News

POST TYPE

EDITORIAL

႐ိုးရာမပ်က္ ေခတ္မီဝတ္စံု ျဖစ္ရဲ႕လား (Daily, Vol-4/No-293)
19-Mar-2017 tagged as

ျမန္မာျပည္မွာ အခုေနာက္ပိုင္း ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတေလာကသားေတြရဲ႕ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဝတ္စံုေတြကို ဆန္းဆန္းျပားျပား ပံုစံေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္လုပ္ေပးတာ၊ ဝတ္စား ဆင္ယင္ လာၾကတာကိုၾကည့္ၿပီး အျမင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ မွတ္ခ်က္ေပးၾကတယ္။

တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီလို ဝတ္စားဆင္ယင္မႈေတြကို ဆန္းသစ္ တီထြင္မႈတို႔ ႏိုင္ငံတကာ ေရစီးေၾကာင္းတို႔ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ နားလည္ေပးၿပီး ဒီလို ပံုစံမ်ိဳး ဝတ္လာတာ ေခတ္မီလာတဲ့ သေဘာ၊ ဖက္ရွင္က်လာတဲ့သေဘာလို႔ ျမင္ၾကတယ္။

တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ႐ိုးရာဝတ္စံုေတြကို ကိုး႐ိုးကားရား၊ ေတာင္မေရာက္ ေျမာက္မေရာက္၊ ဟိုလိုလို၊ ဒီလိုလို ပံုစံေတြနဲ႔ ဖ်က္လို ဖ်က္ဆီးလုပ္တယ္လို႔ ျမင္ၾကတယ္။

တခ်ိဳ႕က ဖ်က္ဆီးတယ္ဆိုတဲ့အဆင့္ မေရာက္ေပမယ့္ ၾကည့္ရတာ ဖက္ရွင္မက်ဘဲ ဇာတ္သဘင္ကပြဲေတြမွာ ဝတ္တဲ့ဝတ္စံုေတြ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ဇာတ္ခံုေပၚမွာ ၾကည့္ေကာင္းေပမယ့္ အျပင္ အခမ္းအနားေတြမွာ ဝတ္ရင္ေတာ့ ကလက္တက္တက္ အသြင္မ်ိဳး ဆန္ေနတယ္လို႔ ျမင္တဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္။

အမ်ိဳးသမီး ဝတ္စံုေတြကေတာ့ သိပ္ေျပာစရာ မရွိလွေပမယ့္ ျမန္မာ အမ်ိဳးသား ဝတ္စံုေတြကေတာ့ အေတာ္ကို ကိုး႐ိုးကားရားႏိုင္သလို ျဖစ္ေနတာေတာ့ သတိျပဳမိတယ္။

တခ်ိဳ႕ဝတ္စံုေတြက မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ရဲ႕ ဝတ္စံုနဲ႔ ျမန္မာ့႐ိုးရာ တိုက္ပံုကို ေရာေမႊထားသလိုမ်ိဳး။ တခ်ိဳ႕က် အေနာက္တိုင္း ကုတ္အက်ႌနဲ႔ တိုက္ပံု ေရာစပ္ထားသလိုမ်ိဳး၊ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ပခံုးေနရာမွာ ေဖာ့ခံၿပီး ကုတ္အက်ႌပံုစံ ခပ္ေဖာင္းေဖာင္း၊ ခါးရွည္ရွည္နဲ႔ ရင္ဘတ္မွာ စီးကြင့္ေတြ၊ ေဘာ္ၾကယ္ေတြနဲ႔ အလွဆင္ထားတယ္။

ဒီေနရာမွာ ျမန္မာလိုပဲ ကိုယ္ပိုင္ အမ်ိဳးသားဝတ္စံု ကိုယ္စီရွိၿပီး အေနာက္တိုင္းဝတ္စံုနဲ႔ အခ်ိဳးက်က် မ်က္စိပသာဒ ျဖစ္ေအာင္၊ အမ်ားလက္ခံေအာင္၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ဝတ္ဆင္လာေအာင္ တြဲစပ္ဝတ္ႏိုင္တဲ့ အိမ္နီးခ်င္း ႏွစ္ႏိုင္ငံကို ဥပမာအေနနဲ႔ ၾကည့္ရေအာင္။

