News

POST TYPE

TIP

Midnight In Paris (ရုပ္ရွင္ခံစားမႈ)
20-Dec-2016

စာေရးဆရာ ေဂးလ္အတြက္ေတာ့ လက္ရွိ ေရာက္ရွိေနေသာ ပဲရစ္ၿမိဳ႕၏ ျဖစ္တည္မႈေတြသည္ ရင္ဘတ္ထဲက စိတ္ကူးေတြႏွင့္ ထပ္တူ အက်ဆုံးေနရာ တစ္ခုဟု သတ္မွတ္၍ ရႏိုင္ေပသည္။

ပဲရစ္ဆိုတာက သိတယ္ မဟုတ္လား။ ကမာၻေပၚက ေနရာ အႏွံ႔အျပားမွာ ျပန္႔က်ဲေနတဲ့ အႏုပညာ ရတနာမ်ိဳးစုံေတြကို တစ္ေနရာတည္း စုေတြ႔ရသလိုမ်ိဳး စာေပ ဂီတ ပန္းခ်ီ ရုပ္ရွင္စတဲ့ လူသားေတြရဲ႕ ႏွလုံးသားကို မြမ္းမံ ကုသေပးတဲ့ အျမဳေတ ရတနာေတြကို အားပါးတရ ခံစားသိမ္းပိုက္လို႔ ရႏိုင္တဲ့ၿမိဳ႕ပဲေလ။ အႏုပညာသမား တစ္ဦးပီပီ ေဂလ္းမွာလည္း အဲသည္ အေတြးေတြႏွင့္ ပဲရစ္၏ အႏုပညာ ေကာင္းကင္ျပာေအာက္မွာ ခိုလႈံ ခစားခ်င္သည္။ ပဲရစ္ အႏုပညာဝဠာျပင္ႀကီး၏ လင္းပြင့္ မ်က္ႏွာစာထဲက အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖုံဖုံ ျဖစ္တည္ေနသည့္ အလွတရားေတြကို ခံစားခြင့္သာ ရရွိေနလ်ွင္ လက္ရွိ ေရးေနေသာ ဝတၳဳ စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္က စကားလုံးမ်ားသည္ ဒါ့ထက္ပို၍ အႏုပညာ ေျမာက္ၿပီး လွပတင့္တယ္လိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ထားသည္။

မၾကာေတာ့မည့္ ကာလ အေတာအတြင္းမွာ လက္ထပ္ၾကေတာ့မယ့္ လက္တြဲေဖာ္ ဇနီးေလာင္းကမူ သူ၏ အႏုပညာတရားေတြအား ေငြ၊ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈေတြျဖင့္သာ ခ်ိန္ထိုးလိုသူ ျဖစ္သည္။ အေပၚယံ အဆင္တန္ဆာေတြကိုသာ မက္ေမာသူ။ လူ႔ဘုံအတြင္းမွာ ဝင္ဆန္႔ထင္ေပၚလိုသူကိုသာ ႏွစ္သက္ သေဘာက်တတ္သည့္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ပါေစ။ လက္ေတြ႔ကာလမွာေတာ့ ေပါင္းဖက္ႏိုင္မည္ဟု ယုံၾကည္ထားၾကသည္။ ေဂးလ္၏ ရည္မွန္းခ်က္က ကနဦး ဆႏၵအတိုင္းပင္ ပဲရစ္မွာပဲ ရာသက္ပန္ေနမည္။ ဝတၳဳေတြ ေရးမည္။ခ်စ္သူကမူ ေဟာလိဝုဒ္က ဝင္ေငြေကာင္းေသာ အလုပ္ျဖစ္သည့္ ဇာတ္ညႊန္းေရးဆရာ အလုပ္ကိုပဲ ျပန္လုပ္ေစခ်င္သည္။သူမ၏မိဘ ႏွစ္ပါးကလည္း ေရွး႐ုိးစြဲသမားေတြ ပီသစြာ သမီးျဖစ္သူ၏ ခင္ပြန္းေလာင္းအေပၚ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ေနေလသည္။

