News

POST TYPE

ENTERTAINMENT

“အစိုးရ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ အခုခ်ိန္ထိ ႐ုပ္ရွင္ဆိုတာ ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးတစ္ခုလို႔ မသတ္မွတ္ေသးသေ႐ြ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြက မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး။”
29-Jul-2016

မၾကာခင္ ႐ုံတင္ျပသေတာ့မယ့္ ‘႐ိုက္လိုက္ပါဦး ဒုန္းဒုန္းဒုန္း’ ဇာတ္ကားကိုလက္ခံျဖစ္ပုံ၊ အခုလက္ရွိ ႐ိုက္ကူးေနတဲ့ ဇာတ္ကားထဲက မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ ဇာတ္႐ုပ္အတြက္ ျပင္ဆင္ျဖစ္ပုံေတြနဲ႔ ေနာက္ထပ္ပါဝင္ ႐ိုက္ကူးမယ့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ အကယ္ဒမီရင္ခုန္သံေတြကို The Voice က သ႐ုပ္ေဆာင္ခင္လႈိင္နဲ႔ ေတြ႕ဆုံၿပီး ေမးျမန္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။

Voice : ႐ိုက္လိုက္ပါဦး ဒုန္းဒုန္းဒုန္း ဇာတ္ကားကို လက္ခံျဖစ္ပုံနဲ႔ ဇာတ္ကားထဲမွာ ဘယ္လိုဇာတ္႐ုပ္မ်ိဳး သ႐ုပ္ေဆာင္ရမယ္ ဆိုတာ ေျပာျပေပးပါ။

KH : ကာ႐ိုက္တာက လမ္းေပၚက ခါးပိုက္ႏႈိက္တစ္ေယာက္ေပါ့။ မ်က္စိေရွ႕မွာ အျမင္မေတာ္တာ ေတြ႕ရင္လည္း ေပါက္ကရေတြ လုပ္တတ္သူေပါ့။ ဟာသလုပ္တယ္၊  အတည္နဲ႔လုပ္တယ္ေပါ့။ ဒီဇာတ္ကားကို လက္ခံျဖစ္တာက ဇာတ္အရ လုပ္ကြက္မ်ားတယ္။ ကိုခန္႔နဲ႔ ေတာက္ေလၽွာက္အတြဲ  ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ္လုပ္ခ်င္ေနတဲ့ ကာ႐ိုက္တာေလး ပါးပါးေလးပါ တယ္။ ကိုယ္က အတည္နဲ႔သြားရတဲ့ ဟာသမ်ိဳးကို ပိုႀကိဳက္တယ္။ ျပဴးျပၿပဲျပလုပ္ရတဲ့ ဟာသေတြထက္စာရင္။ အဲဒါေၾကာင့္ လက္ခံျဖစ္တာ။

Voice : အခုေနာက္ပိုင္း အက္ရွင္ကားေတြ အ႐ိုက္မ်ားလာတာဆိုေတာ့ ပုံမွန္သြားေနတဲ့ ဟာသလိုင္းမဟုတ္ဘဲနဲ႔ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ေျပာင္းခ်င္တာလား။

KH : လုံးဝႀကီးကို ဟာသမလုပ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ အက္ရွင္ဘက္ကို သြားမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တာ လုပ္တတ္တာေလးကို လုပ္ျပခြင့္ရတုန္းမွာ လုပ္ျပခ်င္တာနဲ႔  အခုေနာက္ပိုင္းမွာလည္း အဲဒီလိုကားမ်ိဳးေတြက ေခတ္စားလာေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုယ့္ကိုလာငွားၾကေတာ့ ကိုယ္လည္း ႀကိဳက္ေတာ့ လက္ခံျဖစ္ေနတာပါ။ ပုံသဏၭာန္ တူရင္ေတာ့ လက္မခံပါဘူး။ ေအာ္ရဂ်င္နယ္ ဂိုဏ္းစတားနဲ႔ ခိုးဆိုးလုႏႈိက္ဆိုရင္ Trend လုံးဝမတူဘူး။ အခုေတာ့ ဟာသေတြ႐ိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဇာတ္လမ္းမွာ ကိုယ္သာ ဇာတ္လိုက္ဆိုရင္ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္႐ူး ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ေပါ့။ တစ္ကားလုံး  မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္လို ကတယ္။ သူ႔လိုပဲေနတယ္။ အၾကမ္းနဲ႔ ဟာသမ်ားေနမွာပါ။

