News

POST TYPE

EDITORIAL

လိမၼာေရးျခားရွိသူမ်ား (Daily, Vol-5/No-201)
04-Dec-2017 tagged as

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလက အာရွေရးရာ ကၽြမ္းက်င္သူႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပညာရွင္ ကီး႐ိႈးမာဘူဘာနီဆိုသူက “အာရွသားေတြ မစဥ္းစားတတ္ေသးပါဘူး”ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးၿပီး အေနာက္ႏိုင္ငံ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြထဲ ေရာက္သြားတဲ့ အာရွသားေတြ အေတြးအေခၚေတြ အေျပာင္းလဲႀကီး ေျပာင္းလဲသြားၿပီး ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့သူေတြ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေထာက္ျပခဲ့တာကို စာဖတ္နာသူအခ်ိဳ႕ မွတ္မိေကာင္း မွတ္မိပါလိမ့္မယ္။ ပညာရွင္ကီး႐ိႈး အဓိက ေထာက္ျပခ်င္တာက အာရွသားေတြဟာ ကြန္ျဖဴးရွပ္ အေတြးအေခၚက ဆင္းသက္လာတဲ့ ဆရာျဖစ္သူ၊ မိဘ၊ ဒါမွမဟုတ္ ညႊန္းတမ္းဖတ္ စာအုပ္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတာေတြ အၿမဲမွန္တယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ ေလာင္းရိပ္ေၾကာင့္ အသိဉာဏ္ပိုင္း၊ အေတြးအေခၚပိုင္းမွာ တျခားသူေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ မျဖစ္ဘဲ ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပါ။ 

ကီး႐ိႈးေထာက္ျပခဲ့တဲ့အခ်က္ မွန္သည္၊ မွားသည္ကို ဤေနရာတြင္ မျငင္းလိုပါ။ ဒါေပမဲ့ အေလးအနက္ စဥ္းစားစရာ ေကာင္းေနတာက ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ေလာက ေနထိုင္နည္းနဲ႔ သံသရာက လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း လမ္းစဥ္ေတြကို ယံုၾကည္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုရွိရာ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားတဲ့ ကာလာမ သုတၲန္လို လြန္စြာ လက္ေတြ႔ က်နလွတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆမ်ိဳး ဘာေၾကာင့္ အားနည္းေနရသလဲ ဆိုတာပါ။ ခ်စ္ရသူ၊ ယံုၾကည္ရသူ၊ ၾကည္ညိဳေလးစားရသူ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ သာမက အင္မတန္ စိတ္ခ်ရတယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ စာအုပ္စာေပေတြ၊ က်မ္းႀကီး က်မ္းငယ္ေတြ၊ ဘဝ အေတြ႔အႀကံဳေတြက ရလာတဲ့ ဘယ္လိုအရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ ပိုင္းျဖတ္ၿပီးမွ လက္ခံယံုၾကည္ဖို႔ ေဟာထားတဲ့ တရားမ်ိဳးကို ပညာေရးနဲ႔ ဘာသာေရး နယ္ပယ္မွ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူ အဆက္ဆက္က ကာလာမသုတၱန္ကို လူငယ္ေတြ၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ ထဲထဲဝင္ဝင္ သိေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အခ်က္ကလည္း အင္မတန္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ပါ။ သိလ်က္နဲ႔ ေမ့ေဖ်ာက္ထားခဲ့တာလား၊ ကိုယ့္ကိုျပန္ၿပီး ဆရာလုပ္မွာ ေၾကာက္လို႔လား သို႔မဟုတ္ ဒါေတြဟာ ဘာသာေရးနဲ႔ ဆိုင္တာပဲဆိုၿပီး အမွန္တကယ္ပဲ အမႈမဲ့၊ အမွတ္မဲ့ သေဘာထားခဲ့မိတာလားလို႔လည္း ေမးစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ 

