News

POST TYPE

EDITOR PICK POST

Game Cast Network မွ Caster ကိုထက္႐ိႈင္းေအာင္ (Shine Layz) ကို ေတြ႔ဆံုျခင္း
20-Mar-2018 tagged as နည္းပညာ eSports



“ဒါက ပိုက္ဆံအမ်ားႀကီးရေနတာမွ မဟုတ္တာ။ အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ အိမ္နဲ႔တိုက္ပြဲဝင္ေနရတုန္းပဲ”

ျပည္တြင္း၌ အြန္လိုင္းဂိမ္းမ်ားကို စိတ္ပါဝင္စားသည့္လူငယ္မ်ား မ်ားျပားလာသလို e-Sport Player အျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသည့္အသင္းမ်ားႏွင့္ ကစားသမားမ်ားလည္း အမ်ားအျပားပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းအျပင္ ျပည္တြင္းျပည္ပဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို တိုက္႐ိုက္ထုတ္လႊင့္တင္ဆက္ေနသည့္ Game Caster မ်ားလည္း ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ ကစားသမားအျဖစ္ ရပ္တည္ရန္ပင္ ခက္ခဲေနသည့္ အေျခအေနတြင္ ဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲတင္ဆက္သူ (Game Caster) အေနႏွင့္ ရပ္တည္ႏိုင္ရန္အတြက္မူ မ်ားစြာအခက္အခဲရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္း ဂိမ္းတင္ဆက္သူမ်ားအနက္မွာ  Game Cast Network မွ Caster ကိုထက္႐ိႈင္းေအာင္ (Shinelayz) ကို ေတြ႔ဆံုၿပီး Game Caster မ်ား၏ ျဖတ္သန္းမႈမ်ားအေၾကာင္း ေမးျမန္းၿပီး ျပန္လည္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

Voice : မဂၤလာပါဗ်။ ဒီေန႔ Navi နဲ႔ Fnatic ပြဲကေတာ့ တကယ့္အလွည့္အေျပာင္းပဲေနာ္။ ဒီပြဲအတြက္ Casting  လုပ္ေနရင္း ေနာက္ဆံုးအလွည့္အေျပာင္းတစ္ခုမွာ ဘယ္လိုခံစားလိုက္ရလဲဗ်။
Shinelayz : ဟုတ္တယ္။ ထင္ေတာ့မထင္ဘူး။ Navi ဘက္က လမ္းသံုးလမ္းစလံုး Mega ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒီအေျခအေနမွာ ေနာက္ဆံုးတစ္ႀကိမ္အခြင့္အေရးမွာ အၿပီးတက္သြားတာက အျဖစ္သင့္ဆံုးပဲ။ Fnatic ဘက္ မွာလည္း Buy Back ႏွစ္ေကာင္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က မထုတ္ဘူး။ မလုပ္ေလာက္ဘူး ထင္လို႔ေပါ့။ အလယ္လမ္းမွာ Mega ေလာက္ပဲယူၿပီး ျပန္သြားမယ္ထင္တာ။ သူတို႔ေနာက္ဆံုး Do or Die လုပ္သြားတာ။ Fnatic ဘက္က Buy Back ႏွေျမာတာလည္း ပါတာေပါ့။ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကေတာ့ သူတို႔တကယ္ႀကီးလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေၾကာင္သြားတယ္။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့မွ Navi ႏိုင္ၿပီဆိုတာကို ထေအာ္လိုက္တာ။

Voice : အဲ့ဒီေတာ့ ဒီဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲေတြကို Casting လုပ္ရတာ တကယ့္ကို စိတ္လႈပ္ရွားစရာေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ ဒီလိုမ်ိဳး Casting လုပ္တဲ့သူေတြထဲမွာ GCN က ပထမဆံုးပဲလား။
Shinelayz : အဖြဲ႔လိုက္အေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ပထမဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အရင္ကဆိုရင္ေတာ့ Myanmar Gaming Festivals မွာေတာ့ Casting လုပ္ဖူးတဲ့ အစ္ကိုေတြရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ပြဲအၾကာႀကီးျပတဲ့သူ၊ ႏိုင္ငံျခားပြဲေတြကိုျပၿပီး Casting လုပ္ေပးတဲ့သူလည္း မရွိဘူး။ အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ လုပ္တာဆိုရင္ေတာ့ GCN က ပထမဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။

