News

POST TYPE

OPINION

ေျဗာက္ ေလာ္စပီကာႏွင့္ တာဝန္သိမႈ
19-Oct-2016

သီတင္းကြၽတ္မတိုင္မီ တစ္လအလိုကပင္ နားကြဲမတတ္ ဆူညံေနသည့္ ေျဗာက္အိုးကြဲသံမ်ားက အစိုးရသစ္၏ ေျပာင္းလဲခ်ိန္ တန္ၿပီေဆာင္ပုဒ္ကို ေလွာင္ေျပာင္ေနေရာ့လား။ သည္ႏွယ္ေခတ္ ေျဗာက္မ်ားကလည္း အသံေအာင္ပါဘိ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္တုန္းက ေျဗာက္ေတြႏွင့္မ်ား လားလားမဆိုင္။ ေၾသာ္ ... တ႐ုတ္ေျဗာက္ေတြ။

ေဆးလိပ္ဘူး ဝယ္ေနက်ဆိုင္ကို ေရာက္ခဲ့ေတာ့လည္း ေျဗာက္ေတြ ခင္းက်င္းထားသည္က ဆိုင္ေရွ႕ လူျမင္ကြင္းဝယ္ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း။ ထိုစဥ္မွာပဲ “ေျဗာက္ မေရာင္းခ်ရ၊ မေဖာက္ရ၊ အေရးယူမည္”တဲ့ ... ေၾကညာသံ ၾကားေနရသည္။ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလျခင္း။ ဆိုင္ရွင္ ေကာင္မေလးကို ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ေၾကညာခ်က္က သူမႏွင့္ မဆိုင္သလို။ “ေျဗာက္ေတြ အားေပးသြားပါဦးလား... အစ္ကို”တဲ့ေလ။

ကြၽန္ေတာ့္အိမ္နား ေရာက္ေတာ့လည္း ေျဗာက္သံေတြက တိုက္ပြဲျဖစ္သည့္အလား ဆူညံပြက္ေလာ ႐ိုက္ေနၿပီ။ ညေနခ်ိန္ ေမွာင္ႏွင့္မည္းမည္း ကြၽန္ေတာ့္ ဆိုင္ကယ္ေရွ႕သာ ႐ုတ္တရက္ ေျဗာက္ကြဲခဲ့ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ မေတြးဝံ့ၿပီ။ အမ်ားစုက ေက်ာင္းသား လူငယ္လူ႐ြယ္ေတြ။ သူတို႔အတြက္ကေတာ့ ေပ်ာ္စရာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါမည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ပါးသူတို႔အတြက္ ႀကီးစြာေသာ အေႏွာင့္အယွက္ ဆိုသည္ကား သူတို႔ ခံစား နားလည္ႏိုင္ဦးမည္ မဟုတ္။

အကယ္၍မ်ား ႏွလုံးေရာဂါရွိသူအနား ႐ုတ္တရက္ ေျဗာက္ကြဲခဲ့ေသာ္ ဘာျဖစ္ႏိုင္သနည္း။ ညႀကီး အခ်ိန္မေတာ္ ေျဗာက္သံက်ယ္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမ်ား၊ လူမမာမ်ား၊ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ေမြးကင္းစ ကေလးမ်ားအတြက္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေပဘူးလား။ ေျဗာက္သံမ်ား ဆူညံေပါက္ကြဲေနရာ လမ္းမထက္မွာ လမ္းသြား လမ္းလာမ်ားအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေပဘူးလား။ မီး႐ွဴးမီးပန္းမ်ားေၾကာင့္ မီးေဘးအႏၲရာယ္ မျဖစ္ႏိုင္ၿပီလား။ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြား အေနႏွင့္ တြက္ျပန္ေသာ္လည္း လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားကပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ၏ သယံဇာတမ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက တရားဝင္နီးပါး ရယူသြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထံ အခြန္မဲ့ ေျဗာက္အိုးေတြ၊ ဆိုင္ကယ္ေတြ တရားမဝင္ ဝင္လာသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ႈံးပါသည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ ေျဗာက္အိုး ျပႆနာက မည္သူတို႔တြင္ တာဝန္ရွိသလဲ စဥ္းစားမိသည္။ အနီးဆုံး တာဝန္ရွိသူမ်ားမွာ ေျဗာက္အိုး ေဖာက္သူမ်ားႏွင့္ ေရာင္းခ်သူမ်ား ျဖစ္သည္။ သူတို႔ လူမႈတာဝန္မဲ့သည္။ ေျဗာက္ေဖာက္သူကလည္း မိမိတို႔ေပ်ာ္ဖို႔ တစ္ခုသာ ၾကည့္သည္။ ေျဗာက္ေရာင္းခ်သူမ်ားကလည္း မိမိတို႔ ေငြေၾကး အက်ဳိးအျမတ္ တစ္ခုတည္းသာ ၾကည့္သည္။

