POST TYPE

ARTICLE

ရွမ္းျပည္ေရာက္ဧည့္သည္
02-May-2019



ရွမ္းျပည္ေရာက္ဧည့္သည္ ဇာတ္ကားျဖင့္ ရုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ဝင္ေရာက္လာခဲ့သူ ဦးေစာႏိုင္ (ရွမ္းျပည္) သည္ ဧၿပီလ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ ရဟန္းဘဝျဖင့္ ပ်ံလြန္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice Weekly Journal တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ရွမ္းျပည္ေရာက္ဧည့္သည္ ေဆာင္းပါးကို ပရိသတ္မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။ (အယ္ဒီတာ)

ေတာင္ငူၿမိဳ႕ သီးသန္႔ရပ္ကြက္တစ္ခုဟု ဆိုႏိုင္သည့္ မင္းႀကီးညိဳရပ္ကြက္တြင္ ရွမ္းျပည္ေရာက္ ဧည့္သည္တစ္ဦး ေနထိုင္သည္။

အင္းဝလမ္းမႀကီးမွ ခ်ိဳးေကြ႔၍ ငါးမိနစ္ခန္႔ ေလွ်ာက္သြားလိုက္လွ်င္ ေအးကမၻာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းသို႔ဆိုသည့္ လမ္းၫႊန္ဆိုင္းဘုတ္ကို ေတြ႔ရသည္။

ထိုမွတစ္ဖန္ ေတာင္ဘက္တည့္တည့္သို႔ ဆက္သြား၍ ညာဘက္ခ်ိဳးေကြ႔လိုက္လွ်င္ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ဝင္ေပါက္အနီး သစ္ပင္ အုပ္စုစုၾကား အုတ္ညႇပ္တိုက္ခံ ႏွစ္ထပ္ ပ်ဥ္ေထာင္ သြပ္မိုး အိမ္တစ္လံုးကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။

“မင္းသားႀကီးက အဲဒီအိမ္မွာေနတာ သံုးေလး ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ။ ညီမေတြ မိသားစုနဲ႔ အတူေနတာ ၾကာၿပီ။ ဟိုတစ္ေလာကမွ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေညာင္ေညာင္ လာကန္ေတာ့တာေတြ႔ေသးတယ္”ဟု ဆိုကာ ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ လမ္းၫႊန္လာသူ အမ်ိဳးသားႀကီး၏ မ်က္ႏွာသြင္ျပင္က ဂုဏ္ယူဟန္တို႔ စြက္လ်က္ရွိသည္။

လမ္းၫႊန္သူကို ေက်းဇူးတင္စကား ခပ္သြက္သြက္ဆိုရင္း ဆိုင္ကယ္ကို လွည့္ထြက္လိုက္သည္။ ထိုၿခံေရွ႕ ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္

“ဘြားဘြားေရ ဧည့္သည္လာတယ္”ဟုဆိုကာ အိမ္ေရွ႕တြင္ ကစားေနသည့္ မိန္းမငယ္ေလးတစ္ဦးက ၿခံတံခါးကို လာဖြင့္ေပးခ်ိန္ အိမ္ေအာက္ထပ္ဆီမွ အသားျဖဴျဖဴ ပိန္ပိန္ပါးပါး အမ်ိဳးသမီးႀကီးႏွစ္ဦးသည္ မေရွးမေႏွာင္း ကပ္လ်က္ပါလာရာ လာရင္းကိစၥကို အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာလိုက္သည့္အခါ ထိုအမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ားက အိမ္အေပၚထပ္ဆီသို႔ ဦးေဆာင္၍ ေခၚသြားေလသည္။

ေလွကားထစ္မ်ားကို တစ္ထစ္ၿပီးတစ္ထစ္ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးခ်ိန္ ပထမဆံုး ျမင္ေတြ႔ရသည့္ ျမင္ကြင္း က ဧည့္ခန္းမအတြင္း ဘုရားစင္ေရွ႕တြင္ ေမြ႔ရာခင္း တစ္ခု။ ထိုအနီးတြင္ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး တံဆိပ္တပ္ ထားသည့္ ကန္ေတာ့လက္ေဆာင္ အိတ္တစ္လံုး။ ထို အိတ္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ေတာ့ ပက္လက္ကုလား ထိုင္တြင္ လွဲမွီရင္း တီဗီဖန္သားျပင္ကို ေငးေမာေန ေသာ အသက္ ၈၀ အ႐ြယ္ အသားျဖဴျဖဴ အမ်ိဳးသား ႀကီးတစ္ဦး ရွိေနသည္။

