News

POST TYPE

PERSPECTIVE

ငဲ့ေစာင္းၾကည့္မိေသာ ဂီတေရစီးႏွင့္ ျပန္ဆုိေတး
01-Jul-2019



ျမန္မာျပည္၏ ဂီတေရစီးေၾကာင္းသည္ ပ်ံသန္းသြားေသာ အခ်ိန္ကာလမ်ားေအာက္တြင္ အရွိန္အဟုန္ ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ အစဥ္အၿမဲစီးဆင္းေန၏။ သီခ်င္းႀကီး၊ သီခ်င္းခံ၊ ျမန္မာသံစဥ္မွသည္ စတီရီယိုသီခ်င္း၊ ေရာ့ခ္၊ ဟဲဗီးေရာ့ခ္၊ ေပါ့ပ္ဂီတအလယ္ ေအာ္တာေနးတစ္၊ ပန္႔ခ္၊ ရက္ပ္၊ ဟစ္ေဟာ့၊ ဒီေဂ်အဆံုး အခ်ိဳးအေကြ႔မ်ားျဖင့္ ေရစီးေၾကာင္း အလ်ဥ္သည္ ေျပာင္းလဲလာခဲ့၏။ ဂီတသည္ လူငယ္ထု၏ ရင္ဘတ္ထဲက ဧည့္ခန္းတစ္ခုဟုဆိုႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရာက္ရွိေနေသာ ဂီတေရစီးေၾကာင္း အခ်ိဳးအေကြ႔သည္ ေခတ္၏ ျပယုဂ္တစ္ခု၊ ေခတ္၏ ေၾကးမံုျပင္တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ျဖစ္လာ၏။ 

ဂီတအေဟာင္းကို ၿငီးေငြ႔႐ိုးအီေနၾကေသာ လူငယ္အခ်ိဳ႕သည္ ဂီတေရစီးေၾကာင္းအေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္ပိုင္တီထြင္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မိမိႏိုင္ငံအျပင္ဘက္ရွိ ႏိုင္ငံတကာမွဂီတကို တိုက္႐ိုက္ကူးခ်ျခင္း၊ အနည္းငယ္တုပျခင္း၊ မွီျငမ္းျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ဖန္တီးဆန္းသစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခါ အေျပာင္းအလဲတို႔၏ ထံုးစံအတိုင္း ရွိႏွင့္ၿပီးသားအေဟာင္းႏွင့္အသစ္တို႔၏ ရင္ဆိုင္တိုးေဝွ႔မႈမ်ား၊ ပြတ္တိုက္မႈမ်ားသည္ ႀကီးမားစြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ က်ယ္ေလာင္ျပင္းထန္ခဲ့ၾကသည္။ ဂီတသစ္ကို မက္ေမာသူမ်ားသည္ ႏိုင္ငံတကာရွိ ဂီတကို မွီျငမ္းဖန္တီး ဆန္းသစ္႐ံုႏွင့္ အားမရႏိုင္ေသးဘဲ မိမိႏိုင္ငံအတြင္းမွ ရွိႏွင့္ၿပီးသား ဂီတေဟာင္းမ်ားကိုပါ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခါတြင္ ယခင္ထက္ ပိုမိုက်ယ္ေလာင္ျပင္းထန္ေသာ ပြတ္တိုက္မႈမ်ား ေတြ႔ႀကံဳၾက၏။

လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္ခန္႔က အဆိုေတာ္ မင္းမင္းလတ္၏ အေနာက္တိုင္းေကာ္ပီေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ား ပရိသတ္ေရွ႕သို႔ ထြက္လာေသာအခါ အေဟာင္းခြံထဲ၌ ေနသားက်လာခဲ့ေသာလူအခ်ိဳ႕သည္ ထိုသီခ်င္းသစ္မ်ားကို ခါးခါးသီးသီး လက္မခံျငင္းဆန္ခဲ့ၾကေလ၏။ သို႔ေသာ္ ႐ိုး႐ိုး စတီရီယိုသီခ်င္းမ်ားကို ၿငီးေငြ႔႐ိုးအီေနၾကေသာ လူငယ္အခ်ိဳ႕ကမူ မင္းမင္းလတ္၏ လမ္းသစ္ထြင္ေသာဂီတကို လက္ခံနားေထာင္ခဲ့ၾက၏။ ႏွစ္ၿခိဳက္ေက်နပ္ခဲ့ၾက၏။ ေရာ့ခ္ဂီတေခတ္ဦးကို အစျပဳခဲ့ေသာ မင္းမင္းလတ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ ထူးအိမ္သင္၊ ဟယ္ရီလင္း၊ ေလးျဖဴ၊ အငဲ၊ ထြဏ္းထြဏ္း၊ ရင္ဂို၊ ဘိုဘို၊ မာရဇၨ၊ ေကာ္နီ၊ ေအးခ်မ္းေမ အစရွိသူမ်ားသည္ ေရာ့ခ္ဂီတကို ပိုမိုဆန္းသစ္အားေကာင္းေအာင္ တီထြင္ဖန္တီးရင္း မင္းမင္း လတ္ေလွ်ာက္ေသာလမ္းကို ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကသည္။ ထိုစဥ္က လူငယ္လူ႐ြယ္တို႔၏ ရင္ထဲတြင္ ေရာ့ခ္သည္ ခိုင္မာျငိတြယ္ စြဲလမ္းခဲ့ရ၏။ ထိုအေတာအတြင္း ေဇာ္ဝင္းထြဋ္သည္ မင္းမင္းလတ္၏ သီခ်င္းေဟာင္းမ်ားကို ျပန္လည္သီဆိုခဲ့၏။ ထိုအခါ မင္းမင္းလတ္ ပရိသတ္မ်ားသည္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္အား မင္းမင္းလတ္ကို မမီဟု ေဝဖန္ျပစ္တင္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ ထိုျပန္ဆိုေတးမ်ား ေအာင္ျမင္ခဲ့၏။ ထိုကဲ့သို႔ ေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ား ဖံုးလႊမ္းသြားသည့္အတြက္ ယခင္ကရွိႏွင့္ၿပီးသား ျမန္မာျပည္သိန္းတန္၊ သုေမာင္၊ မင္းေအာင္၊ မာမာေအး၊ ခင္ၫြန္႔ရည္၊ တင္တင္ျမ၊ နီနီဝင္းေ႐ႊ၊ ခိုင္ထူး၊ စိုးလြင္လြင္၊ လႊမ္းမိုး၊ ကိုင္ဇာ၊ စိုင္းထီးဆိုင္၊ ခင္ေမာင္တိုး၊ ေဂ်ေမာင္ေမာင္တို႔၏ သီခ်င္းမ်ားသည္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္မသြားဘဲ သူ႔ ပရိသတ္နဲ႔သူ ရွိေနၾကဆဲပင္ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ ေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ား အားေကာင္းေနဆဲအခ်ိန္တြင္ မ်ိဳးေက်ာ့ၿမိဳင္၏ ရက္ပ္သီခ်င္းမ်ားသည္လည္း ဂီတ ေရစီးေၾကာင္းထဲသို႔ ထိုးေဖာက္ဝင္ေရာက္ခဲ့ေသးသည္။မ်ိဳးေက်ာ့ၿမိဳင္သည္လည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ျပန္သည္။

