News

POST TYPE

REGIONAL

ေႏြအလြမ္း
25-Apr-2019


ေလေတြက တဟူးဟူး တိုက္ခတ္ေနသည္။ ေလတိုက္လိုက္တိုင္း သစ္ပင္ထက္မွ သစ္ရြက္ေတြက တေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ႔ ေႂကြက်ေနခဲ့သည္။ အဝါေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ တမာရြက္ကေလးမ်ား၊ အနီၾကင့္ၾကင့္ ဗာဒံရြက္ကေလးမ်ားက သစ္ပင္ေျခရင္းမွာ ေျခခ်စရာမရွိေတာ့ေအာင္ ျပန္႔က်ဲေနခဲ့သည္။ သစ္ပင္ထက္မွာ သစ္ရြက္တို႔သည္ မ်ားမ်ားစားစား မက်န္ရွိေတာ့ဘဲ အ႐ိုးအၿပိဳင္းၿပိဳင္းသာ ထေနေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အေဆာင္ရဲ႕ ဝရန္တာမွာ ရပ္ေနမိရင္း တမာရြက္ အဝါေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလးမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဗာဒံရြက္ အနီၾကင့္ၾကင့္မ်ားကိုလည္းေကာင္း ၾကည့္႐ႈေနခဲ့မိသည္။ ႏႈတ္ကေနလည္း “ဪ ... ေႏြဦးရာသီေတာင္ ေရာက္လာပါပေကာလား”လို႔ ေရရြတ္ေနမိခဲ့ျပန္ပါသည္။ ေလတိုက္တိုင္းမွာ သစ္ရြက္ေျခာက္တို႔သည္ ဟိုမွ သည္မွ ေ႐ြ႕လ်ားသြားၾကျပန္သည္။

တစ္ဆက္တည္းဆိုသလိုပင္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အစဥ္မ်ားသည္ ေက်းလက္ေတာရြာကေလးဆီက ေႏြဦးရာသီ သ႐ုပ္သကန္မ်ားကို ျပန္လည္ကာ အမွတ္ရေနမိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာ ေနထိုင္ျခင္းျဖစ္လင့္ကစား ေက်းလက္ေတာသားတစ္ေယာက္ျဖစ္တာမို႔ ေက်းလက္ရဲ႕ ေႏြဦးရာသီနဲ႔ သိပ္ၿပီးမစိမ္းလွ။ ေက်းလက္ေဒသမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္လာခဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္တာမို႔ ေက်းလက္ရဲ႕သဘာဝကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည္။ ေက်းလက္ေဒသရဲ႕ ေႏြဦးရာသီကို တြယ္တာမိခဲ့သည္။

အခုမူ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ ျမင္ေနရတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်းလက္ေဒသေတြဆီကို တြန္းပို႔ေနသလို ခံစားရျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်းလက္ေဒသေတြမွာလည္း အခုလို ေႏြဦးရာသီေရာက္တာနဲ႔ ေတာင္ေလေတြလည္း တျဖဴးျဖဴး တိုက္ခတ္ေနပါလိမ့္မည္။ သစ္ရြက္ေတြလည္း ေႂကြက်ေနၾကပါဦးမည္။ ေလတိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဖုန္မႈန္႔မ်ားလည္း ေလထဲမွာ လြင့္ပ်ံေနပါဦးမည္။ ဖုန္မႈန္႔မ်ားႏွင့္ သစ္ရြက္ေျခာက္မ်ားသည္ ေရာေထြးကာ လြင့္ပ်ံေနၾကပါေတာ့မည္။ ေက်းငွက္သာရကာ ငွက္အေပါင္းစံုတို႔၏ အသံဗလံမ်ားကိုလည္း ဟိုတစ္စ သည္တစ္စ ၾကားေနရပါေတာ့မည္။ ဥဩငွက္တို႔၏ တြန္က်ဴးသံကိုလည္း အခါမလပ္ ၾကားေနရဦးမည္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာကေလးရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာရွိတဲ့ လက္ပံပင္ႀကီးသည္ တစ္ပင္လံုး နီရဲေနေအာင္ လက္ပံပြင့္မ်ား ပြင့္ေနပါေတာ့မည္။ လက္ပံပင္ရဲ႕ေအာက္ေျခမွာလည္း ေကာ္ေဇာနီျဖန္႔ခင္းထားသည့္အလား လက္ပံပြင့္မ်ားက ေႂကြက်ေနပါလိမ့္မည္။ ဆက္ေက်ာ္သက္အရြယ္ လူငယ္၊ လူရြယ္မ်ားသည္ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ ေတာင္းမ်ား၊ လက္ဆြဲျခင္းမ်ားျဖင့္ လက္ပံပြင့္မ်ားကို ေကာက္ယူေနၾကပါလိ့မ္မည္။ ယာေတာကျပန္လာတဲ့ ႏြားလွည္းႀကီးတစ္စီးသည္ ရြာဆီကိုဦးတည္ကာ ေမာင္းႏွင္ေနသည္။ ထိုႏြားလွည္းႀကီးရဲ႕ ေနာက္မွာေတာ့ ဖုန္မႈန္႔မ်ားသည္ တလိပ္လိပ္ တက္ကာ ေျပးလိုက္ေနၾကပါလိမ့္မည္။

