News

POST TYPE

EDUCATION

ကြန္ပ်ဴတာ ပညာေရး ကေလးေတြနဲ႔ မေဝးေစခ်င္
25-Aug-2016 tagged as

အနာဂတ္ ပညာေရးမွာ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ေတြ ဘယ္လိုေရးရမလဲ၊ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္းမင္းကို ပညာေရးမွာ ဘယ္လိုထည့္သြင္း သင္ၾကားရမယ္ဆိုတာ မပါမျဖစ္ သင္႐ိုးတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ပညာေရးမွာ ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာ မရွိမျဖစ္၊ မသုံးမျဖစ္ ပစၥည္းတစ္ခု အေနနဲ႔ ပါဝင္လာမယ္ဆိုတာနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာ Code နဲ႔ Programming သေဘာတရားေတြကို ကေလးေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကဳိးစားေပးရပါလိမ့္မယ္။

ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ကုတ္ေရးတယ္ဆိုတာ သင္ေပးဖို႔ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာ ပညာေရး တစ္ခုတည္းမွာသာ မဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းေပါင္းစုံ ေနရာေပါင္းစုံမွာ ပါဝင္ပတ္သက္လာတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနရာတိုင္း အသုံးဝင္ႏိုင္မယ့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲေတြ ဖန္တီးဖို႔ လိုလာပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္နဲ႔ ပ႐ိုဂရမ္တစ္ခုကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္မွ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အသိတရား တစ္ခုေလာက္ ကေလးေတြကို စတင္သင္ၾကားေပးဖို႔ လိုပါတယ္။

ကြန္ပ်ဴတာ သုံးစြဲႏိုင္သူေတြ၊ သုံးစြဲႏိုင္သူေတြ မ်ားလာေပမယ့္ ကြန္ပ်ဴတာမွာ ကိုယ္သုံးခ်င္တဲ့ ပ႐ိုဂရမ္ေတြ၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲေတြ ဖန္တီးဖို႔အပိုင္းမွာ တီထြင္ဖန္တီးပညာရွင္ေတြ နည္းလာပါတယ္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ STEM ဆိုတဲ့ သိပၸံ၊ နည္းပညာ၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ သခၤ်ာဘာသာရပ္ ေလးခုကို အဓိက ဦးစားေပး သင္ၾကားဖို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ လမ္းညႊန္ခ်က္တစ္ခု အေနနဲ႔ ထုတ္ျပန္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ STEAM ဆိုၿပီး A တစ္လုံး တိုးလာပါတယ္။ (Arts) ကိုလည္း မျဖစ္မေန သင္ၾကားေပးဖို႔အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဘာသာရပ္ေတြ အားလုံးကို အေလးေပး သင္ၾကားႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ သုံးစြဲႏိုင္မႈမွာ အေျခခံထားၿပီး ေက်ာင္းေတြကို ကြန္ပ်ဴတာေတြ ထုတ္ေပးေရး၊ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ကုတ္ေတြေရးသားနည္း သင္ၾကားေပးေရးေတြကို သမၼတအိုဘားမား ကိုယ္တိုင္ စည္း႐ုံးလုပ္ေဆာင္ေနတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ ကြန္ပ်ဴတာ သိပၸံဘာသာရပ္အတြက္ ကေလးေတြကို ကုတ္ေတြေရးတာသင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေတာ့ ဘယ္ Programming စနစ္ကို အသုံးျပဳေနသလဲလို႔ ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ Pythonroom ဆိုတာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အလြန္လြယ္ကူတဲ့ ပ႐ိုဂရမ္ နည္းစနစ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ယခင္က Python လို႔ အသိမ်ားတဲ့ ပ႐ိုဂရမ္စနစ္ကို https://pythonroom.com/book/learn မွာ သြားေရာက္ေလ့လာၾကဖို႔လည္း ပညာေရးဌာနက တိုက္တြန္းထားတယ္။ အခမဲ့ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၿပီး အထူးသျဖင့္ ဆရာေတြကို ဦးစြာသင္ယူထားၾကဖို႔လည္း ညႊန္ၾကားထားပါတယ္။

