News

POST TYPE

OPINION

လူမိုက္ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုျခင္း
18-Jun-2019



တစ္ေန႔က ကာတြန္းတစ္ကြက္မွာ ဝရမ္းေျပးပံုကို လူတစ္ေယာက္ကၾကည့္ၿပီး ဓာတ္ရွင္ထဲကလို ဆံပင္ရွည္၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးေတြလည္း မပါဘူးတဲ့။ သူေျပာသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔က မရွိခိုးႏိုး၊ မလွစုန္းယိုး လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္လား။ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ေနရာမွာလည္း လူၾကမ္းမင္းသားႀကီးေတြက ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ လူမိုက္ပံု ဖမ္းၾကတာပါပဲ။ ငယ္ငယ္က အေမေျပာျပတဲ့ ပံုျပင္ေတြထဲမွာလည္း ေကာက္က်စ္တဲ့ ေဒၚအိုဇာႀကီးဟာ စုန္းမႀကီး၊ မိေထြး ဆိုတာကလည္း လင္ပါ သား၊ သမီးေတြ အေပၚ ႏွိပ္စက္၊ သူႀကီးသားေတြဟာ ေနာက္ပိုးသန္တဲ့ေကာင္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ကာတြန္း၊ ဝတၳဳေတြထဲမွာဆို ဇာတ္လိုက္ရဲ႕ၿပိဳင္ဘက္က မ်က္ႏွာမွာ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ဓားရာႀကီး ပါေနပါတယ္။ ႏႈတ္ခမ္းကထူထူ၊ ေထာ္လန္၊ ႏွာေခါင္းကပြပြ၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးအရွည္ ဒါမွ မဟုတ္ က်ိဳးတိုးက်ဲတဲ၊ မ်က္လံုးေတြက ေစြေတေစာင္းေတာင္း ဒါမွမဟုတ္ ေျမြေဟာက္လို က်ဥ္းေျမာင္းစူးရွ၊ နီရဲ...။ အဂၤဝိဇၨာစာအုပ္ထဲက ကူးခ်ထားသလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ 

စီးပြားေရးသေဘာတရားမွာ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့အခါ ဂုဏ္ရည္တူတာကိုပဲ ႏိႈင္းယွဥ္ရပါသတဲ့။ ဥပမာ-ၾကက္ဥေဈးႏႈန္းကို ၾကက္ဥေဈးႏႈန္းနဲ႔ပဲ ႏိႈင္းယွဥ္ ရတာမ်ိဳးေပါ့။ ၾကက္ဥေဈးႏႈန္းက ဒီေလာက္ရွိလို႔ ၾကက္သားေဈးက ဒီေလာက္ရွိသြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ၾကက္ဥေဈးက ဒီေလာက္ရွိလို႔ ၾကက္သားေဈးကို ဒီေလာက္ထားလိုက္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ ရပါတယ္။ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဂုဏ္ရည္တူတာကိုပဲ ႏိႈင္းယွဥ္ျပရပါတယ္။ ဒါကိုမသိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ႐ုပ္ကို စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ ႐ုပ္ဆိုးရင္ စိတ္ဓာတ္ေအာက္တန္းက်မယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ဒီလိုမ်ိဳး ပံုေသတြက္လို႔ မရပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကည္ညိဳေလးစားၾကတဲ့ အေတြးအေခၚပညာရွင္ႀကီး ဆိုကေရတီးဆိုရင္ အေတာ္႐ုပ္ဆိုးတယ္မဟုတ္လား။ ဓာတ္ပံုထဲၾကည့္ရတာကို ေျပာတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ကူးနဲ႔ ပံုေဖာ္ထားသလို လူမႈပတ္ဝန္းက်င္မွာ က်င့္သံုးခဲ့ၾကပါတယ္။ ေလာင္းကုတ္အက်ႌႀကီးနဲ႔ ကက္ဦးထုပ္ကို ခပ္ငိုက္ ငိုက္ေဆာင္းထားတဲ့သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေကာင့္ေတြကို ဟက္သြားမယ့္ လူလို႔ မယံုသကၤာျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ လမ္းၾကားမွာ အမိႈက္ေကာက္သမားေလးေတြ ဝင္လာတိုင္း ၿခံတံခါးကို ေျပးပိတ္ရတာ အေမာ။ ဒါေပမဲ့ သူခိုးက တိုက္ပံုအက်ႌနဲ႔ ေ႐ႊဖလားေရာင္ပုဆိုးႀကီး တရႊန္းရႊန္းဝတ္ကာ အိမ္ဦးခန္းမွာ တက္ထိုင္ေနပါတယ္။ ေနာက္ေက်ာကထိုးမယ့္ဓားေတြ၊ ခ်က္ေကာင္းကို ပြဲသိမ္းထိုးမယ့္ဓားေတြ ေမွာင္ရိပ္ခိုေနၾကပါတယ္။ 

