POST TYPE

PERSPECTIVE

ဖုံုးခဲ့ေလသမွ် ကုန္းခါမွေပၚတဲ့ မုိးျပာ
05-Jan-2017 tagged as


“သူၾကြယ္တို႔ ထိုအယူ ႏွစ္မ်ဳိးတုိ႔တြင္ ပညာရွိေသာ ေယာက္်ား တစ္ေယာက္သည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏။ တမလြန္ေလာကသည္ အကယ္၍ ရွိသည္ျဖစ္အံ့၊ ဤသုိ႔ရွိခဲ့ေသာ္ ဤအရွင္ေယာက်္ားသည္ ကိုယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာျဖစ္ေသာ နတ္ျပည္ေလာကသုိ့ ေရာက္ရလတၱံ႔။ တမလြန္ေလာကည္ အကယ္၍မရွိပါႏွင့္ ဦး၊ ထိုအရွင္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔၏စကားသည္ မွန္သည္ပင္ျဖစ္ပါေစဦး၊ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤအရွင္ေယာက္်ားပုဂၢဳိလ္သည္ မ်က္ေမွာက္ေသာ ကိုယ္၏အျဖစ္၌ပင္လွ်င္ သီလရွိေသာ မွန္ေသာအယူရွိေသာ ကံ ကံ၏အက်ဳိးကို ယုံၾကည္ေသာ ဝါဒရွိေသာ ေယာက္်ားတည္းဟု ပညာရွိတုိ႔ အခ်ီးမြမ္းခံရ၏။ တမလြန္ေလာကသည္ အကယ္၍ ရွိသည္သာလွ်င္ ျဖစ္အံ့၊ ဤသို႔ရွိခဲ့ေသာ္ ဤအရွင္ေယာက်္ားပုဂၢဳိလ္သည္ မ်က္ေမွာက္ ေသာ ကိုယ္၏အျဖစ္၌ပင္လွ်င္ ပညာရွိတို႔၏ အခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း၊ ကိုယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာျဖစ္ေသာ နတ္ျပည္ေလာကသို႔ ေရာက္ရျခင္းအားျဖင့္ ႏွစ္ပါးစုံေအာင္ျမင္၏။ ဤသို႔ ထိုသူ၏ ေကာင္းစြာ စြဲယူေဆာက္တည္ထားေသာ ဤဧကန္ အက်ဳိးရွိေသာ အက်င့္တရားသည္ ႏွစ္ပါးေသာ အဖို႔ကုိ ႏွံ႔၍တည္၏။ အကုသိုလ္အရာကုိ ၾကဥ္ေရွာင္၏”

အထက္ပါ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားနဲ႔ မုိးျပာဦးဉာဏရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘဝသံသရာမရွိဆုိတဲ့ မုိးျပာဦးဉာဏလို ဥေစၦဒဒိ႒ိသမားေတြဟာ ေလာကအတြက္၊ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းအတြက္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆုိးက်ဳိးေပးေနတယ္ ဆုိတာ၊ ဘဝသံသရာ မရွိဆုိတဲ့ အယူဝါဒဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆုိးဝါးတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ မုိးျပာဦးဉာဏက အင္တာဗ်ဴးမွာ ထည့္မေျပာထားေသာ္လည္း သူ႔ရဲ႕ ထြက္ရွိၿပီးေဟာတရားမ်ား စာအုပ္မ်ားမွာဆုိရင္ ကုသုိလ္ကံ အကုသိုလ္ကံဆုိတာ မရွိလို႔ အတိအလင္း ေဟာၾကားထားတဲ့သူ တစ္ေယာက္ပါ။ အဲဒီေလာက္ေတာင္ မုိးျပာဦးဉာဏက ဘုရားရွင္နဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳလုပ္ေနတဲ့သူ တစ္ဦးပါ။

