News

POST TYPE

PERSPECTIVE

ဘဝႏွင့္ ဘဝင္
14-Jul-2018 tagged as

သူမဆို ကိုယ့္ဘဝေလးကိုယ္ တန္ဖိုးထားၾကတယ္။ ျမတ္ႏိုးၾကတယ္။ ကိုယ့္ဘဝေလး သာယာလွပဖို႔အတြက္ ဘယ္အရာေတြနဲ႔ အလွဆင္မလဲဆိုတာကို အၿမဲတေစ ေတြးေနတတ္ၾကတယ္။ ဘာေတြလိုအပ္ေနသလဲ ဆိုၿပီးေတာ့ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ေန ၾကတယ္။ စဥ္းစားလို႔ရလာတဲ့အေျဖေလးေတြကို စုစည္းၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီအတိုင္းပဲ ထုဆစ္ပံုေဖာ္ေနၾကတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တာေလးေတြကို ရွာေဖြေနၾကတယ္။ လိုခ်င္တာေတြရဲ႕ေနာက္ကိုလည္း ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ေနၾကတယ္။ လိုခ်င္တာေလးေတြကလည္း ေရွးကေန ေျပးေနၾကသလိုလိုရွိတယ္။ ကိုယ္ကလည္း မီေအာင္လိုက္ေနတယ္။ လိုက္ေလ ေျပးေလ၊ ေျပးေလလိုက္ေလနဲ႔ လိုက္တမ္းေျပးတမ္း ကစားေနၾကရသလိုပဲ။

တစ္ခါတစ္ခါမွာ ကိုယ္လိုက္ေနတဲ့အရာဆီကို မမီလုလု၊ မီလုလုနဲ႔ လက္တစ္ကမ္းအကြာအထိ ေရာက္သြားတယ္။ မီလိမ့္မယ္ထင္လို႔ အရွိန္ယူၿပီး လွမ္းဆြဲလိုက္ကာမွ ခလုတ္တိုက္ၿပီး ဟပ္ထိုးလဲက် က်န္ရစ္ခဲ့တာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္သြားတတ္ေသးတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တာေတြနဲ႔ အလွမ္းကြာေဝး လြန္းသြားၿပီဆိုျပန္ေတာ့ ဘဝအေမာေတြနဲ႔အတူ စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနမိတတ္ျပန္တယ္။ စိတ္ဓာတ္ေတြက်ေနၾကတယ္။ ေျခပစ္လက္ပစ္လွဲခ် လိုက္ၿပီးေတာ့ ဘာမွကို ဆက္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားတတ္တယ္။

တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တာေလးေတြက ရလာတယ္။ နည္းနည္းရတာလည္းရွိတယ္။ မ်ားမ်ားရတာလည္းရွိတယ္။ အားလံုးရတာလည္း ရွိတတ္တယ္။ ရေတာ့ေက်နပ္တယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တာေလး ရလာျပန္ေတာ့ “ျမင္ျမင္သမွ် ဤေလာကဝယ္ အလွတို႔ျဖင့္ ျပည့္ဘိ၏” ဆိုတဲ့အတိုင္း ျမင္သမွ်၊ ၾကားသမွ်အရာအားလံုးဟာ သာယာလွပမႈေတြခ်ည္း ျဖစ္လို႔ေနျပန္တယ္။ ခါတိုင္းျမင္ေနက် လမ္းကေလးက အခုက်မွ ပိုၿပီးသန္႔ရွင္းေနသလိုပဲ၊ ခါတိုင္းျမင္ေနက်လူေတြက ဒီေန႔က်မွ ပိုၿပံဳးေနၾကသလိုပဲ၊ ခါတိုင္းျမင္ေနေတြ႔ေနက် လမ္းေဘးခ်ံဳပုတ္ေလးေတြကအစ စိုစိုျပည္ျပည္နဲ႔ ေလအသိမ္းမွာ ႏြဲ႔ယိမ္းေနတာေလးကိုက ခ်စ္စရာေလး၊ ေလအေဝွ႔မွာ သစ္႐ြက္ကေလးေတြ၊ အမိႈက္ကေလးေတြ ေျမမွာလူးၿပီး လြင့္ပါေနတာေလးကိုက ခ်စ္စရာေလး။ 