ဆရာႀကီးမင္းသိခၤက သူခိုးဂုဏ္ကို ထုတ္ေဖာ္ေရးသားျပေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူခိုးျဖစ္ခ်င္စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဘာတဲ့၊ ဆရာႀကီးက သူခိုးဆိုတာ အိမ္ရွင္စိတ္သြင္းရတယ္လို႔ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒါ ငါပိုင္တဲ့အိမ္၊ ဒါ ငါပိုင္တဲ့ပစၥည္း၊ ငါ အပ္ႏွံထားတာကို ငါျပန္ယူမယ္ စသျဖင့္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူ႔သူခိုးေတြက သူခိုးအလုပ္ပဲ လုပ္ပါတယ္။ အႏုၾကမ္းသမား၊ မုဒိမ္းေကာင္၊ ဓားျပေကာင္မျဖစ္ခဲ့။ ဒါေၾကာင့္ သူခိုး သူေတာ္ေကာင္းလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ သူခိုးက သူခိုးအလုပ္တစ္ခုတည္း မလုပ္ဘဲ ပစၥည္းယူ လူသတ္ဆိုရင္ စည္းေဖာက္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သူခိုးက သူခိုးစည္းေဖာက္ရင္၊ သူခိုးစစ္ သူခိုးမွန္ မဟုတ္ေတာ့။ သူခိုးစစ္ သူခိုးမွန္ မဟုတ္ရင္ အေယာင္ေဆာင္၊ အေရၿခံဳျဖစ္ပါတယ္။ သူခိုးအေရၿခံဳဆိုရင္ သူခိုးဘဝမၿမဲႏိုင္ပါ။ ဒီလိုမၿမဲႏိုင္ေအာင္ မ႐ိုးသားမႈကို ေကာက္က်စ္တယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ေကာက္က်စ္မႈရွိတဲ့သူကို လူမိုက္လို႔ ေခၚႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ သူခိုးျဖစ္ေနတာေတာင္ သူခိုးလူမိုက္ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ 

ဒီလိုဆိုရင္ လူမိုက္ဆိုတာ စည္းေဘာင္ေက်ာ္တဲ့လူကို ေခၚတာလားလို႔ ေမးဖြယ္ရွိပါတယ္။ ဒီလိုလည္း တရားေသေျပာလို႔ရခ်င္မွ ရေပလိမ့္မယ္။ တို႔က စည္းေဘာင္မေက်ာ္ဘူး၊ သူခိုးစစ္စစ္လုပ္မယ္၊ ဓားျပစစ္စစ္ တိုက္မယ္ဆိုၿပီး လူမိုက္အားေပးသလို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဆရာႀကီးေျပာတာက ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ဖို႔ လိုရင္းပဲေနမွာပါ။ သူခိုးျဖစ္ရင္ေတာင္ စည္းကမ္းရွိတဲ့သူခိုး ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာ မဟုတ္လား။