ေက်ာင္းသင္႐ိုးညႊန္းတမ္းထဲမွာ Python ကိုထည့္ၿပီး ေရးဆြဲထားတယ္။ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ကြန္ပ်ဴတာ ေလ့လာတာ ျဖစ္ေပမယ့္ သင္ခန္းစာထဲမွာ ေလ့က်င့္ခန္းေပါင္း ၁၃၀ ေလာက္ကို ထည့္သြင္းေပးထားၿပီး ကိုယ္တိုင္ လိုက္ေရးႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးထားပါတယ္။ သင္ခန္းစာကို ေလ့က်င့္ခန္းေတြနဲ႔ ပူးတြဲထားတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ Pythonroom အခက္အခဲမရွိ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ သင္ယူႏိုင္ၾကပါတယ္။ ပ႐ိုဂရမ္နဲ႔ ကုတ္ေရးၿပီး ကေလးေတြဟာ ဂရပ္ဖစ္ပုံေတြ ေရးဆြဲႏိုင္သလို ဂိမ္းေတြကိုလည္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာ တီထြင္ၿပီး ကစားႏိုင္ၾကတယ္။

ကေလးေတြကို Pythonroom ပ႐ိုဂရမ္သင္ေပးတယ္ ဆိုတာ အရည္အေသြးျပည့္ ပညာေရးတစ္ခုကို ေဖာ္ေဆာင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ဘဝျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ေတြ သင္ေပးေနတာလည္း စတင္တဲ့အခါ Pythonroom ကိုပဲ သင္ေပးၾကပါတယ္။ ခုဆိုရင္ အဲဒီပ႐ိုဂရမ္နဲ႔ ေက်ာင္းေတြမွာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၾကတာ သုံးႏွစ္ရွိသြားၿပီ။ ဆရာေတြ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာကို Python တတ္ေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ ဆရာေတြက ကေလးေတြကို ျပန္သင္၊ ကေလးေတြက ဆရာေတြထက္ လက္ေစာင္းထက္ၿပီး ပိုၿပီးတီထြင္ႏိုင္ၾကလို႔ ကြန္ပ်ဴတာကုတ္ေရးနည္း စနစ္ကို အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ လမ္းေၾကာင္းခ်ေပးလိုက္တာဟာ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္စျပဳေနၿပီလို႔ ဆိုရလိမ့္မယ္။

Pythonroom ဆိုတဲ့ ပ႐ိုဂရမ္ေရးနည္းကို တီထြင္ခဲ့တဲ့ ဆရာကီရွက္ဆာဟာရီးယားနဲ႔ အဘီနာ့ဗ္မာသာတို႔ကေတာ့ အေမရိကမွာသာမက ကမာၻကိုပါ ဒီပ႐ိုဂရမ္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ လြယ္ကူ႐ုံမက အခမဲ့ပါ အြန္လိုင္းေပၚတက္ၿပီး ယူႏိုင္၊ ေလ့လာႏိုင္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကလည္းမ်ား၊ လူတိုင္းစမ္းသပ္ႏိုင္လို႔လည္း နာမည္ေက်ာ္ၾကား အႀကဳိက္မ်ားခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကမာၻမွာ ပညာေရးအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္းမင္း ပညာရပ္ဟာ မရွိမျဖစ္၊ မသိမျဖစ္ ဘာသာရပ္ ျဖစ္လာပါၿပီ။ ပညာေရးမွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ေဝးေနၾကရတဲ့ ဘဝေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ အျမန္ဆုံး ကိုင္ႏိုင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ပ႐ိုဂရမ္ ေရးႏိုင္ၾကတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို က်င့္သုံးေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး အေဝးႀကီး ျဖတ္ခ်ထားၾကမွာ ေသခ်ာေနပါတယ္။

ေမာင္ေခတ္


  • TAGS