News

POST TYPE

FEATURE

ျမန္မာ့ အသက္အငယ္ဆုံး ဆိုင္းသမ
04-Sep-2017 tagged as မႏၲေလး

အသက္ေျခာက္ႏွစ္ အ႐ြယ္ကတည္းက ဆိုင္းတီးလာသူ ဇူးဇူးစံသည္ ယခုအခါ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ ေက်ာ္အ႐ြယ္ ေရာက္ရွိလာၿပီ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ သူသည္ ျမန္မာ့ဆိုင္းေလာကတြင္ အသက္အငယ္ဆုံး ဆိုင္းသမဟူေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ပိုင္ဆိုင္ထားသူလည္း ျဖစ္သည္။ 

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းမတိုင္မီက ပထမဆုံး အမ်ဳိးသမီး ဆိုင္းဆရာ ေပၚထြက္ခဲ့ဖူးသည္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္မွ ယဥ္ယဥ္ႏု ျဖစ္သည္။ ဆိုင္းဝိုင္းအတြင္း စတင္ဝင္ေရာက္လာသည့္ အ႐ြယ္မွာ အပ်ဳိေပါက္အ႐ြယ္ ၁၆ ႏွစ္ ဝန္းက်င္ခန္႔ ျဖစ္သည္။ ယင္းေနာက္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္တြင္ အသက္ငယ္သည့္ အမ်ဳိးသမီး ဆိုင္းဝိုင္းတီးတစ္ဦး ထြက္ေပၚလာခဲ့ေသးသည္။ သူ႔အမည္က ဝင့္သဥၨာစတန္းျဖစ္ကာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ရွိ နာမည္ေက်ာ္ စိန္စတန္း၏ ေျမးမေလးျဖစ္သည္။ စတင္တီးခဲ့သည့္ အ႐ြယ္က အသက္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ရွိၿပီ ျဖစ္ရာ ယခုလက္ရွိတြင္ အသက္မွာ ၂၀ ဝန္းက်င္ခန္႔ ရွိေနေလၿပီ။

ျမန္မာဆန္ဆန္ဝတ္ၿပီး သူ၏ပတ္ဝိုင္းအတြင္း မတ္တတ္ရပ္ၿပီး မမ့ီတမီ ဆိုင္းတီးဟန္က ျမင္သူတကာ အသည္းကို ဆြဲကိုင္လႈပ္ရွားေစသည္။ 
“ဆိုင္းတီးရတာ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္တယ္။ ေက်လည္းေက်နပ္တယ္” ဟု အသံခ်ဳိခ်ဳိျဖင့္ ေျပာလိုက္သည္က ဆိုင္သမေလး ဇူးဇူးစံ။

ခ်စ္စဖြယ္မ်က္ႏွာေပး၊ အတီးလက္ရာ၊ လက္အက်လက္နေကာင္းသည့္ တီးဟန္မ်ားေၾကာင့္ ျမင္ရသူ ဘဝင္ေအးေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ ပါရမီရွိသူလည္း ျဖစ္သည္။ 

သူႏွင့္ေခတ္ၿပဳိင္ သက္ငယ္ဆိုင္းဝိုင္း တီးသူမ်ား ေပၚထြက္လာေသာ္လည္း သူ၏ဆိုင္းသံႏွင့္ ခ်စ္စဖြယ္ မ်က္ႏွာေပး ေတးဆိုသံတို႔ကို ယွဥ္ၿပဳိင္ႏိုင္သည့္သူ မရွိေသးေသာေၾကာင့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕ေတာ္၌ ဆင္ေဗဒါ၏ ရင္ေသြး ဇူးဇူးစံဟု ေက်ာ္ေစာလာခဲ့သည္။

ဇူးဇူးစံ၏ မိဘ၊ ဘိုးဘြားမ်ားသည္ ဆိုင္းဆရာႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဆိုင္းဆရာႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ဇူးဇူးစံ၏ ဖခင္က ဆိုင္းဆရာ ဆင္ေဗဒါ။ ဆင္ေဗဒါ၏ ဖခင္က ပီကင္းျပန္ ဆိုင္းဆရာႀကီး ဆင္ျမရွင္။ ဆင္ျမရွင္၏ ဖခင္က စိန္ၾကာေပၚ ျဖစ္ကာ ဆိုင္းဆရာ စိန္ေဗဒါတို႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပဳိင္ေပၚထြက္လာသည့္ ဆိုင္းပညာရွင္ႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။

