News

POST TYPE

PERSPECTIVE

ဖုံုးခဲ့ေလသမွ် ကုန္းခါမွေပၚတဲ့ မုိးျပာ
03-Jan-2017 tagged as

BBC Burmese Facebook page ၃၀.၁၂.၂၀၁၆ ေန႔က မုိးျပာ ဆရာေတာ္ အသွ်င္ဉာဏနဲ႔ ဘီဘီစီ ေမးျမန္းဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴး အသံဖိုင္ တစ္ခု တင္ထားတယ္။ အသံဖိုင္မွာ ပါရွိတဲ့ အေမး အေျဖမ်ားကေတာ့ ေအာက္ပါအတုိင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ 

မုိးျပာ : လုံးဝမရွိပါဘူးဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာကို ေတာ္ေတာ့ ေစာေစာစီးစီး ျဖစ္တဲ့ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ေထရဝါဒမွာ မွားယြင္းေနတဲ့အတြက္ ဘယ္လိုမွ မတုိးတက္ႏုိင္တဲ့ အေနအထား ရွိပါတယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္းကို သူတို႔ကို စာသုံးႀကိမ္ေလာက္ တင္ၿပီးသကာလ က်ဳပ္တုိ႔ကေန တရားစြဲခဲ့တာပါ။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ဳပ္တုိ႔ကေန ဘယ္ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကို စိတ္ထိခိုက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲ။ ေကာင္းစားေအာင္ပဲ က်ဳပ္တုိ႔က ေျပာေနတာပဲဟာဗ်ာ။ အဲေတာ့ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာကို ဖ်က္ဆီးဖို႔လည္း ဘယ္စိတ္ကူးမွာလဲဗ်ာ။ 

ေမးျမန္းသူ : ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ မွားယြင္းတယ္ ဆိုတဲ့ဟာေတြ ရွိေနတယ္ ဆုိတဲ့ဟာကို အတိုခ်ဳံးေလးေပါ့ဘုရား။ အဓိက က်တဲ့ဟာကို အရွင္ဘုရား ေထာက္ျပပါဘုရား။ ဘယ္ဟာကို ဆိုလိုပါလဲဘုရား။ 
မုိးျပာ : ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ဗုဒၶတရားေတာ္ထဲမွာဆုိရင္ ေနာက္ဘဝျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိတာကို သူ မေျပာဘူး။ ေနာက္ဘဝ မျဖစ္ဘူးလို႔ ဆုိတာ သူ မေျပာဘူး။ ေနာက္ဘဝတခ်ဳိ႕ျဖစ္ တခ်ဳိ႕ မျဖစ္ဘူးဆုိတာ သူ မေျပာဘူး။ ျဖစ္တာလဲမဟုတ္ မျဖစ္တာလည္းမဟုတ္ ဆုိတာကို သူ မေျပာဘူးလို႔ု မိန္႔ၾကားခဲ့ခ်က္ ရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီမိန္႔ၾကားခဲ့ခ်က္ဟာ တကယ့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ မိစၦာဒိ႒ိေတြကို ပယ္ျပတဲ့ဟာပါဗ်။ ေနာက္ဘဝျဖစ္တယ္လို႔ ယူရင္ သႆတမိစၦာဒိ႒ိျဖစ္ၿပီ။ ေနာက္ဘဝ မျဖစ္ဘူးလို႔ ယူတယ္ဆုိရင္ ဥေစၦဒမိစၦာဒိ႒ိျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက ေသေသခ်ာခ်ာကိုပဲ နိဗၺာန္ကို မေရာက္ေစႏုိင္ဘူး၊ လြတ္ေျမာက္မႈကို မျဖစ္ေစႏုိင္ဘူး အစရွိတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြနဲ႔ ေဟာထားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်။ အခုေတာ့ အဲဒါကို က်ဳပ္တုိ႔ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာက ယူၿပီးေနေတာ့ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာေတြမွာ တရားဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ တည္ေဆာက္လို႔ကို မရေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာရမွာပါဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔တုံးဆုိရင္ သူတုိ႔က ေနာက္ဘဝေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ေနၿပီလို႔ ဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီေနာက္ဘဝ ဆုိတဲ့အရာဟာ လူေတြကို အသိမဲ့ ေမာင္းေနတဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ အသိဆီကို မေရာက္ေတာ့တဲ့ အေနအထား ရွိပါတယ္ဗ်။

