News

POST TYPE

ENTERTAINMENT

ပုညခင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း
18-Mar-2017 tagged as

ယခင္တစ္ပတ္မွ အဆက္ >>> 

Voice : ဆရာမ ပထမဦးဆံုး ေျပာတဲ့အထဲမွာ “ၿခံဳၾကားက ဘံုဖ်ားသို႔” ဆိုတာပါတယ္။ ဆရာေဖျမင့္ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ တက္က်မ္းလို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ လူငယ္ေတြရဲ႕ဘဝမွာ တိုးတက္ျမင့္မားခ်င္စိတ္ရွိဖို႔ တက္က်မ္းေတြကလည္း အတိုင္းအတာ တစ္ခုေလာက္အထိ အေရးပါေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဆရာမအေနနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဘာေတြလုပ္ဖို႔ ရွိေသးလဲ။ တက္က်မ္းနဲ႔ ရသစာေပနဲ႔ဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ိဳး ေပါင္းစပ္လို႔ ရႏိုင္မလဲဗ်။
PNK : ကၽြန္မတို႔ငယ္ငယ္တုန္းက တက္က်မ္းေတြ ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ တက္က်မ္းေတြက ကိုယ့္အတြက္ ခြန္အား ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတုန္းက တက္က်မ္းေတြကိုဖတ္ၿပီး ကိုယ့္အတြက္ ခြန္အားေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္မတို႔က လူ႔ေလာကႀကီးကို သိပ္က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထိုးေဖာက္ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးတဲ့ အခ်ိ္န္ေတြေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြတုန္းက ဒီတက္က်မ္းကိုဖတ္ၿပီး ခြန္အား ယူရတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္ လက္ေတြ႔ဘဝထဲမွာ ကၽြန္မတို႔ က်င္လည္လာၾကတဲ့အခါ အဲဒီတက္က်မ္းေတြနဲ႔ ကၽြန္မ တကယ္ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ဟာေတြ ကြာျခားေနတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ကြာျခားေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အသက္ႀကီးသြားတဲ့အခါမွာ တက္က်မ္း သိပ္မဖတ္ေတာ့ဘူး။ တစ္ခါတေလက်ရင္ တက္က်မ္းထဲမွာ ယူဆထားတဲ့အတိုင္းပဲ ခြန္အားျဖစ္ခဲ့တဲ့ဟာေလးေတြ၊ ကိုယ္ေတြ႔ခဲ့တဲ့ဟာေလးေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္ လူ႔ဘဝႀကီးမွာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ က်င္လည္ ေရာက္ရွိလာတဲ့အခါမွာ တက္က်မ္းေတြနဲ႔ နည္းနည္း ကြာျခားေနတဲ့ ဟာေလးေတြ ရွိတာကို တျဖည္းျဖည္း ေတြ႔လာတယ္။ လက္ေတြ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ဘဝ အေတြ႔အႀကံဳထဲကေန သင္ခန္းစာ ယူခဲ့ရတာ နည္းနည္းပိုၿပီးမ်ားလာတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကက်ေတာ့ ကၽြန္မတို႔က စာအုပ္ေတြ ဖတ္ၿပီးေတာ့ သင္ခန္းစာ ယူရတယ္။ ႀကီးလာတဲ့အခါက်ေတာ့ လက္ေတြ႔ဘဝထဲကေန သင္ခန္းစာ ယူလာရတာေတြက ပိုၿပီး မ်ားလာတယ္။ လူငယ္ေတြကို စိတ္ဓာတ္ ခြန္အားေပးတဲ့အခါ ကဗ်ာဆန္ဆန္ေျပာရင္ ႏွလံုးသားကို ဆုပ္ကိုင္ႏိုင္တာနဲ႔ ဦးေႏွာက္ကို ဆုပ္ကိုင္ႏိုင္တာဆိုရင္ ဘယ္ဟာက အေရးႀကီးလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မက ႏွလံုးသားကို ဆုပ္ကိုင္ႏိုင္တာက ပိုအေရးႀကီးတယ္ လို႔ထင္တယ္။ Soft Power ေျပာပါေတာ့။ ႏိုင္ငံတကာမွာဆိုရင္ ကိုရီးယားတို႔ ဘာတို႔ဆိုရင္ လူေတြရဲ႕စိတ္ကို သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာ၊ သူတို႔ရဲ႕ အစားအေသာက္ေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြ လႊမ္းမိုးဖို႔ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ထိုးေဖာက္ၾကတယ္။ လူေတြအေပၚမွာ တစ္ခုခုလႊမ္းမိုးထိုးေဖာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ တစ္ခုခုကို လက္ေတြ႔က်က် ေျပာတာထက္စာရင္ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြ ႏွလံုးသားကို ကိုယ္က သိမ္းက်ံဳးဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ဟာမ်ိဳး ရသနဲ႔ လႊမ္းမိုးတာ ပိုၿပီး ထိေရာက္မယ္လို႔ ကၽြန္မထင္တယ္။ ဥပမာ - ကၽြန္မက ျဖစ္ရပ္မွန္ သမိုင္းေရးမယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ရပ္မွန္ သမိုင္းအေၾကာင္းႀကီးကို သုေတသန လုပ္ၿပီးေတာ့ ဒီသမိုင္းစာအုပ္ႀကီးကို ေရးမယ္ဆိုရင္ လူငယ္ေတြက ပ်င္းစရာ ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ေကာက္ကိုင္ခ်င္မွ ေကာက္ကိုင္မွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့  အဲဒါကို ကၽြန္မက ရသေတြ၊ ဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ႔ ဖန္တီးၿပီး ေရးဖြဲ႔တဲ့အခါမွာ လူငယ္ေတြက တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာပဲ ရသခံစားရင္း သူတို႔ သိသင့္တာေလး သိသြားတယ္။ သူတို႔ သင္ခန္းစာ ယူသင့္တဲ့ဟာကို ယူသြားတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးကို ကၽြန္မက ရည္ရြယ္တာေပါ့။ ကၽြန္မ ခုေနာက္ပိုင္း ဝတၳဳေရးဖို႔ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မတို႔ တိုင္းျပည္နဲ႔ၿခံဳၿပီးေတာ့ အၿမဲတမ္း စဥ္းစားတယ္။ ကၽြန္မတို႔တိုင္းျပည္မွာ ဘာေတြ လိုအပ္ေနလဲေပါ့။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုရင္ Depression စိတ္က်တယ္ဆိုတာ ဘာမွန္းေတာင္ မသိဘူး။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Depression နဲ႔ Stress က ေခတ္အစားဆံုး ျဖစ္လာတယ္။ အခုဆိုရင္ လူငယ္ေတြက ထစ္ခနဲရွိ Depression ဝင္တယ္။ လူငယ္ေတြက ေခတ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို လိုက္မမီႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ ႐ုန္းကန္ေနရတဲ့အခါမွာ ေခတ္ေနာက္ကို လိုက္ရင္း လိုက္ရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း စိတ္ဓာတ္ေတြ က်ရတာေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ အခ်စ္ေရးကိစၥေတြ မေျပလည္တာေတြ ရွိတယ္။ Depression ဝင္တယ္၊ Stress မ်ားတယ္။ အဲဒီလို လူငယ္ေတြကို ခြန္အားေပးတဲ့အခါ သုတခ်ည္းသက္သက္ ေပးတာထက္စာရင္ ရသစာေပနဲ႔ ေပးတာ ပိုေကာင္းတယ္။ ခ်င္းျပည္နယ္ ေနာက္ခံ ေတာင္တန္းေတြရဲ႕ အလြန္ ဝတၳဳေရးဖို႔ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ တခ်ိဳ႕ တိုင္းရင္းသားေတြက တစ္ခါတေလက်ရင္ ခြဲျခားခံရတယ္လို႔ ထင္တာရွိတယ္။ သူတို႔ထင္ရတာလည္း ထင္ေလာက္စရာ အခ်က္အလက္ေတြရွိခဲ့လို႔ ထင္ခဲ့တာပဲ။ ဒါကိုလည္း အျပစ္ေျပာလို႔ မရဘူး။ လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြမွာ ခက္ခဲက်ပ္တည္းခဲ့တယ္။ အဆင္ မေျပၾကဘူးဆိုတာ အမွန္ေတာ့  တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။ တစ္တိုင္းျပည္လံုး အေနအထားနဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ၊ က်ပ္တည္းမႈေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တာေပါ့။ ကၽြန္မ ခ်င္းျပည္နယ္ကို ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ ခ်င္းျပည္နယ္မွာ လူငယ္ေတြ မရွိေတာ့တာ၊ လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံျခားကို ထြက္သြားရတာေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔တယ္။ ကၽြန္မ အရင္တုန္းက အသက္အရြယ္နဲ႔ အသိဉာဏ္နဲ႔ဆိုရင္ ခ်င္းျပည္နယ္ကိုေရာက္သြားရင္ အဲဒီခ်င္းေကာင္မေလး ေခ်ာေခ်ာနဲ႔ ျမန္မာေကာင္ေလးနဲ႔ ေတြ႔ဆံုၿပီး ခ်စ္ႀကိဳက္ၿပီးေတာ့ ၿပီးသြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မအသိဉာဏ္က အဲဒီလိုမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ေတာင္တန္းေဒသေတြမွာ ေနတဲ့လူေတြရဲ႕ အသိဉာဏ္၊ သူတို႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ ႐ိုးရာဓေလ့ေတြ၊ သူတို႔ရင္ဆိုင္ရတဲ့ သူတို႔ေဒသမွာရွိတဲ့ အခက္အခဲေတြေၾကာင့္ သူတို႔ ႏိုင္ငံျခားကို ထြက္ရတဲ့အခါမွာ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ဟာကို အကုန္လံုး ကၽြန္မလိုက္ၿပီး ေလ့လာေမးျမန္းရတာေပါ့။ ဒီေတာင္တန္းေတြရဲ႕အလြန္မွာ ဘာေတြ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရလဲ၊ သူတို႔ရဲ႕ ခါးသီးတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို အဲဒါေတြ အကုန္လံုးကို သူတို႔နဲ႔ ကၽြန္မက ျပန္ၿပီးေတာ့ ရင္ဘတ္ခ်င္း နီးေအာင္ လုပ္ရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို အကုန္လံုး နားေထာင္ရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အေတြ႔အႀကံဳေတြ အားလံုးကို သိေအာင္ လုပ္ခဲ့ၿပီးမွ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ခ်င္းလူငယ္တစ္ေယာက္စိတ္ေမြးၿပီးေတာ့ ေရးခဲ့တာေပါ့။  ဒီစာအုပ္ဟာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ စာေရးဆရာမတစ္ေယာက္က ဝတၳဳတစ္အုပ္ ထြက္သြားတာထက္ ပိုပါတယ္။ ကၽြန္မတာဝန္တစ္ခု ေက်ေအာင္ လုပ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္မက ဒီလူမ်ိဳးစုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့တာဝန္တစ္ခု ေက်သြားတယ္။ ႏိုင္ငံဆိုလည္း ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုကို ျဖည့္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး စာေရးဆရာမ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တာဝန္ေက်ပြန္တဲ့ ခံစားခ်က္ကို ရတယ္။ အဲဒီခံစားခ်က္က ကၽြန္မကို အရင္တုန္းကထက္ပိုၿပီးေတာ့ ႏွစ္ဆ၊ သံုးဆ စိတ္ေက်နပ္မႈ ျဖစ္ေစတယ္။

Voice : ဆရာမရဲ႕ စာအုပ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ဖို႔ ကမ္းလွမ္းတယ္။ ႐ုပ္ရွင္လည္း ႐ိုက္ေနၾကတယ္။ ကိုယ္က ဝတၳဳကို ဝတၳဳလို ေရးတာ။ ႐ုပ္ရွင္  ျပန္႐ိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ကိုယ္ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ေပၚလာတဲ့ အႏုပညာဖန္တီးမႈဟာ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ေက်နပ္မႈရွိလား။ ဒါမွမဟုတ္ မတူတဲ့သဘာဝ ရွိတဲ့အတြက္ နားလည္ေပးလို႔ ရမလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ဇာတ္ေကာင္နဲ႔ လိုက္ဖက္ညီတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ိဳးထက္ မင္းသား၊ မင္းသမီး သက္သက္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သဘာဝက်မႈ အားနည္းသလိုမ်ိဳး ခံစားရတယ္။ ဝတၳဳနဲ႔ကြာဟသြားတာေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳရတယ္။ ဆရာမအေနနဲ႔ ကိုယ့္ဝတၳဳေတြကို ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ျပန္႐ိုက္တဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳး ညႇိႏိႈင္းယူလဲ။ သူတို႔က ကိုယ့္ကို ဘယ္ေလာက္ထိ တိုင္ပင္လဲ။
