News

POST TYPE

RELAX

Amour (ရုပ္ရွင္ခံစားမႈ)
13-Dec-2016


အဘိုးႀကီး ေဂ်ာ့စ္ႏွင့္ အဘြားႀကီး အန္နီတို႔ လင္မယားသည္ ဂီတသင္တန္း ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ အသက္အရြယ္ အိုမင္းလာၿပီျဖစ္သျဖင့္ အၿငိမ္းစား ယူကာ ပါရီရွိတိုက္ခန္း တစ္ခုတြင္ ေနထိုင္ၾကသည္။ သူတို႔၏ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္က အေဝး တစ္ေနရာတြင္ ေနထိုင္၍ အလုပ္ လုပ္ၾကသည္။ သူတို႔ ေနထိုင္ရာဆီ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ေရာက္လာ၏။

ပါရီက အတန္သင့္ က်ယ္ဝန္းေသာ တိုက္ခန္း ကေလးထဲတြင္ အဘိုးႀကီးတို႔ စုံတြဲသည္ ကိုင္းကၽြန္းမွီ ကၽြန္းကိုင္းမွီကာ ေနထိုင္ၾကသည္။ အဘိုးႀကီး ေဂ်ာ့စ္က အိုဇာတာ ေကာင္းသူဟု ဆိုရမည္။ အနည္းငယ္ အင္အားနည္း တံုခ်ိေနသည္မွအပ အျခား ဘာေရာဂါမွ မရွိေပ။ ဇနီးသည္ အန္နီ၏ က်န္းမာေရး အေျခအေနကမူ တစ္ေန႔တစ္ျခား ဆိုးလာသည္။လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ညစာ စားေနတုန္း အဘြားႀကီးက ေက်ာက္႐ုပ္ တစ္ခုလို အသက္မဲ့သြားေသးသည္။ ေလျဖတ္ ေဝဒနာကို စတင္ ခံစားလာရျခင္း ျဖစ္သည္။

အရင္က ဂီတ သဘင္ပြဲေတြဆီကို လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ သြားႏိုင္ၾကေသးသည္။ အခုေတာ့ အန္နီက ေအာက္ပိုင္း ေလျဖတ္ၿပီးကတည္းက မသြားႏိုင္ေတာ့။ စားစရာ ေသာက္စရာ ဗာဟီရကိစၥ အခ်ိဳ ႔ကို ေအာက္ထပ္က လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ကို အခေပး၍ ခိုင္းေစထားရ၏။

အန္နီကို ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေပၚ တင္ရသည္။ ညာဘက္ လက္ကေလးကလည္း ေလျဖတ္ ေဝဒနာေၾကာင့္ သစ္ျမစ္ေဆြး တစ္ခုလို တြန္႔လိမ္ေနသည္။ စကားေတာ့ ေျပာႏိုင္ေသး၏။ ေဂ်ာ့စ္က အဘြားႀကီး လဲေလ်ာင္းေနခ်ိန္ဆိုရင္ ငယ္စဥ္က အျဖစ္အပ်က္ ကေလးေတြကို ဟာသေႏွာၿပီး ေျပာျပေပးေနရသည္။ အစာစားေနခ်ိန္ အဘြားႀကီးႏႈတ္ခမ္းေတြေပၚ ေပက်ံသြားလွ်င္ အဘိုးႀကီးေဂ်ာ့စ္က လက္သုတ္ ပုဝါကေလးျဖင့္ တယုတယ သုတ္ေပးတတ္၏။ ထိုအခါ အဘြားႀကီး မ်က္ႏွာသည္ အနည္းငယ္ ႏုပ်ိဳသြားၿပီး အေရးအေၾကာင္း ထေနေသာ မ်က္ႏွာကေလးေပၚ အၿပံဳးရိပ္ေတြ ျဖတ္ေျပးသြားသည္။ၿပီးလွ်င္ “ရွင္က တစ္ခါတစ္ေလက် အရမ္းဆိုးတဲ့ လူ တစ္ခါတစ္ေလက် အရမ္းခ်စ္ဖို႔ ေကာင္းတဲ့သူ”လို႔ ေျပာတတ္သည္။အန္နီသည္ ငယ္စဥ္ကာလက အႏုပညာသမားပီပီ မာနႀကီးသူ မည္သူအေပၚမွ မွီခိုလိုျခင္း မရွိလိုသူ ျဖစ္သည္။အခုအခါတြင္မေတာ့ ေယာက္်ားျဖစ္သူကို မွီခိုေနရၿပီ။ အဘိုးႀကီး ေဂ်ာ့စ္ခမ်ာလည္း တစ္ေန႔တစ္ျခား ယိုယြင္း ပ်က္စီးလာေသာ ဇနီးသည္ကို အခ်ိန္မလပ္ ဂ႐ုစိုက္ေပးေနရသည္။

