News

POST TYPE

ARTICLE

အင္းဝတစ္ဖက္ကမ္းမွ အေပၚပိုင္းဗလာက်င္းအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ လုပ္ငန္းခြင္
25-Aug-2018

ျမန္မာႏိုင္ငံ အထက္ပိုင္း ေရွးျမန္မာမင္းဆက္မ်ား၏ မင္းေနျပည္ေတာ္ အင္းဝၿမိဳ႕ေဟာင္း တစ္ဖက္ကမ္း ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထက္ပိုင္းဗလာက်င္းျဖင့္ လုပ္ကိုင္ၾကသည့္ လုပ္ငန္းခြင္တစ္ခု ရွိေနသည္။ 

ထို႐ြာမွ ဧရာဝတီျမစ္ကိုျဖတ္ေက်ာ္၍ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေသာ္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား လာေရာက္ေလ့လာရာ အင္းဝဘက္ကမ္းမွ ဘႀကီးေတာ္မင္း၏ မိဖုရားေခါင္ႀကီး မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းကို ခပ္ပ်ပ်ျမင္ရသည္။ 

အိမ္ေျခ ၄၀၀ ခန္႔ရွိေသာ ေဒါင္းမေက်း႐ြာသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာထံုးစံျဖင့္ ေ႐ႊပြားစကၠဴခတ္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနေသာ ႐ြာျဖစ္ၿပီး ထို႐ြာအနီးသို႔ ေရာက္သြားပါက အက္ကြဲေနသည့္ လင္ကြင္းခ်မ္းကို စည္းခ်က္ညီညီ ခပ္သြက္သြက္႐ိုက္ခတ္လိုက္ေသာအခါ ထြက္ေပၚလာေသာ အသံကဲ့သို႔ “တုတ္ . . . ခ်န္႔၊ တုတ္ . . . ခ်န္႔၊ တုတ္ . . . ခ်န္႔”ဟု အသံကို ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။ 

ယင္းအသံမ်ားသည္ အခ်ိဳ႕ေသာေနအိမ္ၿခံဝင္းမ်ားအတြင္း ေျမက်င္းတူး၍ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ေျမတိုက္ခန္းအတြင္းမွ အဆက္မျပတ္ ထြက္ေပၚလာေနျခင္းျဖစ္သည္။

ဝါးစကၠဴ႐ိုက္သည့္ ေျမတိုက္ခန္းမ်ားကို အျပင္မွလွမ္းၾကည့္လိုက္ပါက သံုးေပခန္႔အက်ယ္ရွိေသာ အဝင္တံခါးေပါက္၌ ေျမတိုက္ခန္းအတြင္းသို႔ မျမင္ႏိုင္ေစရန္ အဝတ္စ သို႔မဟုတ္ ဝါညစ္ညစ္အေရာင္ရွိေသာ ပလတ္စတစ္အထူစမ်ားျဖင့္ ကာရံထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ေျမတိုက္ခန္းသည္ အနက္ခုနစ္ေပဝန္းက်င္ခန္႔ရွိၿပီး အလ်ား ၁၀ ေပခန္႔၊ အနံ ၆ ေပခန္႔ ရွိမည္ထင္ရေသာ ေထာင့္မွန္စတုဂံပံုသဏၭန္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ 

ထိုေျမတိုက္ခန္းအတြင္းသို႔ အုတ္ေလွကား သို႔မဟုတ္ ေျမသားျဖင့္ပင္ ေလွကားပံုစံေဖာ္ထားသည့္ေနရာမွ ဆင္း၍သြားရသည္။

ထိုေျမတိုက္ခန္းအတြင္းသို႔ အခြင့္မရွိပါက အမ်ိဳးသားမ်ား ဝင္ေရာက္ခြင့္မရွိေပ။

ေျမတိုက္ခန္းမ်ားအတြင္း၌ ေဒသခံအမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားသည္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ေ႐ႊပြားစကၠဴတစ္႐ြက္ရရန္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ျဖစ္ေသာ ဝါးစကၠဴအစို ဒါမွမဟုတ္ အေျခာက္ကို ေၾကးဝါတံုးေပၚတင္၍ ေနေသာေၾကာင့္ “တုတ္ . . . ခ်န္႔၊ တုတ္ . . . ခ်န္႔၊ တုတ္ . . . ခ်န္႔ဟူေသာ” အသံမ်ား ထြက္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါင္းမေက်း႐ြာရွိ ဝင္းဝင္းႏု ေ႐ႊပြား (ဝါးစကၠဴ) လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္ ေဒၚဝင္းဝင္းႏုက ေျပာျပသည္။ 

