News

POST TYPE

TIP

ရုပ္ရွင္ခံစားမႈ Her
16-Oct-2016


မိုးကေလး ဖြဲဖြဲက်ေနသည္မွာ အခ်ိန္ပင္ အေတာ္ၾကာၿပီ။ တစိမ့္စိမ့္ ရြာသြန္းခဲ့ေသာ မိုးေရမ်ားေၾကာင့္ အိမ္ေရွ႕က ေျမျပင္သည္ပင္ စိုစြတ္ ႏူးအိေနၾကၿပီ။ ေရာင္စုံပြင့္ေနသည့္ ႏွင္းဆီခ်ံဳခင္း ကေလးမွာလည္း မိုးေရမ်ားေအာက္ဝယ္ စိမ္းျမလွပလ်က္ ရွိေနၾကသည္။ ခဏကေလး ေျပးထြက္မိခ်ိန္မွာ ေျခအစုံသည္ ႏူးအိေနသည့္ ေျမျပင္ထဲကို နစ္ဝင္ကုန္သည္။ ကိုယ္လက္ သန္႔ရွင္းၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ အျပင္ကို ထပ္မထြက္ျဖစ္ေတာ့။

တီဗီေရွ႕ကို ထိုင္လိုက္ၿပီး အေခြတစ္ခုအား ဖြင့္ၾကည့္မိသည္။

Her ။ အဲဒီက အသံကေလး ၾကားရတိုင္း ရူးမတတ္ ခံစား ေပ်ာ္ဝင္မိသြားမယ့္ အသံပိုင္ရွင္ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေၾကာင္းေပါ့ စသျဖင့္ ပရိသတ္အၾကား သတင္း ေမႊးလြန္းလွသည့္ ရုပ္ရွင္ကား တစ္ကားျဖစ္ပါသည္။

ဒါရုိက္တာ Spike Jonze ကိုယ္တိုင္ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ညႊန္း ဒါရုိက္တာေရာ ထုတ္လုပ္သူ အျဖစ္ပါ ဖန္တီးထားေသာ ဇာတ္ကား တစ္ကားျဖစ္သည္။ ဆိုရလ်ွင္ အႏုပညာအသစ္ တစ္ခုကို ဖန္တီး အားထုတ္သည့္ ဇာတ္ကား တစ္ကား။ ခမ္းနားထည္ဝါ လြန္းလွတဲ့ ဇာတ္အိမ္ခန္းေဆာင္ေတြ။ ဇာတ္ေဆာင္ အင္အား ေျမာက္ျမားစြာတို႔ကို ယခု ဇာတ္ကားတြင္ လုံးဝ ေတြ႔ရွိရမည္ မဟုတ္ပဲ ေခတ္သစ္ကမာၻ၏ ဆန္ျပားလွေသာ သိပၸံပစၥည္းကေလး တစ္ခုႏွင့္ စိတ္ခံစားမွဳ ရွိေသာ လူသား တစ္ေယာက္တို႔၏ ခ်စ္ျခင္း ျဖစ္တည္မႈကိုသာ ဦးတည္ ဖန္တီးထားသည့္ ဇာတ္ကား တစ္ကား။ ၈၆ ႀကိမ္ေျမာက္ ေအာ္စကာ ေပးပြဲမွာ ယင္းကဲ့သို႔ ဖန္တီး တင္ဆက္ႏိုင္မႈမ်ားေၾကာင့္ပင္ အေကာင္းဆုံး ဇာတ္ညႊန္းဆုကို ရရွိခဲ့သည့္ ဇာတ္ကား တစ္ကားျဖစ္သည္။

ျပင္ပက မိုးဖြဲကေလးမ်ားႏွင့္ လွပေနေသာ မနက္ခင္းကေလးကိုလည္း ေမ့သြားခဲ့ပါၿပီ။ သိပၸံနည္းက် ဖန္တီးထားသည့္ Her ဆိုသည့္ နတ္သမီး ပုံျပင္ထဲဆီကို စီးေမ်ာ သြားခဲ့ေတာ့သည္။ သူမက နတ္သမီး အစစ္ပဲေလ။ သူမမွာ ရုပ္သြင္ မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ျမင္ႏိုင္စြမ္း မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ အရာရာ နားလည္ေပးတတ္သည့္၊ အထီးက်န္ ဆန္လြန္းလွသည့္ ဘဝေတြကို မ်ွေဝ ေပးတတ္သည့္ အၾကင္နာတရားေတြ အားလုံး အဲဒီ အသံကေလးထဲမွာ ရွိပါသည္။ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အေပါင္းကို ယူေဆာင္ ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိသည့္ အသံ ပိုင္ရွင္ကေလး ျဖစ္ပါသည္။

