POST TYPE

ARTICLE

သိပၸံဂူ
13-May-2017 tagged as သမိုင္း

ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားက ယင္းေနရာကို သိပၸံဂူဟုသာ ေခၚၾကသည္။

ထင္ရွားသည့္ ျမန္မာစာေပ အေက်ာ္အေမာ္တစ္ဦးသည္ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ စစ္ေဘးေရွာင္ရင္း ဓားျပလူဆိုးတို႔၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ေသဆုံးခဲ့ရရာ ယခုတိုင္ ေတာတြင္းတစ္ေနရာတြင္ ထာဝရ လဲေလ်ာင္းေနရေတာ့သည္။ 
“သိပၸံေမာင္ဝလား၊ သိပၸံေမာင္ဝက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရြာကပဲ ေစာင့္ေရွာက္ထားတယ္”

အရပ္ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္းႏွင့္ အညာသားလည္းျဖစ္၊ ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးလည္း ျဖစ္သည့္ ဦးစိုးျမင့္က လြန္ခဲ့သည့္ ၇၅ ႏွစ္ကပင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္ စာေရးဆရာႀကီး သိပၸံေမာင္ဝႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယင္းသို႔ စကားဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ 

လက္ရွိအသုံးျပဳေနသည့္ ေခတ္သစ္ျမန္မာစာေပ အေရးသားမ်ား ေပၚေပါက္ေရးတြင္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာမင္းသုဝဏ္တို႔ႏွင့္အတူ ဦးေဆာင္သူတစ္ဦး ျဖစ္သည့္အျပင္ တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာ ဂုဏ္ထူးတန္းကို ပထမဦးဆုံး တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ပထမအဆင့္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သူ၊ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ  ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္တြင္ ပညာသင္ခြင့္ ရရွိခဲ့ၿပီး အိုင္စီအက္စ္ (အေရးပိုင္မင္း) အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သလို ေဆာင္းပါး၊ ဝတၳဳႏွင့္ ျပဇာတ္မ်ားစြာကို ေရးသားခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာလည္း ျဖစ္သည့္ ဦးစိန္တင္ (ခ) သိပၸံေမာင္ဝ ျဖစ္သည္။

အဓိကအားျဖင့္ ျမန္မာစာေပေလာကအတြက္ ႀကီးမားသည့္ အလွည့္အေျပာင္းကို ျဖစ္ေစခဲ့ၿပီး စာေပေလာကအေပၚ ၾသဇာႀကီးမားသူတစ္ဦးအျဖစ္ မွတ္တမ္းဝင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

“သိပၸံေမာင္ဝသည္ စကားေျပေရးရာ၌ အလြန္ထူးခြၽန္သည္။ လြယ္ကူေသာ စကားတို႔ကို သုံးလ်က္ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ေရးႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔စာတို႔ကို ဖတ္ရသည္မွာ ထင္လြယ္၊ ျမင္လြယ္၊  သိလြယ္ေပသည္” ဟု ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီး မင္းယုေဝက မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။

ဖုန္ထူလမ္းႏွင့္ ယာခင္းမ်ား၊ ဝါး႐ုံေတာမ်ားကို ေက်ာ္လြန္၍ ေႏြရာသီတြင္ ေရစီးမသန္ေတာ့သည့္ ေခ်ာင္းတစ္ခုကို ျဖတ္ၿပီးလွ်င္ ရြာသို႔ေရာက္သည္။ ေခ်ာင္းကိုျဖတ္၍ ကုန္းတက္ကို တက္ေနစဥ္မွာပင္  ဗိမာန္သဏၭာန္ အေဆာက္အအုံျဖဴျဖဴကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။

ဆယ္ေပပတ္လည္ ဝန္းက်င္ရွိ ေလးတိုင္စင္ ကြန္ကရစ္ အေဆာက္အအုံ။ အေပၚတြင္လည္း ကြန္ကရစ္သားျဖင့္ အမိုးမိုးထားသည့္ ဂူသခ်ဳႋင္းပုံစံသည္ ယင္းေဒသတြင္ ေတြ႔ျမင္ေနက် ပုံစံမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ အေဆာက္အအုံကို တံတိုင္းေလးဘက္ျဖင့္ ကာရံထားသည္။

စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးရွိ ကန္႔ဘလူခ႐ိုင္ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းက ဂါးထာေက်းရြာတြင္ ျဖစ္သည္။(ဂါးထာေက်းရြာကို ဂါထာ၊ ဂါးတာ၊ ဂါးဒါ စသျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေရးသားၾကေသာ္လည္း ဤေဆာင္းပါးတြင္ ျပည္ထဲေရး အမည္ေပါက္ ဂါးထာဟုသာ သုံးစြဲပါမည္)

“အဲဒီကာလက သူ ဒီမွာေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ညႀကီးအခ်ိန္မေတာ္ ဓားျပတိုက္တာပဲ ခင္ဗ်ာ” ဟု ဦးစိုးျမင့္က ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ ယခု အသက္ ၅၀ ေက်ာ္အရြယ္ ဦးစိုးျမင့္အေနႏွင့္ သူမေမြးခင္ ႏွစ္အစိတ္ေလာက္က ျဖစ္ခဲ့သည့္ ယင္းအျဖစ္အပ်က္ကို ကိုယ္တိုင္သိမီခဲ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေရွးလူႀကီးသူမတို႔ ေျပာဆိုခဲ့သည္မ်ားမွ မွတ္သားမိသည္မ်ားကို ျပန္လည္ေျပာဆိုရျခင္း ျဖစ္သည္။

ကိုလိုနီလက္ေအာက္ခံ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဂ်ပန္တို႔ ဝင္ေရာက္လာခ်ိန္၊ အဂၤလိပ္တို႔ စစ္ေျပးခ်ိန္ကာလ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းတြင္ စစ္မီးေတာက္ရာ တစ္ၿမိဳ႕ၿပီး တစ္ၿမိဳ႕သို႔ စစ္ေဘးေရွာင္ရင္း အညာေဒသ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕သို႔ သိပၸံေမာင္ဝတို႔ မိသားစု ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ယင္းမွ ၿမိဳ႕၏အေရွ႕ဘက္ ဆယ္မိုင္ခန္႔အကြာရွိ ဂါးထာရြာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခိုလႈံသည္။

ယင္းအခ်ိန္က ႏိုင္ငံတစ္၀န္းတြင္ အဂၤလိပ္တို႔ က်န္ရစ္သည့္ လက္နက္မ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ယင္းလက္နက္မ်ားကို အမွီျပဳ၍ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္သူမ်ား၊ ေသာင္းက်န္းသူမ်ားလည္း ထူပူခဲ့သည္။ ဦးစိုးျမင့္၏အဆိုအရ ရဲေဘာ္မ်ား ျဖစ္သည္။

ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္အတြင္းလည္း အဆိုပါ ရဲေဘာ္မ်ား ထႂကြခဲ့သည္။
“လက္နက္ေတြ အႏွံ႔ေတာျပား (အႏွံ႔အျပား) ေနရစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေသနတ္ရထားတဲ့ေကာင္က ရဲေဘာ္ ထလုပ္တာကိုး”

ရဲေဘာ္ဆိုသည္က စနစ္တက် ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ တပ္ဖြဲ႔ဝင္မ်ားမဟုတ္။ သာမန္အရပ္သူ အရပ္သားက လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ထားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ၿပီး လက္နက္အားကိုးျဖင့္ ရပ္ရြာအေပၚတြင္  ဗိုလ္က်စိုးမိုးေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။

ဂါးထာသည္ ယင္းအခ်ိန္မ်ားက ေတာႀကီးမ်က္မည္း ျဖစ္သည္။ ယခု ေရႊဘို-ျမစ္ႀကီးနား ျပည္ေထာင္စုလမ္းမေပၚရွိ စပါယ္နံ႔သာ ေက်းရြာသည္လည္း ထိုစဥ္က ကားလမ္းမေပါက္ေသး၊ ေတာေခါင္ေခါင္က ေက်းရြာမွ်သာ။ 

အဆိုပါ စပါယ္နံ႔သာရြာမွ ရဲေဘာ္သက္ထြန္း ေခါင္းေဆာင္သည့္ လက္နက္ကိုင္မ်ားက သိပၸံေမာင္ဝတို႔ အုပ္စုကို ဓားျပဝင္တိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ 

“၂ နာရီေလာက္အခ်ိန္ ဓားျပ ဝင္တိုက္တာ။ ဓားျပဝင္တိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဓားျပေတြလာၿပီဆိုတာ သူသိတယ္၊ သိေတာ့ အိမ္ေပၚက ဆင္းေျပးတာ။ ဆင္းေျပးတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ က်န္ရစ္တယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္က ငိုတာေပါ့။ ငိုတဲ့အခါက်ေတာ့ သတိရလာေတာ့ ကေလးကို ျပန္ေခၚတဲ့အခ်ိန္မွာ ဟိုကလွမ္းပစ္တာ”

ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ သိပၸံေမာင္ဝ တစ္ဦးတည္းသာ ေသဆုံးခဲ့ၿပီး ၎တို႔ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေရႊ၊ ေငြ၊ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို ဓားျပမ်ားက လွည္းမ်ားျဖင့္ တိုက္ယူသြားၾကေၾကာင္း ဦးစိုးျမင့္က ဆိုသည္။ သူ႔အဆိုအရ လွည္းခုနစ္စီး၊ ရွစ္စီးခန္႔ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္။ 

အဆိုပါဓားျပမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယင္းအခ်ိန္က ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာက သတင္းေရးသားခဲ့သည္။ အခင္းျဖစ္ပြားၿပီး ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ ေရးသားသည့္ သတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ ေသဆုံးသူမွာ သိပၸံေမာင္ဝ (ဦးစိန္တင္) တစ္ဦးတည္းသာမက ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕၊ နယ္ပိုင္ဝန္ေထာက္ေဟာင္း ဦးဘသန္းႏွင့္ ၎၏ ဇနီးတို႔လည္း ပါဝင္သလို ေရႊေငြပစၥည္း သုံးသိန္းေက်ာ္ဖိုးကို လွည္း ၂၁ စီးျဖင့္ တိုက္ယူသြားျခင္း  ျဖစ္သည္။

အခင္းျဖစ္ပြားပုံမွာလည္း ကြဲလြဲမႈ ရွိေနသည္။ (အဆိုပါျဖစ္စဥ္ သတင္းအျပည့္အစုံကို သိပၸံေမာင္ဝ ေရးသားခဲ့သည့္ ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း စာအုပ္တြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။)  

၁၈၉၉ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔တြင္  မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၊ မုပြန္နတ္ ကြၽန္းအရပ္တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းဘဝ ၁၃ ႏွစ္တာကာလအတြင္း ၿမိဳ႕အုပ္၊ နယ္ပိုင္ဝန္ေထာက္၊ အေရးပိုင္၊ ဒုတိယအတြင္းဝန္ စသည့္ ရာထူးမ်ားျဖင့္ ေက်ာက္ဆည္၊ စစ္ကိုင္း၊ မိတၳီလာ၊ မင္းဘူး၊ ဟသၤာတ၊ ဇလြန္၊ ေျမာင္းျမ၊ ေညာင္တုန္း၊  ရန္ကုန္၊ အင္းစိန္၊ စလင္းႏွင့္ ေရႊဘိုၿမိဳ႕တို႔တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ကာ ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ အသက္ ၄၃ ႏွစ္ျဖစ္ၿပီး ဇနီးႏွင့္ သားသမီးသုံးဦး က်န္ရစ္သည္။ (ကြယ္လြန္ခ်ိန္သည္ ေမြးေန႔အလြန္ ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ျဖစ္သည္။)

သိပၸံေမာင္ဝသည္ စာအမ်ဳိးအစား စုံလင္စြာ၊ ေျမာက္ျမားစြာ ေရးသားႏိုင္သူ ျဖစ္သလို ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းကိုလည္း ေျပးရင္းလႊားရင္း ၾကားမွပင္ ေရးသားခဲ့ေသးသည္။

မကြယ္လြန္မီ ေနာက္ဆုံးရက္ (ဇြန္လ ၅ ရက္) ကလည္း ေရးသားခဲ့သည္။ 

ထိုေန႔သည္ သူ၏ေမြးေန႔ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လြန္ခဲ့သည့္ ရွစ္ႏွစ္ခန္႔က မိတ္ေဆြေဗဒင္ ဆရာတစ္ဦးက ယခုႏွစ္ ေမြးေန႔မတိုင္မီ ေသေလာက္သည့္ေဘးႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳႏိုင္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း ေဟာေျပာခဲ့ရာ ထိုစဥ္က မယုံၾကည္ခဲ့ေသာ္လည္း စစ္ေၾကာင့္ ေျပးလႊားရင္း ဒုကၡမ်ဳိးစုံႀကံဳရသည့္ အခါတြင္မွ အဆိုပါ ေဟာေျပာခ်က္ကို ျပန္လည္သတိရမိေၾကာင္း ေရးသားခဲ့သည္။