ဝါးစကၠဴ႐ိုက္ေနေသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္ (အလုပ္သမ) မ်ားသည္ ေျမတိုက္ခန္း၏အပူရွိန္ႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္မွထြက္ေသာ အပူေငြ႔တို႔ေပါင္းစပ္၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ပူအိုက္မႈဒဏ္ကို သက္သာေစရန္ ကိုယ္ခႏၶာအေပၚပိုင္းရွိ အဝတ္အစားမ်ားကိုခၽြတ္၍ လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားမ်ားဝင္ေရာက္ခြင့္ မရွိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ရွင္းျပသည္။

“လံုးဝဝင္လို႔မရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဧည့္သည္က လာေလ့လာခ်င္လို႔ ေဟ့ . . . လို႔ အျပင္ကေန ေအာ္လိုက္ရင္ အထဲမွာအလုပ္လုပ္ေနတဲ့မိန္းကေလးေတြက အဝတ္အစား ျပန္ျပင္ဆင္ဝတ္ရတာေပါ့”ဟု ေဒၚဝင္းဝင္းႏုက ရယ္သံသဲ့သဲ့ျဖင့္ ဆိုသည္။

အိမ္ေျခ ၃၈၀ ရွိေသာ ေဒါင္းမေက်း႐ြာတြင္ ေ႐ႊပြားစကၠဴလုပ္ငန္းကို အစအဆံုးလုပ္ကိုင္ၾကသည့္ လုပ္ငန္းရွင္ေျခာက္ဦးရွိၿပီး ေျမတိုက္ခန္းအေရအတြက္ ၂၀ ခန္႔တြင္ ေဒသခံအမ်ိဳးသမီးငယ္ တစ္ရာခန္႔ လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း ေျပာျပသည္။

ေဒၚဝင္းဝင္းႏု၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သူပိုင္ဆိုင္သည့္ ဝင္းသိဂႌေျမတိုက္ခန္းအဆင္း အုတ္ေလွကားမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ အဝင္တံခါးဝတြင္ ကာရံထားသည့္ ပလတ္စတစ္အစမ်ားကိုဖယ္ရွား၍ အတြင္းပိုင္းသို႔ ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ အလ်ား ၁၀ ေပခန္႔၊ အနံ ၆ ေပခန္႔ႏွင့္ အျမင့္ ၆ ေပေက်ာ္ရွိမည္ ထင္ရေသာ ေထာင့္မွန္စတုဂံပံုသဏၭန္ အခန္းဖြဲ႔စည္းမႈႏွင့္ စကၠဴ႐ိုက္ေနသည့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္အခ်ိဳ႕ကို ျမင္ေတြ႔လိုက္ရသည္။

စကၠဴ႐ိုက္လုပ္ငန္းခြင္ကို ဝင္ေရာက္ေလ့လာလိုေသာေၾကာင့္ ေျခလွမ္းမ်ားကို ေရွ႕သို႔တိုး၍ ေျမတိုက္ခန္းအတြင္းသို႔ လွမ္းဝင္လိုက္ပါက အျပင္မွာရွိသည့္ အပူခ်ိန္ထက္သာလြန္ေသာ အခန္းအပူရွိန္ ခပ္ေငြ႔ေငြ႔၏ ဆီးႀကိဳျခင္းကို ခံလိုက္ရသည္။

ဧရာဝတီျမစ္ႏွင့္နီးေသာ္လည္း အညာေဒသျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အပူရွိန္ျမင့္မားေသာေနရာ ေဒသျဖစ္သည္။ ေႏြကာလမ်ားတြင္ ေျမတိုက္ခန္း အပူခ်ိန္မွ ၄၀ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္အထက္တြင္ ရွိေနႏိုင္သည္။

ထိုအပူခ်ိန္ေအာက္တြင္ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားသည္ ဘယ္ညာလက္အစံုတြင္ အဝႏွစ္လက္မခန္႔ႏွင့္ အရွည္တစ္ေထာင္ေက်ာ္ရွိ ဒန္း (ေရငတ္သား) တို႔ျဖင့္ ေၾကးဝါတံုးမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ တင္ထားေသာ ဝါညိဳေရာင္အဆင္းရွိ ေလးလက္မပတ္လည္ ဝါးစကၠဴကို အခ်ိန္အဆမွန္စြာျဖင့္ ၾကက္ေျခခတ္ပံုစံ ခပ္သြက္သြက္ထု႐ိုက္လ်က္ရွိသည္။

