News

POST TYPE

PERSPECTIVE

ဂိမ္မာ
10-Feb-2018


ဂိမ္မာဆိုသည္မွာ စြဲစြဲၿမဲၿမဲဂိမ္းကစားသူဟု အဓိပၸာယ္ရမည္ျဖစ္ေသာ အဂၤလိပ္စကားလံုး Gamer ကို အသံဖလွယ္ကာ တိုက္႐ိုက္ယူသံုးလိုက္ေသာ စာလံုးျဖစ္သည္။ ပို၍လွေအာင္ ျမန္မာမႈျပဳရမည္ဆိုလွ်င္ အရက္သမား၊ ေဆးသမားတို႔လိုပင္ “ဂိမ္းသမား”ဟု ေခၚရမည္ထင္ပါသည္။

ဂိမ္မာကိုရွင္းရန္အတြက္ ဂိမ္းကိုရွင္းရလိမ့္မည္။ မူရင္းအနက္ “ကစားပြဲ” ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုစာေရးေသာေခတ္အရ ဂိမ္းဆိုသည္ႏွင့္ တီဗီဂိမ္း၊ ဖုန္းဂိမ္း၊ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္း စေသာ အီလက္ထ႐ြန္နစ္ ကစားပြဲမ်ားကိုသာ ဆိုလိုေၾကာင္း သိၾကပါလိမ့္မည္။

စီးပြားျဖစ္ေၾကးစားဂိမ္မာ (Professional Gamer) မ်ား မ်ားျပားလာေသာေခတ္တြင္ လူတစ္ေယာက္ကို ဂိမ္မာဟုေျပာရန္ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ခက္လာသည္။ Candy Crush, Angry Bird ေန႔တိုင္းကစားေနသူလည္း ဂိမ္မာပင္ဆိုရမည္ မဟုတ္လား။ မဟုတ္ဆိုလွ်င္ ဘယ္လိုလူကို ဂိမ္မာသတ္မွတ္ပါမလဲ။

တိတိက်က်ေျပာရခက္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကား ဂိမ္မာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္ဟုပင္ ေျပာလိုက္ပါေတာ့မည္။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ဂိမ္းမ်ားကို မက္မက္စက္စက္ စြဲလမ္းေပ်ာ္ေမြ႔တတ္ေသာ ဂိမ္းသမားတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္းမွာ ေသခ်ာပါသည္။ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးကာစ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားဘဝအစတြင္ မိမိ၏ဘဝေရွ႕ေရးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစား ေတြးေတာၾကည့္ဖူးသည္။ ဘဝအေၾကာင္းကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေတြးဆင္ျခင္ဖူးျခင္းလည္း ျဖစ္လိမ့္မည္။ ေလးနက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ အေတြးစကိုေျပာျပလွ်င္ အံ့အားသင့္ၾကမည္လား မဆိုႏိုင္။ ဂိမ္းမ်ားသာရွိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝမွာ အဓိပၸာယ္ရွိေနၿပီး အလံုးစံုျပည့္စံုေနသျဖင့္ ဂိမ္းေကာင္းေကာင္း ေဆာ့ႏိုင္ေရးသည္သာ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္သည္အထိ ေလးနက္ခဲ့ေၾကာင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းမွာ အတည္ျဖစ္သည္။ ထိုကာလ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္ တစ္ဝိုက္တြင္ အီလက္ထရြန္နစ္ဂိမ္းမ်ားမွာ အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ဆန္းသစ္ ေပၚထြက္လ်က္ရွိေနသျဖင့္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေသာ စြဲလမ္းမႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္ၾကသည္။ စိတ္ကူးယဥ္ကမၻာႀကီးထဲတြင္ ကိုယ္ႀကိဳက္သလို စြမ္းေဆာင္ခြင့္ရသည္။ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ Mega City ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္သည္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ဘုရင္တစ္ပါးအျဖစ္ မိမိအင္ပါယာႀကီးကို ထူေထာင္ႏိုင္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတစ္ဦးအျဖစ္ မိမိ၏စစ္တပ္ႀကီးကို စိတ္တိုင္းက်ခ်ဳပ္ကိုင္ကာ စစ္ကစားႏိုင္သည္။ ဂိုဏ္းစတားတစ္ဦးအျဖစ္ ဥပေဒပအလုပ္ေတြ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ၿပီး ေဂါ့ဖားသား လုပ္လို႔ရသည္။ ဘတ္မန္းတို႔၊ စပိုက္ဒါမန္းတို႔လို ဆူပါဟီး႐ိုးျဖစ္ခ်င္လည္း ရသည္။ အတံုးဆက္ေသာ Tetris ဂိမ္းမ်ိဳးႏွင့္စၿပီး မာရီယို (Mario) တို႔၊ အာႏိုးရမ္ဘိုေခၚေသာ Contra တို႔လို ဂိမ္းမ်ိဳးႏွင့္ လူလားေျမာက္လာေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္အတြက္ကား ထိုဂိမ္းမ်ားသည္ အံ့ဖြယ္အတိပင္။ ယေန႔ေခတ္၏ သူငယ္ကေလးမ်ားကေတာ့ ခံစားနားလည္တတ္မည္ မဟုတ္ေပ။

ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၆ ႏွစ္သားတြင္ တီဗီဂိမ္းဟု ထိုစဥ္ကေခၚေသာ လက္ကိုင္ဂိမ္းစက္ငယ္ကို စျမင္ဖူး၏။ ဂဏန္းေပါင္းစက္ကဲ့သို႔ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ တစ္ဖက္လွ်င္ ၅ ေယာက္ လူ႐ုပ္ကေလးမ်ားႏွင့္ ေဘာလံုးကန္ေသာ သေဘာမ်ိဳး ႐ုပ္ေသဂိမ္းစက္ Handy Game ကေလးျဖစ္သည္။ မံု႐ြာၿမိဳ႕လယ္ စတိုးဆိုင္တစ္ခု၏ မွန္ဗီ႐ိုထဲတြင္ျဖစ္၏။ ေဈးအလြန္ႀကီးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ပူဆာအပ္ေသာ ကစားစရာမဟုတ္မွန္းလည္း သိသည္။ ထိုဂိမ္းစက္ငယ္ကို လေပါင္းမ်ားစြာ အိပ္မက္မက္ခဲ့ဖူးသည္။

အသက္ ၁၀ ႏွစ္တြင္ အတံုးဆက္ေသာ Tetris ဂိမ္းစက္ကေလး တစ္ခုအပိုင္ရသည္။ ၁၃ ႏွစ္တြင္ တီဗီႏွင့္ခ်ိတ္ကစားေသာ ေခတ္သစ္ အီလက္ထ႐ြန္နစ္ဂိမ္းကို စေဆာ့ခဲ့သည္။ အလြန္သေဘာက်ၿပီး စြဲလမ္းေတာ့သည္။ ယင္းမွာ Family Game ဟု ေခၚၾကေသာ ယေန႔အခါ VCD/DVD Player မ်ားတြင္ အပိုအေနႏွင့္ အလကားေထာက္ပံ့ ထည့္သြင္းေပးထားသည့္ ဂိမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္ကေတာ့ Family ဂိမ္းစက္တြင္ ေကာ္ႏွင့္လုပ္ထားသည့္ 4 in 1/8 in 1 ဂိမ္းေခြမ်ားကို အေပၚမွေထာင္ကာ ဖိထိုးစိုက္ၿပီး ကစားၾကရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေဖသည္ ညစဥ္ညတိုင္း အလုပ္ၿပီးခ်ိန္ စာက်က္ၿပီးခ်ိန္ဆိုလွ်င္ တီဗီေရွ႕ေရာက္သည္။ အာႏိုးရမ္ဘိုပစ္သည္။ အေမကဆူမွ အိပ္ရာဝင္ၾက၏။ အိပ္မက္ထဲတြင္ မႏိုင္ေသးေသာ အခန္းမ်ားကို ဆက္တိုက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဆယ္ေက်ာ္သက္ငယ္ငယ္ကား ေသနတ္ပစ္ဂိမ္းမ်ားႏွင့္ မာရီယိုတို႔ျဖင့္ ကုန္လြန္ေလသည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ႀကီးႀကီးသို႔ ေရာက္ေသာ္ ဗီဒီယိုဂိမ္းဆိုသည္ ေပၚလာ၏။ Nintendo ကုမၸဏီမွထုတ္ေသာ စက္အသစ္ႏွင့္ အေခြအသစ္ျဖစ္သည္။ သိသာေလာက္ေအာင္ ဂိမ္းေလာကအဆင့္တစ္ခုသို႔ တိုးတက္ေျပာင္းလဲျခင္းလည္း ျဖစ္၏။ ယေန႔ Wii Game, Pokemon, Nintendo Switch, 3Ds တို႔၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္ေသာ Nintendo မွာ ဂိမ္းေလာက၏ ေျပာင္းလဲတိုးတက္ျခင္း ျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ ခ်န္ထားမရေလာက္ေအာင္ အေရးပါသူျဖစ္ပါသည္။ ၉ တန္း ေရာက္ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္လည္း Nintendo ဂိမ္းစက္ႏွင့္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ဂိမ္းမ်ားသည္ ကစားရ အလြန္ေခ်ာေမြ႔လာၾကသည္။ ဂိမ္းလက္ကိုင္တြင္ လက္ညႇိဳးခလုတ္ႏွစ္ဖက္လည္း စပါလာသည္။