ေမးျမန္းသူ : ဘယ္ဟာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာျဖစ္တယ္။ ဘယ္ဟာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ အဲသလို သတ္ မွတ္ဖို႔ရာအတြက္ အရွင္ဘုရား ဘာနဲ႔တုိင္းတာပါသလဲဘုရား။
မုိးျပာ : ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္ေတြဟာ လူေပၚကို တင္ၾကည့္ရပါတယ္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိရင္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတြက သုတၱေတြပဲ။ သုတၱဆုိတာဟာ အရိယာရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းေတြပါဗ်။ အရိယာရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းဆုိေတာ့ အရိယာတရားဆုိတာက ဒီတစ္လံမွ်ေလာက္ျဖစ္တဲ့ အသိစိတ္ဓာတ္နဲ႔ အမွတ္သညာရွိတဲ့ ကိုယ္ေပၚမွာပဲ ဒီအရိယာသစၥာ တရားက ရွိတာဆုိေတာ့ အဲဒီတရား အနက္ေတြကို သုတၱရဲ႕ အနက္ေတြကို လူေပၚမွာတင္ ၾကည့္ရပါတယ္ဗ်။ လူေပၚမွာတင္ၾကည့္လုိ႔ မရေအာင္ ဟုိေရွးေတြတုိ႔ ေနာက္ေတြတို႔ အထက္ေတြတုိ႔ ေအာက္ေတြတုိ႔ ဆုိတာေတြကို ဒါပါေနလို႔ ရွိရင္ကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား မေဟာတာလို႔ ဆုိတာကို က်ဳပ္တုိ႔က သိရပါတယ္ဗ်။ 

ေမးျမန္းသူ : ဒီေတာ့ ပိဋကသုံးပုံမွာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာလုိ႔ ဆရာေတာ္တုိ႕အေနနဲ႔ ေသခ်ာေပါက္ လက္ခံႏုိင္တာ ေသခ်ာေပါက္ ယုံၾကည္တာက ဘယ္ဟာပါလဲဘုရား။
မုိးျပာ : ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတယ္လုိ႔ အတိအက် ေသခ်ာေပါက္ယူႏုိင္ကေတာ့ ဧဝံ ေမ သုတံအရင္းခံတဲ့ ဒါ ဓမၼေတြပါပဲဗ်။ အဘိဓမၼေတြ မပါပါဘူးဗ်ာ။ 

ေမးျမန္းသူ : မဟနကေန ထုတ္ျပန္တဲ့ ေၾကညာခ်က္ထဲမွာ သူတို႔က (၁၇/၂၀၁၁)ေပါ့ေလ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ အဓမၼဝါဒီအျဖစ္နဲ႔ ပစၥဳပၸန္ ကမၼဝါဒကို ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္လို႔ သူတို႔က ဆုိပါတယ္။ အဲဒီ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို မလိုက္နာဘူးဆုိလုိ႔ရွိရင္ သူတုိ႔က အေရးယူ အျပစ္ေပးတာေတြကို ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္လုိ႔ အဲသမ်ဳိးလို ဆုိထားပါတယ္ဘုရား။ တရားစြဲတာ ေထာင္ခ်တာ အဲဒီလို အႏၲရာယ္ကေန ကင္းလြတ္ေအာင္ အရွင္ဘုရားရဲ႕ အယူဝါဒကို စြန္႔လႊတ္တာမ်ဳိး လုပ္မလားဘုရား။ 
မုိးျပာ : အဲလို စြန္႔လႊတ္တာမ်ဳိးကေတာ့ မလုပ္ဘူးဗ်ာ။ တစ္ခုရွိတာကေပါ့ဗ်ာ သူတုိ႔က က်ဳပ္တို႔ကို သူတုိ႔ကေန ဆုံးျဖတ္ထားတယ္။  အဓမၼ အျဖစ္ ဆုံးျဖတ္ထားတဲ့အတြက္ အဲ သာသနာ မျပဳရဘူးေပါ့ဗ်ာ၊ မေဟာေျပာရဘူး၊ မျဖန္႔ခ်ိရဘူး၊ စာအုပ္ေတြ ဘာေတြ မ႐ိုက္ႏွိပ္ရဘူး အစရွိသျဖင့္ ေျပာတာေတာ့ က်ဳပ္တို႔ု နည္းနည္း ငံ့ေပးရဦးမွာေပါ့ဗ်ာ။ 

