News

POST TYPE

LOCAL

ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွ သမုိင္းဝင္ ပူလစ္ဇာဆုရ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု၏ ေနာက္ကြယ္

႐ိုက္တာ(Reuters) သတင္းဌာနမွ အႀကီးတန္း ဓာတ္ပံုဆရာအန္ဒရီစ္ လာတစ္ဖ္(AndreesLatif) က ပူလစ္ဇာဆုရသည့္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု မည္သို႔႐ိုက္ကူးျဖစ္ခဲ့သည္ဆိုျခင္းအေၾကာင္း ၂၀ဝ၈ ခုႏွစ္တြင္ ျပန္ေျပာျပခဲ့သည္။ ၂၀ဝ၇ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး အရွိန္အျမင့္ဆံုးအခ်ိန္၊ အင္အားသံုး ႏွိမ္နင္းမႈမ်ား စတင္ခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ဂ်ပန္သတင္းေထာက္ ခန္းဂ်ိနာဂအိ ပစ္သတ္ခံခဲ့ရပံုကို လာတစ္ဖ္က အမွတ္မထင္ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံုသည္ ျမန္မာသမိုင္း၏ အခ်ိဳးအေကြ႔တစ္ခုကို မေမ့ေလ်ာ့ေစၾကျခင္းငွာ သမိုင္းမွတ္တမ္းအျဖစ္ က်န္ရွိခဲ့ပါသည္။ လာတစ္ဖ္ျပန္ေျပာျပသည့္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးျဖစ္ခဲ့ပံုကို အက်ဥ္းမွ် ျပန္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေလာင္စာဆီေဈးေတြ တက္တာကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ဆႏၵျပမႈေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို ၂၀ဝ၇၊ စက္တင္ဘာလ ၂၃ ရက္ေန႔မွာ ေရာက္ခဲ့တယ္။ အဝတ္ေဟာင္းတခ်ိဳ႕ရယ္၊ Canon 5D ကင္မရာရယ္၊ မွန္ဘီလူး ႏွစ္လံုးရယ္၊ လက္ပ္ေတာ့ တစ္လံုးရယ္ပဲ ပါတယ္။

ေနာက္ေလးရက္လံုး ၿမိဳ႕လယ္က ႏွစ္ကီလို-သံုးကီလို မီတာေလာက္ပဲ ေဝးတဲ့ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ကို သြားတယ္၊ မြန္းတည့္ခ်ိန္ဆို အဲဒီမွာစုတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို သြားေစာင့္တာပါ။
ကၽြန္ေတာ္က ဒီေစတီေတာ္ပဲ ေန႔တိုင္းသြားေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြ အပါအဝင္ တခ်ိဳ႕လူေတြက ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္ဝါလဲ၊ ဘာလုပ္သလဲ ေမးၾကတယ္။ အာဏာရ စစ္အစိုးရက အရမ္းလွ်ိဳ႕ဝွက္မွန္း သိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း သတိနဲ႔ပဲ ျပန္ေျဖရတယ္။

ေျခဗလာနဲ႔ ႂကြခ်ီလာတဲ့ သံဃာေတြကို အရပ္သားေတြက ဝိုင္းရံေပးၾကတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြက ေမတၲာပို႔၊ ဆုေတာင္းျပဳၿပီးရင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္က ဆူးေလေစတီေတာ္ဆီ ႏွစ္ကီလို-သံုးကီလိုမီတာေလာက္ေဝးတဲ့ ခရီးကို ခ်ီတက္ၾကတယ္။ ေန႔တိုင္း အေရအတြက္က မ်ားမ်ား လာတယ္၊ ရာဂဏန္းကေန ေထာင္ခ်ီ ရွိလာတယ္။

စက္တင္ဘာလ ၂၇ မွာ ၿမိဳ႕ထဲမွာ စစ္သားေတြ ျပည့္ေနၿပီ။ စစ္သားေတြနဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရးေတြက လမ္းေထာင့္ေတြမွာ ေစာင့္ေနၾကတယ္။

ေရႊတိဂံုဘုရားကို ပိတ္ထားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆူးေလမွာ စစ္သားေတြကို စိန္ေခၚတဲ့လူငယ္အုပ္စုေတြ ဘာေတြ ေတြ႔မလားဆိုၿပီး ၿမိဳ႕လယ္ကို ထြက္လာတာ။

မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာ လူအုပ္က ရာဂဏန္းကေန ေထာင္နဲ႔ခ်ီ ျဖစ္လာတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ စစ္သားေတြက သံဆူးႀကိဳးေတြ ကာထားတယ္။

၁၉၈၈ လူထုအံုႂကြမႈ ႀကီးတုန္းက အလားတူ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ လူရာနဲ႔ခ်ီ ပစ္သတ္ခံရဖူးတယ္ဆိုတာ သိထားေတာ့ အေပၚက မိုးၾကည့္လို႔ရတဲ့ ခံုးတံတားေဟာင္း တစ္ခု (ဆူးေလလူကူး ခံုးေက်ာ္ကို ဆိုလိုဟန္ရွိသည္) အေပၚ တက္လိုက္တယ္။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေနရာတစ္ေနရာေပါ့။

ကၽြန္ေတာ့္ေအာက္မွာေတာ့ ဆႏၵျပသူေတြက သီခ်င္းေတြဆိုၿပီး အလံေတြ ေဝွ႔ယမ္းေနၾကတယ္။ လူငယ္အခ်ိဳ႕က စစ္သားေတြကို ေျပာင္ျပေနတယ္။

ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီမိနစ္ ၃၀ မွာ အစိမ္းပုတ္ေရာင္ အမိုးမပါတဲ့ စစ္ကားႏွစ္စီး ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ လံုထိန္းေတြပါတဲ့ ေနာက္ထပ္ကားေတြ ဒါဇင္နဲ႔ခ်ီေရာက္လာတယ္။ သူတို႔ကို လူအုပ္ႀကီးက ေရဘူးေတြ၊ အသီးေတြနဲ႔ ေပါက္တာ၊ ေျပာဆိုတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ၁၃၅ မီလီမီတာ မွန္ဘီလူးနဲ႔ခ်ိန္ၿပီး ကင္မရာ shutter speed ကို 1000၊ aperture ကို F/7.1၊ ISO 800 မွာ ခ်ိန္ထားလိုက္တယ္။ ကင္မရာ Manual ျဖစ္သြားတာနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ႐ိုက္ႏိုင္ေအာင္ လႈပ္ရွားမႈေတြ ရပ္သြားေစခ်င္တာ။

ႏွစ္မိနစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ စၿပီး ပစ္ေတာ့တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လံုးထဲမွာ ေနာက္ကို လြင့္လာတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔လိုက္တယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အဲဒီလူရဲ႕ ေက်ာေပးထားတဲ့ ပံုအတိုင္း ေလးပံုေလာက္ ႐ိုက္လိုက္ႏိုင္တယ္။

ပထမပံုမွာ က်ည္ဆန္အဝင္လမ္းက ရွင္းတယ္။ ညႇပ္ဖိနပ္စီးထားတဲ့ စစ္သားတစ္ေယာက္က အဲဒီလူေပၚ မိုးရပ္ေနၿပီး ႐ိုင္ဖယ္နဲ႔ ခ်ိန္ထားတယ္။ ဒုတိယပံုမွာက်ေတာ့ အဲဒီလူက လက္ဆန္႔ၿပီး ဗီဒီယို ႐ိုက္ဖို႔လုပ္ေနတာ။

ေနာက္ထပ္ ပစ္ခတ္မႈေတြ ဆက္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ပံုေလာက္ ထပ္မ႐ိုက္မီ ကၽြန္ေတာ္ပါ လက္တြန္႔သြားတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ပံုက အဲဒီလူက စစ္သားကို ကင္မရာနဲ႔ ခ်ိန္ထားတဲ့ပံုရယ္၊ ေနာက္တစ္ပံုက သူ႔ မ်က္ႏွာမွာ နာက်င္မႈ ခံစားေနရတဲ့ပံုရယ္။

သူ႔ေနာက္မွာေတာ့ စစ္သားေတြ တိုးဝင္မလာမီ လူအုပ္က ျပန္႔ႀကဲသြားတယ္။ တစ္ကမၻာလံုးမွာ ပဲ့တင္ထပ္သြားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ႀကီးတစ္ခုလံုးက ႏွစ္စကၠန္႔အတြင္း ၿပီးသြားတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ တံတားေပၚမွာ ဆက္ပုန္းေနၿပီး လူအုပ္ၾကားကေန ဓာတ္ပံုတခ်ိဳ႕ ထပ္႐ိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ စစ္သားေတြက ေသနတ္နဲ႔ပစ္ေနၿပီး မီးခိုးဗံုးေတြကေအာက္မွာရွိေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း တံတားေပၚက ဆင္းရတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ တစ္ကိုယ္လံုးလည္း တံုယင္ စိတ္လႈပ္ရွားေနၿပီး ကင္မရာကို အိတ္ထဲထည့္ၿပီး ဆႏၵျပသူေတြေနာက္ကို ေနာက္ထပ္ တစ္နာရီခြဲေလာက္ၾကာေအာင္ ေလွ်ာက္လိုက္ေနမိတယ္။ ဆႏၵျပအင္အား က်လာၿပီလို႔ ခံစားရတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားေတြနဲ႔ ရထားလမ္းကေန ဟိုတယ္ကို ျပန္လာခဲ့တယ္။

အေစာပိုင္း ကၽြန္ေတာ္ပံုစာထိုးေတာ့ “စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔၊ ၂၀ဝ၇ ခုႏွစ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္တြင္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ ဆႏၵျပသူမ်ားအား ရဲႏွင့္စစ္ဘက္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ပစ္ခတ္ၿပီးေနာက္ လူအုပ္ရွိရာသို႔ ခ်ီတက္လာခ်ိန္တြင္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ တစ္ဦးက ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရန္ ႀကိဳးစားေနစဥ္”လို႔ ေရးလိုက္တယ္။ ပထမ ထင္တာက သူ အနင္း ခံလိုက္ရတယ္ပဲ ထင္တာ၊ သူ ေသတယ္လို႔ မသိဘူး။ 

ဓာတ္ပံုႏွစ္ပံုမွာ ဒီလူ႔မ်က္ႏွာ ပါတယ္။ နာရီပိုင္းၾကာေတာ့ ဂ်ပန္က သူ႔လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြက ဒါဟာ ဂ်ပန္ဗီဒီယို ဂ်ာနယ္လစ္ ခန္းဂ်ိနာဂအိပဲလို႔ အတည္ျပဳခဲ့တယ္။

ဒီပံုေတြဟာ အေမရိကန္နဲ႔ ကမၻာတစ္လႊားက သတင္းစာ မ်က္ႏွာဖံုးေတြမွာ လႊမ္းမိုးခဲ့တယ္။ ဂ်ပန္မွာ က်င္းပတဲ့ နာဂအိ ဈာပနမွာ ဒီဓာတ္ပံုကို ကိုင္ေဆာင္ခဲ့ၾကၿပီး အဲဒီျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ လူထု မေက်နပ္မႈေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဂ်ပန္က စစ္အစိုးရအေပၚ အကူအညီေပးတာေတြ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ရတယ္။

F-03