News

POST TYPE

ARTICLE

မကၡရာတိုင္းျပည္ လက္မရြံ႕လူမိုက္မ်ားႏွင့္ အသည္းငယ္တတ္ေသာ ကြ်ႏ္ုပ္
01-Jul-2016 tagged as

(တစ္)

“ေဒါက္”
“ေဒါက္၊ ေဒါက္”
“ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္”

က်ယ္ေလာင္ေသာ တံခါးေခါက္သံသည္ ကၽြႏ္ုပ္အား လိပ္ျပာလြင့္မတတ္ ေခ်ာက္ခ်ားသြားေစ၏။

‘ဣတိပိ’ ‘ဣတိပိ’ ‘ဣတိပိ’

ဘုရားမွတစ္ပါး အားကိုးရာ မျမင္ေလသျဖင့္ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို အလန္႔တၾကား ႐ြတ္ဆိုမိေသာ္ျငား ေၾကာက္စိတ္ေၾကာင့္ ‘ဣတိပိ’ခ်ည္းသာ အပ္ေၾကာင္း ထပ္ေန၏။ ေရွ႕ဆက္၍ မ႐ြတ္ႏိုင္ေတာ့။ ႐ြတ္သည္ဆိုေသာ္ျငား ကိုယ့္နားကိုယ္ၾကား႐ုံမၽွသာ ျဖစ္၏။ အသံက်ယ္က်ယ္ မထြက္ရဲေခ်။

ေနရာကား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးႏွင့္ ခဲတစ္ပစ္မေဝးေသာ လူေနထူထပ္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုမွ ေျခာက္ထပ္ တိုက္တစ္လုံး၏ ႏွစ္လႊာေျမာက္အခန္းတြင္ ျဖစ္၍ အခ်ိန္ကား နံနက္ကိုးနာရီခန္႔ျဖစ္၏။ ယင္းအခန္းငယ္ကား ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ တပည့္ေက်ာ္သို႔ ျပည္ေတာ္ျပန္ႏိုင္ခဲ့ သည္ရွိေသာ္ ဇရပ္ႏွင့္ ကားလက္မွတ္တိုင္တို႔တြင္ ေျခသလုံးအိမ္တိုင္ဘဝ ခိုကိုးရာမဲ့ မျဖစ္ေစရန္ ရွိစုမဲ့ ေခၽြးႏွဲစာျဖင့္ ဝယ္ယူထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။

လြန္ခဲ့ေသာညက ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ တပည့္ေက်ာ္သုံးဦးတို႔ ဖူးခက္၊ ရေနာင္း၊ ေကာ့ေသာင္း၊ ထားဝယ္၊ ရန္ကုန္ ခရီးရွည္ႀကီးကို ရွပ္တိုက္ယာဥ္အပါအဝင္ ေမာ္ေတာ္ ကားအဆင့္ဆင့္စီးလ်က္ တပင္တပန္း ခရီးႏွင္လ်က္ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေလရာ ခရီးေရာက္မဆိုက္ပင္ တပည့္ေက်ာ္တို႔ တစ္ခ်ိဳးတည္းသိုးေနေအာင္ ထိုးအိပ္ လိုက္ၾကသည္မွာ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္သံႏွင့္ တူလွေသာ ေဟာက္သံ တေခါေခါသည္ အခန္းငယ္တစ္ခုလုံးကို တညဥ့္လုံး စိုးမိုးထားခဲ့ေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္မူကား စိုးရိမ္ ေသာက ဗ်ာပါရျဖင့္ တစ္ေမွးမၽွပင္ အိပ္၍မေပ်ာ္ေလ။

မိုးလင္းသည္ႏွင့္ တပည့္ေက်ာ္သုံးဦးသား ကၽြႏ္ုပ္ အား ယင္းအခန္းငယ္တြင္ တစ္ေယာက္တည္း ခ်န္ထားရစ္ကာ ကိုယ္စီအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသို႔ အသီးသီးအသက၊ အသက။ မသိမသာ လစ္ထြက္ သြားခဲ့ၾကေလရာ ကၽြႏ္ုပ္အထီးတည္း အားငယ္စြာ က်န္ရစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