Voice : မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္လို သ႐ုပ္ေဆာင္မွာဆိုေတာ့ သူနဲ႔တူေအာင္ ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြ ေလ့လာျဖစ္လဲ။

KH : မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္အေခြေတြ ျပန္ၾကည့္တယ္။ ျပန္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေနပုံထိုင္ပုံေတြ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံေတြ၊ ဒီကားမွာ နည္းနည္းခက္တာက ေရွ႕ပိုင္းမွာ သူက ပိုက္ဆံမရွိဘူး။ ပိုက္ဆံမရွိေတာ့ အဆင္ေျပသလိုနဲ႔ တူေအာင္ဝတ္ရေတာ့ နည္းနည္းခက္တယ္။ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ အစစ္လို ဝတ္ရတာ နည္းနည္းေတာ္ေသးတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ပိုက္ဆံေတြ ရသြားတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ တကယ္အစစ္လို႔  ဝတ္စားပုံစံ ေျပာင္းလိုက္တယ္။ အဝတ္အစားက ေသခ်ာေလး ျပင္ဆင္သြားတယ္။  သားက Dancer ဆရာဆိုေတာ့ အကေလး  သူ႔ဆီမွာ ျပန္ေႏႊးသြားတယ္။ အဓိကေတာ့ သူရဲ႕လက္ဟန္ေတြကို အတူဆုံး အနီးစပ္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္လုပ္တယ္။ ဆံပင္တုနဲ႔ ဦးထုပ္ကေတာ့ ေနတိုးက စီစဥ္ေပးတယ္။ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္နဲ႔တူတဲ့ မိတ္ကပ္ကို သူကိုယ္တိုင္ပဲ  လိမ္းေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အိုဗာေတာ့ လုပ္ရတာေပါ့ေနာ္။ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ေနရာမွာ ေနတိုးလုပ္မယ္လို႔ ထင္ထားၾကတယ္။ ေနတိုးက ကိုယ့္ကိုလုပ္ေစခ်င္လို႔ အဲဒီဝတၳဳကို႐ိုက္တာ။ သူက ကိုယ္ဆိုတာထက္ ရယ္စရာလုပ္တဲ့သူေတြ လုပ္တာ ရယ္ခ်င္လို႔ လက္ခံျဖစ္တဲ့ကား ျဖစ္ေနတာ။

Voice : ဟာသနဲ႔ အက္ရွင္ေတြဆို ဘယ္ကာ႐ိုက္တာကို သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာ ပိုႀကိဳက္လဲ။

KH : ကိုယ္ကေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ရင္ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ႀကိဳက္တယ္။ ဘယ္သူပဲခိုင္းခိုင္း အပီျပင္ဆုံး လုပ္သြားမယ္။

Voice : ဟာသအပိုင္းနဲ႔က ပရိသတ္က လက္ခံၿပီးသား အက္ရွင္ပိုင္းနဲ႔က်ေတာ့   ကာ႐ိုက္တာေတြနဲ႔ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျဖစ္လဲ။ 

KH : သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုတာ အဓိက စိတ္ကိုသင္ယူတာပဲ။ ဆရာဝန္ဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ိဳး စိတ္ေနစိတ္ထားရွိတဲ့ ဆရာဝန္မ်ိဳးလဲ စသျဖင့္ေပါ့။ အေျခာက္ဆိုရင္ ဒီလိုပဲ အေျခာက္ထဲမွာ ကာလာမ်ိဳးစုံကြဲတာပဲ။ နတ္ကေတာ္ေနတဲ့ Class က တစ္မ်ိဳး၊ ေရွာက္သီးေဆးျပားေရာင္းတဲ့ Class က တစ္မ်ိဳး၊ မိတ္ကပ္  Artist ေနတဲ့ထိုင္တဲ့ Class က တစ္မ်ိဳး။ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ေတြကို ဝင္စားရမယ္၊ ေနမႈထိုင္မႈ ပုံသဏၭာန္ေတြကို ေလ့လာၿပီး စိတ္ဝင္တစားလုပ္ရင္ သူ႔ဘာသာပါသြားတာပဲ။