ေဂးလ္ကေတာ့ ပဲရစ္ၿမိဳ႕ထဲက အႏုပညာ ရတနာေတြကို ေငးေမာေနခ်င္တုန္းပင္။ အထူးသျဖင့္ သူ ေရးသားေနသည့္ ဝတၳဳ အေၾကာင္းအရာေတြကို အဆင္သင့္ မသင့္ သိရွိလိုစိတ္ေတြေရာ ရွိေနသည္။ ရင္ထဲမွာပဲ သိမ္းဆည္းထားသိုထားရသည္။ဇနီးေလာင္းကလည္း သူ႔ခံစားခ်က္ေတြအား ဂ႐ုမျပဳေပ။ ထုံးစံအတိုင္း သူမႏွင့္ အစပ္အဟပ္ တည့္သည့္ မိတ္ေဆြေဟာင္း စုံတြဲေတြႏွင့္သာ လိုက္ဖက္ညီေနေလသည္။

တစ္ညခ်မ္းမွာေတာ့ ခ်စ္သူသြားလိုရာဆီ မလိုက္ေတာ့ပဲ ပဲရစ္ၿမိဳ႕ထဲက လမ္းမထက္ေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခဲ့ေတာ့သည္။ တည္းခိုရာ ေနရာကို မမွတ္မိေတာ့၍ ေမးျမန္းရင္း ပဲရစ္၏ သန္းေခါင္ယံ ညခင္းဆည္းဆာသည္ ဗန္ဂိုး၏ ပဥၥလက္ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားၿပီဆိုတာကို သူ မသိလိုက္။

သူ႔အနားကို ၁၉၂၀ ေမာ္ဒယ္ ပူဂ်ီေရာ့ အမ်ိဳးအစား ကားတစ္စီး ထိုးဆိုက္လာၿပီး ပါတီပြဲ တစ္ခုဆီ ေခၚသြားၾကေလသည္။

ေဂးလ္ တစ္ေယာက္ ပဲရစ္၏ အႏုပညာ ရတနာအတြင္းထဲဆီကို ခုန္ဆင္းခြင့္ ရေလၿပီ။ ပါတီမွာေတြ႔ရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း သူ႔၏ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္လုံး စိုးမိုးလႊမ္းၿခံဳထားသည့္ အႏုပညာရွင္ေတြခ်ည္း။ လူ႔ေလာက အလယ္မွာ မရွိေတာ့ၿပီျဖစ္သည့္ ကိုးေပၚလ္တာလို ဂီတပညာရွင္ႀကီး၏ ေဖ်ာ္ေျဖေနမႈအား မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရသလို။ ဇယ္လ္ဒါတို႔လို အေမရိကမွာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသည့္ စာေရးဆရာမအားလည္း ေတြ႔ဆုံလိုက္ရသကဲ့သို႔ ထပ္မံ ေတြ႔ဆုံလိုက္ရသည့္ ေနာက္တစ္ဦးကမူ စာေရးဆရာႀကီး အားနက္စ္ဟဲမင္းေဝးပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ဟဲမင္းေဝး၏ ထုံးစံအတိုင္း ေသျခင္းတရားႏွင့္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈေတြ ပါသည္။ လက္ေတြ႔ဆန္ေသာ စကားလုံး ျပင္းရွရွေတြ ပါသည္။ ေဂးလ္မွာလည္း ေရငတ္တုန္း ေရတြင္းထဲ က်သလိုပင္။ သူ႔ဝတၳဳႀကီးအား သုံးသပ္ ေဝဖန္ေပးရန္အတြက္ အခြင့္အခါေကာင္းကို ရရွိခဲ့ေလၿပီ။