မိမိတို႔ တပည့္ သားသမီးမ်ားအေပၚ ေျပာဆို ဆုံးမမႈ မရွိသည့္ လူႀကီး မိဘ ဆရာသမားမ်ားတြင္လည္း တာဝန္ရွိေပသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ႀကံဳဖူးပါသည္။ ေဘာ္ဒါေဆာင္ ဖြင့္ထားသည့္ အသိက်ဴရွင္ဆရာ တစ္ဦးက သီတင္းကြၽတ္ခ်ိန္ခါမ်ားတြင္ မိမိတပည့္မ်ား လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ပါေစဟု လႊတ္ေပးထားသတဲ့။ ကြၽန္ေတာ့္ေဘးအိမ္မ်ားက မိဘမ်ားကလည္း မိမိတို႔ သားသမီးမ်ား ေျဗာက္ေဖာက္ ဆူညံေနသည္ကို ကန္႔ကြက္ ဆုံးမသည္ မေတြ႔မိ။ အခ်ဳိ႕မိဘမ်ား ဒီအခ်ိန္ေလးပဲ သူတို႔ ေပ်ာ္ခြင့္ရတာဆိုၿပီး ေျဗာက္ဖိုးပင္ ေပးလိုက္ေသးသည္။ “ကေလးေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ပါေစ... ကိုၿငိမ္းေမာင္ရယ္”ဆိုတဲ့ ဇာတ္ဝင္စကားေလးသာ ၾကားေယာင္မိေတာ့သည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားမွာလည္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက မိမိတို႔ တပည့္မ်ားကို ေျဗာက္ မေဖာက္သင့္ေၾကာင္း ထည့္သြင္း ဆုံးမသည္ဟု မသိမၾကားမိေသး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ လူမႈတာဝန္သိမႈ ကင္းမဲ့ေနသည္မွာ ၾကာၿပီပဲေလ။

ေျဗာက္ေရာင္းခ်ပါက အေရးယူမည္ဟု ေၾကညာသည္ကေတာ့ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အစဥ္အလာ မပ်က္သည္ကား အရပ္သား အစိုးရသစ္၏  ပထမဆုံး သီတင္းကြၽတ္ခ်ိန္ခါအထိပင္။ ေၾကညာခ်က္အတိုင္း အေရးမယူသည္ကလည္း အရင္အတိုင္း။ ေခါက္႐ိုးက်ဳိး စနစ္ထဲက ေဖာက္မထြက္ႏိုင္ေသးလို႔ဟုဘဲ မွတ္ရေတာ့မည္။ ေျဗာက္ေရာင္းခ်သူတိုင္း အေရးမယူဦးေတာ့၊ အခ်ဳိ႕တစ္ဝက္ေလာက္ စံနမူနာအျဖစ္ အေရးယူျဖစ္လွ်င္၊ ေျဗာက္ေဖာက္သူ အခ်ဳိ႕ေလာက္ ေခၚယူ ဆုံးမႏိုင္လွ်င္ပင္ ခုေလာက္ ဆိုးမည္မထင္။ ဒီေလာက္ကေတာ့ ရဲအင္အား မလုံေလာက္ဟု အေၾကာင္းျပစရာ လိုအံ့မထင္။

ေျဗာက္ျပႆနာ တစ္ခုတည္းကပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ တာဝန္မဲ့တတ္သူေတြ ေတြ႔ရသည္။ ေျဗာက္ေရာင္းခ်သူ၊ ေျဗာက္ေဖာက္သူ၊ လူႀကီး မိဘဆရာမ်ား၊ အေရးယူရန္ တာဝန္ရွိသူ အာဏာပိုင္မ်ား ျဖစ္သည္။ ေရွ႕ဆက္ ေျပာရလွ်င္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္း အသီးသီးရွိ လုံၿခံဳေရး ဝန္ႀကီးမ်ားတြင္ တိုက္႐ိုက္ တာဝန္ရွိသလို အစိုးရအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားတြင္လည္း တာဝန္ မကင္းပါ။ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္႐ုံႏွင့္ ၿပီးစလြယ္ ေဆာင္႐ြက္သြားျခင္းကေတာ့ ယခင္ေခတ္အတိုင္း ေခါက္႐ိုးက်ဳိး ဗ်ဴ႐ိုကရက္ ဆန္လြန္းလွသည္။

