News

POST TYPE

FEATURE

တစ္ခန္းရပ္ ဗူးဒူးဇာတ္လမ္း
29-Jan-2017 tagged as


“သင္တန္းပိတ္သြားလည္း ပညာကို ရေအာင္သင္မွာ”

သူတို႔မွာ ထိုအခန္းတြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ သင္တန္း၏ဆရာကို ေစာင္႔ဆိုင္းေနသူမ်ားျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္သတၲပတ္ အနည္းငယ္အတြင္း လူမႈကြန္ရက္တြင္ လူေျပာမ်ားလွသည့္ အေျခခံအဆင့္ အေရွ႕တိုင္း၊ အေနာက္တိုင္း ဗူးဒူးပညာကို သင္ၾကားသည္ဆိုေသာ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ ေပါက္ေတာဝအနီး ဖန္ခ်က္စက္ လမ္းအတြင္းရွိ မုဒိတာ အိမ္ရာ (၂) ၏ တိုက္ခန္း တစ္ခန္းေရွ႕တြင္  သင္တန္းသားအခ်ိဳ႕ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

အခ်ိဳ႕က လူငယ္အခ်ိဳ႕က လူလတ္။ လူႀကီးပိုင္း တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စပင္ ေတြ႔ရသည္။

ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ေနအိမ္တိုက္ခန္းမ်ားမွ လူအခ်ိဳ႕ကလည္း စူးစမ္းလိုဟန္ႏွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္။ ထိုေန႔က သင္တန္းဆရာကို ရဲေခၚသြားသည္ဟု သိေနသည့္တိုင္ သင္တန္းသားအခ်ိဳ႕မွာ ညေန ၄ နာရီခန္႔အထိ မျပန္ေသး။ တက္ၾကြစြာ ေစာင့္ဆိုင္းေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

သင္တန္းဆရာမ်ားကို ေခၚယူေမးျမန္း စစ္ေဆးျခင္းဟု ဆိုေသာ္လည္း ဇန္နဝါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔မွာပင္ Wizadry School of Myanmar ဟု အမည္ ေပးထားသည့္ အေျခခံအဆင့္ အေရွ႕တိုင္း အေနာက္တိုင္း ဗူးဒူးပညာ သင္တန္းကို ခ်ိတ္ပိတ္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႔ ရဲမွဴးမင္းသိန္းက ေျပာၾကားသည္။

“ေအာက္လမ္းပညာနဲ႔ ျပဳစားတာတို႔၊ အင္းတိုက္၊ စုန္းတိုက္၊ ကေဝတိုက္ေတြဆိုတာ မေကာင္းဘူးေလ။ ၿပီးေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း လက္မခံဘူး။ အခု အမ်ားျပည္သူ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ေစမႈနဲ႔ ေျခခ်ဳပ္ထားတယ္”ဟု ရဲမွဴးမင္းသိန္းက ေျပာၾကားသည္။

အေရွ႕တိုင္း၊ အေနာက္တိုင္း ဗူးဒူးပညာရပ္ကို အခေၾကးေငြျဖင့္ သင္တန္းဖြင့္ သင္ၾကားမည့္အေၾကာင္းကို ဒီဇင္ဘာလ  ၂၇ ရက္ေန႔က လင္းညႇိဳ႕တာရာ အေကာင့္မွ လူမႈကြန္ရက္ ေဖ႔စ္ဘြခ္တြင္ စတင္ျဖန္႔ေဝခဲ့သည္။ စတင္ျဖန္႔ေဝသည့္ေန႔မွစ၍ လူမႈကြန္ရက္တြင္ စိတ္ဝင္စားမႈ တစ္ရွိန္ထိုး ျမင့္တက္ခဲ့သည္။ ယခင္က အခ်ိဳ႕အတြက္ ၾကားဖူးနားဝသာရွိ႐ံု၊ အခ်ိဳ႕အတြက္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ မရွိေသာ ပညာရပ္မွာ လူမႈကြန္ရက္ေပၚတြင္ ေပၚေပၚထင္ထင္ ေၾကာ္ျငာလ်က္ သင္တန္းေက်ာင္းအျဖစ္ႏွင့္ပင္ ေပၚေပါက္လာျခင္းပင္။

