News

POST TYPE

EDITORIAL

ေလာကဓံတရား ခံႏိုင္ရည္ရွိရဲ႕လား (Daily, Vol-6/No-123)
01-Sep-2018 tagged as

ေလာကမွာရွိတဲ့လူတိုင္း ေတြ႔ႀကံဳရမယ့္ ေလာက သဘာဝေတြကို ေလာကဓံ ရွစ္ပါးဆိုၿပီး ဗုဒၶက ေဟာၾကားဆံုးမခဲ့တယ္။ ေလာကနိယာမ သေဘာအရ ေလာကဓံရွစ္ပါးမွာလည္း အေကာင္းနဲ႔ အဆိုး ဒြန္တြဲေနတယ္။ အေကာင္း ေလးပါး၊ အဆိုးေလးပါးဆိုၿပီး မွ်လည္း မွ်တေနတယ္။ 

ပစၥည္းဥစၥာ ရျခင္း၊ မရျခင္း၊ အေခၽြအရံမ်ားျခင္း၊ မရွိျခင္း၊ ခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း၊ အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း၊ ကိုယ္၊ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကိုယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းဆိုတဲ့ ေလာကဓံရွစ္ပါးကို လူ႔ေလာကမွာရွိတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္တိုင္း တစ္ႀကိမ္မဟုတ္တစ္ႀကိမ္ ႀကံဳရသူခ်ည္းပဲ။ 

သာမန္ ပုထုဇဥ္အမ်ားစုကေတာ့ ေလာကဓံတရားကို ခံႏိုင္ရည္မရွိၾကဘူး။ အသိဉာဏ္ပညာႀကီးသူ၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းရည္ ျမင့္မားသူ၊ ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမအတိုင္း က်င့္ႀကံေနထိုင္သူ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ပဲ ေလာကဓံတရားကို ခံႏိုင္ရည္ရွိၾကတယ္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျပာၾကတာကေတာ့ ဆင္းရဲတဲ့ ေလာကဓံ ခံႏိုင္တယ္ ခ်မ္းသာတဲ့ ေလာကဓံ မခံႏိုင္ၾကဘူးဆိုတဲ့စကားပဲ။ ဒီစကားက လက္ရွိ လူ႔ေလာက တစ္နည္းေျပာရင္ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ဒုတ္ဒုတ္ထိ မွန္တဲ့စကားလို႔ ဆိုရမယ္။

ဒီေန႔ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းကိုၾကည့္ရင္ ဒီစကား ဘယ္ေလာက္မွန္တယ္ဆိုတာ သက္ေသျပေနသလိုပဲ။ အတိတ္က အႏွိပ္စက္ခံ၊ အဖိႏွိပ္ခံ၊ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ခံၿပီး ဆင္းဆင္းရဲရဲ၊ က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း ေနလာခဲ့ရေပမယ့္ စည္းစိမ္နဲ႔ အာဏာဆိုတဲ့ ေလာကစည္းစိမ္ ရသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ ဒါေတြကိုသာယာၿပီး ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးသြားၾကတာခ်ည္းကိုး။

ၿပီးခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ငါးဆယ္ေက်ာ္ကာလက သိပ္ဆင္းရဲခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း တံခါးဖြင့္စီးပြားေရး မူဝါဒ စသံုးေတာ့ အဆက္အသြယ္ ေကာင္းေအာင္ လုပ္တတ္သူေတြ အေတာ္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာသြားခဲ့ၾကတယ္။ အဲလို ႀကီးပြားခ်မ္းသာသြားေတာ့ အရင္ ႐ုန္းကန္ဆင္းရဲခဲ့တုန္းက စ႐ိုက္ေတြနဲ႔ မတူေတာ့ဘဲ လံုးလံုးေျပာင္းလဲသြားၾကတယ္။ 