ေကာလိပ္စတက္ေသာ္ ယေန႔ေခတ္ေပၚ ဂိမ္းစက္မ်ား၏ ပထမဆံုးမ်ိဳးဆက္ျဖစ္ေသာ CD disc ထည့္ရသည့္ စီဒီဂိမ္းေခၚ Sony ကုမၸဏီ၏ Play Station 1 စက္မ်ား အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ေပၚထြက္လာသည္။ ဂိမ္းဆိုင္မ်ားမွာလည္း ကြမ္းယာဆိုင္လိုအဆင့္မွသည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ အဆင့္မ်ိဳးသို႔ တိုးတက္လာၿပီး အရည္အေသြးေရာ အေရအတြက္ပါ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ေျပာင္းလဲၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ အီလက္ထ႐ြန္နစ္ဂိမ္းမ်ားကို မက္မက္စက္စက္စြဲလမ္းေသာ လူငယ္မ်ိဳးဆက္တစ္ခု ကမၻာႀကီးႏွင့္တစ္ေျပးညီ ျမန္မာျပည္တြင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ယင္းမ်ိဳးဆက္ဝင္ျဖစ္၏။

ဂိမ္းေလာကသည္ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရးမွစကာ ဘာသာေရးအထိပင္ နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ လူရာဝင္ေလာက္ေအာင္ စည္စည္ပင္ပင္ ျဖစ္တည္လာသည္။ ဂိမ္းေလာက၏ စိန္ေခၚသံမ်ားလည္း ဆူညံလာသည္။ ကိုရင္တိတ္က ဦးဇင္းဉာဏ္ကို ဂိမ္းဖိုးရွင္းေၾကး ေဘာကန္ဖို႔ စိန္ေခၚသည္။ ပိစိက ဦးေဇာ္ကို လက္ဖက္ရည္ေၾကး ေျမေခြးကားေမာင္းဖို႔ စိန္ေခၚသည္။ Sony ကုမၸဏီႀကီးကိုလည္း Microsoft အပါအဝင္ အျခားေသာကုမၸဏီမ်ားက စိန္ေခၚလာၾကသည္။

ေဘာလံုးကန္ေသာဂိမ္းမ်ားမွာ လူမ်ားစြာကို ဖမ္းစားခဲ့သည္။ ေဘာလံုးသမားတစ္ဦးစီကို ပံုေဖာ္ေပးသည္အထိ အေသးစိတ္က်လာသည္။ နပန္းသတ္ပြဲ တိုက္ခိုက္ေရးပြဲမ်ားမွာလည္း ပိုျပည့္စံုၿပီး သဘာဝက်လာသည္။ အင္ပါယာထူေထာင္ေသာ စစ္ဘုရင္လို ဗ်ဴဟာ (Strategy) ဂိမ္းမ်ားလည္း စေပၚေပါက္လာသည္။ Harvest Moon က မိန္းကေလးမ်ားကိုပါ ဂိမ္းစြဲေစသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အဖ်ားရွိန္ ျမင့္တက္လာၾကေတာ့သည္။

ေရနံဂိမ္း ေခၚၾကေသာ EA ၏ Red Alert/command & Conquer ဂိမ္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ စြဲၾကသည္။ ကိုယ့္စခန္းႏွင့္ စစ္တပ္ကို ထူေထာင္ၿပီး ကိုယ့္ဘာသာေငြရွာကာ အျခားတပ္စခန္းကို တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ဖို႔ ႀကိဳးစားရေသာ ဂိမ္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ RTS (Real Time Strategy)Game မ်ား၏ ပထမဆံုးမ်ိဳးဆက္ ဘိုးေအႀကီးျဖစ္ေလသည္။ သူ၏ တီတြတ္မ်ားကား ယေန႔ေခတ္၏  COC (Clash of Clan) တို႔လို ဂိမ္းမ်ားျဖစ္ၾက၏။ စီဒီေခတ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Command ဂိမ္းစြဲခဲ့ၾကပံုမွာ အမွတ္တရရွိလွသည္။

