News

POST TYPE

FEATURE

အိႏၵိယက အေမ့ခံ မုဆိုးမမ်ားဘဝ
04-Jan-2018 tagged as

ခင္ပြန္းျဖစ္သူ လြန္ခဲ့သည့္ ၈ ႏွစ္ခန္႔က ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ မန္ဂ်ဴ႐ိုင္းကို မိသားစုက ဆက္ဆံေရးေတြ ေျပာင္းလာသည္။ မန္ဂ်ဴ႐ိုင္းက -

“ကၽြန္မက မိသားစုအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးႀကီး လိုျဖစ္ေနၿပီလားလို႔ ေတြးမိတယ္။ ကၽြန္မသမီးနဲ႔ ေခၽြးမတို႔က ကၽြန္မကိုသိပ္ၿပီးေတာ့ မႏွစ္သက္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သိေနတယ္။ ကၽြန္မအ႐ြယ္နဲ႔လည္း သူတို႔ကို ဘယ္လိုတံု႔ျပန္ႏိုင္စြမ္း ရွိေတာ့မွာလဲ”ဟုဆိုသည္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကတည္းက မန္ဂ်ဴ႐ိုင္းတစ္ေယာက္ ဘံုေပ်ာက္ခဲ့သည္ဟုဆိုရမည္။ သူ႔ယခင္ မုဆိုးမမ်ား ဘဝလိုပင္ ဟိုဟိုသည္သည္ လွည့္လည္သြားလာရင္း ျဖစ္သလို ေနထိုင္ခဲ့ရသည္။ ဗရင္ဒါဗန္တြင္ ကယ္ဆယ္ေရးစခန္း ရွိသည္ဆိုသျဖင့္ သူသြားရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ သူေနထိုင္သည့္ အေနာက္ ဘင္ေဂါလ္မွ မိုင္ေပါင္း ၈၉၀ ကြာေဝးေသာ ၿမိဳ႕အထိ သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔ဘဝတြင္ ဤမွ်ခရီးရွည္ႀကီးကို တစ္ႀကိမ္မွ မသြားခဲ့ဖူးေပ။

“ကၽြန္မကေတာ့ ခရစ္ရွ္နား အရွင္ျမတ္က ကၽြန္မဘဝကို လမ္းျပေပးမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ ကၽြန္မ ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡေဝဒနာေတြကို လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အရွင္ကပဲ တတ္ႏိုင္တယ္ေလ”ဟု မန္ဂ်ဴ႐ိုင္းက ေျပာလိုက္သည္။ 

အူတာ ပရာဒက္ရွ္ျပည္နယ္၊ ယမုန္နာျမစ္ ကမ္းပါးတြင္ ဗရင္ဒါဗန္ဆိုသည့္ ကယ္ဆယ္ေရးစခန္းတစ္ခု ရွိသည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ လူမ်ားစုျဖစ္ေသာ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ထိုစခန္းကို ရည္စူးကာ ဖြင့္လွစ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေနရာသည္ အရွင္ျမတ္ခရစ္ရွ္နား၏ ေမြးရာဇာတိ တစ္ခုအျဖစ္လည္း သတ္မွတ္ထားေသာေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္သည့္ နယ္ေျမဟု ဟိႏၵဴအမ်ားစုက ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ လူမ်ိဳးစုက အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး ဘုရားေက်ာင္း ၅၀ဝ၀ ေက်ာ္ရွိသည္။ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဂု႐ုႀကီးမ်ား၊ ဂိုဏ္းေပါင္း မ်ားစြာလည္း ဤေဒသတြင္ ရွိေနသည္။ ဖုန္ထူထပ္လွသည့္ ဤနယ္ေျမသည္ အိႏၵိယရွိ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ အမ်ားစု ဘုရားဖူး လာေရာက္ၾကရာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လည္းျဖစ္သည္။

ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာတြင္ မုဆိုးမေပါင္း ၁၀ဝ၀ ေက်ာ္ လာေရာက္ ခိုလံႈေနၾကသည္။ အမ်ားစုမွာ ခိုကိုးရာမဲ့၊ စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့ဘဝမ်ားျဖစ္ကာ ေရာက္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းေပၚတြင္ ေတာင္းစားေနၾကရသျဖင့္ ကယ္ဆယ္ၿပီး လာပို႔ထားျခင္း ခံရသူေတြလည္း ရွိသည္။

