POST TYPE

PERSPECTIVE

႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ျခင္း
11-Feb-2019



ယခုတစ္ေလာ ကိုရီးယား႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲကို ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ အခ်ိန္မွန္ၾကည့္ျဖစ္ေနပါတယ္။ အခ်ိန္ေတြ သိပ္ပိုေနလို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဇာတ္လမ္းတြဲက ဆြဲေဆာင္အားေကာင္းတာေၾကာင့္ ဒီဇာတ္လမ္းလာခ်ိန္ဆို လုပ္လက္စအလုပ္ေလးေတြရပ္ၿပီးေတာ့ကို ၾကည့္ေနမိတာပါ။ ဒီဇာတ္လမ္းက ညေနပိုင္းတစ္ခ်ိန္နဲ႔ ညပိုင္းတစ္ခ်ိန္ ျပပါတယ္။ ညေနပိုင္းက အသစ္ဇာတ္လမ္းတြဲျဖစ္ၿပီး ညပိုင္းကေတာ့ ညေနက ျပၿပီးသားကို ျပန္ျပတာပါ။ အခန္႔မသင့္လို႔ ညေနပိုင္း မၾကည့္ျဖစ္တဲ့အခါ ညပိုင္းမွာ ေစာင့္ၾကည့္ပါတယ္။ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲကို ဒီေလာက္အခ်ိန္ေပးၾကည့္ေနလို႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ႐ုပ္ရွင္စြဲလမ္းေနသူတစ္ဦးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အခု ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲၾကည့္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းက ဇာတ္လမ္းတြဲ ၾကည့္ရင္း စဥ္းစားစရာေတြ ရေနလို႔ပါပဲ။

႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲေတြထဲမွာ တ႐ုတ္ကား၊ ကိုရီးယားကား၊ ကုလားကား၊ ယိုးဒယားကား၊ မေလးရွားကား၊ ဖိလစ္ပိုင္ကား စံုလို႔။ အဲဒီကားေတြထဲမွာ တစ္ခ်ိန္ကျပခဲ့တဲ့ ေပါင္ခ်ိန္ တ႐ုတ္ကားဆိုရင္ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ဇာတ္လမ္းတြဲကားတစ္ကားပါ။ စြန္းဝူခုန္းကားကိုလည္း အလားတူပါပဲ။ အဲဒီ အခ်ိန္ကေတာ့ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲကားေတြကို ပံုမွန္နီးပါးၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲေတြေရာ၊ ႐ုပ္ရွင္ေရာ လံုးဝ နီးပါး မၾကည့္သေလာက္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ မၾကည့္ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းေတြ ကေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အခုကိုရီးယား႐ုပ္သံ ဇာတ္လမ္းတြဲကေတာ့ ၾကည့္သင့္တယ္ထင္လို႔ကို ၾကည့္ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ အခုလိုေျပာလို႔ တီဗီ႐ုပ္သံလိုင္းနဲ႔ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲကို ေၾကာ္ျငာေပးေနတယ္လို႔ မယူဆေစလိုပါဘူး။ အတုယူစရာ၊ ေတြးစရာေတြရရွိတာေၾကာင့္ ၾကည့္ သင့္တယ္လို႔ ၫြန္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတြဲနာမည္က ေလခ်ိဳျဖန္းတဲ့ ေ႐ႊနန္းေတာ္ပါ။ လႊင့္တဲ့တီဗီလိုင္း MRTV 4 ကပါ။ အဲဒီဇာတ္လမ္းကို စီးရီးအစကတည္းက ၾကည့္မိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္နဲ႔ ဒီဇာတ္လမ္းကို ၾကည့္မိသြားတာပါ။ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ၾကည့္ရင္းကေန ဇာတ္လမ္းကို သေဘာက်မိတာပါ။ 

