News

POST TYPE

PERSPECTIVE

ဆရာျဖစ္ခ်င္လြန္းတဲ့ ေရာဂါ
09-Oct-2019



ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုက္ကို တစ္ပတ္တစ္ပတ္ ေဆာင္းပါးေတြ မနည္းမေနာေရာက္သည္။ ေဆာင္းပါးအားလံုးကို ဖတ္ဖို႔ အယ္ဒီတာျဖစ္သည့္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ တာဝန္ရွိသည္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဖတ္ျဖစ္သည္ ရွိသလို အလုပ္ မအားသည့္အတြက္ ေနာက္မွ ဖတ္ျဖစ္သည္ လည္းရွိရဲ႕။ သည္ေန႔ေတာ့ အလုပ္ပါးစျပဳသြားေသာ ညေနပိုင္းတြင္ အလုပ္စားပြဲေပၚ ေရာက္ေနသည့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ေကာက္ဖတ္လိုက္မိသည္။

စဖတ္ဖတ္ခ်င္း တစ္ခုခုေတာ့ လြဲေနၿပီဟု ခံစားလိုက္မိသည္။

စစခ်င္း ေဆာက္ႏွင့္ထြင္းဆိုသလို စထားသည္က “ဆရာ” ဟူ၏။ စာေရးသူကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေခၚလိုက္သည့္အသံ။ ေနာက္ဆက္တြဲ ေရးထားသည္က... တပည့္ေဟာင္းတစ္ဦး...တဲ့။ ေနာက္ဆက္ထားျပန္တာက တပည့္ငယ္တစ္ဦးေပမို႔...တဲ့။ ပထမအပိုဒ္အတြင္းမွာပင္ “ဆရာ” ... “တပည့္”သံမ်ား မိုးမႊန္ေနေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ဘာမသိညာမသိ ဆရာျဖစ္ခ်င္သူႏွင့္ ဆရာ အေခၚခံခ်င္သူက အမ်ားသား။ ဆရာ အေခၚခံရလွ်င္လည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုေလာက္အထိေတာ့ ေက်နပ္သေဘာက်ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ဆရာေတြ သိပ္မ်ားလြန္းသည္။ ဗိုလ္တစ္ေထာင္ တပ္သားတစ္ေယာက္ ဇာတ္လမ္းမ်ားကလည္း မနည္းမေနာ။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ခ်ီးေျမႇာက္ဂုဏ္တင္သည့္အေနႏွင့္ ဆရာတပ္ေခၚၾကသည္။ ဆိုက္ကားဆရာ၊ ပန္းရန္ဆရာ၊ ဝပ္ေရွာ့ဆရာ၊ ကားဆရာ၊ လက္သမားဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ေတးေရးဆရာ... ဆရာ၊ ဆရာေတြ မ်ားမွမ်ား။ အႏွီဆရာအေခၚအသံုးမ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြအဘယ္မွ် ဆရာအေခၚခံရသည္ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသည္ကို ရိပ္စားမိၾကေပမည္။

ဆရာအေခၚခံခ်င္သည့္အဆင့္က ျပႆနာမရွိ။ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္သည္က ခက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က ဆရာအေခၚခံရ႐ံုျဖင့္ အားမရေတာ့။ ေတြ႔ကရာလူကို တပည့္ဟု ထင္လာျခင္းက ျပႆနာရွိသည္။ ေရာဂါတစ္ခုကဲ့သို႔ စြဲကပ္သြားလွ်င္ေတာ့ ကုရာနတိၳ ေဆးမရွိဟု ဆိုရမည္။ ဆရာ အေခၚခံခ်င္သည္ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆရာေခၚသူတိုင္းကို တပည့္ဟု ထင္လာျခင္းက စင္စစ္ေရာဂါပင္တည္း။

“ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ေလးတစ္ေယာက္ေပါ့...” ။ “တပည့္ေတြ လႊတ္ လိုက္မယ္ေလ...”၊ “တပည့္တစ္ေယာက္ လာကန္ေတာ့သြားတာ...”၊ “တပည့္ ေတြမ်ားေတာ့ မမွတ္မိဘူး ...”၊ ... ဌာနမွာ ကိုယ့္တပည့္တစ္ေယာက္ ရွိတယ္ေလ ...၊ ... ဌာနက ... လား ... အဲဒါ ကိုယ့္တပည့္ေပါ ့...၊ ဆရာအေခၚခံ ခ်င္ျခင္းႏွင့္ တပည့္ဟု သတ္မွတ္ေခၚဆိုျခင္းတည္းဟူေသာ ေရာဂါဘယဆိုးႀကီးက လူအခ်ိဳ႕ကို အေတာ္ႏွိပ္စက္ကလူျပဳ၏။ ျပင္ပရွိ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ထိုေရာဂါကပ္ၿငိျခင္းက ျပႆနာမရွိ။ သူ႔အရပ္ႏွင့္သူ႔ဇာတ္ အဆင္ေျပေနလွ်င္ ေျပာစရာမရွိ။ စာမ်က္ႏွာေပၚအထိတက္ၿပီး ေရာဂါတက္ျပသည္ကိုေတာ့ ေျပာစရာရွိလာသည္။ စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ စာေရးသူ ဆရာႀကီးမ်ားကို တပည့္တပန္းမ်ားက တစ္ဆရာတည္း တစ္ဆရာေခၚကာ သူကလည္း တပည့္ေဟာင္း၊ တပည့္သစ္၊ တပည့္လတ္၊ တပည့္ငယ္၊ တပည့္ေပါက္စသံတညံညံျဖင့္ လူလံုးျပေနျခင္းက တဆိတ္လြန္လြန္းသည္။ သည္လိုစာမ်က္ႏွာေပၚ မ႑ပ္တိုင္တက္ျပ၊ ေရာဂါသည္းျပေနျခင္းက ျပႆနာ။

တကယ္တႏၲဳ တပည့္ဆိုသည္မွာ ဆရာျဖစ္သူက သတ္မွတ္ရျခင္း မဟုတ္။ သက္ဆိုင္ရာ ကာယကံရွင္က မိမိ၏ဆရာျဖစ္ေၾကာင္း လူသိရွင္ၾကားထုတ္ေဖာ္အသိေပးျခင္း၊ မိမိသည္ထိုဆရာသမား၏ တပည့္ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံျခင္းမ်ိဳး။ အထင္ရွားဆံုးသာဓကမွာ လစာရိကၡာခ်ိဳ႕တဲ့စြာျဖင့္ ပညာသင္ေပးခဲ့ၾကေသာ အာစရိယဂိုဏ္းဝင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားပင္တည္း။

အထက္အရာရွိျဖစ္႐ံုႏွင့္ လက္ေအာက္ငယ္သားကို တပည့္ဟု သတ္မွတ္ေနၾကေသာေခတ္တြင္ ဆရာႏွင့္ တပည့္အသံုးအႏႈန္း သိပ္ေဖာင္းပြလြန္းသည္။ စစ္မွန္ေသာ၊ ႐ိုေသေလးစားအပ္ေသာ၊ အာစရိယ ဆရာမ်ားႏွင့္ ၎တို႔ကို ေလးေလးစားစား ရင္ထဲႏွလံုးသားထဲက လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ဆရာဟု အသိအမွတ္ျပဳကာ မိမိတို႔ကိုယ္ကိုယ္ ထိုဆရာတို႔၏ တပည့္ဟု သတ္မွတ္ေသာ ဆရာ... တပည့္မွာမူ ယေန႔ ရွားပါးလာသည္။ ထိုအခ်က္ကို စာေရးသူ (မိမိကိုယ္ကိုယ္ ဆရာဟုသတ္မွတ္ထားသူ) ရိပ္စားမိဟန္မတူ။

ေနာက္အပိုဒ္ေတြ ဆက္ဖတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ဘဝင္မက် ျဖစ္သြားမိသည္။ စာေရးသူ (ေဆာင္းပါးတြင္ သူ႔ကိုယ္သူ ဆရာဟုဆိုထား) ၏ အေတြးအေခၚအယူအဆကို ႐ုတ္တရက္ ဆြဲလွန္ျပလိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို ေလးလံသြားေအာင္ လုပ္ေနသည္ကိုး။