စိတ္ခ်မ္းသာေနတဲ့သူတစ္ေယာက္အတြက္ကေတာ့ အရာရာတိုင္းကို ခ်စ္စရာခင္စရာေတြလို႔ပဲ ႐ႈျမင္ေနမိတယ္။ လမ္းေဘးက ေခြးတစ္ေကာင္ ကိုယ့္ကိုလာေဟာင္တာေတာင္မွ “ၾကည့္စမ္းပါဦး အေမြးအေရာင္ေလးက လွပါဘိသနဲ႔၊ ႏႈတ္သီးေတာ့ အေကာင္းသား၊ တယ္လဲစြာတဲ့ေခြးပါလား” ဆိုတာမ်ိဳး။ လိုတာမရလို႔ စိတ္ညစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ လာေဟာင္ၾကည့္၊ “ဒီေခြး ေတာ့လားကြာ၊ ငါလုပ္လိုက္ရင္ ေသေတာ့မယ္” ဆိုၿပီး ေအာ္ဆဲခ်င္ဆဲမယ္၊ ေတြ႔တဲ့ေက်ာက္ခဲနဲ႔ ေကာက္ထုခ်င္ထုမယ္၊ ဒီလိုလုပ္တတ္ၾကတဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ေတြ အက်လြန္ေနတဲ့သူက်ျပန္ေတာ့ ေခြးကလာေဟာင္တာကို “ၾကည့္စမ္း၊ ငါ့ကိုသူမ်ားေတြ မေလးစားၾကတာ မေျပာနဲ႔၊ ေခြးကေတာင္ေဟာင္တယ္” ဆိုတာမ်ိဳး။ သူက်ေတာ့ ဘယ္လိုေလာကဓံပဲ ႀကံဳႀကံဳစိတ္ပ်က္အားငယ္စရာလို႔ခ်ည္း ျမင္ေနတယ္။

လိုတာမရလို႔ စိတ္ဆင္းရဲေနတယ္။ လိုတာရလို႔ စိတ္ခ်မ္းသာေနတယ္။ ဒါက သူ႔သဘာဝႏွင့္သူ ျဖစ္ေနတာ။ ဘာမွ သိပ္ၿပီးေတာ့ ထူးတဲ့ဆန္းတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။

ဒါေပမဲ့လည္း တခ်ိဳ႕လူေတြ လိုတာမရတာက်ေတာ့ ေဘးကိုပတ္ရမ္းတတ္တယ္။ ငါ ဒီလိုျဖစ္ေနရတာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္၊ ဘယ္ဝါ့ေၾကာင့္ဆိုၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို လက္ညႇိဳးထိုးလာတယ္။ အျပစ္ပံုခ်လာတတ္တယ္။ ဘယ္သူ႔မွ ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုဘူးကြာဆိုတဲ့အေတြးနဲ႔ ေလာကႀကီးကိုပါ မေကာင္းျမင္ျဖစ္လာၿပီး မဲမဲျမင္တိုင္းရန္သူထင္လာတတ္တယ္။ အကုန္ပတ္ရမ္းေနေတာ့ သူ႔ဟာက ဆူးလွည္းႀကီးေမာင္းလာသလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဆူးလွည္းႀကီး ေမာင္းလာတာဆိုေတာ့ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာရွိသမွ်အရာ အားလံုးကို ခ်ိတ္သြားတယ္၊ ျငိသြားတယ္၊ ဆြဲသြားတယ္၊ အေပါက္အၿပဲေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ သြားေလရာအရပ္မွာ အရာရာႏွင့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းခ်ည္း ျဖစ္ကုန္တယ္။

တခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့လည္း ဘဝမွာ လိုအပ္သမွ်အရာတိုင္းကို ရေနတတ္တယ္။ သူလိုရင္ရတယ္။ သူႀကံရင္ ျဖစ္တယ္။ သူလုပ္ရင္ ေအာင္ျမင္တယ္။ ဆင္သြားမွ လမ္းျဖစ္တာမဟုတ္ဘဲ သူသြားသမွ်လမ္းျဖစ္ေနတယ္။ သူလုပ္တိုင္း အထေျမာက္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေလးစားမႈလည္းရွိလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာတဲ့အဆင့္မွာတင္ ရပ္မေနေတာ့ဘဲ ဟိုဘက္ကို ဆက္သြားတယ္။ ကိုယ္လုပ္ရင္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အေတြးမွာတင္ ရပ္မေနေတာ့ဘဲ သူလုပ္ရင္ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့အေတြးဘက္ကို ေရာက္သြားတယ္။ ကိုယ္လုပ္မွကို အရာထင္တာဆိုတဲ့ အေတြးအထိေရာက္သြားတယ္။ 

ဒီေတာ့ တစ္ဖက္လူကို အထင္အျမင္ေသးၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီးလာတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္ေလးစားတဲ့အဆင့္တင္မကဘဲနဲ႔ အထင္ႀကီးတဲ့အဆင့္အထိပါ ေရာက္သြားတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီးမႈေတြ ျမင့္တက္လာေလေလ၊ တျခားသူေတြအေပၚမွာ အထင္အျမင္ ေသးေလေလ ျဖစ္ကုန္ေရာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈလြန္ကဲလာေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္တာကစ ဖေနာင့္သံစူးသလို ေျမာက္ႂကြေျမာက္ႂကြေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ ေခါင္းတေထာင္ေထာင္၊ လည္တဆန္႔ဆန္႔ျဖစ္လာတယ္။ တစ္ဖက္လူေတြကိုလည္း အထင္အျမင္ေတြ စြတ္႐ြတ္ၿပီးေသးကုန္တယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ကလူအားလံုးကို အေပၚစီးကပဲ ဆက္ဆံေနေတာ့တယ္။ ဒါကို ဘဝင္ျမင့္လာတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ထင္တယ္။

လူတိုင္းလူတိုင္းက ကိုယ့္ဘဝခရီးကို ကိုယ့္ဘာသာေလွ်ာက္လွမ္းေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ အရာရာမွာ ကိုယ္ကပဲ အေရးပါတယ္လို႔ ထင္လာတယ္။ တစ္ဖက္လူေတြက ကိုယ့္ေလာက္အေရးမပါဘူး၊ အရာမေရာက္ဘူးလို႔ ထင္လာတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကိုယ္ကသာ ေရွ႕ကေရာက္ေနခ်င္တယ္၊ ကိုယ္ကသာ အထက္ကေနခ်င္ေတာ့တယ္။ ဒီလိုမွမလုပ္ရရင္ မေက်နပ္ဘူး။ ဒီလိုမျဖစ္လာသမွ် အရာရာတိုင္းကို အလြဲလြဲနဲ႔ အမွားမွားခ်ည္းပဲလို႔ ယူဆေနတယ္။ 

သူ႔အျမင္ သူ႔အေတြးေတြအေပၚမွာ ေဘးကတည့္မတ္ေပးျပန္ရင္လည္း မႀကိဳက္ဘူး၊ မျပင္ဘူး၊ ျပင္စရာလည္းမလိုဘူးလို႔ ယံုၾကည္ေနတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔ရဲ႕အေတြးအျမင္ကသာလွ်င္ တျခားသူေတြရဲ႕ အေတြးအျမင္ထက္ ပိုၿပီးမွန္ကန္ေနတယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနလို႔။