ႏြားလွည္းေပၚမွာေတာ့ ႏြားလွည္းေမာင္းသူမွအပ က်န္တာေတြက အမ်ိဳးသမီးေတြပဲျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ပါးျပင္ထက္မွာေတာ့ မနက္ခင္းက လိမ္းက်ံထားတဲ့ သနပ္ခါးဆိုတာ မေတြ႔ရေတာ့ပဲ ဖုန္မႈန္႔မ်ားသည္ ၿငိကပ္ေနပါေတာ့သည္။ ေခါင္းမွာ ေဆာင္းထားေသာ တဘက္အႏြမ္းစေလးကိုလည္းေကာင္း၊ ပုဆိုးအပိုင္းစေလးမ်ားကိုလည္းေကာင္း ခၽြတ္ကာ ႏွာေခါင္းဝေရွ႕မွာ ပိတ္လိုက္ပါသည္။ ဖုန္မႈန္႔မ်ား ႏွာေခါင္းထဲသို႔ မဝင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။

ေလတိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔၏ေခါင္းထက္မွ ဆံႏြယ္စမ်ားသည္ နဖူးျပင္ထက္သို႔ လြင့္ကာ လြင့္ကာ က်ေရာက္လာပါေတာ့သည္။ ႏြားလွည္းေမာင္းသူသည္ တဟဲ့ဟဲ့နဲ႔ ႏွင္တံကို ႏြားႏွစ္ေကာင္ရဲ႕ တင္ပါးကို မစို႔မပို႔ေလး႐ိုက္ရင္း ႏႈတ္ကေနလည္း “ရြာေက်ာင္း ေျပးျမင္မိတယ္။ သတိရေနတယ္ သူငယ္ခ်င္းေရ ... တို႔မ်ားငယ္ငယ္တုန္းက ရြာအဝင္လမ္းဆီကေန”ဆိုတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပိုင္းတစ္စကို ဆိုၿငီးေနပါေသးသည္။ ႏြားလွည္းကေလးသည္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ရြာထိပ္မွာရွိတဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ကို ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ေညာင္ပင္အရိပ္မွာ ႏြားလွည္းကို ခဏတာမွ် ရပ္နားလိုက္ၾကသည္။

ေညာင္ပင္ႀကီးသည္ သက္တမ္းရွည္ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေညာင္ပင္ရဲ႕ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ စီမွာ ေရအိုးစင္ေလးေတြ အသီးသီး ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ သစ္သားျဖင့္ အခိုင္အမာျပဳလုပ္ထားကာ အမိုးကို သက္ငယ္ျဖင့္ မိုးထားေသာ ေရအိုးစင္ကေလးမ်ားျဖစ္သည္။ ေရအိုးႏွစ္လံုး အပါအဝင္ ေသာက္ေရခြက္ႏွစ္ခြက္ ပါသည္။ ေသာက္ေရခြက္ ဆိုေသာ္ျငားလည္း အုန္းမႈတ္ခြက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အုန္းမႈတ္ခြက္မွာ အသားေခ်ာင္းေလး ထိုးေဖာက္ထားၿပီး ေသာက္ေရခြက္အျဖစ္ အသံုးျပဳထားျခင္းျဖစ္သည္။