ေမးျမန္းသူက “ဘယ္ဟာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္ဟာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ အဲသလို သတ္မွတ္ဖို႔ရာအတြက္ အရွင္ဘုရား ဘာနဲ႔တုိင္းတာပါသလဲဘုရား”လို႔ ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာ မုိးျပာဦးဉာဏက “ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္ေတြဟာ လူေပၚကို တင္ၾကည့္ရပါတယ္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိရင္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတဲ့တရားေတြက သုတၱေတြပဲ။ သုတၱဆုိတာဟာ အရိယာရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းေတြပါဗ်။ အရိယာရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းဆုိေတာ့ အရိယာ တရားဆုိတာက ဒီတလံမွ်ေလာက္ျဖစ္တဲ့ အသိစိတ္ဓာတ္နဲ႔ အမွတ္သညာရွိတဲ့ ကိုယ္ေပၚမွာပဲ ဒီအရိယာ သစၥာတရားက ရွိတာဆုိေတာ့ အဲဒီ တရားအနက္ေတြကို သုတၱရဲ႕ အနက္ေတြကို လူေပၚမွာတင္ ၾကည့္ရပါတယ္ဗ်။ လူေပၚမွာ တင္ၾကည့္လုိ႔ မရေအာင္ ဟုိေရွးေတြတုိ႔ ေနာက္ေတြတို႔ အထက္ေတြတုိ႔ ေအာက္ေတြတုိ႔ ဆုိတာေတြကို ဒါ ပါေနလို႔ ရွိရင္ကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား မေဟာတာလို႔ ဆုိတာကို က်ဳပ္တုိ႔က သိရပါတယ္ဗ်”လို႔ ေျဖသြားပါတယ္။ ဒီစကားကလည္း ဆုိမိဆိုရာ ေျပာဆုိသြားတဲ့စကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မုိးျပာဦးဉာဏက သုတၱကို အရိယာရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းလို႔ လြဲလြဲမွားမွား ေျပာဆုိသြားတယ္။ သုတၱဆုိတာ “တမ်ဥ္းခ်ည္၊ ပန္းသီတံ၊ ပန္းသီႀကိဳး”လို႔ အဓိပၸာယ္ ရွိပါတယ္။ စည္းမ်ဥ္းလုိ႔ ဆုိမယ္ဆုိရင္ ဆုိလို႔ရေပမယ့္ မုိးျပာ ဦးဉာဏေျပာသလို အရိယာေတြရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းလို႔ေတာ့ ဆုိလို႔မရပါဘူး။ မိုးျပာဦးဉာဏက ဗစစူနကို ဖရဲသီးလုိ႔ ဘာသာျပန္လိုက္တဲ့ သေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို ဖ႐ိုဖရဲ မျဖစ္ရေအာင္ ဟိုတစ္စ သည္တစ္စ ျပန္႔က်ဲ မေနေအာင္ သီကုံးေပးထားတဲ့ႀကဳိးလို႔ အဓိပၸာယ္ ထြက္ရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူစဥ္အခါတုန္းက သုတ္နာမည္ေတြ မရွိပါဘူး။ ပထမ သဂၤါယနာတင္တဲ့အခါက်မွသာ တရားေတာ္ေတြကို စနစ္တက် စုစည္းၿပီးေတာ့ အရွင္မဟာကႆပ စတဲ့ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြက အပဏၰကသုတၱစသျဖင့္ တရားေတာ္ေတြကို နာမည္ေတြ ေပးခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အပဏၰကသုတၱ- ေသခ်ာေသာလမ္းကို ညႊန္ျပေပးထားေသာ တရားေတာ္မ်ားလို႔ အဓိပၸာယ္ ထြက္ရွိပါတယ္။ အထက္မွာ ေဖာ္ျပေပးခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူစဥ္က တရားေတာ္မ်ားမွာ သုတ္နာမည္မ်ား မပါရွိဘူး။ ဘုရားရွင္က သုတ္နာမည္ကို ကိုယ္တုိင္ေပးခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေနာက္လာေနာက္သားေတြ သိရွိႏုိင္ေအာင္လို႔ သုတ္နာမည္ေတြေပးစဥ္ အခ်ိန္တုန္းက အရွင္မဟာကႆပစတဲ့ အရွင္ျမတ္ႀကီးေတြက အပဏၰကသုတၱစသျဖင့္ ဝိဘတ္ မသက္ဘဲ နာမည္ ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားက သဒၵါအားျဖင့္ေရာ အနက္အားျဖင့္ေရာ ျပည့္စုံပါတယ္။ ဝိဘတ္မသက္တဲ့အတြက္ သဒၵါအားျဖင့္ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနပါတယ္။ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနတာကိုၾကည့္ၿပီး ဘုရားရွင္ ေပးထားတဲ့ နာမည္မဟုတ္ဘူးလို႔ သိေစလြယ္ပါတယ္။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာက ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရာမွာ အဲဒီေလာက္ေတာင္ စနစ္တက် လုပ္ထားခဲ့တာပါ။