အန္နီသည္ အတူတူ စားေသာက္ေနတုန္းမွာပင္ ေဂ်ာ့စ္ကို ဓါတ္ပုံ အယ္လ္ဘမ္ေတြကို သြား၍ အယူခိုင္းသျဖင့္ ယူေပးရသည္။ အန္နီ ဓါတ္ပုံေတြကို တစ္ပုံခ်င္း ေသခ်ာစိုက္ၾကည့္သည္။ အဲဒီထဲက ဓါတ္ပုံကေလးေတြသည္ သူမ ငယ္ရြယ္စဥ္က မည္မွ် လွပခဲ့ေၾကာင္းကို သက္ေသျပလ်က္ရွိ၏။ အန္နီ မ်က္ႏွာကေလးသည္ အတိတ္ကို လြမ္းဆြတ္မိသြား၍လားမသိ။ သိသိသာသာ အိုမင္းသြားသည္။ ၿပီးေတာ့ ေျပာသည္။ ကၽြန္မတို႔ အိုသြားၿပီပဲ တဲ့။

သားသမီးေတြက ေရာက္ေတာ့လာသည္။ ေခတ္မီ စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္းေတြ ေျပာၿပီးျပန္သြားသည္။တပည့္ တစ္ေယာက္သာ ေရာက္လာၿပီး ပီယာႏို တီးျပေဖာ္ရေသးသည္။

အဘြားႀကီး လဲက်ၿပီး ေလထပ္ျဖတ္သြားသည္။ ပါးစပ္ တစ္ျခမ္းပါ ရြဲ႕သြား၏။ စကားပင္ ေလးလုံးကြဲေအာင္ မေျပာႏိုင္ေတာ့။သားသမီးေတြက ေဆး႐ုံျဖစ္ျဖစ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရး ေဂဟာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထားဖို႔ေျပာသည္။ ေဂ်ာ့စ္က လက္မခံေပ။သူနာျပဳ ငွားမည္။ သူလည္း ျပဳစုမည္။

အရင္ အဘြားႀကီး စကားေျပာႏိုင္စဥ္က သူတို႔ တိုက္ခန္းကေလးသည္ အနည္းငယ္ စိုေျပသေယာင္ ရွိေသး၏။ အခုေတာ့ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္လ်က္ ရွိေနၿပီ။ အဘြားႀကီး၏ ခႏၶာသည္ အမွည့္လြန္ သၾကားသီး တစ္လုံးသဖြယ္ ေပ်ာ္အယ္လိုက္ေနေပၿပီ။ ငွားထားေသာ သူနာျပဳမ်ားကလည္း ဝတ္ေက်တန္းေက်သာ ျပဳစုသျဖင့္ ေဂ်ာ့စ္က ႏွင္ထုတ္ပစ္လိုက္သည္။

သူတို႔ အခန္းထဲသို႔ ျပတင္းေပါက္ကေန ခိုကေလး တစ္ေကာင္ ဝင္လာသည္က လြဲ၍ စိုျပည္ျခင္း အလ်ဥ္းကင္းေန၏။ေဂ်ာ့စ္လည္း အဘြားႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး သနားျခင္း၊ စိတ္ကုန္ျခင္း၊ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း၊ အထီးက်န္ျခင္းစသည့္ စိတ္၏ ေစတသိတ္အစုံကို အဟုန္ျပင္းစြာ ခံစားေနရသည္။ ေျခာက္ျခားဖြယ္ အိပ္မက္ေတြ မၾကာခဏ ျမင္မက္သည္။ အဘြားႀကီး အန္နီ၏ မ်က္ႏွာသည္လည္း ကႏၲာရ ေျမသားသဖြယ္ ျဖစ္ေနၿပီ။

