News

POST TYPE

EXTRA

စြယ္စုံရ အႏုပညာရွင္ ဇာဂနာ၏ သုံးသပ္ခ်က္
08-Jan-2017 tagged as

ကြၽမ္းက်င္သူတို႔ သုံးသပ္တဲ့ ၂၀၁၇
၂၀၁၇ ခုႏွစ္ တစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး စသည္ျဖင့္ က႑အသီးသီးတြင္ မည္သည့္အေျပာင္းအလဲမ်ား ျမင္ေတြ႔ရဖြယ္ ရွိသည္ကို The Voice Daily စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ႀကဳိတင္မွန္းဆႏိုင္ေစရန္ အလို႔ငွာ နယ္ပယ္အလိုက္ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ တစ္ရက္လွ်င္ က႑တစ္ခုႏႈန္း ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။  အယ္ဒီတာ

အႏုပညာေလာကတြင္ ဝါရင့္ စြယ္စုံရ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဇာဂနာႏွင့္ ေတြ႔ဆုံၿပီး ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုေလာက အလားအလာႏွင့္ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ား၏ အရည္အေသြးပိုင္း တိုးတက္လာဖို႔ ရွိ မရွိကို ေတြ႔ဆုံေမးျမန္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

Voice : ကိုလြင္မိုးတို႔ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္႐ုံတစ္ရာ စီမံကိန္းက ေန ေဆာက္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံတခ်ဳိ႕  ၂၀၁၇ ထဲမွာ ျပသ  ႏိုင္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။ လက္ရွိႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ဇာတ္ကား ေတြကို ႐ုံတင္ျပသရတဲ့ အခက္အခဲေတြ ဘယ္ေလာက္ အထိ ေျပလည္သြားႏိုင္မလဲ။
ZKN : ကြၽန္ေတာ္တို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးလေလာက္ကလည္း ႐ုပ္ရွင္ဖိုရမ္ႀကီး တစ္ခု လုပ္ထားပါတယ္။ ဒါကေတာ့ NLD အစိုးရ လက္ထက္မွာေပါ့ေနာ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရလက္ထက္မွာ အေျဖ ရွာခဲ့ကတည္းက ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြက အဓိက အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတာေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ၁၉၈၈ မတိုင္ခင္က ႐ုပ္ရွင္႐ုံေပါင္း ၄၈၀ ေက်ာ္ရာကေန အခုတစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ ႐ုံ ၄၀ ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ အဲဒီ႐ုံေတြ အကုန္လုံးက ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရလက္ထက္မွာ ေရာင္းစားခဲ့ၾကတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ မရွိဘဲနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ျပလို႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကမယ္ဆိုၿပီး ႀကဳိးစားၾကပါတယ္။ ကိုလြင္မိုးတို႔ရဲ႕ ႐ုံတစ္ရာ စီမံကိန္းတင္မကပါဘူး။ ဦးေဇာ္မင္း (မဂၤလာ) ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းေတြကိုပါ ဝိုင္းကူၾကတဲ့အတြက္ အခုဆိုရင္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မ်ားလာၿပီ။ အခုဆိုရင္ ႐ုံေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ ကိုလြင္မိုးတို႔ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ ဆိုရင္လည္း ေမွာ္ဘီမွာ တစ္႐ုံၿပီးၿပီ။ ေအာင္ပန္းမွာ တစ္႐ုံၿပီးၿပီ။ ၿပီးရင္ သထုံ၊ ဘီးလင္း၊ က်ဳိက္ထိုမွာ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ ဆက္တိုက္ဖြင့္မယ္။ လာမယ့္ မတ္လမတိုင္ခင္မွာ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ ဆယ္႐ုံေလာက္ ထပ္ၿပီးေပၚလာမယ္။ ၂၀၁၇၊ ဒီဇင္ဘာ ေနာက္ဆုံး ထားၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ တစ္ရာကို အျမန္ဆုံး ၿပီးသြားေအာင္ လုပ္ၾကပါမယ္။ ထိုနည္းတူ ဦးေဇာ္မင္းတို႔ရဲ႕ မဂၤလာ႐ုံ အုပ္စုမွာလည္း ႐ုံအသစ္ေတြ ထပ္ေပၚလာေအာင္ တိုက္တြန္းေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ၂၀၁၇ ထဲမွာ မွန္းထားတဲ့ စီမံကိန္း တစ္ခုက ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြကို ယူသြားၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္အလုပ္ကို မလုပ္တဲ့ ေျမေနရာေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္က ျပန္သိမ္းမယ္။ ၿပီးရင္ ပုဂၢလိကကို တင္ဒါစနစ္နဲ႔ ျပန္ခ်ေပးၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြ ျပန္ေဆာက္မယ္။ တခ်ဳိ႕က ႐ုပ္ရွင္႐ုံကို ယူတယ္။ ႐ုပ္ရွင္အလုပ္ကို မလုပ္ဘဲနဲ႔ ကာရာအိုေကဆိုင္ ငွားစားထားတို႔၊ ထမင္းဆိုင္ ငွားစားထားတို႔၊ ထီဆိုင္ေတြ ဘာေတြ ဖြင့္ထားတဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ဘဲ ဒီတိုင္းထားထားတဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီေျမေနရာေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ကေန ျပန္သိမ္းၿပီးေတာ့ ႐ုံေတြ ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ဖို႔ ရွိပါတယ္။