တစ္ခုေသာဘဝမွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဒြန္းစ႑ားမ်ိဳးမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေဒဝဒတ္အေလာင္းကေတာ့ ပုဏၰားမ်ိဳးမွာျဖစ္တယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေဒဝဒတ္အေလာင္းပုဏၰားက ေတာကေနျမက္ရိတ္ၿပီးျပန္လာတယ္။ ျမက္ထံုးက အႀကီးႀကီး။ ဒါကိုသယ္ဖို႔ ခက္ေနတယ္။ ထမ္းပိုးနဲ႔ လွ်ိဳထမ္းမယ္လုပ္ေတာ့ ထမ္းဖို႔အဆင္မေျပဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ ထမ္းပိုးမွာ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ခ်ိတ္လို႔ရေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့ ျမက္ထံုးနဲ႔အေလးခ်ိန္ညီေလာက္တဲ့ ေက်ာက္တံုးႀကီးတစ္တံုးကိုရွာတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ျမက္ထံုးႏွင့္ေက်ာက္တံုးကို ထမ္းပိုးရဲ႕တစ္ဖက္စီမွာ ခ်ိတ္ၿပီးေတာ့ ထမ္းျပန္လာတယ္။ 

ဒါကိုျမင္ရတဲ့ ဘုရားေလာင္း ဒြန္းစ႑ားက အျမင္မေတာ္လို႔ ဝင္ေျပာတာေပါ့။ တကယ္ဆိုရင္ ျမက္ေတြကို တစ္ဝက္စီခြဲၿပီး ထမ္းပိုးရဲ႕တစ္ဖက္စီမွာ ခ်ိတ္ၿပီးထမ္းသင့္တဲ့အေၾကာင္း။ ဒီစကားကိုၾကားေတာ့ ေဒဝဒတ္အေလာင္း ပုဏၰားက ျပန္ေျပာသတဲ့။ “သင္ေျပာတဲ့စကားက မွန္ေတာ့မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါက ပုဏၰား၊ သင္က ဒြန္းစ႑ား။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင္ေျပာတဲ့စကားကို လက္ခံက်င့္သံုးဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး”ဆိုၿပီးေတာ့ ေက်ာက္တံုးတစ္ဖက္၊ ျမက္ထံုးတစ္ဖက္ပဲထမ္းၿပီးေတာ့ ခရီးဆက္သြားသတဲ့။ အဲ့ဒီပုဏၰားလိုပါပဲ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေသာသူေတြဟာ တစ္ဖက္က ေျပာတာမွန္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ေပမယ့္ ကိုယ့္ထက္နိမ့္တယ္လို႔ထင္တဲ့သူကေျပာတာ မွန္သမွ်ဆိုရင္ လက္ခံျပဳျပင္ဖို႔ ဝန္ေလးတတ္ၾကပါတယ္။ 

သူေတာ္သူျမတ္ေတြက်ျပန္ေတာ့ ဘယ္သူကေျပာတယ္ဆိုတာထက္၊ ဘာကိုေျပာတယ္ဆိုတာကိုပဲ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့စကားဆိုရင္ လက္ခံေပးလိုက္ၾကတဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ တစ္ခါတုန္းက အရွင္သာရိ ပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး သကၤန္း႐ံုရာမွာ နည္းနည္းေလး မညီမညာျဖစ္ေနတာကို ခုနစ္ႏွစ္သားကိုရင္ေလးက “အရွင္ဘုရား သကၤန္းဝတ္တာမညီဘူးဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္တယ္။ လက္ယာေတာ္ရံႀကီးနဲ႔ ခုနစ္ႏွစ္သားကိုရင္ေလးဆိုတာ အဆင့္အတန္းအားျဖင့္ မိုးေျမမက ကြာျခားလွေပမယ့္ အရွင္သာရိပုတၱရာက ေလးေလးစားစားပဲခံယူခဲ့တယ္။ တစ္ေနရာမွာသြားၿပီး သကၤန္းကို ညီညီညာညာျပန္႐ံုတယ္။ ၿပီးေတာ့မွာ ကိုရင္ေလးဆီျပန္သြား၊ လက္အုပ္ကေလးခ်ီၿပီး “သည္ေလာက္ဆိုရင္ သင့္ေတာ္ပါၿပီလားဆရာ”လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။ ဒီ့ေနာက္မွာ “ထိုေန႔ျဖစ္ေသာ ခုနစ္ႏွစ္အ႐ြယ္ သာမေဏငယ္ကေလးကပင္ ဆံုးမလာလွ်င္ ထိုအဆံုးအမကို ဦးေခါင္းထက္မွာ ခံယူပါသည္”ရယ္လို႔ က်ဴးရင့္ေတာ္မူခဲ့ပါေသးသတဲ့။ 