(ႏွစ္)

“ေဒါက္” “ေဒါက္” “ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္”

တံခါးေခါက္သံသည္ အဆက္မျပတ္ ထြက္ေပၚလာေနၿမဲ ျဖစ္၏။ အသက္ပင္ မ႐ႉရဲေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္လန္႔ေနသည့္ ၾကားမွပင္ တံခါးရွိရာသို႔ ေျခလွမ္းဖြဖြ လွမ္းရင္း ေသာ့တံေပါက္မွေန၍ တံခါးအျပင္ဘက္သို႔ ကၽြႏ္ုပ္ အသာေခ်ာင္း၍ၾကည့္မိ၏။ ၫွဥ္းသိုးသိုးပုံစံႏွင့္ ဦးထုပ္ေပ်ာ့တစ္လုံးကို ခပ္ငိုက္ငိုက္ေဆာင္း ထားသည့္ လူ႐ြယ္တစ္ဦး အထုပ္တစ္ထုပ္လက္တြင္ ကိုင္လ်က္ ရပ္ေနသည္ကို ျမင္ရသည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ႏွလုံးေသြးရပ္လုခမန္း ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ရေလၿပီ။ ဘုရား၊ ဘုရား။ ငါေစာေစာကဖတ္ခဲ့တဲ့ ဂ်ာနယ္မွာ ရန္ကုန္တြင္ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္အ႐ြယ္ရွိ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး လည္ပင္း ဓားျဖင့္လွီးျဖတ္ အသတ္ခံခဲ့ရသတဲ့။ ကၽြႏ္ုပ္အသံမထြက္ရဲပဲ တံခါးကို ေနာက္ေက်ာျဖင့္မွီရင္း ရင္ဘတ္ကို လက္အစုံျဖင့္ အသာဖိ ဘုရားကို အႀကိမ္ႀကိမ္တမိ၏။

စစ္စစ္ ဤအေၾကာက္တရားသည္ ရန္ကုန္သို႔ အလာ ခရီးတစ္ေထာက္ျဖစ္သည့္ ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕မွ စတင္ခဲ့၏။ ထိုၿမိဳ႕၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေရာက္သည့္ေန႔မွာပင္ စားေသာက္ဆိုင္ပိုင္ရွင္တစ္ဦး ေနအိမ္အိပ္ရာတြင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ အမည္မသိလူသတ္သမားက ဝင္ေရာက္ သတ္ျဖတ္သြားခဲ့၏။

သည္မနက္ပိုင္း ၾကည့္ေနမိသည့္ တစ္ပတ္အတြင္း မႈခင္းသတင္း မ်ားတြင္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားအပါအဝင္ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားပါမက်န္ ရက္ရက္စက္စက္ က်ဴးလြန္ေသာလူသတ္မႈမ်ားကို သတင္းဓာတ္ပုံမ်ားႏွင့္ ျမင္ေတြ႕လိုက္ရ၏။ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ လမ္းမွာ ႐ိုက္လု၏။ ခုခံမိသူမွာ ဓားျဖင့္အထိုးခံရ၏။ သမီးရည္း စားစုံတြဲဆိုင္ကယ္စီးရင္း ဆိုင္ကယ္၊ လက္ကိုင္ဖုန္းႏွင့္ ပါသမၽွေငြယူၿပီး သတ္၏။ လူေသအေလာင္းကို အိတ္တြင္ထည့္၍ လမ္းေဘးေရေျမာင္းတြင္ စြန္႔ပစ္သည့္ သတင္းႏွင့္ ေခါင္းမပါဘဲ ကိုယ္ခ်ည္းသက္သက္ စြန္႔ပစ္ထားသည့္ အမည္မေဖာ္ႏိုင္ေသာ အေလာင္းသတင္း တို႔ကိုလည္း အမွတ္ရမိ၏။ ကၽြႏ္ုပ္ အဘယ္မွာလၽွင္ တံခါး ဖြင့္ေပးရဲပါအံ့နည္း။ ဆယ္မိနစ္ခန္႔အၾကာ ေျခသံတဖ်တ္ ဖ်တ္ႏွင့္ ေလွကားဆီမွ သေကာင့္သား ဆင္းသြားမွသာလၽွင္ ကၽြႏ္ုပ္ ဟင္းခနဲေနေအာင္ သက္ျပင္းခ်ႏိုင္ေတာ့သည္။

