News

POST TYPE

LATEST NEWS POST

စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက ၿပီးေကာင္းၿပီးၿပီဆိုေပမယ့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းကေတာ့ ေပါခ်ာခ်ာနဲ႔ အတိတ္မွာ က်န္ေနတုန္း
26-Sep-2018


Time မဂၢဇင္းပါ Aung Kaung Myat ၏ ေဆာင္းပါးကို သန္႔ဇင္စိုး ဘာသာျပန္ဆိုေဖာ္ျပသည္။

ေဆာင္းပါးပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ The Voice Daily ၏ အာေဘာ္မဟုတ္ဘဲ မူရင္းသတင္း ေဆာင္းပါးပါအခ်က္အလက္မ်ားကို သတင္းစာဖတ္ပရိသတ္မ်ား သိရွိသင့္သည္ဟုယူဆ၍ ဘာသာျပန္ဆိုေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

ေအာင္ပဒင္း အင္းပေဒါင္ ဇာတ္ကားအေၾကာင္း ေျပာသည့္အခါ ကယန္းတိုင္းရင္းသားအစုအဖြဲ႔၏ စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ခြန္လြီးစီ အလြန္စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္သြားသည္။ အဆိုပါဇာတ္ကားထဲတြင္ ပေဒါင္ဟု လူသိၾကေသာ ကယန္းရပ္႐ြာတစ္ခုမွ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို တိရစၦာန္႐ံုမွ အေကာင္တစ္ေကာင္လို သစ္ကုလားအုတ္နားတြင္ ျပထားသည္။ (ပေဒါင္အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေၾကးကြင္းမ်ား တပ္ထားေသာ လည္ရွည္ေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကား၏) ႐ုပ္ရွင္ထဲမွ အျခားအခန္းတစ္ခုတြင္လည္း ပေဒါင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးထံသို႔ ငွက္ေပ်ာသီးကို တုတ္နဲ႔ထိုးကာ ေကၽြးေနျခင္း ပါဝင္ပါသည္။ ကယန္းရပ္႐ြာ၏ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပမႈမ်ားေၾကာင့္ ဇာတ္ကားထုတ္လုပ္သူမွာ ေတာင္းပန္ခဲ့ရၿပီး ဇာတ္ကားကိုလည္း မျဖန္႔ခ်ိရေတာ့ေပ။

သို႔ေသာ္ ကယန္းမ်ားသာ ထိုသို႔ လုပ္ျပခံေနရျခင္းမဟုတ္ေပ။ ဆယ္စုႏွစ္ ငါးခုခန္႔ၾကာခဲ့ေသာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၏ တင္းက်ပ္ေသာ ဆင္ဆာစနစ္က သင့္ေလ်ာ္ေသာ ႐ုပ္ရွင္ယဥ္ေက်းမႈ တိုးတက္မည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ခ်ိဳးႏွိမ္လိုက္ျခင္း၏ ရလဒ္အျဖစ္ လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခားမႈ၊ လိင္တူမလိုလားမႈ၊ မြတ္ဆလင္ ဆန္႔က်င္ေရး သေဘာထားတို႔ကို ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္မ်ားထဲတြင္ ေဖာခ်င္း ေသာခ်င္း ျဖစ္ေနသည္ဟု ေလာကသားမ်ားက ဆိုသည္။

“လူနည္းစု တိုင္းရင္းသားမ်ားကို စိတ္ဒဏ္ရာတစ္ခု ရေစခဲ့တယ္”ဟု ခြန္လြီးစီက TIME ကို ေျပာၾကားသည္။

၁၉၄၈ ခုႏွစ္တြင္ ၿဗိတိသွ်လက္ေအာက္မွ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း လူမ်ိဳးေရး တင္းမာမႈမ်ားေၾကာင့္ ဒုကၡပင္လယ္ေဝခဲ့ရေသာ အဆိုပါ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံတြင္ လူနည္းစုမ်ားသည္ လြယ္လင့္တကူ ထိပါးႏိုင္ေသာပစ္မွတ္မ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ လူမ်ားစု ဗမာမ်ိဳးႏြယ္ဝင္ျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္အစိုးရပံုစံကို သေဘာတူခဲ့ေသာ္လည္း သေဘာတူညီခ်က္ကို အေကာင္အထည္မေဖာ္ခင္မွာပင္ သူ လုပ္ႀကံခံခဲ့ရသည္။ ထို႔ေနာက္ပိုင္းမ်ားတြင္ ၁၃၅ မ်ိဳးေက်ာ္ေသာ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းသားအစုအဖြဲ႔မ်ားသည္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္တြင္ မေက်မခ်မ္း ေနထိုင္ခဲ့ရၿပီး အခ်ိဳ႕က လက္နက္ကိုင္ခဲ့ၾကသည္။

