News

POST TYPE

OPINION

ေတာ္ၿပီ တန္ၿပီ ေရွ႕ႏွစ္ခါေတာ့
29-Aug-2018 tagged as ဗုဒၶ

(အိုး...ေတာင္ျပဳန္းေခၚ ပြဲေတာ္ႀကီး နီးလာၿပီ၊ လာ ကိုၿမိဳ႕မ ကၽြန္မနဲ႔ တြဲသြားပါရေစ(စီ))၂ 

(အို... ေယာက္ဖေရ၊ ေနာက္ကေနေခၚေနသည္)၂ 

ပ်ိဳ...သည္းညည္းခံ၊ သည္းညည္းခံ ထံုးစံပါအတည္၊ အိမ္ကို ျမန္ျမန္ျပန္ပါ ကေလးေတြ ငိုကုန္ၿပီ။

ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းက ေတာင္ျပဳန္းသီခ်င္းေလးကို ခ်စ္စရာျမန္မာ့ဓေလ့ေလးေတြေပၚလြင္ေအာင္ လွလွပပ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ထားခဲ့တယ္။ နတ္ပြဲလာသူေတြ အခ်င္းခ်င္း စတတ္ေနာက္တတ္ၾကတဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း “ေကာင္းပါေပ့ ေမာင္ရယ္၊ လူသြားလူလာမ်ားတဲ့ေနရာ မယားေလာက္မက ဆိုသည္၊ တရားေျမႇာက္ၾကလို႔ရယ္ (ရီ)၊ ေတာ္ၿပီတန္ၿပီ ေရွ႕ႏွစ္ခါေတာ့ ဒီနတ္ပြဲကို လာမယ္လည္းမႀကံစည္” ဆိုၿပီးေတာ့ လံုမငယ္ကေလး စိတ္ကြက္သြားပံု ေလးနဲ႔ ထည့္သြင္းေဖာ္က်ဴးထားတယ္။ စၾကေနာက္ၾကတဲ့ ကာလသားေတြကလည္း “ထံုးစံမို႔ မမုန္းရန္ ေတာင္းပန္သည္”လို႔ ျပန္လည္ေတာင္းပန္တဲ့ဟန္ေလးကို ခ်စ္ခင္စဖြယ္သီကံုးထားခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕အႏုပညာ ရိပ္ေအာက္မွာ ေတာင္ျပဳန္းပြဲေတာ္က ေတာ္ေတာ္ကိုလွပေနတယ္။ ၾကည္ႏူးစရာအရိပ္အေရာင္ေလးေတြလည္း ပါဝင္ေနတယ္။

ကိုယ္တိုင္မေရာက္ဖူးခဲ့ေပမယ့္ ဒီပြဲကိုေရာက္ဖူးခ်င္ခဲ့တာေတာ့ၾကာပါၿပီ။ နတ္ကိုယံုၾကည္လို႔လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ နတ္ကိုယံုၾကည္ ကိုးကြယ္တဲ့အထဲမွာလည္း မပါဘူး။ မေလးမစားလုပ္တဲ့အထဲမွာလည္းမပါပါဘူး။ သြားခ်င္တာက ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈႏွင့္မဆိုင္ဘူး။ ကိုယ္ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာေတြဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ က်င္းပလာခဲ့ၾကတဲ့ ပြဲေတာ္ႀကီးမို႔လို႔ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြကို အနီးကပ္ေလ့လာခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ သြားခ်င္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္အထိ မေရာက္ျဖစ္ေသးဘူး။ မေရာက္ျဖစ္ေသးေပမယ့္ ေတာင္ျပဳန္းပြဲဆိုတာက ျမန္မာနဲ႔ခြဲလို႔မရေလာက္ေအာင္၊ ျမန္မာ့သ႐ုပ္သကန္ရယ္လို႔ ေျပာဆိုရေလာက္ ေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့ပြဲေတာ္တစ္ခုမို႔ ေရာက္ဖူးေအာင္ေတာ့ သြားထားဦးမွ ျဖစ္မယ္လို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားခဲ့တယ္။