(သုံး)

“ေဒါက္” “ေဒါက္” “ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္”

တံခါးေခါက္သံ ေပၚလာျပန္ေလၿပီ။

ေကာ့ေသာင္းမွသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေရာက္သည့္ တိုင္ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ မလုံၿခဳံဟု ခံစားရသျဖင့္ တစ္ညဥ့္လုံး အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္ ေမွးခနဲ ငိုက္မ်ဥ္းသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ေသာ့တံေပါက္မွ ေခ်ာင္း၍ ၾကည့္ရျပန္သည္။ ေခြးမသားတပည့္ေက်ာ္ ကပၸလီျဖစ္၏။

“မေအေပး၊ အသံေလး ဘာေလးျပဳပါဟ။ ဒီမွာ ေၾကာက္လို႔ေသေတာ့မယ္။ မိုးလင္းကတည္းက ထြက္သြားလိုက္တာ၊ ငါ့မွာ ခုခ်ိန္ထိ ဘာမွမစားရေသးေတာ့ ဗိုက္ထဲကအူေတြ ရက္ပ္တို႔၊ ေပါ့ပ္တို႔ ကကုန္ၿပီဟ။ ေခြးမသားရ” 
“ဟင္။ ေစာေစာက မုန္႔ဟင္းခါးအေၾကာ္စုံနဲ႔ ႏွစ္ပြဲ လမ္းထိပ္ကေနဝယ္ၿပီး ဆိုက္ကားဆရာတစ္ေယာက္နဲ႔ ပို႔ခိုင္းလိုက္ေလ ၾဆာရယ္”

ေသဟဲ့နႏၵိယဟူေသာ အာေမဍိတ္ျပဳရင္း ကၽြႏ္ုပ္၏နဖူးကို လက္ဝါးျဖင့္ ျဗန္းခနဲေနေအာင္ ႐ိုက္ လိုက္မိ၏။

“ေနပါဦးၾဆာရဲ႕။ ၾဆာေျပာေတာ့ ၾဆာဟာ တစ္ေခတ္တစ္ခါက ရန္ကုန္မွာ မိုက္ေပ့ဆိုတဲ့ လူမိုက္ေတြရဲ႕ ေဂါ့ဒ္ဖားသားႀကီးဆို။ ေအးေလ။ အသက္က ေထာက္လာၿပီဆိုေတာ့ ေၾကာက္ေခ်းပါၿပီေပါ့” 
“ဟေကာင္။ နင့္ပါးစပ္ပိတ္။ ေၾကာက္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ေျပာ။ ဘုမသိဘမသိ မာလကီးယားမယ့္ အျဖစ္ ဆိုးမ်ိဳးကိုေတာ့ လန္႔တာအမွန္ပဲေမာင္။ ဘယ့္ႏွယ္ကြာ။ ႏိုင္ငံတကာမွေကာ၊ ဖူးခက္မွာပါ သတ္တာျဖတ္တာေတြ ရွိပါရဲ႕။ ဒါေပသိ တို႔တိုင္းျပည္မွာက အသက္ေတြေပါၿပီး ေသရတာ သိပ္လြယ္လြန္းေနၾကသလား လို႔ကြာ” 
“ဒီေလာက္လည္း ေၾကာက္မေနပါနဲ႔ၾဆာရယ္။ တပည့္တို႔အခန္းက ရဲစခန္းနဲ႔ ကပ္လ်က္ေလ” 
“ေတာ္ပါေတာ့ ေမာင္ရာ။ ရာဇဝင္လူသတ္ သမား လက္စြမ္းျပလို႔ ရဲႏွစ္ေယာက္ ပြဲခ်င္းၿပီးခဲ့ဖူးတာ မၾကာလွေသးဘူးေနာ္” “ၾဆာ့အကဲကို ဖမ္းရတာ ဒုစ႐ိုက္မႈေတြ အျပတ္ ရွင္းေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ သတင္း ရန္ကုန္တိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ မၾကားမိေသးဘူးထင္ပါရဲ႕” 
“ခက္ပါဘိတပည့္ရာ။ မင္းတို႔ၾဆာက အဲဒီဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ လုံၿခဳံေရးကိုပါ ေတြးပူေနတာလဟ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္ႀကံခံရတာေတာင္ သတ္တာမွန္သဗ် ဆိုတဲ့ စာေတြကို ငါ့တပည့္ မဖတ္ရေသးဘူး ထင္ပါရဲ႕။ ဒါတင္ ဘယ္ကပါ့မတုံး။ မေကြးဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုလည္း ရန္ရွာမယ္ဆိုၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ေနသတဲ့ေမာင္” 
“အဟက္၊ အဟက္။ ဒါနဲ႔မ်ား သူ႔ကိုယ္သူ ယာကူဇာဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္ႀကီး ေလသံဖမ္းခဲ့တာ အံ့ပါရဲ႕။ ႀကံဖန္ၿပီး ေၾကာက္ေနလို႔ကေတာ့ လွည္းေအာက္ေတာင္ မအိပ္ေလနဲ႔ၾဆာ”