Voice : ႐ိုက္စားဆိုရင္ ပရိသတ္လက္ခံၿပီးသား ဇာတ္ကား ဆိုေတာ့ အဲဒီထဲက ကြမ္းသီးကာ႐ိုက္တာက ကိုယ့္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ တာဝန္ႀကီးသြားတာလဲ။

KH : သိပ္တာဝန္ႀကီးတယ္။ ကိုကြမ္းသီးက ကိုယ့္ရဲ႕ Idol ျဖစ္တယ္။ အရမ္းလည္းေလးစားတယ္။ ကိုကြမ္းသီးက်ေတာ့  လုပ္ယူစရာ မလိုဘဲနဲ႔ ဘာလုပ္လုပ္ေနလိုက္ တာနဲ႔ သူ႔ပုံစံက ရယ္စရာေကာင္းတယ္။  ကိုယ္က ရယ္စရာျဖစ္ေအာင္ နည္းနည္း လုပ္ယူရေသးတယ္။ သူ႔ေနရာမွာ ဝင္လုပ္ရမွာ  ျဖစ္တဲ့အတြက္ တာဝန္ေတာ္ေတာ္ႀကီးပါတယ္။ သူ႔ပုံစံနဲ႔တူေအာင္ေတာ့ လုပ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ပုံစံနဲ႔ ကိုယ္လုပ္မွာ။  ဒါေပမဲ့ လုပ္ရမယ့္ဟာေတြ အကုန္လုံးက  သူလုပ္ခဲ့တဲ့ဟာေတြ ျပန္လုပ္ရမွာ။ ဒါေပမဲ့ Plot ေတြေတာ့ မတူေတာ့ဘူး။ ဒီဘက္ေခတ္ကို အရမ္းေျပာင္းလိုက္ၿပီ။ ဇာတ္လမ္းလည္း မတူေတာ့ပါဘူး။ နာမည္ပဲတူတယ္။  

Voice : အခု႐ုံတင္ျပသေနတဲ့ ခိုးဆိုးလုႏႈိက္ ဇာတ္ကားဆိုရင္ ပရိသတ္အားေပးမႈ  မ်ားျပားတာ ဘာေၾကာင့္လို႔ ထင္မိလဲ။

KH : အဓိက စိတ္ဓာတ္ပဲ။ ပထမဦးဆုံး ဒီဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ဖို႔စၿပီးစီစဥ္တဲ့အခ်ိန္က ကုမၸဏီကတစ္ခု၊ မိုး မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မ႐ိုက္ျဖစ္ဘူး။ ကိုစတီးလ္ ရင္ထဲမွာ သူ႔ကိုမန္ေနဂ်ာလုပ္ခဲ့တဲ့ ေတာက္တိုမယ္ရ တစ္ေယာက္မို႔ အထင္မႀကီးဘူးလို႔  စိတ္ခံစားရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အကုန္လုံး  ကိုယ့္ဘာသာ ႐ိုက္မလို႔ျပင္ဆင္ခ်ိန္မွာ မိုးက ႐ိုက္တယ္။ ကိုယ္တို႔က်ေတာ့ ကိုယ္လို ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရံဟာသတစ္ေယာက္ကို လိုင္းတစ္ခုကို ခ်ိန္းၿပီး ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးမွာ ႐ိုက္ရဲတဲ့ ကုမၸဏီ၊ ဒါ႐ိုက္တာေရာ ေလးစားတယ္။ အဲဒီအတြက္ ကိုယ္အေကာင္းဆုံး  ျပင္ဆင္တယ္။ အေကာင္းဆုံးႀကိဳးစားတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီကားထဲမွာပါတဲ့ ေလးေယာက္က စသိကတည္းက ညီအစ္ကိုရင္းလို ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေနၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကည့္တဲ့  မ်က္လုံးေတြကအစ တကယ္ရင္ထဲကလာတဲ့  သံေယာဇဥ္အၾကည့္ေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ပဲ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီ ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ အရာထင္တယ္လို႔ပဲ ျမင္တယ္။ 