ေသာၾကာေန႔ ေန႔လယ္ထမင္းစားၿပီးသည္ႏွင့္ ေက်ာင္းေျပးၿပီး ဂိမ္းဆိုင္ေရာက္ေတာ့သည္။ ဆိုင္တြင္ ၾကာၾကာထိုင္ႏိုင္မည့္ ေနရာေကာင္းေ႐ြးၿပီးလွ်င္ တီဗီႏွစ္လံုးကို ႀကိဳးႏွင့္ဆက္ရသည္။ တစ္ေယာက္တီဗီကို တစ္ေယာက္မျမင္ရေအာင္ အလယ္တြင္ ပုဆိုးတို႔၊ ဖ်ာတို႔ကိုျဖန္႔ကာ ကာထားရသည္။ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းမ်ား မေပၚေသးေသာေခတ္၏ ရင္ခုန္စရာမ်ားလည္း ျဖစ္ပါ၏။ ေသာၾကာညေနမွ စလိုက္ေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္၏ ေရနံ Command တိုက္ပြဲမ်ားမွာ စေနတစ္ေန႔လံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးေနာက္ တနဂၤေႏြညတိုင္မွ အဆံုးသို႔ေရာက္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ နာရီကား ဂိမ္းဆိုင္ေရွ႕မွ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ႏွင့္ ဝက္သားတုတ္ထိုးဆိုင္ျဖစ္သည္။ ဆိုင္ေရွ႕လွမ္းၾကည့္လိုက္၍ မုန္႔ဟင္းခါးသည္ကိုျမင္လွ်င္ မနက္ျဖစ္၏။ မုန္႔ဟင္းခါး ၂ ပြဲေလာက္ မွာစားလိုက္မည္။ ေၾကာဆန္႔ရင္း ဆိုင္ေရွ႕ၾကည့္မိခ်ိန္ တုတ္ထိုးဆိုင္ဖြင့္ေနၿပီဆိုလွ်င္ ညေနျဖစ္၏။ တုတ္ထိုးႏွင့္ထမင္းေၾကာ္ မွာစားမည္။ ထိုသံသရာ ႏွစ္ပတ္လည္ၿပီဆိုလွ်င္ တနဂၤေႏြညျဖစ္၏။ “နက္ျဖန္ေက်ာင္းတက္ရမယ္... ေတာ္စို႔ ...ျပန္စို႔” တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေျပာကာ ထဖို႔ႀကိဳးစားရသည္။ “ေတာ္စို႔ ... ျပန္စို႔” ခုနစ္ခါေလာက္ေျပာၿပီးလွ်င္ ေနာက္ဆံုးပြဲကို တိုက္၏။ တစ္ေယာက္ပခံုး တစ္ေယာက္ဖက္ကာ အေဆာင္သို႔ ျပန္ရသည္။ လမ္းတြင္ လဲမွာစိုးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ထိုကာလမ်ား အဆံုးသတ္သြားပံုမွာလည္း အမွတ္တရပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔တြင္ သူငယ္ခ်င္းလုပ္သူက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွျပန္အလာ သတင္းတစ္ခု သယ္လာသည္။ “ကြန္မန္းဂိမ္းက ကြန္ပ်ဴတာမွာေဆာ့တာ ထြက္ေနၿပီ။ ၿမိဳ႕ထဲက အင္တာနက္ကဖီးေတြမွာ ေဆာ့လို႔ရေနၿပီ။ တအားမိုက္တာပဲ။ အ႐ုပ္ေလးေတြက ေသးေသးေလးေတြနဲ႔ အေသးစိတ္ကို ၾကည္လင္ေနေရာ။ ဂတ္တလင္းဂန္းဆိုတဲ့ စက္ေသနတ္က ေလယာဥ္ေတြကိုပစ္ခ်တာ ဒက္ဒက္ဒက္ဒက္နဲ႔။ ဗီတူးဒံုးပ်ံႀကီးက ပစ္လိုက္ရင္ မီးခိုးေတြထြက္ၿပီး ႐ႊီဆို ရန္သူ႔စခန္းထဲကို က်သြားတာ ဒါမ်ိဳး”။ . . .

ေနာက္တစ္ေန႔မွစ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂိမ္းပလက္ေဖာင္း ေျပာင္းေလသည္။ ေဆးလိပ္နံ႔၊ ေခၽြးနံ႔နံေသာ ပူအိုက္သည့္ ဂိမ္းဆိုင္မ်ားကိုထားခဲ့ကာ အဲကြန္းႏွင့္ ယမ္ယမ္ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ရေသာ အင္တာနက္ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းခန္းမ်ားသို႔ တစ္ေကြ႔ခ်ိဳး လမ္းေျပာင္းေမာင္းၾက၏။ ပလက္ေဖာင္းအသစ္မွာ ကြာလတီေကာင္းသေလာက္ ေဈးလည္းေကာင္းသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ၁ နာရီ ၂၀၀၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။ နယ္မွေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္၏ တစ္လစာမုန္႔ဖိုး သံုးေသာင္း၊ ေလးေသာင္းႏွင့္ အနားကပ္ရန္ ခက္လွပါသည္။ နာရီဝက္ေဆာ့ရန္အတြက္ ဘတ္စ္ကားတစ္နာရီေက်ာ္ကို ေျခေတာင့္ခံ စီးရသည္။ အဲကြန္းနံ႔သင္းေသာ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းခန္းမ်ားမွာ တစ္နည္း အိပ္မက္ဆန္သည္။