ေဂ်ာ့စ္ အဘြားႀကီးကို ေရတိုက္သည္။ အဘြားႀကီး နာက်င္လြန္းေန၍ မပီဝိုးတစ္ဝါး ေအာ္သည္။ အသံသည္ ေလသင္တုန္း ျဖတ္ထား၍ ရွတအက္ကြဲေန၏။ ေရပင္ ဝင္ေအာင္ မေသာက္ႏိုင္ေတာ့။

တစ္ခါက ႏုနယ္ပ်ိဳမ်စ္ခဲ့ေသာ အလွတရားတို႔အား စဥ္းငယ္မွ်ပင္ မေတြ႔ရွိခဲ့ေတာ့ေခ်။ ဘဝရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ဘာလဲ။ ဘာပါလဲ။ငယ္ရြယ္စဥ္ အခ်ိန္ကာလတုန္းကေတာ့ တသက္တာ ထာဝရပတ္လုံး ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းျဖင့္သာ အဆုံး သတ္ရမည္ဟု ေတြးထားခဲ့ၾကဖူးမည္။ ေသကိန္းႀကံဳလွ်င္ေတာင္ တူယွဥ္တြဲ လက္ကိုဆုပ္ အၿပံဳးေတြနဲ႔ တုံ႔ျပန္ၾကမယ္ေပါ့။

အခုေတာ့ ဇရာ၏ အားၿပိဳင္မႈဝယ္ စိတ္ပ်က္ အားငယ္ျခင္းႏွင့္ ဘဝ၏ ေပးေဆာင္ရာ စိတ္၏ နာက်င္မႈေတြသာ တစ္ဖြားဖြား ျဖစ္တည္လာရ၏။ အဘြားႀကီး မက္ေမာခဲ့ေသာ ခႏၶာကေန အဘြားႀကီးအား တစ္ဖန္ျပန္၍ ႏွိပ္စက္ညႇင္းပန္း ေနရွာသည္။ အလိုက္မသိတဲ့ အစာအိမ္သည္ ခႏၶာ၏ ျဖစ္တည္မႈအား သတိမထားပဲ ဆႏၵျပေနသည္ကို ဆာေလာင္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာရိပ္ အေရျပားတြန္႔လိမ္မႈအား ၾကည့္ၿပီး သိႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ႏႈတ္ခမ္းမ်ား လည္ျပြန္မ်ားသည္ အစာအိမ္ ရွိရာသို႔ ေလာင္းခ်ျခင္း မျပဳႏိုင္ရွာေတာ့။ အစာသိပ္လိုက္တိုင္း ျပန္အန္ထြက္လာသည္။ ေလတစ္ျခမ္း ျဖတ္ရာက မပီဝိုးတစ္ဝါး စကားသံသည္ က်ီးအာသံႏွယ္ စက္ဆုပ္နားညည္းဖြယ္ ေကာင္းလြန္းေနသည္။

တိုက္ခန္း ကေလးသည္ တိတ္ဆိတ္ေန၏။ အဘိုးႀကီး ေဂ်ာ့စ္မွာလည္း ေသာကမ်ားႏွင့္ နာက်င္လြန္းေန၏။ အဘြားႀကီးကို သနားလွၿပီ။ အဘြားႀကီးကို ေဒါသထြက္လွၿပီ။ အဘြားႀကီးအတြက္ စိတ္ညစ္ေနရၿပီ။ အဘြားႀကီးအတြက္ ေကာင္းကင္ဘုံ တစ္ခုဆီ ထမ္းတင္ေပးလိုလွၿပီ။