အဲဒီ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲကိုၾကည့္ေနေပမယ့္ ဇာတ္လမ္းထဲက ဒယ္ဂ်ိဳဘုရင္ရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းသိလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဇာတ္လမ္းတြဲကို သေဘာက်တာကေတာ့ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ၫြန္း၊ အေၾကာင္းအရာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈ၊ တည္းျဖတ္မႈ၊ တင္ျပမႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကထား ၾကည့္တာကေတာ့ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံ၊ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးမႈ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈ ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ဒယ္ဂ်ိဳဘုရင္ ငယ္ဘဝကေန အိမ္ေရွ႕စံျဖစ္လာပံု၊ အိမ္ေရွ႕စံမွတစ္ဆင့္ ဘုရင္ျဖစ္လာတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ႐ိုက္ကူးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင္ေခတ္ နန္းတြင္းဇာတ္လမ္းဆိုေပမယ့္ သက္ဦးဆံပို္င္ပံုစံလည္း ပါဝင္ေနသလို ဒီမိုကေရစီသေဘာတရားေတြ၊ အဆင့္ဆင့္အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံေတြ၊ အာဏာယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြ၊ အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈ၊ မတူကြဲျပားမႈကိုလက္ခံႏိုင္မႈ၊ ပညာရွင္ကိုေနရာေပးမႈ၊ ရွင္ဘုရင္ဆိုေသာ္လည္း လူသားဆန္မႈေတြ ေတြ႔ရပါတယ္။

နန္းတြင္းဇာတ္လမ္းျဖစ္လို႔ ႐ုပ္ရွင္ထဲက ဒယ္ဂ်ိဳဘုရင္ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္မွန္၊ မမွန္ေတာ့ မသိပါ။ ဇာတ္လမ္းသေဘာအရ၊ ဇာတ္ၫြန္းသေဘာအရ အမွန္တကယ္ျဖစ္စဥ္ကို လိုတိုး၊ ပိုေလွ်ာ့လည္း ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ ၾကည့္႐ႈသူပရိသတ္ကို Message ေပးႏိုင္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္က ႐ုပ္ရွင္နယ္ပယ္နဲ႔ နီးစပ္သူတစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ ခံစားၾကည့္႐ႈသူသက္သက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ႐ုပ္ရွင္ရဲ႕ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္အိမ္၊ ဇာတ္ၫြန္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္အမူအရာ၊ တည္းျဖတ္မႈ၊ မီးအလင္းအေမွာင္ စတာေတြကို ပညာရပ္သေဘာအရ ႐ႈျမင္ျခင္းထက္ ပရိသတ္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ဇာတ္လမ္းၾကည့္႐ႈရင္းရရွိတဲ့ ၾကည့္႐ႈခံစားသူရဲ႕အျမင္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားၾကည့္ရင္ ဇာတ္လမ္းမေကာင္းရင္ေတာင္မွ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းရင္လည္း ၾကည့္ေကာင္းပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္လမ္းကလည္းမေကာင္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ကလည္း မေကာင္းဆိုရင္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ကိုခံစားရတာထက္ စိတ္ညစ္ရပါတယ္။ တစ္ခါတေလမ်ား စိတ္ညစ္ရတာထက္ပိုပါတယ္။ ၾကည့္႐ႈသူေတြအတြက္ အမွတ္မွားႏိုင္တဲ့ အမူအရာေတြ၊ အေျပာအဆိုေတြ၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြဟာ မသိနားမလည္ေသးတဲ့ကေလးမ်ားအတြက္ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္မွာစိုးလို႔ စိတ္ညစ္ရပါတယ္။ 

ယခင္ကေတာ့ ဇာတ္သမားျပန္ရင္ မွတ္သားစရာက်န္ရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ဇာတ္သမားေတြဟာ ၾကည့္႐ႈသူပရိသတ္ကို အသိပညာေတြ၊ ဗဟုသုတေတြ၊ စိတ္ခံစားမႈရသေတြ ေပးႏိုင္ေအာင္ေဖ်ာ္ေျဖၾကလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္ကေတာ့ တကယ္လည္းေဖ်ာ္ေျဖႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဇာတ္ေတာ္ေတြ၊ ပါဠိေတြ၊ အနက္ေတြကအစ အေထြေထြ ဗဟုသုတအဆံုး ပညာခန္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ခန္းေတြေကာင္းတဲ့ေခတ္ကို မီခဲ့ဖူးပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ေတာ့ ေပၚပင္ေတြကိုလိုက္ရင္း အႏုပညာရဲ႕အႏွစ္ေတြ ေပ်ာက္ကုန္လာတာ ျမန္မာ့အႏုပညာေလာကအတြက္ စိုးရိမ္စရာအေျခအေနလို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။

ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းေတြ အားနည္းလာေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ က႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ၊ အျခားအႏုပညာရွင္ေတြဆီကေန အတုယူလာၾကပါတယ္။ အတုယူတယ္ဆိုရာမွာလည္း ဘာေတြကို အတုယူၾကလည္းဆိုတာ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ မွန္ကန္ေသာအတုယူျခင္းလား၊ လြဲမွားစြာ အတုယူျခင္းလား၊ မည္သည့္႐ႈေထာင့္က အတုယူသလဲဆိုတာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မတူညီႏိုင္ပါဘူး။ စိတ္ဝင္စားမႈအေပၚမူတည္ၿပီး အတုယူမႈမ်ားလည္း ကြဲျပားႏိုင္ပါတယ္။ 

လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု၊ ကိစၥရပ္တစ္ခုအေပၚ ႐ႈျမင္တာ၊ ခံယူတာ၊ အတုယူတာမွာ မတူညီၾက၊ ကြဲျပားၾကတာ ရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ တူညီတဲ့အေၾကာင္းအရာအေပၚ မတူညီတဲ့အျမင္၊ မတူညီတဲ့ခံယူခ်က္ ျဖစ္ရသလဲ။ ကြဲျပားတဲ့ခံယူခ်က္ျဖစ္ရျခင္းေတြမွာ ႐ႈျမင္တဲ့ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ (၁) ပညာအခံ၊ (၂) စိတ္အေျခခံ၊ (၃) ပတ္ဝန္းက်င္ ရဲ႕ဂယက္႐ိုက္ခတ္မႈဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရားမ်ားေပၚ မူတည္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းတရားေပၚမူတည္ၿပီး အေၾကာင္းအရာတစ္ခု အေပၚမွာ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ (အေပၚယံသိ၊ အႏွစ္သိ) (အေကာင္းျမင္၊ အဆိုးျမင္) (အတၱ၊ ပရ) ဆိုတဲ့ အေျခခံ႐ႈျမင္ခ်က္နဲ႔ ယူဆခ်က္ေတြ ေပၚေပါက္လာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေၾကာင္းအရာတူ၊ ျဖစ္စဥ္တူအေပၚ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျမင္ကြဲျပား၊ အယူအဆကြဲျပား၊ ခံယူခ်က္လည္းကြဲျပားၿပီး အတုယူတာေတြလည္း ကြဲျပားၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အတုယူတဲ့အခါ မွာ အေျခခံခံယူခ်က္မတူတာရယ္၊ ပတ္ဝန္းက်င္အေျခအေနရဲ႕ လံႈ႔ေဆာ္မႈေတြေၾကာင့္ အႏွစ္သာရကို အတုယူသူမ်ားရွိသလို အကာကိုသာ အတုယူ ၾကသူမ်ားရယ္လို႔ ကြဲျပားလာၾကပါတယ္။ 

ဥပမာ - ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦးကို အတုယူရာမွာ တခ်ိဳ႕က ယင္းရဲ႕သ႐ုပ္ေဆာင္မႈပညာေတြကို အတုယူၾကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က် အေနာက္တိုင္းစတိုင္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈကိုသာ အတုယူၾကတာ ရွိပါတယ္။ အျခား ႏိုင္ငံမ်ားက နာမည္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို အတုယူတယ္ဆိုရာမွာလည္း မိမိတို႔အတုယူတဲ့အခ်က္ေတြကို မိမိကိုယ္တိုင္နဲ႔ မိမိပတ္ဝန္းက်င္၊ မိမိႏိုင္ငံယဥ္ေက်းမႈ၊ အက်င့္စ႐ိုက္မ်ားနဲ႔ ကိုက္ညီဖို႔၊ အက်ိဳးျပဳဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံက အေဖာ္အခၽြတ္ေတြ (ကန္ေတာ့ပါရဲ႕) ဝတ္တို္င္း မိမိလည္း နာမည္ႀကီးခ်င္တိုင္း အတုယူဝတ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ေခတ္မီတယ္ ဆိုတာ အျခားႏို္င္ငံက နာမည္ႀကီးေတြလုပ္သမွ်ကို လိုက္လုပ္တာကို ေခတ္မီတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ အသိႏွင့္ယွဥ္ေသာ အတုယူျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။