ဒီႏွစ္နတ္ပြဲရဲ႕ ယုန္ထိုးပြဲေန႔မွာ သံခ်ပ္ထိုးေနၾကတဲ့သူေတြရဲ႕ ဗီဒီယိုဖိုင္ကိုၾကည့္လိုက္ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပ်က္သြားတယ္။ မသြားဖူးေသးတာပဲ ခပ္ေကာင္းေကာင္းလို႔ေတာင္ေတြးမိတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္၊ ေမာင္နဲ႔ႏွမ၊ သားနဲ႔အမိ ဘယ္လိုမွနားဆင္ဖို႔မသင့္တဲ့ အလြန္အင္မတန္ယုတ္မာၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔ သံခ်ပ္ထိုးေနၾကတယ္။ ပိုၿပီး အံ့အားသင့္သြားမိတာက အဲ့သလို ယုတ္နိမ့္တဲ့စကားလံုးေတြကို တစ္တစ္ခြခြ ႐ြတ္ဆိုေႂကြးေၾကာ္ေနၾကသူေတြထဲမွာ မိန္းကေလးေတြ အမ်ားႀကီးပါေနတာကိုပဲ။ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဒီစကားလံုးေတြကို ဒီေလာက္အထိ ေျပာဆိုရဲၾကတာပါလိမ့္၊ ဘယ္ယံုၾကည္ခ်က္ေတြေၾကာင့္မ်ား ဒီေလာက္အထိ ႐ိုင္းစိုင္းေနၾကတာပါလိမ့္လို႔ ေတြးမရေလာက္ေအာင္ျဖစ္ရတယ္။

ဒီအေပၚမွာ မွတ္ခ်က္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၾကတယ္။ လက္မခံႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း ေရးၾကေျပာၾကသူေတြရွိသလို ႐ိုးရာဓေလ့ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွ စာဖြဲ႔ေနဖို႔မလိုတဲ့အေၾကာင္း၊ အစဥ္အလာအတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ၾကတာ ဘာမွ မထူးဆန္းတဲ့အေၾကာင္း ေျပာၾကတာလည္းရွိတယ္။ သမိုင္းေၾကာင္း မွာက မင္းႏွစ္ပါးကိုဆက္မယ့္ ယုန္ကို လႊတ္ေပးလိုက္မိလို႔ အဆဲခံရတယ္၊ ဒီဟာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ လဆန္းဆယ့္သံုးရက္ ယုန္ထိုးေန႔မွာ ယုန္ကင္ဆက္သူမ်ားက ဘယ္သူ႔ကိုမဆို ႀကိဳက္သလိုဆဲဆိုႏိုင္တယ္၊ အဆဲခံရတဲ့သူ စည္းစိမ္တိုးတယ္ စသည္အားျဖင့္ ေျပာၾကပါတယ္။ ထားပါေတာ့၊ သမိုင္းတို႔၊ ရာဇဝင္တို႔အေၾကာင္းကေတာ့ တုတ္ထမ္းၿပီးေျပာရတာလည္းရွိေတာ့ ဒီအေၾကာင္းေတြကိုေျပာေနရင္ အက်ယ္အက်ယ္ မျငိမ္းဖြယ္ေတြျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

နတ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သုရာေမရယကံကို က်ဴးလြန္ရသလား၊ ဒီလိုလူေတြေတာင္မွ နတ္ျဖစ္ရေသးသလားလို႔ ေတြးၾကည့္ေတာ့လည္း ျဖစ္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္လို႔ ေျပာရဦးမယ္ထင္ပါရဲ႕။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တာဝတႎသာကနတ္ေတြျဖစ္တဲ့ အသုရာတို႔ေတာင္မွ သုရာရည္ေတြေသာက္ မိလို႔မူလေနရာကေန ျမင္းမိုရ္ေတာင္ ေအာက္ေျခကို ေလွ်ာက်သြားတယ္လို႔ အဆိုရွိတာကိုး။ ဒီေတာ့ နတ္ေတြထဲက တခ်ိဳ႕နတ္ေတြ ထန္းရည္အရက္ ေသာက္ေသးတယ္လို႔လည္း ယူဆမယ္ဆို ယူဆႏိုင္ေသးတာေပါ့။ ေနာက္ တစ္ခါဆဲတဲ့ဆိုတဲ့ကိစၥ။ အဲ့ဒါလည္းပဲ သိၾကားနဲ႔အသုရာစစ္ထိုးေတာ့ အသုရာစစ္႐ံႈးတဲ့အလွည့္မွာ အဖမ္းခံေနရတဲ့အခ်ိန္ သိၾကားမင္းကို ဆဲေရးတိုင္းထြာေနတယ္ၾကားဖူးတဲ့အတြက္ ဆဲတယ္ဆိုတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥလည္း နတ္ေလာကမွာ ရွိႏိုင္တယ္လို႔ လက္ခံရဦးမွာပါ။ 