လူမိုက္ကို ေရွးပညာရွိႀကီးေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖြင့္ဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ အမွားတစ္ခုတည္းကို ထပ္ခါထပ္ခါ က်ဴးလြန္ေနရင္ လူမိုက္၊ အမွားကေန သင္ခန္းစာမယူႏိုင္ရင္ လူမိုက္လို႔ေျပာပါတယ္။ ဒီလိုဆိုလို႔ သူခိုးတစ္ေယာက္က မီးခံေသတၱာတိုင္းကို ပြင့္ေအာင္ဖြင့္ႏိုင္ခဲ့ရင္ လူမိုက္မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုလိုရာေရာက္သြားျပန္ပါတယ္။ သူခိုးသံသရာလည္ေနတယ္ မထင္ပါနဲ႔၊ ဒါက ဥပမာေပးလို႔ ေကာင္းလို႔ပါ။ တိုင္းျပည္ကလည္း ျမန္မာျပည္ပဲ မဟုတ္လား။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထိခိုက္ေအာင္လုပ္ရင္ လူမိုက္လို႔ ဆိုၾကျပန္ပါတယ္။ ဥပမာ-အရက္ေသာက္တဲ့အခါ ေရာဂါရေအာင္ ေသာက္တဲ့သူမ်ိဳး ကို ဆိုလိုမွာေပါ့။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫႊတ္႐ံု၊ မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္၊ ေအာင္ပြဲခံ၊ ရဲေဆးတင္၊ အပန္းေျဖ စတဲ့ေခါင္းစဥ္ေတြနဲ႔ေသာက္ရင္ လူမိုက္စာရင္းထဲ မဝင္ျပန္ေတာ့ဘူးလား။

ပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိခိုက္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးေႏွာင့္ယွက္ရင္ လူမိုက္လို႔ ေခၚၾကျပန္တယ္။ ဒီလိုဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး လူမိုက္စာရင္းဝင္သြား ႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖ်က္ဆီးလို႔ အိုဇုန္းလႊာေပါက္ရတယ္၊ ဖန္လံု အိမ္သတၱိနဲ႔ ကမၻာႀကီး ပိုပိုပူလာတယ္၊ ျဗဟၼာ့ဦးေခါင္း ပလတ္စတစ္ေတြ ဗံုးေပါလေအာ သံုးၾကတယ္၊ သစ္ပင္ေတြ ခုတ္တယ္၊ တခ်ိဳ႕တိရစၧာန္ေတြ မ်ိဳးတံုးေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး၊ ႏ်ဴကလီးယားလက္နက္ေတြ ပိုင္ဆိုင္လိုၾကတယ္၊ စစ္မဲ့ကမၻာဆိုတာ အေဝးႀကီး၊ ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရး စြက္ဖက္ခ်င္ၾကတယ္၊ အျမင္မတူရင္ ရန္သူလို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္... အမ်ားႀကီးက်န္ပါ ေသးတယ္။ ေဂဟစနစ္ကို ဖ်က္ဆီးတာဟာ ကိုယ့္အိမ္ကို ဖ်က္ဆီးမီး႐ိႈ႕တာပဲ မဟုတ္လား။