မုိးျပာဦးဉာဏတို႔လို ပရမ္းပတာပုဂၢဳိလ္ေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္ကို ႀကဳိတင္ကာကြယ္ေပးတဲ့အေနနဲ႔ ဘုရားရွင္က ပရိနိဗၺာန္မစံခင္ ရက္ပိုင္းအလိုမွာ သူေဟာၾကားခဲ့တဲ့တရား ဟုတ္ မဟုတ္ဆုိတာကို ဆန္းစစ္တဲ့နည္းလမ္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ မဟာပေဒသ ေလးပါးလို႔ ေခၚဆုိပါတယ္။ မဟာပေဒသ ေလးပါးက ေအာက္ပါအတုိင္းပဲ ျဖစ္တယ္။

“ရဟန္းတုိ့ ဤသာသနာ၌ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာ ရဟန္းသည္ ဤသုိ႔ေျပာဆိုျငားအံ့။ ငါ့ရွင္တုိ႔ ငါသည္ ဤတရားကို ျမတ္စြာဘုရား မ်က္ေမွာက္ေတာ္မွ ၾကားနာခဲ့ရ ခံယူခဲ့ရပါ၏။ ဤကား တရားေတာ္ပါတည္း။ ဤကား ဝိနည္းေတာ္ပါတည္း။ ဤကား ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမေတာ္ပါတည္းဟု ေျပာဆုိျငားအံ့”

“ရဟန္းတုိ႔ ထိုရဟန္း၏စကားကို အလြယ္တကူႏွင့္ လက္လည္း မခံေသးဘဲ ပယ္လည္း မပယ္ေသးဘဲ ထိုရဟန္း ေျပာဆိုေသာ ပုဒ္ဗ်ည္းတုိ႔ကို ေကာင္းစြာ မွတ္သား၍ သုတ္တရားေတာ္၌သြင္း၍ ၾကည့္ၾကရမည္။ ဝိနည္းတရားေတာ္၌ ႏွီးေႏွာ၍ ၾကည့္ၾကရမည္။ ယင္းသုိ႔ သုတ္တရားေတာ္၌သြင္း၍ ၾကည့္လတ္ေသာ္ ဝိနည္းတရားေတာ္၌ ႏွီးေႏွာ၍ ၾကည့္လတ္ေသာ္ ထုိရဟန္းေျပာဆုိေသာ ပုဒ္ဗ်ည္းတုိ႔သည္ သုတ္တရားေတာ္၌လည္း မသက္ဝင္၊ ဝိနည္းတရားေတာ္၌လည္း မႏွီးေႏွာမိၾကလွ်င္ ဤစကားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္စင္စစ္ မဟုတ္ေခ်။ ဤရဟန္း၏ မွားယြင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားသာ ျဖစ္ေခ်သည္ဟု ဤအရာ၌ ဆုံးျဖတ္ၾကရမည္။ ရဟန္းတုိ႔ ဤသို႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီးလွ်င္ ထုိစကားကို ပယ္ၾက စြန္႔ၾကေလ”