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေခၚ ဥပေဒျပဳ အမတ္မင္းတြင္လည္း တာဝန္ရွိပါသည္။ ရဲခ်ဳပ္၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး၊ နယ္စပ္ဂိတ္လုံၿခံဳေရးႏွင့္  စစ္ေဆးေရး တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္သည္။ သို႔ေပမယ့္ သူတို႔ ခမ်ာမွာလည္း အလုပ္ မအားလပ္ၾကရွာေသာေၾကာင့္ လူထုေအာ္သံ ထြက္လာမွ သိရရွာေပမည္။

မီဒီယာ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚက ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္လည္း သႀကၤန္တြင္ လူငယ္မ်ား သ႐ုပ္ပ်က္ ေပ်ာ္ပါးပုံကို မၾကာခဏ ေရးသား ေဖာ္ျပတတ္ၾကေသာ္လည္း ေျဗာက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ ထိခိုက္ပုံကို အက်ယ္တဝင့္ ေရးသား ေဖာ္ျပသည္ဟု မေတြ႔မိေသးေခ်။ ႏိုင္ငံႏွင့္အဝန္း လူေျပာမ်ားေနသည့္ ေလာ္စပီကာ အေၾကာင္းေတာ့ စတင္ ေျပာလာၾကၿပီျဖစ္သည္။

ေျဗာက္သံျဖစ္ေစ၊ ေလာ္စပီကာသံျဖစ္ေစ ပတ္ဝန္းက်င္ ဆူပူမႈ ျဖစ္ေစသည္ကေတာ့ အတူတူသာ ျဖစ္သည္။ ဘုရားပြဲအေၾကာင္းျပၿပီး နံနက္ ၃ နာရီအထိ ဇာတ္ပြဲ က်င္းပသျဖင့္ အိပ္ေရးပ်က္သည္လည္း ႀကံဳခဲ့ဖူးသည္။ ရန္ကုန္မွာရွိစဥ္က ဥပုသ္ေန႔ နံနက္ ၃ နာရီအခ်ိန္ႀကီး ရပ္ကြက္ ဓမၼာ႐ုံက ေလာ္စပီကာသံေၾကာင့္ အိပ္ရာက လန္႔ႏိုးၿပီး မိုးလင္းသည္အထိ အိပ္မရတာလည္း ရွိဖူးသည္။ ဤသို႔ေသာ လူမႈ အေလ့အက်င့္မ်ားက ေခတ္ေဟာင္းတြင္ မွန္ေကာင္း မွန္ႏိုင္ေပမယ့္ ယခုမူကား လူတိုင္း ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားရသည့္ လူမႈေခတ္စနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းေနေပၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္လို ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ားတြင္ အမ်ားစုက နံနက္ ေစာေစာထ အလုပ္ သြားၾကရမည္။ ေလာ္စပီကာ ဆူညံသံမ်ားေၾကာင့္ သူတို႔၏ တစ္ေန႔တာ လူမႈစီးပြားဘဝကို မထိခိုက္ႏိုင္ေပဘူးလား။

ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ေလာ္ျပႆနာမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ မၾကာခဏ ၾကားသိလာရသည္။ မႏၲေလးတြင္ ဆူညံသံ မခံႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံျခားသား တစ္ဦးက ဓမၼာ႐ုံအတြင္း ဝင္ေရာက္၍ ေလာ္စပီကာႀကဳိး ျဖတ္လိုက္သည့္ အမႈမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ Facebook စာမ်က္ႏွာတြင္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသား မွားသည္ဟု အျပစ္တင္သူမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ စည္းကမ္းမဲ့မႈကို အျပစ္တင္သူမ်ားလည္း ေတြ႔ရသည္။ ဥပေဒေၾကာင္းအရ မည္သူမွားသည္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ မပိုင္းျခားလို။ ႏိုင္ငံျခားသား အေနႏွင့္လည္း ေရာမ ေရာက္က ေရာမလို က်င့္သင့္သည္ဟု ေထာက္ျပၾကသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ မည္သို႔ျဖစ္ပါေစ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံသားမ်ားတြင္ လူမႈေရး အသိႏွင့္ က်င့္ဝတ္ အားနည္းေနသည္ကေတာ့ ေပၚလြင္သြားခဲ့သည္။