ၾဆာ့ကို ျပက္ရယ္ျပဳရင္း ေစ့ထားေသာတံခါးမွ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ဝင္လာသူကား ေဖၾကည္ေပ တည္း။ သင္းတို႔ မည္သို႔ပင္ ခႏိုးခနဲ႔ဆိုေစကာမူ ကၽြႏ္ုပ္ အေနျဖင့္ စိုးစဥ္းမၽွ မတုန္လႈပ္ေခ်။ သတၱိဆိုသည္မွာ ရွိသင့္သည့္ေနရာတြင္ ရွိသင့္သည္မဟုတ္ေလာ။

ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြးႏွင့္ ထိုညကလည္း ကၽြႏ္ုပ္ တေမွးမွအိပ္၍မေပ်ာ္ခဲ့ေလ။

(ေလး)

“ဆာ။ ထေတာ့ေလဗ်ာ။ ဖူးခက္ကေန ပုသိမ္ကိုျပန္ေရာက္ေနတဲ့ ဟိုတယ္မန္ေနဂ်ာေလး ကိုေ႐ႊသီး ေခၚ ေက်ာ္ေက်ာ္ခိုင္ကို သြားေတြ႕ခ်င္တယ္ဆို။ သြားၾကစို႔ၾဆာ”

ညက ဘယ္ခ်ိန္မွ ျပန္ေရာက္မွန္းမသိေသာ ေလမင္းသား၏အသံေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္ မ်က္လုံးဖြင့္လိုက္ ရသည္။ မ်က္စိမွိတ္ထားေသာ္ျငား အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္ မ်က္တြင္းေဟာက္ပက္ႏွင့္ထထိုင္ရင္း သင္းကို စိုးရိမ္တႀကီး ေမးရျပန္သည္။