Voice : ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ၁၀၀ စီမံကိန္းေတြ လာေတာ့မွာဆိုရင္ အခုလက္ရွိ ႐ုံေတြနည္းလို႔ ဇာတ္ကားေတြမျပႏိုင္တဲ့ ျပႆနာေတြ ေျဖရွင္းႏိုင္မယ္လို႔ထင္လား။

KH : အမ်ားႀကီးေကာင္းသြားႏိုင္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အၿပိဳင္အဆိုင္ ျဖစ္လာတယ္။ အၿပိဳင္အဆိုင္ျဖစ္လာရင္  ႀကိဳးစားရေတာ့မယ္။ ဒီအမ်ိဳးအစား တစ္ခုတည္းကိုပဲ ဆိုင္ေတြအမ်ားႀကီး ဖြင့္ထားမယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတဲ့ဆိုင္ကိုပဲ ဝင္စားၾကမွာေလ။ အဲဒီေတာ့ ေလာကသားေတြ ႀကိဳးစား ဖို႔အမ်ားႀကီးလိုလာၿပီ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဒါဆိုရင္ အမ်ားႀကီး႐ိုက္ေတာ့မယ္။ အခု ဆိုရင္ ကားတစ္ကား ႐ိုက္ၿပီးသြားရင္း အၾကာႀကီး ေစာင့္ရတယ္။ ႐ုံေတြမ်ားလာရင္  အၾကာႀကီးေစာင့္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။  ေနာက္တစ္ခ်က္က ဆိုးသြားႏိုင္တာက  ႐ိုက္တာမ်ားလာရင္ ဗုန္းေပါလေအာေတြ လည္းျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒါေတာ့ ထိန္းရမယ္။ 

Voice : ခိုးဆိုးလုႏႈိက္ဇာတ္ကားက  ပရိသတ္သေဘာက်တဲ့ ကားတစ္ကား ဆိုေတာ့ အဲဒီကားနဲ႔ အကယ္ဒမီ ရင္ခုန္တာမ်ိဳး ရွိလား။

KH : အကယ္ဒမီနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္မခံစားပါဘူး။ ပရိသတ္ေပးတဲ့ အကယ္ဒမီေတြ အိမ္မွာအမ်ားႀကီး။ အကယ္ဒမီကေတာ့ ရင္မခုန္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီကားမွာ  ျမင့္ျမတ္ရေစခ်င္တယ္။ ထြန္းထြန္းလည္း ရေစခ်င္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အသံ ရေစခ်င္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဓာတ္ပုံလည္း ရေစခ်င္တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ မေမၽွာ္လင့္ပါဘူး။  အကယ္ဒမီပြဲလည္း တက္မွာမဟုတ္ဘူး။

Voice : ဗီဒီယိုေလာကက်ဆင္းေနတာ ဆင္ဆာ၊ နည္းပညာေၾကာင့္ေတြလို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ အခုလက္ရွိ က်ဆင္းေနတာ ဘာေၾကာင့္လို႔ ျမင္မိလဲ။