Loomba ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ အစီရင္ခံစာအရ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ မုဆိုးမေပါင္း ၄၆ သန္းေက်ာ္ရွိေနသည္ဟုဆိုသည္။ စာရင္းအရဆိုလွ်င္ အိႏၵိယလူဦးေရ၏ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ျဖစ္ေနသည္။ ဗရင္ဒါဗန္ဆိုသည့္ အဖြဲ႔အစည္းကလည္း ကယ္ဆယ္ေရးစခန္းသာဆိုသည္ အားလံုးက လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း ခံထားရသည့္ေနရာ တစ္ေနရာ ျဖစ္ေနသည္။ National Commission for Women အဖြဲ႔က ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာကို လာေရာက္ၿပီး သုေတသနျပဳခဲ့ရာတြင္ ဤေဂဟာ ေရာက္လာသူ မုဆိုးမ အမ်ားစုမွာ စာမတတ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ အစိုးရထံက ေထာက္ပံ့ေၾကးရသူေတြလည္း မရွိ။ စားစရာေလး တစ္လုတ္ေလာက္ကိုပင္ ေထာက္ပံ့ျခင္း မခံရသူမ်ားျဖစ္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။

မန္ဂ်ဴ႐ိုင္းတစ္ေယာက္ မေရာက္ ေရာက္ေအာင္ လာခဲ့ရသည့္ခရီးက ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရမည္။ ဗရင္ဒါဗန္တြင္ အခန္းတစ္ခန္းရသည္။ သူႏွင့္အတူ အျခား မုဆိုးမသံုးဦး ပူးတြဲေနထိုင္ၾကရသည္။ လစဥ္ ေထာက္ပံ့ေၾကးအျဖစ္ ႐ူပီး ၃၀ဝ (၄ ဒသမ ၅၀ ေဒၚလာ) ခန္႔ အေထာက္အပံ့ ရသည္။ ေဆးကုသစရိတ္အျဖစ္ နယူးေဒလီ အေျခစိုက္ Sulabh International အဖြဲ႔၏ ေထာက္ပံ့ေၾကး ႐ူပီး ၂၀ဝ၀ (ေဒၚလာ ၃၀) ခန္႔ ထပ္ရေသးသည္။ ယခင္ကထက္ေတာ့ အေျခအေန အမ်ားႀကီး ေကာင္းလာသည္ဟုဆိုရမည္။

ပရမ္ဒါရွီဆိုသူ မုဆိုးမကလည္း အသက္ ၆၂ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ဗရင္ဒါဗန္တြင္ ေရာက္ေနသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္ရွိေနၿပီ။ ယခု မန္ဂ်ဴ႐ိုင္းႏွင့္ တစ္ခန္းတည္း အတူေနရသည္။ 

“ကၽြန္မ ဟိႏၵဴဘာသာေရးပြဲေတြမွာ ဘာသာေရးသီခ်င္းေတြ လိုက္ဆိုေပးရင္ ေလးနာရီေလာက္မွ သံုး႐ူပီ (ေလးဆင့္) ေလာက္ရတယ္။ ကၽြန္မဘဝအတြက္ အလွဴေပးတဲ့ ေနရာေတြကိုလိုက္ရွာၿပီး စားေသာက္ေနထိုင္ခဲ့ရတယ္။ အလွဴရွင္ကလည္း အၿမဲမရွိႏိုင္ေတာ့ ေတာင္းစားခဲ့ရတဲ့ေန႔ေတြလည္း ရွိတယ္။ ေနရတာက ညစ္ပတ္ေမွာင္မည္းေနတဲ့အခန္း၊ အိမ္သာလည္း မရွိတဲ့ေနရာမွာ။ ေနမေကာင္းလို႔ေတာင္ ဆရာဝန္ မျပႏိုင္တဲ့ ဘဝေတြမွာ ေနခဲ့ရတာပါရွင္”ဟုေျပာျပသည္။

