News

POST TYPE

RELAX

La mer à l'aube
21-Nov-2016

ရုပ္ရွင္ခံစားမႈ

ပင္လယ္ျပင္က လိႈင္းတံပိုးေလးေတြ လႈပ္ရွားေနပုံကို ျမင္ေနရသည္မွာ တေရြ႕ေရြ႕ ေမာင္းႏွင္လာသည့္ ဘတ္စ္ကားအိုႀကီး တစ္စီးႏွင့္ ဆင္တူသည္။ ေျဖးညင္းစြာျဖင့္ ကမ္းရွိရာဆီ တြန္႔ေခါက္လြန္႔လူးလ်က္ ေျပးလာၾကသည္။ ကမ္းေျခေရာက္ျပန္သည့္အခါ ကြဲၿပိဳသြားေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္ လိႈင္းကေလးေတြကေတာ့ အားႀကိဳးမာန္တက္ ေရာက္ရွိလာဆဲပင္။ ပင္လယ္သည္ ခက္ထန္လြန္းသည္ ဆိုသည့္ စကားကို မၾကားဘူးေသးသည့္ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ အသြင္လိုမ်ိဳး အျပစ္ကင္းေနေလသည္။

ကမ္းေျခဘက္မွာမူ ပင္လယ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္စြာ လူသားေတြ၏ ေဒါသေလာဘ အေငြ႔အသက္မ်ား ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ေသြးနီေရာင္ မုန္တိုင္းတစ္ခု တိုက္ခတ္ေတာ့မည့္ အသြင္ကို ေဆာင္ေနေလၿပီ။

ပင္လယ္ႀကီးကမူ ေစာေစာကကာလထက္ေတာင္ ပို၍ ဆိတ္ငိမ္လာသည္ဟု ထင္ရသည္။ လူသားမ်ား၏ ထြက္သက္ဝင္သက္ ရုိက္ခတ္သံမ်ားကို နားစြင့္ေနမလို႔လား။ သနားကရုဏာသက္မလို႔လား။ ယင္းသို႔မဟုတ္လွ်င္ ႀကိတ္၍ ရယ္ေမာေနမလို႔လား ဆိုတာေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ပဲ သိႏိုင္ေပလိမ့္မည္။

အခ်ိန္ကာလကား ဒုတိယကမာၻစစ္ ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္ ဂ်ာမန္နာဇီတပ္မ်ား ဥေရာပတစ္ဝိုက္တြင္ အသာစီးရေနသည့္ ကာလ ျဖစ္ေလသည္။ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံကို ဂ်ာမန္တို႔ အႏိုင္ရ စီးမိုးထားသည့္အခ်ိန္။ ဂ်ာမန္အစိုးရ အရာရွိမ်ားသည္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံက အရာရွိမ်ား ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္၍ ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ရွိသည္။

ႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားရွိ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္ေတြ အျခားတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြ အလုပ္သမား ပညာရွင္မ်ား အားလုံးကလည္း က်ရာေနရာကေန ေတာ္လွန္ၾကဆႏၵျပၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ာမန္အစိုးရက ေတာ္လွန္သူ ႏိုင္ငံေရးသမား ေက်ာင္းသားမ်ားကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ထားေလသည္။ အဲဒီအဖမ္းခံရသူမ်ားထဲတြင္ ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသးေသာ ေက်ာင္းသားကေလး Môquet လည္း ပါဝင္သည္။ သူႏွင့္သူငယ္ခ်င္းClaude Lalet တို႔က ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားမ်ားထဲတြင္ ပါဝင္မိသျဖင့္ အဖမ္းခံေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားကေလး Môquet က သူလိုဖမ္းဆီးခံေနရသူ အက်ဥ္းခန္းမွာ ရွိေနသည့္ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ကိုလည္း စိတ္ဝင္စား ပိုးပန္းေနလ်က္ရွိ၏။ Claude Lalet ကမူ လြတ္ရက္နီးေနၿပီ။ ဇနီးေခ်ာကေလးကလည္း သူ႔ထြက္မည့္ရက္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရွာသည္။ လြတ္ရက္ေစ့လွ်င္ လာႀကိဳမည္ဟု သတင္းပါးထား၏။

ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ အတြင္းက ကြန္ျမဴနစ္ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားသည္ ဂ်ာမန္အရာရွိ တစ္ေယာက္ကို လမ္းမအလယ္တြင္ ပစ္ခတ္လုပ္ႀကံခဲ့ၾကသည္။ ယင္းကိစၥမွာ ဘာလင္က ေခါင္းေဆာင္ ဟစ္တလာထံ ေပါက္ေရာက္သြားသည္။ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဟစ္တလာ အႀကီးအက်ယ္ပင္ ေဒါသျဖစ္သြားေလသည္။ ဂ်ာမန္အရာရွိမ်ားအား လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္သူေတြကို သူပဲရစ္ မလာခင္အတြင္း ဖမ္းဆီးရမည္။ မဖမ္းဆီးႏိုင္ပါက တန္ျပန္စံျပအေနျဖင့္ အက်ဥ္းစခန္းမွာရွိသည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား 150 ကို သတ္ျဖတ္ရမည္ဟု ျပင္သစ္က ဂ်ာမန္အရာရွိမ်ားဆီ သတင္းပါးလိုက္၏။

ဂ်ာမန္အစိုးရ အရာရွိမ်ားသည္ ထိုကိစၥအား သေဘာမက်ပါ။ သူတို႔၏ ကနဦး ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ျပင္သစ္ျပည္သူမ်ား၏ ယုံၾကည္မႈကို ရယူလိုသူမ်ား ျဖစ္သည္။ အခုလိုသာ လုပ္ျပလိုက္လွ်င္ ႏိုင္ငံတြင္း ပိုမိုအုံႂကြလာေတာ့မည္။ သို႔ရာတြင္မူ အမိန္႔ကို လြန္ဆန္ႏိုင္ခြင့္ မရွိပါ။

ကြပ္မ်က္မည့္ အက်ဥ္းသားစာရင္းကို ျပဳစုေသာအခါ Môquet တို႔ပါ ပါဝင္သြားေလသည္။

သူတို႔ ဘာျဖစ္လာမလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ရုပ္ရွင္ကားကိုသာ ရွာေဖြၾကည့္ရႈပါဟု တိုက္တြန္းလိုပါသည္။

ယခုရုပ္ရွင္ကားသည္ ျပင္သစ္တြင္ ဒုတိယကမာၻစစ္ ကာလအတြင္း ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ရုိက္ကူးထားျခင္းဟု ေျပာဆိုထားသည္။ La mer à l'aube ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္မွာ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ ပင္လယ္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံး ေသျခင္းတရားကို မည္ကဲ့သို႔ ခံယူထားၾကပါသနည္း။ မေတာ္တစ္ဆ ထိခိုက္မႈ တစ္ခုေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ။ တစ္စုံတစ္ေယာက္၏ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ။ သက္တမ္းရင့္လို႔ အိုနာေသျခင္းမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေစ။ လူသားေတြ ေသေၾကေနၾကတာကို ျမင္ေတြ႔ေနၾကရသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ေသျခင္းတရားသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထံပါးကို ရုပ္ပိုင္းစိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သန္စြမ္းေကာင္းမြန္ေနခ်ိန္တြင္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေရာက္လာမွာ မဟုတ္ဘူးဟူ၍သာ ခံယူထားတတ္ၾကသည္။ ေမ့ေပ်ာက္ထားၾကသည္။ လူသားမ်ားတြင္ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ သတိတရားရွိသည္။ ခႏၶာကိုယ္ ထိခိုက္မႈ ျဖစ္လွ်င္လည္း ေဆးဝါးမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္မီ ကုသႏိုင္ပါက ေသဆုံးသြားမည့္ အႏၲရာယ္ကေန လြတ္ေျမာက္သြားႏိုင္သည္။ ဥစၥာကံေစာင့္ အသက္ဉာဏ္ေစာင့္ဟု ယုံၾကည္ထားသျဖင့္ ေတာ္တန္ရုံ အႏၲရာယ္ႀကံဳရုံမွ်ႏွင့္ ေသဆုံးမႈ မရွိႏိုင္ဟု ယူဆထားၾကသည္။

