News

POST TYPE

FEATURE

ဇာတ္စနစ္ႏွင့္ ေခတ္၏ ေက်းကြၽန္မ်ား ပေပ်ာက္ေရး
13-Dec-2016 tagged as အိႏၵိယ

မနက္ေစာေစာ စီတာ အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ သူမ၏ ခင္ပြန္းသည္ အိပ္ေကာင္းတုန္း ျဖစ္သည္။  သူတစ္ညလုံး ေဒလီၿမဳိ႕စြန္ အေဝးေျပးကားဂိတ္တြင္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ရသည္။ သူ႔အလုပ္က လိင္ကုန္ေရာင္း အလုပ္ျဖစ္သည္။

ေရမိုးခ်ဳိး၊ အစားအစာမ်ား ခ်က္ျပဳတ္၊ ကေလးေတြႏိႈး ေက်ာင္းသြားရန္ ျပင္ဆင္ေပးၿပီးေနာက္ သူတို႔ ေက်ာင္းသြားမွ စီတာတစ္ေယာက္ အိပ္စက္အနားယူရေတာ့သည္။

ေဒလီၿမဳိ႕စြန္ရွိ စီတာတို႔ ေနထိုင္ေသာ ရပ္ကြက္ေလးမ်ားတြင္ သူ႔လို လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကသည့္ မိန္းကေလးေပါင္း မ်ားစြာ ရွိၾကသည္။ သူတို႔ဘဝေတြက လိင္ကုန္ေရာင္းၾကရသည့္ အတြက္ အထူးအဆန္းလည္း မဟုတ္ေတာ့ေပ။ စီတာသည္ ပါနာမ်ဳိးႏြယ္က ျဖစ္ၿပီး သူတို႔မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား အတြင္း ဝိုင္းပယ္ျခင္း ခံထားရသည့္ အုပ္စုထဲက ျဖစ္သည္။ သူတို႔အုပ္စုထဲတြင္ အိမ္ေထာင္က်၊ ကေလးေမြးၿပီးလွ်င္ ေနာက္တစ္ဆင့္ အေနျဖင့္ လိင္ကုန္ေရာင္းကာ စီးပြားရွာေပး႐ုံကလြဲၿပီး အျခားနည္းလမ္း မရွိသူမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ 

“ကြၽန္မ ပထမ သားဦးက ေမြးေမြးၿပီးခ်င္း ေသသြားတယ္။ ဒုတိယသမီး တစ္ႏွစ္အ႐ြယ္မွာ ကြၽန္မ ဒီအလုပ္ကို စလုပ္တယ္” ဟု စီတာက ဆိုသည္။

သူမအေနျဖင့္ လူငယ္ပိုင္း အ႐ြယ္ေလာက္ ကတည္းက လက္ထပ္လိုက္ရသည္။ သူတို႔ လူမ်ဳိးထုံးစံအရ တစ္ႀကိမ္မွ မေတြ႔ဆုံဖူးခဲ့သည့္ ပါနာမ်ဳိးႏြယ္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးႏွင့္ လက္ထပ္လိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ မိသားစုအတြက္ ဝင္ေငြကို လိင္ေရာင္းၿပီး ရွာေပးရစဥ္က သူမ၏ အသက္မွာ ၁၇ ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ 

ယခု အသက္ ၂၀ ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည့္ စီတာ တစ္ေယာက္ ၿမဳိ႕စြန္တြင္ေနၿပီး ညတိုင္း လိင္စီးပြား ရွာေနရသည္။ သူႏွင့္ အျခားအမ်ဳိးသမီး အေဖာ္မ်ားသည္ ေနရာအတည္တက် မရွိ။ 

ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္၊ လမ္းေဘးကားရပ္သည့္ ေနရာမ်ား၊ ပန္းၿခံမ်ားတြင္ လွည့္လည္ၿပီး ေဖာက္သည္ရွာၾကရသည္။ သို႔ေသာ္  အိမ္နီးခ်င္းမ်ားႏွင့္ ရဲေတြကိုေတာ့ သူတို႔ေရွာင္ၾကရသည္။ ပါနာအုပ္စုမွ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အုပ္စုလိုက္ သြားလာေနထိုင္ၿပီး သင့္သလို လုပ္ကိုင္စားေသာက္ကာ ညီအစ္မေတြလို အသက္ေမြး ေနထိုင္ၾကသူမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ 