ေဆးတကၠသိုလ္ (၂) ၏ ေလးထပ္ေဆာင္အသစ္ အေပၚဆံုးတြင္ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္ ရွိ၏။ အမ်ားသံုးရန္အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ အနည္းငယ္ရွိသည္။ ဂိုဏ္းတူ အတန္းႀကီးစီနီယာမ်ားက ဂိမ္းခိုးသြင္းထားၾကသည္။ စာၾကည့္တိုက္မွဴးေဝးေဝးမွာ ဂိမ္းခိုးေဆာ့ရ၏။ အနားသို႔လာလွ်င္ ေဆးစာအုပ္ေတြ ဖတ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရသည္။ ၁ နာရီ ၂၀၀၀ မတတ္ႏိုင္ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ငမြဲမ်ားမွာ စာၾကည့္တိုက္ကတ္ ေျပးလုပ္ၿပီး ေဆးစာအုပ္ အထူႀကီးေတြငွားကာ စာၾကည့္တိုက္မွဴးကို အယံုသြင္းရသည္။ စာအုပ္အထူႀကီးမ်ား ေခါင္းေပၚ႐ြက္ၿပီး ေလးထပ္တိုက္ကို အတက္အဆင္းလုပ္ကာ လွ်ာထြက္ေနလ်က္က စီနီယာေနာင္ေတာ္မ်ားကို ဖားရသည္။ အခန္႔သင့္ေသာ ေန႔မ်ားတြင္ နာရီဝက္ တစ္နာရီ ေဆာ့ခြင့္ရတတ္ပါသည္။

ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ အင္တာနက္ဂိမ္း ေဈးမ်ားက်ေစရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆုေတာင္းၾကသည္။ အလြန္လ်င္ျမန္ေသာ အိုင္တီေခတ္၏ ေကာင္းကြက္တစ္ခုမွာ အေျပာင္းအလဲ အလြန္ျမန္ျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္လြန္းသျဖင့္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္မရသူမ်ား ျပင္ဆင္ရန္ အားမထုတ္သူမ်ား က်႐ံႈးၾကသည္။ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းမ်ား၏ တစ္နာရီေဈးမွာ မွန္မွန္က်ဆင္းသည္။ က်ဆင္းေနစဥ္တြင္ပင္ ပလက္ေဖာင္းအသစ္ တစ္ခုက ထပ္ေပၚလာျပန္သည္။ P2 ဟုေခၚေသာ Sony ၏ Game Console စက္သစ္ Play Station 2 ေပၚထြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္ဆန္လြန္းေသာ အိုင္တီေခတ္ေရစီးကို မီေအာင္မကူးခတ္ႏိုင္သူမ်ားၾကားတြင္ Play Station 2 သည္ ကမၻာလံုးခ်ီေအာင္ျမင္မႈ ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။

P2 ၏ စြမ္းေဆာင္ရည္သည္ Hardware ႏွင့္ Software ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးတြင္ ယေန႔ေခတ္၏ ေနာက္ဆံုးမ်ိဳးဆက္ ဂိမ္းမ်ားကို စိန္ေခၚႏိုင္ဆဲျဖစ္သည္။ ယေန႔တြင္ X box ႏွင့္ Wii စေသာ ကိုယ္ပိုင္ ဂိမ္းသီးသန္႔စက္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ တစ္ပါးသူ၏ OS ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ယူေသာ ဖုန္းဂိမ္းကြန္ပ်ဴတာ ဂိမ္းမ်ားသည္လည္းေကာင္း Sony ကိုယ္တိုင္၏ 4 အထိရွိလာၿပီျဖစ္ေသာ Play Station ေနာက္မ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း P2 ၏ ေျပာင္းလဲမႈထက္ ပိုမိုသိသာထင္ရွားေသာ ေတာ္လွန္ေဖာက္ထြက္မႈမ်ိဳး မလုပ္ႏိုင္ေသးေပ။ Nintendo ၏ Wii သည္ ေဖာက္ထြက္ေျပာင္းလဲမႈ အသစ္အတြက္ ႀကိဳးစားခ်က္ျဖစ္သည္။ ဂိမ္းေဆာ့ျခင္းသည္ ထိုင္ေနရၿပီး က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစသည္ဆိုေသာ ေပးခ်က္ကို ေျပာင္းျပန္လွန္ရန္အထိ ႀကိဳးစားသည္။ တစ္ကိုယ္လံုးလႈပ္ရွားေစၿပီး က်န္းမာေရးႏွင့္ညီၫြတ္ေသာ ဂိမ္းမ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ဂုဏ္သိကၡာအရ ေအာင္ျမင္ေကာင္း ေအာင္ျမင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဂိမ္းေလာကတစ္ခုလံုးကို တစ္ဆစ္ခ်ိဳး မေကြ႔ႏိုင္ခဲ့ပါ။