ေတာင္ျပဳန္းမင္းညီေနာင္လည္း အထက္နတ္ေတြထဲမွာမပါဘဲ ေအာက္နတ္မင္းမ်ားသာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆဲတယ္ဆိုတယ္ဆိုတာက ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္ႏိုင္တာပါပဲ။ ထားပါေတာ့ေလ။ ဒါေတြမွန္ျခင္းမမွန္ျခင္းကို ေနာက္ထားလို႔ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားလံုးေတြကို ေျပာဆိုေနတာ ေကာင္းမေကာင္းဆိုတာကို အရင္သံုးသပ္ရမွာပါ။ ေတာင္ျပဳန္းမင္းႏွစ္ပါးက အဆဲခိုင္းခဲ့တယ္၊ မခိုင္းခဲ့ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ အတိအက်မသိေပမယ့္ ဒီႏိုင္ငံက လူအမ်ားစုကိုးကြယ္ေနတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ဖ႐ုသဝါစာေတြကို မေျပာဆိုသင့္ဘူး၊ ဒါဟာ ဝစီဒုစ႐ိုက္ျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာခဲ့ပါသတဲ့။ 

ဘုရားေဟာတာ၊ မေဟာတာတို႔နဲ႔မဆိုင္ဘူး၊ တို႔ကနတ္ကိုးကြယ္တာလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ နတ္ကေတာ္ေတြေတာင္မွ မွတ္ပံုတင္ထဲမွာ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာကို ဗုဒၶဘာသာလို႔သာ ေရးထားၾကတာမ်ားမွာပါ။ ဘယ္ဘာသာကိုးကြယ္သလဲလို႔ေမးရင္လည္း ဗုဒၶဘာသာလို႔ပဲ ေျဖတတ္ၾကပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာလို႔ အမည္ခံထားရင္ေတာ့ ဗုဒၶတရားေတြကို ပစ္ပယ္မထားသင့္ပါဘူး။

နတ္ကို မေလးမစားလုပ္သင့္သလား။ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုသားအခ်င္းခ်င္းမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေလးမစားမျပဳသင့္ပါဘူး။ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ေလးစားရမွာေပါ့ေလ။ ျမင္အပ္၊ မျမင္အပ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေမတၱာပို႔ အမွ်ေဝရမယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ပူေဇာ္တာ၊ ပသတာေတြလည္း မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ မေျပာလိုပါဘူး။ ႐ိုးရာဓေလ့အတိုင္း ပူေဇာ္တာမ်ိဳးေလာက္ကိုေတာ့ လက္ခံရမွာပါ။ ဗုဒၶဘာသာမွန္ရင္ေတာ့ နတ္ကိုသရဏဂံုပ်က္ေလာက္ေအာင္အထိ မကိုးကြယ္သင့္ပါဘူး။ 

ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တဲ့ကိစၥကေတာ့ ဆဲသံဆိုသံေတြ႐ြတ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးေတြရလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနၾကတဲ့အခ်က္ကိုပါ။ ဗုဒၶ ဘာသာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားဘယ္ဘာသာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္းက ေကာင္းက်ိဳးရေစတယ္လို႔ သြန္သင္ဆံုးမထားတာမ်ိဳးေတာ့ မၾကားဖူးေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာသာေရး႐ႈေထာင့္အရေတာ့ မဆဲသင့္ဘူးလို႔ ေျပာရမွာပါ။ ဒါဆို လူမႈေရး႐ႈေထာင့္အရက်ေတာ့ေကာ။ ပိုေတာင္ဆိုးပါေသးတယ္။ ဒီပြဲမွာ ဒီလိုဆဲမွ စီးပြားတက္မယ္လို႔ ယံုၾကည္သလား၊ ဒါဆိုရင္လည္း မတက္ခ်င္ေနပါေစ၊ ကိုယ့္ပါးစပ္ကေတာ့ နိမ့္က်တဲ့စကားလံုးေတြ အထြက္မခံဘူးလို႔သာ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားရမွာပါ။ 

ဒီပြဲေတာ္ႀကီးက တစ္ႏိုင္ငံလံုးသိၾကတဲ့ ပြဲေတာ္ႀကီးျဖစ္တဲ့အျပင္ ႏိုင္ငံျခားသားေတြလည္း လာၿပီးေလ့လာၾကတာမို႔ ဒီအသံေတြကိုသာ ၾကားသြားရင္၊ ဘာသာျပန္ဆိုခ်က္အရျဖစ္ျဖစ္၊ သူ႔ဘာသာ ျမန္မာစကားနားလည္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ နားလည္သြားရင္ ျမန္မာေတြရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈဟာ ဒီလိုပါလားဆိုတာကို ေကာက္ခ်က္ခ်သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဂုဏ္တက္မလား၊ ဂုဏ္ပ်က္မလား စဥ္းစားစရာပါပဲ။

အစဥ္အလာမို႔လို႔၊ ႐ိုးရာဓေလ့မို႔လို႔သာ လုပ္ေနၾကတာေပါ့လို႔ ေျပာခ်င္ေျပာပါလိမ့္မယ္။ အစဥ္အလာဆိုတိုင္းလည္း လက္ခံလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ အစဥ္အလာမို႔လို႔၊ ေရွးထံုးမို႔လို႔ဆိုၿပီး ဒီအတိုင္းလက္ခံခဲ့ၾက႐ိုးသာမွန္ရင္ မင္းတရားအေနာ္ရထာလက္ထက္ကရွိခဲ့တဲ့ အရည္းႀကီးသာသနာက ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္အထိ ဆက္ၿပီးတည္တံ့ေနဦးမွာပါ။ အစဥ္အလာဆိုတာ ပယ္သင့္ရင္ပယ္၊ ထိန္းသင့္ရင္ထိန္းရမွာေပါ့။ 

အေနာ္ရထားမင္းျမတ္က ရွင္အရဟံနဲ႔အတူ ဆရာဒကာလက္တြဲၿပီးေတာ့ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းတဲ့ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မ်ိဳးေစ့ခ် ပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့တဲ့သူ။ ဒီမင္းတရားႀကီးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ပဲ ေတာင္ျပဳန္းမင္းႏွစ္ပါးက ေပၚေပါက္လာခဲ့တာ။ သူ႔သမိုင္းကိုျပန္ၾကည့္ရင္ တကယ္နတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ လက္ခံၿပီဆိုပါစို႔။ ဒါဆိုရင္လည္း ေရေျမ့ရွင္က ဒီေနရာ ဒီေနရာကို အပိုင္စားေစလို႔ ေနရာခ်ေပးမွ ေနခြင့္ရွိတဲ့အဆင့္ေလာက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၊ ေအာက္ဆံုး စတုမဟာရာဇ္ထဲကေတာင္မွ သိပ္မျမင့္တဲ့အထဲက ျဖစ္မွာပါ။ သူတို႔ေတြက အကိုးကြယ္ခံပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ထိုက္မျဖစ္ထိုက္ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ျပန္လည္သံုးသပ္ၾကရမွာပါ။ 