အဆိုပါ သင္တန္းေက်ာင္း ေၾကာ္ျငာကို တစ္ဆင့္ ျဖန္႔ေဝသည့္ စာမ်က္ႏွာေအာက္တြင္ သင္တန္းတက္မည္၊ သင္တန္း တက္ခ်င္သည္ဟု ဆိုသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ား ေတြ႔ရသလို မေကာင္းသည့္ ပညာရပ္ကို သင္ေပးသည့္သင္တန္းအျဖစ္ မွတ္ခ်က္ျပဳသူမ်ားကလည္း အမ်ားအျပား။

ထို႔ေနာက္တြင္ ဇန္နဝါရီလ ၇ ရက္ႏွင့္ ၈ ရက္ေန႔တြင္ စတင္၍ အပတ္စဥ္ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားတြင္ ညေန ၃ နာရီမွ စတင္ သင္ၾကားခဲ့သည္။ စတင္ဖြင့္လွစ္မည္ဟု သတင္း ထြက္ေပၚသည္မွ သင္တန္း ခ်ိတ္ပိတ္ခံလိုက္ရသည့္ အခ်ိန္သည္ ရက္သတၲပတ္ ႏွစ္ပတ္ေက်ာ္သာ ၾကာျမင့္ခဲ့ သည္။

အြန္လိုင္းေပၚတြင္ အေကာင္းအဆိုး အျမင္ ႏွစ္ခု ဒြန္တြဲ၍ စိတ္ဝင္စားမႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ ယင္းသင္တန္းေက်ာင္း ဖြင့္လွစ္ျခင္းကို ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေနထိုင္သူမ်ားက မလိုလားၾက။ ေနဝင္မိုးခ်ဳပ္အခ်ိန္တြင္ ေခါစာပစ္ျခင္း၊ နာနာဘဝမ်ား အစာခ်ျခင္း၊ မီးထြန္းျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္သည့္အတြက္  ေၾကာက္ရြံ႕မႈမ်ား ရွိလာခဲ့ၾကသည္။

“ပတ္ဝန္းက်င္ကို ႐ႈပ္႐ႈပ္ယွက္ယွက္ေတြ သိပ္ႀကိဳက္ပံုမရဘူး”ဟု ထိုေနရာသို႔ အေရာက္ ပို႔ေပးခဲ့သည့္ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီ ေမာင္းႏွင္သူက မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့ေသးသည္။

လူအမ်ား ေၾကာက္ရြံ႕သည္ကလည္း မလြန္ေပ။ ထိုပညာရပ္ကို ေအာက္လမ္းပညာရပ္အျဖစ္ လူသိမ်ားၾကသည္။ သူတစ္ပါးကို မေကာင္းႀကံစည္ျခင္း၊ ဒုကၡ ေရာက္ေစျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ဗူးဒူးဟုေခၚေသာ ျပဳစားျခင္း ေအာက္လမ္းပညာမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ႏွစ္ပရိေစၧဒ မ်ားစြာကတည္းကပင္ ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လူပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳးျဖင့္သာ။ ယခုကဲ့သို႔ လူသိထင္ရွား အလင္းေရာင္ထဲထြက္ကာ သင္တန္းသားအျဖစ္ လက္ခံ သင္ၾကားေပးျခင္းသည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္လည္း ျဖစ္သည္။

“သင္တန္းအေနနဲ႔ လက္ခံသင္ေပးတာေတာ့ ဒါပထမဆံုးပဲ။ အရင္ကေတာ့  အြန္လိုင္းကေန အခ်င္းခ်င္း သင္ေပးတာ ရွိတယ္။ အလ်ဥ္းသင့္သလို အခန္းငွားၿပီး တစ္ေယာက္စႏွစ္ေယာက္စ သင္ေပးတာလည္း ရွိတယ္”ဟု Wizadry School of Myanmar ၏ သင္တန္းဆရာ တစ္ဦးျဖစ္သူ လင္းညႇိဳ႕တာရာက သင္တန္းခ်ိတ္ပိတ္မခံရမီက ေျပာၾကားသည္။