တကယ့္ကို ေလးစားအားက်ဖြယ္၊ အတုယူဖြယ္ျဖစ္ရပ္တစ္ခုပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြနဲ႔ေတာ့ အရမ္းကိုကြာေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြကေတာ့ ေစာေစာက တင္ျပခဲ့တဲ့ ေဒဝဒတ္အေလာင္းပုဏၰားႀကီးလိုပဲ။ တစ္ဖက္ကေျပာတာက မွန္ေနမွန္းသိရင္ေတာင္မွ လက္မခံဘဲ ပယ္ပစ္လိုက္ၾကတယ္။ မပယ္ဘူးဆိုရင္ေတာင္မွ အစကသိၿပီးသား၊ ဒါကိုတမင္ သက္သက္ အကြက္ေလးဟထားတာ၊ မင္းဘာေျပာမလဲဆိုတာ သိရေအာင္လို႔ တမင္တကာ အကဲစမ္းထားတာဆိုတဲ့အေပါက္မ်ိဳးနဲ႔ ကိုယ့္ကို တစ္ဖက္ကအထင္ႀကီးလာေအာင္ မာယာသာေဌယ်ေတြနဲ႔ လွည့္ပတ္ၿပီးေတာ့ ေျပာလိုက္ၾကေသးတယ္။ ကိုယ္မွားသြားေၾကာင္း ဝန္ခံျဖစ္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ေဝးေရာ။

ဘဝင္ျမင့္လာ ထိုေရာဂါကား ကုရာနတၳိ ေဆးမရွိဘူးလို႔မ်ား ဆိုရမလားမသိဘူး။ ဒီေရာဂါစြဲသြားရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ကုရခက္တဲ့သေဘာ ရွိပါတယ္။ ေရာဂါရဲ႕ဇာစ္ျဖစ္ေတြကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးပါ။ တခ်ိဳ႕က အဆင္းလွလို႔ ဘဝင္ျမင့္တယ္၊ တခ်ိဳ႕က ဥစၥာရွိလို႔ ဘဝင္ျမင့္တယ္၊ တခ်ိဳ႕က ရာထူး ဂုဏ္သိန္ေတြရွိလို႔၊ တခ်ိဳ႕က အာဏာရွိလို႔ စသည္စသည္အားျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေနတယ္။ ဒါေတြက တစ္ခုခုရွိတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ျမင့္လာတဲ့ဘဝင္ေလးေတြ။ ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးျပန္ဘူး။ မရွိတာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့လည္း ဘဝင္ျမင့္တဲ့ကိစၥေတြ၊ မာနႀကီးတဲ့ ကိစၥေတြ ရွိၾကျပန္ေသးတာပဲတဲ့။ ရွိတဲ့သူက ငါ့မွာဘာေတြရွိတာပဲ၊ ဘာထည့္တြက္စရာလိုသလဲဆိုၿပီးေတာ့ မာနတက္ၾကသလို၊ မရွိတဲ့သူကလည္း ငါက ဒီ့ထက္ပိုၿပီးက်သြားစရာ ဘာအေၾကာင္းမွမရွိဘူး၊ ဘယ္သူ႔မွ ဂ႐ုစိုက္ေနစရာမလိုဘူးဆိုၿပီးေတာ့ မာနေတြထားေနၾကျပန္သတဲ့။ ဪေၾသာ္၊ ခက္ပါဘိေကာ။