အဘယ္ေၾကာင့္မ်ား ကြၽန္ေတာ္တို႔တြင္ လူမႈေရး အသိ အားနည္း ေနရပါသနည္း။ ကြၽန္ေတာ္တစ္ဦးတည္း အျမင္အရ ေျပာရလွ်င္ ေခတ္အဆက္ဆက္က အာဏာရွင္ေအာက္တြင္ ေနခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ လူမႈတာဝန္ မသိတတ္ၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္က “တာဝန္သိတတ္ရန္ မလို၊ တို႔တာဝန္ အေရး သံုးပါးသာ သိရန္ လိုသည္၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား အေနႏွင့္ စည္းကမ္းဥပေဒ နားလည္လိုက္နာရန္ထက္ ႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္းရန္ သာလိုသည္” ဆိုသည့္ ေခတ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔စိတ္ဓာတ္ အရည္အေသြးမ်ား ႐ိုက္ခ်ဳိးခံလိုက္ရသည္။

အစိုးရေခတ္ဆိုးေအာက္တြင္ အစိုးရ၏ တာဝန္မဲ့မႈတို႔ကို မေက်မနပ္ အျပစ္တင္ရင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္က တစ္ဦးခ်င္း တာဝန္ မသိတတ္သူမ်ား၊ တာဝန္မဲ့သူမ်ား ျဖစ္လာသည္။ ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးတြင္ စိတ္မပါသည့္တိုင္ မိမိတို႔ ရွင္သန္ ရပ္တည္ေရးအတြက္ အက်င့္ ပ်က္ခဲ့ၾကသည္။ အစိုးရက တရားဝင္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္စရာ မလိုဘဲ လူတိုင္း နားလည္လက္ခံခဲ့သည္ကား “ႏိုင္ငံေရး မလုပ္ရင္ ၿပီးေရာ၊ က်န္တာေတာ့ လည္ရင္ လည္သလို ၾကည့္လုပ္” မူဝါဒ ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္က စည္းကမ္း အက်င့္ပ်က္ေနျငားလည္း အျပစ္တစ္ခုအျဖစ္ မျမင္ႏိုင္ေတာ့။ ဥပမာ - စည္းကမ္းမဲ့ အမိႈက္ပစ္ျခင္း၊ ေလာ္စပီကာ ဖြင့္ျခင္းတို႔သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ အျပစ္ဟု ျမင္သူနည္းပါသည္။ ထိုထက္ဆိုရလွ်င္ အက်င့္ပ်က္ ျခစားသည္ကိုပင္ ရပိုင္ခြင့္တစ္ခုအလား မွတ္ယူခဲ့ၾကဖူးသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံတြင္ ဆူညံသံမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းဆိုသည္ကလည္း ယဥ္ေက်းမႈသဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ သည့္ထက္ဆိုရလွ်င္ ေလာ္စပီကာသံ၊ ေျဗာက္သံမ်ားသာ မဟုတ္ပါ။ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ ရပ္ကြက္ထဲ ဂီတာတီး အသံအက်ယ္ႀကီး သီခ်င္းဆိုတာေတြလည္း ပါသည္။ တစ္ခါတေလ အသံေသး အသံေၾကာင္ျဖင့္ ညစ္ညမ္းစကားလုံးမ်ား ဆိုမည္။ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ သက္သက္သာ ျဖစ္သည္။ စည္းကမ္းမဲ့ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူတို႔၏ ဆိုင္ကယ္ အိတ္ေဇာ ဆူညံသံမ်ားေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ဆူညံသည္။ နားမခ်မ္းသာ ျဖစ္ရသည္။ ထီေရာင္းသူမ်ား၊ အလွဴခံမ်ားကလည္း အသံခ်ဲ႕စက္မ်ား ဖြင့္ကာ ရပ္႐ြာထဲ လွည့္လည္ေနၾကသည္။