ဇူးဇူးစံသည္လည္း ဆိုင္းပညာမ်ဳိးဆက္ကို လက္ဆင့္ကမ္း အေမြခံခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ 

ထိုသို႔ လက္ဆင့္ကမ္းခ့ဲေသာ္လည္း အလြယ္တကူေတာ့ မဟုတ္ခဲ့။ ဖခင္ျဖစ္သူကိုယ္တိုင္ စစ္သည့္ စာေမးပြဲ ေျဖခဲ့ရသည္။ 

သူ၏ ပထမဦးဆုံးပြဲက မႏၲေလးတိုင္း ႏြားထိုးႀကီးၿမဳိ႕နယ္ အတြင္းရွိ အလွဴေတာ္ မဂၤလာပြဲ။ ပြဲဦးထြက္တြင္ အမွားအယြင္းမရွိဘဲ သင္ၾကားျပသေပးခဲ့သည့္အတိုင္း တစ္သေဝမတိမ္း တီးျပႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သူ၏ဖခင္က ဆင္ေဗဒါက ဆိုသည္။

“သူက အမွားအယြင္း မရွိေအာင္ လုပ္ျပႏိုင္ခဲ့တယ္။ လူရႊင္ေတာ္ေတြကေတာင္ မွားေသးတယ္။ သူက မမွားဘူးဗ်။ သူ စာေမးပြဲ ေအာင္သြားခဲ့တယ္” ဟု ဆိုင္းဆရာ ဆင္ေဗဒါက ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားသည့္ ေလသံျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္လိုက္သည္။

မႏၲေလးတြင္ နာမည္ေက်ာ္ေသာ္လည္း သူ႔ဇာတိသည္ မႏၲေလးကေတာ့ မဟုတ္။ 

ဇူးဇူးစံကို စစ္ကိုင္းတိုင္း မုံ႐ြာၿမဳိ႕နယ္ ေဗာဓိတစ္ေထာင္ဘုရားအနီးရွိ ခံတက္ကန္ေက်း႐ြာတြင္ ေမြးဖြားသည္။  

“သူ႔ကိုေမြးၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္အလုပ္အကိုင္ အဆင္ေျပေတာ့တာပဲ။ မႏၲေလးကို ေရာက္လာၿပီး ကတည္းက မုံ႐ြာမျပန္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ ဒီမွာပဲ အေျခခ်လိုက္တယ္”ဟု ဆင္ေဗဒါက ရွင္းျပသည္။

ဇူးဇူးစံ ေမြးၿပီးေနာက္ ဆိုင္းဆရာ ဆင္ေဗဒါ အေနႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္းဝိုင္းျဖင့္ လုပ္ငန္းခြဲႏိုင္ခဲ့သည္အထိ ျဖစ္လာခဲသည္။

မႏၲေလးၿမဳိ႕တြင္ အေျခခ်ၿပီး ဆိုင္းပညာျဖင့္ အသက္ေမြးေနစဥ္ ဆိုင္းဆရာ ညီရဲရင့္က ဇူးဇူးစံကို ပြဲထုတ္၍ ရႏိုင္သည္ဟု အႀကံျပဳသည္။ ယင္းအႀကံျပဳခ်က္အရ ဇူးဇူးစံ ဆိုင္းပညာ သင္ၾကားခြင့္ ရခဲ့သည္။

ဆိုင္းပညာရပ္ကို ကိုးရက္အတြင္း သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီး ပြဲထြက္ခြင့္ရခဲ့သည္အထိ ပါရမီေကာင္းသူအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရသည္။

“သားသမီးကို ခိုင္းစားတယ္လို႔ ျမင္မွာလည္း စိုးတယ္။ အေဖျဖစ္တဲ့သူက လုပ္ေကြၽးရမွာေလ။ အဲ့ဒီေတာ့ သူ႔ကို ဆိုင္းပညာ မသင္ေပးခ်င္ခဲ့ဘူး။ ပညာအေမြ လက္ဆင့္ကမ္းတာပဲေလ ဆိုၿပီး တိုက္တြန္းၾကလို႔သာ သင္ေပးခဲ့ရတာ” ဟု ဆင္ေဗဒါက မ်က္ရည္ရစ္ဝိုင္းေနသည့္ မ်က္ဝန္းမ်ားျဖင့္ တီးတိုးညည္းတြားသည္။ 