Voice : ႐ုပ္ရွင္ဖိုရမ္တုန္းက အႏုပညာ ေလာကသားေတြ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတဲ့ အခ်က္ေတြထဲကေရာ ဘယ္ဟာေတြကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ထဲမွာ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားဖို႔ရွိမလဲ။
ZKN : ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ဖိုရမ္ကေန အမ်ား သေဘာတူညီမႈနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ထားတဲ့ အခ်က္ ငါးခ်က္ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီထဲမွာ နံပါတ္ တစ္ကေတာ့ ခိုးကူးေခြကိစၥေပါ့။ အဲ့ဒီအတြက္ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္လေလာက္တုန္းက ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ ဦးေဆာင္ၿပီး ခိုးကူးေခြ ကာကြယ္တားဆီေရး ေကာ္မတီ တစ္ရပ္ ဖြဲ႔ေပးလိုက္ပါၿပီ။ အဲ့ဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အဂၤလိပ္ကားေတြကို ဖမ္းပါတယ္ဆိုၿပီး အထင္မွားမႈ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ စီးပြားေရးသမားေတြက သက္သက္ လွန္႔တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို ျပန္ရွင္းၿပီးေတာ့ ခိုးကူးေခြ ကိစၥအတြက္ ေကာ္မတီ တစ္ရပ္ ဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက အားနည္းခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က သိသြားတဲ့အတြက္ ေနာက္ေနာင္ ဘာမွ ႀကဳိမေျပာေတာ့ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေနျပည္ေတာ္ကေန ရန္ကုန္ ျပန္မေရာက္ေသးဘူး၊ ဒီမွာ တျခားသတင္းေတြက ပ်ံ႕ေနၿပီ။ အခု ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘာမွ ႀကဳိမေျပာေတာ့ဘူး။ တကယ္ လုပ္ေတာ့မွပဲ ျမင္ၾကပါေစဆိုၿပီး ထားလိုက္ေတာ့တယ္။

Voice : ႐ုပ္ရွင္ဖိုရမ္တုန္းက ဇာတ္ကားေတြ ႐ိုက္တဲ့အခါမွာ စာခ်ဳပ္စာတမ္းေတြနဲ႔ အလုပ္ လုပ္ဖို႔ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုလည္း ေဆြးေႏြးခဲ့ေသးတယ္ေနာ္။ အဲ့ဒီကိစၥကေရာ ဘာေတြ ဆက္လုပ္ျဖစ္မလဲ။
ZKN : ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ စည္းေလး စနစ္ေလးနဲ႔ျဖစ္ေအာင္  Pre Production အဆင့္မွာ စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ ထိုးၿပီးေတာ့ ဒုတိယအဆင့္ အေနနဲ႔ ဇာတ္ညႊန္း ၿပီးေတာ့မွ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ၾကမယ္ ဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေဆြးေႏြးခဲ့တာ အခုေတာ့ၿပီးသြားပါၿပီ။ ဒီအစီအစဥ္မွာ မပါဝင္ခ်င္တဲ့သူေတြ ရွိရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဆြယ္တရားေတာ့ ေဟာမယ္။ အတင္း မတိုက္တြန္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မလုပ္တဲ့သူက သူ႔ရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြ ဘယ္လို ဆုံး႐ႈံးသြားလဲ ဆိုတာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူ႔ဟာနဲ႔သူ သိသြားပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒ အျမန္ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ႀကဳိးစားေနပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက ဒါကို ေနာက္ဆုံး အေခ်ာသတ္ၿပီးသြားၿပီး၊ လိုအပ္တာေတြကို ျပင္ဆင္ၿပီးေတာ့ အခု လႊတ္ေတာ္ ေရာက္သြားပါၿပီ။ လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္အသစ္မွာ ဒီ ဥပေဒကို တင္ျပႏိုင္ပါၿပီ။ 