“ထုိသုိ႔မဟုတ္ သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္း၍ၾကည့္လတ္ေသာ္ ဝိနည္းတရားေတာ္၌ ႏွီးေႏွာ၍ ၾကည့္လတ္ေသာ္ ထိုရဟန္း ေျပာဆိုေသာ ပုဒ္ဗ်ည္းတုိ့သည္ သုတ္တရားေတာ္၌လည္း သက္ဝင္၊ ဝိနည္းတရားေတာ္၌လည္း ႏွီးေႏွာမိခဲ့လွ်င္ ဤစကားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္စင္စစ္ ျဖစ္ေပသည္၊ ဤရဟန္း ေကာင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားလည္း ျဖစ္ေပသည္ဟု ဤအရာ၌ ဆုံးျဖတ္ၾကရမည္။ ရဟန္းတို႔ ေရွးဦးစြာေသာ ဤမဟာပေဒသ ေလးပါးကို မွတ္သားထားၾကကုန္ေလာ့”

မွတ္ခ်က္။  ။က်န္မဟာပေဒသသုံးပါးသည္ အႀကီးအမွဴးသံဃ ေထရ္ထံမွ ၾကားနာခဲ့ရသည္ဟု ေျပာဆုိလာလွ်င္၊ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ မ်ားျပားေသာ ပိဋကသုံးပုံေဆာင္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ထံမွ ၾကားနာခဲ့ရသည္ဟု ေျပာဆုိလာလွ်င္၊ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ မ်ားျပား၍ ပရိယတၱိ ကြၽမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ေသာ ရဟန္းေတာ္ထံမွ ၾကားနာခဲ့ရသည္ဟု ေျပာဆုိလာလွ်င္လည္း အထက္ပါအတုိင္း တိုက္ဆုိင္ညႇိႏိႈင္း ဆုံးျဖတ္ၾကရမည္ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူထားပါသည္။ (ဒီဃနိကာယ္ သုတ္မဟာဝါပါဠိေတာ္ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္)

ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တရား ဟုတ္မဟုတ္ ဆန္းစစ္နည္း အမွန္နဲ႔ မုိးျပာဦးဉာဏေျပာတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တရား ဟုတ္မဟုတ္ ဆန္းစစ္နည္းက ဆိတ္နဲ႔ဆင္လို အရာရာမွာ ကြဲဲဲျပား ျခားနားေနပါတယ္။ မိုးျပာဦးဉာဏ ေဟာေျပာထားတဲ့ တရားေတြကို ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ မဟာပေဒသ နည္းလမ္းနဲ႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆုိရင္ မုိးျပာဦးဉာဏဟာ ရႊံ႕ပုပ္ကို ေရႊလုပ္ေနတဲ့သူဆုိတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိလာရပါလိမ့္မယ္။ သာသနာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ေဝထားတဲ့ မုိးျပာဝိနိစၦယကိုသာ ဝယ္ဖတ္ၾကည့္လိုက္ၾကပါ။

မုိးျပာဦးဉာဏေျပာသလို လူေပၚ တင္ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ေလာဘ ေဒါ သ ေမာဟ မာန္မာနေတြ နည္းပါးသြားရင္ အဲဒီ က်င့္စဥ္ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ ျဖစ္တယ္လို႔ လက္ခံရၾကမယ္ဆုိၿပီး မိေထြးေဂါတမီကို ဘုရားရွင္က ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ မုိးျပာဦးဉာဏက ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ပယ္ထားပါတယ္။ ဘဝသံသရာကို ပယ္ထားပါတယ္။ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ကို ပယ္ထားပါတယ္။ လူကလြဲရင္ ဘာကိုျဖစ္ျဖစ္ အကုန္သတ္လု႔ိ ေျပာေဟာထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူ႔တရားေတြကို က်င့္သုံးလိုက္ရင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန္မာန နည္းႏုိင္မနည္းႏုိင္ဆုိတာ ပညာရွိသူတုိင္း သိႏုိင္ပါတယ္။
 