“ယေန႔ကား ေမြးေန႔ျဖစ္၏။ သန္းေခါင္ေက်ာ္လွ်င္ ေမြးေန႔လြန္ေတာ့မည္။ မိတ္ေဆြေဗဒင္ဆရာ ေဟာေျပာခ်က္အရ ဆိုလွ်င္ ေဘးအေပါင္းတို႔မွ လြတ္ကင္းေတာ့မည္။ ဤအေၾကာင္းမ်ားကို ေတြးမိေသာေၾကာင့္ ဝမ္းေျမာက္မိေတာ့သတည္း” ဟု၍လည္း ဆက္လက္ေရးသားထားေသးသည္။

သိပၸံေမာင္ဝ၏ အေလာင္းကို ဗိုလ္တဲအနီးက လွ်ဳိထဲတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့သည္။ က်န္ရစ္သည့္ဇနီးႏွင့္ သားသမီးမ်ားသည္လည္း ရန္ကုန္သို႔ အၿပီးတိုင္ ျပန္သြားခဲ့ၾကေတာ့သည္။ 

ယင္းေနရာတြင္ ယခုအခါ ယာခင္းမ်ား ျဖစ္ေနေပၿပီ။ ပိႏၷဲပင္တစ္ပင္သာ အမွတ္အသားအျဖစ္ ရွိေနသည္။

ေသဆုံးၿပီး ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အၾကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း၏ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အစိုးရလက္ထက္တြင္ သိပၸံေမာင္ဝ၏ မိသားစုဝင္မ်ားက ဂါးထာသို႔ တစ္ေခါက္ျပန္ေရာက္ခဲ့သည္။ 

ျမႇဳပ္ႏွံထားသည့္ေနရာကို တူးေဖာ္၍ အ႐ိုးမ်ားကို လက္ရွိေနရာျဖစ္သည့္ ကုန္းျမင့္ေပၚသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ကာ ဂူသြင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ 

“သူတို႔အမ်ဳိးအႏြယ္ေတြ လာတယ္၊ အ႐ိုးလာေဖာ္တယ္၊ အ႐ိုးလာေဖာ္ေတာ့ ဒီက မွတ္မိတဲ့လူႀကီးေတြ၊ ေရွးလူႀကီးေတြ ရွိေသးတဲ့အခါက်ေတာ့ ေနရာလိုက္ျပၿပီးေတာ့မွ အ႐ိုးေဖာ္ၿပီးေတာ့မွ ဂူတည္ထားခဲ့တာ” ဟု ဦးစိုးျမင့္က ဆိုသည္။

ဂူႏွင့္အတူ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ကိုလည္း ေရးထိုးခဲ့ၿပီး အမိုးပါဝင္သည့္ အေဆာက္အအုံကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။

ေက်ာက္စာကို စာအုပ္ပုံသဏၭာန္ျပဳ လုပ္ထားၿပီး ‘ျမန္မာစာေပ တိုးတက္ေရးသည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ တာဝန္ဟူ၍ ခံယူေသာ စာေရးဆရာ သိပၸံေမာင္ဝသည္ ျပန္လည္အားသစ္စ ျမန္မာစာေပေလာကအတြက္ သူသန္ရာမွ ႀကိဳးပမ္းရင္း ၁၃၀၄ ခု၊ နယုန္ လဆုတ္ ၉ ရက္၊ စေနေန႔၊ ၆-၆-၄၂၊  အဂၤလိပ္အေျပး ဂ်ပန္အဝင္ ကာလပ်က္တြင္ ဂါးတာရြာဗိုလ္တဲ၌ ဓားျပလူဆိုးတို႔၏ အထင္မွား လက္လြန္မႈေၾကာင့္ အနိစၥ ေရာက္ရွာသည္’ ဟု ေရးထိုးထားသည္။

လက္ရွိတြင္ သိပၸံေမာင္ဝ၏ သား၊သမီးမ်ားႏွင့္ မ်ဳိးဆက္မ်ားသည္ ရန္ကုန္တြင္ ေနထိုင္သည္ဟု သိရၿပီး ဂူသြင္းၿပီး ၂၅ ႏွစ္အၾကာတြင္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္လာ ေရာက္ကာ ဆြမ္းကပ္လွဴခဲ့ေသးေသာ္လည္း ယင္းအႀကိမ္သည္ ေနာက္ဆုံးလာေရာက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစိုးျမင့္က ဆိုသည္။ ယခုဆိုလွ်င္ အဆက္ျပတ္ေနခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ေရာ့မည္။