ကၽြန္ေတာ္ကိုးကြယ္တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶကေတာ့ ဗာလာနံ - လူမိုက္တို႔ကို။ အေသဝနာစ - မေပါင္းအပ္လို႔ မွာခဲ့ပါတယ္။ ခုခ်ိန္ထိ လူမိုက္ဆိုတာကို အဓိပၸာယ္ေကာင္းေကာင္း မသိေသးပါဘူး။ တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ဝိုင္းအေပါင္ခံဖူးတယ္။ ရပ္ေဆြ႐ြာမ်ိဳး ကူညီတဲ့သေဘာေပါ့။ အိမ္ရွင္က ဘယ္လိုမွမတတ္ႏိုင္ေတာ့ ေရာင္းခ်င္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က မတန္တဆေဈးဆိုၿပီး မယူဘူး။ ယူတဲ့သူကိုေရာင္းၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အေႂကြးကို ဆပ္သြားတယ္။ ဝယ္တဲ့သူလက္ထဲ တစ္လမၾကာဘူး ေဈးက ငါးဆေလာက္တက္ သြားတယ္။ တစ္ဆင့္ခံရဲ႕လက္ထဲမွာ ဆယ္ဆေလာက္ တက္သြားျပန္တယ္၊ သံုးေလးလအတြင္းမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီဝိုင္းကို ျပန္ဝယ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ေငြစုရဦးမယ္ထင္ပါရဲ႕။ လြတ္တဲ့ငါးက ႀကီးတယ္ဆိုရင္လည္း လူမိုက္လို႔ သတ္မွတ္ရမယ္တူတယ္ေနာ္။ 

ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ သုခမိန္လို႔ စကားရွိတဲ့အတြက္ အျပန္အားျဖင့္ မခ်င့္မခ်ိန္ရင္ ပညာမရွိသူေပါ့ေနာ။ ပညာမရွိရင္ လူမိုက္လို႔ ေျပာလို႔ရလား မသိဘူး။ ပညာဆိုတာလည္း ဘာပညာလဲလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ စက္မႈပညာ တတ္တဲ့သူက စက္မႈကိစၥေဆာင္႐ြက္ေနတုန္းကေတာ့ ပညာရွိေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ လက္မႈကိစၥတို႔၊ ေဆးဝါးမႏၲရားကိစၥတို႔မွာေတာ့ လူမိုက္လို႔ ေျပာင္းေခၚရမယ္ထင္တယ္။ ဒီေတာ့ လူမိုက္ျဖစ္လိုက္၊ လူလိမၼာျဖစ္လိုက္ေပါ့။ လူမိုက္နဲ႔ လူလိမၼာဆိုတဲ့စည္းဟာ သိမ္ေမြ႔လြန္းတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ 

ေလာကနီတိမွာ လူလိမၼာကို စံပယ္ပန္းနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ထားၿပီး လူမိုက္ကို ငါးပုပ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အက်င့္သိကၡာပိုင္းမွာလည္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ ေကာင္းရနံ႔ဟာ အထက္ေရာေအာက္ပါ၊ ေလညာေလေၾက ျဖန္႔ၾကက္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ မေကာင္းတဲ့အနံ႔အသက္ကလည္း ေနရာအႏွံ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားမယ္ထင္ပါတယ္။ မာရ္နတ္ႀကီးလိုဟာမ်ိဳးေပါ့။ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ လူႀကိဳက္မ်ားရင္ သူေတာ္ေကာင္းေပါ့၊ လူမုန္းမ်ားရင္ လူမိုက္ေပါ့။ အဲဒီလိုလည္း ေျပာမရေသးပါဘူး၊ ေဒဝဒတ္ႀကီးမွာလည္း သူ႔ပရိသတ္နဲ႔သူမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ ရွိတဲ့သူေတြ အႀကိဳက္မ်ားတဲ့သူဆိုရင္ သူေတာ္ေကာင္းလို႔ တိတိက်က် ေျပာသင့္ပါတယ္။ ေတာ္ၾကာ မိုးခါးေရေသာက္တာတို႔၊ အမ်ားညီ ဤကၽြဲဖတ္တို႔ ျဖစ္မွာစိုးရတယ္။ 