အထက္ပါ အေမးအေျဖမ်ားကေတာ့ အသံဖိုင္မွာပါတဲ့ အေမး အေျဖ အကုန္ျဖစ္တယ္။ ပထမဆုံး စာပုိဒ္မွာေတာ့ စကားလုံးလွလွေတြ သုံးထားေပမယ့္ တကယ္က သာသနာေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးေနတဲ့သူ တစ္ေယာက္ ဆုိတာ အထူး ရွင္းျပေနဖြယ္ မလိုေတာ့ပါဘူး။ အရင္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွာလည္း ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေတြ လုပ္ေနတယ္ဆုိတာကို ရွင္းျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ 

ေမးျမန္းသူက ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ မွားယြင္းတယ္ဆိုတဲ့ဟာေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတဲ့ဟာကို အတိုခ်ဳံးေလးေပါ့ဘုရား။ အဓိက က်တဲ့ဟာကို အရွင္ဘုရား ေထာက္ျပပါဘုရား။ ဘယ္ဟာကို ဆိုလိုပါလဲဘုရားလို႔ ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာ မုိးျပာဦးဉာဏက “ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ဗုဒၶတရားေတာ္ထဲမွာဆုိရင္ ေနာက္ဘဝ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိတာကို သူ မေျပာဘူး။ ေနာက္ဘဝ မျဖစ္ဘူးလို႔ဆုိတာ သူ မေျပာဘူး။ ေနာက္ဘဝ တခ်ဳိ႕ျဖစ္ တခ်ဳိ႕ မျဖစ္ဘူးဆုိတာ သူ မေျပာဘူး။ ျဖစ္တာလည္း မဟုတ္ မျဖစ္တာလည္းမဟုတ္ ဆုိတာကို သူမေျပာဘူးလို႔ မိန္႔ၾကားခဲ့ခ်က္ ရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီမိန္႔ၾကားခဲ့ခ်က္ဟာ တကယ့္ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ မိစၦာဒိ႒ိေတြကို ပယ္ျပတဲ့ဟာပါဗ်”ဆုိၿပီးေတာ့ ေျဖဆုိသြားပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ေျဖရွင္းစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါေနတာေၾကာင့္ တစ္ခုခ်င္း ေသခ်ာ ျပန္ရွင္းျပေပးပါမယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက ေရွ႕ဘဝ ေနာက္ဘဝ ရွိတယ္လို႔ယူဆတဲ့ သႆတဒိ႒ိ၊ ေရွ႕ဘဝ ေနာက္ဘဝ မရွိဘူးလို႔ယူဆတဲ့ ဥေစၦဒဒိ႒ိ အယူဝါဒမ်ားကို မိစၦာ ဒိ႒ိဝါဒအျဖစ္ ပယ္ထားခဲ့တယ္လို႔ မုိးျပာ ဦးဉာဏက ေျဖသြားပါတယ္။ မုိးျပာ ဦးဉာဏရဲ႕ အယူဝါဒက ေရွ႕ဘဝ ေနာက္ဘဝ မရွိ၊ အတိတ္ အနာဂတ္ မရွိ၊ ပစၥဳပၸန္ ဘဝပဲ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ ဥေစၦဒဒိ႒ိဝါဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုိးျပာ ဦးဉာဏရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ ကမၼဝါဒ နာမည္ထပ္ထားတဲ့ ဥေစၦဒဒိ႒ိ အယူဝါဒကို ဘုရားရွင္က မိစၦာဝါဒအျဖစ္ သတ္မွတ္ ပယ္ရွားခဲ့တယ္ဆုိတာကို မုိးျပာဦးဉာဏ ကိုယ္တုိင္ ဝန္ခံရာ ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။ 