“ကြၽန္မတို႔က ကိစၥတစ္ခုကို ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ လုပ္ရတယ္။ ကားေပၚျဖစ္ျဖစ္၊ ေခ်ာင္ႀကဳိေခ်ာင္ၾကား ျဖစ္ျဖစ္ ကိစၥၿပီးလိုက္ၾကတာပဲ။ တစ္ေယာက္က တစ္ေနရာမွာ အလုပ္ျဖစ္ရင္ ေနာက္တစ္ေယာက္က သူတို႔နဲ႔ တစ္ေခၚေလာက္ အကြာမွာ ေစာင့္ေပးၾကတယ္။ ေဖာက္သည္ တစ္ေယာက္ဆီက ရတာမွ ႐ူပီး ၂၀၀ နဲ႔ ၃၀၀ ေလာက္ (၃ ေဒၚလာ မွ ၄ ေဒၚလာခြဲ) ပဲ ရတာ။ ကြၽန္မတို႔ တစ္ေယာက္ကို တစ္ည ႐ူပီး ၁၀၀၀ (၁၄ ဒသမ ၆၀ ေဒၚလာ) ေလာက္ ရတယ္” ဟု စီတာက ဆိုသည္။ 

ဆင္းရဲစြာ ေမြးဖြားခဲ့ရျခင္း

လီလာ ဆိုသူကလည္း အသက္ ၃၀ ခန္႔ရွိကာ ကေလးေလးေယာက္ မိခင္ျဖစ္သည္။ သူမ ဤအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္မွာ ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာရွာသည္။ သူႏွင့္ စီတာ မတူသည့္ အခ်က္မွာ မုဆိုးမ ျဖစ္သြားၿပီးမွ ႐ြာကိုျပန္လာၿပီး ဤအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ 

႐ြာေရာက္ေတာ့လည္း အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြခဲ့ရသည္။ သူမ၏ မိခင္ကလည္း ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ႏွင့္ ေသသြားသည္။ အေဒၚျဖစ္သူကလည္း ဤအလုပ္ကိုပင္ လုပ္ကိုင္စားေနသူ ျဖစ္သည္။ 

သူတို႔႐ြာက ေယာက္်ားမ်ားသည္ ဆိတ္ေက်ာင္းၿပီး အလုပ္ေကာင္းေကာင္း လုပ္ကိုင္ေနထိုင္ၾကသူမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ 

“သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ အလုပ္မလုပ္ၾကတာလဲ ဆိုတာ ကြၽန္မေတာ့ နားမလည္ဘူး။ ဒီမွာက အစဥ္အလာလို ျဖစ္ေနၿပီ။ မိန္းမေတြ ဒီအလုပ္လုပ္လို႔လည္း ျပႆနာ မရွိဘူး။ သူတို႔ နားလည္ၿပီးသား” ဟု လီလာက ရွင္းျပသည္။ 

“ပါနာက အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ ေမြးကတည္းက ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ၾကရတာ။ ဇာတ္မ်ဳိးႏြယ္အရလည္း အမ်ဳိးသမီးေတြဆိုတာ အႏွိမ္ခံေတြ ျဖစ္ေနၾကရတယ္ မဟုတ္လား” ဟု Apne Aap အဖြဲ႔ကို ထူေထာင္သူ ႐ူခ်ီရာ ဂုပတားက ဆိုသည္။ သူတို႔အဖြဲ႔သည္ NGO အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသမီးမ်ား လူကုန္ကူးမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးအတြက္ နာဂ်က္ဖ္ဂါ ပူနာ႐ြာအုပ္စုတြင္ အလုပ္လုပ္ေပးေနသည္။ 

“ဒီမွာက အ႐ြယ္ေလး ေရာက္လာၿပီ ဆိုတာနဲ႔ လက္ထပ္ၾကရတယ္။ ပထမကေလး ေမြးဖြားၿပီးရင္ ေယာက္်ားကိုယ္တိုင္က မိန္းမကို ဆြယ္ေပးေတာ့တာပဲ။ မိန္းမေတြကလည္း ျငင္းခြင့္ မရွိဘူး။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္က ဒီမွာ လူလာျဖစ္ေနၾကရတာ မဟုတ္လား။ သူတို႔မွ ဒီဘဝက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ေရွာင္လႊဲႏိုင္စရာ လမ္းမရွိဘူး။ ၈ ႏွစ္နဲ႔ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ အနည္းဆုံး လုပ္ေကြၽးေနၾကရမွာပဲ။ ေနာက္ သမီးျဖစ္သူ အ႐ြယ္ေရာက္လာရင္လည္း သူ႔လိုဘဝ ေရာက္ေအာင္ ေတာင္းဆိုျခင္း ခံရမွာပဲ”