KH : အဖက္ဖက္က အမ်ားႀကီးပဲ။   အေခြတစ္ေခြငွားရင္ တစ္ရက္မွ ၂၀၀ ရတယ္။ အေခြရဲ႕ကြာလတီက လိုတယ္။ အေခြ ငွားသြားတယ္၊ ေနာက္ေန႔ ျပန္လာအပ္ေတာ့ အေခြက ထစ္ေနတယ္။  အဲဒီေတာ့ အေခြရဲ႕အရင္းရဖို႔ သူတို႔ျပန္ရေအာင္ လုပ္ရဦးမယ္။ ၾကာေတာ့ မျမတ္ေတာ့ သူတို႔ေတြ ခိုးလာၾကတယ္။ ခိုးတာကို  ကၽြန္ေတာ္တို႔က မတားဆီးႏိုင္ဘူး။ ခိုးတဲ့လူေတြေၾကာင့္ ဗီဒီယိုေလာက ဆုတ္ယုတ္သြားတယ္။ သူတို႔ကလည္း မခိုးလို႔မရဘူး။ အရင္း မေက်ႏိုင္လို႔။ အဲဒီေတာ့ ႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ  အဆင္မေျပႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက  နယ္ေျမက်ဥ္းေျမာင္းမႈ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ  ႐ိုက္စရာေနရာမရွိဘူး။ စတူဒီယိုမရွိတဲ့ အတြက္ ပန္းၿခံထဲမွာ သြား႐ိုက္မယ္။ ပန္းၿခံထဲမွာ ဂစ္တာတီးတဲ့သူေတြ ရွိမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကား႐ိုက္ေနလို႔ ခဏၿငိမ္ေပးပါလို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ အမ်ားျပည္သူပိုင္တဲ့ ပန္းၿခံ။  စတူဒီယို ႀကီးႀကီးမားမားရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒါေတြကို အတုလုပ္ၿပီး ႐ိုက္လို႔ရမယ္။ အစိုးရ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ အခုခ်ိန္ထိ ႐ုပ္ရွင္ဆိုတာ ႏိုင္ငံရဲ႕စီးပြားေရးတစ္ခုလို႔ မသတ္မွတ္ေသးသေ႐ြ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြက မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး။ 

Voice : အခု Copy Right ဥပေဒေတြ  ေရးဆြဲေနၾကၿပီဆိုေတာ့ ဒါေတြသာ တကယ္တမ္း အသက္ဝင္လာမယ္ဆိုရင္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက အတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိ ေျပာင္းလဲသြားမယ္လို႔ ထင္မိလဲ။

KH : Copy Right က ႏိုင္ငံတကာမွာ ဒီလိုပဲသုံးစြဲေနၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔  ႏိုင္ငံျခားကားေတြ မွီျငမ္းမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ႏိုင္ငံမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားျပလို႔မရဘူး။ တကယ္လို႔ ႐ုပ္ရွင္က အာရွေလာက္ကို ထိုးေဖာက္မယ္ဆိုရင္ အကုန္လုံးေကာ္ပီ ေတြျဖစ္ေနရင္။ ဥပမာ - ကၽြန္ေတာ္တို႔က  ဇာတ္ေတြကို တရားဝင္ဝယ္ၿပီး ႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ ႀကိဳက္တဲ့ႏိုင္ငံမွာ  ျမန္မာကားျပရင္  အဂၤလိပ္စာတမ္းထိုးၿပီး ျပသြားလို႔ရမယ္။  သီခ်င္းကလည္း ေကာ္ပီျဖစ္ေနေတာ့ အဲဒီ သီခ်င္းကို ဒီကားထဲမွာ ထည့္သုံးလို႔မရဘူး။  အကုန္လုံးက မူပိုင္ခြင့္ဆိုတာ တကယ္ႀကီးမားပါတယ္။ တကယ္ရပ္တည္ရမယ္။ မူပိုင္ခြင့္မရွိလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဇာတ္ကားတစ္ကား ႐ိုက္တဲ့အေခြက ေတာက္ေလၽွာက္ ျပန္႔ေနတယ္။ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ အယ္လ္ဘမ္ တစ္ခုက ႏွစ္စဥ္ေရာင္းရေငြက သူ႔အတြက္ Income ျဖစ္ေနရမယ္။ အဲဒီဆိုရင္ သူက ေအးေဆးပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဇာတ္ကား တစ္ကား႐ိုက္ၿပီးရင္ ဘာမွ လုပ္စားလို႔မရေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္နဲ႔လည္း ဘာမွမဆိုင္ေတာ့ဘူး။ 

ဆုအိေျႏၵဦး


ABOUT AUTHOR

(ဆုအိေျႏၵဦး)