တကယ္ေတာ့ သႆတဒိ႒ိျဖစ္တဲ့ ဘဝသံသရာ အယူအဆနဲ႔ ဘုရားရွင္ ေဟာထားတဲ့ ဘဝသံသရာ အယူအဆက ဆင္နဲ႔ဆိတ္လို အရာရာမွာ ကြဲျပား ျခားနားပါတယ္။ ဒါကို မုိးျပာ ဦးဉာဏက စာသင္တုိက္မွာ စာ ေကာင္းေကာင္း မသင္ခဲ့ရသူျဖစ္လို႔ ကြဲကြဲျပားျပား နားမလည္ဘဲ ေရာေထြးေနတာပါ။ သႆတဒိ႒ိျဖစ္တဲ့ ဘဝသံသရာ အယူအဆနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘုရားရွင္က ဒီဃနိကာယ္ သီလကၡန္ပါဠိေတာ္ ျဗဟၼဇာလသုတ္မွာ အက်ယ္တဝင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒီသုတ္က မိုးျပာဦးဉာဏေျပာတဲ့ ဧဝံ ေမ သုတံ နဲ႔စထားတဲ့ သုတ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျဗဟၼဇာလသုတ္မွာ သႆတဒိ႒ိ ျဖစ္တဲ့ ဘဝသံသရာ အယူအဆနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေဟာၾကားထားတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္ကို ရွင္းျပေပးပါမယ္။ ပုိၿပီး နားလည္လြယ္ေအာင္ မဇၥ်ိမပဏၰာသ ပါဠိေတာ္လာ ဧဝံ ေမ သုတံ အရင္းခံထားတဲ့ အဂၢိဝစၧသုတ္နဲ႔ တြဲဖက္ၿပီးေတာ့ ရွင္းျပေပးပါမယ္။

ဘုရားရွင္ မပြင့္ထြန္းခင္ကေန ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းတဲ့အခ်ိန္ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ ထင္ရွားတဲ့ အယူဝါဒ ေလးမ်ဳိးရွိတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ သႆဒိ႒ိ ဥေစၧဒဒိ႒ိ၊ ဧကစၥသႆတဒိ႒ိ၊ အမရာဝိေကၡပဒိ႒ိတုိ႔ပဲ ျဖစ္တယ္။

တစ္ခါတုန္းက အဂၢိဝစၧပရိဗုိဇ္က “ျမတ္စြာဘုရား ေလာကသည္ ၿမဲသလား (သႆတဒိ႒ိ)၊ ေလာကသည္ မၿမဲဘူးလား (ဥေစၦဒဒိ႒ိ)၊ ေလာကသည္ အခ်ဳိ႕ၿမဲ အခ်ဳိ႕ မၿမဲဘူးလား (ဧကစၥသႆတဒိ႒ိ)၊ ေလာကသည္ ၿမဲသည္လည္းမဟုတ္ မၿမဲသည္လည္း မဟုတ္ပါလား (အမရာဝိေကၡပဒိ႒ိ)”လုိ႔ ေမးတယ္။

