News

POST TYPE

EDITOR PICK POST

လုပ္ခ်င္သည္ကိုလုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္ခဲ့သူ
03-Feb-2018 tagged as လူငယ္


သူ႔အမည္က တိုင္စီကန္း (Dai Zhikang) ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို ၁၉၈၁ ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားသည္။ ယခုအခါ သူသည္ Comsenz ကုမၸဏီ၏ ဥကၠ႒တာဝန္ကို ယူထားရသူတစ္ဦးျဖစ္ေနၿပီ။ 
၂၁ ရာစုတြင္ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ခန္႔က ေမြးဖြားသည့္ လူငယ္အုပ္စုသည္ စြန္႔ဦးတီထြင္ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ အမ်ားစုသည္ အင္တာနက္ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းစုမ်ားျဖင့္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာလာသူမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ အင္တာနက္ေၾကာင့္လည္း အလ်င္အျမန္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာလာသူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆိုရမည္။ 

သူတို႔သည္ လူငယ္ေတြျဖစ္ေသာ္လည္း သိပ္ၿပီး ေခတ္ဆန္ကာ ဆန္းျပားသူေတြ မဟုတ္ၾကေပ။ သူတို႔တြင္ တီထြင္ဖန္တီးလိုစိတ္၊ ေဖာက္ထြက္လိုစိတ္ စြမ္းရည္ႏွင့္ သတၱိေတြေတာ့ အျပည့္ရွိေနသူေတြျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးတစ္ခုကို ဦးေဆာင္ၾကမည့္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္တစ္ခု ျဖစ္လာသည္။ သူတို႔သည္ သူတို႔အုပ္စု၊ သူတို႔နည္း၊ သူတို႔ဟန္၊ သူတို႔အေတြးမ်ားျဖင့္ သူတို႔ယခင္မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းႀကီးမ်ားကို ဆန္႔က်င္ေဖာက္ထြက္ကာ ပံုစံတစ္မ်ိဳးျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကသူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကသည္။

၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္ တိုင္၏ဖခင္ သူ႔လုပ္ငန္းအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ ၂၈၆ လံုးကို စတင္ထည့္သြင္းလုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က တိုင္၏အသက္မွာ ၁၁ ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ သူက အေဖ့႐ံုးကို ေရာက္လာသည့္ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားကို စတင္ စိတ္ဝင္စားစျပဳလာသည္။ 

တိုင္က ကြန္ပ်ဴတာပ႐ိုဂရမ္ေရးနည္းႏွင့္ ကုတ္မ်ားကို မၾကာမီ စတင္ေလ့လာတတ္ေျမာက္သြားေတာ့သည္။ သူက ႐ံုးရွိ ဖခင္ထံက ကြန္ပ်ဴတာေတြကိုၾကည့္ရင္း သံုးရင္းက သူကိုယ္တိုင္ စိတ္ႀကိဳက္ ပစၥည္းေတြကို ဝယ္ယူၿပီး ဆင္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚလာသည္။ သူက ကိုယ္တိုင္ဝယ္ၿပီး ပစၥည္းေတြကို ဆင္လိုက္ရလွ်င္ တန္ဖိုးလည္းသက္သာ၊ ပိုေကာင္းေအာင္လည္း လုပ္ႏိုင္မည္ဟု ေတြးမိသည္။ ယင္းသည္ပင္ သူ၏ စြန္႔ဦးတီထြင္လိုစိတ္ကို မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ လံုးပန္းအခ်ိန္ကုန္ေနသည့္ တိုင္တစ္ေယာက္ အလယ္တန္းတြင္ အမွတ္ေတြကလည္း မေကာင္း။ အထက္တန္းေကာင္းေကာင္း ဝင္ခြင့္ရေရးမွာ မေရရာ မေသခ်ာ။ သူ႔ဖခင္က စိတ္ကူးတစ္ခုရလိုက္သည္။ သူ႔ကို အထက္တန္းေက်ာင္းႀကီးတစ္ေက်ာင္းကို ေခၚသြားသည္။ ထိုေန႔က ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ေျဖရန္ ရက္ေပါင္း ၂၀ ခန္႔သာ လိုေတာ့သည္။ သူ႔ဖခင္ေခၚသြားသည့္ ေက်ာင္းတြင္ ကြန္ပ်ဴတာခန္းႀကီးတစ္ခန္းရွိသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ ၅၈၆ လံုး တပ္ဆင္ထားသည္။ ဖခင္က သူ႔ကို ကြန္ပ်ဴတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိသည့္ေက်ာင္းကို ေခၚျပလိုက္ရာမွ တိုင္တစ္ေယာက္ ထိုေက်ာင္းကို ဝင္ခြင့္ေျဖဆိုလိုစိတ္ ျဖစ္သြားသည္။ သူႀကိဳးစားခဲ့ရာ ဝင္ခြင့္ရသြားခဲ့သည္။

၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တိုင္သည္ ဟာပင္းနည္းပညာတကၠသိုလ္သို႔ ဝင္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာဘာသာရပ္ကို အဓိကယူသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ သူသည္ အင္တာနက္ဆိုင္ရာ ေဆာ့ဖ္ဝဲတစ္ခုကို တကၠသိုလ္တက္ရင္းက ေရးႏိုင္ရန္ အားထုတ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ သူက အင္တာနက္ႏွင့္ ဆိုရွယ္မီဒီယာကို ေကာင္းစြာ ေမႊေႏွာက္ႏိုင္သူတစ္ဦးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ႔ထံတြင္ သူမသိေသာ္လည္း မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြ မ်ားစြာရွိေနသည္။ 

ဆိုရွယ္မီဒီယာႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာကို သံုးရင္းက သူသည္ ကြန္ပ်ဴတာကို ေကာင္းစြာ ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳခြင့္ မရသူမ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အလြယ္ကူဆံုး အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲကို တီထြင္ရန္ သူႀကံေဆာင္ေတာ့သည္။ 

လူတိုင္းအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာသေဘာတရားကို နားလည္ၿပီး အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ေဆာ့ဖ္ဝဲကို သူက “Discuz!”ဟု အမည္ေပးလိုက္သည္။ အဂၤလိပ္အမည္ (Discuss) ကို ယူထားျခင္းျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ေပၚတြင္ လူတိုင္း အခမဲ့ Download ရႏိုင္ေစရန္ သူက စီစဥ္ေပးသည္။

၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္ ေဟာင္ေကာင္ရွိ သံုးစြဲသူတစ္ဦးက “Discuz!”ကို ပိုၿပီး အသံုးတည့္ေအာင္ လုပ္ေပးရန္ အႀကံျပဳသည္။ သူက အထူးျပဳလုပ္ထားသည့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းမ်ားကို ထပ္ျဖည့္ေပးရန္ သူ႔ကို ေတာင္းဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသူက တိုင္ရွိရာကို ေရာက္လာၿပီး သူေတာင္းဆိုသည့္အတိုင္း တစ္ပတ္အတြင္း ျပဳျပင္ေပးႏိုင္မည္လားဟု ေမးသည္။ လုပ္ေပးႏိုင္လွ်င္ ယြမ္ ၂၀၀၀ ေပးမည္ဟုပါ ကမ္းလွမ္းသည္။ တိုင္က ၅ ရက္အတြင္း ၿပီးေအာင္လုပ္ေပးလိုက္သည္။ သူ႔ေဆာ့ဖ္ဝဲကို သံုးစြဲသူက သေဘာက်ၿပီး သူ႔ကို ယြမ္ ၃၀၀၀ ေပးသြားသည္။ 

တိုင္သည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူ႔ “Discuz!” ကို ပိုေကာင္းေအာင္ ထပ္လုပ္သည္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲစရာေတြကို ထပ္ၿပီးေျပာင္းလဲသည္။ ေဆာ့ဖ္ဝဲကို အဆင့္ျမႇင့္ျခင္း၊ ေရာင္းျခင္း၊ နည္းပညာဆိုင္ရာ အေထာက္အပံ့ေပးျခင္း၊ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ အကူအညီေပးျခင္းတို႔ကိုပါ လိုက္ၿပီးေဆာင္႐ြက္ေပးသည္။ “Discuz!”၏ ေရာင္းအားက တစ္လလွ်င္ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ သိသိသာသာ တိုးျမင့္လာခဲ့သည္။ 

၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ တိုင္တစ္ေယာက္ ယြမ္ ၅ သိန္းကို လက္ထဲတြင္ ပိုက္မိသည့္အေနအထားသို႔ ေရာက္လာသည္။ သူ၏ ဘြဲ႔ရေရးအတြက္ ေက်ာင္းတက္ေနသည့္ဘက္တြင္ အမွတ္ေတြက ညံ့ဖ်င္းလာသည္။ သို႔ေသာ္ သူက အျခားေက်ာင္းသားေတြလို ဘြဲ႔ရၿပီး အလုပ္အတြက္ ပူပင္ေနရသူတစ္ေယာက္မဟုတ္။ သူ႔ကို ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ကုမၸဏီတစ္ခုက တစ္ႏွစ္ ယြမ္ ၃ သိန္းႏွင့္ စာခ်ဳပ္လာလုပ္ရန္ ကမ္းလွမ္းေနသည္။ သူက ကိုယ့္အလုပ္ကို ကိုယ္စိတ္ဝင္စားသည္။ သူမ်ားထံတြင္ သြားမလုပ္လို။ သူ႔ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းကုမၸဏီႀကီးတစ္ခုကို ထူေထာင္ရန္အထိ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးထားသည္။

တိုင္က Comsenz ဆိုသည့္ ကုမၸဏီကို ေဘဂ်င္းတြင္ ထူေထာင္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ေဘဂ်င္းသည္ အင္တာနက္လုပ္ငန္းအတြက္ အေကာင္းဆံုး အခ်က္အခ်ာက်သည့္ ေနရာတစ္ေနရာျဖစ္သျဖင့္ သူေ႐ြးခ်ယ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းမွတ္ပံုတင္ရန္အတြက္ ယြမ္ ၅ သိန္း သံုးလိုက္ရသည္။ သူတကၠသိုလ္တက္ေနစဥ္ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားေသာ ေငြအားလံုးေျပာင္သြားသည္။ သူက ခ်က္ခ်င္းပင္ ေဆာ့ဖ္ဝဲအဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ကို စတင္ဖြဲ႔စည္းရန္ လူစုေဆာင္းသလို စီမံခန္႔ခြဲေရးအဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ကိုလည္း ထူေထာင္ေတာ့သည္။ ၂ ႏွစ္အတြင္း သူ႔ထံ၌ ကုမၸဏီဝန္ထမ္း ၆၀ ျဖစ္လာသည္။ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ပ႐ိုဂရမ္မာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုစဥ္က သူတို႔၏ Comsenz သည္ ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့ဖ္ဝဲေဈးကြက္တြင္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ယြမ္ ၅ သန္း အက်ိဳးအျမတ္ ရသြားသည္။

“ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ပ႐ိုဂရမ္မာေတြကို သူမ်ားလုပ္ေနတဲ့အတိုင္း သာမန္ ၁၀ ခုကို လိုက္လုပ္ေနမယ့္အစား၊ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ တစ္ခုေလာက္ပဲ ရေအာင္တီထြင္ပါလို႔ အၿမဲေျပာတယ္” ယင္းသည္ တိုင္၏ ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းဆံုးတစ္ခု လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရမည္။ ထိုအေကာင္းဆံုးဆိုသည္မွာလည္း မည္သူႏွင့္မွ မတူသည့္ တီထြင္မႈျဖစ္ရမည္။