ဂီတေရစီးေၾကာင္းထဲမွ ေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ားသည္ ေနာက္ထပ္ထြက္ ေပၚလာေသာ မ်ိဳးႀကီး၊ အဲလက္စ္၊ ဝိုင္ဝိုင္း၊ စည္သူလြင္၊ ေဆာင္းဦးလိႈင္၊ ဟန္ထြန္း၊ ေဇာ္ပိုင္၊ တင္ဇာေမာ္၊ ေခ်ာစုခင္၊ မဒီ၊ ဆုန္သင္းပါရ္ အစရွိသူမ်ားျဖင့္ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ခန္႔ ဆက္လက္စီးဆင္းလာခဲ့ရာ ေနာက္ထပ္အခ်ိဳး အေကြ႔တစ္ခုသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့၏။ ထိုအခ်ိဳးအေကြ႔မေရာက္ခင္ေလးတြင္ ေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ားကို ကနဦးသီဆိုခဲ့ၾကေသာ အဲလက္စ္ႏွင့္ ေဆာင္းဦးလိႈင္သည္ ေပါ့ပ္သီခ်င္းမ်ားပံုစံဘက္သို႔ သိသိသာသာ ယိမ္းသြားခဲ့ေသး၏။ ပန္႔ခ္သီခ်င္းမ်ားကိုသာ သီဆိုေသာ ဟန္ထူးလြင္လည္း ဂီတေရစီးေၾကာင္း ထဲသို႔ ထိုးေဖာက္ဝင္ေရာက္လာ၏။ ထြက္ေပၚလာသည့္ ဂီတအခ်ိဳး အေကြ႔မွာ ျပန္ဆိုေတးမ်ားပင္။ လက္ရွိေအာင္ျမင္ေနေသာ အဆိုေတာ္ အခ်ိဳ႕က ယခင္ စတီရီယိုသီခ်င္းမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ဟန္အသစ္ ဗားရွင္းအသစ္ႏွင့္ ျပန္ဆိုၾက၏။ ထိုအခါ ယခင္သီခ်င္းေဟာင္းကို ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ၾကေသာ လူအမ်ား၏ ေဝဖန္ျခင္းသည္ ဂီတေလာက၌ ပြက္ပြက္ညံခဲ့ၾကျပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ျပန္ဆိုေတးမ်ားသည္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိေအာင္ ျမင္ခဲ့ျပန္၏။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဂီတေရစီးေၾကာင္းသည္ ထပ္မံေျပာင္းလဲခဲ့ျပန္သည္။ ထိုအရာကား ဟစ္ေဟာ့ေရစီးပင္ျဖစ္၏။ ထိုအခါ ေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ အသားက်ေနခဲ့ၾကၿပီး ဂီတသစ္ကိုလက္မခံလိုေသာ၊ အေဟာင္းကိုဖက္ တြယ္ထားလိုေသာ၊ ငါ့ဂီတမွ အေကာင္းဆံုးဆိုေသာလူအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဟစ္ေဟာ့သည္ ဝိေရာဓိျဖစ္ရေလေတာ့သည္။

သီအိုရီ၊ အက္ဆစ္၊ Teen အစရွိေသာလူငယ္ေတးသံရွင္အဖြဲ႔မ်ား အနက္အက္ဆစ္အဖြဲ႔၏ သီခ်င္းအယ္လ္ဘမ္သည္ ယခင္ကာလမ်ားစြာက အေရာင္းရဆံုးစံခ်ိန္ခ်ိဳးခဲ့ေသာ ဗဒင္၊ ထြန္းအိျႏၵာဗိုတို႔ထက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီး စံခ်ိန္ခ်ိဳးခဲ့ေလသည္။ ဟစ္ေဟာ့ဂီတကို လမ္းသစ္ေဖာက္ခဲ့ၾကေသာ လူငယ္အဖြဲ႔မ်ားအေနႏွင့္ လြယ္လြယ္ကူကူ ေလွ်ာက္ခဲ့ရျခင္းမဟုတ္။ ယခင္က ေရာ့ခ္ဂီတလမ္းသစ္ကို စတင္ေဖာက္ထြက္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရသလိုမ်ိဳး ေဝဖန္မႈမ်ား၊ အတားအဆီးမ်ား၊ အတိုက္အခိုက္မ်ားႏွင့္ ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရ၏။ ထို႔ေနာက္ Examplez၊ No စေသာ ဟစ္ေဟာ့အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္အတူ ဟစ္ေဟာ့ဂီတသည္ ယေန႔အခ်ိန္ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္အထိ လူငယ္ထုရင္ထဲတြင္ ရွင္သန္ေနဆဲျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ယခင္ရွိႏွင့္ၿပီး သား ေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ားသည္ ေအာင္ထက္၊ ဝန၊ ဖိုးျပည့္၊ ခ်မ္းခ်မ္း၊ ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း၊ နီနီခင္ေဇာ္၊ ဘီလီလမင္းေအး စေသာသူမ်ားႏွင့္အတူ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ဂီတေရစီးေၾကာင္းထဲတြင္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနဆဲ၊အားေကာင္းေနဆဲပင္။