စစ္အစိုးရေနရာတြင္ စစ္တပ္က ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံျပဳေပးထားေသာ အရပ္သားအစိုးရ ၂၀၁၁ တြင္ တက္လာခဲ့ေသာ္ျငား ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ တစ္ေခတ္ဆန္းလာမည့္ ျပည္တြင္း႐ုပ္ရွင္ကိုကား မျမင္ရေသးေခ်။ ထို႔ျပင္ လက္ရွိအာဏာရ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) အစိုးရလက္ထက္တြင္လည္း ဆင္ဆာ လက္တံက က်န္ေနေသးသည္။ အင္ဒီ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူး သူ (Independent filmmaker) သည္ေမာ္ႏိုင္၏ ၂၀၁၄ ထြက္ The Mon ႐ုပ္ရွင္ကားသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္း အရည္အေသြးရွိရွိ ထြက္လာေသာ ႐ုပ္ရွင္အနည္းငယ္ထဲက တစ္ခုျဖစ္ကာ ႏိုင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မ်ားက ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္တြင္ ျပလို႔ကေတာ့မရ။ ဘုန္းႀကီးေလာက ဘုန္းႀကီးဘဝေတြအတြင္း တကယ္ျဖစ္ေနခ်က္မ်ားကို သ႐ုပ္ေဖာ္ျပသထားမႈသည္ ဗုဒၶဘာသာလႊမ္းမိုးေသာ တိုင္းျပည္တြင္ အာဏာပိုင္မ်ားက လိုလားေသာ အမႊမ္းတင္ေဖာ္ျပသည့္ ျပသျခင္းမ်ိဳးႏွင့္ ကြဲလြဲေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

သို႔ျဖင့္ ပရိသတ္မ်ားသို႔ ခပ္နိမ့္နိမ့္ကားမ်ားသာ ခပ္ခ်ာခ်ာ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းျဖင့္ တင္ဆက္ေတာ့သည္။ မြဲျပာပုဆိုး ဇာတ္ကြက္မ်ား၊ ဖန္တရာေတ အာေဘာ္မ်ားႏွင့္ လက္တစ္ဆုပ္စာ နာမည္ေက်ာ္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကို ျပစားျခင္းျဖင့္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းသို႔လုပ္ျခင္းသည္ ဆင္ဆာရရန္ အလံုၿခံဳဆံုးနည္းျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္၏ မလိုလား ဆန္႔က်င္ျခင္းကိုလည္း ေရွာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါေဖာ္ျမဴလာျဖင့္ပင္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ေရွ႕ဆက္လာခဲ့သည္။ ၂၀၁၇ တြင္ ျပည္တြင္း႐ုပ္ရွင္ ၅၃ ကား ႐ံုတင္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၆ တြင္ ႐ံုတင္ျပသခဲ့သည့္ ကားမ်ားအေရအတြက္ႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ႏွစ္ဆနီးပါးျဖစ္သည္။

ေသေသခ်ာခ်ာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ၾကပါေသာ အနည္းငယ္သာရွိသည့္ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာမ်ားထဲတြင္ တစ္ဦး အပါအဝင္ျဖစ္သူ ငါးထပ္ကြမ္းအကယ္ဒမီ ၾကည္စိုးထြန္းက ပညာေရးအဆင့္နိမ့္က်ျခင္းကို အျပစ္တင္ခဲ့သည္။ “ပရိသတ္က ေခတ္မီလာမယ္ဆိုရင္ ႐ုပ္ရွင္ေတြလည္း ေခတ္မီလာမွာပဲ”ဟု ၎က TIME ကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဟုတ္ထင္ေနေသာ ႐ုပ္ရွင္ေလာက၏အမွားဟု ႐ုပ္ရွင္ေဝဖန္ေရးသမား ေက်ာ္သက္ေဆြက ေျပာၾကားသည္။ “ထုတ္တဲ့သူေရာ ပရိသတ္ကေရာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက အရည္အေသြးေကာင္း ႐ုပ္ရွင္မရွိတာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေလာက္ရွိၿပီ”ဟု ၎ကဆိုသည္။

ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းသည္ လုပ္အပ္ေသာအရာဟု လူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ထင္ေနျခင္း

အရည္အေသြးရွိပါသည္ဟု ေျပာေနၾကသည့္ ႐ုပ္ရွင္မ်ားတြင္ပင္လွ်င္ အသားေသေနေသာ ပံုေသကားက် သတ္မွတ္ျခင္းမ်ား ပါလာတတ္သည္။ ၂၀၁၇ ထြက္ ႐ုပ္ရွင္အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္သည္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ဆု၊ အေကာင္းဆံုး သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုႏွင့္ အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာဆုတို႔ ရသြားခဲ့သည္။ ႐ုပ္ရွင္ထဲတြင္ ထြန္းထြန္းက သ႐ုပ္ေဆာင္ထားေသာ အဓိကဇာတ္ေကာင္ ဖိုးသၾကား ေထာင္ကထြက္လာေသာအခါ သူ႔အိမ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာေနရာတြင္ ေနထိုင္ၾကသည့္ မြတ္ဆလင္မိသားစု၏ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းကိုသာ ရခဲ့သည္။ အဆိုပါ မြတ္ဆလင္မ်ားသည္ ဖိုးသိၾကား၏ဖခင္ ကူညီေပးထားေသာ ကြပ္ပ်စ္ကေလးျဖင့္ အိမ္ေရွ႕တြင္ ေနထိုင္အိပ္စက္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဇာတ္လိုက္တို႔ မိသားစု စီးပြားက်ေသာအခါ သူတို႔က အိမ္ကို ဝယ္လိုက္သည္ကို ျပထားသည္။

ယင္းသို႔ ဖန္တီးျပသထားေသာ အခန္းသည္ ျမန္မာ့မ်ိဳးခ်စ္မ်ား၏ ေျပာဆိုမႈ ဇာတ္လမ္းမ်ားျဖစ္ေသာ မြတ္ဆလင္မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ အိမ္ရွင္မ်ား၏ေဖာ္ေ႐ြပ်ဴငွာမႈကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ က်ဴးေက်ာ္သူမ်ား ျဖစ္သည္ဆိုေသာ အေကာက္အယူကို ဇာတ္လမ္း ဖန္တီး ထည့္သြင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။

ထို႐ုပ္ရွင္ထဲမွာပင္ ေနာက္ထပ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ျဖစ္ေသာ ေနတိုးက ငွက္မ်ားႏွင့္ အသိုက္အေၾကာင္းကို ရွည္ၾကာစြာ ေျပာၾကားျပခဲ့သည္။ ငွက္တစ္ေကာင္ဟာ အျခားငွက္သိုက္ကို က်ဴးေက်ာ္ၿပီဆိုရင္ အက်ဴးေက်ာ္ခံရတဲ့ငွက္ေတြဟာ ေနာက္ဆံုးအထိ ကာကြယ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး က်ဴးေက်ာ္သူကို အေတာင္ခ်ိဳးကာ ပင္လယ္ထဲ ပစ္ရမည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ဘာကိုေျပာခ်င္သည္ဆိုသည္ကို ျမန္မာတိုင္း နားလည္ပါသည္။ မြတ္ဆလင္မ်ားကို မလိုလားမႈက ဥပေဒထဲထိ ေရာက္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ဖ်က္သိမ္းရၿပီျဖစ္ေသာ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ (မဘသ)သည္ ၂၀၁၅ က စစ္တပ္က ေထာက္ခံေပးထားေသာ အစိုးရကို ေအာင္ျမင္စြာ ခ်ဥ္းကပ္စည္း႐ံုးႏိုင္ခဲ့ၿပီး ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ဘာသာျခားအမ်ိဳးသားတို႔ လက္ထပ္ျခင္းကို တားျမစ္သည့္ အစိုးရခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ဘာသာေျပာင္းျခင္းကို တားျမစ္သည့္ဥပေဒကို အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့သည္။

