News

POST TYPE

ARTICLE

ပြတ္သူရဲေကာင္းတို႔၏ ဒ႑ာရီ
10-Jul-2016 tagged as

တစ္ရက္သားေပါ့ဗ်ာ။
ေမာင္ၿဗိတစ္ေယာက္ ပန္းဆိုးတန္းမွာ ဝက္သားတုတ္ထိုး စားတယ္။
ေဘးမွာက ဂ်င္းပန္အတိုေလးဝတ္ထားတဲ့ လုံးတုံးက်စ္ဖြံ႕ ေခတ္ကေလးမႀကီး တစ္ေယာက္လည္း ထိုင္စားေနရဲ႕ဗ်ာ။

ဝက္သားတုတ္ထိုးေလး တစ္ေခ်ာင္းကို အခ်ဥ္နဲ႔ႏွစ္လိုက္၊ ၾကက္သြန္ျဖဴေလး ကိုက္လိုက္၊ ေရေႏြးၾကမ္းေလးငွဲ႔ၿပီး တဖူးဖူးမႈတ္ေသာက္လိုက္နဲ႔ ေမာင္ၿဗိတစ္ေယာက္ ဇိမ္က်ေနတုန္းေပါ့။
ျဗဳန္းဆို ေဘးကကေလးမႀကီးရဲ႕ ဝက္သားတုတ္ထိုး ကိုင္ထားတဲ့ လက္တစ္ဖက္ဟာ ေမာင္ၿဗိ ငွဲ႔ၿပီး အေအးခံထားတဲ့ ေရေႏြးၾကမ္းပန္းကန္လုံးထဲ ဝင္လာတာဗ်ိဳ႕။

နယ္ေက်ာ္ဝင္လာတဲ့ ဒီတုတ္ထိုးေခ်ာင္းႀကီးေၾကာင့္ ေမာင္ၿဗိတစ္ေယာက္ မ်က္လုံးေရာ၊ ဘာေရာ အကုန္ျပဴးကုန္တယ္။
အလို... တစ္ခုခုေတာ့မွားေနၿပီဗ်ိဳ႕။

ဘယ္လိုျဖစ္တာတုံး ဆိုၿပီး ကေလးမႀကီးကို ေသခ်ာၾကည့္ေတာ့ သူက သူ႔ေရွ႕က လက္တစ္ဝါးစာ ဖုန္းျပားေလးမ်က္ႏွာျပင္မွာ မ်က္စိေရာက္ေနတာကိုဗ်။
ဖုန္းျပားကို ဝက္သားတုတ္ထိုး ခုံေပၚတင္...တစ္ဖက္က ပြတ္လိုက္၊ တစ္ဖက္က ဝက္သားတုတ္ထိုးစားလိုက္ လုပ္ေနတာကိုး။
ဒီတစ္ခ်ီမွာေတာ့ ဝက္သားတုတ္ထိုး ကိုင္ထားတဲ့လက္ဟာ ပစ္မွတ္ျဖစ္တဲ့ အခ်ဥ္ခြက္ကို လြဲေခ်ာ္ၿပီး ေမာင္ၿဗိရဲ႕ ေရေႏြးခြက္ထဲ အလည္ေရာက္လာတာေပါ့။
သူက သူ႔အာ႐ုံနဲ႔သူဗ်... ပစ္မွတ္လြဲေနတာ မသိရွာဘူး။ ေရေႏြးၾကမ္းခြက္ထဲကို ဝက္သားတုတ္ထိုး အေခ်ာင္းႀကီးႏွစ္ၿပီး ေမႊေတာင္ ေမႊေနလိုက္ေသး။
ေမာင္ၿဗိလည္း ဘာေျပာလို႔ ေျပာရမွန္းမသိေတာ့ ပါးစပ္ေလး အေဟာင္းသားေပါ့။

ကလုံ... ဆိုၿပီး ဖုန္းက အသံေလးလည္း ျမည္လာေရာ... ကေလးမႀကီးက ခြိခနဲ တစ္ခ်က္ရယ္တယ္။
ၿပီးေတာ့ ေရေႏြးခြက္ထဲက ဝက္သားတုတ္ထိုး ေခ်ာင္းကို ထုတ္တယ္... သူ႔ပါးစပ္ထဲကို ထိုးထည့္ တယ္။
သြားၿပီ။
ပထမတစ္ႀကိမ္ဝါးတယ္။ ေနာက္ ဒုတိယတစ္ႀကိမ္ ထပ္ဝါးၾကည့္တယ္။ တတိယေျမာက္က် ပါးစပ္ကို ပိတ္ၿပီး အရသာခံၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကို အီလည္လည္နဲ႔ လွည့္ၾကည့္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕က အခ်ဥ္ခြက္ေဘးမွာ ငွဲ႔ထားတဲ့ ေရေႏြးပန္းကန္လုံးကို ၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘုၾကည့္ၾကည့္တယ္။