Voice : ဇာတ္ကားေတြကို ဆင္ဆာ ျဖတ္ေတာက္မႈေတြ မ်ားျပားတယ္ဆိုၿပီး ဆင္ဆာအဖြဲ႔ကို ဖ်က္သိမ္းဖို႔အထိ အႏုပညာ ေလာကသားေတြက ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတဲ့ အေပၚကိုေရာ ဘယ္လို သုံးသပ္ခ်င္လဲ။
ZKN : ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒက ၁၉၉၆ ခုႏွစ္က ဆြဲခဲ့တဲ့ဥပေဒ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္ဗ်။ အဲ့ဒီဥပေဒကလည္း စစ္အစိုးရ လက္ထက္က ဆြဲထားခဲ့တာပါ။ အဲ့ဒီ ဥပေဒကို မျပင္ႏိုင္ေသးေတာ့ ဆင္ဆာကိုလည္း မျပင္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဆင္ဆာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာၾကတာေတြက တခ်ဳိ႕ အႏုပညာရွင္ေတြလည္း မွားေနတယ္။ မီဒီယာသမားေတြလည္း မွားေနတယ္။ သူတို႔ စာမဖတ္တာေပါ့ေနာ္။ အမွန္ေတာ့ ဆင္ဆာဆိုတာ တစ္ကမၻာလုံးမွာ ရွိပါတယ္။ ေဟာလိဝုဒ္၊ ေဘာလိဝုဒ္မွာလည္း ရွိတယ္။ ကိုရီးယားမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က်မွ ဆင္ဆာ ဖ်က္သိမ္းေရး ဆိုၿပီး ေတာင္းဆိုၾကတာကို ကြၽန္ေတာ္ နားကိုမလည္ဘူး။ ဘယ္လိုမွ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ထည့္မစဥ္းစားသင့္တဲ့ ကိစၥေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဆင္ဆာကို Rating စနစ္နဲ႔သြားဖို႔ ႐ုပ္ရွင္ဖိုရမ္မွာတုန္းက ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။ ဆင္ဆာကို Rating စနစ္နဲ႔သြားရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၁၉၉၆ ဥပေဒကို ျပင္ရမယ္ဗ်။ ပထမအဆင့္ အေရးႀကီးတာက ၁၉၉၆ ဥပေဒကို မျပင္ဘဲနဲ႔ ဆင္ဆာကို Rating သြားလို႔ မရဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ၁၉၉၆ ဥပေဒကိုျပင္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေနပါၿပီ။ ဒါၿပီးေတာ့မွ Rating စနစ္ကို သြားပါမယ္။

Voice : အရင္ကလည္း ဇာတ္ကားေတြကို Rating စနစ္နဲ႔သြားဖို႔ ေျပာခဲ့ၾကဖူးေပမယ့္ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၾကဘူးေနာ္။
ZKN : ဇာတ္ကားေတြကို Rating စနစ္နဲ႔သြားရင္ အခုလက္ရွိ ဆင္ဆာထက္ ပိုဆိုးမယ္။ အဲ့ဒီက်ေတာ့မွ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြက ကဏန္းကိုက္သလို ေအာ္ၾကလိမ့္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အခုကတည္းက ႀကဳိေျပာပါတယ္။ Rating စနစ္ကိုသြားရင္ အခု႐ိုက္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ တစ္ဝက္ေလာက္ ထိုးရပ္သြားလိမ့္မယ္။ Rating စနစ္လို႔ေျပာေပမယ့္ သူတို႔ ေသခ်ာ မေလ့လာဘဲနဲ႔ ေျပာတာ။ ဖိလစ္ပိုင္က Rating စနစ္ဆို စာမ်က္ႏွာ သုံးရာေက်ာ္ ရွိတယ္။ တစ္ေလာက ဝန္ႀကီးနဲ႔ အစည္းအေဝးမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာသာျပန္ၾကတာေလ။ ဖိလစ္ပိုင္ Rating စနစ္မ်ဳိးနဲ႔သာ ျမန္မာျပည္မွာလုပ္ရင္ လက္ရွိ ၾကည့္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား တစ္ရာမွာ ငါးဆယ္ေလာက္အထိ ထိုးရပ္သြားမယ္။ ဖမ္းခံရတဲ့သူေတြ၊ တရားစြဲခံရတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ဒါကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ႀကဳိေျပာထားတာပါ။ သူတို႔လိုခ်င္တဲ့ Rating စနစ္က သြားေနၿပီ။ သို႔ေသာ္ ၁၉၉၆ ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္းၿပီးေတာ့မွ ဥပေဒအသစ္နဲ႔ Rating စနစ္ကိုသြားမယ္။ သြားရင္ ေနာက္ဆက္တြဲေတြကိုေတာ့ အဆင္သင့္ ျပင္ထားေစခ်င္တယ္။ ဒါက သူတို႔ပဲ ေတာင္းဆိုခဲ့တာေလ။