မၾကာေသးခင္က မြတ္ဆလင္ကို မလိုလားသည့္ ခံစားခ်က္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ပိုင္းရွိ မြတ္ဆလင္လူနည္းစု ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ား (မူရင္းေဆာင္းပါး၏ အသံုးအႏႈန္း) ကို အၾကမ္းဖက္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းသြားခဲ့သည္။ စစ္တပ္၏ စစ္ဆင္ေရးမ်ားမွလြတ္ရန္ အိမ္နီးခ်င္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္သို႔ အနည္းဆံုး ႐ိုဟင္ဂ်ာ ခုနစ္သိန္းခန္႔ တိမ္းေရွာင္ထြက္ေျပးခဲ့ကာ ေနအိမ္မ်ားကို မီး႐ိႈ႕ျခင္း၊ လူသတ္ျခင္း၊ မုဒိမ္းက်င့္ျခင္းစသည့္ စြပ္စြဲမႈမ်ားလည္း ရွိသည္။

“မြတ္ဆလင္ေတြကို ခြဲျခားဆက္ဆံတာဟာ ဘာမွမျဖစ္တဲ့အရာလို႔ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ထင္ေနၾကပါတယ္”ဟု York Center for Asian Research ႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္သည့္ သုေတသီ စိုင္းလတ္က TIME သို႔ ေပးပို႔သည့္ အီးေမးလ္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “လူေတြက ဒါကို လက္ခံလို႔ရတဲ့အရာလို႔ ယူဆလိုက္ရင္၊ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမႈဟာ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းအတြင္းမွာ ေနရာရလာေတာ့တာပဲ”ဟု ဆိုသည္။

အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ ဇာတ္ကားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးသို႔လည္းေကာင္း၊ NLD ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ႐ံုးအပါအဝင္ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္း မ်ားစြာသို႔လည္းေကာင္း တိုင္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း မည္သည့္တံု႔ျပန္မႈမ်ိဳးမွ မရခဲ့ဟု အစၥလာမ္သာသနာ့ေရးရာေကာင္စီမွ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးတင္ေမာင္သန္းက ေျပာၾကားသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကန္႔ကြက္မႈကို အာဏာပိုင္ေတြက အေရးယူေဆာင္႐ြက္ျခင္း မျပဳတဲ့အျပင္ ဒီ႐ုပ္ရွင္က ဆုေတြေတာင္ ရသြားလိုက္ပါေသးတယ္”ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာကို သူတို႔နားမလည္ဘူး

အျခားလူနည္းစုမ်ားကိုလည္း ေျပာခ်င္သလို ေျပာလို႔ရသည့္အရာမ်ားအျဖစ္ ဆက္ဆံသည္။ အင္တာနက္ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းတစ္ခုတြင္ ေဈးကြက္ျမႇင့္တင္ေရး အမႈေဆာင္အျဖစ္ အလုပ္လုပ္ေနသူ ဆုေအာင္သည္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦး၏ ဖိတ္ေခၚမႈေၾကာင့္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ဆိုသည့္ကားကို သြားၾကည့္မိရာ လိင္ေျပာင္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ေဖာ္ျပပံုႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ႀကီး စိတ္ပ်က္သြားခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ေယာက္်ားေလးမ်ားကို ေပၚေပၚထင္ထင္ႀကီး သူငယ္ဖမ္းသည့္အခန္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ “ၾကည့္ရတာ အဆင္မေျပဘူး”ဟု ဆုေအာင္က TIME ကို ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ မသန္စြမ္းသူမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ကိုျမင့္ကလည္း ျပည္တြင္း႐ုပ္ရွင္မ်ားတြင္ မသန္စြမ္းဇာတ္ေကာင္မ်ားသည္ ရယ္ရရန္အတြက္သာ ထည့္ထားၾကသည္ဟု ေထာက္ျပ၏။ “႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးသူေတြက ဘာလို႔ အဲဒီလိုလုပ္ၾကလဲဆိုေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရး၊ လူသားဂုဏ္သိကၡာတို႔ကို သူတို႔ နားမလည္လို႔ပါ”ဟု ၎ကဆိုသည္။

မေကာင္းေသာ သတင္းခ်ည္းပဲေတာ့ မဟုတ္ပါ။ စစ္အစိုးရက တိုက္႐ိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာေခတ္ ၿပီးသြားေသာအခါ မ်ိဳးဆက္သစ္ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာမ်ား ေပၚ ထြက္လာၿပီး တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စသည္ လူဝင္မ်ားေသာ ထိပ္တန္း႐ုပ္ရွင္မ်ားအျဖစ္ ေအာင္ျမင္လာၾကသည္။