ေလာကဆိုတာ ဝိညာဥ္ေကာင္ အတၱေကာင္ လိပ္ျပာေကာင္ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။ ဆိုလိုတာက လူေသသြားရင္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့ အတၱေကာင္ကေလးက မေသဘဲ ေနာက္တစ္ဘဝ ထပ္ျဖစ္ေသးသလား၊ လူေသတာနဲ႔ အတၱေကာင္ေလးကပါ ေသလိုက္သြားၿပီး သူက ေနာက္ထပ္ တစ္ဘဝ ထပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူးလား၊ အခ်ဳိ႕ေသာ အတၱေကာင္ေတြက ထပ္ျဖစ္ၿပီး အခ်ဳိ႕ေသာ အတၱေကာင္ေတြက ထပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူးလားလို႔ ေမးတာ ျဖစ္တယ္။

အဲဒီလိုေမးတဲ့အခါမွာ ဘုရားရွင္က “ငါ အဲဒီလို အယူမရွိဘူး အဂၢိဝစၧ”လို႔ ျပန္ေျဖေတာ္မူပါတယ္။ လင္ရၿပီး ကေလး မရတဲ့ အၿမံဳမကို နင့္သားေလးက ႐ုပ္ေခ်ာလား၊ ႐ုပ္ဆိုးလား၊ အသားျဖဴလား၊ မည္းလားေမးရင္ ဘယ္လို ေျဖမလဲ။ ေျဖစရာ မလိုဘူးေနာ္။ သားမွ မရွိဘဲ။ မရွိတဲ့သားကို ႐ုပ္ဆိုးတယ္၊ ေခ်ာတယ္ ေျဖေနစရာ မလိုဘူးေနာ္။ ေျဖလိုက္ရင္ သားရွိတယ္လို႔ ဆုိလိုရာ ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဘုရားရွင္က အတၱေကာင္ ရွိတာကို လက္မခံဘူး။ အတၱေကာင္ဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ လက္ခံတယ္။ မရွိတဲ့အတၱေကာင္ကို ၿမဲသလား မၿမဲဘူးလား ေမးေနတာကို ေျဖေနစရာကို မလိုတာေနာ္။ ေျဖေနရင္ အသိအမွတ္ျပဳရာ လက္ခံရာ ေရာက္တယ္။

အဂၢိဝစၧက စကားပုံစံ ေျပာင္းၿပီး ဆက္ေမးတယ္။ ဘုရားရွင္က ျပတ္ျပတ္ ေျပာလိုက္တယ္။

အဲဒါ မိစၧာဒိ႒ိအယူေတြ၊ ငါဘုရားက အဲဒီအယူေတြကို လက္မခံဘူး။ ဒါဆို အရွင္ဘုရားမွာ သီးျခား အယူဝါဒရွိသလားလို႔ ဝစၧက ေမးတယ္။ ဘုရားက ရွိတယ္ဆိုၿပီး ဝိပႆနာကို ေဟာတယ္။

စကားဆက္စပ္ေနတာေၾကာင့္ ပိုရွင္း ပိုနားလည္သြားေအာင္လုိ႔ ဧဝံ ေမ သုတံ အရင္းခံ ထားတဲ့ ျဗဟၼဇာလ သုတ္ေတာ္လာ ဒိ႒ိေလးမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚလာပုံ ေနာက္ခံ သမုိင္းကိုပါ ထပ္ေျပာျပေပးပါဦးမယ္။ 

သႆဒိ႒ိ ျဖစ္ေပၚပုံ

တခ်ဳိ႕ေသာ သမဏ ျဗာဟၼဏေတြဟာ သမထတရား အားထုတ္ၿပီး ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္ရရွိတဲ့အခါမွာ အတိတ္ဘဝေပါင္း မ်ားစြာကို ျပန္မွတ္မိၾကတယ္။ အတိတ္ဘဝနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ နာမည္ကအစ အဲဒီ ဘဝေတြမွာ စားခဲ့ေသာက္ခဲ့တာေတြကအစ အေသးစိတ္ ျပန္ေအာက္ေမ့ ႏုိင္ၾကတယ္။

