POST TYPE

ARTICLE

မႏၲေလးက ေရႊစာရံပြဲေတာ္
19-Mar-2017 tagged as


“ကၽြန္မတို႔အရြယ္ လွဖို႔ရယ္ ... အသက္ မႀကီးေသးပါ ေမာင္ရယ္ ... ထန္းရြက္ပုတီးေလးဆြဲဖို႔ ေရႊစာရံကို အေရာက္သြားလို႔ဝယ္”ဟူေသာ အဆိုေတာ္ ညိဳညိဳစန္း၏ ထန္းရြက္ပုတီး သီခ်င္းသံ ပ်ံ႕လႊင့္လာၿပီဆိုမွျဖင့္ ေရႊစာရံပြဲႀကီး ေရာက္ေတာ့မည္ဟု ေရႊမန္းသူ ေရႊမန္းသားေတြ သိၾကၿပီ။ ေႏြဦးရာသီ တေပါင္းပြဲေတာ္ဟု လူသိမ်ားေသာ ေရႊစာရံပြဲေတာ္သည္ တေပါင္းလဆန္းမွသည္ လျပည့္ေက်ာ္ ၉ ရက္အထိ တစ္လလံုးနီးပါး က်င္းပတတ္သည္။ 

“ႏြားၾကန္စံု ေျခကုန္ေမာင္းေတာ့ ေျမတုန္ေစာင္းေအာင္ လွည္းဘီးေလးက ခ်ာလည္ခ်ာလည္ ...”ဟူေသာ ရြာစား စိန္တင္ဟန္၏ ထန္းရြက္ပုတီးသီခ်င္း စာသားထဲက ေရႊစာရံ ဘုရားပြဲလာ လွည္းဝိုင္းတို႔ကေတာ့ ယခုအခါ မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း၏ တစ္သက္တာ မွတ္တမ္း စာအုပ္ထဲတြင္ ေရးသားခဲ့ဖူးသည့္ သူတို႔ငယ္စဥ္က ေရႊစာရံ ဘုရားပြဲ ျမင္ကြင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့။

ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းတို႔ ငယ္စဥ္ ၁၉၀ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတုန္းကဆို မႏၲေလး ၿမိဳ႕ျပင္ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ရွိ ေရႊစာရံ ဘုရားပြဲေတာ္ သြားေရာက္ဖို႔ လွည္းဝိုင္းေတြစုၿပီး ေအာင္ပင္လယ္ကန္ေဘာင္အတိုင္း ေတာထဲ ျဖတ္သန္းၾကရသည္။ လမ္းမွာ ဆင္ေျခရာေတြ၊ ဆင္ေခ်းပံုႀကီးေတြ ေတြ႔ရသည္။ ေတာထူထပ္၍ သူခိုး ဓားျပရန္လည္း ေၾကာက္ရေသးသည္ဟု ေရးသားခဲ့ဖူးသည္။ 

ယခု ေရႊစာရံဘုရားပြဲေတာ္ က်င္းပရာ အုန္းေခ်ာေက်းရြာအနီး၊ ဒု႒ဝတီ ျမစ္ကမ္းပါးက ေရႊစာရံေစတီေတာ္ကို မႏၲေလးၿမိဳ႕ထဲမွဆိုလွ်င္ ၄၅ မိနစ္ခန္႔ သြား႐ံုႏွင့္ ေရာက္ႏိုင္သည္မို႔ သြားလမ္း လာလမ္း ယခင္ကေလာက္ မခက္ခဲေတာ့။ ကားႏွင့္သြားမလား၊ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္သြားမလား အဆင္ေျပေနေသာ လမ္းခရီးမို႔ ေရႊစာရံ ဘုရားပြဲေတာ္သည္လည္း တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ စည္ကားလာခဲ့သည္။