အြန္လိုင္း စာမ်က္ႏွာကေနတစ္ဆင့္ ေလးႏွစ္ၾကာ ပညာမွ်ေဝေပးခဲ့ၿပီး ထိုကာလအတြင္း အခြင့္အေရး ေပးသည့္အခါတိုင္း ျပင္ပတြင္ အခန္းငွားကာ ပညာ လက္ဆင့္ကမ္းေပးမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

Wizadry School of Myanmar ကို မူလ သင္တန္းသားေဟာင္းမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ သင္တန္းအျဖစ္ ေခၚယူသည့္အခါ လူငယ္ အမ်ားအျပား လာေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ 

သင္တန္းတြင္ အေရွ႕တိုင္း ႐ုပ္သြင္း နာမ္ထား ပညာရပ္ႏွင့္ အေနာက္တိုင္း  ဗူးဒူးပညာရပ္ ႏွစ္မ်ိဳးကို သင္ၾကားေပးသည္။ အေရွ႕တိုင္း ႐ုပ္သြင္းနာမ္ထား ပညာရပ္တြင္ ႐ုပ္သြင္းနာမ္သြင္းပညာ၊ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဓာတ္တိုက္ႏွင့္ နတ္ပညာအခ်ိဳ႕၊ ျမန္မာ့အ႐ုပ္ပညာ၊ အ႐ုပ္အပ္စိုက္ပညာ၊  နာမ္သြင္း ေဆးအတတ္ပညာ၊ နာနာ႐ုပ္ အတတ္ပညာ၊ သေျပခ်ိဳး အပင္ခုတ္ပညာ၊ အကာကြယ္ပညာ၊ ျပဳစားျခင္း အတတ္ပညာ စေသာ ပညာရပ္မ်ား ပါဝင္သည္။ အေရွ႕တိုင္း ႐ုပ္သြင္းနာမ္ထား ပညာရပ္ကို ဆရာ လျပည့္ဝန္း ဆိုသူက တာဝန္ယူ သင္ၾကားေပးသည္။

အလားတူ အေနာက္တိုင္းဗူးဒူး ပညာရပ္တြင္ ႐ိုးရာအာဖရိကန္ ဗူးဒူးသမိုင္းေၾကာင္း၊ ဗူးဒူးဆိုင္ရာ စိတ္ပညာ၊ ဗူးဒူးဆိုင္ရာ ဖေယာင္းတိုင္ ေမွာ္ပညာ၊ ဗူးဒူးဆိုင္ရာ မႏၲန္အတတ္ပညာ၊ ဗူးဒူးဆိုင္ရာ အင္းစမအတတ္ပညာ၊ ဗူးဒူးဆိုင္ရာ အတိုက္အခိုက္ အနက္ေရာင္ ေမွာ္ပညာ၊ ဗူဒူးဆိုင္ရာ ႐ုကၡအပင္ ေမွာ္ပညာ၊ ဗူးဒူးဆိုင္ရာ ဝိညာဥ္ေလာက နာမ္ပညာ၊ ဗူးဒူးဆိုင္ရာ အနာဂတ္ေဟာပညာ၊ ဗူးဒူးဆိုင္ရာ အေဆာင္ျပဳလုပ္ျခင္း အတတ္ပညာတို႔ကို သင္တန္းဆရာ လင္းညႇိဳ႕တာရာက သင္ၾကားေပးသည္။

ပညာရပ္ ႏွစ္ခုလံုးမွာမူ ေအာက္လမ္း ပညာမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။

ေရွးအစဥ္အဆက္က ရွိလာေသာ ပညာရပ္မ်ား ျဖစ္သည့္တိုင္ ျမန္မာ့လူမႈဝန္းက်င္က လက္ခံရန္ ျငင္းဆန္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္မွ် လက္သင့္မခံၾက၊ သို႔ေသာ္ ထိုပညာရပ္ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ျဖင့္ အသံုးခ်ေနသည့္ သူမ်ားကလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။

အခ်ိဳ႕ကမူ ထိုပညာရပ္ကို သိလိုျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ သက္သက္ျဖင့္သာ တက္ေရာက္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ 