“ေနပါဦးကြ။ ရန္ကုန္ကေန ပုသိမ္ကိုသြားရင္ စစ္တပ္ဂိတ္ေတြ ဘာေတြျဖတ္ရေသးလားကြာ” 
“ျဖတ္ခ်င္လည္း ျဖတ္ရမွာေပါ့ၾဆာ။ ဘာ အေရးတုံး။ ၾဆာ့တပည့္ေတြက လူေကာင္းေတြပဲဥစၥာ” 
“အင္း၊ ဒါဆိုလည္း မသြားေတာ့ပါဘူးကြာ။ စစ္တပ္ဂိတ္မွာ က်ည္ေပါက္ၿပီး ငါ့လာမွန္ေနရင္ဒုကၡ။ ၿပီးေတာ့ ငါတို႔က အငွားကားနဲ႔သြားမွာဆိုေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းက ႐ိုက္လုမယ့္အႏၲရာယ္လည္း ရွိေသးတယ္ေလ” 
“ကဲပါၾဆာရယ္။ ဒါဆိုရင္လည္း ၿမိဳ႕ထဲကို လိုင္း ကားေလးစီးၿပီး ရန္ကုန္ေရာက္ေနတဲ့ ၾဆာ့မိတ္ေဆြ ဘန္ေကာက္က ထမင္းဆိုင္ပိုင္ရွင္ေလး ကိုေအာင္ျမင့္ ျမတ္ကို သြားေတြ႕ၾကစို႔ရဲ႕”
“မ်က္မွန္းတေစၧ မေၾကာက္ဆိုတာ တယ္မွန္ပါ ကလား။ အခန္႔မသင့္ရင္ ကားစပယ္ယာရဲ႕ သံတုတ္စာ မိမွာကို ထည့္မတြက္ေတာ့ဘူးလား ငတုံးရ” 
“ဒီေလာက္ေတာင္ ေၾကာက္ေနမွေတာ့ မထူးပါဘူး ၾဆာရယ္။ လာမယ့္ေဘး ေျပးေတြ႕တဲ့။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မွာ လူမိုက္ေတြဆီ ၾဆာကိုယ္တိုင္သြားေတြ႕ၿပီး မဆိုး မမိုက္ၾကဖို႔ တရားေဟာလိုက္ရင္ ကိစၥျပတ္ၿပီေပါ့”

အရည္မရ အဖတ္မရ အၿမဲအာေခ်ာင္ေလ့ ရွိေသာေၾကာင့္ ေလမင္းသားဟူ၍ အမည္သညာတြင္ ေလသည့္ တပည့္ေက်ာ္၏ အႀကံျပဳခ်က္သည္ ေလးၫႈိ႔ မွ ပစ္လႊတ္လိုက္ေသာျမားကဲ့သို႔ ႏွလုံးအိမ္တြင္ ဒုတ္ခနဲ လာစိုက္၏။ မွန္ေလစြ။ ကၽြႏ္ုပ္အကၽြမ္းဝင္ခဲ့ဖူးသည့္ ဒုစ႐ိုက္ေလာက၏ သေဘာသဘာဝအရ လူမိုက္ေတာ မွသာ လူမိုက္လက္သစ္တို႔ ေပၚထြက္ကုန္၏။ ဝန္းက်င္ အသစ္မွ တစ္ကိုယ္ေတာ္လူမိုက္အသစ္ ေပၚထြက္ခဲ၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏အသိဉာဏ္ကို အေရးေပၚေမာ္တာ တပ္လ်က္ လႈပ္ႏႈိးရသည္။ တစ္ေခတ္တစ္ခါက နာမည္ႀကီး လွပါသည္ဆိုေသာ စိုးျမတ္၊ ႀကိဳးသိန္းဝင္း၊ အၾကည္ေလး စသည့္လူမိုက္မ်ားကား စုေတမေန ေသလြန္ၾကေလၿပီ။ ဘုန္းႀကီးစိုးသန္းကား ရဟန္းဝတ္လ်က္ရွိ၏။ ေရေက်ာ္ေမာင္ေအး၊ သာေကတေဗဒါ၊ လႈိင္ ကမာ႐ြတ္မွ ဘားလား၊ ကန္ေတာ္ကေလးမွ မန္းနီးတို႔ကား အိုလြန္းႀကီးမက အိုစနာက်ကာ အစြယ္က်ိဳးၾကေလၿပီ။

လက္ရွိကာလ လူဆိုးလူမိုက္ အမ်ားစုကား လႈိင္သာယာ၊ ဒဂုံေတာင္ေျမာက္၊ ေ႐ႊျပည္သာ၊ ၾကည့္ ျမင္တိုင္တစ္ဖက္ကမ္း၊ အင္းစိန္တစ္ဖက္ကမ္းတို႔တြင္ ႀကီးစိုးကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို အႀကီးအက်ယ္ ၿခိမ္းေျခာက္ လ်က္ရွိၾက၏။

(ငါး)