P2 မွာ သူ႔ေခတ္တြင္ ဂိမ္းေလာကတစ္ခုလံုးကို ခ်ိဳးေကြ႔ေစခဲ့သူျဖစ္သည္။ P1 ႏွင့္ Nintendo ဂိမ္းစက္မ်ားကို လႊင့္ပစ္ေစသည္။ ေဘာလံုးကန္ေသာ ဂိမ္းမ်ားသည္ ျပင္ပေလာကႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းနီးပါး ျဖစ္လာသည္။ ဂိမ္းေဆာ့ရျခင္းသည္ အႏုပညာဆန္ေလာက္ေအာင္ ေခ်ာေမြ႔ညင္သာလာသည္။ GTA လိုဂိမ္းမ်ားသည္ စိတ္ကူးယဥ္ေလာကအတုကို ပီပီျပင္ျပင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္လာသည္။ လက္မႏွင့္ပြတ္ထိန္းရေသာ Orientation ခလုတ္ေပၚေပါက္လာၿပီး တုန္ခါမႈပါဝင္လာသည္။ အာ႐ံု ၃ ပါးမွသည္ အာ႐ံု ၄ပါးအထိ ကပ္ၿငိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္လာသည္။ ေဈးႏႈန္းမွာလည္း ထိုေခတ္ကြန္ပ်ဴတာမ်ားထက္ မ်ားစြာသက္သာသျဖင့္ ဂိမ္းေဈးကြက္ႀကီး တစ္ခုလံုးနီးပါးကို သိမ္းပိုက္ခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ မိုဘိုင္းလ္စမတ္ဖုန္းမ်ား မေပၚေသးပါ။ P2 ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာအင္တာနက္ဟူ၍ ဂိမ္းပလက္ေဖာင္းႀကီး ၂ ခုတြင္ ဂိမ္မာမ်ားျပည့္ေနသည္။ အင္တာနက္ဆိုင္မ်ား ၁ နာရီ ၇၀၀ က်ပ္အထိ ေဈးက်လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေပ်ာ္သည္။ အင္တာနက္ဆိုင္မ်ား မိႈလိုေပါက္လာသည္။ အိုင္တီေခတ္ႀကီးသည္ ဘတ္စ္ကားမစီးရေတာ့ဘဲ အေဆာင္လမ္းထိပ္အထိ ေရာက္လာသည္။ Red Alert ၏ Yuri's Revange တြင္ စီးေမ်ာၾကသည္။ နည္းနည္းေညာင္းလာလွ်င္  Counter Strike ပစ္မည္။ တစ္ခါေသာ္ Counter ပစ္ေနစဥ္  Ping Gyi ဆိုသူကို ဝိုင္းဆဲၾကသည္၊ ဘယ္သူမွန္းေတာ့မသိ။ “ဘယ္သူလဲကြ ပင္ႀကီး ပစ္ပါေတာ့လားကြ”၊ “ပိန္ႀကီး အေျခာက္လားကြ ပုန္းမေနနဲ႔”၊ “ငိုးမ ပိန္ႀကီး ငေၾကာက္”။ ကစားပြဲႀကီးၿပီးေသာအခါ ဆိုင္ေထာင့္ေခ်ာင္ကေလးမွ ထလာေသာ ေက်ာင္းမွ Demonstrator ဆရာပိုင္ႀကီးကို ေတြ႔ၾကသည္။ ဟာ ဆရာကန္ေတာ့ ကန္ေတာ့ဟုဆိုကာ လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့ၾကရ၏။ ဆရာက “ငါ ပုန္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူးကြာ”ဟု ၿပံဳးစိစိႏွင့္ဆိုသည္။ အတန္းမတူ၊ အသက္မတူေသာ္လည္း ဂိမ္မာခ်င္းတူလွ်င္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သည္။...

ၿမိဳ႕ထဲတြင္ တိုက္ခန္းရွိေသာ သူငယ္ခ်င္းကို မ်က္ႏွာလုပ္ၿပီး ကပ္ေပါင္းရသည္။ ၿမိဳ႕ထဲရွိ အင္တာနက္ဆိုင္မ်ားက ေဈးသက္သာၿပီး ကြာလတီကလည္း ပိုေကာင္းေသာေၾကာင့္ ေငြစုလူစုၿပီးလွ်င္ ၂ ညအိပ္ ၃ ညအိပ္ တိုက္ပြဲဝင္ဖို႔ခ်ီတက္ၾကသည္။ ေမာင္ခိုင္လမ္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စားက်က္ျဖစ္၏။ အတန္းႀကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် ဂိမ္းေလာကတြင္ ဆရာႀကီးျဖစ္လာၿပီး ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္နည္းကာ ဂိမ္းဆိုင္ထိုင္ခ်ိန္ မ်ားလာသည္။ အလုပ္သင္ဆရာဝန္ႏွင့္ ဘြဲ႔ရၿပီးခ်ိန္မ်ားတြင္ အခ်ိန္ႏွင့္ေငြ ပိုလွ်ံလာရာ လူကိုပို၍ ဂိမ္မာပီသေစေတာ့သည္။