ေသာက္ေရအိုးစင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာစာမွာေတာ့ ခ်မ္းေျမ့ပါေစဟူေသာ စာတန္းကို အိုးမဲခဲျဖင့္ ေရးထိုးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ႏြားလွည္းေမာင္းသူမွအပ ႏြားလွည္းေပၚရွိ လူအားလံုးသည္ လွည္းေပၚကေန ေအာက္ကို ဆင္းလိုက္ၾကၿပီး ေညာင္ပင္ေျခရင္းမွာ ခဏတာ အပန္းေျဖလိုက္ၾကသည္။ ေခါင္းမွာေဆာင္းထားေသာ ခေမာက္၊ အဝတ္အပိုင္းအစေတြကို ခၽြတ္လိုက္ၾကသည္။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ အဝတ္အထည္မ်ားေပၚတြင္ ၿငိကပ္ေနေသာ ဖုန္မႈန္႔မ်ားကို တဖုန္းဖုန္းျမည္ေအာင္႐ိုက္ရင္း ခါလိုက္ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ ေသာက္ေရအိုးထဲက ေရကို တစ္လွည့္စီ တဂြတ္ဂြတ္နဲ႔ ေသာက္ၾကပါေတာ့သည္။

အမ်ိဳးသမီးအုပ္စုတစ္စုသည္လည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ပင္ ေညာင္ပင္ေျခရင္းကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။ ေခါင္းေပၚမွာရြက္ထားေသာ ေတာင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ခါးထက္ရင္ခြင္ျပဳထားေသာ ေတာင္းကိုလည္းေကာင္း ေျမျပင္ေပၚကို ဖုန္းခနဲျမည္ေအာင္ ခ်လိုက္ပါသည္။ ထို႔အတူပင္ သူတို႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ေတြကိုလည္း ေျမႀကီးေပၚမွာပင္ ေျခပစ္လက္ပစ္ ထိုင္ခ်လိုက္ၾကပါေတာ့သည္။ ေခါင္းမွာေပါင္းထားေသာ အဝတ္စမ်ားကို ခၽြတ္လိုက္ၾကျပန္သည္။ အေပၚပိုင္းမွာ ဝတ္ထားေသာ လက္ရွည္အက်ႌကို ခၽြတ္လိုက္ၾကျပန္ၿပီး ေတာင္းေတြထဲကို ထည့္လိုက္ၾကျပန္သည္။ ေညာင္ပင္ေအာက္မွာထိုင္ရင္း အေမာေျပၿပီဆိုခါမွ ေသာက္ေရအိုးစင္က ေရကို တစ္ခြက္ၿပီးတစ္ခြက္ ေမာ့ကာေမာ့ကာ ေသာက္ၾကပါေတာ့သည္။

လွည္းေပၚမွာပါလာေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားနဲ႔ ေျခက်င္ေလွ်ာက္လာေသာ အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႕ စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲ႔မိသြားၾကျပန္သည္။ အထူးအားျဖင့္ ပဲမ်ား ႏွမ္းမ်ားအေၾကာင္း၊ ေျပာင္းေဈး၊ ေျမပဲေဈးမ်ားအေၾကာင္းတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ ဒါ့အျပင္ ရြာထဲရပ္ထဲရွိ သာေရးနာေရး၊ သားေရးသမီးေရးအေၾကာင္းေတြပဲ ျဖစ္သည္။ ၿပီးရင္ေတာ့ သူတို႔အားလံုး ကိုယ္စီကိုယ္ငွ လမ္းခြဲလိုက္ၾကသည္။