တခ်ိဳ႕က စပါးႏွံေတြနဲ႔တူတယ္။ စပါးႏွံေတြက အတြင္းမွာ အဆံမရွိေလေလ တေထာင္ေထာင္ျဖစ္ေလေလ။ အဆံျပည့္လာေတာ့မွ ငိုက္က်သြားတယ္။ ပညာရွိမ်ားကေတာ့ စပါးႏွံနဲ႔တူပါသတဲ့။ ပညာေတြ ျပည့္လာေလေလ၊ ဂါရဝတရား၊ နိဝါတတရားႏွင့္ ျပည့္စံုလာေလေလ။

တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သားေရအိတ္ေတြလိုပဲတဲ့။ အတြင္းမွာ ဘာမွျဖည့္မထားရင္ေတာ့ သားေရအိတ္ေတြက ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလိုက္တာ။ သူ႔အထဲကို ေရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေလပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ခုခုထည့္လိုက္လို႔ကေတာ့ အဲ့ဒီသားေရ အိတ္ေတြက ေဖာင္းကားတင္းေမာက္လာတတ္ၾကတယ္။ ပညာဉာဏ္လိုအပ္သူမ်ားကေတာ့ သားေရအိတ္ေတြလိုပါပဲတဲ့။ ပညာဉာဏ္ေတြရွိ မလာဘဲ တစ္စံုတစ္ခုရွိလာခဲ့ရင္ အဲ့ဒီတစ္စံုတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ေမာက္မာမႈေတြ၊ ဘဝင္ျမင့္မႈေတြ ျဖစ္လာတတ္ၾကသတဲ့။

မေဟာ္သဓာဇာတ္ေတာ္မွာ ရွိတယ္ေလ။ ဝိေဒဟရာဇ္မင္းႀကီးလာ တိုင္းလာတိုင္း ထြက္ၿပီးအေလးျပဳ ရွိခိုးေနက် ပုတ္သင္ေလးက အသားဝယ္လို႔မရတဲ့ ဥပုသ္ေန႔၊ သူ႔အတြက္ အစာဝယ္ေပးရမယ့္သူက ေငြေလးနည္းနည္းပါးပါးကိုလည္း သူ႔လည္ပင္းမွာ ခ်ိတ္ေပးလိုက္ေရာ သူလည္း ဥစၥာရွင္၊ ငါလည္း ဥစၥာရွင္ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႔ ဘုရင္မင္းျမတ္ႀကီးကိုေတာင္မွ အန္တုဘက္ၿပိဳင္လိုတဲ့ အေတြးေတြ ဝင္လာတယ္။ အေလးမျပဳႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ရွိမခိုးႏိုင္၊ ဦးမၫြတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေခါင္းတေထာင္ေထာင္ျဖစ္သြားတယ္ေလ။

တကယ္ေတာ့ ကိုယ္လိုတာေတြရေနလို႔ ဘဝင္ျမင့္စရာမလိုသလို၊ ကိုယ္လိုတာေတြမရလို႔၊ ကိုယ္မလိုတာေတြခ်ည္း ရေနလို႔လည္း စိတ္ပ်က္အားငယ္စရာမလိုပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈလြန္ကဲေနတာ မေကာင္းသလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္ေလးစားမႈ ေပ်ာက္ဆံုးေနျပန္ရင္လည္း အဆင္မေျပပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈေပ်ာက္ဆံုးေနသူဟာ တျခားသူေတြအေပၚမွာလည္း ယံုၾကည္ႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္ေလးစားႏိုင္မွသာ တျခားသူေတြအေပၚမွာလည္း ယံုၾကည္ေလးစားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရာရာတိုင္းကို သင့္တင့္ေသာ ႏွလံုးသြင္းနဲ႔ ႐ႈျမင္ႏိုင္ဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။