မႏၲေလး-ျပင္ဦးလြင္ လမ္းအတိုင္း အေရွ႕ဘက္သို႔သြားၿပီး မံုေတာလမ္းခြဲမွ ေရႊစာရံအထိ ကတၲရာလမ္းက ျဖဴးေနသည္။ ေႏြဦးကာလမို႔ ေတာင္ေလတို႔ႏွင့္အတူ ဖုန္ေတြက တလံုးလံုး။ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္၊ ေရႊစာရံေဂါက္ကြင္း စသည္တို႔ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး လမ္းဆံုးသည္ႏွင့္ ေရႊစာရံဘုရားကို ဦးတိုက္ ဖူးေမွ်ာ္ရလိမ့္မည္။

သစၥာဓိ႒ာန္ ေရႊစာရံ၊ ေစာမြန္လွ၏ ေရႊစာရံ၊ အညာပံုရိပ္ ေရႊစာရံ၊ ထန္းရြက္ ပုတီးတို႔၏ ေရႊစာရံသည္ အျခားပြဲေတာ္မ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားခ်က္မ်ားလည္း ရွိေနသည္။  ေရႊစာရံပြဲေတာ္ အေၾကာင္းေျပာမည္ဆိုလွ်င္ ေရႊစာရံ ဘုရားသမိုင္းက စေျပာရေပလိမ့္မည္။

ပုဂံျပည့္ရွင္ အေနာ္ရထာလက္ထက္က ရွမ္းေစာ္ဘြားမ်ားမွ ဆက္သလိုက္ေသာ သမီးကညာ ေစာမြန္လွ၏ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ သမိုင္းကစသည္။ ရွမ္းမင္းသမီး ေစာမြန္လွ အျဖစ္မွ မိဖုရားေစာမြန္လွ ဘဝသို႔ေရာက္ခဲ့ေသာ မင္းသမီးကား နန္းေတာ္ထက္တြင္ အခက္အခဲမ်ိဳးစံုႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။   မလိုသူတို႔ ကုန္းေခ်ာမႈေၾကာင့္ ျပည့္ရွင္မင္း ကိုယ္တိုင္ ေစာမြန္လွအေပၚ အထင္လြဲၿပီး ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးခဲ့ရာ မိဖုရားေစာမြန္လွ တစ္ေယာက္ ေမြးရပ္ေျမ ရွမ္းျပည္သို႔ ျပန္လာခဲ့သည္။

အျပန္လမ္းတြင္ နားေတာင္းတစ္ဖက္ ေရထဲသို႔ ျပဳတ္က်ခဲ့ေသာ ေခ်ာင္းကို နားေတာင္းက်ေခ်ာင္းဟူ၍လည္းေကာင္း ယခုတိုင္ ေခၚေဝၚေနဆဲ ျဖစ္သည္။  နားေတာင္း ေရထဲက်စဥ္ ေစာမြန္လွက သစၥာဓိ႒ာန္ လိုက္ေသာေၾကာင့္ စာငွက္မ်ားမွ နားေတာင္းကိုခ်ီၿပီး ေရထဲမွဆယ္ကာ ဦးေခါင္းထက္တြင္ ဝန္းရံ ပ်ံသန္းသည္ကို အစြဲျပဳ၍ ေရႊစာရံ ဘြဲ႔မည္ျဖင့္ ေစတီတည္ခဲ့သည္ဟု သမိုင္းေၾကာင္းအရ သိရသည္။

ေစတီတည္သည့္သတင္းကို အေနာ္ရထာမင္းၾကား သိေတာ္မူသည့္အခါ မင္းခ်င္းမ်ားကို ေစတီမည္သည့္အရပ္သို႔ လွည့္သည္ကို ေလွ်ာက္ထားေစခဲ့သည္။  ပုဂံျပည္ရွိရာ ေတာင္အရပ္သို႔ လွည့္ထားလွ်င္ ေသဒဏ္လြတ္ေစ၊ ရွမ္းကုန္းေျမရွိရာ အေရွ႕အရပ္သို႔ လွည့္ထားလွ်င္ ေသဒဏ္ေပးေစဟု အမိန္႔ေတာ္ပါးလိုက္ရာ မူလက  အေရွ႕အရပ္သို႔ လွည့္ထားေသာ ေစတီကို နတ္တို႔က တန္ခိုးဩဇာျဖင့္ လွည့္ေပးလိုက္ေသာေၾကာင့္ ေစတီသည္ အေရွ႕ေတာင္အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူေနသည္ကို မင္းခ်င္းတို႔ ေတြ႔ရွိၿပီး ပုဂံျပည္သို႔ ျပန္သြားခဲ့ရသည္ဟုလည္း အဆိုရွိသည္။ 