စြဲလမ္းခဲ့ရေသာ ဂိမ္းမ်ားမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္အတူ အသက္ႀကီးလာသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပို၍ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္လာၾကသည္။ EA ၏ ကြန္မန္းဂိမ္းသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ General ဟူေသာ နာမည္ေက်ာ္ ဂိမ္းတစ္ခု ျဖစ္လာသည္။ ပကတိစစ္ေျမျပင္အတိုင္း စစ္ပြဲမ်ားကို ျဖတ္သန္းရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား မခြဲေခ်။

ဂိမ္းႀကိဳက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ Play Station Portable ဆိုေသာ သယ္သြားလို႔ရသည့္ ဂိမ္းစက္ငယ္ကို ဝယ္ခဲ့သည္။ ေဆး႐ံုသြားလွ်င္ ဂိမ္းစက္ကေလးပါသည္။ ေဆးခန္းထိုင္လွ်င္လည္း ဂိမ္းစက္ကေလးပါသည္။ ယင္းမွာ စမတ္ဖုန္း မေပၚေသးေသာေခတ္တြင္ ဖုန္းေျပာမရသည္မွလြဲလွ်င္ ယခုေခတ္ စမတ္ဖုန္းအတိုင္းသာ ျဖစ္၏။ နယ္ေဝးသို႔ တာဝန္က်ေသာအခါ ထိုဂိမ္းစက္ကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝ ေန႔ရက္မ်ားစြာကို စိုေျပကာ အဓိပၸာယ္ရွိေစခဲ့ဖူးသည္။

နယ္ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕တြင္ တာဝန္က်စဥ္က ေဆး႐ံုတစ္႐ံုလံုးတြင္ အမ်ိဳးသားဆရာဝန္ ၂ ဦးသာရွိရာ က်န္တစ္ဦးမွာ ဦးေလးအ႐ြယ္ ေမ့ေဆးအထူးကု ဆရာဝန္ျဖစ္သည္။ ၂ ဦးတည္းသာ အေဖာ္လုပ္ေနရသျဖင့္ အလြန္ပ်င္းဖြယ္ေကာင္းေသာအခါ ဂိမ္းအတူေဆာ့ရန္ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာႀကီးကို ဆြယ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဂိမ္းမ်ားအေၾကာင္း တမ်ိဳးၿပီးတမ်ိဳး ေျပာျပရာ ဆရာႀကီးမွာ သိလည္းမသိ၊ ဝါသနာလည္းမပါ။

“ဆရာတို႔အ႐ြယ္က် အသက္ႀကီးသြားေတာ့ ဂိမ္းေတြကို သိပ္ စိတ္မလႈပ္ရွား မခံစားရေတာ့ဘူး ထင္တယ္ေနာ္”ဟု တစ္ခါတြင္ဆိုမိရာ ထိုစဥ္က ဆရာႀကီးျပန္ေျပာေသာ စကားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္နားစြဲမိသည္။

“ဒါေပါ့။ ဘဝႀကီးတစ္ခုလံုးက ဂိမ္းႀကီးျဖစ္ေနမွေတာ့ဗ်ာ၊ အိမ္က သားသမီးကိစၥ၊ စီးပြားေရးကိစၥေတြနဲ႔တင္ ခင္ဗ်ားဂိမ္းထက္သာေနၿပီ။ ခင္ဗ်ားဂိမ္းက ႐ံႈးလို႔ျဖစ္တယ္၊ ဟိုဟာေတြက ႐ံႈးလို႔မျဖစ္ဘူးေလ။ ခင္ဗ်ားဂိမ္းကို ဘယ္မွာ စိတ္ဝင္စားႏိုင္မလဲ။ ခင္ဗ်ားလည္း ငယ္ေသးလို႔ပါ၊ ႀကီးလာရင္ တကယ့္ဂိမ္းႀကီးေတြနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ ဒီဂိမ္းေတြ မေဆာ့ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး”ဟု ဆိုခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္မွစ၍ မိမိဘာသာ သေဘာတက်ႏွင့္ လက္ခံထားခဲ့ေသာ ဂိမ္မာဆိုသည့္ စကားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေတြးဆင္ျခင္မိပါသည္။ လူတိုင္းသည္ပင္ ဆိုင္ရာပြဲမ်ားကိုယ္စီ ဆင္ႏႊဲေနၾကေသာ ဂိမ္မာမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါသလား။ အီလက္ထ႐ြန္နစ္ဂိမ္း စြဲလမ္းသူမ်ားမွာ တကယ့္ေလာကႀကီးထဲမွ ဘဝဂိမ္းမ်ားကို ေရွာင္ဖယ္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသလား။ အေရးႀကီးေသာ ဘဝကစားပြဲကို အႏိုင္တိုက္ရမည့္ အဖိုးတန္အခ်ိန္မ်ားကို ဉာဏ္တိမ္တိမ္ႏွင့္ ျဖဳန္းတီးေနသူမ်ား ျဖစ္ၾကသလား။ . . .