တကယ္ေတာ့ ဒါက ခ်စ္ခင္မႈ၊ ၾကင္နာသနားမႈ သံေယာဇဥ္ေလးေၾကာင့္သာ ဒီပြဲေလးေပၚေပါက္လာတယ္လို႔ သံုးသပ္စရာရွိပါတယ္။ အုတ္ႏွစ္ခ်ပ္လပ္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ မင္းညီေနာင္ အသတ္ခံရတယ္။ အသတ္ခံရတာကလည္း ဘုရင္က အသတ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ဆံုးမဖို႔ေျပာတာ။ ဒါကို ေအာက္က မွဴးမတ္ဝန္မင္းေတြက အေကာက္အယူလြဲတာေရာ၊ အရင္ကရွိတဲ့ အစာမေၾကမႈေတြေၾကာင့္ေရာ ေပါင္းၿပီး ရက္ရက္စက္စက္ သတ္လိုက္ၾကတာ။ ဒီေတာ့ ဇာတ္နာသြားတယ္ေပါ့။ ဒီလိုဇာတ္နာသြားရရွာတဲ့ မင္းႏွစ္ပါးကို ခ်စ္တဲ့ခင္တဲ့အေနနဲ႔ အပိုင္စားေနရာေလးတစ္ခု ေပးၿပီးေတာ့ အျပစ္မဲ့ေသဆံုးၾကရတဲ့ သူတို႔ညီေနာင္ကို ျပန္လည္ကုစားေပးတဲ့အေနနဲ႔ ႏွစ္စဥ္ပူေဇာ္ပြဲက်င္းပေပးဖို႔ အမိန္႔ခ်ခဲ့တာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ၾကားသိရတဲ့သူေတြကလည္း သတ္တဲ့သူေတြကို မုန္းမယ္၊ အသတ္ခံရတဲ့မင္းႏွစ္ပါးကို သနားၾကမယ္၊ သနားေတာ့ ဒီပြဲကိုလာၾကမယ္၊ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လူေတြက စည္ကားသထက္ စည္ကားလာမယ္၊ ဒီလို ယူဆရင္ေရာ ပညာရွင္မ်ား လက္ခံမလား၊ လက္မခံဘူးလားေတာ့ မခန္႔မွန္းတတ္ပါဘူး။ ဒါက သမိုင္းပညာရွင္မ်ားရဲ႕အလုပ္ပါ။

ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ ရွိသမွ်နတ္႐ုပ္ေတြ အကုန္စုၿပီးေတာ့ နတ္ေလွာင္ေက်ာင္း (နတ္ေလ်ာင္းေက်ာင္း) ထဲ စုသိမ္းထားခဲ့တဲ့ အေနာ္ရထာမင္းျမတ္ကေတာ့ သူ႔ေျမးေတာ္ ေတာင္ျပဳန္းမင္းညီေနာင္ကို မင္းတို႔ ကိုးကြယ္ရစ္ၾကေပေတာ့လို႔ တိုင္းသူျပည္သားေတြကို မွာခဲ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ရွင္အရဟံရဲ႕ သာဝကတစ္ဦး၊ ေထရဝါဒ သာသနာျပဳမင္းေကာင္းမင္း ျမတ္တစ္ဦးအေနနဲ႔လည္း နတ္ကိုးကြယ္မႈကို အားေပးခဲ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ သူ႔ရာဇဝင္အရ ဒါက ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈဘက္ကို ဦးတည္မထား ခဲ့တာကိုေတာ့ ရိပ္မိလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။

တစ္ဖက္ကလည္း အခုလို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း နတ္ပြဲႀကီးေတြ စည္စည္ ကားကားက်င္းပေနေတာ့ ဆိုးက်ိဳးခ်ည္းပဲရသလား၊ ေကာင္းက်ိဳးေရာ မရွိႏိုင္ဘူးလားလို႔ ေမးစရာရွိျပန္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ေကာင္းက်ိဳးေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္တစ္နံတစ္လ်ားကလူေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးလာၾကတယ္၊ ေဈးသည္ေတြလည္း ေရာင္းၾကဝယ္ၾကရတယ္၊ ဝင္ေငြေတြ ရၾကတယ္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္လည္း အလြန္ေကာင္းတဲ့ ပြဲေတာ္ႀကီးတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပကလည္း လာေရာက္ေလ့လာၾကလို႔ ႏိုင္ငံျခားဝင္ေငြလည္း ရႏိုင္တယ္။ ဒီပြဲေတာ္ေၾကာင့္ ေဒသခံေတြရဲ႕ စီးပြားေရးအဆင့္အတန္းကို ျမင့္မားလာေစလိမ့္မယ္၊ စသည္စသည္အားျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ 