Voice : ကိုယ္တိုင္လည္း ဆင္ဆာအဖြဲ႔ဝင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေတာ့ လက္ရွိ က်င့္သုံးေနတဲ့ ဆင္ဆာ မူဝါဒေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ဘယ္လို အေျပာင္းအလဲေတြ လုပ္သြားဖို႔ ရွိမလဲ။
ZKN : အဲဒါကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြက ဇာတ္ကားေတြကို ဆင္ဆာ တင္တယ္ဗ်ာ။ အဲ့ဒီဟာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဆင္ဆာမွာ အရည္အေသြး စစ္တဲ့ စက္ႀကီးတပ္ဖို႔အတြက္ ဆရာေဖျမင့္တို႔ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး အစိုးရ ဘတ္ဂ်က္က ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ျပင္ပ ဘတ္ဂ်က္က ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ အဲ့ဒီစက္ႀကီးတပ္ဖို႔ လုပ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္လိုက္ရင္ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ အကုန္လုံး လိမ္တာ ေပၚေတာ့မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ဆင္ဆာစံခ်ိန္ကိုက္ ဆိုၿပီးေတာ့ DCP (Digital Cinema Package)နဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံလုံးကိုျပဖို႔ သေဘာတူပါတယ္ဆိုၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က အစည္းအေဝး ေတြလုပ္ၾကၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္က လက္မွတ္ထိုးခဲ့တာပါ။ အဲ့ဒီလို လက္မွတ္ထိုးထားေပမယ့္ DCP အဆင့္နဲ႔ တစ္ကားမွ ဆင္ဆာတက္ မလာဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္စကား ကြၽန္ေတာ္ တာဝန္ယူၿပီး ေျပာရဲတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ကား တစ္ရာမွ ၈၀ ေလာက္က အတုနဲ႔ ဆင္ဆာ တက္လာတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ DCP ဟာ DCI (Digital Cinema Interface) အေပၚမွာ အေျခခံတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အသံက 5.1 ျဖစ္ရမယ္။ အ႐ုပ္က 4K ျဖစ္ရမယ္။ အဲ့ဒီလို အနိမ့္ဆုံး သတ္မွတ္ခ်က္စံေတြက ၁၂၀ ေလာက္ ရွိပါတယ္။ အခုက်ေတာ့ ႐ိုး႐ိုး HD Quality နဲ႔ ႐ိုက္ထားတဲ့ကားကို Hard Disc ထဲထည့္ၿပီး Password နဲ႔ပိတ္ၿပီး လာပို႔ၾကတယ္။ တကယ့္ DCP  အစစ္ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ သတၱိရွိရင္ DCP လို႔ေျပာၿပီး ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ဆင္ဆာတင္တဲ့ Hard Disc ကို ယူသြားၿပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာရွိတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ လာအိုႏိုင္ငံတို႔က ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြမွာ သြားျပလိုက္။ အ႐ုပ္ကို မထင္ဘူးဗ်ာ။ အဲ့ဒီလို အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးက ဝိုင္းလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးၿပီ။ သူ႔ရဲ႕ အင္မတန္ ေအာင္ျမင္တဲ့ ေစတန္ရဲ႕ ကေခ်သည္ ႐ုပ္ရွင္ကို ျပည္ပကို ယူသြားၿပီး သြားျပတာ ဘာ႐ုပ္မွ မထြက္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဇာတ္ကားေတြကို DCP ဆိုၿပီး လိမ္ၿပီး ဆင္ဆာတင္ေနတာ ေလးႏွစ္ေလာက္ ရွိၿပီ။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မၾကာခင္ ဆင္ဆာမွာတပ္မယ့္ စက္ရွိလာရင္ လိမ္တင္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ Rating စနစ္ကို သြားရင္ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးမႈေတြ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ာ့က်မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာထားတယ္ေနာ္။အဲ့ဒီ DCP Standard စစ္ေဆးတဲ့စက္ကို တပ္ၿပီးသြားရင္ေတာ့ အဲဒီ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထဲက ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ထပ္ေလ်ာ့သြားၿပီး ဆယ္ကားပဲ က်န္လိမ့္မယ္။ ဘယ္သူေတြ DCP အစစ္လုပ္ၿပီး ဘယ္သူေတြက အတုလုပ္တယ္ ဆိုတာကို သူတို႔ သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကို စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ ျဖစ္ေစခ်င္သလို၊ ကိုယ့္႐ုပ္ရွင္ေလာကကိုလည္း စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မွာပဲ။ ယာယီ အေျခအေနမွာေတာ့  ခံရမွာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ေလာက ေကာင္းစားဖို႔အတြက္ နည္းနည္းေတာ့ ခံၾကေပါ့ဗ်ာ။