“သူက ခုတစ္ေလာမွာ နည္းနည္းေမ့တတ္သလို ဝမ္းလည္း နည္းေနတတ္တယ္”ဟု ဆိုကာ ေဒၚၫြန္႔ၫြန္႔ တစ္ေယာက္ တီဗီ ဖန္သားျပင္မွလြဲ၍ ေလာကႀကီး ကို ေမ့ထားဟန္တူေသာ အမ်ိဳးသားႀကီး ကိုယ္စား မိတ္ဆက္စကား နိဒါန္းပ်ိဳးလာသည္။

ေဒၚၫြန္႔ၫြန္႔ဆိုသည္မွာ ထိုအမ်ိဳးသားႀကီး၏ ညီမ အရင္းတစ္ေယာက္ပင္။

ေဒၚၫြန္႔ၫြန္႔၏စကားေၾကာင့္ ဆိုင္ကယ္စီး ဧည့္သည္၏ မ်က္ႏွာက စိတ္မေကာင္းဟန္ ကြက္ခနဲ ပ်က္သြားသည္။ ထိုအေျခအေနကို ေဒၚၫြန္႔ၫြန္႔ ရိပ္ စားမိဟန္ျဖင့္

“သမီးေတြနဲ႔ဖုန္းဆက္ခ်ိန္၊ အသိအကၽြမ္း တခ်ိဳ႕လာခ်ိန္ဆို ဝမ္းနည္းၿပီး ငိုေႂကြးတတ္တာက လြဲၿပီး က်န္းမာေရးက ေကာင္းပါတယ္”ဟု အလ်င္အျမန္ ဆိုလာသည္။

တီဗီေရွ႕က အမ်ိဳးသားႀကီးက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ခ်စ္ ပရိသတ္မ်ား၏ တစ္ေခတ္ တစ္ခါက အခ်စ္ေတာ္။ “ရွမ္းျပည္ေရာက္ ဧည့္သည္ရယ္ မျပန္ပါနဲ႔ကြယ္” ဆိုသည့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီးတြင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္တစ္ဦးအျဖစ္ ပရိသတ္၏ အသည္းႏွလံုးကို ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့သူ ေစာႏိုင္ သို႔မဟုတ္ ရွမ္းျပည္ ေစာႏိုင္။

ထို႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားကို ၁၉၆၀ျပည့္ႏွစ္အလြန္က ေအဝမ္း မ်ိဳးဆက္အစဟု လူသိမ်ားေသာ ေအဝမ္း ေမာင္ခ်စ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့သည္။

ထိုဇာတ္ကားသည္ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ အုတ္ကၽြတ္ တန္းရပ္ေန ေမာင္ေစာႏိုင္အတြက္ ပထမဆံုး ဇာတ္ ကား မဟုတ္ခဲ့။ သို႔ေသာ္ ထိုဇာတ္ကား ျပသအၿပီး တြင္ေတာ့ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္ပရိသတ္မ်ား ႏႈတ္ဖ်ားထက္ ေမာင္ေစာႏိုင္ တစ္ေယာက္ ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္ဟု တစ္မုတ္ဟုတ္ခ်င္း ကင္ပြန္းတပ္ အမည္ေပး ခ်ီးျမႇင့္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။

ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္သည္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္သမိုင္းတြင္ ဇာတ္ကားနာမည္ႏွင့္တြဲ၍ လူသိမ်ားထင္ရွားခဲ့ေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္အနည္းငယ္တြင္ တစ္ဦးအပါအဝင္ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။