ႏြားလွည္းေမာင္းသူသည္ ႏြားလွည္းကို ေမာင္းႏွင္ရန္အတြက္ အသင့္အေနအထားမွာ ရွိေနခဲ့သည္။ ေျခက်င္ေလွ်ာက္လာသူ အမ်ိဳးသမီးတစ္သိုက္သည္ ေညာင္ပင္အရိပ္ကေန ဖဲခြာကာ ရြာထဲကို ဝင္သြားၾကသည္။ ထိုနည္းတူစြာပင္ ယာေတာက ျပန္လာတဲ့ ႏြားလွည္းကေလးသည္လည္း ရြာအဝင္လမ္းအတိုင္း ေမာင္းႏွင္သြားခဲ့သည္။ ဒူ ... ဒူ ... ဒူ ... ရြာဦးေက်ာင္းဆီက ဆယ့္တစ္နာရီထိုး အုန္းေမာင္းေခါက္သံပဲျဖစ္သည္။

ေတာင္ယာလုပ္ငန္း၊ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနသူေတြအတြက္ ထမင္းစားခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆိုတာကို အခ်က္ေပးတဲ့အေနနဲ႔ အုန္းေမာင္းေခါက္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ရြာဦးေက်ာင္းက ကိုရင္ႀကီးတစ္ပါးသည္ ဆြမ္းက်န္၊ ကြမ္းက်န္မ်ားကို တိရစၧာန္မ်ားအား ေကၽြးေမြးရန္အတြက္ ဆြမ္းစားေဆာင္ ေနာက္ေဖးက ကြက္လပ္ေလးတစ္ခုမွာ အသင့္အေနအထား ရွိေနခဲ့သည္။ ေခြး၊ ေၾကာင္၊ ၾကက္၊ ငွက္ စသည့္ အမ်ိဳးအစား စံုလင္လွေသာ တိရစၧာန္ေပါင္းစံုတို႔သည္ ကိုရင္ႀကီးေဘးမွာ ဝိုင္းရံထားၾကသည္။

က်ီးကန္းအခ်ိဳ႕သည္လည္း တစာစာေအာ္ရင္း ဟိုနားသည္နားကေန ဝဲပ်ံကာ အစာေတာင္းေနၾကသည္။ ကိုရင္ႀကီးသည္ သပိတ္ထဲမွာ ရွိေနေသးေသာ ဆြမ္းက်န္ေလးမ်ား အနည္းငယ္ကို ကုဋီရဲ႕ အမိုးသြတ္ျပားေပၚသို႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ျဖန္႔ႀကဲခ်လိုက္သည္။ က်ီးကန္းမ်ားသည္ ကိုရင္ႀကီးျဖန္႔ႀကဲလိုက္သည့္ ဆြမ္းက်န္မ်ားရွိရာ ကုဋီအမိုးသြပ္ျပားေပၚသို႔ ဝ႐ုန္းသုန္းကား ထိုးဆင္းလာခဲ့ၾကေတာ့သည္။ အေစာကေလာက္ ေအာ္ဟစ္ဆူညံေနျခင္းမ်ိဳး မရွိေတာ့။ ကိုရင္ႀကီးသည္ သပိတ္ႏွင့္ ဆြမ္းဟင္းခြက္မ်ားကို ေဆးေၾကာၿပီးတာနဲ႔ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ကာ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း ခဏတစ္ျဖဳတ္ က်ိန္းစက္ရာ ထန္းရြက္တဲကေလးဆီကို ဦးတည္လိုက္သည္။ လက္ထဲမွာေတာ့ အိပ္မေပ်ာ္မီ ဖတ္စရာၾကည့္စရာ တရားဓမၼစာအုပ္ေလး တစ္အုပ္စ ႏွစ္အုပ္စကို ကိုင္သြားခဲ့သည္။