အစိုးရကလည္း မုဆိုးမမ်ား ခိုလံႈရန္ ေဂဟာတစ္ခု ဖြင့္ထားၿပီး မုဆိုးမ ၅၁၅ ဦးေလာက္သာ လက္ခံႏိုင္သည္။ အမွန္တကယ္ ရွိေနသည့္ မုဆိုးမ အေရအတြက္၏ အစိတ္အပိုင္းေလးတစ္ခုသာ လက္ခံေပးေနျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ မုဆိုးမေတြက အစိုးရဖြင့္ထားသည့္ ေဂဟာမ်ားတြင္ မေနလိုၾကေပ။ ပုဂၢလိကႏွင့္ ဘာသာေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ေဂဟာမ်ားတြင္သာ ေနထိုင္လိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မုဆိုးမ အမ်ားစုမွာ လမ္းေပၚတြင္သာ ေနထိုင္ၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ဘဝေတြက လွဴသူေမွ်ာ္ ဘဝႏွင့္ ေနထိုင္ၾကရသည္။

ေဒသဆိုင္ရာ အရာရွိ အိုပီဆင္းသည္ အစိုးရဖြင့္လွစ္ထားသည့္ မုဆိုးမ ေဂဟာမ်ားကို ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲေပးေနရသူျဖစ္သည္။ သူက -

“ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာကို ႏွစ္တိုင္း မုဆိုးမေတြ အမ်ားႀကီး ေရာက္လာၾကပါတယ္။ အစိုးရကလည္း ဒီမွာ အၿမဲတမ္း ေနထိုင္မယ့္သူေတြကို အေထာက္အပံ့ေပးပါတယ္။ သူတို႔ပင္စင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးအျဖစ္ အနည္းငယ္ ရၾကတယ္။ အစိုးရဘက္က ရိကၡာနဲ႔ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ ေပးပါတယ္”ဟုဆိုသည္။ အစိုးရဘက္ကလည္း မုဆိုးမ ၁၀ဝ၀ ခန္႔ ေနထိုင္ႏိုင္သည့္ အေဆာင္သစ္တစ္ခုကို ေဆာက္လုပ္ေနသည္ဟုေျပာသည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဘဝသည္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ မရွိေတာ့လွ်င္ တန္ဖိုးမဲ့သည့္ဘဝသို႔ အလိုအေလ်ာက္ ေလွ်ာက်သြားရသည္။ အိႏၵိယ မုဆိုးမမ်ားဘဝကို အဆင့္ေလွ်ာခ်ခဲ့သည့္အတြက္ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး တစ္ခုအေနႏွင့္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉ ရာစုေလာက္ကတည္းက အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုမွာ ထင္ရွားသည္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္တြင္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ကြယ္လြန္လွ်င္ ဇနီးမယားကိုပါ မီးသၿဂႋဳဟ္သည့္ အေလ့အထမ်ားကို ဥပေဒထုတ္ၿပီး တားျမစ္ပိတ္ပင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်းလက္အစြန္အဖ်ား ေဒသမ်ားတြင္ ထိုအယူအဆေတြက က်န္ေနေသးသည္။ ခင္ပြန္း ေသလွ်င္ အတူ မီး႐ိႈ႕မခံရေသာ္လည္း မုဆိုးမမ်ားကို အိမ္က ေမာင္းထုတ္ သည့္ အေလ့အထမ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ေယာက္်ား ေသလွ်င္ ေယာက္်ားဘက္က ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ပိုင္ဆိုင္မႈ မွန္သမွ် သိမ္းပိုက္လိုက္ၿပီး ဇနီးကို ႏွင္ထုတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ 

ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာ၏ ေမွာင္မည္းေနသည့္ ခန္းမႀကီးတစ္ခုထဲတြင္ အသက္ ၉၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ကာနာကာလတာက အေနာက္ ဘင္ေဂါမွ သူထြက္လာခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းကို ေျပာျပရွာသည္။ 

“ကၽြန္မခင္ပြန္းက ပန္းရန္လုပ္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ မွာ ကေလးမရွိဘူး။ ကေလးေတြရွိရင္ ဒီေနရာကို ေရာက္လာခ်င္မွ ေရာက္လာမွာေပါ့”ဟု မ်က္ရည္ေတြက်ရင္း ေျပာျပရွာသည္။