PNK : အဲဒါက အဆင့္ေတြ အမ်ားႀကီး ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ငယ္ႏုစဥ္က ကိုယ့္ဝတၳဳကို ႐ုပ္ရွင္ျပန္႐ိုက္တဲ့အခါ ေပ်ာ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ငယ္ႏုစဥ္က ဖီလင္ေပါ့။ တျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီဟာကို ဘဝင္မက်တဲ့ဖီလင္ ျဖစ္လာတယ္ေပါ့။ ငါေရးလိုက္တာက တစ္မ်ိဳးပါလား၊ သူတို႔ ႐ိုက္လိုက္တာက ငါေရးလိုက္တာနဲ႔ မတူပါလားဆိုၿပီး ခံစားရတာ။ စစခ်င္းက ေပ်ာ္တယ္ဆိုတာက ပထမအဆင့္၊ ဒုတိယအဆင့္က်ေတာ့ ဘဝင္မက်တဲ့ ဖီလင္မ်ိဳး ျဖစ္လာတယ္။ ဘဝင္မက်ေပမယ့္ အဲဒီဘဝင္မက်တာကို Complaint ေစာဒကတက္လို႔မရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး၊ ကိုယ္ဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ ငယ္ရြယ္ေသးတာလည္းပါမယ္။ ကိုယ့္မွာလည္း စာေပအား၊ အႏုပညာအားျဖင့္လည္း ဩဇာ မသက္ေရာက္ႏိုင္ေသးတာလည္းပါမယ္။ ေနာက္ တတိယအဆင့္က်ေတာ့ Complaint လုပ္လို႔ရတဲ့အဆင့္ ျဖစ္သြားတယ္။ ကၽြန္မကို တိုင္ပင္တယ္၊ ညႇိႏိႈင္းတယ္။ ဒီလို မလုပ္ပါနဲ႔၊ ဒီလိုမ်ိဳးေလး လုပ္လို႔ရတယ္ ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳး အဆင့္ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ ပိုၿပီးေတာ့ အျငင္းပြားမႈေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဒီတတိယအဆင့္မွာက်ေတာ့ ကၽြန္မ စိတ္ပင္ပန္းမႈေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳရတယ္။ ကၽြန္မ ေရာက္လာတဲ့ အေနအထားအရ ကၽြန္မကိုလာၿပီး တိုင္ပင္တာမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာလည္း ပါဝင္ပတ္သက္ စြက္ဖက္ၿပီး ဒီဟာကို ဒီလိုမေျပာင္းဖို႔ ေျပာမိတာ၊ တားမိတာေတြ ရွိတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္႐ႈပ္မႈေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳေတြ႔ရတယ္။ အခု ေလာေလာဆယ္အဆင့္မွာေတာ့ ကၽြန္မက စာေပကို စာေပသီးသန္႔အတိုင္း ထားလိုက္တယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အဓိကသည္ စာအုပ္ေရးသားတာ၊ စာအုပ္ေရးသားလို႔ စာအုပ္ ေအာင္ျမင္ၿပီးရင္ ၿပီးၿပီ။ စာအုပ္ကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီ႐ုပ္ရွင္ေအာင္ျမင္မႈ၊ မေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ သူတို႔အပိုင္းမွာ မူတည္သြားၿပီ။ ကိုယ္တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီၿပီးေတာ့ ကိုယ္လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ အခန္းက႑အရ လုပ္ေပးလိုက္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္ရွင္ရဲ႕ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈက ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္တဲ့သူေတြမွာ ပိုၿပီးေတာ့ မူတည္သြားၿပီလို႔ ခံယူၿပီး ေအးခ်မ္းသြားတဲ့အဆင့္ေပါ့။ အဆင့္ေလးဆင့္ ေက်ာ္လြန္ၿပီးမွ ဒီေအးခ်မ္းတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္တာေပါ့။

Voice : ႏိုင္ငံျခားမွာေတာ့ Limited Edition ထုတ္ေဝတာေတြ ရွိေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဆရာမက ပထမဦးဆံုး ျဖစ္မယ္။ အရင္ကေတာ့ စာအုပ္ကို အခန္႔ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္၊ ဂ်ပ္ဘူးပါကင္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ထုတ္ၿပီး ေဈးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေရာင္းတာမ်ိဳး ရွိခဲ့ေပမယ့္ ဆရာမလို Limited Edition မ်ိဳးေတာ့ မရွိေသးဘူး။ ဒါမ်ိဳးကလည္း ဘယ္ပံုစံျဖစ္ေနျဖစ္ေန စာေရးဆရာ သို႔မဟုတ္ ဖန္တီးသူရဲ႕ အႏုပညာကို ေလးစားလို႔ တခုတ္တရ ဝယ္ၾကတာမ်ိဳးကိုး။ ဆရာမက ဒီမွာ ပထမဦးဆံုး လုပ္လိုက္ေတာ့ ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚမွာ ေဝဖန္တာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ရတယ္။Limited Edition စာအုပ္ထုတ္ဖို႔ လုပ္ခ်ိန္မွာ ေဝဖန္မႈေတြ ႀကံဳလာေတာ့ အဲဒီအေပၚ ဘယ္လိုေက်ာ္ျဖတ္လဲ။
PNK : ကၽြန္မ ၂၀ဝ၃ ခုႏွစ္ကၿပီး ပုညခင္ စာအုပ္တိုက္ စလုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္မငယ္ကလည္း ငယ္ေသးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္တည္း လုပ္ရတာ၊ ကၽြန္မ ေမာင္ေလးေတြ၊ ညီမေလးေတြ အရမ္းႀကီး အရြယ္ေရာက္ေသးတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မကလည္း ရန္ကုန္မွာ အသိုင္းအဝိုင္းဆိုၿပီး ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပုညခင္ စာအုပ္တိုက္ လုပ္လိုက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လုပ္လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ စာအုပ္တိုက္ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္မစာအုပ္ေတြကို စိတ္တိုင္းက် ျပင္ဆင္ႏိုင္တယ္။ ဘယ္ပန္းခ်ီဆရာနဲ႔ အဖံုးအပ္မလဲ၊ ဘယ္လိုစကၠဴသားကို ေရြးမလဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ စာအုပ္ေစာင္ေရ ဘယ္ေလာက္ကုန္တာလဲ၊ စာအုပ္ဆိုင္ေတြက ဘယ္လို သေဘာထားရွိလဲ။ အဲဒီလိုေတြကို ကၽြန္မက ဂဃနဏသိခ်င္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပုညခင္စာအုပ္တိုက္ စၿပီးလုပ္လိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္မ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရတာပဲ။ အဲဒီလိုလုပ္ရင္းကေနမွ ကၽြန္မ ၂၀ဝ၉ မွာ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ ကၽြန္မ အမ်ိဳးသားကလည္း စာေပထုတ္ေဝေရးထဲကို လာၿပီးကူတယ္။ စာအုပ္တိုက္ကို ကၽြန္မအမ်ိဳးသားရယ္၊ ကၽြန္မရယ္၊ ကၽြန္မ ေမာင္ေလးရယ္ ထုတ္ေဝေရး တိုက္ကို ကၽြန္မတို႔သံုးေယာက္တည္းနဲ႔ Run ရသလိုမ်ိဳး ျဖစ္သြားတယ္။ ကၽြန္မစိတ္ကူးလိုက္တိုင္း ကိုယ့္စာကို ဘယ္လိုေကာင္းေအာင္ ေရးမလဲဆိုတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ကိုယ့္စာအုပ္ကို ဘယ္လို အျပင္အဆင္နဲ႔ ေကာင္းေအာင္ ထုတ္မလဲ၊ ပရိသတ္ စိတ္ဝင္စားေအာင္ ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြ စာအုပ္ အျပင္အဆင္ေလး လုပ္လိုက္မယ္ ဆိုတဲ့ဟာပါ ကၽြန္မပိုလာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မမွာ ထုတ္ေဝသူစိတ္ရွိတယ္၊ စာေရးသူစိတ္ ရွိတယ္။ အဲဒါမ်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ကၽြန္မ ဘန္ေကာက္ သြားေတာ့ စာအုပ္ဆိုင္ဝင္တဲ့အခါမွာ စာအုပ္ေလးေတြ သူတို႔လုပ္ထားတာ တအားလွတယ္။ ဒါက Limited Edition၊ ဒါက ႐ိုး႐ိုးထုတ္တဲ့ဟာေတြက ပံုမွန္ေလးေပါ့။ Limited Edition က သူတို႔ နည္းပညာက အမ်ားႀကီး လုပ္ႏိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့ အမွတ္တရ ပစၥည္းေတြနဲ႔ သူတို႔လုပ္ထားတာ စင္ေပၚမွာ အရမ္းလွတယ္။ ေဈးႏႈန္းေတြလည္း အရမ္းကြာတယ္။ ဥပမာ - ပံုမွန္စာအုပ္က တစ္ေသာင္းေလာက္ ရွိတယ္ဆိုရင္ Limited Edition စာအုပ္က  ငါးေသာင္း၊ ေျခာက္ေသာင္း။ သူတို႔ေစာင္ေရ နည္းနည္းပဲ ထုတ္တယ္။ စင္ေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မထားဘူး။ အင္တာနက္မွာ ျပန္ရွာလိုက္ေတာ့ စာအုပ္ေတြကို ဒီလိုမ်ိဳး ဘူးေလးေတြနဲ႔ လွလွပပ ထည့္ထားတာကို ကၽြန္မ အဲဒါကို ေတာ္ေတာ္ေလး အားက်သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ Limited Edition ကို စမ္းထုတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မနဲ႔ခင္တဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ႕ သားကလည္း သူတို႔ဂိမ္းေခြေတြ ဘာေတြ၊ မုန္႔မွာလည္း Limited Edition ထုတ္ထားတဲ့ဟာေတြ ရွိေတာ့ သူတို႔လူငယ္ေတြ အဲဒီလို သေဘာက်တယ္လို႔ ေျပာေတာ့ ကၽြန္မက ဒါေလးကို လူငယ္ေတြ သေဘာက်မယ္၊ ကၽြန္မ ပရိသတ္လည္း သေဘာက်မယ္ဆိုၿပီး ထုတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာေပါ့။ ကၽြန္မရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အမ်ိဳးသားနဲ႔ ေမာင္ေလးက အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရတာေပါ့။ ပထမ စဥ္းစားတာ ပရိသတ္အေပၚမွာ ခြဲျခားသလို ျဖစ္သြားမွာစိုးတယ္။ ဒါလည္း Risk ယူရတာ တစ္ခုပဲ။ အသစ္တစ္ခုခုလုပ္တိုင္းမွာ အၿမဲတမ္းပဲ စြန္႔စားမႈဆိုတာ ကပ္ပါလာတယ္။ အခက္အခဲ ဆိုတာလည္း ကပ္ပါလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အခက္အခဲေတြ၊ စြန္႔စားမႈေတြကလည္း အခြင့္အလမ္းေတြ ျပန္ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ကၽြန္မထင္တယ္။ ကၽြန္မ ဝတၳဳထဲမွာ ေလထန္ကုန္းေနရာေတြ ပါတယ္။ ေလထန္ကုန္းဆိုတာ ေခ်ာက္ထဲမွာ တိမ္ေတြျပည့္ၿပီး အရမ္းလွတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခုထဲမွာ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီေနရာကို ကၽြန္မေရာက္ၿပီး ဓာတ္ပံုေကာင္းေကာင္း မရခဲ့ဘူး။ ဓာတ္ပံုေတြ လိုအပ္ေတာ့ ကၽြန္မ ခ်င္းလူငယ္ ဓာတ္ပံုဆရာေလး Samuel Tun နဲ႔ ဆက္သြယ္မိတယ္။ ဆက္သြယ္မိေတာ့ သူက သြား႐ိုက္ေပးမယ္။ သူတို႔သြားတဲ့အခါ ခက္ခက္ခဲခဲ သြားရတာ ဆိုင္ကယ္နဲ႔၊ အရမ္း ခ်မ္းခ်ိန္မွာ လက္ေတြဆို ကပ္ေတာင္ေနတာ။ သူ႐ိုက္ေတာ့ ေလထန္ကုန္း ဓာတ္ပံုေကာင္းေကာင္းရလာေတာ့ ဆရာမ စိတ္တိုင္း က်သံုးပါ။ ေငြေရးေၾကးေရးစကား ဘာမွမေျပာဘူး။ ဒါ ကြ်န္မ သူ႔ကိုဂုဏ္ျပဳရမယ္ဆိုတာ ကၽြန္မစိတ္မွာ ေတာ့သိတယ္။ လူငယ္ဓာတ္ပံုဆရာ သူ႐ိုက္ထားတာေလးေတြ ေကာင္းတယ္ေပါ့။ ဘယ္လို Limited Edition မွာ ထည့္ေပးရမလဲ စဥ္းစားတယ္။ ႐ိုး႐ိုးထုတ္တဲ့စာအုပ္ေတြမွာ အဲဒီပံုေတြ အမ်ားႀကီး မထည့္ေပးလိုက္ႏိုင္ဘူး။ အေရွ႕မ်က္ႏွာဖံုးနဲ႔ အေနာက္ မ်က္ႏွာဖံုးတို႔မွာေတာ့ ပန္းခ်ီျပန္ဆြဲၿပီး ထည့္ေပးလိုက္ႏိုင္တယ္။ ဓာတ္ပံု ေကာင္းေကာင္းရခဲ့လို႔ အဲဒီအေပၚမွာ ပန္းခ်ီျပန္ၿပီးေတာ့ ဆြဲႏိုင္တာေပါ့။ ပန္းခ်ီဦးမ်ိဳးျမင့္ကလည္း ေသခ်ာ အခ်ိန္ယူခံစားၿပီး ဆြဲေပးတယ္။ ကၽြန္မက Limited Edition အတြက္ အမွတ္တရ ပစၥည္း ဘာထည့္မလဲဆိုတာ ကၽြန္မပရိသတ္ကို ဘာမွ မေျပာထားဘူး။ ဒီစာအုပ္ရဲ႕ အျပင္အဆင္ ဘယ္လိုေလး ထူးထူးျခားျခား လုပ္ၿပီး အိတ္ထဲမွာ ထည့္ထားပါတယ္ဆိုတဲ့ဟာ ကၽြန္မပရိသတ္ကို အသိမေပးထားဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ ဒါေလး ကိုဖြင့္ၾကည့္ၿပီးမွ ရင္ခုန္ပါေစ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ဆိုၿပီး ဘာမွ ႀကိဳမေျပာထားဘူး။ ပရိသတ္ကလည္း ရင္ခုန္ စိတ္လႈပ္ရွားစြာနဲ႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကတာေပါ့။ ကၽြန္မ ပရိသတ္နဲ႔ ကၽြန္မကေတာ့ ဟုတ္ေနတာပဲ။ အိတ္ဒီဇိုင္းကို ေသခ်ာ သြားအပ္ရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ အခ်ိန္ေတြေပါ့။ ဒီ Limited Edition ထုတ္မယ္ ဆိုတဲ့အတြက္ အလုပ္ ႐ႈပ္ရတာေတြဟာ ကၽြန္မရဲ႕ ေနာက္တစ္အုပ္ေရးရမယ့္ အခ်ိန္ေတြထဲက ဖဲ့ေပးရတယ္။ ကၽြန္မသာ ေငြေရးေၾကးေရး တြက္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မ ေနာက္တစ္အုပ္ ေရးမွာေပါ့။ ေနာက္တစ္အုပ္ ေရးရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ အက်ိဳးအျမတ္ ရမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ အက်ိဳးအျမတ္တစ္ခုအတြက္နဲ႔ အလုပ္ လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီ Limited Edition လုပ္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္မရဲ႕ အခ်ိန္ေတြကိုေပးရၿပီးေနာက္ ဝတၳဳကို မေရးႏိုင္ေသးဘဲနဲ႔ လိုက္လုပ္ေနရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ဘယ္လို ဒီဇိုင္းေလးလုပ္မလဲ ဆိုတာက အစ။ အဲဒီေတာ့ ဒီ Limited Edition လုပ္မယ္ဆိုတာ ကၽြန္မရဲ႕ မွတ္တိုင္တစ္ခု၊ လမ္းေဖာက္မႈတစ္ခု။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြဟာ စာအုပ္စာေပကို လွလွပပေလးနဲ႔ အမွတ္တရ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ မက္ေမာသလား၊ မမက္ေမာသလားဆိုတာ သိခ်င္တဲ့ စိတ္တစ္ခုနဲ႔ အဲဒီဟာနဲ႔ လုပ္တာ။ ေငြေရးေၾကးေရး အက်ိဳးအျမတ္ဆိုတာ ကၽြန္မေခါင္းထဲမွာ မရွိဘူး။ ဒီ ၃၀ဝ ေလာက္ကေလးပဲ လုပ္ရတာ  အလုပ္ေတာင္ ႐ႈပ္ေသးတယ္။ သံုးရာတည္း ခြဲလုပ္ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခက္တာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မအိတ္နမူနာရေတာ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ တင္လိုက္တယ္။ ကၽြန္မက မထင္ထားဘူးေလ။ ကၽြန္မက Management Team ေတြနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ စာအုပ္တိုက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ မိသားစု စာအုပ္တိုက္ဆိုေတာ့ Page အက္ဒ္မင္ေတြ အမ်ားႀကီး ခန္႔ထားၿပီး အမွာစာေတြ လက္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ နည္းစနစ္မ်ိဳးလည္း မရွိဘူး။ ဒီ စာအုပ္ ၃၀ဝ ေရာင္းျခင္းက ဒီေလာက္အမွာေတြ က်လာလိမ့္မယ္လို႔ မထင္ဘူး။ ကၽြန္မစာအုပ္ ၃၀ဝ ကို Limited Edition ထုတ္ပါမယ္။ က်န္တာေတြက  ႀကိဳက္သေလာက္ ဝယ္လို႔ရပါတယ္။ အဲဒါကို ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ေလး ရွင္းျပရတယ္။ လူေတြက အားလံုးေပါင္းမွ ၃၀ဝ ထုတ္မယ္လို႔ ထင္တဲ့လူေတြ ရွိတယ္။ ကၽြန္မ Limited Edition နမူနာအိတ္ ပံုေလး တင္လိုက္ေတာ့ အမွာစာေတြ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ျဖစ္တယ္။ Message ေတြ အမ်ားႀကီး ေရာက္လာတယ္။ သူတို႔ကို အေၾကာင္းမျပန္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို ျဖစ္သြားခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မရလိုက္တဲ့ ပရိသတ္ေတြက လာေျပာၾကတယ္။ သူတို႔ အရမ္း လိုခ်င္ေနတယ္။ ဆရာမရဲ႕ စာအုပ္ကို အမွတ္တရ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး သိမ္းခ်င္လို႔ပါ ဆိုတဲ့လူေတြက်ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာေရးသူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးဆိုတာ ပရိသတ္က လိုခ်င္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ဟာကို ျငင္းဆန္ဖို႔ ႏွလံုးသား၊ အဲဒီဟာ ႐ုတ္တရက္ ခက္ခဲသြားတယ္။ ခက္ခဲသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူတို႔ကို အလိုလိုက္ၿပီး နည္းနည္းေလး ထပ္ထုတ္ေပးလိုက္ရင္ ေကာင္းမလားဆိုၿပီး ေတြေဝသြားၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မထုတ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်ဘူး။ မခ်ဘဲနဲ႔ ပရိသတ္ကို ေမးလိုက္တယ္။ ဘယ္လိုဆႏၵရွိလဲ၊ သံုးရာနဲ႔ပဲ ျဖတ္ရမလား၊ ထပ္ၿပီးေတာ့ ႐ိုက္ေပးရမလား ေမးလိုက္တယ္။ အဲဒီေမးလိုက္တဲ့အေပၚမွာ တခ်ိဳ႕ လူေတြက နင္းသြားၿပီး ကၽြန္မက Limited Edition ေျပာၿပီး ထပ္ထုတ္မယ္ဆိုတာ ျဖစ္သြားတယ္။ ကၽြန္မ ထပ္ထုတ္မယ္လို႔ မေျပာရေသးဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မကို ဝိုင္းၿပီးေတာ့ တိုက္ခိုက္ၾကတယ္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္နဲ႔ ပရိသတ္ေတြၾကားမွာရွိတဲ့ ေမတၲာတရားနဲ႔ အျပန္အလွန္ ၿငိတြယ္မႈကို သူတို႔မသိဘူး။ နားမလည္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏွလံုးသားကိုလည္း မသိဘူး။ ခံစားခ်က္ကိုလည္း သူတို႔ မသိဘူး။ လူတိုင္းလူတိုင္း သိႏိုင္တဲ့ကိစၥက ဘာလဲဆိုေတာ့ ေငြေၾကး။ အဲဒီေတာ့ တစ္အုပ္ ၁၅၀ဝ၀၊ ေစာင္ေရ ၃၀ဝ ဆိုေတာ့ ၄၅ သိန္းရသြားၿပီ။ ေထာသြားၿပီ၊ ျမတ္သြားၿပီ အဲဒီလို ေတြးတာေပါ့။ အထဲမွာ ဘာပါတာလဲ သူတို႔မသိဘူး။ ႐ိုး႐ိုးစာအုပ္ကိုပဲ အိတ္နဲ႔ထည့္ ေရာင္းလိုက္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ အိတ္နဲ႔ ထည့္ေရာင္းတဲ့ဟာကိုပဲ ဒီေလာက္ေဈးႀကီး သြားတယ္ဆိုၿပီး သူတို႔ အေတြးေလးနဲ႔ သူတို႔ျဖစ္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ အေတြးေလးနဲ႔ သူတို႔ ပူေလာင္ေနၾကတာေပါ့။ ကၽြန္မ ပရိသတ္နဲ႔ ကၽြန္မၾကားမွာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အေတြးေလးေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေနခ်ိန္မွာ သူတို႔က သူတို႔ အေတြးေလးေတြနဲ႔ ထပူေလာင္ၾကတယ္။ ကၽြန္မက ၃၀ဝ ပဲထုတ္ပါ့မယ္လို႔ ေၾကညာလိုက္တဲ့တိုင္ ကၽြန္မက တိုးထုတ္ပါတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေကာလာဟလေတြ ဆက္ၿပီးလႊင့္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီဟာအေပၚမွာ ကၽြန္မ အျမတ္အစြန္း ဘာမွ ဒီေလာက္ႀကီး ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအျမတ္အစြန္းသည္လည္း ကၽြန္မအတြက္ ဘာမွမဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္မရဲ႕ ပံုမွန္ ေရာင္းရမယ့္ ေစာင္ေရထက္စာရင္ ဒီဟာသည္ ဂ႐ုစိုက္စရာ ေစာင္ေရ မဟုတ္ဘူး။ အစကတည္းက ကၽြန္မ ေငြေရးေၾကးေရး အက်ိဳးအျမတ္ကို ၾကည့္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘာေတြ ေပၚထြက္လာလဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္မကို အခုအခ်ိန္မွာ ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲညား ႐ိုး႐ိုးအခ်စ္ဝတၳဳပဲ ေရးေနတယ္လို႔ ထင္ေနတယ္။ ကၽြန္မ အခု ဘာေတြ ေရးေနလဲဆိုတာ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္သူေတြက ဂဃနဏ မသိဘူး။ ကၽြန္မစာအုပ္ကို ဖတ္ဖူးတဲ့လူ မပါဘူး။ ကၽြန္မေျပာတဲ့သေဘာက ကၽြန္မတို႔ အရသာတစ္ခုကို ေဝဖန္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္က စားၾကည့္ရေသးတယ္။ ဥပမာ - ဒီလက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္က ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလားဆိုတာ ေသာက္ၾကည့္ရေသးတယ္။ ေသာက္ၿပီးေတာ့မွ ေဝဖန္လိုက္ရင္ ဒါကို ဘာပဲေျပာေျပာ ကၽြန္မ လက္ခံႏိုင္တယ္။ အခုဟာက ကၽြန္မစာအုပ္ ဖတ္ဖူးတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို မသိဘူး။ ကၽြန္မ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုအေနအထားနဲ႔  ရပ္တည္ေနတယ္၊ ဘယ္လိုစာေတြ ေရးတယ္၊ ပရိသတ္ သေဘာထားက ဘယ္လိုရွိတယ္၊ ဘာဆိုဘာမွမသိဘဲနဲ႔ တိုက္ခိုက္လာတယ္ေပါ့။ အဲဒီလို တိုက္ခိုက္လာတာ ကို ကၽြန္မအေနနဲ႔ ဒါသည္ တံု႔ျပန္စရာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါကိုလိုက္ၿပီး ေျဖရွင္းစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ေျဖရွင္းစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးလို႔ ယူဆတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မေျဖရွင္းဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ပရိသတ္ေတြက စာအုပ္တိုက္ကို ဖုန္းဆက္ၾကတယ္။ ဆရာမ ဘာမွ စိတ္ေသာက မေရာက္ပါနဲ႔။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အိတ္ထဲမွာ ဘာပါပါ မပါပါ ႐ိုး႐ိုးစာအုပ္ကိုပဲ ထည့္ေရာင္းသည့္တိုင္ ေက်နပ္တယ္။ ဆရာမ လက္မွတ္ေလးပါရင္ ေက်နပ္တယ္ဆိုတဲ့ ပရိသတ္ရဲ႕ ခြန္အားေပါ့ေနာ္။ စာအုပ္ မထြက္ရေသးဘူး။ စာအုပ္ ဘယ္လိုေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းတယ္ ဆိုတာကို မသိရေသးခင္မွာ ျဖစ္လာတဲ့ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ Feedback က ကၽြန္မအတြက္ အရမ္းကိုပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းသြားတယ္။ တစ္ဖက္က တိုက္ခိုက္မႈေတြေၾကာင့္ တစ္ဖက္မွာ ပိုၿပီးေတာ့ ေမတၲာ ပိုရသလိုမ်ိဳး။ ကၽြန္မရဲ႕စာအုပ္ကို ပ႐ိုမိုးရွင္း လုပ္ေပးသလိုမ်ိဳး၊ ကၽြန္မရဲ႕ စာအုပ္က က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပိုသိလာတယ္ေပါ့။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္မို႔ ျဖစ္လာတဲ့ အခက္အခဲေတြဟာ ေက်းဇူး တင္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ကၽြန္မထင္ပါတယ္။

Voice : အခုေနာက္ပိုင္း ဆိုရွယ္ မီဒီယာေတြမွာ အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီး ဖိအားေပးတာ၊ စိတ္ဓာတ္က်ေအာင္ လုပ္ေနတာေတြ ေတြ႔ေတာ့ ဆရာမ ကိုယ့္အျဖစ္အပ်က္ ေပၚမူတည္ၿပီး ဘယ္လို မွတ္ခ်က္ေပးခ်င္လဲ။