Voice : ဒီလိုဆိုရင္ ဒီအလုပ္ကို အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ဆိုရင္ေရာ ဘယ္လိုမ်ိဳးသြားလို႔ရမလဲ။
Shinelayz : အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ GCN က ပြဲေတြလုပ္တယ္ေပါ့။ အဲ့ဒီက စပြန္ဆာေတြကေန ဝင္ေငြတစ္ခု ရမယ္ေပါ့။ အခုေတာ့ ေၾကာ္ျငာေတြဘာေတြ မလာေသးဘူး။ ေနာက္ပိုင္း အဲ့ဒီကေနလည္း ဝင္ေငြတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္လာႏိုင္တာေပါ့။ အခုကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားပြဲေတြကို Casting လုပ္ေပးေနတာေပါ့။ တကယ္က ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ပြဲေတြစီစဥ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ရပ္တည္သြားလို႔ရပါတယ္။

Voice : ၿပိဳင္ပြဲေတြ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ စီစဥ္ႏိုင္ဖို႔က်ေတာ့ေရာ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြရွိမလဲ။
Shinelayz : ၿပိဳင္ပြဲတစ္ပြဲလုပ္ဖို႔ဆိုတာက စပြန္ဆာရွာရတာခက္ခဲတယ္။ ျပည္တြင္းၿပိဳင္ပြဲတစ္ပြဲ လုပ္ဖို႔ဆိုတာ ကုန္က်စရိတ္ကလည္းရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္ဆိုတာက အဲ့ဒီေလာက္ႀကီးရတာမဟုတ္ဘူး။ လြယ္ေတာ့မလြယ္ဘူး။

Voice : အဲဒီေတာ့ ႏိုင္ငံတကာပြဲေတြကိုပဲ အဓိကထားေနရတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတာေပါ့။
Shinelayz : ဒီကၾကည့္တဲ့သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ႏိုင္ငံတကာပြဲေတြကို သေဘာက်တယ္ဆိုေတာ့ အဲ့ဒါေတြ ျပေပးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေရရွည္အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ပြဲလုပ္၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ Casting လုပ္တာက ပိုၿပီးမွန္ကန္တဲ့လမ္းေၾကာင္းလို႔ ျမင္ပါတယ္။

Voice : ဒီေနရာမွာ Dota 2 ပြဲ တစ္ပြဲက ေဘာလံုးပြဲနဲ႔ မတူညီတာေပါ့ေလ။ ေဘာလံုးပြဲဆိုရင္ ၾကည့္ေနတဲ့သူက ဘာလုပ္လိုက္တယ္၊ ဘာျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာကို သိတာေပါ့။ Dota 2 မွာက်ေတာ့ အဲ့ဒီေနရာမွာ Caster က ေတာ္ေတာ္ကို အေရးပါတဲ့အေနအထားေပါ့။ သာမန္လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ႐ုတ္တရက္ မျမင္သာတဲ့ အေနအထားရွိတာေပါ့။ အဲ့ဒီႏွစ္ခုက ဘယ္လိုမ်ိဳး ကြဲျပားတဲ့ပံုစံရွိမလဲ။
Shinelayz : ပြဲေတြကို စၿပီး Casting လုပ္တုန္းကလည္း အဲ့ဒီျပႆနာျဖစ္တယ္။ ဒီပြဲကို ဘယ္လိုေျပာရမလဲေပါ့။ ျမင္ေနတာႀကီးအကုန္လံုး ထိုင္ေျပာေနေတာ့လည္း ဒါက ေဘာလံုးပြဲမွမဟုတ္တာ။ Dota ပြဲကေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ က်ယ္ျပန္႔တာေပါ့။ Map ကလည္း အက်ယ္ႀကီး၊ Item ေတြကလည္း အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ အဲ့ဒီမွာ ဘယ္ Hero က ဘယ္ Item သြားတာ ဘာေၾကာင့္ဆိုတာကို ကိုယ္သိသေလာက္ ရွင္းျပရတာေပါ့။ ဘာလုပ္ခ်င္လို႔ တစ္ဖက္အသင္းက ဘယ္ Hero ကိုင္ထားလို႔၊ ဒီ Hero ကိုင္လိုက္တာက ၿပိဳင္ဘက္ရဲ႕ ဘယ္ Hero ကို ေကာင္တာျပန္ေထာက္ထားခ်င္လို႔ဆိုတာ ရွင္းျပရတယ္။ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ကစားသမားေတြကေတာ့ သိႏိုင္ေပမယ့္ သာမန္ပဲ ေဆာ့ေနတဲ့သူေတြက်ေတာ့ မသိႏိုင္ဘူး။ အဲ့ေတာ့ ကိုယ္သိသေလာက္ ျပန္ေျပာျပရတာေပါ့။ အဲ့ဒါကေတာ့ Dota 2 Caster ေတြရဲ႕ ကြဲျပားခ်က္ေပါ့။