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ ၉၀ဝ ေက်ာ္ သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ ေရႊစာရံေစတီသည္ ဒု႒ဝတီျမစ္ကမ္းပါးထိပ္မွာ ထီးထီးတည္ေနတုန္း၊ ႏွစ္စဥ္ဘုရားဖူးသူ၊ အစ္မေတာ္ ေစာမြန္လွ ကိုးကြယ္သူတို႔ျဖင့္ စည္ကားေနတုန္းျဖစ္သည္။ ေရႊစာရံေစတီေတာ္၏ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုကို ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ရွိသမွ် ဘုရားမ်ား အားလံုးအနက္ ဆည္းလည္း အမ်ားဆံုးရွိသည့္ ဘုရားဟုလည္း ဆိုရေပမည္။ သံေခြခုနစ္ရစ္ႏွင့္ ဆြဲထားေသာ ဆည္းလည္းေတြက  ေတာင္ေလ တိုက္တိုင္းမွာ တခၽြင္ခၽြင္။ ေရႊစာရံပြဲေတာ္တြင္ ဆိုင္ခန္းထြက္ၾကေသာ ေဈးသည္ေတြကေတာ့ ဆည္းလည္း သံသာေလ ေဈးေရာင္းေကာင္းေလဟု  အဆိုရွိၾကသည္။

ေရႊစာရံဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ဘုရားေစာင္းတန္း ဆိုင္ခန္းမ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ၾကေသာ ထန္းရြက္ပုတီး၊ ထန္းရြက္ငါး၊ ထန္းတံခြန္လံုး၊ ထန္းလက္ယပ္ေတာင္ေတြကလည္း မပါမျဖစ္ပင္။ ေရႊစာရံပြဲ လာသည္ႏွင့္ ဘုရားဖူးတို႔က ထန္းရြက္ပုတီးေတြ ဝယ္ၾကၿပီ။ ပြဲကျပန္သည္ႏွင့္ ကားေတြ  ဆိုင္ကယ္ေတြမွာ ထန္းရြက္ငါးေမာင္ႏွံေတြ၊ ထန္းတံခြန္လံုးေတြ၊ ထန္းလက္ယပ္ေတာင္ေတြ တို႔လို႔တြဲေလာင္းႏွင့္ အိမ္ျပန္ လက္ေဆာင္ ဝယ္သြားတတ္ၾကသည္မွာ ေရႊစာရံ ဘုရားဖူးလာ ျပည္သူတိုင္း၏ ဓေလ့တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။

ထိုထန္းလက္ထြက္ လက္မႈပစၥည္းေလးမ်ားသည္ တကယ္ေတာ့ ေရႊစာရံ ေဒသထြက္ပစၥည္း မဟုတ္ပါ။ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕အနီး ေညာင္ဝန္းရြာမွ လာေရာက္ေရာင္း ခ်ၿပီး ေရႊစာရံ အထိမ္းအမွတ္လက္ေဆာင္ ျဖစ္လာျခင္းပင္။ ထန္းရြက္ပုတီး ေရာင္းခ်ဖို႔  ေရႊစာရံဘုရားပြဲမတိုင္မီ သံုးလခန္႔ကတည္းက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီး ပုတီးထိုး ထားရသည္။ ထန္းရြက္ငါးမ်ားကေတာ့ ႀကိဳတင္ ထိုးထားၿပီးမွ သယ္လာလွ်င္ လမ္းခရီးတြင္ က်ိဳးေၾကတတ္ေသာေၾကာင့္ ေရႊစာရံေရာက္မွသာ ငါး႐ုပ္ေတြ ထိုးရသည္ဟု ေညာင္ဝန္းရြာသား ထန္းလက္ ပုတီးပညာရွင္ ဦးတာကဆိုသည္။