ကာနာကာလတာ ဤေဂဟာသို႔ ေရာက္ေနသည္မွာ ၂၅ ႏွစ္ခန္႔ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ သူ႔ဘဝကို ဘုရားသြား၊ ေက်ာင္းတက္၊ တရားသီခ်င္း ဆိုျခင္းမ်ားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ေသမည့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္စားေနရရွာသည္။

ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာကို သူမေရာက္လာမီက ဘုရားေက်ာင္းမ်ားတြင္ လွည့္လည္ၿပီး ေတာင္းစားရသည္။ ဤေဒသတစ္ဝိုက္တြင္ ဘုရားေက်ာင္းေပါင္း ၈၄ ေက်ာင္းရွိေနသျဖင့္ ငတ္ေတာ့မငတ္။

“ေန႔တိုင္း ဘုရားေက်ာင္းတစ္ခု ေျပာင္းရတယ္။ လူေတြက ကၽြန္မ မ်က္ႏွာကို မမွတ္မိေအာင္လို႔ေပါ့။ ဆင္းရဲၿပီး ဒုကၡေရာက္ေပမယ့္ အရင္ကဆိုရင္ ဘယ္သူ႔ဆီကမွ အကူအညီ မေတာင္းဖူးဘူး။ ဒီကို ဘင္ေဂါက ေရာက္လာတာ။ ဘယ္သူ႔ဆီကမွလည္း အကူအညီ မေတာင္းခ်င္တာနဲ႔ ဒီကိုေရာက္လာတာ”ဟု သူကဆိုသည္။

ကာနာကာလတာကဲ့သို႔ပင္ ျမင့္ျမတ္သည့္ ဤၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ဗရင္ဒါဗန္ကို ေရာက္လာၾကသူ မုဆိုးမေပါင္း မ်ားစြာရွိသည္။ သူတို႔အတြက္ ေနာက္ဆံုးခိုနားရာအျဖစ္ အားထားကာ လာေရာက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို႔ဘဝေတြက ခင္ပြန္းေသလွ်င္ အားကိုးရာမဲ့ ကယ္ရာမဲ့ ဘဝေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ဤေနရာက ဘာေျပာေျပာ သူတို႔ဘဝေတြကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ အသိအမွတ္ျပဳထားသည့္ နယ္ေျမျဖစ္ေနေသးသည္။ 

အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကတည္းက အထူး ေကာ္မီတီတစ္ရပ္ကို ဖြဲ႔စည္းေပးထားၿပီး ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာမွ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘဝကို အေထာက္အကူေပးရန္ ဆံုးျဖတ္ထားသည္။ ခိုကိုးရာမဲ့သည့္ မုဆိုးမမ်ား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ဤေဂဟာတြင္ လာေရာက္ခိုလံႈ ေနထိုင္ပိုင္ခြင့္မ်ား ထုတ္ျပန္ေပးထားသည္။ သူတို႔ဘဝေတြ အဘယ္ေၾကာင့္ လမ္းေပၚ ေရာက္ရသနည္းႏွင့္ ေဂဟာသို႔ အဘယ္ေၾကာင့္ ေရာက္လာရသနည္းဆိုသည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း စနစ္တက် မွတ္တမ္းမ်ား ျပဳစုၿပီး စာရင္း ေကာက္ထားေစသည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ကေလးသူငယ္မ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ေကာ္မီတီဖြဲ႔ေပးၿပီး ထိုတာဝန္မ်ားကို ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဝန္ႀကီးဌာနအေနႏွင့္ မိသားစု ရွိေနေသာ္လည္း ေဂဟာတြင္ ခိုလံႈေနၾကသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို မိသားစုႏွင့္ ျပန္လည္ ေနထိုင္ခြင့္ရေရးအတြက္ ၾကားဝင္ေစ့စပ္ေပးမႈကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ေပးလ်က္ ရွိသည္။ အသက္ ၁၀၃ ႏွစ္အ႐ြယ္ရွိ လာလီတာ အဒီကာရီဆိုသည့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးကို သူမ၏သားမ်ားႏွင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ျပန္လည္ ဆံုစည္းႏိုင္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဘြားကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္အခ်ိန္တြင္ အိမ္ျပင္၌ တစ္ေယာက္တည္း ထြက္ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႔ၾကရသည္။