ႏိုင္ငံျခားသား သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ျမန္မာေခတ္ ေပၚ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားအေၾကာင္းေမးတိုင္း ဘယ္ကားကိုၫႊန္ရမွန္း မသိေသာေၾကာင့္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ စင္ကာပူတြင္ IT အလုပ္လုပ္ေနေသာ ထုတ္လုပ္သူ၊ ဒါ႐ိုက္တာ အာကာသည္ ေမြးရပ္ေျမ ျမန္မာသို႔ ျပန္လာၿပီး ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးသည္ဟု ဆိုသည္။ (အာကာ သည္ ၎၏ အႏုပညာလုပ္ငန္းအမည္ျဖစ္သည္) ၎၏ ပြဲဦးထြက္႐ုပ္ရွင္ ဒု႒ဝတီကိုေက်ာ္လြန္၍ The Mystery of Burma သည္ ရတနာသိုက္မုဆိုးဇာတ္ကားျဖစ္ၿပီး ေဝဖန္ေရးမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ ေငြေရးေၾကးေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရရွိခဲ့သည္။ Myanmar Movie Review and Rating က အဆိုပါဇာတ္ကားကို ထိပ္တန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ကာ ၾကည့္ထားမမွားဟု ပရိသတ္မ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အာကာ၏ ထုတ္လုပ္ေရးကုမၸဏီသည္ ယခုႏွစ္ကုန္၌ ေနာက္ထပ္ေလးကား ထြက္လာဖို႔ ရွိေနသည္။

အင္ဒီအႏုပညာ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ား ျပသသည့္ပြဲေတာ္မ်ား ထြက္ေပၚလာၿပီး လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာမ်ားအတြက္ စင္ျမင့္တစ္ရပ္ျဖစ္လာသည္။ အဆိုပါ ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မ်ားသည္ လူ႔အခြင့္အေရး၊ လိင္တူလိင္စံုလိင္ေျပာင္း LGBT အေရးကိစၥမ်ားကဲ့သို႔ေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ားကို ေဖာ္ျပလာၾကသည္။ အင္ဒီ႐ုပ္ရွင္ဖန္တီးသူလည္းျဖစ္ကာ၊ ဝႆန္႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္၏ တည္ေထာင္သူမ်ားထဲမွ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ သိဒၵိက ၂၀၁၇ ဝႆန္ ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္အတြင္း ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာ လူငယ္မ်ား ဖန္တီးၾကသည့္ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဇာတ္ကားတို ၅၇ ကား ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ပါဝင္ခဲ့ေၾကာင္း TIME ကို ေျပာၾကားသည္။

သို႔ပါေသာ္ ျပည္သူ၏ တိမ္းၫြတ္ႏွစ္သက္မႈကို ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ ပင္မေရစီး႐ုပ္ရွင္စီးပြားဘက္သို႔လွည့္ရန္ အခ်ိန္ယူရေပမည္။ ႐ုပ္ရွင္ေဝဖန္သူ ေက်ာ္သက္ေဆြက ျမန္မာကားမ်ားကို သံုးသပ္ေနမႈမ်ားအား ရပ္လိုက္ၿပီျဖစ္ကာ သူက ေဝဖန္ေျပာဆိုတိုင္း ပရိသတ္မ်ားက ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ၾကေသာေၾကာင့္ဟုဆိုသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔က မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကို ေဝဖန္တဲ့အခါ ပရိသတ္ေတြက မႀကိဳက္ၾကဘူး။ ေအာင္ျမင္ေနတာကို မနာလိုလို႔ ထင္ေနၾကတယ္”ဟု ၎ကဆိုသည္။

လူနည္းစုမ်ားကို မေကာင္းသေဘာေဆာင္သည့္ ပံုေသကားက် သတ္မွတ္ေဖာ္ျပျခင္းမ်ားက ရွိေနဆဲပင္။ ကယန္းစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ ေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး ခြန္လြီးစီက“သမိုင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ တိုင္းရင္းသားေတြက စိတ္နာခဲ့ရတယ္။ ဇာတ္ဝင္ခန္းထဲမွာ ဇာတ္လိုက္ေနရာမရွိဘဲ ခံရတာမ်ိဳးပဲရွိတယ္”ဟု ေျပာျပသည္။