Voice : အဲ့ဒီလို ေျပာျပေပးတာေလးေတြက ခုမွ စေဆာ့မယ့္သူေတြအတြက္က်ေတာ့ ဘယ္ေလာက္အေထာက္အပံ့ျဖစ္မလဲဗ်။
Shinelayz : အဲ့ဒါက်ေတာ့ အခုမွ စေဆာ့တဲ့သူေတြအေနနဲ႔ေတာ့ တခ်ိဳ႕ လာေျပာတာေတြရွိတယ္။ ေက်းဇူးတင္တယ္ေပါ့။ ဒါေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ သူတို႔ဟာသူတို႔ လာေမးတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ကေတာ့ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေျပာျပေပးတာပါပဲ။ သိၿပီးသား Player ေတြက်ေတာ့လည္း ဝင္ၾကည့္တာနည္းပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ေဖ်ာ္ေျဖေရးအေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေလ့လာဖို႔အတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၾကည့္ၾကတယ္။

Voice : GCN ရယ္လို႔ ျဖစ္လာတဲ့အေၾကာင္းအရင္းေလးေတြ ျပန္ေျပာျပေပးပါဦး။
Shinelayz : ကၽြန္ေတာ္က အရင္ ဂိမ္းဆိုင္မွာ ဂိမ္းေဆာ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အသံနည္းနည္းက်ယ္တယ္ဗ်။ ဂိမ္းေဆာ့ရင္ က်ယ္က်ယ္နဲ႔။ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး။ နည္းနည္းေလး ေဆာ့တာၾကာလာေတာ့ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ အခု GCN ရဲ႕ Founder ေပါ့။ သူတို႔က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီလို Broadcasting Channel လုပ္ခ်င္တယ္။ မင္းကလည္း အသံ က်ယ္က်ယ္ က်ယ္က်ယ္ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ မင္းစမ္းၾကည့္ပါလားဆိုၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီကေနျဖစ္လာတာ။

Voice : စစခ်င္းမွာေရာ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြ ႀကံဳခဲ့ရလဲဗ်။
Shinelayz : အခက္အခဲဆိုရင္ ပထမေတာ့ အင္တာနက္ေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ဗီဒီယိုႀကီးက မေကာင္းဘူး။ ဝါးေနတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့သူေတြ သိမွာေပါ့။ ၂၀၁၆ ဩဂုတ္မွာ။ တျခားအခက္အခဲဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လို Cast ရမွန္းမသိတာေပါ့။ အေရွ႕မွာ အတုယူရမယ့္သူလည္း မရွိဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခား Caster ေတြေျပာတာ နားေထာင္ၾကည့္ေတာ့လည္း သူတို႔ အဂၤလိပ္လိုေျပာတာကို ျမန္မာလိုျပန္ေျပာဖို႔က အဆင္မေျပဘူး။ ပံုစံမ်ိဳးစံု ေျပာၾကည့္တယ္။ ပထမေတာ့ ေဘာလံုးပြဲလိုေျပာတယ္။ အဲ့ဒီကေန စကားေျပာတဲ့ပံုစံမ်ိဳး ေျပာၾကည့္တယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ မဆိုးဘူးေပါ့။ လုပ္ရင္းနဲ႔ ပံုစံေလးတစ္ခုကို ေတြ႔သြားတာေပါ့။ အခုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အင္တာနက္က AGB က စပြန္ဆာေပးထားတယ္။ 100MB လိုင္းဆိုေတာ့ အင္တာနက္အတြက္ စိတ္ပူစရာမလိုေတာ့ဘူး။

Voice : လက္ရွိျဖတ္သန္းလာတဲ့ ၂ ႏွစ္အတြင္းမွာ ပြဲေပါင္း ဘယ္ေလာက္ေလာက္ Cast လုပ္ၿပီးၿပီလဲဗ်။
Shinelayz : Live လႊင့္ခဲ့တဲ့ပြဲေပါင္းပဲ ေတာ္ေတာ္ေတာ့မ်ားၿပီ။ လြန္ခဲ့တစ္ႏွစ္ မတိုင္ခင္ကေတာင္ ပြဲေပါင္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္ရွိတယ္။ ခုဆို က်ိန္းေသတာက ပြဲတစ္ေသာင္းေက်ာ္ရွိၿပီ။

