News

POST TYPE

INTERVIEW

ရဲမင္းပိုင္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုျခင္း
08-May-2018 tagged as အႏုပညာ



“လက္ရွိမွာေတာ့ အက္ရွင္ကားကို ႐ိုက္ကူးမယ့္ ဒါ႐ိုက္တာေတြ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေပၚလာပါၿပီ။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ေပၚလာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္”

ျမန္မာျပည္ကိုျပန္လာၿပီး အႏုပညာလႈပ္ရွားမႈေတြကို ဆက္တိုက္ဆိုသလိုလုပ္ျဖစ္ေနတဲ့ အက္ရွင္မင္းသားႀကီး ရဲမင္းပိုင္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုၿပီး “Cover” အက္ရွင္႐ုပ္ရွင္ကားထဲက ဇာတ္႐ုပ္အေၾကာင္းနဲ႔အတူ အက္ရွင္ကားေတြ႐ိုက္ကူးမႈ နည္းရျခင္းအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းကို The Voice က ေမးျမန္းေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ 

Voice : လက္ရွိ႐ိုက္ကူးေနတဲ့ Cover အက္ရွင္႐ုပ္ရွင္ကားထဲက ဇာတ္႐ုပ္ပံုစံကို အရင္ဆံုးေျပာျပေပးပါဦး။ 
YMP : ဒီကားမွာ ကၽြန္ေတာ္က လူဆိုးတစ္ေယာက္ကေန လူေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ျပႆနာျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သူ႔ကိုအကာအကြယ္ေပးရတဲ့ပံုစံမ်ိဳး ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ထားပါတယ္။ အဓိက ဒီကားက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ သံုးကားေျမာက္႐ုပ္ရွင္ကားပါ။ ေနာက္ထပ္လည္း ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးေတြ႐ိုက္ဖို႔ ကမ္းလွမ္းထားတာရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကေန အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ႀကိဳးစားေနရတာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္က အသက္ကလည္း ႀကီးလာၿပီဆိုေတာ့ သိပ္ၿပီး လုပ္ႏိုင္ေတာ့မယ္မထင္ဘူး။ အလြန္ဆံုးလုပ္ႏိုင္ ေနာက္ထပ္ ငါးႏွစ္ေပါ့ေနာ္။ 

Voice : အက္ရွင္ကားေတြကို ေနာက္ပိုင္းမွာတျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျပန္႐ိုက္လာတာေတြ႔ရေတာ့ ဖိုက္တင္မင္းသား တစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈက ဘယ္လိုရွိေနလဲ။ 
YMP : လက္ရွိမွာေတာ့ အက္ရွင္ကားကို႐ိုက္ကူးမယ့္ ဒါ႐ိုက္တာေတြ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ေပၚလာပါၿပီ။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ေပၚလာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။ အက္ရွင္ကားဆိုတာက မရွိရင္လည္းမျဖစ္ဘူးေလ၊ အရင္တုန္းက ျမန္မာဗီဒီယိုေလာကမွာဆိုရင္ေတာ့ ဖိုက္တင္အက္ရွင္ကားေတြစေပၚလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၉၃ - ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာ ဖိုက္တင္ထိုးတာေတြ၊ ႀကိတ္တာေတြမရေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ဆင္ဆာကေန သတိေပးျခင္းကို ခံရတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေတာဘက္၊ နယ္ဘက္ေတြကို အမွီျပဳၿပီးေတာ့ ဖန္တီးရတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြနဲ႔ ဖိုက္တင္ျပန္႐ိုက္ရတယ္။ ေတာဇာတ္လမ္းေတြကို အေျခခံၿပီး ဖိုက္တင္ခန္းေတြ ႐ိုက္ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ေနာက္ဆံုးမွာ ဖိုက္တင္သမားဘဝကို ေရာက္သြားၾကတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ေတာမင္းသား၊ နယ္မင္းသားေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေတာမွာရွိတဲ့လူေတြကမွ တကယ္အားေပးတာပါ။ သူတို႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ထမင္းေကၽြးေနတာပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာရွိတဲ့လူတန္းစားက်ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ဖို႔အတြက္ သူတို႔မွာ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ဘူး။ တကယ္လို႔ရွိရင္ေတာင္မွ ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကားကို ဖြင့္ထားၿပီးေတာ့ အိပ္ေပ်ာ္သြားရင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျမင္ေနရတယ္။ 