ထန္းလက္တဲေလးထဲမွာေတာ့ ကိုရင္ႀကီး အရင္ ကိုရင္ေက်ာင္းသားငယ္အခ်ိဳ႕နဲ႔ ရြာထဲရွိ လူလတ္ပိုင္းအခ်ိဳ႕လည္းေရာက္ရွိတာ လဲေလ်ာင္းေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ကိုရင္ႀကီး ေန႔လယ္ေန႔ခင္းက်ိန္းစက္ရာ ထန္းလက္တဲကေလးသည္ အခုလို ေႏြဦးရာသီ ေရာက္ၿပီဆိုရင္ အေတာ္ပဲ အသံုးဝင္ခဲ့သလို အပူဒဏ္ကိုလည္း အေတာ္ကေလး ခံႏိုင္ရည္ရွိခဲ့သည္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကိုရင္ႀကီးရဲ ႔ ထန္းလက္တဲကေလးသည္ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း အခ်ိန္မ်ားဆို ေက်ာင္းသားကိုရင္မ်ားနဲ႔ စည္ကား ေနျခင္းျဖစ္သည္။

ေလေတြတဟူးဟူး တိုက္ခတ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထန္းလက္တဲေလးမွ ထန္းလက္မ်ားသည္ တဖ်စ္ဖ်စ္နဲ႔ ျမည္ေနၾကပါသည္။ သစ္ရြက္မ်ား၊ သရက္ကင္းေလးမ်ားသည္ သစ္ပင္ထက္ကေန ေႂကြက်ၿပီး ထန္းလက္တဲေလးရဲ႕အမိုးေပၚကို တေျဖာက္ေျဖာက္နဲ႔ က်ေနခဲ့သည္။ ကိုရင္ႀကီးသည္ ထန္းလက္တဲေလးရဲ႕ ေလးတိုင္ခုတင္ေပၚမွာ အသာအယာ လဲေလ်ာင္းရင္း တရားေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္တစ္အုပ္ အသံေန အသံထားနဲ႔ ဖတ္ေနခဲ့သည္။

ခဏအၾကာမွာေတာ့ ကိုရင္ႀကီးသည္ ဖတ္ေနတဲ့ တရားစာအုပ္ကို ေခါင္းအံုးေဘးခ်လိုက္ၿပီး က်ိန္းစက္ဖို႔ရာအတြက္ အသင့္ျပင္လိုက္ေတာ့သည္။ မဆူၾကနဲ႔ေတာ့ေနာ္။ အိပ္မွာဆို အိပ္ၾက။ မအိပ္ဘူးဆိုရင္လည္း ဟိုဘက္ခပ္ေဝးေဝကို သြားကစားၾက။ အနီးအနားရွိ ေက်ာင္းသားကိုရင္အခ်ိဳ႕ကို ကိုရင္ႀကီးက သတိေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေလေတြက တဟူးဟူး တိုက္ခတ္ေနျပန္သည္။ သစ္ရြက္ေတြက ေလတိုက္တိုင္းမွာ ဝဲကာ ဝဲကာ သစ္ပင္ထက္ကေန ေႂကြက်ေနခဲ့ျပန္သည္။ သရက္ ကင္းဖူးမ်ားသည္ ေလတိုက္ႏႈန္းအားကို ခံႏိုင္ရည္ မရွိမႈေၾကာင့္ ေျမျပင္ထက္ကို ေႂကြက်လာခဲ့ၾကျပန္သည္။ ေျမျပင္ေပၚမွာေတာ့ သရက္ဖူးေလးမ်ားသည္ ျပန္႔က်ဲလို႔ ေနခဲ့ျပန္သည္။

ေက်းလက္ေတာရြာကေလးရဲ႕ ေႏြဦးရာသီသည္ ဤသို႔ဤႏွယ္ပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်း လက္ ေတာရြာကေလးက ေႏြဦးရာသီတစ္ခုကို ျပန္လည္ကာ ေအာက္ေမ့မိေနျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာလည္း သစ္ရြက္ေတြက ေႂကြေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ေလေတြကလည္း တိုက္ေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဖုန္မႈန္႔ေတြကလည္း လြင့္ေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ေႏြဦးရာသီသည္ လြမ္းေမာ စရာေကာင္းလိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။

ၾကယ္စင္စိုး(မႏၲေလး)