လိင္ကုန္ေရာင္းရန္ ျငင္းဆန္သူသည္ သူတို႔ဓေလ့အရ ႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမျခင္း ခံရမည္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔တြင္ သားေယာက္်ားေလး ေမြးဖြားလာလွ်င္လည္း ေခြၽးမသည္ ဤလုပ္ငန္းကို မျဖစ္မေန လုပ္ကိုင္ၿပီး ရွာေဖြေကြၽးေမြးရမည္သာ ျဖစ္သည္။ လီလာ၏ သမီးကိုယ္တိုင္ပင္ သူ႔အေမႏွင့္အတူ အခ်ိန္ပိုင္းအလုပ္ လိုက္ဆင္းစ ျပဳေနၿပီ ျဖစ္သည္။

စီတာကို သူ႔ခင္ပြန္းႏွင့္ ေယာကၡမတို႔က လိင္ကုန္ေရာင္းရန္ ဖိအားေပးလာသည့္ အခါတြင္ သူမက လုပ္ခ်င္မွ လုပ္မည္ဟု စကားခံ ထားခဲ့ဖူးသည္။ သူ႔ခင္ပြန္းျဖစ္သူက ကားေမာင္းၿပီး ယခုအခါ သူလုပ္သည့္ အလုပ္က ရွာေဖြႏိုင္သည့္ ဝင္ေငြထက္ေတာ့ နည္းသည္။ 

ဇနီးျဖစ္သူကို လိင္ကုန္ေရာင္းရန္ အတင္းအက်ပ္မခိုင္းဟု ဆိုေစ သူတို႔ လူ႔ေဘာင္တြင္ အျခားေ႐ြးခ်ယ္စရာ လမ္းမရွိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနသည္။ သူတို႔ဘဝကို မည္သူကမွ် အေလးထား ဂ႐ုစိုက္ျခင္း မရွိၾကေသာေၾကာင့္လည္း လုပ္စားသည္ ျဖစ္ေစ၊ မလုပ္စားသည္ ျဖစ္ေစ သူတို႔ဘဝေတြက တန္ဖိုးမဲ့သူမ်ား ျဖစ္ေနၾကရသည္။

သမိုင္းႏွင့္ခ်ီခဲ့ေသာ အပယ္ခံမ်ား

အိႏၵိယႏိုင္ငံ ၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အစြန္အဖ်ားတြင္ ေနထိုင္ၾကရသည့္သူမ်ား ဘဝသည္ အပယ္ခံမ်ား ဘဝတြင္ ေရာက္ေနၾကရေသးသည္။ သူတို႔ အပယ္ခံမ်ားဘဝ ေရာက္ေနခဲ့ၾကရသည္မွာ ကိုလိုနီေခတ္ေလာက္ ကတည္းက ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူတို႔က ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္တတ္သည့္ အုပ္စုမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ 

သမိုင္းႏွင့္ခ်ီ ၾကည့္လွ်င္ အစြန္အဖ်ားေန ျပည္သူမ်ားသည္ ေျခသလုံးအိမ္တိုင္ သြားလာေနထိုင္သူမ်ား၊ ဇာတ္သမားမ်ား၊ လက္မႈပညာသည္မ်ား ျဖစ္သည္။ ေရာမႏွင့္ ဥေရာပတြင္ ေနထိုင္ၾကသည့္ ဂ်စ္ပဆီေတြလို သူတို႔ကို ခိုင္းႏိႈင္းေလ့ ရွိၾကသည္။ သူတို႔ ကမာၻအႏွံ႔တြင္ ရွိေနၾကသည္။ သူတို႔ လူေနမႈဘဝႏွင့္ ဓေလ့စ႐ိုက္ေတြေၾကာင့္လည္း သူတို႔ကို လက္ခံထားရသည့္ အစိုးရမ်ားက အေရးယူရန္ ခက္လွသည္။ 

အိႏၵိယႏိုင္ငံသည္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အပယ္ခံအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာ ပါနာအုပ္စုကဲ့သို႔ ေနရာမ်ား ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ယခင္ကတည္းက ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္တတ္သူမ်ား၊ လူဆိုးမ်ားဟု သတ္မွတ္ထားျခင္း ခံထားရသည့္ အုပ္စုမ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္လည္း ကင္းကြာသေယာင္ ျဖစ္ေနၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သူတို႔ဘဝ လူေနမႈတြင္ အခြင့္အေရး ဆိုသည္မွာ ဘာမွန္းမသိေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကရရွာသည္။

အိႏၵိယ အစိုးရပိုင္းကလည္း ထိုလူမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘဝကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ရန္ ႀကဳိးစားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုလူမ်ဳိးစုဝင္မ်ား ကိုယ္တိုင္က အစိုးရကို ေရွာင္ဖယ္ဖယ္ လုပ္ကာ ေနထိုင္ၾကသည္က မ်ားသည္။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္က အစိုးရကို အသိအမွတ္ မျပဳသလို ေနထိုင္ၾကသျဖင့္ အစိုးရကလည္း သူတို႔အုပ္စုမ်ားကို ပစ္ပယ္ထားသလို ျဖစ္ေနရသည္။