မိုးျပာဦးဉာဏေျပာေျပာေနတဲ့ အရိယာေတြရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းဆုိတာ မေကာင္းမႈေရွာင္ ေကာင္းမႈေဆာင္ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထားဆိုတဲ့ သုံးခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ မုိးျပာဦးဉာဏရဲ႕ အယူဝါဒေတြက ဒီသုံးခ်က္နဲ႔ ကိုက္ မကိုက္ဆုိတာ စာဖတ္သူမ်ား ကိုယ္တုိင္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။

ေမးျမန္းသူက “ဒီေတာ့ ပိဋကသုံးပုံမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာလုိ႔ ဆရာေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ေသခ်ာေပါက္ လက္ခံႏုိင္တာ ေသခ်ာေပါက္ ယုံၾကည္တာက ဘယ္ဟာပါလဲဘုရား”လို႔ ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာ မုိးျပာ ဦးဉာဏက “ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတယ္လုိ႔ အတိအက် ေသခ်ာ ေပါက္ယူႏုိင္ကေတာ့ ဧဝံ ေမ သုတံအရင္းခံတဲ့ ဒါ ဓမၼေတြပါပဲဗ်။ အဘိဓမၼေတြ မပါပါဘူးဗ်ာ”လို႔ ေျဖသြားပါတယ္။

ဧဝံ ေမ သုတံအရင္းခံထားတဲ့ သုတ္ေတြကလည္း မုိးျပာဦးဉာဏဘက္မွာ ရွိမေနဘူး ဆုိတာကို အထက္မွာေျပာခဲ့တာေတြ ဖတ္ၿပီး သိေနေလာက္ပါၿပီ။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့တာေတြက ဧဝံ ေမ သုတံအရင္းခံထားတဲ့ သုတ္ေတြကို ကိုးကားၿပီးေတာ့ ေျပာခဲ့တာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ပထမ သဂၤါယနာ တင္စဥ္အခ်ိန္မွာ အရွင္မဟာကႆပက ဒီသုတ္ ဒီတရားကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသမွာ ဘယ္သူ႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာၾကားခဲ့တာပါလဲငါ့ရွင္လို႔ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ကို ေမးျမန္းပါတယ္။ ထိုအခါမွာ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္က “ဧဝံ ေမ သုတံ - အကြၽႏ္ုပ္ ဤသုိ႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္” အစခ်ီၿပီးေတာ့ ျပန္လည္ ေျဖဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သုတ္ေတြရဲ႕အစမွာ ဧဝံ ေမ သုတံလို႔ ပါရွိေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

အဘိဓမၼာကို ဘုရားရွင္ေဟာဟုတ္ မဟုတ္ဆုိတဲ့ ဇာစ္ျမစ္ရဲ႕အစက အေနာက္တုိင္းက ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခား တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေဂ်ာ့ဂ်္ အီလီေယာ့တ္တုိ႔ကေနက စတင္လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို မုိးျပာဦးဉာဏတုိ႔က သံေယာင္လုိက္ၿပီး ေျပာေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာဆုိဖို႔ရင္ မၿပီးႏိုင္မစီးႏုိင္ျဖစ္ေနမွာမုိ႔ အထူး မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ ေဟာၾကားထားတဲ့ ေသခ်ာေသာလမ္းမွ ေလွ်ာက္ပါဆုိတဲ့ တရားေတာ္မွာပါတဲ့ ရွင္းလင္းခ်က္ကိုပဲ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါေတာ့မယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေအာက္ပါအတုိင္း ရွင္းလင္းျပထားပါတယ္။