အသားမွာ ဝက္၊ အသီးမွာ သရက္၊ အ႐ြက္မွာ လက္ဖက္ ဆိုတဲ့ စကားပုံရွိသဗ်။
အခုကေလးမလည္း လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းထဲ ထည့္ႏွပ္ထားတဲ့ ဝက္သားအရသာကို သိသြားၿပီ ထင္ပါ့ဗ်ာ။
တုတ္ထိုးသည္ေလးကို ရန္ေထာင္ၿပီး ပိုက္ဆံရွင္း ထထြက္သြားေလရဲ႕။
ထမထြက္သြားခင္ ကိုယ့္ကို သူက ေျပာသြားေသးတာ။
“ေသာက္မွန္ေၾကာင္... သိရဲ႕သားနဲ႔ မေျပာဘူးတဲ့”

မတတ္ႏိုင္ဘူးေလဗ်ာ။ သူရဲ႕ တစ္ဖက္က ပြတ္၊ တစ္ဖက္က စား တုတ္ထိုးေအာ္ပေရးရွင္းဟာ ျမန္လြန္းလွေတာ့ ေမာင္ၿဗိ ဘာမွမေျပာႏိုင္ခင္ သူ႔ပါးစပ္ထဲ လက္ဖက္ႏွပ္ ဝက္တုတ္ထိုးႀကီး ေရာက္သြားသကိုးဗ်။

အဲ့ဂလိုရယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ေမာင္ၿဗိတို႔ႏိုင္ငံမွာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပြတ္ဆရာ ပြတ္ဆရာမေတြ တယ္မ်ားလာသကိုး။
မ်ားဆို မတ္ဇူကာဘတ္ဆိုတဲ့လူ တီထြင္ခဲ့တဲ့ ေဖ့ဘြတ္ဆိုတာရယ္၊ ဆင္းကတ္တစ္ကတ္မွ ေထာင့္ငါးရာေပးရတဲ့ တယ္လီဖုန္းေတြရယ္ ေပၚလာကတည္းကပဲ မဟုတ္လား။
ဆိုေတာ့ကာ...ေနရာတကာ ေတြ႕ေနရတာလည္း ပြတ္လူေတြနဲ႔ခ်ည္းပဲ။
ဘတ္စ္ကားေပၚလည္းပြတ္၊ လမ္းသြားရင္းလည္း ပြတ္၊ မီးပြိဳင့္မိရင္းလည္း ပြတ္၊ ရဲစခန္းလည္း ပြတ္၊ ေဆး႐ုံလည္း ပြတ္၊ ေနာက္ဆုံး တရားပြဲေတာင္ တပြတ္တည္း ပြတ္ေနၾကတာကလား။

အခု အစိုးရသစ္လက္ထက္ ရက္တစ္ရာစီမံကိန္း ဆိုတာႀကီး အတြင္းမွာေတာင္ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလာၾကတာက ေဖ့ဘြတ္ေပၚက ပြတ္သူရဲေကာင္းေတြ မဟုတ္လားဗ်။
တစ္ေခတ္တစ္ခါကေတာ့ ေမာင္ၿဗိတို႔ႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးတို႔၊ ဘာသာေရးတို႔၊ လူမ်ိဳးေရးတို႔ တစ္ခုခု လုပ္မယ္ဆို တကယ့္ေျမျပင္မွာ ျပည္သူလူထုၾကားဝင္ၿပီး လုပ္ၾကရတာကိုး။
တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြဟာ လူထုၾကားထဲ တရားေတြေဟာ၊ လူထုၾကားထဲ ဆႏၵေတြျပ၊ လူထုၾကားထဲ ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ၾကရတာ။
အဲ့ဒီအခါက် ဖမ္းခံရသူေတြလည္း ဖမ္းခံရ။ ေထာင္က်သူလည္း က်ေပါ့ဗ်ာ။
ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီေခတ္က ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ သူတို႔ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ ေထာင္ကို အိမ္လိုမွတ္ၿပီး ဝင္လိုက္ထြက္လိုက္ လုပ္ေနတာဗ်။

အဲ့... အခုေခတ္ ေဖ့ဘြတ္ေပၚမွာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတဲ့  ပြတ္သူရဲေကာင္းႀကီး ေတြကလား။
ဘယ္ေခလိမ့္မတုံးဗ်ာ။
ရဲစြမ္းသတၱိမွာေတာ့ မဟာဗႏၶဳလနဲ႔ နပိုလီယံ စပ္က်ထားသလိုကိုး စြမ္းတာ။
လူသူကင္းမဲ့တဲ့ ညႀကီးမိုးခ်ဳပ္ဆိုလည္း အဲယားကြန္းခန္းထဲမွာ ေစာင္ႀကီးၿခဳံၿပီး ေဖ့ဘြတ္ေပၚမွာ စစ္ထြက္တိုက္ၾကလား။ တိုက္ရဲ႕။
မိုးတဝုန္းဝုန္း ေလတဝုန္းဝုန္းၾကားထဲ ဘီယာဆိုင္မွာ စီးကရက္ဖြာၿပီး ေဖ့ဘြတ္ေပၚမွာ အမ်ိဳးဘာသာ အတြက္ မီးေတြ႐ႈိ႕ၾကလား ႐ႈိ႕ရဲ႕။
သူတို႔တင္တဲ့ စေတးတပ္စ္ေတြမွာ လိုက္ခ္ဆိုၿပီး ေထာင္ေနတဲ့ လက္မေလး အခုႏွစ္ရာေက်ာ္လာၿပီလား။