ေျပာင္းလဲမႈအစ

အိႏၵိယႏိုင္ငံ အစြန္အဖ်ားေန ဆာပီရာအုပ္စု မဂၤလာေဆာင္မ်ားတြင္ အကမ်ား လိုက္ကသည့္ မိန္းကေလးငယ္တစ္ဦး ရွိသည္။ သူက -
“အဲဒါ သူတို႔ အလုပ္လို ျဖစ္ေနတာ။ သူတို႔မွာ အဲဒီအလုပ္ မလုပ္လို႔လည္း အျခားဝင္ေငြရစရာ ဘာအလုပ္မွ မရွိဘူး။ အျခားသူေတြကေတာ့ သူတို႔ အဲဒီလို လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနရသူေတြကို အမွားေတြ လုပ္ေနတယ္ ထင္ၾကတာေပါ့” ဟု ေျပာျပသည္။

Apne Aap အဖြဲ႔မွ ဝန္ထမ္းမ်ားကလည္း အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ပါနာလူမ်ဳိးစုဝင္မ်ားသည္ ပစ္ပယ္ထားျခင္း ခံထားရသူမ်ားဟု ဆိုၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကိုဆိုလွ်င္ ဆိုင္မ်ားအတြင္း အဝင္မခံသည့္အထိ တားျမစ္ျခင္း ခံထားရသည္။ NGO အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကလည္း ထိုမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားက ေမြးဖြားလာၾကသည့္ ကေလးမ်ားကို သူတို႔မိဘမ်ား၏ လမ္းေၾကာင္းေနာက္ မလိုက္ေစရန္ ေက်ာင္းထားေပးျခင္း၊ ပညာေပးျခင္းမ်ားျဖင့္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးလ်က္ ရွိၾကသည္။ 

ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္းႀကီး လုပ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ NGO အဖြဲ႔မ်ား အေနျဖင့္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ကိုင္တြယ္ကာ ေျဖရွင္းေနၾကရသည္။ သူတို႔က ကေလးေတြကို ပညာေတြ သင္ေပးၿပီး ပညာတတ္ေလးမ်ား ျဖစ္လာၾကေသာ္လည္း အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြမေပးႏိုင္ေသးျခင္းက ျပႆနာတစ္ခုလို ျဖစ္ေနရသည္။ သူတို႔က ပါနာလူမ်ဳိးစုမ်ားထဲက သူတို႔ မိခင္တို႔၏ ဘဝမ်ဳိးကို မေရာက္သြားေစရန္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ကိုသာ ကယ္တင္ႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း၊ အမွန္တကယ္ ဘဝလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ခဲ့သူက ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ 

လီလာ၏ အငယ္ဆုံး သမီးေလး ဆိုလွ်င္ ယခုမွ အသက္ ၁၄ ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ သူ႔ကို Apne Aap အဖြဲ႔က ေက်ာင္းထားေပးသည္။ ပုဂၢလိက ေဘာ္ဒါေက်ာင္းတြင္ ထားေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ႔အေၾကာင္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ေကာင္းေကာင္းမသိ။ သူမသည္ အဂၤလိပ္စကားလည္း မေတာက္တေခါက္ ေျပာတတ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

သူမ၏မိခင္ လီလာသည္ ေက်ာင္းကိုတက္ဖူးသူ မဟုတ္။ သူက မိခင္ျဖစ္သူကိုပင္ ကတိေတြ ေပးေနသည္။ “သမီးေက်ာင္းၿပီးလို႔ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းရရင္ ဒီက ထြက္သြားၾကမယ္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ 

လီလာ၏ သမီးငယ္မွာ အနာဂတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြအျပည့္ ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ အသက္ ၂၀ အ႐ြယ္ သူမ၏ လိုင္းေနာက္ကို လိုက္စျပဳေနသည့္ သမီးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ပညာေရးထက္ စားဝတ္ေနေရးက ပိုၿပီးအေရးႀကီးသည္ဟု ခံယူထားသည္။ 

စီတာက -
“ကြၽန္မတို႔ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းပို႔ခြင့္ရလာၿပီေလ။ ဒါ ပထမေျခလွမ္းေပါ့” ဟု ဆိုလိုက္သည္။

(Ref : The Indian caste where wives are forced into sex work, Maya Prabhu)

ေက်ာ္ဗလ
E01