အခ်ိန္ကာလ တိုက္စားမႈေၾကာင့္ အုတ္ဂူ၏ အစိတ္အပိုင္းအခ်ဳိ႕သည္ ပ်က္စီးခဲ့ရာ ရြာခံမ်ားက စုေပါင္း၍ ျပဳျပင္ထားသလို အနီးနား ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ စုေပါင္း၍ အုတ္တံတိုင္း ကာရံခဲ့ၾကသည္။

အလွဴရွင္ ကမၺည္းစာတန္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး၊ ေက်းရြာက်န္းမာေရး ဆရာမတို႔ ပါဝင္သလို ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။ ‘ဂါထာေက်ာင္း၊ ဦးအာဒိစၥေကာင္းမႈ၊ အလွဴေငြ  ၅၀၀၀ိ/’ ဆိုသည့္ ကမၺည္းကိုလည္း တံတိုင္းတြင္ ေတြ႔ရသည္။

ဂါးထာသည္ ေရွးက လမ္းပန္းခက္ခဲခဲ့ၿပီး မည္သည္ေနရာႏွင့္မွ် ကားလမ္းမေပါက္။ သစ္ႀကီးဝါးႀကီးရွိရာ အရပ္ျဖစ္ၿပီး ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္ထဲမွ ေက်းရြာမ်ားစြာက လာေရာက္၍ သစ္ဝါးခုတ္ၾကရေနရာ ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္အစိုးရမ်ား လက္ထက္အထိ ဓားျပမ်ား က်က္စားေလ့ ရွိသလို ႏြားေမွာင္ခို၊ သစ္ေမွာင္ခိုတို႔ ေပါမ်ားသည္။

ယင္းအခ်က္မ်ားက မိသားစုဝင္မ်ား အပါအဝင္ သိပၸံဂူသို႔ လူအေရာက္အေပါက္ နည္းပါးေစျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခုအခါ အိမ္ေျခငါးရာခန္႔ ရွိသည့္  အုပ္စုရြာႀကီးတစ္ရြာ ျဖစ္ေနၿပီး သူ႔အုပ္စုတြင္ ဆည္ႀကီး၊ ဆားတြင္းႀကီး၊ စလြယ္တို႔ ပါဝင္သည္။ ရြာတြင္ အေျခခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္း (ခြဲ) ရွိေနၿပီး ယခင္ကေလာက္ လမ္းပန္းမခက္ခဲေတာ့။ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕မွ လမ္းတစ္ဝက္ကို ကတၱရာ လမ္းေပါက္ၿပီး ယင္းမွခြဲထြက္သည့္ ေျမလမ္းကိုလည္း ေက်ာက္သားလမ္းအျဖစ္ အဆင့္ျမင့္တင္လ်က္ ရွိသည္။ တယ္လီေနာျမန္မာ၏ ဆက္သြယ္ေရးတိုင္လည္း ရွိေနၿပီ။ လွ်ပ္စစ္မီးေတာ့ မရေသး။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ရြာေတြက ဘာမွမထြက္ဘူးေလ၊ ပညာေရးကလည္း ေနာက္က်ခဲ့တယ္” ဟု ေက်းရြာအုပ္စုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးစိုးျမင့္က ဆိုသည္။

ေနာက္က်သည့္အေလ်ာက္ ဆယ္တန္းေအာင္ျမင္သူ ရြာတြင္မရွိခဲ့။ ယခုမူ ရြာခံေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားပင္ ရွိေနၿပီ။

အုတ္ဂူသို႔ စာေပအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ ပုဂၢဳိလ္မ်ား တစ္ခါတစ္ခါ လာေရာက္ေလ့လာတတ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က လမ္းႀကံဳ၍။ အမ်ားစုကမူ ေဒသအတြင္းရွိ စာေပဝါသနာရွင္မ်ားသာ အမွတ္တရ လာေရာက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ 

အမွတ္တရအေနႏွင့္ လူမႈကြန္ရက္မ်ားတြင္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တင္ၾကသည္ကလြဲ၍ အျခားထူးျခားခ်က္မ်ား အုတ္ဂူႏွင့္ ပတ္သက္၍ မရွိဟု ဦးစိုးျမင့္က ဆိုသည္။