“တခ်ဳိ႕ႏုိင္ငံျခားသားေတြက အဘိဓမၼာဟာ ဘုရားေဟာမဟုတ္ ဘူးဆုိၿပီး ဘုရားေဟာအျဖစ္ လက္မခံလိုၾကဘူး။ အဘိဓမၼာဟာ ေနာက္မွ ေရးထားတဲ့ က်မ္းေတြပဲလို႔ သူတုိ႔က ေျပာၾကတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔က အဘိဓမၼာကုိ ဘုရားေဟာအျဖစ္ ဘာျဖစ္လို႔လက္ခံရသလဲဆုိလွ်င္ အဘိဓမၼာ တရားေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာပါတယ္လို႔ အားလုံးကလက္ခံထားတဲ့ သုတၱန္ေတြထဲက အဆီအႏွစ္ထုတ္ၿပီး ေရးထားတာေတြခ်ည္းပဲ။ Essence of Teaching ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သင္ၾကားခ်က္ အႏွစ္သာရေတြအားလုံး၊ သုတၱန္မွာလာတဲ့ တရားအားလုံး အဘိဓမၼာမွာ ရွင္းျပထားတာရွိတယ္။ ရွင္းျပထားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သုတၱန္ႏွင့္ အဘိဓမၼာဟာ ကြဲျပား ျခားနားမႈ မရွိဘူး။ သုတၱန္ထဲမွာၾကည့္လုိ႔ မျပည့္စုံတဲ့အခ်က္ကို အဘိဓမၼာထဲမွာ ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ သိရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားေဟာ ဟုတ္သလား မဟုတ္ဘူးလား ဆုိတာထက္ ပိုအေရးႀကီးတာကေတာ့ ဒီတရားကို နာယူၿပီး က်င့္သုံးလုိ႔ အက်ဳိးရွိသလား။ မရွိဘူးလားက ပုိအေရးႀကီးပါတယ္တဲ့။ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားခဲ့တာရွိတယ္။ အဂၢိဝစၧသုတ္မွာၾကည့္တဲ့”

မွတ္ခ်က္ ။  ။ အဘိဓမၼာသည္ ဘုရားေဟာ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုေသာ အခ်က္ကို ႏုိင္ငံေတာ္ သီးျခား ဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႔ အမွတ္(၂)မွ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ မဟာပေဒသ ေလးပါးႏွင့္အညီ ဆုံးျဖတ္ေပးထားၿပီျဖစ္ပါသည္။ အက်ယ္တဝင့္ သိရွိလိုပါက လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယတြင္ ဖတ္႐ႈပါရန္။

တကယ္ေတာ့ မုိးျပာဦးဉာဏက အဘိဓမၼာကို ဘုရားေဟာမဟုတ္လို႔ ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခားေတြရဲ႕ စကားကို သံေယာင္လုိက္ ေထာက္ခံေသာအားျဖင့္ မုိးျပာဦးဉာဏရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားနဲ႔ အသိဉာဏ္ပညာ စာေပ အဆင့္အတန္းကို ရွင္းရွင္းႀကီး သိရွိႏုိင္ပါတယ္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ မုိးျပာဦးဉာဏဟာ တစ္သက္လုံး ဖုံးလာခဲ့သမွ် ကုန္းခါမွေပၚ ဆုိတာလို တစ္သက္လုံး သူ႔ရဲ႕ အယူဝါဒမွားေတြကို ဘုရားအျဖစ္ တံဆိပ္ကပ္လာခဲ့သမွ် ဘီဘီစီနဲ႔ အင္တာဗ်ဴး လုပ္လိုက္ခါမွ အကုန္ေပၚကုန္ေတာ့တာပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ကမၼဝါဒ ေခၚ ဥေစၧဒဒိ႒ိ၀ါဒဟာ ဘုရားရွင္က ပယ္ထားတဲ့ အယူဝါဒမွားဆုိတာ သူကိုယ္တုိင္ လူသိရွင္ၾကား ဝန္ခံေျပာဆိုလိုက္တာပါပဲ။ 

မုိးသု (မႏၲေလး)

  • TAGS