Voice : ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ေရာက္ေနၿပီဆိုေတာ့ အက္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ့္ဘက္ကေန ဘယ္လိုပံ့ပိုးမႈမ်ိဳးေတြလုပ္သြားဖို႔ရွိလဲ။ 
YMP : ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာျပည္ကေန ကၽြန္ေတာ္ ထြက္သြားတယ္။ လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အေျခအေနေတြ တစ္မ်ိဳးေျပာင္းလာတဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ဖိုက္တင္ကားကို ျပန္႐ိုက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေလ့က်င့္ထားရတာေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားတစ္ခုကေန လုပ္ေပးမယ္။ ဒါေပမဲ့ အကုန္လံုးက ဘာေတြလိုအပ္ေနလဲဆိုေတာ့ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာမရွိဘူး။ ဖိုက္တင္ခန္းေတြဆိုရင္လည္း ႐ိုက္ကြင္းေပၚေရာက္မွ ထိုးဖို႔၊ ႀကိတ္ဖို႔ ဆင္ရတယ္၊ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ၾကဘူး။ ပ႐ိုဂ်ဴဆာဘက္က ျပန္ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း သူတို႔က သိန္းကိုေထာင္နဲ႔ခ်ီ၊ ရာနဲ႔ ခ်ီရင္းထားရတာဆိုေတာ့ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ဘူး။ အဲ့ဒီလို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားျခင္းမရွိတာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖိုက္တင္က တိုးတက္ဖို႔ နည္းနည္းေႏွာင့္ေႏွးမယ္လို႔ ထင္တယ္။ 

Voice : အက္ရွင္ကားေကာင္းတစ္ကားျဖစ္လာဖို႔ အဓိကလိုအပ္ခ်က္က ဘာမ်ားျဖစ္မလဲ။
YMP : ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာက ဖိုက္တင္ကား႐ိုက္ရင္ လူအင္အားမ်ားမ်ားသံုးၿပီး ႐ိုက္ရတဲ့အေနအထားမရွိဘူး။ ဖိုက္တင္ထိုးျပႏိုင္တဲ့လူရွိမွလည္း ဖိုက္တင္ကားကို ပရိသတ္က လက္ခံမွာေလ။ ဒါေပမဲ့ ဖိုက္တင္ထိုးျပႏိုင္ဖို႔ အစြမ္းအစမရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဖိုက္တင္ကားက ျဖစ္လာဖို႔မလြယ္ဘူး။ အဓိက ဖိုက္တင္မင္းသားေတြ၊ မင္းသမီးေတြရွိဖို႔လိုတဲ့အျပင္ ဖိုက္တင္ကားကို႐ိုက္တတ္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာေတြလည္းလိုတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ႐ိုက္ခ်က္ေတြ၊ ကင္မရာအယူအဆေတြနဲ႔ ဇာတ္လမ္းပံုစံေတြကလည္း အေရးႀကီးတာဆိုေတာ့ အားလံုးေကာင္းမွ ဖိုက္တင္ကားေကာင္းေကာင္း ျဖစ္လာမွာပါ။ 

Voice : အက္ရွင္မင္းသားတစ္ေယာက္က လူၾကမ္းသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြနဲ႔လည္း အဆင္ေျပေအာင္ေနရတယ္ေနာ္။ 
YMP : ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာက လူၾကမ္းတစ္ေယာက္ကို Daily ေခၚရင္ ဥပမာ - ေငြသံုးေသာင္းေပးတယ္။ ဒီေငြ သံုးေသာင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕မိသားစုစားဝတ္ေနေရးအတြက္ ရပ္တည္ရမွာပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ေငြသံုးေသာင္းရဖို႔ ဘယ္အခ်ိန္ ထိုးမလဲဆိုတာကို သူကေစာင့္ေနရတယ္။ ဒါက ဖိုက္တင္မင္းသားတိုင္းႀကံဳရတာပါ။ အခ်စ္ကား႐ိုက္တဲ့လူ၊ ဒရာမာကား႐ိုက္တဲ့လူ၊ အက္တင္နဲ႔ လုပ္ရတဲ့လူေတြမွာေတာ့ ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဖိုက္တင္သမားျဖစ္ေတာ့ ငါမထိုးေပးရင္ ဒီေကာင္ Daily ေၾကး ရမွာမဟုတ္ဘူး၊ ငါေခၚၿပီးထိုးမွ သူက သံုးေသာင္းရမယ္၊ သံုးေသာင္းရမွ သူ႔မိသားစုအဆင္ေျပမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးရွိတယ္။ 

Voice : အက္ရွင္ေဈးကြက္ မက်ယ္ျပန္႔တာက ျပည္ပထိမထိုးေဖာက္ႏိုင္တာေၾကာင့္လည္းပါလား။ 
YMP : ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ျပည္ပကိုထုတ္ဖို႔၊ ျဖန္႔ဖို႔ အစြမ္းအစသိပ္မရွိေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ တျခားႏိုင္ငံအရပ္ရပ္မွာရွိတဲ့ ျမန္မာျပည္သားေတြကလည္း ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ႀကံစည္ေနၾကတယ္၊ စိတ္ကူးေနၾကတယ္။ ငါတို႔ျမန္မာျပည္က အက္ရွင္ကားေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အခ်စ္ကားေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို ျပသႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လိုႀကိဳးစားရင္ေကာင္းမလဲ၊ ဘယ္လိုအားထုတ္ရင္ေကာင္းလဲဆိုတဲ့စိတ္ကူးေတြ ရွိၾကတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြအျပင္ ကမၻာႏိုင္ငံအသီးသီးကိုေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္သားေတြအားလံုးက ကိုယ့္ႏိုင္ငံက႐ုပ္ရွင္ကားေတြကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို ေရာက္ေစခ်င္တယ္၊ ျပေစခ်င္ၾကတယ္။

ဝင္းထြန္းႏိုင္