ထိုသို႔ ဟစ္ေဟာ့ေရစီးသန္ေနဆဲအခ်ိန္တြင္ ဂီတေရစီးေၾကာင္းကို လႈပ္ရွားေအာင္ျပဳလုပ္လိုက္ေသာ အဆိုေတာ္တစ္ဦးထြက္ေပၚလာျပန္၏။ ထိုသူကား ျပန္ဆိုေတးမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးမားခဲ့ေသာ R ဇာနည္ပင္။ သူသည္လည္း ကိုယ္ပိုင္ဟန္ ကိုယ္ပိုင္အသံျဖင့္ သီခ်င္းေဟာင္းမ်ားကို ျပန္လည္သီဆိုခဲ့ရာ မူရင္းအဆိုေတာ္ႏွင့္ မူရင္းသီခ်င္းကိုသာ စြဲလမ္းႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ လူအမ်ား၏ ေဝဖန္ျခင္းကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ခံခဲ့ရေလ၏။ သို႔ေသာ္ R ဇာနည္သည္ ထိုျပန္ဆိုေတးမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေသာအဆိုေတာ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ခိုင္မာစြာ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့၏။

ယေန႔ေခတ္ ဂီတေရစီးေၾကာင္းသည္ ယခင္ကဲ့သို႔ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ဂီတအမ်ိဳးအစားကို ေ႐ြးခ်ယ္ခံစား နားေထာင္ႏိုင္ၿပီ။ ျမန္မာသံစဥ္လား၊ စတီရီယိုလား၊ ေရာ့ခ္လား၊ ပန္႔လား၊ ေပါ့ပ္လား၊ ဟစ္ေဟာ့လား။ ႀကိဳက္ရာေ႐ြးႏိုင္၏။ ခ်ဥ္ခ်ိဳငန္စပ္ခါး ရသမ်ိဳးစံုမွ ႀကိဳက္တာေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္သည့္သေဘာ။ ဥပမာဆိုရေသာ္ ဟင္းအမည္စံုေသာ ထမင္းဝိုင္းႀကီးထဲမွ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာဟင္းကို ေ႐ြးခ်ယ္စားေသာက္ ယူရသလိုမ်ိဳးပင္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခုေတာ့ သတိျပဳရပါမည္။ အခ်ိန္ကာလ ေျပာင္းလဲသြားသျဖင့္ စားဖိုမွဴးသည္ ယခင္စားဖိုမွဴးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ထိုသူႏွင့္လက္ရာကြဲလြဲေသာ စားဖိုမွဴးသစ္၏ လက္ရာျဖစ္ေနတတ္ သည္ကိုေတာ့ သတိျပဳရေပမည္။ သည္အေျပာင္းအလဲကိုေတာ့ ခံႏိုင္ရည္ ရွိရပါမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ယခင္မူလသီခ်င္းေဟာင္းကို မူလအဆိုရွင္က သီဆိုျခင္းမဟုတ္ဘဲ အျခားအဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ အနည္းငယ္ကြဲျပားျခားနားေသာ၊ လံုးဝကြဲျပားျခားနားေသာပံုစံျဖင့္ ျပန္လည္သီဆိုရာ၌ မူရင္းႏွင့္ ထပ္တူက်ခ်င္ က်ေပလိမ့္မည္။ ေကာင္းခ်င္မွေကာင္းေပလိမ့္မည္ ဆိုသည္ကို ေျပာလိုရင္းသာျဖစ္၏။