Voice : ဝိုး။ ဂိမ္းပြဲ တစ္ေသာင္းေက်ာ္ဆိုတာ နည္းတာမွ မဟုတ္တာ။ တကယ့္ကို ႀကိဳးစားထားရတာပဲ။ ျပည္တြင္းမွာက်ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ပြဲစီစဥ္မွပဲ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အေနအထားဆိုေတာ့ Caster ေတြအတြက္ ဘယ္လိုအခက္အခဲ ျဖစ္ေစလဲဗ်။
Shinelayz : အဓိကကေတာ့ စပြန္ဆာမရွိတာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း ဒီဂိမ္းဘက္ကို စိတ္ဝင္စားလာတဲ့ စီးပြားေရးသမားေတြ မ်ားလာရင္ေတာ့ အဆင္ေျပသြားမွာေပါ့။ အခုကေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ပြဲျဖစ္ဖို႔ ခက္ေနေသးတယ္။

Voice : ဆိုးဆိုး႐ြား႐ြား ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ခံရတာဆိုရင္ေရာ ဘာေတြရွိမလဲဗ်။
Shinelayz : စစခ်င္းက ကိုယ့္ Profile ကေနပဲ လႊင့္ျဖစ္တာဗ်။ အဲ့ဒီကေနမွ GCN ဆိုတဲ့ Page လုပ္ၿပီး လႊင့္ျဖစ္တာ။ ဘာေတြေျပာေနတာလဲတို႔ ဘာတို႔ ေဝဖန္ၾကတယ္။ ဆဲတာေတြပါ ပါလာတာ။ အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္စိတ္ဓာတ္က်တယ္။ အခုက်ေတာ့လည္း အေရထူသြားပါၿပီ။ လက္ခံတဲ့သူလည္းရွိသလို လက္မခံတဲ့သူလည္းရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ကေတာ့ ႀကိဳးစားေနတုန္းပါပဲ။

Voice : က်ိန္းေသတာကေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးပဲဆိုပါေတာ့။ ဒီဘက္ဂိမ္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းကသူေတြကို ေမးတိုင္း ထည့္ေမးျဖစ္တာေလးပါ။ အိမ္နဲ႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ခဲ့ရမွာေပါ့။
Shinelayz : အိမ္နဲ႔ကေတာ့ ေတာ္လွန္ရတာပဲ။ အရင္ကဆိုရင္ အိမ္က ၉ နာရီဆိုျပန္ရတယ္။ ဒီ Caster လုပ္ေတာ့ ညပြဲေတြမ်ားတယ္။ အဲ့ေတာ့ ၉ နာရီ အိမ္ျပန္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ အဲ့ဒီမွာတင္ ေတာ္လွန္ေရးကစရတာ။ တစ္ဖက္မွာက ေက်ာင္းကေတာ့တက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေရာက္ၿပီ။ အိမ္ကေတာ့ မင္း ဒါပဲလုပ္ေနေတာ့မွာလားဆိုတာ အၿမဲတမ္းေတာ့ ေမးတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒါက ပိုက္ဆံအမ်ားႀကီးရေနတာမွ မဟုတ္တာ။ အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ အိမ္နဲ႔တိုက္ပြဲဝင္ေနရတုန္းပဲ။

Voice : ဒီဂိမ္း Casting လုပ္တဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းနယ္ပယ္ေလး ပိုၿပီး ေအာင္ျမင္လာဖို႔၊ လူသိမ်ားလာဖို႔၊ ရပ္တည္လာႏိုင္ဖို႔အတြက္ေရာ ဘာေျပာခ်င္လဲဗ်။ ဘာေတြလုပ္ဖို႔ လိုအပ္မလဲ။
Shinelayz : တျခား ဂိမ္း Caster ေတြလည္း ထပ္ၿပီး ေပၚလာေစခ်င္ေသးတယ္။ အကုန္လံုးဝိုင္းၿပီးေတာ့ တြန္းပင့္လိုက္မွ ဒါက ေနရာတစ္ခုကို ေရာက္လာမွာေလ။ တခ်ိဳ႕ Casting လုပ္ေနတာေတြလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ အဆင္မေျပေသးတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အဲ့ဒါေတြလည္း ပိုၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပလာေစခ်င္တယ္။ Professional ပိုဆန္ေစခ်င္တယ္။

ေမာင္မန္း