သို႔ျဖင့္... ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္လူမိုက္ အိုႀကီးမ်ား၏ အဆက္အသြယ္ျဖင့္ ေခတ္သစ္လူမိုက္ ေနာက္ေပါက္ကေလးမ်ားအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ တစ္ခုေသာ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီးတြင္ ကၽြႏ္ုပ္ေကာင္းမြန္စြာ ေတြ႕ဆုံခြင့္ရခဲ့ေလသည္။ လူမိုက္ေလာက၏ ဝါစဥ္အရ ကၽြႏ္ုပ္အား သင္းတို႔ ေကာင္းမြန္စြာ ဧည့္ခံခဲ့ပါ၏။ ၎တို႔ထံမွရရွိသည့္ လူမိုက္ေလာက သတင္းစကား တို႔မွာလည္း မ်ားစြာနာယူ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းလွပါ၏။

“အခုေခတ္က အန္ကယ္ဒင္တို႔ေခတ္လို မဟုတ္ေတာ့ဘူး အန္ကယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အထက္က ၫြန္ၾကားခ်က္အတိုင္း လိုက္နာၾကရတာခင္ဗ်။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ကဆို ၫြန္ၾကားခ်က္ေတြက ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမကေန လာတာခင္ဗ်။ လက္ပတ္နီေတြ ဘာေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ တရားဝင္ မိုက္လို႔ရတာေပါ့” 
“ဟုတ္တယ္ ဦးေလးဒင္။ တူေတာ္ေမာင္တို႔ အေနနဲ႔ သူတို႔အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့စစ္ဆင္ေရးေတြ ကို အားႀကိဳးမာန္တက္ လုပ္ေပးရေတာ့ အျပန္အလွန္ သေဘာအရ နယ္ေျမခံရဲကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အထာျပန္ထားတာမို႔ ကိုယ့္နယ္နဲ႔ကိုယ္ အပိုင္စားေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ ဒီေခတ္ႀကီးမွာ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးေတာ့ သမၼာအာဇီဝနည္းနဲ႔ လုပ္စားလို႔ အခြင့္မသာဘူးေလ” 
“အခု လတ္တေလာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ကာဗာ ေပးထားတဲ့သူေတြကေတာ့ သူေဌးႀကီးတခ်ိဳ႕ ဆိုပါေတာ့။ သူေဌးႀကီးေတြနဲ႔ အရင္ ဟိုလူေတြကလည္း တစ္အုပ္စုတည္းပဲေလ။ ေငြကေတာ့ ဘာေပါသလဲ မေမးနဲ႔ ဦးေလးေရ။ အမယ္၊ တစ္ခါတစ္ခါ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာအတြက္ ဆိုလား။ နယ္တစ္ကာလွည့္ မိုက္ဂုဏ္ျပရတာေတာင္ ရွိေသးဗ်ာ” 
“ဒီေတာ့ဦးေလးရာ။ ဒီတိုင္းျပည္မွာ လူမိုက္ေလာက ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစခ်င္ရင္ အဓိကဟာ အဓိကပဲ ခင္ဗ်”

ဂ်ာေအးကို သူ႔အေမ႐ိုက္ေနသည့္ လူမိုက္ဇာတ္႐ႈပ္ကို ကၽြႏ္ုပ္ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္ ေလၿပီ။ ျမန္မာျပည္တစ္ဝန္း လူတိုင္းအေၾကာက္တရား ကင္းကင္းႏွင့္ လုံၿခဳံစြာေနႏိုင္ေရးအတြက္ ဘာဆက္ လုပ္ရမည္ကို ကၽြႏ္ုပ္ သိျမင္ခဲ့ေလၿပီ။ အဓိကသည္ အဓိက ျဖစ္ေလသည္တကား။ 
“ေတြ႕ၾကေသးတာေပါ့ အဓိကေတြရာ” ဟု အသံ တိတ္ႀကဳံးဝါးရင္း ကၽြႏ္ုပ္ဝပ္က်င္းသို႔ျပန္ခဲ့ပါ၏။

(ေျခာက္)