မၾကာခင္အခ်ိန္ကာလက The Voice Myanmar သီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္သြားေသာ အမ်ိဳးသမီးေတးသံရွင္ ေဟဇယ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားစြာက နာမည္ႀကီးထင္ရွားခဲ့ၿပီး ပရိသတ္ႏွစ္ၿခိဳက္ စြဲလမ္းခဲ့ေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖင့္ သီဆိုယွဥ္ၿပိဳင္သြားခဲ့သည္။ သီခ်င္းနာမည္က “တစ္ေက်ာ့ ႏွစ္ေက်ာ့ ေတးကိုသီ”။ မူရင္းအဆိုေတာ္သည္လည္း ဟိုယခင္က နာမည္ႀကီးအဆိုေတာ္ တင္တင္ျမ။ သီခ်င္းစာသားအခ်ိဳ႕သည္ ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္၏ ရသႏွင့္လကၤာေျမာက္ေသာ စာသားမ်ားပင္။ သံစဥ္ဂီတမ်ားကို ေနရာတက် နားဝင္ပီယံျဖစ္ေစရန္ ဖန္တီးသူက ဂီတလုလင္ ေမာင္ကိုကို။ အားလံုးေပါင္းစပ္လိုက္ေသာအခါ ထိုသီခ်င္းသည္ ထိုေခတ္ အခါက သီခ်င္းအျဖစ္သာမက ႐ုပ္ရွင္ဇတ္ကားနာမည္အျဖစ္နဲ႔ပါ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို အဆိုေတာ္မျဖစ္ေသးသည့္ ဝါသနာရွင္ မိန္းမငယ္ေလးတစ္ေယာက္က ျပန္ဆိုျခင္းသည္ အလြန္ပင္ အႏၲရာယ္ႀကီးမားလွေပသည္။ ေအာင္ျမင္ၿပီးသားအဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ပင္လွ်င္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသား သူမ်ားသီခ်င္းကို ျပန္ဆိုဖို႔ရန္ ဝန္ေလးၾက၏။ တတ္ႏိုင္သမွ် လက္ေရွာင္ၾက၏။ မဆိုမျဖစ္ ဆိုရေသာအခါလည္း မူရင္းသီခ်င္းကို မမီပါက နားလည္လက္ခံေပးဖို႔ကို ႀကိဳတင္ေမတၱာ ရပ္ခံၾကေလ့ရွိ၏။ ျပန္ဆိုေတးတစ္ပုဒ္ကို ခံစားရာတြင္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ယခင္ရွိႏွင့္ၿပီးသား၊ ခံစားမိၿပီးသား၊ ရသေဘာင္ထဲကသာ ခံစားနားေထာင္ၾကေလ့ရွိ၏။ မူရင္းအဆိုေတာ္၏ အသံအင္အားလႊမ္းမိုးမႈႏွင့္ မူရင္းသီခ်င္းသံစဥ္၏ အစီအစဥ္တက် ထြက္ေပၚလာမႈကြန္ရက္ထဲမွာသာ က်ေရာက္ေနေလ့ရွိ၏။ ထိုအခါ သီဆိုသူ၏ အသံသစ္ႏွင့္ သီခ်င္းဂီတ၏ ဆန္းသစ္ေျပာင္းလဲမႈကို ေတြ႔ရေသာအခါ ႐ုတ္တရက္ လက္မခံႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ၾကသည္။ ဤသည္မွာ အေျပာင္းအလဲ၏ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္တစ္ခုမွ်သာ။ ေ႐ြးခ်ယ္စရာလမ္းရွိပံုမရေသာ ဝါသနာရွင္အဆင့္ မိန္းမငယ္ေလးအေပၚ၌ ထိုသူမ်ားက ေဝဖန္ျပစ္တင္ေျပာဆိုၾကျခင္းသည္လည္း တကယ္တမ္းေတာ့ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္မွ်သာ။