ပဲရစ္၏ သန္းေခါင္ယံသည္ အႏုပညာ ခ်စ္ေသာ သူ႔ထံကို အလွတရား ေပါင္းစုံအား ေပးပို႔ ဖန္ဆင္းခဲ့ေလၿပီ။ အိပ္မက္ဆန္ေသာ ႏွစ္ကာလ၌ ဝွက္သိုထားရသည့္ အႏုပညာခ်ဥ္ျခင္း တရားေတြကိုလည္း ေဖာက္ခြဲခြင့္ ရေလၿပီ။ ဟဲမင္းေဝးက သူ မဖတ္ဘဲ ေခတ္ၿပိဳင္ စာေရးဆရာမ ဂတ္ထ႐ုစတိန္းဆီ အပ္ေပးသည္။ အဲသည့္ အခန္းထဲကို ေရာက္ရွိသြားေသာအခါ ေဂးလ္မွာ ပန္းခ်ီေက်ာ္ ပီကာဆိုျဖစ္သူအား ဆုံေတြ႔လိုက္ရသကဲ့သို႔ ေနာက္ထပ္ အႏုပညာတရားထဲက အႏုပညာတရားေတြကို ထပ္ဆင့္ ျဖစ္ထြန္းေပးႏိုင္စြမ္း ရွိမယ့္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ကိုလည္း ဆုံေတြ႔လိုက္ရေလသည္။ အင္ဒရီယာနာလို႔ အမည္ရသည့္ မိန္းမလွေလး တစ္ေယာက္။ အတိုင္းထက္အလြန္ လွပလြန္းလွသည့္ မိန္းမလွေလး တစ္ေယာက္။အႏုပညာသမားေတြရဲ႕ ရင္ခြင္နန္းေတာ္ထက္ေတြဆီကို လွည့္ပတ္ သိမ္းပိုက္ေနတဲ့ ဘုရင္မေလး တစ္ပါးေပါ့။

ေဂးလ္ လက္ေတြ႔ဘဝကိုလည္း ေမ့သြားၿပီ။ ဇနီးေလာင္းကေလး၏ ျဖစ္တည္လိုမႈေတြကိုလည္း သတိ မရေတာ့။ ပဲရစ္ည၏ သန္းေခါင္ယံကို ေရာက္လိုလွၿပီ။ ၁၉၂၀ ကာလဆီကို ခုန္ကူးသြားခ်င္လွၿပီ။ အခုမွပဲ စိတ္ကူးထဲက ဘဝႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း က်ေသာ ဘဝကို ေတြ႔ရွိသြားၿပီ ျဖစ္ေလသည္။

ပဲရစ္၏ ညေပါင္း မ်ားစြာထဲက လွပေသာည တစ္ညေပါ့။ ခန္႔ထည္ႏွစ္ခ်ိဳ႕ေနၿပီျဖစ္သည့္ ေရွးေဟာင္း တိုက္ျမင့္နံရံေတြထက္က မီးေရာင္ဝါဝါေတြႏွင့္ အီဖယ္ေမွ်ာ္စင္ဆီက မီးေရာင္ေတြက စိန္႔ျမစ္ျပင္ထက္မွာ အေရာင္ ခ်ယ္ေနၾကသည္။ ဗင္းဆင့္၏ ပန္းခ်ီကားထဲက ျမင္ကြင္းလိုမ်ိဳး ညသည္ စိတၱဇဆန္ဆန္ အထီးက်န္ေသာ အေငြ႔အသက္ေတြႏွင့္ လွပလ်က္ ရွိေနသည္။

ေဂးလ္၏ ပဲရစ္ညသန္းေခါင္ယံေတြကလည္း မည္မွ်အထိ ၾကယ္တာရာ အစုံႏွင့္ လင္းလက္ ေတာက္ပေနမလဲ ဆိုတာကေတာ့ မသိႏိုင္ေတာ့ေခ်။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ ထြက္ရွိခဲ့သည့္ ယခု႐ုပ္႐ွင္သည္ အေကာင္းဆုံး ဇာတ္ညႊန္း ေအာ္စကာဆုကို ရရွိခဲ့ၿပီး အျခားဆု သုံးဆုပါ ဆန္ကာတင္ခဲ့သလို အျခားေသာ ဆုႏွင္းသဘင္ေတြမွာလည္း ဆုတံဆိပ္ေတြ ရရွိခဲ့သည့္ ဇာတ္ကား တစ္ကားျဖစ္ပါသည္။ၾကည့္႐ႈမိသူတိုင္း ပဲရစ္၏ ေမွာ္ဆန္လွပလြန္းလွေသာ ညမ်ားဆီကို ဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္အတူ ထပ္တူ ပါဝင္သြားမွာကေတာ့ ဧကန္မုခ် ျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာရင္းျဖင့္သာ။

ညီလင္းအိမ္

  • VIA