“ဇူးဇူးစံေလး ဆိုင္းတီးတာ ျမင္ရၾကားရတာ ၾကက္တီးေတာင္ ထမိတယ္” ဟု မႏၲေလးၿမဳိ႕ခံ ပရိသတ္ ေဒၚႏုရည္က ဆိုသည္။

“သမီးကို ပရိသတ္ေတြ အားေပးေတာ့ ေပ်ာ္တယ္။ အမွားမရွိေအာင္ ေဖေဖ သင္ေပးတဲ့အတိုင္း ႀကဳိးစားတီးတယ္” ဟု ဇူးဇူးစံက ဆိုသည္။

ပြဲဦးထြက္ပြဲ၌ပင္ ပရိသတ္ကို ေၾကာက္လန္႔ျခင္း တစ္စုံတစ္ရာမရွိခဲ့ဘဲ မွန္ကန္စြာ ဆိုင္းတီးေဖ်ာ္ေျဖ ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။

ဇူးဇူးစံ တီးသည့္ ဆိုင္းအမ်ဳိးအစားမွာ ဗလာဆိုင္းအမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး အလွဴေတာ္မဂၤလာ၊ ဘုရားထီးတင္ပြဲ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ တီးခတ္ရသည့္ အမ်ဳိးအစား။ ယင္းသို႔ တီးခတ္ရာတြင္ ဆိုင္းဝိုင္းတီး၊ ဆိုင္းေနာက္ထ၊ လူရႊင္ေတာ္ႏွစ္ဦး၊ လင္းကြင္းတီး၊ ဗုံေလး၊ ဗုံႀကီး၊ ေျခာက္လုံးပတ္၊ ေၾကးတီး၊ စည္းတီး၊ ေနာက္ခံ အဆိုေတာ္ႏွစ္ဦး အစရွိသည္ျဖင့္ ျပည့္စုံစြာ ပါဝင္သည္။ လူရႊင္ေတာ္က ဆိုင္းဆရာကို ဆိုင္းဆင့္စကားဆိုကာ ဆိုင္းအတီး တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုၾကား ေခ်ာေမြ႔ေျပျပစ္ေစရန္ စကားစဥ္ ေပးရသည္။ 

ဇူးဇူးစံ၏ လက္ရွိဆိုင္ပညာမွာ အေျခခံအဆင့္၊ ဝါသနာရွင္ အဆင့္တြင္သာ ရွိေသးေသာ္လည္း ပရိသတ္ အခိုင္အမာ ရရွိေနၿပီ။ “ဇူးဇူးစံရဲ႕ ဆိုင္းလက္ရာက အေျခခံအဆင့္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ပရိသတ္ခ်စ္ေအာင္ ဟန္အမူအရာေတြ လုပ္တတ္တယ္။ သီခ်င္းလည္း ေကာင္းေကာင္းဆိုျပႏိုင္တယ္။ ဒါက သူရဲ႕ ပင္ကိုပါရမီေပါ့” ဟု မႏၲေလးတိုင္း သဘင္ပညာရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာ္က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ဇူးဇူးစံ ဆိုင္းတီး၍ ရရွိေသာ ေငြမ်ားထဲမွ ‘သမီး၏ ဆႏၵ’ အမည္ျဖင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္က ေတးစီးရီးတစ္ေခြ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ ယင္းႏွစ္က ဘိသိက္ဆရာ၊ ဆိုင္းဆရာ၊ သဘင္ပညာရွင္မ်ား၏ ေတးစီးရီး ၈၀ ခန္႔ ထြက္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း သူ၏ေတးစီးရီးေခြ ေပါက္ခဲ့သည္။ ထိုအေခြ၌ပင္ သူျဖစ္ခ်င္သည့္ဆႏၵကို ေတြ႔ရသည္။

‘ဆြမ္းအုပ္နီနီ အေမ႐ြက္လို႔ မနက္ျဖန္မနက္... ေက်ာင္းထြက္မယ္...
တို႔လည္းလိုက္မယ္...ခ်န္မထားနဲ႔... အေမသြားေတာ့ ပ်င္းလွတယ္...
x x x x x x x x x x x x
ဒီလိုကဗ်ာေလးေတြ ဆိုခ်င္ေပမယ့္ ေဖေဖ၊ ေမေမတို႔ကို လုပ္ေကြၽးျပဳစုခ်င္စိတ္ကေလး ႏိုးထလာ...’