မ်ားေသာအားျဖင့္မူ အုတ္ဂူသည္ ရြာအဝင္တြင္ရွိရာ တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာ ကူးလူးခရီးသြားၾကသည့္ ေဒသခံမ်ားအတြက္ ေန႔လယ္ေနပူပူတြင္ ေခတၱနားခိုရာလည္း ျဖစ္ေနေသးသည္။ 

ခရီးသြား လူငယ္ေယာက္်ားေလးအခ်ဳိ႕ အမိုးေအာက္သို႔၀င္၍ ဂူေပၚတြင္ ထိုင္ၾက၊ လဲေလ်ာင္းေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ တစ္ဦးက ေက်ာက္စာကိုဖတ္ရင္း ဗိုလ္တဲဆိုသည့္ ေဝါဟာရကို နားမလည္ဟု ဆိုသည္။
“ဗိုလ္တဲဆိုတာ ဘာလဲ” ဟု ထိုလူငယ္က ေမးသည္။ 

တစ္ခ်ိန္ကမူ ဗိုလ္တဲမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႔အျပားတြင္ ရွိေနခဲ့သလို ထိုေနရာမ်ားမွပင္ လူတန္းစားတစ္ခုသည္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ တိုင္းေရးျပည္ေရးမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္းကစ၍ အပန္းေျဖျခင္း၊ အနားယူျခင္း၊ အမဲပစ္ထြက္ျခင္းမ်ားလည္း ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ 
ဗိုလ္တဲသည္ ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲက ဂါးထာေက်းရြာတြင္လည္း ရွိခဲ့သည္။

သို႔ကလို ယင္းဗိုလ္တဲသည္ပင္ စစ္ေျပးရာေနရာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ယင္းဗိုလ္တဲတြင္ပင္ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းမ်ား ေရးသားခဲ့သည္။ မကြယ္လြန္မီ တစ္လခန္႔ (ေမလ  ၂ ရက္ေန႔) က ေရးသားခဲ့သည့္ မွတ္တမ္းတစ္ခုတြင္ ယခုလို ေရးသားခဲ့ေသးသည္။

“ဤအႀကိမ္ ေျပးျခင္းကား ေနာက္ဆုံးေျပးျခင္း ျဖစ္ပါေစ၊ စစ္စ၍ျဖစ္ကတည္းက  တစ္ေျပးတည္း ေျပးလာရေသာေၾကာင့္ ျမင့္ႏွင့္ ကေလးမ်ားမွာ အေတာ္ပင္ပန္းရွာေလၿပီ။ ကေလးမ်ားေရာ ျမင့္ပါ ေရွးကကဲ့သို႔ ဝဝၿဖိဳးၿဖိဳး မရွိၾက။”

ယင္းဗိုလ္တဲတြင္ ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦး ဓားျပတို႔၏ လက္ခ်က္ျဖင့္  အသက္ဆုံးခဲ့ရေလသည္။

ယခုမူ ဗိုလ္တဲအစား အုတ္ဂူတစ္လုံး က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ 

ေရွးအခါက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ေကာလိပ္သိပၸံေက်ာင္းဟု ေခၚတြင္ၾကသည္။ ေကာလိပ္သိပၸံေက်ာင္းသားတစ္ဦးက စာေပမ်ားေရးသားစဥ္တြင္ အဆိုပါ ေကာလိပ္သိပၸံေက်ာင္းကို အစြဲျပဳ၍ သိပၸံ (ေမာင္ဝမွ ကနဦးကတည္းက ရယူထားသည့္ ကေလာင္နာမည္တစ္ခု ျဖစ္သည္။  ဦးစိန္တင္အေနႏွင့္ သိပၸံေမာင္ဝ အပါအဝင္ အျခားကေလာင္ခြဲ ၅၇ ခု ရွိသည္ဟု မွတ္သားရသည္။) ဆိုသည့္ အမည္ကို ယူခဲ့သည္။

အဆိုပါ သိပၸံအမည္ခံ စာေရးဆရာႀကီးသည္ ယခုအခါတြင္ အုတ္ဂူထဲတြင္ ထာဝရ လဲေလ်ာင္းေနေခ်ၿပီ။

ရြာခံမ်ားကမူ ယင္းသမိုင္းအခ်က္မ်ားထက္ အာလုပ္ျပဳရလြယ္ကူေသာ သိပၸံဆိုသည့္ စကားလုံးကိုပင္ ဆက္လက္သုံးစြဲၾကျပန္သည္။ 
သိပၸံဂူဟူ၍။ 

ေအာင္မ်ိဳးထက္