ထပ္စဥ္းစားရင္ ေစာေစာကေျပာသလိုမ်ိဳး မင္းႏွစ္ပါးကိုခ်စ္ၾကလို႔ ဒီပြဲကို ဒီလိုႏႊဲၾကတာျဖစ္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ လူနဲ႔နတ္ၾကားက သံေယာဇဥ္ေလးကို တည္ေဆာက္ၾကတာဆိုရင္လည္း ဒါကို မေကာင္းဘူးလို႔မေျပာပါဘူး။ ေကာင္းပါတယ္။ တားရမယ့္ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္လာေစမယ့္အရာေလးေတြကိုသာ တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။

ဒီပြဲမွာနာမည္ႀကီးတာက က်ားက်ားလ်ားလ်ားမဟုတ္သူမ်ားကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါကလည္း ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြက လိင္တူလက္ထပ္ခြင့္ေတာင္ျပဳထားၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုၿပီး ေျပာခ်င္ေျပာပါလိမ့္မယ္။ ဒါလည္း ေကာင္းတာမေကာင္းတာေနာက္ထား သိပ္ေတာ့ ကန္႔ကြက္လို႔မျဖစ္ျပန္ဘူး။ ေပ်ာ္ၾကပါးၾက ကၾကခုန္ၾကတာလည္း အျပစ္မဆိုေသးပါဘူး။ ဒါေတြကို ျမင္ရတဲ့သူေတြက ျမန္မာေတြဟာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္ၾကတဲ့သူေတြပါလားလို႔သာ ထင္စရာရွိမွာပါ။ အထင္အျမင္ေသးမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ဆဲတဲ့ဆိုတဲ့ကိစၥက်ေတာ့ လူအထင္ေသးစရာျဖစ္သြားပါၿပီ။ ႏိုင္ငံျခားသားမေျပာနဲ႔ ကိုယ့္ျပည္တြင္းကလူေတြေတာင္မွ ယုန္ထိုးပြဲကလူေတြဆဲဆိုတဲ့အသံကိုၾကားၿပီး ဟာခနဲ၊ ဟင္ခနဲျဖစ္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကပါၿပီ။ 

ဒါက အစဥ္အလာတစ္ခုမို႔ မျဖစ္မေနဆက္လုပ္ရမွာလား။ ဒါဆိုရင္လည္း တစ္တစ္ခြခြမဟုတ္တဲ့ စကားလံုးမ်ိဳးေလာက္နဲ႔သာ အစားထိုးသင့္ပါတယ္။ ဆဲတာပဲဗ်ာ၊ ဒီလိုမဆဲလို႔ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေနရဦးမွာလားလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာလိမ့္မယ္။ ဒီလိုလည္းမဟုတ္ေသးပါဘူး။ ျမန္မာစကားမွာက ဘယ္ကိစၥအတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဝါဟာရေတြ ႂကြယ္ဝလြန္းတဲ့အတြက္ သူ႔ဒီဂရီ၊ သူ႔အတိုင္းအတာနဲ႔သူ ေရခ်ိန္အနိမ့္အျမင့္ခ်ိန္ညႇိလို႔ရပါတယ္။ အဆဲၾကမ္းေလ၊ စီးပြားတက္ေလပဲကြာလို႔ေျပာရင္ေတာ့ မတတ္ႏိုင္ဘူးေပါ့ေလ။