“သင္ယူတယ္ဆိုတာက သူမ်ားကို  မေကာင္းႀကံဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ မေကာင္းတဲ့ ပညာရပ္ဆိုရင္ေတာင္ ကိုယ္အသံုးခ်မွ ျဖစ္တာ။ သိခ်င္တာေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ သင္တာ”ဟု အဆိုပါသင္တန္း တက္ေရာက္ခဲ့သူ မေအးလိႈင္ ( အမည္လြဲ) က ဆိုသည္။

ဗူးဒူးပညာရပ္ကို လူသိထင္ရွား သင္တန္းဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေပးသည့္အေပၚတြင္ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾကေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္ ေဟာခန္းဖြင့္ထားသူမ်ားကပါ အေရွ႕တိုင္း၊ အေနာက္တိုင္း ဗူးဒူး ပညာရပ္ကို တက္ေရာက္ ေလ့လာရန္ ဆႏၵရွိခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔ကမူ ေကာင္းသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ သင္ယူျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။

“ျမန္မာေတြက ေရွး႐ိုးစြဲတဲ့ စိတ္ရွိတယ္။ ဒီေခတ္မွာ ဒီပညာရပ္ကို မေကာင္းဘူး ဆိုၿပီး ပိတ္တာေတာ့ စိတ္မေကာင္းဘူး၊ ဟိုးအရင္တည္းက လက္ဆင့္ကမ္း သင္ယူေနသူေတြ ရွိတာပဲေလ။ ေပၚတင္သင္လည္း ဒီပညာပဲ၊ မေပၚမတင္သင္လည္း ဒီပညာပဲ”ဟု ေရႊျပည္သာၿမိဳ ႔နယ္ သာဓုကန္ဘုရားတြင္ ေဗဒင္ေဟာသူ ဆရာ ဝိဇၨာလင္းက ဆိုသည္။

ျမန္မာ့ လူမႈနယ္ပယ္တြင္ လူအမ်ားစု လက္ခံရန္ ခက္ခဲလွသည့္ အဆိုပါ ေအာက္လမ္း ပညာရပ္ကို ယင္းပညာနယ္ပယ္မွ လူအမ်ားက အသိအမွတ္ ျပဳေစကာမူ လူအမ်ားစု အဖို႔မူ မထိေတြ႔အပ္သည့္ ပညာရပ္အျဖစ္သာ။

“စဥ္းစားၾကည့္ေလ ေအာက္လမ္းပညာက ဘယ္မွာ ေကာင္းက်ိဳး ရွိမွာလဲ။ သူတစ္ပါးကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္မယ့္ ပညာေတြပဲ။ ရွိရင္ေတာင္ မသင္အပ္တဲ့ အရာေတြပဲ။ ဘာသာတရား အရလည္း ဒါက မေကာင္းဘူးေလ”ဟု ယင္းသင္တန္းကို မႀကိဳက္နွစ္သက္သူ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ အၿငိမ္းစား အစိုးရဝန္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒၚေအးေအးမာက ေျပာဆိုသည္။

သူတစ္ပါးအား ျပဳစားျခင္း၊ ေဝဒနာ ခံစားရေစျခင္း၊ ဒုကၡေရာက္ေစျခင္း ပညာရပ္သည္ အဘယ္မွာ ေကာင္းသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္မည္နည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနသည္။

ထိုအခ်က္ကို ညီမျဖစ္သူ ေက်ာင္းဆရာမ အျပဳစားခံရ၍ ႐ူးသြားခဲ့သည္ဟု ယံုၾကည္ေနသူ အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာ တစ္ဦးက သူ႔အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ယွဥ္ကာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ပညာရပ္ တစ္ခုအျဖစ္ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသည္။

၎၏ညီမျဖစ္သူမွာ တာဝန္က်သည့္ ေက်းရြာတြင္ အထည္မ်ား လကုန္ေပး ေၾကြးခ် ေရာင္းခ်ရင္းမွ စကား ကေတာက္ကဆ ျဖစ္ကာ အျပဳစားခံရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