“ယႆာႏုဘာဝေတာ၊ ယကၡာ၊ ေနဝဒေႆႏၲိ ဘီသနံ။ ယဥွိေစဝါ ႏုယုဥၨေႏၲာ၊ ရတၱိႏၵိဝ မတႏၵိေတာ” “သုခံ သုပတိ သုေတၱာစ၊ ပါပံ၊ ကိဥၥိ၊ နပႆတိ။ ဧဝမာဒိ ဂုဏူေပတံ၊ ပရိတၱံတံ ဘဏာမ ေဟ” 
“ၾဆာသမား အိပ္ခါနီး ဘာေတြေလၽွာက္႐ြတ္ ေနတာတုံး။ လူမိုက္ေတြနဲ႔ေတြ႕ တရားရၿပီး ဘုန္းႀကီး ဝတ္ေတာ့မလို႔မ်ားလား ၾဆာ” 
“နင့္အေမကလႊား။ ေမတၱသုတ္႐ြတ္ေနတာလဟ ကပၸလီရ” 
“ဗ်ာ။ လူမိုက္ကို ေမတၱာပို႔လို႔ ရမတဲ့လား ၾဆာရယ္” 
“နင္ နားမလည္ပဲ စြတ္ေျပာမေနနဲ႔။ အခု အဓိက ထားၿပီး ေမတၱာပို႔ေနတာက အဓိကေတြကိုလဟ”
“ရွင္းေအာင္လင္းပါဦးၾဆာရယ္။ ၾဆာ့စကား ကလည္း အဓိကေတြနဲ႔ခ်ည္း ႐ႈပ္ေနလို႔ပါ”
“အင္း... သဟာျဖင့္ တစ္တိုင္းျပည္လုံးလုံၿခဳံ ေအးခ်မ္းဖို႔ ဘယ္ဝန္ႀကီးဌာနက တာဝန္ယူထားပါလိမ့္ ေမာင္ရာ” 
“ျပည္ထဲေရးေပါ့ ၾဆာရယ္။ လူတိုင္းသိေနတဲ့ ဥစၥာ” 
“ဒါဆို ျပည္ထဲေရးကို ဖြဲ႕စည္းပုံဥပေဒအရ ဘယ္သူေတြက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသတုံး။ ဘယ္ကေနလာ သတုံး” “အဟား။ ေပါက္ပါၿပီၾဆာ။ တပည့္ေကာင္း ေကာင္းသေဘာေပါက္ပါၿပီ” 
“အေပါက္မေစာနဲ႔ဦး ငါ့တပည့္။ အဲဒီအဓိက က်တဲ့သူေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာလွပါခ်ည့္ရဲ႕ဆိုတဲ့ သူေတြဟာ ပုလင္းတူဘူးဆို႔ တစ္အုပ္စုတည္း၊ တစ္ဂိုဏ္းတည္း ဆိုတာလည္း သေဘာေပါက္ဖို႔လိုေသးသကြဲ႕” 
“ဟုတ္ပါ့ၾဆာ။ ဟုတ္ပါ့။ လက္စသတ္ေတာ့ အဓိကဟာ အဓိကကိုး။ ၾဆာပို႔သတဲ့ ေမတၱာ သူတို႔ဆီ ေရာက္ရင္ေတာ့ တစ္တိုင္းျပည္လုံး လုံၿခဳံေအးခ်မ္းၿပီ ေပါ့။ နာနာႀကီးသာ ေမတၱာပို႔ၾဆာ”

တပည့္ေက်ာ္ ကပၸလီတေယာက္ ကၽြႏ္ုပ္၏ အိပ္ရာေဘးမွ ႐ႊင္ျမဴးစြာ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားပါ၏။ ထိုညက ေမတၱသုတ္ ဘုတ္အုပ္ကို ေရွ႕တြင္ခ်၍ ဆုံးခန္း တိုင္ေအာင္ ကၽြႏ္ုပ္အႀကိမ္ႀကိမ္႐ြတ္ဆိုခဲ့ပါ၏။ တိုက္ ဆိုင္မႈေပေလာ။ ထူးဆန္းသည္ေလာ။ ေမတၱာဓာတ္၏ တန္ခိုးရွိန္ေစာ္ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ေလာ တိက်စြာ ကၽြႏ္ုပ္ မဆိုႏိုင္ေသာ္ျငား အသည္းငယ္တတ္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္ ထိုညက ေကာင္းစြာ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့ေခ်သည္တကား။ ။

မင္းဒင္

  • TAGS