အဲဒီအခါမွာ သူတုိ႔က ခႏၶာအိမ္ကသာ တစ္ခုခုၿပီးတစ္ခု ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ အတၱေကာင္ေလးကေတာ့ ေျပာင္းလဲ မသြားဘူး။ အတၱေကာင္ေလးက ဘယ္ေတာ့မွ မေသဘူး။ အတၱေကာင္ေလးက ၿမဲတယ္ဆုိတဲ့ သႆ ဒိ႒ိအယူဝါဒ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ သဗၺညဳဘုရားရွင္ မရွိေတာ့ သူတုိ႔က ႐ုပ္နာမ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အေသးစိတ္ မသိၾကဘူး၊ နားမလည္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔က ႐ူပကၡႏၶာ-႐ုပ္အစု၊ ေဝဒနကၡႏၶာ-ခံစားမႈ သေဘာတရားအစု၊ သညကၡႏၶာ- မွတ္သားမႈ သေဘာတရားအစု၊ သခၤါရကၡႏၶာ- ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေပးရမႈ သေဘာတရားအစု၊ ဝိညာဏကၡႏၶာ- သိမႈသေဘာတရားအစုဆုိတဲ့ ခႏၶာ ငါးပါးလုံးကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ခႏၶာငါးပါးထဲက တစ္ပါးပါးကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အတၱ ေကာင္ေလးလု႔ိ ထင္မွတ္မွားေနၾကတာျဖစ္တယ္။

ဧကစၥသႆတဒိ႒ိ ျဖစ္ေပၚပုံ

ကမၻာပ်က္ခါနီးတဲ့အခါမွာ သတၱဝါေတြဟာ အနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ ဒုတိယစ်ာန္ဘုံျဖစ္တဲ့ အာဘႆရာျဗဟၼာဘုံကို ေရာက္ရွိသြားၾကတယ္။ အဲဒီဘုံက ေနေရာင္ လေရာင္ မရွိဘူး။ ျဗဟၼာေတြရဲ႕ ကိုယ္ေရာင္နဲ႔ ထြန္းလင္းေနတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီျဗဟၼာေတြရဲ႕သက္တမ္းက မဟာ ကပ္ရွစ္ကပ္ျဖစ္တယ္။

ကမၻာပ်က္တဲ့အခါမွာ ပထမစ်ာန္ ျဗဟၼာဘုံအထိ ပ်က္တယ္။ ကမၻာျပန္တည္ၿပီးတဲ့အခါမွာ အပါယ္ဘုံ လူ႔ဘုံ နတ္ဘုံ ပထမစ်ာန္ဘုံတုိ႔မွာ သတၱဝါေတြ မရွိၾကေသးဘူး။ အဲဒီဘုံေတြက ဘယ္သူကမွ ဖန္ဆင္း တည္ေဆာက္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ သတၱဝါေတြရဲ႕ကံကုိ အရင္းခံၿပီး ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ဘုံေတြသာ ျဖစ္တယ္။

အာဘႆရာဘုံကေန သက္တမ္းေစ့လို႔ စုေတတဲ့ျဗဟၼာ တစ္ေယာက္က ဘယ္သူမွ မရွိေသးတဲ့ ပထမစ်ာန္ျဗဟၼဘုံမွာ ျဗဟၼာျပန္ျဖစ္တယ္။ သူက ျဗဟၼာဘုံမွာ တစ္ေယာက္တည္း အခ်ိန္ အၾကာႀကီး ေနရေတာ့ ပ်င္းလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “အျခားသတၱဝါေတြ ေရာက္လာရင္ ေကာင္းမွာပဲ”လုိ႔ ေတာင့္တတယ္။ တိုက္တိုက္ဆုိင္ဆိုင္ သူေတာင့္တတုန္းမွာပဲ အျခား ျဗဟၼာဘုံက ျဗဟၼာေတြက သက္တမ္းေစ့လို႔ စုေတၿပီး ပထမစ်ာန္ဘုံမွာ ျဗဟၼာျပန္ျဖစ္ၾကတယ္။