သို႔ေသာ္ ထိုသူမ်ားအားလံုး ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာအခ်က္မ်ားစြာ ရွိသည္။ ထိုသီခ်င္းကို သီဆိုေသာသူသည္ ဝါရင့္သမၻာရင့္ အဆိုေတာ္ႀကီး တစ္ေယာက္မဟုတ္ဘဲ ငယ္႐ြယ္ႏုနယ္ေသာ အဆိုဝါသနာရွင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္။ ထိုမိန္းကေလးက ထိုသီခ်င္းကို သီဆိုရာတြင္ မူရင္းအဆိုေတာ္ တင္တင္ျမကဲ့သို႔ အဘယ္မွာလွ်င္ မီေအာင္ ေကာင္းေအာင္ ဆိုႏိုင္ေပလိမ့္မည္နည္း။ မူရင္းကို မမီေသာအခါ ေဝဖန္ျပစ္တင္ၾက၏။ ဝါသနာရွင္ တစ္ေယာက္အတြက္ ယင္းေဝဖန္မႈမ်ားသည္ မွ်တမႈရွိပါသေလာ။ လမ္းေလွ်ာက္တတ္စကေလးကို မေျပးႏိုင္ရေကာင္းလားဟု အျပစ္တင္ေနသလိုပင္။ ျပစ္တင္ျခင္းအစား စာနာနားလည္မႈျဖင့္ ေဖးမလက္တြဲေခၚသင့္ ၏။ မွန္ကန္ေသာေစတနာျဖင့္ လမ္းၫႊန္ျပသေဝဖန္သင့္၏။ တကယ္ေတာ့ ျပန္ဆိုေတးဆိုသည္မွာ ဘယ္သူျပန္ဆိုဆို မူရင္းကို မမီတာကမ်ား၏။ စိုင္းထီးဆိုင္သည္ပင္ “ေမာင့္လျပည့္ဝန္း” ကို ျပန္ဆိုေသာအခါ ပထမအႀကိမ္ ဆိုစဥ္က ပံုစံမ်ိဳးကို မမီဟု သူကိုယ္တိုင္ပင္ ဝန္ခံခဲ့ေၾကာင္း ေျပာဆိုသံၾကားဖူးသည္။ မြန္းေအာင္၏ သီခ်င္းအခ်ိဳ႕ကို ခင္ေမာင္တိုးျပန္ဆိုေတာ့ မြန္းေအာင္ကို မမီဟု ေျပာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသီခ်င္းမ်ားကို ပရိသတ္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့ၾက၏။ ေအာင္ထက္သည္ ရင္ဂို၏ သီခ်င္းေဟာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ “အနားမွာ ဘယ္သူရွိလဲ” သီခ်င္းကို ျပန္ဆိုခဲ့သည္။ ရင္ဂိုကိုမမီဟု ေျပာၾကျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ ေအာင္ထက္၏ ပရိသတ္ေတြက ထိုသီခ်င္းကို ႏွစ္သက္လက္ခံခဲ့၏။ ေအာင္ထက္သည္ ရင္ဂိုမဟုတ္သည့္အတြက္ ေအာင္ထက္ဟန္ ေအာင္ထက္အသံသာ ထြက္လာပါလိမ့္မည္။ ဤသည္ကို နားလည္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါသည္။ ထိုမွ်ႏွင့္ အားမရပါက မူရင္းဆိုသည့္ ရင္ဂိုကို ျပန္နားေထာင္ၿပီး ခံစားလို႔ရသည္။ ယခု ေဟဆယ္သည္လည္း ေဟဆယ္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေဟဆယ့္ဟန္ ေဟဆယ့္အသံသာ ထြက္လာပါလိမ့္မည္။ သူမသည္ တင္တင္ျမမဟုတ္သည့္အတြက္ တင္တင္ျမလို ထပ္တူနီးပါးေကာင္းလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ မႀကိဳက္ပါက အားမရပါက တင္တင္ျမသီခ်င္းကို ရွာေဖြနားေထာင္ႏိုင္၏။ ယေန႔လို အင္တာနက္ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ ထိုသီခ်င္းသာမက အျခားျပန္ဆိုေတးမ်ား၏ မူရင္းသီခ်င္း အားလံုးနီးပါးကို ရွာေဖြနားဆင္ႏိုင္ပါသည္။