ေဂ်ာ့စ္က အဘြားႀကီး အန္နီကို အေကာင္းဆုံး ကုသမႈ တစ္ခုျပဳလုပ္ေပးလိုက္၏။

အခုမွ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားသည္။ အဘြားႀကီးလည္း ျပန္ေကာင္းသြားၿပီ။ အရင္လို ဂီတပြဲေတာ္ေတြေတာင္ ျပန္သြားႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ျပန္ျဖစ္သြားၿပီ။ အဘိုးႀကီး ေဂ်ာ့စ္လည္း ထပ္မံ ဝင္လာေသာခိုတစ္ေကာင္ကိုေတာင္ မိေအာင္ ဖမ္းႏိုင္သြားၿပီ။

“Amour”ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္မွာ ျပင္သစ္ဘာသာစကားျဖစ္ၿပီး အခ်စ္ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ အခ်စ္ဆိုေသာ အဓိပၸါယ္သည္ အရမ္းပင္ အဓိပၸါယ္တာသြားလြန္းပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသား တစ္ေယာက္အေပၚကို မည္မွ်ထိ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား ထားႏိုင္ပါ့မည္လဲ။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ငယ္ႏုစဥ္ကာလက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးခဲ့ၾကၿပီး ေသတပန္ သက္တစ္ဆုံး ရည္ရြယ္၍ လက္ထပ္ခဲ့ၾကသည္။ ေပါင္းသင္းခဲ့ၾကသည္။

ကိုယ့္ေျခ ကိုယ့္လက္ေတြ သန္စြမ္းခိုင္မာ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္ပါေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ကိုယ္သာလွ်င္ အခရာ မိမိကိုယ္သာ ကိုးစားရာအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း အိုမင္းမစြမ္း ျဖစ္လာခ်ိန္မွာေတာ့ လဲက်လွ်င္ ကူေဖးဖို႔ရာ အကူအညီေတြ လိုအပ္လာပါၿပီ။

အထီးက်န္ျခင္း၊ အားငယ္ျခင္း၊ ေသျခင္းတရားကို နီးနီးကပ္ကပ္ ခံစားလာၿပီျဖစ္၍ ေၾကာက္လန္႔စိုးထိတ္ျခင္းေတြလည္း ျဖစ္ေပၚလာေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ လက္ရွိကမာၻႀကီးသည္ လူဦးေရ ထူထပ္လာမႈ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ ျပင္းထန္လာသည္ႏွင့္အမွ် လူသားတိုင္းအတြက္ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ အခ်ိဳ ႔ကို အလြယ္တကူ ေမ့ပစ္လာၾကသည္။

အထူးသျဖင့္ အိုမင္းမစြမ္း ျဖစ္လာေသာ မိခင္အို ဖခင္အိုေတြကို အခန္းတစ္ခု ေနရာတစ္ခုမွာ စြန္႔ပစ္ထားၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ သားသမီးေတြကလည္း မိဘအေပၚ ေငြေၾကး ေထာက္ပံ့ႏိုင္႐ုံျဖင့္ လုံေလာက္ၿပီ။ သားသမီး ဝတၱရား ေက်ပြန္ၿပီဟု ခံယူထားၾကသည္။ အသက္အရြယ္ အိုမင္းလာၾကေသာ မိဘမ်ားအတြက္ လိုအပ္ေနမႈမွာ ေငြေၾကးမဟုတ္။ ေဆးေကာင္းဝါးေကာင္းေတြ မဟုတ္ေခ်။ အၾကင္နာတရားႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကသာ သူတို႔အတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ရာ ေဆးစြမ္းေကာင္းေတြ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ႐ုပ္႐ွင္ကားသည္ ယင္းလူေနမႈစနစ္ကို အဓိပၸါယ္ရွိရွိ မီးေမာင္းထိုးျပ သြားခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံျခား ဘာသာစကား ေအာ္စကာဆုကို ဆြတ္ခူးႏိုင္ခဲ့ေသာ ယခု႐ုပ္႐ွင္ကားအား ၾကည့္႐ႈအၿပီးမွာ အိုမင္းျခင္းကို ေၾကာက္ရြံ႕မိျခင္းႏွင့္ အထီးက်န္ဆန္မွႈ၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းမႈကို စိုးရြံ႕လာမွာ ဧကန္မုခ် ျဖစ္သည္ဟု ေတြးေတာေနရင္းႏွင့္သာ။

ညီလင္းအိမ္

  • VIA