“ပ်ဥ္းမနား ေအာင္းကုန္းသူ ခင္သန္းႏုနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔က ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက က်င္းပတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ေမာင္မယ္ေ႐ြးပြဲကေန တက္လာၾကတဲ့သူေတြပါ”ဟုဆိုကာ ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္ သူ႔ကိုယ္သူ စတင္ မိတ္ဆက္စကားဆိုလာသည္။ 

သူ၏ စကားသံတို႔က မသဲမကြဲ ပလံုးပေထြး။ မ်က္ဝန္းအိမ္တို႔၌လည္း ဝမ္းနည္းရိပ္တို႔ေၾကာင့္ မ်က္ရည္တို႔က အျပည့္။

“ရွမ္းျပည္ေရာက္ ဇာတ္ကားမ႐ိုက္ခင္ ဇာတ္ကားတခ်ိဳ႕လည္း ႐ိုက္ခဲ့ဖူးတယ္။ အမွတ္မမွားဘူး ဆိုရင္ မုန္တိုင္းစဲေလေသာအခါ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ေအဝမ္းေမာင္ခ်စ္နဲ႔ပါပဲ”ဟု ဦးေစာႏိုင္တစ္ေယာက္ မွတ္ဉာဏ္တို႔ကို တူးဆြရင္း ညီမျဖစ္သူ ေဒၚၫႊန္႔ၫႊန္႔ ႏွင့္ အျငင္းအခံုလုပ္ကာ ဆိုလာသည္။ 

ေမာင္ေစာႏိုင္ကို ဖခင္ ရဲဝန္ထမ္း ဦးလွေက်ာ္ႏွင့္ မိခင္ ေဒၚလွတင္တို႔မွ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၉၆ ခုႏွစ္တြင္ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ အမွတ္ ၉ ရပ္ကြက္ အုတ္ကၽြတ္ တန္းတြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ေမာင္ေစာႏိုင္သည္ ေမြးခ်င္း ေမာင္ႏွမ ၈ ဦးတြင္ ဒုတိယေျမာက္သား။

“ငယ္ငယ္ကတည္းက သူက အလွအပႀကိဳက္ တယ္။ အေဖက စည္းကမ္းႀကီးေတာ့ သူ႔ကို ပညာတတ္ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးပဲ ျဖစ္ေစခ်င္ေပမယ့္ သူက မိဘနဲ႔ အတိုက္အခံလုပ္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ေမာင္မယ္ေ႐ြးပြဲသြားဝင္တယ္” ဟု ေဒၚၫြန္႔ၫြန္႔က သူ၏ အစ္ကိုျဖစ္သူ၏ အႏုပညာဗီဇကို ျပန္လည္တူးဆြလိုက္သည္။

ေမာင္ေစာႏိုင္သည္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း မေအာင္ ျမင္ေသးမီကပင္ အႏုပညာဗီဇ သေႏၶတည္ခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ညီအစ္မမ်ား ထက္ပို၍ လွခ်င္စိတ္ႀကီးကာ မွန္တင္ခံု ေရွ႕ထိုင္မိပါက မထတမ္း အလွျပင္ကာ တစ္ဦးတည္း သ႐ုပ္ေဆာင္ ေလ့က်င့္ေနတတ္ခဲ့သည္။

“သ႐ုပ္ေဆာင္လုပ္ေနဆဲ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ မွတ္ပံုတင္အရာရွိ (လ-ဝ-က) အျဖစ္ ရွမ္းျပည္ဘက္မွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတုန္း ရွမ္းျပည္ ေရာက္ဧည့္သည္ရယ္ ဇာတ္ကားအရွိန္နဲ႔လူသိမ်ားသြားေတာ့ ဝန္ထမ္းဘဝက ထြက္ျဖစ္သြားတယ္”ဟု ဆိုလာသူက ဦးေစာႏိုင္၏ ညီမအငယ္ဆံုး ေဒၚသင္းသင္းေ႐ႊ ျဖစ္သည္။

ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္၏ အႏုပညာ ခရီးစခဲ့သည္။

႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအခ်ိဳ႕ကို လက္ခံ ႐ိုက္ကူးေနဆဲ ဦးေစာႏိုင္ အသက္ ၃၇ ႏွစ္ခန္႔တြင္ ဝန္ထမ္းဘဝ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ တာဝန္က်စဥ္ ေမတၱာမွ်ခဲ့ၿပီး သူ႔ထက္ အသက္ ၅ ႏွစ္နီးပါး ႀကီးသည့္ လား႐ိႈးၿမိဳ႕သူ ေဒၚနန္းခမ္းလွႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့သည္။ သမီးငါးေယာက္ သားတစ္ေယာက္ကို ႏွစ္သိပ္မျခားဘဲ ယူခဲ့သည္။

ထိုသားသမီးေျခာက္ဦးအနက္ တစ္ဦးသာ အိမ္ေထာင္ရက္သားက်ခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္ သမီး ေက်ာင္းဆရာမႀကီးငါးဦးသည္ ဇနီးသည္ ေဒၚနန္းခမ္းလွႏွင့္အတူ လား႐ိႈးတြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိသည္။

ဦးေစာႏိုင္တစ္ေယာက္ မေမာတမ္း စကားတို႔ ဆိုလာျပန္သည္။

“ကိုယ္က ဇာတ္ကားေတြ ဆက္႐ိုက္ကူးေန ေတာ့လည္း ဇနီးနဲ႔သားသမီးေတြက ရွမ္းျပည္မွာပဲ ဆက္ေနတယ္”ဟုဆိုကာ စကားစကို ခဏျဖတ္ေတာက္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေတြးေတြးဆဆႏွင့္ ဆက္၍ဆိုသည္။

“က်န္းမာေရးေၾကာင့္ နားလိုက္ရတဲ့၂၀၁၁ ေလာက္က ရွမ္းျပည္မွာျပန္ေနျဖစ္ေပမယ့္ ဆရာဝန္က ဒီကရာသီဥတုနဲ႔ မကိုက္ဘူးဆိုၿပီး အႀကံေပးလို႔ ေတာင္ငူမွာ ညီမေတြနဲ႔ျပန္ေနျဖစ္တာပါ”

ထိုစကားကို ဦးေစာႏိုင္ အခ်ည္းႏွီးေျပာသည္ ေတာ့မဟုတ္။ ထိုစကား၏ ျမစ္ဖ်ားက အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာက စခဲ့သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ တစ္လနီးပါးခန္႔က အြန္လိုင္း စာမ်က္ႏွာထက္တြင္ ရွမ္းျပည္ေရာက္ဧည့္သည္ရယ္ မျပန္ပါနဲ႔ကြယ္ဆိုသည့္ ဇာတ္ကားမွ နာမည္ႀကီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ဦးေစာႏိုင္တစ္ေယာက္ ေတာင္ငူတြင္ က်န္းမာေရးဆိုး႐ြားေနေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ မိသားစုဝင္မ်ားက ပစ္ပယ္ထားသည့္သဖြယ္ ေရးသားခဲ့မႈမ်ား ရွိလာသည္။

ဦးေစာႏိုင္သည္ သူ၏ က်န္းမာေရးႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ဇာတိေျမေတာင္ငူတြင္ ျပန္လည္ေနထိုင္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။ မိသားစုက ပစ္ပယ္ထားျခင္း အလွ်င္း မရွိ။ အြန္လိုင္းထက္က ေဝဖန္ေျပာဆိုမႈမ်ားက အျပင္ႏွင့္ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲလ်က္ရွိသည္။

“ဟိုတစ္ေလာက ကိုေညာင္ေညာင္ လာကန္ေတာ့တယ္။ အစ္ကိုက သူ႔က်န္းမာေရးအေျခအေနကို ေျပာျပၿပီး ႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္း၊ ဟိုအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္းေလာက္ပဲ ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကတာကို နားလည္မႈ လြဲသြားသလားမသိဘူး။ မိသားစုဝင္ေတြနဲ႔ အၿမဲအဆက္အသြယ္ရွိသလို လိုအပ္တဲ့ ေဆးဝါးနဲ႔ တျခားလိုရာသံုးစြဲဖို႔ေငြေၾကးကအစ သမီးေတြက ပို႔ေပးေနတာပါ”ဟု ေဒၚၫႊန္႔ၫႊန္႔က ၾကားဝင္ရွင္းျပလာသည္။