ဒီကိုးကြယ္မႈကိုယံုၾကည္လို႔ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတဲ့သူေတြကိုကေတာ့ အတင္းတိုက္တြန္းလို႔လည္း ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ျပင္ဖို႔လည္း စိတ္ကူးရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္သင့္သလဲ။ ဉာဏ္မီသမွ် တင္ျပ ရရင္ေတာ့ သႀကၤန္သံခ်ပ္ကိုစိစစ္သလိုပဲ ယုန္ထိုးပြဲသံခ်ပ္ကိုလည္း စိစစ္ၿပီးမွ ခြင့္ျပဳသင့္တယ္လို႔ တင္ျပလိုပါတယ္။ မျဖစ္မေန ဆဲရမယ္ဆိုရင္လည္း အရိပ္အျမြက္ေလာက္သာ ဆဲေပေတာ့ေပါ့ေလ။ 

႐ိုးရာအတိုင္း က်င္းပလာၾကတဲ့ဟာကို ဘာအခုမွ ျပန္ျပင္ခ်င္ရတာလဲ၊ အကိုင္ခံရမွာ မေၾကာက္ဘူးလားလို႔ ေမးခ်င္ေမးပါလိမ့္မယ္။ အမွန္ကေတာ့ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အက်ိဳးရွိမယ့္ဟာဆိုရင္ ျပင္ကိုျပင္ရမွာပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က H1N1 ေၾကာက္လို႔ ဒီပြဲမက်င္းပျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ဒီပြဲမက်င္းပေအာင္ အမိန္႔ထုတ္တဲ့သူကို ဘယ္လိုကိုင္လိုက္သတဲ့ဆိုတာလည္း အခုခ်ိန္အထိေတာ့ မၾကားရေသးပါဘူး။ 

ဒီေတာ့ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ဆိုရင္ ပြဲႀကီးတစ္ပြဲလံုကိုေတာင္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ပိတ္ခဲ့ေသးတာပဲ။ သံခ်ပ္ကေလး ျပင္တာေလာက္ေတာ့ မလုပ္ရဲစရာမရွိပါဘူးလို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဒါကိုမျပင္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ။ မျပင္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈစ႐ိုက္လကၡဏာေတြကို ထိခိုက္ပြန္းပဲ့စရာအေၾကာင္းရွိလာမယ္ထင္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ သံခ်ပ္ျပင္ဖို႔ကလည္း နတ္ပြဲလာျပည္သူေတြကို တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ လိုက္ေျပာေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဒီသံခ်ပ္ကို ဘယ္သူေရးသလဲ၊ နန္းထိန္းကလား၊ ကနားစီးလား၊ ေမာင္ျဖဴလား၊ မနီလား စိစစ္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ပြဲက်ရင္ေတာ့ ပြဲမတိုင္ခင္ သံခ်ပ္အရင္တင္ဆိုၿပီး စိစစ္ေပးလိုက္ရင္ ေတာ့ ဒီေလာက္႐ိုင္းတဲ့အသံမ်ိဳးေတြ ထြက္မလာႏိုင္ေလာက္ဘူးလို႔ ယူဆရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာနဲ႔ေတာင္ျပဳန္း၊ ေတာင္ျပဳန္းနဲ႔ျမန္မာဆိုတာ ခြဲလို႔ေတာ့ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ခြဲလို႔မရမယ့္အတူတူ လွလွပပေလး ပူးတြဲထားႏိုင္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းမွာေပါ့။ ေကာင္းမွာေပါ့ေလ။

သံခ်ပ္ေလးတစ္ခုကို မစိစစ္ဘဲထားလိုက္႐ံုနဲ႔ ဘာျဖစ္သြားမွာမို႔လဲ။ ဘာမွေတာ့မျဖစ္ဘူး။ နားေထာင္လို႔ မေကာင္းဘူးေပါ့ေလ။ စိစစ္လိုက္ရင္ ဘာျဖစ္သြားမလဲ။ စိစစ္ေပးႏိုင္ရင္ေတာ့ ဓေလ့႐ိုးရာအတိုင္းက်င္းပေနတဲ့ ပြဲေတာ္ေလးကို အ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ေစမယ့္ေဘးကေန ကင္းေဝးေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္မွာေပါ့။ 