႐ႈေထာင့္ေတြကို သတိထားသင့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာက ေျပာဖူးတယ္၊ ေမးတဲ့ေမးခြန္းတိုင္းမွာ ေျဖေပးရင္ကို မွန္တဲ့အခ်ိဳးအစားရွိတယ္တဲ့။ ဆရာက တစ္ခြန္းေမးလို႔ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ထေဆြးေႏြးတယ္ ဆိုပါေတာ့၊ မွန္ကို မွန္တယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေလာက္ရာခိုင္ႏႈန္းမွန္သလဲ ဆိုတာေတာ့ ရွိေသးတယ္တဲ့။ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းလား၊ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းလား၊ လိုခ်င္တဲ့အေျဖကို ကြက္တိေျဖႏိုင္လို႔ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းလားဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ ဆရာ့ဟာက ကြက္တိေျဖႏိုင္ရင္ေတာင္ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲလားလို႔ ေမးေတာ့၊ အေျဖက ခုမွန္ေပမယ့္ အခ်ိန္ကာလ၊ ေနရာေဒသ၊ ေမးတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေပၚမူတည္ၿပီး ေျပာင္းသြားႏိုင္ေသးတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလွ်ာ့တြက္ရတယ္တဲ့။ တရားစာထဲမွာေတာ့ ကာလံေဒသံ အဂၢံဓနံလို႔ ေျပာတယ္ထင္တယ္။

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားတစ္ပုဒ္မွာ ေလာကအမွန္တရားဟာ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သူ႔ဥပမာက ေဆးပညာေတြ႔ရွိခ်က္တစ္ခုမွာ အသီးအႏွံတစ္ခုက ကင္ဆာေရာဂါအတြက္ ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ထပ္ေတြ႔ရွိခ်က္အရ အဲဒီသီးႏွံဟာ ကင္ဆာအတြက္ မေကာင္းဘူးလို႔ ျဖစ္သြားပါသတဲ့။ ခုစာကေလးေၾကာ္၊ ခုဆီထမင္းျဖစ္ေနတဲ့ ေလာကအမွန္တရားမွာ လူမိုက္ဆိုတဲ့ ဝိေသသကလည္း ေဖာက္ျပန္လြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ လူ႔အႀကိဳက္ ဆယ္ခါလိုက္၊ မလိုက္တစ္ခါ ရွိတံုပါမူ၊ ႀကီးစြာရန္သူ၊ မွတ္ထင္ယူ၏လို႔ ေျပာၾကတယ္မဟုတ္လား။ ဒီလို ေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္ျဖစ္တတ္တဲ့ ေလာကမာယာထဲမွာ တည္ၿမဲတဲ့တရားကေတာ့ ရွိဟန္မတူပါဘူး။

ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္ျမတ္ေတြကို လိုက္နာက်င့္သံုးၾကတဲ့ သာဝကေတြက ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို မလိုက္နာတဲ့သူေတြကို မိစၦာဒိ႒ိလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒီလိုပဲ တျခားဘာသာေတြကလည္း သူတို႔ဘုရားမွ သူတို႔ ဘုရားလို႔ ေျပာၾကတာပါပဲ။ သူ႔ဘုရား၊ ငါ့ဘုရား ျငင္းၾက၊ သူ႔တရား၊ ငါ့တရား ျငင္းေနၾကတာေတြလည္း ရွိေနၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေျပာသလို တူတာေတြ ရွိမရွိ တိုက္ဆိုင္မၾကည့္ၾကပါဘူး။ က်င့္သံုးဖို႔၊ ပြားမ်ားဖို႔ တရားေတာ္ေတြကို အျငင္းအခံုသက္သက္လုပ္လိုက္ရင္ အဓိပၸာယ္မရွိပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီတရားေတြထဲက လူမိုက္ဆိုတဲ့ လကၡဏာေတြကို တိုက္ဆိုင္ေ႐ြးခ်ယ္ထားသင့္တယ္။ ဒါဆိုရင္ ဝိေသသထဲက သာမည (ေယဘုယ်) ကို ထုတ္ယူတဲ့ အရစၥတိုတယ္ရဲ႕ Induction နည္းနဲ႔ တူသြားပါမယ္။ 