ဒါဆို သူရဲေကာင္းႀကီးေတြဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီး၊ ႏိုင္ငံေရး ကၽြမ္းက်င္သူႀကီးေတြ၊ အမ်ိဳးသားေရး သူရဲေကာင္းႀကီးေတြအျဖစ္ ဘဝ ေျပာင္းကုန္ၾကေရာဗ်။ အဲ့ဒီအခါက် ငါႏွင့္ ငါသာ တုႏႈိင္းစရာ သူရဲေကာင္းေဟ့ ဆိုၿပီး လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း... ေဖ့ဘြတ္ေပၚကေန ဆဲေရးျခင္းျဖင့္ ေခတ္မီႏ္ိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ၾကပါေလေရာ။

အလို...ဒီလိုျဖင့္ ဆိုက္ဘာေလာဆိုတာႀကီးနဲ႔ ဖမ္းမယ္ဆီးမယ္ ဆိုရင္တဲ့လား။

ဟယ္ ဒီအာဂသတၱိခဲ ေတြဟာျဖင့္ ဘာမထီစိတ္ထားတဲ့ အသည္းမာလိုက္ပုံမ်ား ေျပာမေနနဲ႔။
စိန္ေခၚရင္ တိမ္ေပၚအထိတက္မယ့္ သူရဲေကာင္းေတြပီပီ အိမ္က အေမ့ကို ေခၚ၊ ကန္ေတာ့ပြဲကို ႐ြက္၊ မ်က္ႏွာကို ဆီး႐ြက္ေလာက္မာန္ခ်ီၿပီး သြားကုန္း ကန္ေတာ့လိုက္သေပါ့ဗ်ာ။

တခ်ိဳ႕လည္း ေဖ့ဘြတ္ေပၚမွာတုန္းက တုတ္ဆြဲဓားဆြဲနဲ႔ လူမိုက္ႀကီးစတိုင္ဖမ္းၿပီး တရားစြဲ အဖမ္းခံရမွ မ်က္ႏွာေသေလးေတြ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္နဲ႔ လူမမာစတိုင္ ျဖစ္သြားၾကသေပါ့။
တခ်ိဳ႕ကလည္း စိတ္တိုင္းက်ဆဲၿပီး ဂါတ္တဲေရာက္မွ ျမင္သမၽွလူ ကန္ေတာ့ပြဲနဲ႔ လိုက္ေတာင္းပန္ ေနတာလည္း ရွိသပါ့ဗ်ာ။ ကိုင္း အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး ပြတ္ရင္း ဆဲရင္းျဖင့္ မွတ္တမ္းဝင္သြားေသာ ပြတ္သူရဲေကာင္းႀကီးေတြရဲ႕ ဒ႑ာရီက ဘယ္ေလာက္အထိ ရွည္လ်ားေနမယ္မသိဘူး။

ေအာင္မယ္ သူမ်ားကိုသာ ေျပာေနတာ။
ေမာင္ၿဗိလည္း အခု ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ထိုင္၊ ဖုန္းေလးပြတ္ၿပီး အခု သေရာ္စာလိုလို ကေလာ္စာလိုလိုဟာကို ေရးေနတာဗ်။

“မွတ္တိုင္ပါလားဗ်ိဳ႕... မွတ္တိုင္”
“ပါတယ္ ပါတယ္”

ကိုင္း... မွတ္တိုင္ေရာက္ၿပီဗ်ိဳ႕။ ေရးလက္စေလး ခဏျဖတ္... ဆင္းလိုက္ဦးမဗ်ာ။
“အား... မသာေကာင္... ဘယ္ကို လာဆြဲတာလဲ... ဒီမွာ ကၽြန္မနားဆြဲကို လာျဖတ္လုေနပါတယ္ဗ်ိဳ႕”

ေသၿပီဗ်ိဳ႕။

ဖုန္းအပြတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ထိုင္ေနရာက လွမ္းထၿပီး ဘတ္စ္ကားအေပၚတန္းက လက္ကိုင္ကြင္း အမွတ္နဲ႔ ဆြဲထလိုက္တာ။ လား... လား... ေဘးနားမွာ မတ္တတ္ရပ္ေနတဲ့ ဖုအစ္ထုထစ္ေနတဲ့ မဒီမႀကီးရဲ႕နားမွာ တြဲေလာင္းက် ေနတဲ့ နားကြင္းအႀကီးႀကီး ျဖစ္ေနပါေရာလားဗ်ာ...။

ကိုင္း... က်ဳပ္လည္း ဂေလာက္ဆို ပြတ္သူရဲေကာင္း စာရင္းဝင္သြားၿပီမို႔... ေျပးၿပီဗ်ိဳ႕။

ၿဗိတိသၽွကိုကိုေမာင္

  • TAGS

ABOUT AUTHOR

(ၿဗိတိသွ်ကိုကိုေမာင္)