ေဆာင္းပါးက ရသဟန္စြက္ထားေသာ ပညာေပးဇာတ္လမ္းတစ္ခု။ တပည့္ငယ္ (သူ႔အသံုးအႏႈန္း) ျဖစ္သူကေမးၿပီး ဆရာျဖစ္သူ (စာေရးသူ) က ေျဖထားသည့္အသြင္။ သူေျဖသည့္႐ႈေထာင့္က သမာ႐ိုးက်အားျဖင့္၊ သီအိုရီအားျဖင့္ေတာ့ မွန္သည္ဟုဆိုႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အာဏာရွင္စနစ္ကေန ဒီမိုကေရစီအသြင္ေျပာင္းစ ျမန္မာျပည္အတြက္ေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္ စရာေတြ တင္းက်မ္းျပည့္ေနမည့္ကိစၥ။ စာေရးသူက ဝန္ႀကီးလက္ကိုင္မရွိ ဌာနႀကီးတစ္ခုတြင္ ဝန္ထမ္းႀကီးတစ္ဦးအျဖစ္ တာဝန္ႀကီးယူလာခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔အေပၚတြင္ စနစ္၏ဩဇာသက္ေရာက္မႈ ႀကီးႀကီးရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစိုးရဝန္ထမ္းကဲ့သို႔ ေတြးသည္၊ ေျပာသည္၊ ဆိုသည္၊ ေရးသည္။ ျပႆနာက ထိုစ႐ိုက္သည္ လက္သည္တရားခံဟု ဆိုႏိုင္၏။

ေဆာင္းပါး၏ တစ္ေနရာတြင္ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္တြင္ အစိုးရဆိုသည္မွာ ဖခင္ႏွင့္တူၿပီး တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက သားသမီးႏွင့္တူသည္ဟု သူက ဆိုထားသည္။ သည္ေနရာတြင္ အလြဲႀကီးလြဲေတာ့သည္။ တက္တက္စင္ေအာင္လြဲေသာ အေတြးအေခၚျဖစ္သည္။ ျမန္မာစာေပေလာကတြင္ ခက္ေနသည္က ကေလာင္ႀကီး၊ ဝါႀကီး၊ အသက္ႀကီး၊ နာမည္ႀကီး၊ လူ႐ိုေသ၊ ရွင္႐ိုေသတစ္ေယာက္က ေျပာဆိုေရးသားလွ်င္ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားသူ အေပါင္းက ထိုပုဂၢိဳလ္ ဘာေျပာေျပာ၊ ဘာေရးေရး ေထာက္ခံအားေပးၾကေတာ့သည္။ မွားေနမွန္းသိသူပင္လွ်င္ မိတ္ပ်က္မည္၊ မ်က္ႏွာပ်က္မည္စိုးကာ ေထာက္ျပ၊ ေဝဖန္ျခင္း၊ အမွန္ျပင္ေပးျခင္း မလုပ္ရဲ။ သည္အတိုင္းၾကည့္ေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစိုးရသည္ မိဘ၊ တိုင္းသူျပည္သားသည္ သားသမီးဆိုေသာ အယူအဆအလြဲ တြင္က်ယ္ေနသည္။ သည္လို အယူအဆမ်ိဳးကို သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စနစ္တြင္ပင္ အက်ံဳးမဝင္။ ဘုရင္႐ူး ႐ူးေနသူမ်ားကို စိတ္ေတာ္သိ ေဗာင္းေတာ္ညိတ္၊ ေျမႇာက္ပင့္ေပးေနသူမ်ားႏွင့္ အာဏာရွင္မ်ားကေတာ့ အႀကိဳက္ေတြ႔သည္။ အစိုးရမင္းမ်ားကို မိဘမ်ားဟု ကင္ပြန္း တပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ အလိုလို ႀကီးျမင့္သြားေစသည္။ အမွန္က ထိုအယူအဆသည္ ရမ္းသန္းမွန္းသန္းျဖင့္ ေကာက္ယူထားသည့္ အက်ိဳးအပဲ့ အယူအဆသာျဖစ္၏။

ေစာဒက