ကီး႐ိႈးေျပာတဲ့ကိစၥနဲ႔ ကာလာမသုတၱန္ကိစၥကို အသာထားၿပီး ျမန္မာေတြမွာ အေတြးအေခၚပိုင္းအရေရာ၊ လူမႈဆက္ဆံေရးအရပါ မလြတ္လပ္သလို ျဖစ္ေစတဲ့ အေလ့အထနဲ႔ စံတန္ဖိုးေတြ ရွိေနတာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အဲဒီထဲမွာ ေယဘုယ်ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လိမၼာေရးျခား ရွိ၊ မရွိ ဆိုတာတို႔က ေရွ႕ဆံုးက ပါမယ္ ထင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြဟာ လိမၼာေရးျခားရွိတဲ့ ကေလး၊ တပည့္၊ ေနာက္လိုက္ဆိုရင္ အင္မတန္ ေမတၱာရွိၾကၿပီး ခ်ီးေျမႇာက္ခ်င္ၾကပါတယ္။ မွန္လည္း မွန္ပါတယ္၊ မိုက္တဲ့သူကို ဘယ္သူက ေမတၱာေရွ႕ထားႏိုင္မွာလဲ။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ လိမၼာတယ္ဆိုတာနဲ႔ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့ လူေကာင္း ျဖစ္၊ မျဖစ္ဆိုတာက သီးျခားစီပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဓေလ့ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့အရာ၊ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အရာကို လုပ္ေပးတတ္တဲ့ သားသမီးနဲ႔ ေနာက္လိုက္တပည့္ဆိုရင္၊ တစ္မ်ိဳး ေျပာရပါက ကိုယ့္ကို မဆန္႔က်င္တဲ့သူဆိုရင္ လိမၼာေရးျခားရွိတဲ့သူလို႔ သတ္မွတ္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လိမၼာတာနဲ႔ အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းတာနဲ႔က သီးျခားစီပါ။ အက်င့္စာရိတၱ မေကာင္းတာကို ဖံုးကြယ္ထားၿပီး လိမၼာေအာင္ ေနျပလို႔ရသလို မလိမၼာေပမယ့္ အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိၾကတာပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း တခ်ိဳ႕ သားသမီးေတြက လိမ္ညာတာ မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ အမွန္အတိုင္း ေျပာတာကို လက္ခံေပးပါဆိုၿပီး အကြန္႔တက္တတ္ၾကတာပါ။ 

အဲဒီလိုေတြးပံု၊ ေခၚပံုေၾကာင့္လည္း လုပ္ငန္းဌာနႀကီးေတြအထိ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ တပည့္ေကာင္းတစ္ေယာက္လို လိမၼာျပ၊ အခ်ိန္မွန္မွန္ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ဂါရဝျပဳျပေပမယ့္ ေနာက္ကြယ္မွာ စိတ္တိုင္းက် အလြဲသံုးစား လုပ္ေနၾကတာမ်ိဳးေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ျဖစ္လာတာပါ။ တကယ္ေတာ့ လိမၼာေရးျခားရွိတယ္ ဆိုတာေလး တစ္ခုတည္းနဲ႔ ၿပီးျပည့္စံုသြားတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေတြးေခၚတတ္ေအာင္၊ အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ေအာင္၊ အက်င့္သီလ လံုၿခံဳမႈ ရွိေအာင္၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မႈနဲ႔ အေႏွာင့္အယွက္ မရွိေအာင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးဖို႔က ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။ ထပ္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လိမၼာတယ္ဆိုတဲ့စကားဟာ ကိုယ့္အတြက္ စိတ္ေက်နပ္မႈေပးႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိနဲ႔သာ ဆိုင္ေနတဲ့သေဘာပါ။ ျမန္မာေတြ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လိမၼာေရးျခား ရွိခဲ့ၾကပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ လိမၼာေရးျခား ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမွတ္မွား၊ အျမင္မွားခဲ့လို႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈပိုင္းမွာ အင္မတန္ ေနာက္ေကာက္က်ေနခဲ့တယ္လို႔ပဲ ႐ႈျမင္မိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို လိမၼာေရးျခားကိစၥထက္ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ၿပီး အေတြးအေခၚလြတ္လပ္တဲ့ မ်ိဳးဆက္ေတြျဖစ္လာေအာင္ ကိုယ့္အတၱအတြက္ ဘာမွ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ လိမၼာပါးနပ္စြာ သြန္သင္ ဆံုးမတတ္ၾကရမယ္ဆိုတာကို ေျပာလိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အယ္ဒီတာ (၂-၁၂-၂၀၁၇)

  • TAGS