ပထမႏိုင္ငံက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ။ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ဝတ္စံုျဖစ္တဲ့ တိုက္ပံုက တ႐ုတ္ဆီက ယူခဲ့တာလို႔ သမိုင္းပညာရွင္ႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက သုေတသနျပဳခ်က္နဲ႔ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ ေကာ္လံအတိုကို ေထာင္ထားၿပီး ရင္ဘတ္တည့္တည့္ ၾကယ္သီးေတြပါတဲ့ တ႐ုတ္႐ိုးရာ ဝတ္စံုနဲ႔ အေနာက္တိုင္း ကုတ္အက်ႌ တြဲစပ္ထားတဲ့ အခမ္းအနားတက္ အေပၚအက်ႌကို ေမာ္စီတံုးလက္ထက္က စေတြ႔ရၿပီး ဒီေန႔ ရွီက်င့္ဖ်င္အထိ တဂုဏ္တယူ ဝတ္ေနၾကတယ္။

အိႏၵိယလည္း ဒီလိုပဲ ေန႐ူးလက္ထက္ကေန ဒီေန႔ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မိုဒီ လက္ထက္အထိ အေနာက္တိုင္း ဝတ္စံုနဲ႔ ဒူးေခါင္းဖံုးအထိ ရွည္တဲ့ အိႏၵိယ႐ိုးရာ ဝတ္စံုႏွစ္ခုကို အေကာင္းဆံုး ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ေခတ္မီ႐ိုးရာ ဝတ္စံုအျဖစ္ အိႏၵိယ လူႀကီးလူေကာင္းေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတေလာကသားေတြ ဝတ္ဆင္ေနၾကတာ ေတြ႔ႏိုင္တယ္။

ေျပာရရင္ တ႐ုတ္ေရာ အိႏၵိယေရာ သူတို႔ ႐ိုးရာဝတ္စံုကို အေနာက္တိုင္းဝတ္စံုနဲ႔ တြဲစပ္ၿပီး ေခတ္မီ႐ိုးရာ ဝတ္စံုအျဖစ္ ဖန္တီးတဲ့အခါမွာ ႐ိုးရာေပ်ာက္ မသြားသလို အေနာက္တိုင္းဟန္လည္း ေရာက္မသြားဘဲ ပနံရရ၊ အတြဲအဖက္ ညီညီ၊ ပံုစံက်က်၊ လွလွပပ၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ရွိတယ္ဆိုတာကိုပါ။ 
ျမန္မာျပည္က ဒီဇိုင္နာဆိုသူေတြ ဖန္တီးထားတဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေခတ္မီ႐ိုးရာ တိုက္ပံုအဆင္ ဒီဇိုင္းေတြကေတာ့ တ႐ုတ္နဲ႔ အိႏၵိယလို အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ေခတ္မီ၊ စမတ္က်ေနတဲ့ဝတ္စံုမ်ိဳး မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ ျမင္မိတယ္။

ဝတ္စံုတစ္စံု ဖန္တီး တီထြင္တယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ လြယ္တဲ့အလုပ္ မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စနစ္တက် ေလ့လာသင္ယူထားတဲ့ အတတ္ပညာနဲ႔ အႏုပညာအျမင္ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ သိမ္ေမြ႔လွပတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုေပါ့။ 

အေနာက္တိုင္း ဝတ္စံုနဲ႔ ႐ိုးရာတိုက္ပံု တစ္ထည္စီရဲ႕ အေျခခံ သေဘာတရား၊ ခ်ဳပ္ပံုခ်ဳပ္နည္း၊ ဝတ္စံုရဲ႕တန္ဖိုး၊ ေခတ္အလိုက္၊ ေဒသအလိုက္ မသိမသာ ကြဲလြဲတဲ့ ဒီဇိုင္းပံုစံနဲ႔ ဝတ္စံုႏွစ္ခုရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းကအစ သိထားဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒီ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကိုလည္း ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ၊ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ ခ်ဳပ္တတ္ထားဖို႔ လိုတယ္။

အဲလိုသိမွ၊ ခ်ဳပ္တတ္ထားမွ အေျခခံခ်င္း၊ သေဘာ၊ သဘာဝခ်င္း မတူညီတဲ့ ဒီဝတ္စံုႏွစ္ခုကို ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဓေလ့စ႐ိုက္၊ ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္၊ အခ်ိဳးက်ေအာင္၊ ခံ့ညား ေခတ္မီေနေအာင္ တြဲစပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ဖန္တီးႏိုင္မယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ စိတ္ကူးတည့္သလို၊ အာ႐ံုရသလို ဖန္တီးထားရင္ေတာ့ အမ်ားအျမင္မွာ ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုတာ ေျပာလိုရင္းပါ။

အယ္ဒီတာ (၁၈-၃-၂၀၁၇)

  • TAGS