ဂရိသခ်ၤာပညာရွင္ အာခိမီးဒိရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ကို အတုယူသည္ဆိုပါစို႔။ ေ႐ႊပန္းထိမ္ဆရာက ဘုရင္ျဖစ္သူကို ေ႐ႊသရဖူဆက္ေတာ့ ဒီသရဖူထဲမွာ အျခားေသာသတၱဳေတြပါ မပါ အာခိမီးဒိကို စစ္ေဆးေစပါတယ္။ ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႕ သရဖူျဖစ္ေနေတာ့ အရည္က်ိဳၿပီး စစ္လို႔ကလည္းမရ၊ ခ်ိဳးဖဲ့ၿပီး စစ္ၾကည့္လို႔ကလည္းမရနဲ႔ အေတာ္အခက္ေတြ႔တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အာခိမီးဒိ ဟာ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး စဥ္းစားအေျဖရွာေပမယ့္ မရဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အာခိမီးဒိဟာ စဥ္းစားရင္းနဲ႔ ေရခ်ိဳးဖို႔ ေရကန္ထဲကို ဆင္းလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကန္ထဲကေရေတြ အျပင္ကိုလွ်ံက်သြားရာကေန သူ႔ရဲ႕နာမည္ေက်ာ္ အာခိမီးဒိနိယာမကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အာခိမီးဒိဟာ အဲ့ဒီအခ်ိန္ တုန္းက ေပ်ာ္လြန္းလို႔ “ေတြ႔ၿပီ” “ေတြ႔ၿပီ” လို႔ေအာ္ဟစ္ၿပီး ဝမ္းသာလြန္းလို႔ လမ္းေပၚကို အဝတ္အစားမပါပဲ ထြက္ေျပးခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီလို ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့ သခ်ၤာပညာရွင္ကို အတုယူရာမွာ သူ႔ရဲ႕ ဉာဏ္ပညာႀကီးမႈ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ၊ အလုပ္အေပၚ အေလးထားမႈေတြကို အတုယူမလား၊ အေျဖရွာေတြ႔လို႔ အဝတ္မပါပဲ ထြက္ေျပးတာကို အတုယူမလားဆိုတာ အထက္မွာဆိုခဲ့သလို ခံယူသူရဲ႕ စိတ္ဓာတ္၊ ပညာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး အႏွစ္သာရအေပၚ အတုယူျခင္းနဲ႔ အကာအေပၚအတုယူျခင္း ကြဲျပားသြားပါလိမ့္မယ္။ အတုယူတတ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အတြက္ မပင္မပန္းရမယ့္ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ အႏွစ္ယူသူနဲ႔ အကာယူသူသာ ကြာျခားသြားမွာပါ။

ယခုလည္း ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲၾကည့္ရင္း ဪ ... သူတို႔မွာ ဘုရင္စနစ္၊ သက္ဦးဆံပိုင္စနစ္သာဆိုတယ္ ဒီမိုကေရစီသေဘာတရားေတြ၊ အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈေတြ၊ လူမွန္ေနရာမွန္ထားရွိမႈေတြ စတဲ့ ေခတ္မီတဲ့ အယူအဆေတြနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တာပါလား၊ ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ႏိုင္ငံေတြ ဒီေလာက္တိုးတက္တာကိုးလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းကိုလည္း ပရိသတ္ကိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ႐ိုက္တတ္လိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တတ္လိုက္တာလို႔လည္း ေတြးမိပါရဲ႕။

ဒါနဲ႔ ဇာတ္လမ္းတြဲျပတဲ့အခ်ိန္မွာ ဇနီးျဖစ္သူကို ဒီဇာတ္လမ္းကို ၾကည့္သင့္ေၾကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံေတြမွာ အတုယူစရာမ်ားပါေၾကာင္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားလည္းေကာင္းေၾကာင္း၊ သူတို႔ရဲ႕မ်က္ႏွာသ႐ုပ္ေဆာင္တာကို ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ကို ခန္႔မွန္းႏိုင္တဲ့အထိ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေကာင္းေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပါက ဒါမ်ိဳးေတြကို ၾကည့္ဖို႔လိုေၾကာင္း၊ ကေလးေတြကိုလည္း ဒါမ်ိဳးျပဖို႔လိုေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါ ဇနီးျဖစ္သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို ခဏေလာက္ စိုက္ၾကည့္ၿပီး ေခါင္းတယမ္းယမ္းနဲ႔ ထြက္သြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြဲၿမီးတိုသြားပါတယ္။ ဇနီးျဖစ္သူကိုေတာင္ ေျပာမရတာ ဆက္မေျပာ႐ံုေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေဆာင္းပါးပဲ ေရးလိုက္ပါတယ္။

သိန္းထြန္း (IR)