သူ၏ဆႏၵမ်ားအတိုင္း လက္ေတြ႔ျဖစ္လာကာ အသက္ငယ္ငယ္ႏွင့္ပင္ မိဘကို လုပ္ေကြၽးျပဳစုႏိုင္သူ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဇူးဇူးစံတို႔ မိသားစုသည္ ဆိုင္းဝိုင္းလုပ္ငန္း တစ္ခုတည္းသာရွိရာ မိဘႏွင့္ သားသမီးအၾကား ကြၽန္းကိုင္းမွီ၊ ကိုင္းကြၽန္းမွီ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ဇူးဇူးစံအေနႏွင့္ ယခုပညာသင္ႏွစ္တြင္ စတုတၳတန္းေက်ာင္းသူ ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ ပညာေရး မလွစ္ဟင္းရေစရန္ မိဘမ်ားက အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲ ေပးေနရသည္။ 

ယခုပညာသင္ႏွစ္တြင္ အစိုးရစစ္ စာေမးပြဲေျဖဆိုရမည့္ႏွစ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆိုင္းပညာထက္ အတန္းပညာကိုသာ အေလးထား သင္ယူေစရန္ မိခင္ျဖစ္သူက ဆႏၵရွိေနသည္။

“သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ တစ္ႏွစ္တစ္တန္းေအာင္ သြားၿပီး သူက်န္ေနခဲ့ရင္ မ်က္ႏွာငယ္ၿပီး စိတ္ထိခိုက္မွာစိုးလို႔ စာဘက္ကို တြန္းထားရတယ္” ဟု မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚဇာျခည္မြန္က ဆိုသည္။ 

ေက်ာင္းဖြင့္သည့္ ရက္မ်ားတြင္ နံနက္ ၈ နာရီခြဲမွ ည ၇ နာရီအထိ ေက်ာင္းႏွင့္က်ဴရွင္ အခ်ိန္ျပည့္ သင္ၾကားေစၿပီး အိမ္ျပန္ခ်ိန္တြင္ အျပည့္အဝ အနားယူႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးထားၿပီး ေက်ာင္းပိတ္သည့္ ေန႔မ်ားတြင္သာ ဆိုင္းပညာ သင္ၾကားေစသည္ဟု ရွင္းျပသည္။ 

ဆိုင္းပညာတြင္ ပါရမီပါသကဲ့သို႔ ေက်ာင္းပညာတြင္လည္း တစ္ႏွစ္တစ္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ကာ ဘာသာရပ္တိုင္းတြင္ ေအအဆင့္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။

“ကေလးဆိုေတာ့ ေဆာ့ခ်င္တယ္၊ နားခ်င္တာေလးေတြ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ သူစိတ္ပါမယ့္ အခ်ိန္ေလးေတြ သင္ေပးရတယ္” ဟု ဆင္ေဗဒါက ဆိုသည္။

“သမီးေရ ဒါေလးကို တီးလိုက္၊ သမီးလိုခ်င္တာ ဝယ္ေပးမယ္ဆိုၿပီး သူလိုခ်င္တာေလးေတြနဲ႔ ေခ်ာ့သင္ေပးရတာေတြလည္း ရွိတာေပါ့” ဟု သူ၏ မိခင္က ပြင့္လင္းစြာ ဆိုသည္။

ဆိုင္းဆိုသည္မွာ ဗုံမ်ားကို ပတ္စာညႇိၿပီး အားထည့္၍ အသံျမည္ေအာင္ တီးခတ္ရျခင္းျဖစ္ရာ ဆိုင္းတီးသူမ်ား၏လက္မွာ အသားမာမ်ားတက္ကာ ပြဲဆက္မ်ားပါက ေသြးစို႔သည္အထိ ျဖစ္လာတတ္သည္။ ဇူးဇူးစံ၏ လက္မ်ားမွာလည္း အသားမာတက္စ ျပဳေနေလၿပီ။