“အစကတည္းက သင္ကို မသင္သင့္တဲ့ပညာကို အပိတ္ခံလိုက္ရတာေတာင္ နည္းေသးတယ္”ဟု ၎က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ေရွးအစဥ္အဆက္က ရွိလာေသာ ပညာရပ္မ်ားျဖစ္သည့္တိုင္ ျမန္မာ့လူမႈဝန္းက်င္က လက္ခံရန္ ျငင္းဆန္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္မွ် လက္သင့္မခံၾက။ သို႔ေသာ္ ထိုပညာရပ္ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ျဖင့္ အသံုးခ်ေနသည့္ သူမ်ားကလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။

ဗူဒူးပညာရပ္ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ကိုးစားခဲ့သူမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးသမား အခ်ိဳ ႔ပင္ ရွိခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီက လင္းညႇိဳ႕တာရာထံ လာေရာက္ခဲ့သူ ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ႕ ရွိခဲ့ၿပီး စီးပြားေရးသမားအခ်ိဳ႕လည္း ပါဝင္သည္ဟု ၎က ေျပာျပသည္။

သို႔ေသာ္ ဂမီၻရေမွာ္ပညာ အမွန္တကယ္ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ေအာက္လမ္းပညာဟု ဆိုေသာ္လည္း ေကာင္းသည့္ဘက္တြင္ အသံုးျပဳႏိုင္ေၾကာင္းကို သင္တန္းဆရာကမူ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။

“သင္ေပးတာေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အတိုက္အခိုက္ ပညာကို လည္းသင္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးေတြပါ သင္ေပးတယ္။ ရွင္းျပတယ္။ ဒီပညာကို သင္သူတိုင္းက မေကာင္းတဲ့ေနရာမွာ အသံုးခ်ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ျပန္ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ စည္းေတြရွိတယ္”ဟု အေနာက္တိုင္း ဗူးဒူးပညာရပ္ကို သင္ေပးသူ ဆရာ လင္းညႇိဳ႕တာရာက ေျပာၾကားသည္။

သူတစ္ပါးက မိမိကို မေကာင္းႀကံစည္ျခင္းႏွင့္ သူတစ္ပါး၏ အခက္အခဲကို ကူညီ ေျဖရွင္းျခင္းတို႔အတြက္ အဆိုပါ ပညာရပ္ကို အသံုးခ်၍ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ မိမိကို အႀကိမ္ မည္မွ် ထိခိုက္ပ်က္စီးေစသည္ ဆိုသည့္အေပၚ အေျခခံကာ ျပန္လည္ အသံုးခ်ခြင့္မွာ ရွိၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

“ကြ်န္ေတာ့္ဆီကို အကူညီေတာင္းလို႔ ကူညီခဲ့တာ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ စီးပြားေရးအရ အဆင္ေျပသြားတယ္။ လူမႈေရးကိစၥ အဆင္ေျပသြားတာေတြ ရွိတယ္။ ကိုယ့္ကို ခုနစ္ႀကိမ္ အေကာက္ႀကံမွ ဒီပညာကို အသံုးခ်ခြင့္ ရွိတယ္”ဟု လင္းညႇိဳ႕တာရာက ဆိုသည္။

ျပဳစားျခင္း ေအာက္လမ္းပညာကို သင္ေပးသည့္တိုင္ မူလဘူတ အေျခခံ အဆင့္ကိုသာ သင္ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး မူလီဟု ေခၚေသာ ပညာရွင္အဆင့္ အစဥ္အဆက္ သင္ယူခဲ့သည့္ ပညာရပ္ကိုမူ လက္ဆင့္ ကမ္းသင္ေပးျခင္း မဟုတ္ေပ။ မူလီအဆင့္မွာ ကိုယ္တိုင္ ျပန္လည္ အသံုးခ်သင္ယူရျခင္း ျဖစ္သည္။

လူမႈနယ္ပယ္တြင္ ေအာက္လမ္းပညာ တတ္ေျမာက္သူ အမ်ားအျပား ရွိႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေပၚေပၚထင္ထင္ေတာ့မဟုတ္။ သိုသိုသိပ္သိပ္သာ ေနထိုင္ၾကသည္။ ထိုပညာ တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း သိပါကလည္း လူ႔အသိုင္းဝိုင္း တစ္ခုလံုးက မဖယ္ၾကဥ္သည့္တိုင္ ခပ္ေဝးေဝးက ေရွာင္သည္။ ေၾကာက္ၾကသည္။