Voice : ျမန္မာဇာတ္ကားေတြရဲ႕ အရည္အေသြးပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား တိုးတက္ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ရွိလာႏိုင္မယ္လို႔ ထင္လား။ လက္ရွိ အခ်ိန္အထိေတာ့ အႏုပညာပိုင္းထက္၊ ေငြေၾကး အက်ဳိးအျမတ္ ရဖို႔ကို ဦးတည္ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဇာတ္ကားေတြပဲ မ်ားေနေသးေတာ့ေလ။
ZKN : ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႐ုပ္ရွင္ဖိုရမ္ လုပ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဇာတ္ကားေတြကိုပဲ အရည္အေသြး တိုးတက္မႈရွိ မရွိ၊ ခြဲျခား သတ္မွတ္လို႔ ရမွာေပါ့ေနာ္။ ဖိုရမ္ မတိုင္ခင္တုန္းက ႐ိုက္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားေတြက ကား ၈၀ ေလာက္ ရွိေသးတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ၂၀၁၇၊ ၂၀၁၈ မွာ အဲဒီဇာတ္ကား  ၈၀ ကို ၾကည့္ၾကရဦးမွာ။ ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္းေျပာရင္ အဲ့ဒီေပါေပါပဲပဲ ကားေတြကိုပဲ ၾကည့္ရဦးမွာပါ။ ဖိုရမ္ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ျပဳျပင္ ျပင္ဆင္ၿပီး ႐ိုက္ၾကတဲ့ကားေတြ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တာဝန္ယူၿပီးေတာ့ လူနာမည္ တပ္ေျပာပါတယ္။ ဥပမာ- ဝိုင္း၊ ဝင္းထြန္းထြန္း၊ ကိုမ်ဳိးမင္း၊ ကိုမီးပြားတို႔လို ဒါ႐ိုက္တာေတြက တကယ္ကို အဆင့္ရွိရွိ ဇာတ္ကားေတြကို တာဝန္ယူၿပီး ႐ိုက္ေနၾကတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖိုရမ္မွာ ေျပာၿပီးေတာ့မွကို ေပါေပါပဲပဲအျဖစ္ ႐ိုက္ေနတဲ့၊ ဗီဒီယို သာသာကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ေနတဲ့ သူေတြလည္း သုံးေလး ငါးကား ရွိေနပါေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ အတင္းအက်ပ္ တိုက္တြန္းလို႔ မရဘူးေလ။ အမိန္႔ေပးလို႔ မရဘူး။ ေခတ္ေၾကာင့္ေပါ့ဗ်ာ။ စစ္အစိုးရလက္ထက္ကက်ေတာ့ တစ္ခြန္းေလာက္ ေျပာရင္ အၿမီးတုန္ေနေအာင္ အကုန္ ေၾကာက္ၾကတာကိုး။ အခုက်ေတာ့ သူတို႔ကို ေျပာလို႔လည္း မရဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေခ်ာ့ၿပီး ေခၚေနရတာေပါ့ေနာ္။