“ေဆာင္းရာသီဆို ပိုဆိုးတယ္ လက္ေတြကြဲတယ္။ ပလတ္စတာ ကပ္ရတယ္။ ပ႐ုတ္ဆီလိမ္းၿပီး ဆက္တီးတယ္။ လက္နာတယ္ဆိုၿပီး တီးတာကို အားမေလွ်ာ့ပါဘူး” ဟု ဆိုင္းသမေလး ဇူးဇူးစံက သူ၏လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားကို ဆုတ္ခ်ည္ျဖန္႔ခ်ည္ လုပ္ကာ ေျပာဆိုသည္။ 

နာမည္ရလာသည့္အတြက္ အခ်ိန္ကို စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲေပးရသည့္အျပင္ အစားအေသာက္၊ အေနအထိုင္ က်န္းမာေရးကအစ မိဘမ်ားက ဂ႐ုစိုက္ေပးေနရသည္။ 

“သီခ်င္းဆိုတဲ့သူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဝက္သားမစားၾကဘူး။ အသံပ်က္မွာ စိုးလို႔ေလ။ အလွဴပြဲေတြမွာက ဝက္သားပဲ ေကြၽးၾကတာမ်ားတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔အသိစိတ္ကေလးနဲ႔သူ ဝက္သားျမင္ရင္ ၾကည့္ပဲ ၾကည့္တယ္ မစားေတာ့ဘူး။ ထမင္းဆီဆမ္း င႐ုတ္သီး ေၾကာ္ေလးနဲ႔ ျဖစ္ေအာင္စားသြားတာပဲ” ဟု ဇူးဇူးစံ၏ မိခင္က ေျပာသည္။

ဇူးဇူးစံ၏ ပင္တိုင္မိတ္ကပ္ဆရာမွာ သူ၏ မိခင္ ေဒၚဇာျခည္မြန္။ ပြဲတိုင္းလိုက္သည္။ အနီးကပ္ ျပင္ဆင္ေပးသည္။ ဆိုင္းတီးေနခ်ိန္တြင္လည္း အားေပးေလ့ ရွိသည္။

“သူ ဆိုင္းဝိုင္းထဲ ေရာက္တာျမင္ရင္ကို မ်က္ရည္ဝိုင္းတယ္။ သူ႔ေနာက္မွာ အေဖ ဒါမွမဟုတ္၊ အေမ တစ္ေယာက္ေယာက္ အၿမဲရွိေနေပးရတယ္။ သူကလည္း လွည့္လွည့္ၾကည့္တယ္” ဟု ဇူးဇူးစံမိခင္ ေဒၚဇာျခည္မြန္က ဆိုသည္။

ဆိုင္းဝိုင္းေဖ်ာ္ေျဖရာတြင္ ဇူးဇူးစံက ေရွ႕ပိုင္းတီးရသည္။ တီးခ်ိန္က ၂ နာရီခန္႔ၾကာသည္။ သူတီးၿပီးေနာက္ သူ၏ဖခင္ ဆင္ေဗဒါက ဆက္၍တီးသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အလွဴရွင္မ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ဇူးဇူးစံခ်ည္းသာ တီးသြားရသည့္ ပြဲမ်ားလည္း ရွိသည္။

“ဆိုင္းဝိုင္းကို လက္စုံတီးရင္ မမီလို႔ မတ္တတ္ရပ္ၿပီး တီးရတယ္။ ၂ နာရီ ၃ နာရီေလာက္တီးၿပီးလို႔ သူ ထြက္လာရင္ ေျခေထာက္ေတြ ေတာင့္ေနလို႔ ႏွိပ္ေပးရတယ္” ဟု ဇူးဇူးစံ၏ဖခင္ ဆင္ေဗဒါက ရွင္းျပသည္။

ဇူးဇူးစံက ပရိသတ္မ်ားခ်စ္ေအာင္ လုပ္တတ္႐ုံမွ်မက မိဘမ်ား၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။ နာက်င္ပင္ပန္းမႈအတြက္ ညည္းတြားျခင္း မရွိဘဲ ဆိုင္းတီးရသည္ကိုပင္ ေပ်ာ္ေနသည့္ကေလး တစ္ဦး။