အဲဒီအခါမွာ သူက သူ႔ကုိယ္သူ ဖန္ဆင္းရွင္ႀကီးလို႔ အထင္ေရာက္သြားတယ္။ ေနာက္မွ ေရာက္လာတဲ့ ျဗဟၼာငယ္ေတြကလည္း သူ႔ကုိ ဖန္ဆင္းရွင္ႀကီးလို႔ပဲ ထင္မွတ္ၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ျဗဟၼာငယ္ေတြက သူ႔ေလာက္ တန္ခိုးမႀကီးၾကလို႔ျဖစ္တယ္။

ျဗဟၼာႀကီးက မစုေတဘူး။ ျဗဟၼာငယ္ေလးေတြက စုေတကုန္ၾကတယ္။ စုေတၿပီး တခ်ဳိ႕က အထက္ျဗဟၼာ့ဘုံေရာက္တယ္။ တခ်ဳိ႕က လူ႔ဘုံေရာက္တယ္။ လူ႔ဘုံေရာက္တဲ့ထဲက တခ်ဳိ႕က ရေသ့ဝတ္ၿပီး သမထ အားထုတ္ၾကတယ္။ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္ရရွိၿပီး အတိတ္ဘဝေတြကို ျပန္ေအာက္ ေမ့ႏုိင္ၾကတယ္။ ေအာက္ေမ့ႏုိင္တဲ့အခါမွာလည္း ပဌမစ်ာန္ ျဗဟၼဘုံ မေရာက္ေသးခင္က ဘဝအထိ မေအာက္ေမ့ႏုိင္ၾကဘူး။ ပထမစ်ာန္ျဗဟၼာဘုံမွာ သူတုိ႔႔ ေတြ ျဗဟၼာအျဖစ္ ေနခဲ့ၾကတဲ့ဘဝအထိပဲ ျပန္လည္ ၾကည့္႐ႈႏုိင္ၾကတယ္။ 

အဲဒီအခါမွာ ျဗဟၼာႀကီးက အခုခ်ိန္ထိ ျဗဟၼာဘုံမွာ ရွိေနေသးတာကို သူတို႔သိရွိၿပီး တခ်ဳိ႕က ၿမဲတယ္၊ တခ်ဳိ႕က မၿမဲဘူးဆုိတဲ့ ဧကစၥသႆတဒိ႒ိ အယူ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။

မွတ္ခ်က္။ ။တခ်ဳိ႕နတ္ေတြလည္း လူ႔ျပည္ေရာက္လာၿပီး အထက္ပါ နည္းတူမွတ္။

အမရာဝိေကၡပဒိ႒ိ ျဖစ္ေပၚလာပုံ

အမရာဆုိတဲ့ ငါးတစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ အက်ိအခြၽဲေတြနဲ႔ျဖစ္လုိ႔ အလြန္ ဖမ္းရခက္တယ္။ ဒီေခတ္လိုဆုိရင္ေတာ့ ငါးရွဥ့္တုိ႔၊ ငါးခူတုိ႔လုိ ငါးမ်ဳိးေပါ့။ အမရာငါးက အေရွာင္အတိမ္းလည္း ေကာင္းတယ္။ အမရာငါးက ဖမ္းဖို႔ ခက္သလို တခ်ဳိ႕ေသာ သမဏျဗာဟၼဏေတြကလည္း သူတုိ႔ရဲ႕ အယူဝါဒက ဘာလဲဆုိတာကို ေမးျမန္းဖို႔ အလြန္ ခက္တယ္။ 