PNK : လူေတြဟာ အဆိုးျမင္စိတ္ ပိုမ်ားလာမယ္။ အဲဒီလို တစ္ဖက္ကို တိုက္ခိုက္ခ်င္စိတ္ေတြ ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားလာမယ္ဆိုရင္ တကယ္ပဲ ဝမ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းေနၿပီ။ သူမ်ားတကာရဲ႕ တီထြင္ဖန္တီး ႀကိဳးစားမႈတစ္ခုကို လက္ညႇိဳးထိုး ကဲ့ရဲ႕မႈေတြ ပိုမ်ားမယ္ဆိုရင္ ဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး ရွိတဲ့သူေတြ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာ တျဖည္းျဖည္း ပိုမ်ားလာသေရြ႕ တကယ္ပဲ ဝမ္းနည္းဖို႔ေကာင္းတဲ့ တိုင္းျပည္တစ္ခု ျဖစ္သြားမွာကို ေတာ္ေတာ္ေလးပဲ စိုးရိမ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဝမ္းနည္းျခင္း တိုင္းျပည္ဆိုတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ေတာင္ ေရးျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။ ကၽြန္မ သတင္းစာမွာ ေဆာင္းပါးတစ္ခု ေရးဖူးတယ္။ ေခါင္းစဥ္က ထမင္းအိုးမ်ားနဲ႔ ႏွလံုးသားမ်ားတဲ့။ ဒီစာအုပ္တစ္အုပ္ ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ အဆင့္ဆင့္သြားရတာ။ အမ်ားႀကီး ျဖတ္သန္းရတယ္။ ဒီစာအုပ္တစ္အုပ္ ေအာင္ျမင္သြားၿပီ၊ ေစာင္ေရေတြ အမ်ားႀကီး ႐ိုက္လာၿပီဆိုရင္ စကၠဴဆိုင္ေတြ ေရာင္းရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ပံုႏွိပ္စက္က ႐ိုက္ရတယ္။ စာအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေနရာေတြကေန ပိုက္ဆံရတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ ႐ိုက္တဲ့သူေတြက ကြန္ပ်ဴတာ ႐ိုက္ရမယ္။ Proof ဖတ္တဲ့သူေတြက Proof ဖတ္ရတယ္။ ဒီဟာကို မွီခိုေနတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈ ထမင္းအိုးေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေအာင္ျမင္မႈကို မ႐ႈစိမ့္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အဲဒါထမင္းအိုးေပါင္း မ်ားစြာကို လိုက္ၿပီးေတာ့ တုတ္နဲ႔ထိုးတာနဲ႔ မတူဘူးလား။ ေနာက္တစ္ခုက လုပ္စားတယ္လို႔ လူေတြက ေျပာၾကတယ္။ လူေတြဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတစ္ခုအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနၾကတယ္။ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ဒါအလုပ္ လုပ္စားတယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေပၚမွာ ေငြေၾကးရယူမႈတစ္ခုနဲ႔ ေလာဘေဇာ တိုက္ေနရင္ေတာ့ ဒါ မေကာင္းဘူးေပါ့။ ဒီအလုပ္လုပ္တာသည္ ႐ိုး႐ိုးသားသား ေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္နဲ႔ ေစတနာ ထားၿပီးေတာ့ အမ်ားျပည္သူကို မလွည့္ျဖားဘဲနဲ႔ လုပ္တယ္ဆိုရင္ ဒီအလုပ္က ေကာင္းမြန္တဲ့အလုပ္ပဲ။ ဘယ္သူမဆို ကိုယ့္ရဲ႕ ရပ္တည္မႈအတြက္ အလုပ္ လုပ္ေနတာေပါ့။ ကၽြန္မ စာေရးေတာ့ ေငြေၾကး ပမာဏတစ္ခု ရတယ္ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီေငြေၾကး ပမာဏတစ္ခုကို ျပန္လည္ သံုးစြဲၿပီး ခရီးေတြ ထြက္ရတယ္။ ေလ့လာရတယ္။ ဒီဝတၳဳေရးဖို႔အတြက္ ေရးေနခ်ိန္ အေတာအတြင္းမွာ ရပ္တည္ရတယ္။ ကၽြန္မ စာေပေရးလို႔ ရတဲ့ေငြေၾကးတစ္ခုကို ေရရွည္ ဆက္ၿပီးေတာ့ စာေရးႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျမႇဳပ္ႏွံရတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္မ ေရရွည္မွာ စာေတြ ပိုေရးလာႏိုင္တယ္။ ဒါေတြဟာ သူတစ္ဖက္သားကို လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားတာ မဟုတ္ဘူး။

Voice : ဆိုရွယ္ မီဒီယာကို ေန႔စဥ္ဘဝတစ္ခုလံုး ျမႇဳပ္ႏွံထားသလို သံုးေနတဲ့သူေတြကိုေရာ ဆရာမ အေနနဲ႔ ဘာမ်ား အႀကံျပဳခ်င္လဲ။
PNK : လူေတြက တစ္ခါတေလက်ရင္ ဆိုရွယ္ မီဒီယာကို အသံုးျပဳလြန္း အားႀကီးေတာ့ လက္ေတြ႔ဘဝနဲ႔ ကင္းကြာေနတယ္။ ဒီအေပၚမွာ စိတ္ေတြ အရမ္း ေရာက္တာေပါ့။ ကၽြန္မ စာတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဦးေႏွာက္မွာ စြဲေစတဲ့ဟာရွိတယ္။ ဆိုရွယ္ မီဒီယာကို ဘိန္းစြဲသလိုမ်ိဳး စြဲလာတဲ့အခါမွာ လူေတြဟာ တျခား ဘာလုပ္လုပ္ မေျဖာင့္ေတာ့ဘူး။ ဒီထဲမွာ စိတ္က ေရာက္ေနတယ္။ ဒီထဲမွာ ေရးလိုက္ခ်င္တယ္။ ဒီထဲမွာ သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခ်င္တယ္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အိပ္မက္တိုင္းျပည္တစ္ခုပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က အျပင္မွာ သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္တယ္။ အျပင္မွာ သတၲိေၾကာင္တယ္။ ဒီထဲမွာ လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းေနမယ္ဆိုရင္ အျပင္နဲ႔ လက္ေတြ႔ဘဝ ကြာေနတယ္။ ဒီအေပၚမွာ မွီခိုလြန္းအားႀကီးတာေပါ့။ မွီခိုအားႀကီးေတာ့ အျပင္ဆိုရွယ္မွာ ပိုၿပီးေတာ့ အားနည္းလာတယ္။ ဒီအေပၚမွာ မွီခိုလာရင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြက Waste ျဖစ္သြားတာေပါ့။ တခ်ိဳ႕က ဒီအေပၚမွာ ပရဟိတေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ဒါအက်ိဳးရွိတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ သံုးတတ္ရင္ ေဆး၊ မသံုးတတ္ရင္ ေဘးေပါ့။ အခု ကၽြန္မတို႔က ေဆးျဖစ္ဝါးျဖစ္ သံုးမွာလား၊ ေဘးျဖစ္ေအာင္ သံုးမွာလားဆိုရင္ ေဘးျဖစ္ေအာင္ သံုးတဲ့လူေတြက နည္းနည္းေလး ပိုမ်ားလာတယ္။ ေဆးျဖစ္ဝါးျဖစ္ သံုးႏိုင္တဲ့လူေတြက နည္းနည္းေလး နည္းေနတယ္။ 

Voice : ပုညခင္ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္က အခုဆို သိပ္ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ခ်စ္သူခင္သူေတြ မ်ားလာသလို မုန္းတဲ့သူေတြလည္း ရွိတတ္တာ ဓမၼတာေပါ့။ မုန္းတယ္ဆိုတာထက္ အပင္ျမင့္ေလ ေလတိုက္ခံရေလဆိုသလို နာမည္ေက်ာ္လာတာကို မလိုလား မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့သူတခ်ိဳ႕က ေဝဖန္တိုက္ခိုက္တာမ်ိဳးေတြ ရွိမွာေပါ့။ အဲဒီလိုႀကံဳလာတဲ့အခါ ဘယ္လို တံု႔ျပန္ျဖစ္သလဲ။