ဇူးဇူးစံတို႔ မိသားစုသည္ ဝန္ထမ္းအိမ္ရာ တိုက္ခန္းတစ္ခုတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားျဖစ္ၿပီး ထိုတိုက္ခန္းတြင္ အခန္းသုံးခန္း ဖြဲ႔ထားသည္။ တစ္ခန္းတြင္ ဆိုင္းဝိုင္း ဆင္ထားၿပီး ထိုခန္းအတြင္းပင္ ဆိုင္းပညာ သင္ယူရသည္။ ဆိုင္းဝိုင္းအတြင္း ဖခင္ျဖစ္သူ ဆင္ေဗဒါႏွင့္ သမီးျဖစ္သူ ဇူးဇူးစံတို႔၏ ဆိုင္းသံမ်ားကို ၾကားေနရသည္။

ဇူးဇူးစံ၏ ဆိုင္းတီးသည့္ သက္တမ္းမွာ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ ရွိေနၿပီး လက္ခံခဲ့သည့္ပြဲေပါင္း ၂၀၀ ခန္႔ တီးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ဆိုင္းတီးေတးသီခ်င္းမ်ားကိုလည္း တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၁၀ ပုဒ္ႏႈန္းျဖင့္ ေတးအသစ္မ်ားကို သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိသည္။

ဇူးဇူးစံ၏ မိသားစုမ်ား အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ဆရာဝန္ မ်ဳိး႐ိုးမ်ားလည္း ရွိရာ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္တို႔က ပညာေရးတြင္သာ ထူးခြၽန္ေစလိုၿပီး ဆိုင္းပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အားမေပး။

“ဇူးဇူးစံလို႔ေတာင္ ျဖစ္လာၿပီဆိုမွေတာ့ ဆက္လုပ္ရေတာ့မွာေပါ့” ဟု သူ၏ မိခင္က ဆိုသည္။

ဆိုင္းပညာရပ္သည္ သင္ၾကားရခက္ခဲၿပီး အသံကို လိုက္မွတ္၍ တီးခတ္ရသည့္ တူရိယာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ေရွးအခါက ဆိုင္းပညာရပ္ မသင္ၾကားမီ ပညာသင္မ်ားကို ၃ ႏွစ္ခန္႔ ေရေႏြးအိုး အရင္တည္ခိုင္းေလ့ ရွိသည္။ ေရေႏြးအိုးဆူသံကို မွတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိလာေစရန္ လုပ္ခိုင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု မႏၲေလးၿမဳိ႕ခံ ဆိုင္းပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။ ယခုေခတ္တြင္မူ ဆိုင္းပညာကို ကာလတစ္ခုအတြင္း သင္ၾကားတတ္ေျမာက္လာၾကရာ နာမည္ႀကီး ျမန္သကဲ့သို႔ အက်ျမန္ေလ့ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။

“ခုေခတ္ႀကီးက ပညာနဲ႔ လုပ္စားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာ တစ္ခုခု တတ္ထားမွ ေတာ္ကာက်မယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ေတြရဲ႕ ဆိုင္းအေမြကို သမီးကို ေပးခဲ့ခ်င္တယ္” ဟု ဇူးဇူးစံ၏ဖခင္ ဆင္ေဗဒါက ဆိုသည္။

“အခုေတာ့ ဇူးဇူးစံက အေျခခံအဆင့္ေပါ့။ ေနာင္ ဘယ္လိုျဖစ္လာမယ္ ဆိုတာ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာအေပၚမွာပဲ မူတည္တယ္” ဟု မႏၲေလးတိုင္း သဘင္ပညာရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဇာတိမာန္ ဦးေမာင္ေမာ္က အႀကံျပဳ ေျပာဆိုသည္။

ဇူးဇူးစံ၏ အနာဂတ္အိပ္မက္မွာ ေရႊေရာင္ဖိတ္ ဖိတ္ေတာက္ေနသည့္ ဆိုင္းဝိုင္းႀကီး၏ ပဲ့ကိုင္ရွင္ ဆိုင္းဝိုင္းတီးဆရာမႀကီး။

“ေဖေဖ့လိုပဲ ဆိုင္းဆရာႀကီး ျဖစ္ခ်င္တယ္” ဟု ဇူးဇူးစံက ေျပာသည္။         

ဝင္းေရႊရည္ဦး