တခ်ဳိ႕ေသာ သႆတဒိ႒ိ အေျခခံအယူရွိၾကတဲ့ သမဏျဗာဟၼဏေတြဟာ မုသားစကား ေျပာမိမွာကို အလြန္ ေၾကာက္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တျခားသူမ်ားက သူ႔အယူဝါဒကို ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာ “ငါက ကုသုိလ္ အကုသုိလ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမွန္အတုိင္း မသိဘဲ ေျဖလိုက္လို႔ရွိရင္ ငါ မုသားစကား ေျပာမိရာ ေရာက္သြားလိမ့္မယ္”လို႔ ႀကံစည္ စဥ္းစားမိၿပီးေတာ့ တျခား သူမ်ားက သူ႔ကုိ အယူဝါဒေရးရာ ပတ္သက္ၿပီး ဘာကိုပဲေမးေမး “ငါ့မွာ အဲဒီ အယူမရွိဘူး။ ငါ့မွာ အဲဒီအယူမရွိဘူး”လို႔ ေျဖၾကတယ္။

တခ်ဳိ႕ေသာ သႆတဒိ႒ိ အေျခခံ အယူရွိၾကတဲ့ သမဏျဗာဟၼဏေတြကေတာ့ ထိုေမးခြန္းကုိ ေျဖလိုက္လုိ႔ရွိရင္ ထိုအေျဖကို ပညာရွိမ်ားက ႏွစ္သက္လွ်င္ ငါ့မွာ ႏွစ္သက္ျခင္း-ဆႏၵ၊ တပ္မက္ျခင္း-ရာဂ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ပညာရွိမ်ားက မႏွစ္သက္လွ်င္ ငါ့မွာ အမ်က္ထြက္ျခင္း- ေဒါသ၊ စိတ္ထိခုိက္ျခင္း-ပဋိဃဆုိတဲ့ ဥပါဒါန္မ်ား ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဥပါဒါန္ျဖစ္ရင္ ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ရမယ္။ မဂ္ဖိုလ္အႏၲရာယ္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ စသျဖင့္ ေတြးၿပီး ဥပါဒါန္ျဖစ္မွာ ေၾကာက္လို႔ ဘာေမးေမး “ငါ့မွာ အဲဒီအယူမရွိဘူး၊ ငါ့မွာ အဲဒီအယူ မရွိဘူး”လို႔ ေျဖဆုိၾကတာျဖစ္တယ္။

တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အေျဖကို ပညာရွိမ်ားက မဟုတ္ဘူး၊ မမွန္ဘူးလို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ ငါက ျပန္လွန္ေခ်ပျခင္း မျပဳႏုိင္ရင္ ငါ့မွာ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ရလိမ့္မယ္လို႔ ေတြးၿပီးေတာ့ ဘာေမးေမး အထက္ပါအတုိင္း ေျဖဆုိၾကတာျဖစ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အလြန္းနလြန္းလို႔ ကိုယ္ယုံၾကည္လက္ခံထားတဲ့ အယူဝါဒေရးရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွမသိလို႔ ဘာေမးေမး အထက္ပါတုိင္း ေျဖဆုိၾကတာပဲ ျဖစ္တယ္။ 

အဲဒီလိုမ်ဳိး အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ တိတိက်က် ေရေရရာရာ အေျဖ မေပးဘဲ ေရွာင္လႊဲေျဖဆုိျခင္းလု႔ိေခၚတဲ့ အမရာဝိေကၡပဒိ႒ိျဖစ္ေပၚ လာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ဘာေမးေမး ငါ့မွာ အဲဒီအယူ မရွိဘူးလို႔ ေရွာင္လႊဲၿပီး ေျဖဆုိ ႐ုံနဲ႔ေတာ့ ဒိ႒ိမျဖစ္ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔မူလယုံၾကည္ထားတဲ့ အယူဝါဒက သႆတဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ မူလ ယုံၾကည္ထားတဲ့ သႆတဒိ႒ိေၾကာင့္ ဒိ႒ိျဖစ္ရတာျဖစ္တယ္။ အမရာဝိေကၡပဒိ႒ိက သႆတဒိ႒ိရဲ႕ မ်ဳိးကြဲတစ္ခုပါပဲ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ 

မိုးသု (မႏၲေလး)


  • TAGS