Voice : အႏုပညာေလာကမွာ ႐ိုက္ၿပီးသား ဇာတ္လမ္းေတြကို ထပ္ခါထပ္ခါ ျပန္႐ိုက္ၾကတာေတြ၊ ႏိုင္ငံျခား ဇာတ္ကားေတြကို အလြယ္တကူ ျမန္မာမႈျပဳၿပီး ႐ိုက္ၾကတာေတြ ရွိတယ္ေလ။  ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ျပလို႔ ေကာင္းတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ တကယ္ပဲ ရွားပါးေနသလား။ ဘယ္လို ျမင္မိလဲဗ်။
ZKN : ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခု လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ႐ုပ္ရွင္ ရက္သတၱပတ္အတြက္ ဇာတ္လမ္းေတြ ပို႔ေပးဖို႔ ဖိတ္ေခၚတဲ့အခါမွာ တက္လာတဲ့ဇာတ္လမ္းေတြ တစ္ပုံ ခ်ည္းပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္ခ်င္တယ္။ ဇာတ္လမ္း ရွားလို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ထင္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ ႐ုပ္ရွင္ ရက္သတၱပတ္ အတြက္ဆို ဇာတ္လမ္း ၂၀ ေလာက္ တက္လာတယ္။ အရမ္း ေကာင္းတာပဲ။ ဇာတ္ရွားတယ္ ဆိုတာက မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႔က ၿပီးၿပီးေရာ ႐ိုက္ၾကတယ္။ အားလည္း မထုတ္ခ်င္ၾကဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္ ေျပာတာ ႐ိုင္းခ်င္ ႐ိုင္းပါလိမ့္မယ္။ ႐ုပ္ရွင္သမား ၁၀၀ မွာ ၉၀ ေလာက္က စာမဖတ္ၾကဘူး။ အဲဒီအတြက္ ဘယ္သူ ဘာေရးေနတယ္ ဆိုတာကို သူတို႔ မသိၾကဘူး။ ဥပမာ နမူနာေျပာရရင္ ဆရာမ ပုညခင္ရဲ႕ တစ္ေလာကထြက္တဲ့ အေနာက္ေတာင္ အရပ္မွ လာခဲ့သူ ဝတၳဳဆိုရင္ သူတို႔ မသိဘူး။ အဲ့ဒီဇာတ္လမ္းဟာ ဘယ္လို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္လို႔ ေကာင္းတယ္၊ ဘယ္လို႐ိုက္ရင္ ႏိုင္ငံျခားအထိ သြားျပလို႔ ရတယ္ဆိုတာကို သူတို႔ မသိဘူး။ ေနာက္ တစ္ခုက ဆရာေျမမႈန္လြင္ရဲ႕ ေက်ာက္စာကို ခဲဖ်က္ႏွင့္ ဖ်က္လို႔မရ ဆိုတဲ့ စာအုပ္မ်ဳိးဟာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္လို႔ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းတယ္ဆိုတာကို သူတို႔ မသိဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ဇာတ္လမ္း အေဟာင္းေတြထဲမွာပဲ သူတို႔ ျပန္လည္ေနတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္က အေဟာင္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ အခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီကို ပို႔ထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြထဲမွာ သူရႆဝါ၊ ခ်မ္းထက္ဟန္၊ ဆူးခက္မင္းတို႔ ေရးတဲ့ဟာေတြဆို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၾကက္သီးထေလာက္ေအာင္ ေကာင္းေနတယ္။ အဲ့ဒါကို ႀကဳိးစားၿပီး ႐ိုက္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ၂၀၁၇ ထဲမွာ အဲ့ဒီလို လူငယ္ေတြ အေျမာက္အျမားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားေပးဖို႔ ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။ အဲ့ဒီလို အေတြးေကာင္း အေရးေကာင္းၿပီး ေတာ္တဲ့လူငယ္ စာေရးဆရာေတြ တပုံႀကီး ရွိပါတယ္။ လိုက္မရွာလို႔သာ ဇာတ္ရွားတယ္လို႔ ေျပာေနၾကတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီ ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာ လက္ရွိ ဒီလို ဇာတ္လမ္းေတြ ရွိေနပါတယ္ဆိုၿပီး ႐ိုက္ျပလိုက္ရင္ သိသြားပါလိမ့္မယ္။ 

သန္႔ဇင္ဦး

  • TAGS