ျပန္ဆိုေတးကို သီဆိုၾကသူအားလံုးတြင္ ဂီတအေပၚ ႐ိုးသားေသာ စိတ္တစ္ခုရွိၾကသည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။ ထိုအရာမွာ မူရင္းသီခ်င္းကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္လိုစိတ္မရွိဘဲ အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားသီဆိုမည္ဆိုေသာစိတ္ပင္။ သူတို႔ဟန္ သူတို႔ဂီတပံုစံအသစ္ျဖင့္ ျပန္လည္သီဆိုျခင္းသည္ အေဟာင္းကိုျငီးေငြ႔ေနေသာ ပရိသတ္အတြက္ ထိထိရွရွ ခံစားျငိတြယ္ႏိုင္ဖို႔ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းျခင္းဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လက္ခံႀကိဳဆိုၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။မူရင္းသီခ်င္းသည္လည္း မူရင္းအတိုင္း မပ်က္စီးဘဲရွိေနဆဲသာ။ အသစ္သီဆိုတီးခတ္လိုက္သည့္အတြက္ မူရင္း၏ ေကာင္းမြန္ေသာ ဂုဏ္သတၱိမ်ား၊ ဂႏၴဝင္တြင္ေနမႈမ်ားသည္ တစိုးတစိမွ် ပြန္းပဲ့ပါသြားျခင္းမရွိပါ။ ပရိသတ္သည္လည္း ေလ်ာ့ပါးမသြားပါ။ တင္တင္ျမပရိသတ္သည္ မူလအတိုင္းရွိေနမည္ျဖစ္သလို R ဇာနည္၊ ေဟဆယ္၊ ေအာင္ထက္ ပရိသတ္မ်ားသည္လည္း သူ႔ဘာသာသူသာရွိေနမည္ျဖစ္သည္။

သည္ေနရာတြင္ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ထဲမွ ခံစားခ်က္အျမင္အခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပခ်င္ပါသည္။ အဆိုေတာ္ ေမာင္ေမာင္ၫြန္႔၏ မိုးသက္ေလႏွင္သီခ်င္းကို တကယ့္တန္းဝင္အဆိုေတာ္အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္က ျပန္သီဆိုထားသည္ကို နားေထာင္မိေတာ့ ထိုအမ်ိဳးသမီးသီဆိုတာ ေကာင္းသည္ကို လက္ခံမိသည္တဲ့။ “သို႔ေသာ္ ရင္ထဲတြင္ တစ္ခုခု လစ္ဟာေနသည္ဟု ခံစားရသည္။ ေမာင္ေမာင္ၫြန္႔ကို မမီ၊ ေမာင္ေမာင္ ၫြန္႔ေလာက္ မေကာင္းဟု လူၿပိန္းတစ္ေယာက္ဆန္ဆန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ် ခ်င္ပါ။ မီ မမီ၊ ေက်ာ္ မေက်ာ္ဆိုသည္မွာ ႏိႈင္းယွဥ္ျခင္းသေဘာပါသည္။ သီးျခားအႏုပညာေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားျဖစ္သည္ကိုလည္း ခံစားရသည္။ သို႔ေသာ္ ေမာင္ေမာင္ၫြန္႔ကို စြဲလမ္းႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ေသာအစြဲက ရင္ထဲမွာ “ခု” ေနသည္ဟု ထင္ရသည္”

ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ခံစားသကဲ့သို႔ပင္ တင္တင္ျမကို စြဲလမ္းႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ေသာအစြဲသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရင္ထဲ၌ “ခု” ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မီ မမီ၊ ေက်ာ္ မေက်ာ္ကို လူၿပိန္းတစ္ေယာက္ဆန္ဆန္ မဆံုးျဖတ္သင့္ဘဲ အသစ္တီထြင္ဖန္တီးေသာဂီတကို စစ္မွန္ေသာေစတနာျဖင့္ လမ္းၫႊန္ေထာက္ျပၿပီး နားလည္မႈေပးဖို႔ အေရးႀကီးလွေပသည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေျပာင္းလဲေနေသာ ဂီတေရစီးေၾကာင္းမ်ား၊ ျပန္ဆိုေတးမ်ား၊ အသစ္တီထြင္ဖန္တီးမႈမ်ားသည္ အတိတ္ကာလကဲ့သို႔ အနာဂတ္တြင္လည္း ထပ္မံႀကံဳေတြ႔ရဦးမွာ ေသခ်ာသေလာက္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္။

ခိုင္ၿမဲသူယ်