ဂိမ္းဆန္႔က်င္သူမ်ား ေထာက္ျပၾကသည့္အတိုင္း က်န္းမာေရးကိုစေတးၿပီး ခ်ိဳၿမိန္ေသာအသက္အ႐ြယ္ကို လႊင့္ပစ္သူမ်ားဆိုသည္မွာ မွန္ႏိုင္ပါသလား။

Dota ေခတ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ဘဝတိုက္ပြဲမ်ားတြင္နစ္ျမဳပ္ရင္း ကၽြန္ေတာ္၏ ဂိမ္းမာပီသေသာနာရီမ်ား ပါးလ်လာေၾကာင္း သတိျပဳမိပါသည္။ စမတ္ဖုန္းကေလးထဲရွိ ဂိမ္းမ်ားႏွင့္အတူ ဘဝတိုက္ပြဲႏြံမ်ားမွ ေခါင္းေဖာ္ႏိုင္ခ်ိန္တြင္ ေမးခြန္းမ်ားကိုေျဖရန္ ႀကိဳးစားသည္။ အခ်ိဳ႕ေမးခြန္းမ်ားကို မေျဖႏိုင္ေသးေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အတြက္ ေပးခ်က္အသစ္မ်ားကို ရွာေဖြႏိုင္ခဲ့သည္။ 

ဂိမ္မာမ်ားသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရန္ က်င့္သားရေနသူမ်ားျဖစ္သည္။ တိုက္ပြဲတစ္ခုအေပၚ မိမိႏိုင္ႏိုင္ေျခ ႐ံႈးႏိုင္ေျခကို ေကာင္းစြာ ႀကိဳေတြးခန္႔မွန္းႏိုင္သည္။ ဇြဲေကာင္းဖို႔လိုသည့္အခါ ေျပာင္ေျမာက္စြာ ဇြဲေကာင္းရသည္။ ဉာဏ္တိမ္သူမ်ား ဂိမ္မာမျဖစ္ႏိုင္။ ယခုစာေရးေနခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ့္ထံတြင္ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေသာ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ လက္ပ္ေတာ့ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုး ရွိေနသည္။ မေဆာ့ျဖစ္ေတာ့ေသာ Play Station Portable ဂိမ္းစက္ကေလး ရွိသည္။ ဂိမ္းေဆာ့ရန္အတြက္ အဆင္ေျပေသာ မ်က္ႏွာျပင္က်ယ္က်ယ္ႏွင့္ စမတ္ဖုန္းတစ္လံုးလည္း ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဖုန္းထဲတြင္ ယေန႔ေခတ္၏ ေနာက္ဆံုးေပၚ ဂိမ္းအခ်ိဳ႕ရွိေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္မေျပာေသာ္လည္း သိႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက စြဲလမ္းခဲ့ေသာဂိမ္းမ်ား၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေျမးျမစ္မ်ားလည္း ပါၾကသည္။ ညအိပ္ရာမဝင္မီ လုပ္ေဆာင္ရန္ရွိသည္မ်ား မေမ့မေလ်ာ့ လုပ္ေဆာင္ရပါသည္။ အိပ္ရာႏိုးလွ်င္ မ်က္ႏွာမသစ္မီ ဂိမ္းမ်ားမွ ျပဳဖြယ္ရွိသည္မ်ားကို ဦးစားေပးေဆာင္႐ြက္ရသည္။

ဂိမ္းေဆာ့ျခင္းမွာ ဘုရားဝတ္ျပဳသကဲ့သို႔ပင္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေန႔စဥ္ ျပဳဖြယ္ေဆာင္တာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ဘဝဂိမ္းမ်ားအေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့ဖူးေသာ ဆရာႀကီးအ႐ြယ္နားသို႔ ကပ္လာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကား မရင့္က်က္ေသးေပ။ ဂိမ္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္လႈပ္ရွားေစလ်က္ပင္ ရွိေသးသည္။ ခ်ိဳၿမိန္ေသာအ႐ြယ္မ်ား ကုန္လြန္စျပဳလာေသာ္လည္း စေတး၍ မတင္းတိမ္ႏိုင္ေသးဘဲ ရွိလ်က္ပင္။

ဘဝ၏တိုက္ပြဲမ်ားကို မေရွာင္လႊဲေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ဖုန္းမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွ တိုက္ပြဲမ်ားကိုလည္း အႏိုင္တိုက္ရန္ စိတ္အားထက္သန္လ်က္ပင္ ရွိေသးသည္။ ဂိမ္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမာင္းႏွင္ေနဆဲပင္ျဖစ္၏။ ဤကား “ဂိမ္မာ” ပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သတည္း။ ဉာဏ္ေကာင္းဖို႔ေတာ့ လိုသည္။ 

(ယကၡ) ရဲႀကီး