အဲလို အဆက္အသြယ္ေကာင္းၿပီး စီးပြားေရးနဲ႔မတူတဲ့ စီးပြားေရးေတြ၊ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာလာတဲ့ ေခတ္ပ်က္သူေဌးေတြနဲ႔ ေအာက္ေျခကေန စၿပီး ကိုယ့္ထူးကိုယ္ခၽြန္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာလာတဲ့သူေတြနဲ႔ေတာ့ ဒီေနရာမွာေတာ့ မတူဘူး။ တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ဘဝ၊ အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ ခံခဲ့ရတဲ့ အဆံုးအမတရားေတြကို မူတည္ၿပီး စ႐ိုက္ေတြ ကြဲသြားတာမ်ိဳးေပါ့။

အဲလို စ႐ိုက္ကြဲတဲ့အတြက္ ေလာကဓံတရားေတြကို ႐ႈျမင္ပံု၊ လက္ခံပံု၊ အဓိပၸာယ္ေကာက္ပံုခ်င္း မတူၾကေတာ့ဘူး။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ေလာကဓံကို ခံႏိုင္ရည္ရွိတာ၊ မရွိတာခ်ည္း မတူၾကေတာ့ဘူး။ ဒါကို လူတိုင္း ေန႔စဥ္ ထိေတြ႔ ဆက္ဆံေနရတဲ့ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္မွာ အလြယ္တကူ ျမင္ႏိုင္တယ္။ 

ေကာင္းတဲ့ ေလာကဓံေတြကို မခံႏိုင္ၾကတာက အားမနာတမ္း တည့္တည့္ေျပာရရင္ အတိတ္က မျမင္ခဲ့၊ မရခဲ့၊ မႀကံဳခဲ့၊ မစားခဲ့၊ မသံုးခဲ့ဖူးတဲ့ ေလာကစည္းစိမ္၊ အေခၽြအရံေတြ ရလာေတာ့ ေအာက္ေျခ လြတ္သြားတာပဲေပါ့။ 

အာဏာႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ အရင္ အဖိႏွိပ္ခံဘဝက လူထုနဲ႔ အင္မတန္ နီးစပ္ၿပီး လူထုနဲ႔ တစ္သားတည္း ရွိေနပါတယ္၊ အာဏာရွင္ မွန္သမွ် ဆန္႔က်င္ပါတယ္၊ ဒီမိုကေရစီကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးပါတယ္ဆိုတဲ့ သူတခ်ိဳ႕ ေလာကဓံကို မခံႏိုင္ၾကဘူး။ ကိုယ္တိုင္ အာဏာကုလားထိုင္ေပၚကို ေရာက္လာတဲ့အခါ အရင္က ကိုယ္ဆန္႔က်င္ခဲ့တာေတြကိုပဲ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ေနၾကေတာ့တာ။ 

သာမန္လူေတြကေတာ့ ေလာကဓံတရားကို မခံႏိုင္တာ ထားလိုက္ေတာ့။ ဗုဒၶအပါအဝင္ ဘာသာတရား အသီးသီးရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို တစ္ဆင့္ျပန္ၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ျဖန္႔ခ်ိဆံုးမေပးရမယ့္ တာဝန္ယူထားသူေတြနဲ႔ နယ္ပယ္ အသီးသီးရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ ေလာကဓံတရားကို မခံႏိုင္ၾကဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အႏၲရာယ္ရွိေနၿပီလို႔ ေျပာရမယ္။ 

မိသားစုတစ္စု၊ စာသင္ခန္းတစ္ခန္း၊ တကၠသိုလ္တစ္ခု၊ ႏိုင္ငံေရး ပါတီတစ္ခုကေန လက္နက္ကိုင္တပ္အားလံု၊ ဘာသာေရးနယ္တစ္ရပ္၊ အာဏာသံုးရပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္လံုးကို ဦးေဆာင္ရမယ့္သူေတြက သာမန္လူေတြ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပည္သူလူထုထက္ ပိုၿပီး ေလာကဓံတရားကို ခံႏိုင္ရည္ရွိေအာင္ ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္ထားၾကဖို႔ လိုမယ္ဆိုတာ ေျပာလိုရင္းပါ။

အယ္ဒီတာ (၁-၉-၂၀၁၈)
(၁၃- ၁ -၂၀၁၈ ေန႔ထုတ္ The Voice Daily သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

  • TAGS