အျဖဴေရာင္ဆာရီကို ဝတ္ဆင္ထားသည့္အဘြား လာလီတာက သူ အဘယ္ေၾကာင့္ ေဂဟာကို ျပန္ေရာက္လာေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ 

သူ ျပန္လည္ေနထိုင္သည့္ သားမ်ား၏အိမ္တြင္ ေမ်ာက္ေတြႏွင့္ ေခြးေတြက ေသာင္းက်န္းသည္။ သူ႔မ်က္မွန္ကို ယူေျပး႐ံုမက အစားအေသာက္ပါမခ်န္ ဆြဲတတ္သည္။ အမွန္ေတာ့ လာလီတာ ကိုယ္တိုင္က မိသားစုႏွင့္အတူ ျပန္ေနရျခင္းကို မႏွစ္သက္ေတာ့။ သူ႔တြင္ မွတ္ဉာဏ္ေတြကလည္း ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္။ သားေတြကလည္း သူ႔ကို စိတ္ရွည္ခ်င္မွ စိတ္ရွည္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဂဟာကိုသာ ျပန္လာၿပီး ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္အထိ သူအသားက်ေနေသာ ေနရာတြင္သာ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ကိုေစာင့္ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားလိုက္သည္။ 

ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာသည္ နံနက္ ၄ နာရီဆိုလွ်င္ စတင္ လည္ပတ္ေနၿပီ။ သူတို႔ ဘုရားေက်ာင္းသြားရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ။ ဘုရားေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ၿပီး ဆုေတာင္းၾကသူေတြက ၁၀ နာရီေလာက္ဆိုလွ်င္ ျပန္ကုန္သည္။ မုဆိုးမမ်ားကလည္း ထိုအခ်ိန္တြင္ ေဂဟာကိုျပန္လာၿပီး ေန႔လယ္စာ စားၾကသည္။ တီဗီၾကည့္ရင္း နားၾကသည္။ ဆုေတာင္းသူ အိပ္စက္ေနသူေတြလည္းရွိသည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ အစိုးရက ေထာက္ပံ့ေပးသလို ေဂဟာရွိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အိမ္တြင္းမႈႏွင့္ လက္မႈပညာမ်ားပါ သင္ေပးၾကသည္။ 

၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ မာႏူးဆိုသည့္ မုဆိုးမတစ္ဦးသည္ နယူးေဒလီကို ျပန္လာၿပီး ေဆြမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္းကို ျပဳလုပ္သည္။ ေမာင္ႏွမမ်ား ေတြ႔ဆံုသည့္ပြဲကို ျပန္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ခိုလ္ကတၱားေလဆိပ္တြင္ ခမ္းနားစြာ ႀကိဳဆိုၾကသည္။ နယူးေဒလီတြင္ ပထမဆံုး ေဆြမ်ိဳးမ်ားထံ ျပန္လာသည့္ပြဲ ျဖစ္သည္။ မာႏူးက -

“ကၽြန္မ ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာကို ေရာက္သြားတုန္းကေတာ့ ခရစ္ရွ္နား အရွင္ျမတ္ကို မိသားစုလို သေဘာထားခဲ့ပါတယ္။ ခုေတာ့ ကၽြန္မ အစ္ကိုနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ရၿပီ။ ဒီေနရာဟာ မိသားစုလို ေႏြးေထြးခ်စ္ခင္စရာ ေကာင္းတဲ့ ေနရာတစ္ေနရာဆိုတာ ခံစားမိပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အိမ္ျပန္ခရီးဟာ ဒီလို ေႏြးေထြးဖြယ္ရာ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ စိတ္ကူးမိခဲ့ပါတယ္”ဟုဆိုသည္။ မာႏူးတစ္ေယာက္ ဗရင္ဒါဗန္ေဂဟာသို႔ ျပန္မေရာက္ပါေစႏွင့္ဟု ဆုေတာင္းရမည္သာျဖစ္သည္။

ေက်ာ္ဗလ
(Ref: The Hindu, The Diplomat, News Deeply)

  • TAGS