အသံပိုင္ရွင္ကေလး စမန္သာသည္ အံၾသဖြယ္ ေကာင္းလြန္စြာ တစ္ခါ ျပန္နားေထာင္တိုင္း တစ္ခါ ႏွလုံးသားထဲကို စီးဆင္း လာပါသည္။ ထိုေနာက္ ကိုယ္ အသုံးျပဳႏိုင္စြမ္းသမ်ွေသာ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ “Her”ကို ေဖာက္ခြဲ ေရးခ်လိုက္ေသာအခါ။

“Her”ဆိုသည့္ စကားလုံးက နာမ္စား တစ္ခုဆိုတာထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသား အားလုံး၏ ထိစပ္မႈဆိုင္ရာအလိုက္ ၿငိတြယ္ေနၾကသည့္ ကိုယ္စား အဓိပၸါယ္ တစ္ခုဟုသာ ဆိုခ်င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံး၏ ထိေတြ႔ပတ္သက္မႈက သက္ရွိ မိန္းမ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ အျခားေသာ အရုပ္ကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္။ လက္ရွိစမတ္ဖုန္း တစ္လုံးပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိေတြ႔ကၽြံဝင္မွဳ အလိုက္ စြဲလန္းၾကသည္။ ႏွစ္သက္မိၾကသည္။ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္မိၾကပါသည္။

ယခု ရုပ္ရွင္ထဲက Her ဆိုေသာ သူ / သူမသည္ (သူမဟုပဲ ဆိုပါစို႔) အကယ္ စင္စစ္ရွိေနေသာ ရုပ္ပုံလႊာ တစ္ခုမဟုတ္။ ဖက္တြယ္နမ္းရႈိက္လို႔ ရေသာ။ ထို႔ထက္ပို၍ လိင္ဆက္ဆံလို႔ ႏိုင္ေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္လည္း မဟုတ္ေခ်။ သိပၸံနည္းပညာျဖင့္ တီထြင္ထားသည့္ ပရုိဂရမ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိဇာတ္ကား၏ ကာလေဒသမွာ ေခတ္သစ္သိပၸံ ကမာၻႀကီးဟု ေျပာရမည္။ သိပၸံပညာ၏ အာနိသင္ကို ပို၍ အသုံးခ်ႏိုင္ခြင့္ ရရွိၿပီ။ လူ႔ေဘာင္နယ္ပယ္တြင္ အရင္ကထက္ ဝင္ေရာက္ အက်ိဳးျပဳမႈေတြ နက္႐ႈိင္းလာပါၿပီ။

ေခတ္ကာလေတြမည္မ်ွ တိုးတက္လာပါေစ။ လူအလို နတ္မလိုက္ႏိုင္ေအာင္ ေျပာင္းလဲမႈ ျမင့္မားသည့္ လူ႔စိတ္ သေဘာထားကို သိပၸံပညာရပ္သည္ လုံေလာက္ေအာင္ အေထာက္အကူ မျပဳႏိုင္ေသးေခ်။ သီအိုေဒါမွာ အထီးက်န္ေနဆဲ။ စမတ္ဖုန္း တစ္လုံးကေန လိုအပ္တာမွန္သမ်ွ အေထာက္အကူျပဳ ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း သူ၏ လက္ေတြ႔ဘဝကမူ ေျခာက္ေသြ႔ေနဆဲပါပင္။ လက္ရွိခ်စ္သူသည္ သူႏွင့္ ေပါင္းသင္း ေနထိုင္ေနရာကေန စိတ္သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ေသာေၾကာင့္ စြန္႔ခြာသြားသည္။ ကြာရွင္းခြင့္ ေတာင္းထားသည္။