PNK : ပရိသတ္အေပၚမွာ ကၽြန္မထားထားတဲ့ စည္းေလးတစ္ခုရွိတယ္။ ပရိသတ္ကို မလိုလားအပ္တဲ့ စိတ္႐ႈပ္ေထြးစရာ ကိစၥေတြကို ကၽြန္မ မေပးခ်င္ဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိစၥေတြ၊ အျပင္မွာ စိတ္႐ႈပ္စရာ ကိစၥေတြကို ပရိသတ္ကိုခ်ျပေနစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ပရိသတ္သည္ ကၽြန္မရဲ႕ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈကိုပဲ တစ္သီးတသန္႔ ခံစားပါေစဆိုတဲ့စိတ္မ်ိဳး ကၽြန္မမွာ ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ပုညခင္အေနနဲ႔ ရပ္တည္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ Brand တစ္ခုတည္ ေဆာက္သလို တည္ေဆာက္ခ်င္တယ္။ ဥပမာ - Brand တစ္ခုက နာမည္ေကာင္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္သြားၿပီဆိုရင္ ဒီ Brand က ဘာထုတ္ထုတ္ ယံုၾကည္မႈ ရွိသြားၿပီ။ ကၽြန္မ ဝတၳဳပဲေရးေရး၊ အေတြးအေခၚ စာစုေတြပဲေရးေရး၊ ဆံုးမစာေတြ ဘယ္လိုပဲေရးေရး ပုညခင္ဆိုတဲ့ Brand က ေပါက္ၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္ အဲဒီ Brand ေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္မက ဘာထုတ္ထုတ္ ပရိသတ္ေတြက ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ဖတ္႐ႈၾကမွာပဲ။ ကၽြန္မကလည္း ကၽြန္မ Brand ကို ကၽြန္မထိန္းတဲ့အေနနဲ႔ ... ပရိသတ္ ယံုၾကည္ထိုက္ေအာင္ အၿမဲႀကိဳးစားအားထုတ္ေနမွာပဲ။ Branded တစ္ခုျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ စာေပေကာင္းဖို႔တင္ မဟုတ္ဘူး။ စာေရးဆရာ ပီပီသသ ေနထိုင္ျပဖို႔လည္း အေရးႀကီးတယ္။ ကၽြန္မက ထစ္ခနဲရွိ ရန္ေထာင္ၿပီးေတာ့ ျပန္လည္ တိုက္ခိုက္တယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မရဲ႕ Brand ကို Role က်ေစတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ကၽြန္မကို ကၽြန္မပရိသတ္ ယံုၾကည္မႈ ပ်က္ျပားေအာင္ တိုက္ခိုက္တာမ်ိဳးေတြေတာင္ ႀကံဳရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြက ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ မဆန္းပါဘူး။ ေျဖရွင္းဖို႔လည္း မလိုဘူး။ မေျဖရွင္းတာဟာ ကၽြန္မ မွားလို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မ ဘယ္လို ေနထိုင္ျပဳမူ တံု႔ျပန္ရမယ္ဆိုတာ ကၽြန္မသတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ကၽြန္မ ရွိထားၿပီးသားပဲ။ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာရင္ ကိုယ့္ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ေလ်ာ္ညီစြာ ေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းကလည္း အဲဒီ Brand တစ္ခုကို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ Image ေကာင္းေအာင္ လုပ္ႏိုင္ျခင္းပဲလို႔ ကၽြန္မထင္တယ္။ 

Voice : စာေရးဆရာမ ပုညခင္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ စာေရးဆရာဆိုတာကို ဘယ္လိုခံယူသလဲ၊ စာေရးဆရာ ျဖစ္လာရင္ ဘယ္လိုက်င့္သံုး ေနထိုင္သင့္တယ္လို႔ ထင္သလဲ။ စာေရးဆရာဆိုတာကို ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ Defination ဖြင့္ၿပီး ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ လက္ခံက်င့္သံုးေနလဲ။
PNK : စာေရးဆရာဆိုတာ ကိုယ္ေရးသားလိုက္တဲ့စာက တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ လူအမ်ား ဖတ္႐ႈရေတာ့ က်ယ္ျပန္႔တယ္။ တစ္ခါတေလက်ရင္ စာေရးဆရာက ျပည္သူလူထုကို ေျပာျပေနတယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳး ပညာေပး၊ နားခ်ေနတယ္ေပါ့။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က်ေတာ့လည္း အဲဒါမ်ိဳးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ ေနတဲ့ဟာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္တယ္။ ငါေျပာသလို လုပ္၊ ငါလုပ္သလို မလုပ္နဲ႔ဆိုတဲ ့စာေရးဆရာမ်ိဳး မျဖစ္ဖို႔လည္း လိုတယ္လို႔ ကၽြန္မကေတာ့ ထင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက စာေရးဆရာဆိုတာကို လူေတြက ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ေလးစားၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ကိုဆို ပရိသတ္က ခ်စ္ခင္တယ္၊ ေလးစားၾကတယ္။ ပရိသတ္က ခ်စ္ခင္ထိုက္ေအာင္၊ ေလးစားထိုက္ေအာင္ ေနတတ္မွ ပရိသတ္ရဲ႕ ေလးစားမႈနဲ႔ ထိုက္တန္မွာေပါ့။ အဲဒီလိုမ်ိဳး မထိုက္တန္ဘူးဆိုရင္ ပရိသတ္ေတြကို အားနာဖို႔ ေကာင္းတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္မက အၿမဲတမ္း ကိုယ့္ကို ေလးစားခ်စ္ခင္တဲ့သူေတြကို အားနာဖို႔ ေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္ေတြ မလုပ္မိေအာင္လို႔ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ထိန္းတတ္လာတယ္။ တျဖည္းျဖည္း က်င့္သားရလာတယ္။ ငါက စာေရးဆရာမ ျဖစ္တယ္၊ အမ်ားျပည္သူက ငါ့ကိုေလးစားတယ္၊ ခ်စ္ခင္တယ္၊ အမ်ားျပည္သူ ေလးစားထိုက္ေအာင္ေန??

  • TAGS