“Discuz!” ကို အေရာင္းရ ပိုၿပီးတြင္က်ယ္လာသည္။ သူက သူ႔ေဆာ့ဖ္ဝဲကို သံုးစြဲသူမ်ား ပိုၿပီး အသံုးျပဳႏိုင္ေစရန္ အခမဲ့ေပးမည္ဟု ဆိုလိုက္သည္။ သူ႔လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား အံ့အားသင့္သြားၾကသည္။ သူတို႔ကုမၸဏီက ဤဝင္ေငြျဖင့္ ရပ္တည္ေနၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။ ကုမၸဏီေဘာ့စ္တစ္ေယာက္က အားလံုးကို အခမဲ့ေပးမည္ဆိုေတာ့လည္း သူ႔ဗ်ဴဟာတစ္ခုျဖစ္မည္ဟုသာ မွတ္ယူလိုက္ၾကသည္။

“Discuz!” ကို တစ္ဦးခ်င္းအေနျဖင့္ သံုးလွ်င္ အခမဲ့ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အဖြဲ႔အစည္းအေနျဖင့္သံုးလွ်င္ ပိုက္ဆံေပးရသည္။ ဝန္ေဆာင္မႈကို အခမဲ့ဟု ဆိုထားသည္။ သူ၏ေဆာ့ဖ္ဝဲကို သံုးစြဲသူေတြက ပိုမ်ားလာသည္။ ယခင္ထက္ download လုပ္သူ ၁၀ ဆခန္႔ ပိုမ်ားလာသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ တိုင္၏ တိုက္ကြက္ကို သူတို႔ နားလည္လာၾကသည္။ 

အမွန္ေတာ့ သူက ေဆာ့ဖ္ဝဲကို အခမဲ့ေပးၿပီး သူ႔ထံတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ Comsenz သို႔ အျခားကုမၸဏီႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ wquoia Capital China ႏွင့္ Angel Investment ကုမၸဏီမ်ားက အရင္းအႏွီးမ်ား လာေရာက္ထည့္ဝင္ၾကေတာ့သည္။သူက ကုမၸဏီတြင္ ေငြလံုးေငြရင္းေတာင့္တင္းလာမွ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားအတြက္ ေဆာ့ဖ္ဝဲေရးသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕လာခဲ့သည္။ 

Comsenz သည္ တျဖည္းျဖည္း ေဆာ့ဖ္ဝဲေရးရာတြင္ နာမည္ရလာသလို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ေဆာ့ဖ္ဝဲအေထာက္အပံ့အေပးရဆံုး ကုမၸဏီႀကီးတစ္ခုလည္း ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ သီးျခား Website ေပါင္း ၅၆၀၀၀၀ ေက်ာ္ ေရးေပးခဲ့ရသည္။ “Discuz!” ေဆာ့ဖ္ဝဲသည္ တ႐ုတ္အင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းတြင္ ႏိုင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အဓိကက်သည့္ လုပ္ေဆာင္ေရးေဆာ့ဖ္ဝဲတစ္ခုကဲ့သို႔ ျဖစ္လာသည္။ 

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ သူ႔ကို China Entrepreneur မဂၢဇင္းႀကီးက အျခား ၁၉၈၀ ဖြား စြန္႔ဦးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္အတူ မ်က္ႏွာဖံုးတင္ၿပီး ဂုဏ္ျပဳခဲ့သည္။ 

တိုင္သည္ အၿမဲတမ္း စားေသာက္ဆိုင္ကန္တင္းတြင္သာ စားသည္။ အဝတ္အစားကိုလည္း သာမန္သာ ဝတ္ဆင္သည္။ ကားကလည္း BMW အေဟာင္းေလးသာ စီးသည္။ သူ႔ကို သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေရာေနလွ်င္ သာမန္ သူလိုငါလို ဝန္ထမ္းေလးတစ္ဦးဟုသာ ထင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ 

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔တြင္ တိုင္သည္ SNS (Social Networking Services) ဆိုသည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲကို တီထြင္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္ကစၿပီး SNS ကို သံုးစြဲေနသည့္ Website ေပါင္း ၂၀၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိသည္။ တိုင္က