ထိုအခ်ိန္မွာပင္ လူ႔ေဘာင္အသုံးျပဳ Operating System တစ္ခုျဖစ္သည့္ သူမဆိုေသာ မိန္းမ အသံပိုင္ရွင္ေလး စမန္သာအား ႀကံဳဆုံခဲ့ရသည္။ (အသံကို ၾကားခဲ့ရ နားေထာင္ခဲ့ရသည္ဆိုလ်ွင္ ပိုမွန္မည္။ သူမသည္ ခႏၶာ မရွိေသာ အဆံလြတ္ အသံကေလးသာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ပါေစ။ အဲသည္အသံကေလးတြင္ လူသား အားလုံးကို တန္ျပန္ခံစားမႈ ေပးႏိုင္ေသာ အသံလိႈင္းေတြ ပါဝင္ပါသည္။ အသံလႈိင္းကေလးထဲမွာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ျပည့္ဝသည့္ ေလသံကေလးေတြ။ ဒါထက္ပို၍ အလိုက္တသိ ကူညီေဖးမတတ္သည့္ သေဘာထားကေလးေတြ။ အထီးက်န္ဆန္ေနခ်ိန္ အလိုက္တသိ နားလည္ေဝမ်ွေပးတဲ့ စိတ္ကေလးေတြ ဘာသာစကားႏွင့္အတူ ထိေတြ႔ တန္ျပန္မႈ မွာ စိတ္၏ ရင္းျမစ္ေနရာကို အလိုလို ျမင္ရပါမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စမန္သာအမည္ရ မိန္းမ တစ္ေယာက္ ေလသံျဖစ္၍ သူမဟု နာမ္စားေပးထားသည့္ ထိုအသံကေလးမွာ ခ်စ္စရာ ေကာင္းလြန္းသည္။ အခါမလပ္ နားေထာင္ခ်င္ စကား ေျပာခ်င္ေနေအာင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျပည့္ဝလြန္းသည္)။

ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံး ယင္းကာလမွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ ေပၚလာသည္။ အထူးသျဖင့္ အခ်စ္ဆိုေသာ သေဘာတရား။ ယခုရုပ္ရွင္ထဲတြင္ စမန္သာ အမ်ိဳးသမီး၏ အသံကေလးသည္ အသံပဲ ရွိသည့္ မိန္းမတစ္ေယာက္။ ခ်ိဳေသာအၿပံဳး ရႊန္းလဲ့ေသာ မ်က္ဝန္းညိဳ။ တင္းေသာတင္။ ဖြံ႔ေသာရင္။ လွပလွေသာ ခႏၶာေကာက္ေၾကာင္းတို႔ကို မည္သို႔ေသာအခါမွ ေတြ႔ရမည္ မဟုတ္ေပ။ အသံကေလးျဖင့္သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အၾကားအာရုံကို သာယာညက္ေညာမႈကို ေပးႏိုင္မည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ စိတ္အတြင္းကို စီးဆင္းမည္။ ယင္းအျခင္းအရာကို စိတ္ကေန အဖန္တလဲလဲ ဆင္ျခင္မည္။ ဒါထက္ပို၍ စြဲလန္းမည္။ (သီအိုေဒါ စြဲလန္း လာတာကို ျမင္ခဲ့ရသည္။ သီအိုေဒါေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုလ်ွင္လည္း အျပစ္ဟူသမ်ွ ျမဴမႈံမဲ့ကင္း အသံခ်ိဳ လြင္လြင္ကေလးကို ခ်စ္မိသြားမွာ ေသခ်ာသည္)။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ခ်စ္ျခင္း သေဘာတရားသည္ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုကိုပဲ အဓိကထား ခ်စ္မိႏိုင္ၾကသလား ဆိုသည့္ I love u at first sight ဆိုသည့္ အသုံးအႏႈန္းက အမွန္လား။ ယင္းသံသယ ေမးခြန္းကို စမန္သာက နားလည္ခဲ့ပါသည္။