အရမ္းကာေရာ ဘဝင္ျမင့္ေနသူေတြကို ဆက္ဆံရရင္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကလူေတြဆီပါ သူ႔ရဲ႕ဂယက္က ႐ိုက္ခတ္သြားတယ္။ ေဘးကလူေတြမွာ သူ႔အတြက္နဲ႔ အေနခက္ကုန္ၾကေတာ့တယ္။ အရာရာမွာ သူကခ်ည္း ဦးေဆာင္ခ်င္ေနေတာ့တယ္။ သူကခ်ည္း ေရွ႕ကေရာက္ခ်င္ေနေတာ့တယ္။ သူေျပာတာေတြကမွ အမွန္၊ သူလုပ္တာေတြကမွ အမွန္လို႔ထင္ေနတယ္။ သူ႔ထက္ အသက္အ႐ြယ္အားျဖင့္ ႀကီးျမတ္တဲ့သူေတြ၊ ဂုဏ္အားျဖင့္ႀကီး ျမတ္တဲ့သူေတြ၊ ပညာအားျဖင့္ ႀကီးျမတ္တဲ့သူေတြ ဒီလူေတြရဲ႕စကားကိုလည္း နာယူရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့ဘူး။ 

တကယ္ဆို ျမန္မာတို႔ရဲ႕ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာ ဂါရဝမဂၤလာ၊ နိဝါတမဂၤလာဆိုတာေတြကို အလြန္အင္မတန္ အေလးထားၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကတဲ့ အစဥ္အလာရွိပါတယ္။ ေဒဝပုတၱ - နတ္သား၊ ေယာဂါရေဝါစ - အၾကင္႐ိုေသထိုက္ေသာသူတို႔ကို ႐ိုေသျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ေယာနိဝါေတာစ - အၾကင္ မိမိကိုယ္ကိုႏွိမ့္ခ်ျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ယာသႏၲဳ႒ိစ - အၾကင္ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ယာကတ ညဳတာစ - အၾကင္ ျပဳခဲ့ဖူးေသာေက်းဇူးကို သိသူ၏အျဖစ္သည္လည္းေကာင္း၊ ကာေလန - သင့္ေလ်ာ္ေသာအခါ၌၊ ယံ ဓမၼႆဝနဥၥ - အၾကင္တရားနာျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ အတၳိ - ရွိ၏၊ ဧတံ - ဤငါးပါးကား၊ ဥတၱမံ-ေကာင္းျမတ္ေသာ၊ မဂၤလံ- မဂၤလာေပတည္းလို႔ ရွင္ေတာ္ဘုရားက မဂၤလသုတ္မွာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ 