ပညာသည္တို႔မွာ လူသိမခံရေၾကာင္း၊ သိရွိပါက လူ႔စည္းဝိုင္း အျပင္သို႔ အလိုလို ေရာက္ရွိသြားေၾကာင္း၊ အထံုပါလွ်င္ သင္တန္း မလိုဘဲ ခဏႏွင္႔တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အဆိုပါ ပညာတတ္ေျမာက္သူ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးက ၎ထံ ေဗဒင္ လာေရာက္ေမးျမန္းသူ တစ္ဦးကို ေျပာဆိုသည္။

၎မွာ တတ္ေျမာက္ထားေသာ ပညာျဖင့္ ခင္မင္ရင္းနွီးသည့္ အတြင္းသိ မိတ္ေဆြမ်ား၏ လူမႈေရး အခက္အခဲမ်ားကို အခေၾကးေငြျဖင့္ ကူညီေျဖရွင္း ေပးေနသူလည္းျဖစ္သည္။

“အိမ္က ေယာက္်ားက ေနာက္ေကာင္မေလး ရွိေနေတာ့ ကိုယ္က ကေလးငယ္ေလးနဲ႔မို႔ ႀကံရာမရဘဲ ဆရာမဆီ တစ္ဆင့္စကားနဲ႔ သြားခဲ့တာ။ လိုအပ္ရင္  သူကိုယ္တိုင္ အစီအမံကို ေသခ်ာလုပ္ေပးတယ္။ မွန္တာေတာ့ ကိုယ္ေတြ႔ပဲ။ ခုဆို ေယာက္်ားက ကိုယ့္စကား တစ္ခြန္းပဲ”ဟု မီးခြက္ေဈး အေနာက္ဘက္ရွိ ထိုပညာရပ္ကို အသံုးခ်၍ အစီအရင္မ်ား ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ဆရာမတစ္ဦးထံ ကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ဖူးသူ မေႏြးေႏြးေအာင္ (အမည္လြဲ) က ဆိုသည္။

ထိုပညာရပ္မ်ားကို လက္ခံ အသံုးခ်ေနသည့္သူမ်ားက ရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး ပညာလက္ဆင့္ကမ္း အေမြခံသည့္သူမ်ားလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ သံုးႏွစ္သံုးမိုး သင္ယူခဲ့ရသည္မ်ားလည္းရွိၿပီး မ်ိဳး႐ိုး အဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း ပညာအေမြ ယူခဲ့သူမ်ားလည္းရွိေၾကာင္း၊ ပညာရပ္ကို အဆင့္ဆင့္ သယ္ေဆာင္ သင္ယူျခင္းသည္ ထိုပညာရပ္နယ္ပယ္တြင္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ရွိႏွင့္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းပညာရပ္တို႔ကို  အသံုးခ်ေနသူတို႔ထံမွ သိရွိရသည္။

Wizadry School of Myanmar သည္ ေဝဖန္မႈမ်ားၾကားမွ ပထမဆံုး သင္တန္းဖြင့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုကဲ့သို႔ တစ္ခန္းရပ္ခဲ႔သည္။ အျခားနယ္ပယ္ တစ္ခုတြင္ကား ထိုပညာရပ္ကို သင္ယူသူႏွင့္ မွ်ေဝသူမ်ားအၾကား ကူးလူးဆက္သြယ္မႈ တစ္နည္းတစ္ဖံုျဖင့္ ဆက္လက္၍ ရွိေကာင္း ရွိေနႏိုင္သည္။

ယခုမူ လက္ခံသူ လက္မခံသူမ်ားအၾကား သက္ဆိုင္ရာ၏ အေရးယူမႈျဖင့္ သင္တန္းေက်ာင္းမွာ ခ်ိတ္ပိတ္သြားၿပီျဖစ္သည္။

သင္တန္းႏွင့္အတူ ဆရာႏွစ္ဦးလည္း လူျမင္ကြင္းက ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။

ခိုင္ခိုင္

  • TAGS