ဦးေစာႏိုင္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲမ်ားကို ႏွစ္စဥ္အားခဲကာ တက္ေရာက္ခဲ့သည္ပင္။ သို႔ေသာ္ ယခုႏွစ္တြင္ေတာ့ မက်န္းမာေသာခႏၶာက ဦးေစာႏိုင္၏ဆႏၵကို တားျမစ္ေခ်ၿပီ။ ဘဝတစ္သက္တာ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ အႏုပညာခရီးအတြက္ သူ အနည္းငယ္မွ်ပင္ ေနာင္တရဟန္မျပ။ အႏုပညာေျပာရလွ်င္ မေမာႏိုင္မပန္းႏိုင္။

“ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ အႏုပညာသည္ဘဝကို ေနာင္တ မရပါဘူး။ ေက်နပ္သလို ဂုဏ္လည္းယူတယ္”ဟု ဦးေစာႏိုင္ ဝင့္ႂကြားဟန္ဆိုလာသည္။ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္၍ ဇရာတို႔ေထာင္းလာသည့္တိုင္ အႏုပညာပိုးက ထႂကြေသာင္းက်န္းေနဆဲ။

“မိဘကို အတိုက္အခံလုပ္ၿပီး ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရသလို မိသားစုနဲ႔ေဝးတဲ့ ေနရာမွာေနၿပီး ရန္ကုန္မွာ တစ္ေယာက္တည္း ျဖတ္သန္းေနရခ်ိန္မွာေတာင္ ဝမ္းနည္းစိတ္မဝင္မိဘူး။ အခုခ်ိန္ အႏုပညာရွင္ ေလာကသားေတြ လာေတြ႔ၾကျပဳၾကဆိုရင္ေတာ့ ျပန္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်င္တဲ့စိတ္ေပၚလာတတ္တယ္”ဟု ဦးေစာႏိုင္က ရႊင္ပ်စြာဆိုျပန္သည္။

အႏုပညာသည္ သူ႔ကို လန္းဆန္းမႈကို ေပးစြမ္းေနၿမဲ။

ဦးေစာႏိုင္၏ ညီျဖစ္သူ ဦးဝင္းၿမိဳင္သည္က ယခု အခ်ိန္ထိ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ပို႔သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦးအျဖစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေျခခ်ေနထိုင္ေနဆဲ။ ဦးေစာႏိုင္သည္ ၎၏ မ်ိဳးဆက္သစ္သမီးမ်ားကို အႏုပညာအေမြ ဆက္ခံရန္ ေမွ်ာ္လင့္မိခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ထြန္းေပါက္ မလာခဲ့သည့္အတြက္ အနည္းငယ္စိတ္ပ်က္မိဖူးသည္။ တစ္ဖန္ အႏုပညာရွင္မ်ားဘဝ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈကို သိထားသည့္အတြက္ တစ္မ်ိဳးလည္း သေဘာက်ခဲ့ျပန္သည္ဟု ဦးေစာႏိုင္ ဖြင့္ဟသည္။

“ေတာင္ငူမွာ ကိုယ္ရယ္ ကိုယ့္ညီရယ္ ေကတုမတီမ်ိဳးေအာင္ရယ္ ဇာတ္ပို႔သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြျဖစ္ခဲ့သလို ကိုယ္ေတြနဲ႔တစ္ရပ္ကြက္တည္းေနတဲ့ ေဇာ္ႀကီးတို႔ ညီအစ္ကိုေတြကလည္း လူၾကမ္းမင္းသားေတြအျဖစ္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်လည္းေက်နပ္တယ္”ဟု ပီတိလႊမ္းသည့္ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ဦးေစာႏိုင္ဆိုလာသည္။ ေတာင္ငူ၏ အႏုပညာအေမြ လက္ဆင့္ကမ္း ခရီးစဥ္အေၾကာင္းကို ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ဦးေစာႏိုင္တစ္ေယာက္ ေရပက္မဝင္။ မနားတမ္းပင္။