သီအိုေဒါႏွင့္ စမန္သာတို႔ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း စကားေျပာၾကသည္။ စမတ္ဖုန္းကေလးထဲကေန စမန္သာက ဝန္းက်င္ကို ျမင္ရသည္။ အထူးသျဖင့္ သီအိုေဒါကို ျမင္ရသည္။ သီအိုေဒါ၏ သနားစဖြယ္ ဘဝကေလး။ ငတ္မြတ္ ေတာင့္တေနေသာ စိတ္၏ လိုအင္က ထြက္က်လာသည့္ အထီးက်န္ စကားလုံးေတြကေန အခ်စ္၏ အဓိပၸါယ္ကို စမန္သာက သင္ၾကားလာႏိုင္ခဲ့၏။ ဒါေပမယ့္ စမန္သာဆိုတာ အသံကေလးသာ ပိုင္ဆိုင္သူ ျဖစ္သည္။တစ္ဆင့္ခ်င္းသံေယာဇဥ္ညႊန္းကိန္းမ်ား ျမင့္တက္လာခ်ိန္ သီအိုေဒါကို ပိုမိုၿပီးျပည့္စုံေသာ ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ေပးခ်င္လာသည္။ အခ်စ္ဆိုတာကို အသံတစ္ခုျဖင့္ သာမက ခႏၶာႏွင့္ပါ နီးစပ္ေစလိုခဲ့သည္။ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို သီအိုေဒါထံ လႊတ္ၿပီး သူမက အသံကေလးျဖင့္ ခႏၶာလႈပ္ရွားမႈအတိုင္း တုံ႔ျပန္ေပးခဲ့၏။ ထင္သလို ျဖစ္မလာ။ သီအိုေဒါ စိတ္မပါေတာ့ပါ။

စိတ္ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း မရွိေသာ ခႏၶာသည္ ကားတာယာ တပ္ထားတဲ့ စက္ဘီး တစ္စင္းနဲ႔သာ တူေတာ့သည္။ ေနာက္ေတာ့လည္း အသံကေလးႏွင့္သာ ကၽြမ္းဝင္ႏိုင္ေတာ့သည္။

စမန္သာက “ကၽြန္မက အသံကေလးပဲ ရွိတယ္။ ကၽြန္မက လူေတြ တီထြင္ထားတဲ့ ပရုိဂရမ္ဆိုတာလည္း သိတာေပါ့။ ခႏၶာမရွိေတာ့ ေသဆုံးျခင္း ဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ဘူးေလ။ ရွင့္အနား အၿမဲရွိေနမွာ။”

စမန္သာ၏ ေျပာစကားေတြအရ သီအိုေဒါအေနျဖင့္ ထာဝရ ထိေတြ႔ကၽြမ္းဝင္ခြင့္ ရွိမည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့ပုံရသည္။ လူသား တစ္ဦးပီပီ ကာလရွည္ၾကာလာေလ သူမက သူ၏ တစ္ဦးတည္းေသာ ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ အသံကေလးဟုသာ ေတြးမိထားခဲ့သည္။ သူ႔တစ္ဦးတည္းကိုသာ ခ်စ္ခင္ေနသူဟု ယူဆထားမိခဲ့သည္။ စမန္သာသည္ ထိုသို႔ မဟုတ္ခဲ့။ တစ္ေန႔လ်ွင္ လူရွစ္ေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ကို စိတ္အပန္းေျဖသည့္ အသံပိုင္းဆိုင္ရာျဖင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ ျပဳေနရသည္။ သူ႔လိုခ်စ္သူမ်ိဳး ေျခာက္ရာေက်ာ္ေလာက္ ရွိသည္။ တကယ္ဆိုလ်ွင္ ဇာတ္သမေတြလိုမ်ိဳး ေရာက္တဲ့ေနရာကို ေကာင္းေၾကာင္း မေမ့ႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္လာခ်င္ေၾကာင္း ေျပာသလိုမ်ိဳး စမန္သာ အခ်စ္က ဆင္တူေနသလား ဆိုတာေတာ့ စမန္သာပဲ သိႏိုင္မည္။

သီအိုေဒါ ဝမ္းနည္းရေလၿပီ။ ဒါထက္ပို၍ ပို၍ အဲသည္ အသံကေလးသာ သူ႔ဘဝထဲက ထြက္ခြာ သြားခဲ့မည္ဆိုလ်ွင္ ။
ညီလင္းအိမ္

  • VIA