သီတဂူဆရာေတာ္ကေတာ့ လူမိုက္လကၡဏာေလးမ်ိဳး ရွိတယ္လို႔ ထုတ္ႏုတ္ျပပါတယ္။ 

(၁) နည္းမွားေတြကို လုပ္တယ္။

(၂) သူတစ္ပါးကိုလည္း အဲဒီအမွားေတြကို လုပ္ခိုင္းတယ္။

(၃) အဲဒီနည္းအမွားႀကီးကိုလည္း သိပ္တန္ဖိုးထားတယ္။

(၄) မွားေနၿပီလို႔ေျပာရင္ ေျပာတဲ့သူကို ရန္ရွာတယ္ဆိုတဲ့ ေလးခ်က္ပါပဲ။

ဒီမွာ နည္းမွား နည္းမွန္၊ လမ္းမွား လမ္းမွန္ဆိုတာမွာ ျပႆနာ ရွိတယ္လို႔ စေျပာရမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေျပာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အရင္ဆံုး ပန္းတိုင္ကို ခ်ၾကည့္ပါမယ္။ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ေရးေပါ့ေနာ။ သူေတာ္ေကာင္းပန္းတိုင္ကို ဦးတည္ေနရင္ နည္းမွန္လမ္းမွန္ေပါ့။ ဒီေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာကို သိဖို႔ လိုျပန္ေရာ။ အလြယ္ေျပာရရင္ အေပၚက လူမိုက္လကၡဏာေလးမ်ိဳးကို ေျပာင္းျပန္လွန္ၾကည့္လိုက္႐ံုပဲ။ ဒီမွာလည္း နည္းမွန္လမ္းမွန္မွာ ျပႆနာတက္ျပန္ေရာ။ ဂ်ာေအး သူ႔ေမ႐ိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ 

အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ သပၸဳရိသသုတ္မွာ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာေလးခ်က္ကို ျပသထားပါတယ္။ 

(၁) သူတစ္ပါး မေကာင္းေၾကာင္းကို မေမးလွ်င္ မေျပာျခင္း

(၂) ေမးခဲ့လွ်င္ ေလွ်ာ့ေပါ့ေျပာျခင္း(ေဖးေဖးမမ ေျပာျခင္း)

(၃) သူတစ္ပါး ေကာင္းေၾကာင္းကို မေမးဘဲ ေျပာျခင္း

(၄) ေမးခဲ့လွ်င္ က်ယ္ဝန္းျပည့္စံုစြာ ေျပာျခင္းပါတဲ့။ 

အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ေဟာျပဆံုးမတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာေတြက ငါးခ်က္ရွိျပန္တယ္။ သူ႔ေက်းဇူးသိရမယ္၊ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျပန္ဆပ္ရမယ္၊ မိေကာင္းဖေကာင္း၊ ဆရာေကာင္း၊ အေပါင္းအသင္းေကာင္း ရွိရမယ္၊ ထိုမိတ္ေဆြေကာင္းေတြနဲ႔ ခိုင္ၿမဲစြာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရမယ္၊ ကိုယ့္ေရွ႕ေမွာက္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူေတြ႔ရင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီေပးရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္ထပ္၊ ေနာက္ထပ္ တရားေတာ္ထဲက ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ ၁၂ ပါးတို႔၊ သူေတာ္ ေကာင္းတရား ခုနစ္ပါးတို႔ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ကုန္မွာစိုးလို႔ ေျပာမျပေတာ့ပါဘူး။ ဆိုင္ရာကိစၥေတြအေပၚမူတည္ၿပီး ဆိုင္ရာမွတ္ေက်ာက္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ ေျပာျပခ်င္လို႔ပါ။ 

နည္းမွန္လမ္းမွန္မွ မသိေသးရင္ လူမိုက္ဘဝကကၽြတ္ဖို႔ လမ္း မျမင္ေသးဘူးလို႔ ေျပာပါရေစ။

ေဇာ္သစ္ၾကည္