင္၊ ဂီတမႉးကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္။ သုံးဦးနဲ႔ကို လုပ္ခဲ့တာ။ ဂီတအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ အားျပဳထားလဲဆိုတာ သိသာေစပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကား ကို ဂီတကလည္း ပံ့ပိုးမႈေပးသြားပါ တယ္။ ေနာက္ 
(၅) အခ်က္မွာ ဘာကိုေတြ႕လဲဆိုေတာ့ ဦးတင္ဦးနဲ႔ တြဲေဖာ္တြဲဖက္ျဖစ္တဲ့ (သႀကၤန္မိုးမွာ ဦးတင္ဦး ဘယ္ေလာက္ပင္ ျပခ်င္ျပခ်င္ ဦးတင္ဦးျပခ်င္တဲ့ အ႐ုပ္ေတြကို ထင္ေအာင္႐ိုက္ေပးမယ့္ အကယ္ဒမီ ဦးခ်စ္မင္းလူ ရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း အေရးပါပါတယ္။ ဦးခ်စ္မင္းလူနဲ႔ ဦးတင္ဦးက လင္မယားလိုပါပဲ။ ဦးတင္ဦး ဘာႀကိဳက္လဲ ဆိုတာကို ဦးခ်စ္မင္းလူ ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ ဦးတင္ဦးကလည္း မႏၲေလးဆိုတာ သူပိုင္တဲ့ေဒသ။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္ Location က ဘယ္ Lighting နဲ႔ဆိုတာကို သူသိတယ္။ ညေန ဘယ္အခ်ိန္မွာဆို ေနဘယ္ေလာက္ေစာင္းေနၿပီ။ ျခေသၤ့ႀကီးႏွစ္ေကာင္ကို ဘယ္ေနရာက ႐ိုက္လို႔ရွိရင္ ေနလုံးကို ဘယ္လိုမိတယ္ ဆိုတာကို အလြတ္ရတဲ့သူ။ ေ႐ႊေက်ာင္းႀကီးဆို ဘယ္အခ်ိန္၊ ေ႐ႊၾကက္ယက္ဆို ဘယ္အခ်ိန္ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြကိုပါ သိတဲ့သူ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုေအးသိန္း (ခ) ခ်စ္မင္းလူနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ႐ိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုေအးသိန္းရဲ႕ ကင္မရာ႐ိုက္ခ်က္ေတြကို ပရိသတ္က ႐ုံထဲမွာတင္ ဩခ်ခဲ့ၾကရတဲ့အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ ဓာတ္ပုံပညာ စြမ္းအားဟာလည္း သႀကၤန္မိုး ေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ႕ အခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား (အဲဒီမွာ ေဒၚခင္သန္းႏုကို ဖယ္လိုက္ပါ။ သူက ဝါရင့္မို႔လို႔ပါ)။ ဦးေနေအာင္က အစ၊ ကၽြန္ေတာ္ အလယ္၊ မဆင့္၊ ကိုဟန္တင္အဆုံး အားလုံးက ဦးတင္ဦး လက္ထြက္ေတြပါ။ ဦးတင္ဦးရဲ႕ လက္ထြက္ေတြျဖစ္တဲ့ အတြက္ (အဲဒီေခတ္က ဦးတင္ဦးက နာမည္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ မင္းသား/မင္းသမီး ေတြကို မငွားဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္ႏွာသစ္ေတြနဲ႔ ႐ိုက္ခဲ့တယ္။ အဲေတာ့ ဒီလူေတြ အေပၚမွာ သူ (ဦးတင္ဦး) ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ကိုင္ႏိုင္တယ္။ သူခ်ိဳးတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လုပ္လို႔ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ႊံ႕႐ုပ္ေလးေတြကို အ႐ုပ္ထုဖို႔ လုပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ သူ႔ေနရာနဲ႔ ႐ုပ္လုံး ေပၚသြားပါတယ္။ ဆရာ့အမိန္႔ကို နာခံတတ္တဲ့ အေလ့အထကလည္း ဒီဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္မႈလို႔လည္း ေျပာရပါမယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ အဲဒီတုန္းက ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ အသီးသီးရဲ႕ စိတ္ေရာ၊ ကိုယ္ေရာ ပါဝင္ေပးဆပ္ခဲ့မႈကလည္း ဒီ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ႕ ျပယုဂ္ပဲလို႔ ေျပာရပါမယ္။ ေနာက္ဆုံး အေရးအႀကီးဆုံးအခ်က္ ကေတာ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕က ၿမိဳ႕လူထုရဲ႕ ဝိုင္းဝန္းပံ့ပိုး အားေပးမႈဟာ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အရမ္း အေရးႀကီးတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မဆင့္တို႔ ေဒၚခင္သန္းႏုတို႔နဲ႔ လာၿပီး ကၾကတဲ့သူေတြဟာ မႏၲေလးၿမိဳ႕က တကယ့္ လူကုံထံသားသမီးေတြပါ။ တခ်ိဳ႕ ေ႐ႊဆိုင္တန္းကတို႔ ဘာတို႔ပါ။ သူတို႔ၿမိဳ႕အတြက္ လာၿပီး ကူညီေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္လခြဲေလာက္ကို စိတ္ရွည္ကူညီေပးခဲ့ၾကတာ ကလည္း သႀကၤန္မိုးရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈပါ။ မိုးလင္းေပါက္ ကား႐ိုက္တဲ့အတြက္ စင္ေပၚမွာ လဲသြားတဲ့သူေတြေတာင္ ရွိခဲ့တယ္။ လူေတြ ေဘးကေန ေထာင္ခ်ီၾကည့္ေနတဲ့ ၾကားကကို မိန္းကေလးေတြ အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကတယ္။ ပင္ပန္းၿပီးေတာ့ စင္ေပၚမွာတင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကတယ္။ သႀကၤန္မိုး ႐ိုက္ဖို႔ဆိုရင္ ဘယ္အိမ္ကျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ အကုန္လုပ္ေပးတယ္။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ေနတဲ့ တဲကို ႐ိုက္ဖို႔ဖ်က္တယ္။ ဖ်က္တဲ့အခ်ိန္မွာ တဲပိုင္ရွင္က တျခားသြားေနရတယ္။ ေနာက္တဲကို ျပန္ေဆာက္ေပးရတယ္။ ဒါေတြက တကယ့္ကို အမွတ္ရစရာေတြပါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြ အားလုံးေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ သႀကၤန္မိုး ေအာင္ျမင္ျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အြန္လိုင္းဝဏၰ