ထန္းလက္ပုတီးတို႔သည္ ေရႊစာရံ ပြဲေတာ္ေရာက္ အမွတ္အသားျဖစ္သလို ထန္းလက္ ငါး႐ုပ္ေလးမ်ားသည္ ေရႊစာရံ ပြဲေတာ္ခ်ိန္တြင္ ဒု႒ဝတီျမစ္ထဲမွေန၍ ဘုရားကို ဦးတိုက္လာတတ္ေသာ ငါးႀကီးမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသည္ဟုလည္း ေရွးလူႀကီးမ်ားက ဆိုၾကသည္။ ထန္းတံခြန္လံုးေတြကေတာ့ အိမ္တံခါးဝေတြမွာ ခ်ိတ္ဖို႔  ဝယ္ၾကသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ေရႊစာရံ၏ အထိမ္းအမွတ္ မုန္႔ကေတာ့ မုန္႔ေခါင္းအံုးဟုေခၚသည့္ ထန္းလ်က္ရည္ ညိဳညိဳဆမ္းထားေသာ မေရြး မုန္႔တံုးႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ တစ္ဆယ္သားငါးရာ ငါးရာဟု ေအာ္ေရာင္းရင္း ဓားႏွင့္လွီး၊ ငွက္ေပ်ာရြက္ေပၚ ပစ္တင္ၿပီး ထည့္ေပးလိုက္ေသာ မုန္႔ေခါင္းအံုးႀကီးမ်ားကို ပြဲေတာ္လာ ပရိသတ္လက္ထဲမွာ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ေသးသည္။

ေရႊစာရံပြဲေတာ္၏ ထူးျခားခ်က္ ေနာက္တစ္ခုမွာ အညာကုန္စည္၊ ေတာင္ေပၚ ကုန္စည္ဖလွယ္ရာ၊ ေပါင္းဆံုရာပြဲေဈးဟု ဆိုလွ်င္လည္း မမွားေခ်။ ရွမ္းမင္းသမီးျဖစ္ေသာ ေစာမြန္လွ၏ဇာတိ ေတာင္ေပၚေျမမွ ရွမ္းေသြးခ်င္း ကုန္သည္တို႔ကလည္း ေရႊစာရံပြဲေတာ္ကို အေရာက္လာၿပီး ကုန္စည္ေတြ ေရာင္းဝယ္ၾကသည္။ ေျမျပန္႔မႏၲေလးတစ္ဝိုက္ ေဒသခံေတြကလည္း ေရႊစာရံပြဲေတာ္ကို လာေရာက္ ဆင္ႏႊဲရင္း လယ္ယာ ကိုင္းကၽြန္းအတြက္ လိုအပ္ေသာ ကုန္စည္ေတြ ဝယ္ျခမ္းၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရႊစာရံ ဘုရားပြဲခင္းထဲတြင္ ရွမ္းျပည္ထြက္ ဒိုးသီး၊ တေရာ္ေခါက္၊ ကင္ပြန္းသီး၊ သဇင္ဥ၊ ေဆးျမစ္ေဆးဥမ်ားလည္း ေတြ႔ႏိုင္သလို အညာလယ္ယာသံုး၊ လုပ္ငန္းခြင္သံုး၊ အိမ္သံုးပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည့္ တူရြင္း၊ ထြန္သြား၊ ႏွီးေတာင္း၊ ခေမာက္၊ ဖ်င္ေစာင္၊ သင္ျဖဴးဖ်ာ၊ ဒန္အိုး၊ ေျမအိုး စေသာ အသည္မ်ားပါ ေတြ႔ႏိုင္ေသးသည္။