ဂါရဝမဂၤလာ၊ နိဝါတမဂၤလာတို႔ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးေတြကိုလည္း ဥပရိ ပဏၰာသ၊ စူဠကမၼဝိဘဂၤသုတ္မွာ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ “လုလင္ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာေယာက်ာ္း မိန္းမသည္ ခက္ထန္မာန္ႀကီးသည္ျဖစ္၍ ရွိခိုး ထိုက္သူကို ရွိမခိုး၊ ခရီးဦးႀကိဳဆိုထိုက္သူကို မႀကိဳဆို၊ ေနရာေပးထိုက္သူကို ေနရာမေပး၊ အေလးျပဳထိုက္သူကို အေလးမျပဳ၊ ျမတ္ႏိုးထိုက္သူကို မျမတ္ႏိုး၊ ပူေဇာ္ထိုက္သူကို မပူေဇာ္၊ ထိုသူကား သူစြဲယူထားေသာကံအရ စုေတေသာ္ ငရဲ ေရာက္ရ၏။ ငရဲမေရာက္ဘဲ လူျဖစ္ေစကာမူ ျဖစ္ရာျဖစ္ရာ၌ နိမ့္က်သိမ္ငယ္ေသာအမ်ိဳး၌ ျဖစ္ရ၏။ လုလင္ ဤရွိမခိုးျခင္းစေသာ မ႐ိုေသမႈမွာ နိမ့္က်ေသာအမ်ိဳး၌ ျဖစ္တတ္ေသာအက်င့္ျဖစ္သည္” လို႔ ေဟာေတာ္မူၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ႐ိုေသထိုက္သူကို ႐ိုေသျခင္းစသည္တို႔ကို ျပဳမူတဲ့သူေတြမွာ နတ္ျပည္ေရာက္ရျခင္း၊ အျခားေသာ ျဖစ္ရာဘဝတို႔မွာလည္း ျမင့္ျမတ္တဲ့ အထက္တန္းစားမွာ ေရာက္ရျခင္း စတဲ့အက်ိဳးေတြကို ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ 

ဂါရဝတရား၊ နိဝါတတရား ကင္းေနသူေတြအတြက္၊ ဘဝင္ျမင့္လြန္းေနသူေတြအတြက္ ငရဲမေရာက္ေသးဘူးပဲထားဦး လက္ေတြ႔လူမႈဆက္ ဆံေရးနယ္ပယ္မွာေတာ့ အမ်ားရဲ႕ၿငိဳျငင္မႈကို ခံၾကရႏိုင္ပါတယ္။ 

ကိုယ္ဟာ ဘဝင္ျမင့္ေနတတ္သူလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ အခ်ိန္မီျပန္လည္ျပဳျပင္ႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ျပင္ဖို႔လည္း မခက္ပါဘူး။ အတၱေလး၊ မာနေလးေတြကို နည္းနည္းေလးေလာက္ပဲ ခဝါခ်ေပးဖို႔လိုတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုလုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ သိမ္ငယ္သြားတယ္လို႔လည္း မယူဆသင့္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကေတာင္မွ ဂါရဝမဂၤလာတို႔၊ နိဝါတ မဂၤလာတို႔ အလြန္ထူးျမတ္တဲ့အေၾကာင္း ထည့္သြင္းေဟာၾကားေတာ္မူ ခဲ့တာပဲေလ။ လိုက္နာႏိုင္ေလေလ၊ ကိုယ့္အတြက္ မဂၤလာရွိေလေလပဲေပါ့။ 

တကယ္ေတာ့ ဘဝျမင့္လာေအာင္ ႀကိဳးစားၾကတာ ေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ့္ႀကိဳးစားမႈအတိုင္းအတာအရ အသီးေတြ အပြင့္ေတြကိုလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ဆြတ္ခူးႏိုင္ၾကမွာပါပဲ။ ဒီလိုဆြတ္ခူးႏိုင္တဲ့အခ်ိန္ အခါက်ရင္သာ ခံယူခ်က္ေတြ၊ သေဘာထားေတြ ေျပာင္းမသြားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ဘဝျမင့္တာက သတ္သတ္၊ ဘဝင္ျမင့္တာက သတ္သတ္ဆိုတာကို သတိခ်ပ္သင့္ပါတယ္။ ဘဝျမင့္လာတိုင္း ဘဝင္ျမင့္မလာဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ဘဝင္ေတြ အရမ္းျမင့္လာရင္ ျမင့္ေနၿပီးသားဘဝေလး ျပန္က်သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဘဝင္မျမင့္တဲ့သူေတြမွ ဘဝျမင့္ႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘဝလည္း ျမင့္ေအာင္ႀကိဳးစားႏိုင္ၾကပါေစ။ ဘဝင္လည္း မျမင့္ေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၾကပါေစ။

သိုက္စိုးထြန္း (နတ္႐ြာ)

  • TAGS