“အဲဒီေဆာ့ဖ္ဝဲက လူေတြကို ဝါသနာတူေတြကို တစ္ဖြဲ႔တည္းျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းစုေပးတဲ့ ေဆာ့ဖ္ဝဲပါ။ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးပါတယ္။ ကိုယ့္စာမ်က္ႏွာမွာ ကိုယ့္မိတ္ေဆြေတြက ဘာေတြလႈပ္ရွားေဆာင္႐ြက္ေနသလဲဆိုတာ လာေပၚလိမ့္မယ္။ ဖုန္းေခၚစရာမလိုဘဲ ဒီကေန အားလံုး ဆက္သြယ္ႏိုင္တယ္။ စာေတြပို႔ႏိုင္တယ္။ ဘယ္သူနဲ႔မဆို ဆက္သြယ္ႏိုင္တယ္”ဟု ဆိုသည္။ သူက ဆိုရွယ္မီဒီယာတစ္ခုကို ထူေထာင္ေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

သူ႔ကုမၸဏီ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူက 

“ကုမၸဏီမွာ ဝန္ထမ္းနည္းနည္းပဲရွိတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ႐ံုးကေန လစ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ လစ္လို႔ရတယ္။ ခုေတာ့ ဝန္ထမ္း ၁၄၀ ေလာက္ ရွိလာၿပီ။ သူတို႔ဘဝေတြအတြက္ စဥ္းစားရေတာ့မယ္။ အသံုးစရိတ္ေတြေလွ်ာ့ၿပီး အေရာင္းတက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာ ဂ႐ုစိုက္ရေတာ့တယ္။ ကိုယ့္ဆီမွာ လာၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသူေတြအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ေတြရေအာင္ စဥ္းစားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ပခံုးေပၚမွာ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးႀကီးကို ထမ္းထားရၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ပိုၿပီးေတာ့ အေကာင္းျမင္စိတ္ေတြ ေမြးႏိုင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားရတယ္”

“လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ကဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ တကၠသိုလ္ဆိုတာကို မႀကိဳက္ခဲ့ဘူး။ တကၠသိုလ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း သေဘာမက်ဘူး။ တကၠသိုလ္မွ လည္ပတ္ေနတဲ့စနစ္ေတြကိုလည္း မႀကိဳက္ဘူး။ ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်ေနၿပီ။ လူေတြနဲ႔ ေနထိုင္ႏိုင္ေအာင္၊ သူတို႔အေပၚ ယံုၾကည္စိတ္ေတြရွိလာေအာင္ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေလ့က်င့္ေနရတယ္။ အဲဒါေတြက စာအုပ္ထဲမွာ ေလ့လာလို႔မရတဲ့ကိစၥေတြပါ”ဟု ဆိုခဲ့သည္။

သူ၏ေအာင္ျမင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္က

“ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္းမာတဲ့ေကာင္တစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီးရင္ လာျပင္တာကို လက္မခံတဲ့ေကာင္စားပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ခါက မင္းဇြဲဘယ္ေလာက္ရွိသလဲလို႔ ေမးတာခံရဖူးတယ္။ ဇြဲဆိုတာ သံုးႏွစ္ေလာက္ ႀကံ့ႀကံ့ခံၿပီး ျမင္ေနရတဲ့ ပန္းတိုင္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြားေနရတာကို ဇြဲရွိတာလို႔ မေခၚခ်င္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မျမင္ရတဲ့ပန္းတိုင္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြားႏိုင္ခဲ့တာကမွ တကယ့္ဇြဲရွိတာလို႔ ေခၚခ်င္တာ”

“လုပ္ငန္းတစ္ခု စလုပ္တယ္ဆိုတာ ဖဲကစားရသလိုပဲ။ ႏိုင္ရင္ ခင္ဗ်ားကို ေတာ္တယ္ေျပာမယ္။ ႐ံႈးရင္ ႀကိဳးစားဦးလို႔ေျပာမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လူေတြက ဘာေျပာေျပာ ဂ႐ုကိုမစိုက္တာ။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တာကို ကၽြန္ေတာ့္နည္း ကၽြန္ေတာ့္ဟန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္တာေတြဟာ အဓိပၸာယ္ရွိရမယ္။ ေအာင္ျမင္ရမယ္”ဟု ရွင္းျပသည္။

(Ref: Derams Which Have Come True, Xue Hong)