လူေနရပ္ကြက္တြင္း ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ေဘာ္ဒါေဆာင္ေတြမွာလည္း လူေျခတိတ္ခ်ိန္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စာက်က္သံမ်ားေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ စိတ္ညစ္ရသည္။ အေသးစားစက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ ရပ္ကြက္ေနျပည္သူမ်ား စိတ္ဒုကၡ ေရာက္ၾကရသည္။ မီးပ်က္ခ်ိန္ မီးစက္သံမ်ားေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ဆူညံရသည္။ ညအခ်ိန္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ ဆူညံရသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယခုအခ်ိန္ ေလွ်ာက္လမ္းေနသည္က ရာႏႈန္းျပည့္ ဒီမိုကေရစီ မဟုတ္ေပမယ့္ ျပည့္ဝသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္သို႔ ဦးတည္ ခ်ီတက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ ဒီမိုကေရစီ အျပည့္အဝ ဖြံ႔ၿဖဳိးဖို႔ဆိုလွ်င္ေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ အဖြဲ႔လိုက္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း တာဝန္သိမႈ၊ တာဝန္ယူမႈေတြ လိုအပ္သည္။ ႏိုင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းလိုက္ တာဝန္သိမႈ၊ တာဝန္ယူမႈ၊ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္တြင္ အျပန္အလွန္ ေလးစားနားလည္မႈတို႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ တိုးတက္လာမွသာ ဒီမိုကေရစီ အေ႐ြ႕သည္လည္း အားပါမည္ ျဖစ္သည္။

ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ၿပီးခါစကာလက လက္ရွိႏိုင္ငံေတာ္ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ဦးေဆာင္၍ စုေပါင္း အမိႈက္ ေကာက္ၾကသည္ကို ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲ အမွတ္ရေနဆဲျဖစ္သည္။ အေပၚယံအားျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရး စတန္႔ထြင္သည္၊ ေပၚပင္လုပ္သည္ဟု ထင္စရာ ရွိေသာ္ျငား သူမ၏ သေဘာထား အစစ္အမွန္က ထိုသို႔မဟုတ္ခဲ့ေခ်။ လူတိုင္းတြင္ တာဝန္သိမႈ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ၿမဳိ႕ျပ ရပ္႐ြာစည္ပင္ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးတြင္ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ပါဝင္သင့္ေၾကာင္း ျပသလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့ဖူးသူ အမ်ားအျပားက ရည္႐ြယ္ခ်က္အမွန္ကို သေဘာ မေပါက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယခုအခါ အမိႈက္ေကာက္ လႈပ္ရွားမႈမွာလည္း ေကာက္႐ိုးမီးပမာ။

ဒီမိုကေရစီ၏ အနက္က က်ယ္ဝန္းပါသည္။ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ တရားစီရင္ေရးတို႔ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းေနရသည့္အျပင္ ျပည္သူႏွင့္ အဆိုပါ အဖြဲ႔အစည္းတို႔အၾကားလည္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ ရွိရန္ လိုအပ္သည္။ ျပည္သူ အခ်င္းခ်င္းလည္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔လိုသည္။ ထိုအခါ အစိုးရကလည္း အစြမ္းရွိရမည္ျဖစ္သလို ျပည္သူတို႔ဘက္ကလည္း စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားေနရမည္ ျဖစ္သည္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အခ်င္းခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ ရွိေနရေပမည္။ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ မလိုအပ္သည့္ ဆူညံမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစျခင္းသည္ လူအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ  ကင္းမဲ့ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ယခုလည္း ဆူညံသံ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို သည္းမခံႏိုင္သည့္ ျပည္သူ အခ်ဳိ႕တို႔၏အသံ ထြက္လာသည္။ ျပည္သူ အခ်င္းခ်င္း ထိန္းေက်ာင္းလာၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္ သြားရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သည္းခံလက္စႏွင့္ သည္းခံလိုက္သည္။ လာပါဦးမည္။ ဝါလကင္းလြတ္ သီတင္းကြၽတ္ၿပီ။ ဘုရားပြဲမ်ားလည္း စေတာ့မည္။ တန္ေဆာင္တိုင္ ၾကက္ခိုးပြဲေတာ္ကလည္း ႀကဳိလင့္ေနပါၿပီ။ ဦးၿငိမ္းေမာင္၊ ကိုၿငိမ္းေမာင္၊ ေမာင္ၿငိမ္းေမာင္တို႔လည္း လႊတ္ေပ်ာ္ေတာ့မည္။

ေၾသာ္ ... ကိုၿငိမ္းေမာင္တို႔ရဲ႕ တစ္ေန႔တစ္မ်ဳိး အေပ်ာ္ မ႐ိုးတဲ့ ႏိုင္ငံေလ။

ေမာင္ရင္ေႏြး (ေျမာက္ပိုင္းသား)

  • VIA