နတ္ျဖစ္သြားသည္ဟု ယူဆၾကေသာ အစ္မေတာ္ ေစာမြန္လွထံ ကန္ေတာ့ပြဲေပးလွ်င္၊ တစ္ႏွစ္တစ္ခါပသလွ်င္ စီးပြား လာဘ္လာဘ ေကာင္းသည္ဟုဆိုကာ  ႏွစ္စဥ္ ေရႊစာရံပြဲ လာေရာက္ ဆင္ႏႊဲၾကသူေတြလည္းမနည္း။ ေရာက္သည္ႏွင့္ ဘုရားမုခ္ဝအနီးမွာ အုန္းပြဲ၊ ငွက္ေပ်ာပြဲဝယ္မည္။ နတ္ထိန္းမ်ားထံ တတြတ္တြတ္ အပူကပ္ၾကမည္။ နတ္ေခ်ာ့ၾကမည္။ သူ႔ယံုၾကည္မႈႏွင့္သူ၊ သူ႔အပူႏွင့္သူ လူတအံုးအံုးႏွင့္ ဘုရားရင္ျပင္ တစ္ဝိုက္သည္ ေျခခ်စရာပင္ အေတာ္ ရွာယူရသည္။

ဘုရားေတာင္ဘက္ ဒု႒ဝတီ ျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ေတာ့ အစားအေသာက္ မ်ိဳးစံု ရႏိုင္ေသာ ထန္းလက္တဲ၊ မိုးကာတဲေလးမ်ားက ဟိုနားတစ္စု၊ သည္နားတစ္စု။  အခ်ိဳ႕လည္း စက္ေလွငွားကာ ေသာင္တစ္ဖက္ကမ္းအထိ၊ နဂါး႐ံုဘုရားအထိ ကူးၿပီး ေရေဆာ့ၾကသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ေႏြရာသီ၏အပူ၊ ပြဲေတာ္လာ လူအုပ္၏အပူကို ဒု႒ဝတီျမစ္ေရက ေအးခ်မ္းေစသည္။ 

ကၽြဲနဖားေတာင္ေအာက္ ဒု႒ဝတီ ပတ္လည္ရစ္ေသာ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ႏွင့္ ေရႊစာရံပြဲေတာ္သည္ အညာအေငြ႔အသက္၊ ေႏြအေငြ႔အသက္ အျပည့္ႏွင့္ ပြဲေတာ္ဟုဆိုလွ်င္လည္း မမွားေခ်။ ေရႊစာရံ ဘုရားပြဲလာသူတို႔ ထန္းရြက္ပုတီးေတြ ဝယ္ၾက၊ ကိုယ္စီဆြဲၾကမည္။ အျပန္ ထန္းလက္ငါးေတြ၊ ထန္းလက္ယပ္ေတာင္ေတြ ဝယ္သြားၾကမည္။ ေရႊစာရံပြဲေတာ္ စည္ကားပံုအေၾကာင္းေတြကို တခုတ္တရ ေျပာၾကမည္။ အိမ္ျပန္ေရာက္လွ်င္ အိမ္နီးခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြကို ထန္းရြက္ပုတီးေတြ ေဝၾကဦးမည္။

ကိုးကြယ္မႈ၊ ယံုၾကည္မႈဆိုသည္ထက္ အညာဓေလ့ ႐ိုးရာပြဲေတာ္ တစ္ခုသဖြယ္ျဖစ္ေနေသာ ေရႊစာရံ၏ ခ်စ္စရာ့ အလွပန္းခ်ီတြင္ ထန္းရြက္ပုတီးေတြ၊ ထန္းလက္ငါးေတြႏွင့္ ဒု႒ဝတီျမစ္ေရတို႔က အၿမဲ အသက္ဝင္ေနပါလိမ့္ဦးမည္။ 

ယဥ္ယဥ္ေႏွာင္း

  • TAGS