“ေနာက္တစ္ေယာက္က အကယ္ဒမီ စိုးျပည့္သဇင္ေပါ့”ဟု ေတာင္ငူသား အႏုပညာသမားမ်ား ေရတြက္လ်က္ ဂုဏ္ယူဟန္ဆိုရင္း ဦးေစာႏိုင္ ေက်နပ္ၿပံဳးတို႔ ေဝေနသည္။

ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္သည္ အသက္၂၀ ခန္႔က စတင္ဝင္ခဲ့ေသာ အႏုပညာခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အႏုပညာလႈပ္ရွားမႈမ်ားအျဖစ္၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္အတြင္း ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ဗီဒီယို ဇာတ္ ကားေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္ လက္ခံ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ခဲ့သည့္ ပရိသတ္ခ်စ္ မင္းသားႀကီး တစ္လက္ပင္။

“အကယ္ဒမီ”ဟု ေရပန္းစားခဲ့ေသာ ဇာတ္ ကားမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည့္တိုင္ အကယ္ဒမီေ႐ႊစင္႐ုပ္တုကိုေတာ့ လက္ဝယ္ပိုင္ဆိုင္မရရွိခဲ့ေခ်။ သို႔ေသာ္ ပရိသတ္ေပးသည့္ အကယ္ဒမီသည္က ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္တြင္ တပံုတပင္။

“ရွမ္းျပည္ေရာက္ ဧည့္သည္ရယ္ မျပန္ပါနဲ႔ကြယ္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတြင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား လူဆိုးဗိုလ္ စိုင္းပန္းစိန္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္”ဟုဆိုကာ ပရိသတ္ေပးသည့္ အကယ္ဒမီတစ္ဆုကို ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္ ဆြဲထုတ္ျပလာသည္။

ထိုဇာတ္ကားအရွိန္အဟုန္က ေတာင္ငူဖြား ေစာႏိုင္က ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္အျဖစ္ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုဇာတ္ကားတြင္ ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္သည္က ေခါင္းေဆာင္မင္းသားမဟုတ္ ဒုတိယမင္းသားေနရာက သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရျခင္း။ သို႔ေသာ္ ယင္းဇာတ္ကား၏ ေအာင္ျမင္မႈက ယခုအခ်ိန္ထိ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္ ပရိသတ္မ်ားရင္တြင္ ရွမ္းျပည္ေစာႏိုင္ဟု တံဆိတ္ခတ္ စြဲၿမဲေနဆဲ။

ႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ က်င္လည္ခဲ့ေသာ ထိုရပ္ဝန္းကိုေတာ့ သူ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္ခဲ့။ အႏုပညာသမားမ်ားကို ေတြ႔ရဆံုရတိုင္း အႏုပညာေသြးတို႔က သူ၏ ရင္ကို ဗေလာင္ဆူေစၿမဲ။

သို႔ေသာ္ ဇရာ၏ ေထာက္ညႇာေသာအားျဖင့္ ဘိုးေစာႏိုင္တစ္ေယာက္ တီဗီထက္ဆီက အႏုပညာမ်ားျဖင့္သာ ေျဖသိမ့္ ေက်နပ္ေနတတ္ခဲ့ၿပီ။ အခ်ိန္အခါ မလပ္ ထႂကြတတ္ေသာ အႏုပညာပိုးတို႔ကိုလည္း တရားေရေအးျဖင့္ ပက္ဖ်န္းထိန္းခ်ဳပ္တတ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ မင္းႀကီးညိဳရပ္ကြက္ရွိ အံု႔အံု႔ စိုင္းစိုင္း သစ္ပင္မ်ား အလယ္က ႏွစ္ထပ္အိမ္ႀကီး အတြင္းမွာေတာ့ ရွမ္းျပည္ေရာက္ ဧည့္သည္ႀကီး တစ္ေယာက္ တရားႏွင့္ အႏုပညာ တစ္လွည့္ တစ္ျပန္ဆီ ႏွလံုးသြင္းရင္း ေနဝင္ခ်ိန္ ဇရာအိုျပကြက္ကို ေအးၿငိမ္းသက္သာစြာ အပီအျပင္ သ႐ုပ္ေဆာင္၍ ေနေလၿပီ။  

ေဇယ်ာကုိ