News

POST TYPE

EDUCATION

၂၁ ရာစု ပညာေရးႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ သင္ၾကားေရး
26-May-2018



ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ဦးက မဲဆြယ္စဥ္ ေျပာၾကားသြားသည့္ စကားတစ္ခြန္းမွာ သူတို႔ပါတီသာ အာဏာရခဲ့လွ်င္ မူလတန္းကစတင္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ (Code) ေရးသားႏိုင္ေအာင္ ပညာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးမည္ဟု ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြလည္း ကမၻာ့ပညာေရးစနစ္ကို ေကာင္းစြာ ႐ႈျမင္သံုးသပ္တတ္သူမ်ားျဖစ္လာၿပီဟု ဆိုရမည္။ 

အက္စတိုးနီးယားႏိုင္ငံတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ Code ေရးသားျခင္းကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကတည္းက မူလတန္းအဆင့္တြင္ စတင္ခဲ့သည္။ ၿဗိတိန္ကလည္း ၂၀၁၄ ကတည္းက ႀကိဳးပမ္းေနသည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက Code.org အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုကို ထူေထာင္ထားၿပီး Hour of Code ဆိုသည့္ ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္း ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားျခင္းကို အနည္းဆံုး တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ လုပ္ေဆာင္ရန္ သမၼတအိုဘာမား လက္ထက္ကတည္းက လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ကမၻာေက်ာ္ နည္းပညာကုမၸဏီႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ Google ႏွင့္ Microsoft တို႔ကလည္း ပညာေရးတြင္ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ ေရးသားနည္းမ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ား ေလ့လာေစႏိုင္ေရးအတြက္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ အေထာက္အပံ့ အကူအညီမ်ားေပးေနသည္။

ႏိုင္ငံတိုင္း၏ အနာဂတ္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈသည္ အိုင္တီႏွင့္ နည္းပညာအေပၚတြင္ မ်ားစြာမွီခိုမွ ရေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား သေဘာေပါက္လာၾကသည္။ ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းတိုင္းတြင္ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ရသည့္ စက္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ AI စနစ္မ်ားသာ ေနရာယူလာၾကေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ လူသားတို႔ အလုပ္ကို ၿခိမ္းေျခာက္လာသည့္ စက္မ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ တီထြင္ျခင္း၊ ဖန္တီးျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ ပညာတတ္မ်ားကို ေမြးမထုတ္ထားႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ ေနာက္က် က်န္ေနခဲ့မည္သာျဖစ္သည္။

ကြန္ပ်ဴတာပ႐ိုဂရမ္ႏွင့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို တြန္းအားအျဖစ္အသံုးျပဳကာ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈမ်ားကို မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ သူတစ္ပါးအေပၚတြင္ မွီခိုရသည့္ႏိုင္ငံမ်ားဘဝ ေရာက္လာၿပီး သူမ်ားမလုပ္ခ်င္သည့္ အလုပ္မ်ားကို ေအာက္က်ေနာက္က် လုပ္ေဆာင္ရသူမ်ား ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။

ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားကို အေျခခံအဆင့္ေလာက္ကတည္းက ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ေရးနည္း၊ ပ႐ိုဂရမ္မ်ားကို ကၽြမ္းက်င္စြာ ဖန္တီးႏိုင္သည့္ အေျခခံမ်ား ခ်ေပးထားရန္လိုသည္။ ေန႔စဥ္ဘဝတြင္ လူသားတို႔သည္ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္နည္းပညာကို ကင္းၿပီး မေနႏိုင္သည့္ ဘဝမ်ိဳးကို ေရာက္လာသည္။ ကြန္ပ်ဴတာဘာလုပ္ႏိုင္သနည္း၊ ကြန္ပ်ဴတာကို ဘယ္လိုအသံုးခ်ႏိုင္သနည္း၊ ကြန္ပ်ဴတာကို မည္သို႔ခိုင္းႏိုင္သနည္း၊ ကြန္ပ်ဴတာကို မည္သို႔ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သနည္းဆိုသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ား ေကာင္းစြာသိရွိထားရန္လိုသည္။ 

ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ ကုတ္ဟုဆိုလိုက္လွ်င္ ဆရာမ်ား ေနာက္တြန္႔သြားၾကသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ ကုတ္ဆိုသည္မွာ ကြန္ပ်ဴတာႀကီးရွိမွမဟုတ္။ အေျခခံျဖစ္ရန္ စနစ္တက်လုပ္ႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို သိသူရွားသည္။ ေခတ္သစ္တြင္ ဖုန္းႏွင့္လည္း ကုတ္ေရးႏိုင္သည္။ ဖုန္းေပၚတြင္ ကုတ္ေရးႏိုင္၊ ေလ့လာႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိသည္။ လူတိုင္းလိုလို ဖုန္းကိုင္ႏိုင္သည့္ ေခတ္တြင္ လိုလွ်င္ႀကံဆ၊ နည္းလမ္းကေတာ့ ရွိေနသည္။ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ ရွိရန္သာလိုသည္။ 

ဩစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ Swinburne University of Technology တြင္ Workshop သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးေနသည္။ သူတို႔လုပ္ေနသည့္ ပ႐ိုဂရမ္မွာ NAO Robots  ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားတိုင္း စက္႐ုပ္တစ္႐ုပ္ကို လုပ္ေဆာင္ခိုင္းႏိုင္သည့္ ပ႐ိုဂရမ္မ်ားကို ႀကိဳက္သည့္ပ႐ိုဂရမ္ အသံုးျပဳၿပီးေရးရန္ ခြင့္ျပဳထားသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ C++ ႏွင့္ Python ဆိုသည့္ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္မ်ားျဖင့္သာ ေရးၾကသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို လမ္းစကိုေဖာ္ေပးၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ခိုင္းသည့္ နည္းမ်ားျဖင့္လည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိေစလိုသည္။ 

ကြန္ပ်ဴတာပ႐ိုဂရမ္မ်ားသည္ ဖန္တီးမႈတစ္ခုခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးႏိုင္မည့္စနစ္ (Algorithm) တစ္ခုျဖစ္သည္။ စနစ္ကိုသိျခင္းႏွင့္ ေတြးေတာေဖာ္ထုတ္တတ္ျခင္းသည္ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ေရးသူတစ္ဦးအေနႏွင့္ အလြန္အေရးႀကီးသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေတြးဆတတ္ရန္ သင္ၾကားႏိုင္ဖို႔လိုသည္။ အလြတ္က်က္ခိုင္းၿပီး မွတ္မိသမွ် ျပန္ေရးခိုင္းသည့္စနစ္ျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ သို႔မဟုတ္ ပ႐ိုဂရမ္းမင္းေရးႏိုင္သူမ်ား ေမြးထုတ္ရန္မလြယ္ပါ။ ပညာေရးအေျခခံကအစ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ စဥ္းစားၿပီးမွ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ကုတ္ေရးနည္းကို သင္ၾကားရန္ လမ္းေၾကာင္းခ်ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။  

ေက်ာင္းသားမ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာကုတ္သင္ၾကားေရးတြင္ အေရးအႀကီးဆံုးမွာ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ေရးႏိုင္သည့္ ပစၥည္းရွိေရးျဖစ္ပါသည္။ Laptop သို႔မဟုတ္ ဖုန္းတစ္ခုခုရွိေနရန္လိုသည္။ ပိုၿပီးအေရးႀကီးသည္မွာ သင္ၾကားလမ္းၫႊန္ေပးႏိုင္မည့္ ဆရာျဖစ္သည္။ ေခတ္ေျပာင္း စနစ္ေျပာင္းလိုလွ်င္ ထိပ္ဆံုးက ဆရာေတြ၏ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ပညာကစၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲကာ ဆရာတို႔၏ အသိပညာအေနအထားကို ဦးစြာျမႇင့္တင္ေပးရန္လိုသည္။ ကြန္ပ်ဴတာဆိုသည္မွာ လူတိုင္းႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ေစရန္ ဖန္တီးတီထြင္ထားေသာ ပစၥည္းျဖစ္သျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာတတ္ရန္ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံ၊ ပါရဂူ၊ ေဒါက္တာ ခြဲျခားရန္ လိုမည္မဟုတ္ပါ။ စိတ္ပါဝင္စားသူတိုင္းကို ကြန္ပ်ဴတာ သင္ခိုင္းႏိုင္ပါသည္။ 

အေရးႀကီးသည္က လုပ္ႏိုင္သည့္ေနရာက စရန္သာျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာမရွိလို႔၊ ဆရာမရွိလို႔ဆိုသည့္ ျပႆနာကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ မည္သို႔ေျဖရွင္းေနသည္ကို ေလ့လာၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေက်ာင္းတိုင္းကို ကြန္ပ်ဴတာ Laptop ေတြေရာက္ေအာင္ အစိုးရက ႀကံေဆာင္ေနသည္။ သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ကေလးတစ္ေယာက္ Laptop တစ္လံုး ကိုင္ႏိုင္ေရး ပေရာဂ်က္ေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ Laptop ေတြ လက္ထဲေရာက္လာၿပီး မသင္ႏိုင္ဆိုကာ ထိုင္ေနသည့္ ေက်ာင္းမ်ားမရွိ။ သူတို႔တြင္ NGO အဖြဲ႔အစည္းေတြက အားေကာင္းသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ ကုတ္ေရးနည္းတတ္သည့္ လူငယ္ေတြက ေက်းလက္အထိဆင္းၿပီး ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ေတြ သင္ေနသည္။ ေက်ာင္းသားေတြကို စက္႐ုပ္ေတြ ဖန္တီးခိုင္းေနသည္။ ကမၻာ့ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ဝင္ေနၾကသည္။ 

၁၉ ရာစုႏွင့္ ၂၀ ရာစုသည္ ႐ုပ္ေလာကကိုသိေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနရေသးသည့္ ကာလျဖစ္သည္။ ၂၁ ရာစုသည္ အရာရာကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည့္ ေခတ္ျဖစ္သည္။ အသိပညာလမ္းေၾကာင္းက အနာဂတ္ကို မည္သို႔ထိန္းခ်ဳပ္ခိုင္းေစရ မည္နည္းဆိုသည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္လာသည္။ ခိုင္းမလား၊ အခိုင္းခံမလားဆိုသည္မွာ အနာဂတ္အတြက္ ေတြးဆရန္သာျဖစ္သည္။ 

E-01
(Ref: 21st century means teaching coding in schools)


  • VIA