POST TYPE

PHOTO ESSAYS

ဓႏုတိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ႕ ကထိန္အလွဴေတာ္
30-Oct-2016 tagged as ကထိန္

ဝါကြၽတ္ကာလ ေရာက္ၿပီမို႔ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔ကေနစၿပီး တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္ဝန္းလုံး ကထိန္အလွဴပြဲေတာ္ေတြ ျပဳလုပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ကထိန္အလွဴ က်င္းပၾကတဲ့အခါ ေဒသတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မတူညီဘဲ ထူးျခားတာေလးေတြ ရွိေနတဲ့အထဲက ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း ေနာင္ခ်ဳိၿမဳိ႕နယ္က ဓႏုတိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ႕ ေတာင္ေပၚေဒသ ကထိန္အလွဴေတာ္ ျမင္ကြင္းေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ 

႐ြာဦးေက်ာင္းနဲ႔ ေစတီေတာ္ကို သုံးပတ္လွည့္လည့္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ ေဂါစရဂါမ္ေက်း႐ြာ အားလုံးက ဆြမ္းေတာ္ႀကီး ကပ္လွဴျခင္းကို တစ္ခ်ိန္တည္း ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ အဲဒါၿပီးမွ ကထိန္ခင္းတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္က ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကို စုေပါင္းကန္ေတာ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ကထိန္အႀကဳိညမွာ ပထမဆုံး လုပ္ရတာက ဆီမီးထြန္းလွည့္လည္ျခင္းပါ။ ဖေယာင္းတိုင္ဆီမီးအျပင္ လွ်ပ္စစ္မီးကိုပါ သြယ္တန္းၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ ေစတီေတာ္ကို သုံးပတ္ပတ္ၿပီး ဆီမီးပူေဇာ္ၾကတာလည္း ဓႏုတိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ႕ ဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ 

ကထိန္ပြဲေတာ္ေန႔မွာ ေဂါစရဂါမ္ေက်း႐ြာေပါင္း ခုနစ္႐ြာကေန ၁၀ ႐ြာအၾကားအထိ လာေရာက္ၾကၿပီး လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြ၊ ဆြမ္းေတာ္ပြဲေတြကို လူတစ္ရာဝန္းက်င္ခန္႔က ေဗ်ာစည္ေတြနဲ႔ စီတန္းလွည့္လည္ လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။

ဆြမ္းေတာ္ႀကီးကပ္ လွည့္လည္ပူေဇာ္ရာမွာ ေရွ႕ဆုံးက ေဗ်ာ၊ စည္၊ ေမာင္း၊ လင္းကြင္းေတြနဲ႔ တီးခတ္ၿပီး သူရဲ႕ေနာက္မွာေတာ့ ပန္းေတာင္လို႔ ေခၚတဲ့ ဘုရားပြဲပန္းကို ေပြ႔ပိုက္ထားတဲ့ သမီးပ်ဳိငါးဦးကေန ခုနစ္ဦးအထိ  လိုက္ပါရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ဆြမ္းေတာ္အုပ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ပြဲေတြကို ႐ြက္ထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ အစဥ္အတိုင္း လိုက္ရပါတယ္။ 

ကထိန္ပြဲေတာ္မွာ ပင့္သံဃာေတာ္ေတြကို လွဴဒါန္းမယ့္ ေငြပေဒသာပင္ တစ္ခုခ်င္းစီကို အၾကည္ညဳိခံတဲ့ အေနနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေတြက ကိုယ္စီကိုင္ေဆာင္ၿပီး လိုက္ပါလွည့္လည္ေလ့ ရွိတာကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အရန္ေက်ာင္းတိုက္ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ ဆိုတာကို သိသာေစပါတယ္။ 

ပန္းေတာင္လို႔ေခၚတဲ့ ဘုရားပန္းကန္ေတာ့ပြဲကို အပ်ဳိစင္ေတြသာ ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ ရွိတာေၾကာင့္ ခုနစ္ေပနီးပါးျမင့္တဲ့ ပန္းကန္ေတာ့ပြဲ ေပြ႔ပိုက္ခြင့္ ရသူေတြဟာ အဲဒီပန္းေတာင္ေတြကို အျမတ္တႏိုး ထားတတ္ၾကတာလည္း ထူးျခားတဲ့ ျမင္ကြင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။