ေသျခင္းတရားသည္ မိမိကိုယ္ခႏၶာ တစ္ခုလုံး ပ်က္စီးရပ္တန္႔ေစတာ ျဖစ္၍ အသည္းခိုက္ေအာင္ နာက်င္ရမွာ ေသခ်ာသည္။ ႀကိဳတင္သိရွိထားျခင္း မရွိပဲ ဘြားခနဲ ေသသြားတာမ်ိဳး ဆိုလွ်င္ေတာ့ အဲေလာက္ ခံစားေနရမွာမဟုတ္။ မိမိသန္စြမ္း က်န္းမာေနလ်က္ႏွင့္ မိမိအသက္ပင္ ျပန္ေပးရေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္သည့္ ျပစ္မႈတစ္စုံတစ္ရာ မက်ဴးလြန္ထားပါပဲႏွင့္ လာမည့္ အပိုင္းအျခားအတြင္း ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ေတာ့မည္ဟု ခိုင္လုံစြာ ၾကားသိရၿပီဆိုလ်ွင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တည္ၿငိမ္စြာ ေနထိုင္ႏိုင္ပါ့မလား။ ယခုရုပ္ရွင္ထဲက ေက်ာင္းသားေလးဆိုလွ်င္ သူ႔လြတ္ရက္ေစ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ကြပ္မ်က္ေတာ့မည့္ေနမွာ လြတ္ေျမာက္ၿပီျဖစ္၏။ သူ႔မိန္းမ ေခ်ာေခ်ာကေလးကလည္း လာၿပီး ႀကိဳေန၏။

အမွန္တကယ္ဆို အဲဒီေကာင္ေလးေတြသည္ လူငယ္စိတ္တစ္ခုထဲႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္တြင္ ပါဝင္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ အျခားႏိုင္ငံေရးသမားေတြလို ေသခ်င္ေသဆိုသည့္ ယုံၾကည္ခ်က္ ျပင္းထန္မႈလည္း မရွိၾကပါ။

ယခုရုပ္ရွင္ထဲတြင္ ေသျခင္းတရား အဓိပၸါယ္ကို သဘာဝအက်ဆုံး တင္ျပသြားပါသည္။ ေနာက္ အာဏာရွင္စနစ္၏ ဆိုးရြားစုတ္ပဲ့မႈ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံးသည္ စနစ္ဆိုး ယႏၲရားတစ္ခုေအာက္တြင္ က်ေရာက္သြားေသာအခါ အျပစ္မဲ့ အကာကြယ္မဲ့သူမ်ားသာ အေခ်ာင္ေသဆုံးရပုံ ၾကားညပ္သြားပုံကို ယခုရုပ္ရွင္ထဲတြင္ ရွင္းလင္းစြာ ျမင္လိုက္ၾကရ၏။ ထိုအခါ ဘုရားေတြလည္း ကယ္တင္လို႔ မရေတာ့ပါ။ ရုပ္ရွင္ထဲတြင္ သရဏဂုံ တင္ေပးရမည့္ ဓမၼဆရာပင္ မတ္တပ္ရပ္ၾကည့္ေနရေလသည္။

အခ်ိန္မတန္ပဲ သတ္ျဖတ္ညွင္းပန္းခံရျခင္းကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုရႈျမင္မည္နည္။ ဘယ္လိုအေျဖရွာမည္နည္း။

ေသတဲ့သူကေတာ့ ေသသြားၾကရတာပါပဲ။ ေသျခင္းတရားအတြက္ ဘယ္သူ႔ကို ပုံခ်တိုင္တည္ရမွာလဲ။ ဖန္ဆင္းရွင္ကိုလား။ မိမိရဲ႕ အားနည္းေသာ လူျဖစ္ခြင့္ကိုလား။ ဆိုးရြားေသာ ကံအေၾကာင္းတရားကိုပဲလား။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုျဖင့္ ေသၾကအသက္ေပ်ာက္ဦးမွာ ေသခ်ာသည္။

အသက္ကေလး ညင္ညင္သာ ထြက္မွာလား။ ႏွလုံးခုန္သံကေလး သက္ေတာင့္သက္သာ ရပ္သြားမွာလား။ မခ်ိမဆန္႔ ရုန္းကန္ခံစားၿပီး ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံး၏ နာက်င္မႈကို ခံစားရၿပီးေနာက္ အသက္ေပ်ာက္ရမွာလား ဆိုတာေတာ့ ကိုယ္တိုင္ေသခါၾကမွ သိပါမည္။

ညီလင္းအိမ္

ABOUT AUTHOR

(ညီလင္းအိမ္)