ေရးလို႔သာေရးရတာ။ ဒါေလးေရးလို႔ ထိုးႏွက္လာမယ့္သူေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ားလာဦးမလဲမသိဘူး။ သူ႔အသိုင္းအဝိုင္းႀကီးကလည္း နည္းတာမွမဟုတ္တာေလ။ ဒါေပမဲ့ မတတ္ႏိုင္ဘူး။ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွ၏လို႔ အဆိုရွိခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာအတိုင္းေတာ့ တင္ျပေနရမွာပါပဲ။

ဒါက ပြဲဖ်က္ဖို႔ေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ မင္းႏွစ္ပါးကိုမခ်စ္နဲ႔လို႔လည္း ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ မင္းႏွစ္ပါးက ယုန္လႊတ္ခဲ့မိတဲ့သူကို ဆဲခဲ့မိတယ္ပဲထား။ ဒါက ငယ္တုန္း႐ြယ္တုန္း၊ ႐ူးတုန္းမိုက္တုန္းကအ႐ြယ္ေတြမို႔ ကေလာ္တုတ္ခဲ့မိတာျဖစ္မွာပါ။ အခုဆိုရင္ေတာ့ မင္းႏွစ္ပါးလည္း ေတာ္ေတာ္အ႐ြယ္ေရာက္ေနေလာက္ပါၿပီ။ ရင့္က်က္ေနၾကေလာက္ၿပီ။ ထိုက္တန္တဲ့အသိတရားေတြ ရေနၾကေလာက္ပါၿပီ။ အခုေလာက္ဆိုရင္ မင္းႏွစ္ပါးခမ်ာ “ငယ္တုန္းကတစ္ခါေလး ဆဲမိတာေလးနဲ႔ ငါတို႔ေတာ့ ႏွစ္တိုင္း အဆဲခံေနရသကြာ”လို႔မ်ား ညည္းေနရွာၾကမလား မေျပာတတ္ပါဘူး။

ဒီေတာ့ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ မင္းႏွစ္ပါးရဲ႕အတိတ္ျဖစ္ရပ္အေပၚမွာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ခ်စ္ၾကခင္ၾက သနားၾကင္နာၾကလို႔ သူတို႔ပြဲကို ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး စည္ကားေအာင္ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲၾကခ်င္သပဆိုရင္လည္း ႏႊဲပါ။ ဒါက အျပစ္ မဟုတ္ပါဘူး။ လူနဲ႔နတ္၊ နတ္နဲ႔လူၾကားက သံေယာဇဥ္ေတြကို တည္ေဆာက္ ခ်င္သပဆိုရင္လည္း တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ယံုၾကည္ ခ်က္ေလးတစ္ခုေၾကာင့္ ႏိုင္ငံပါသိကၡာက်ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မေကာင္းတတ္ဘူးလို႔ ထင္မိပါတယ္။

ဆဲၾကတယ္၊ ဆိုၾကတယ္၊ ေအာ္ၾကဟစ္ၾကတယ္။ ၾကမ္းၾက႐ိုင္းၾကတယ္။ ေနာင္ႏွစ္ေတြမ်ား ဘယ္လိုထပ္ၿပီး ၾကမ္းၾက႐ိုင္းၾကဦးမလဲေတာ့ မခန္႔မွန္းတတ္ေသးပါဘူး။ ဒီအေပၚမွာ ဘယ္သူကမ်ား ဝင္ၿပီးတာဝန္ယူ ထိန္းညႇိေပးလာမလဲဆိုတာလည္း မေျပာတတ္ေသးပါဘူး။ 

ဘယ္သူမွမျပင္ေတာ့လည္း ဘာတတ္ႏိုင္မလဲ။ ဆရာျငိမ္းေရးခဲ့သလို “ေတာ္ၿပီတန္ၿပီ ေရွ႕ႏွစ္ခါေတာ့ ဒီနတ္ပြဲကို လာမယ္လည္းမႀကံစည္” ဆိုၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ မသြားဘဲေန႐ံုရွိေတာ့တာေပါ့ေလ။

သိုက္စိုးထြန္း (နတ္႐ြာ)