“မိန္းမပ်ိဳေလးေတြ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္႐ြာမွာ အိုးမကြာအိမ္မကြာ လုပ္လို႔ရတဲ့ ႐ိုးရာလက္မႈလုပ္ငန္းတစ္ခုေပါ့”ဟု ေက်း႐ြာဥကၠ႒ဦးၫြန္႔ေဝက သူ၏အျမင္ကို ဖြင့္ဆိုသည္။ 

အမ်ိဳးသမီးငယ္ ၁၀ ဦးအထိ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ကာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္သည့္ အက်ယ္အဝန္းရွိေသာ ေျမတိုက္ခန္းအတြင္း ေလွာင္ပိတ္လ်က္ရွိေသာ အပူေငြ႔ေၾကာင့္ စကၠဴ႐ိုက္ေနသည့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးမ်ား၏ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ ေခၽြးစက္ေခၽြးေပါက္မ်ား တစ္လိမ့္ခ်င္းစီးက်ေနသည္ကိုေတြ႔ရသည္။

ဧည့္သည္အခ်ိဳ႕ဝင္ေရာက္ေလ့လာမည္ကို ႀကိဳသိထားေသာေၾကာင့္ မၾကာခင္ကပင္ ျပန္လည္ဝတ္ထားေသာ အက်ႌမ်ားမွာလည္း ေခၽြးစက္မ်ားေၾကာင့္ မိုးေရထိထားသည့္ႏွယ္ ေနရာအခ်ိဳ႕တြင္ စိုစြတ္လ်က္ပင္ ရွိေနသည္။

အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုရွိေနေသာ ေျမတိုက္ခန္းအတြင္းသို႔ ေဒသခံအမ်ိဳးသားမ်ား ဝင္ေရာက္ျခင္းမရွိသလို ဧည့္သည္မ်ားအေနႏွင့္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာလိုပါက ပိုင္ရွင္ထံတြင္ခြင့္ေတာင္းရေၾကာင္း ယင္းေနရာသို႔ လိုက္လံျပသေပးသည့္ ေဒသခံမိန္းမပ်ိဳတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။

စကၠဴ႐ိုက္အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးမ်ား လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အပူဒဏ္ကို အန္တုလုပ္ကိုင္ေနၾကရသည့္ ပကတိအေနအထားကို ေက်းေတာသူပီပီ စကားကို သြယ္ဝိုက္မေနဘဲ ႐ိုးရွင္းစြာဆက္ေျပာလိုက္သည္က . . . 

“ေနကလည္းပူ၊ လူကလည္းမ်ားရင္ အထဲမွာ တအားပူတယ္။ မိန္းမခ်င္းဆိုေတာ့လည္း မရွက္ေတာ့ဘူး။ အေပၚက အဝတ္အစားေတြ ခၽြတ္႐ိုက္ရတာ”ဟူ၍ပင္။

အဆင့္ဆင့္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ဝါးစကၠဴမ်ားအား ေျမတိုက္ခန္းကထြက္ေသာ အပူဓာတ္ႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္မွထြက္ေသာ ကိုယ္အပူခ်ိန္တို႔ျဖင့္ ေပါင္းခံ၍ ဒန္သားျဖင့္ စနစ္တက်ထု႐ိုက္မွသာ ေ႐ႊဆိုင္းခတ္သည့္အခါ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ ေ႐ႊပြားစကၠဴမ်ားရသည္ဟု ေ႐ႊပြားစကၠဴပညာရပ္ကို ေလ့လာေနသည့္ မႏၲေလးေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ဘုရား၊ ေစတီပုထိုးမ်ားတြင္ကပ္လွဴေသာ ေ႐ႊဆိုင္းမ်ားရရွိလာေစရန္ ေ႐ႊခတ္ (ထု႐ိုက္) ေသာအခါ ေ႐ႊပြားစကၠဴကို မျဖစ္မေနထည့္သြင္း အသံုးျပဳရသည္။

ေ႐ႊခတ္ရာတြင္ ကိုးေပါင္တူျဖင့္ ထုႏွက္မႈဒဏ္ကိုခံႏိုင္ေသာ ျမန္မာ့႐ိုးရာေ႐ႊပြားစကၠဴမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေဒါင္းမေက်း႐ြာတစ္႐ြာတည္းကသာ ထြက္ရွိေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕မ်က္ပါးရပ္ရွိ ေ႐ႊခတ္ဆရာမ်ားထံမွ သိရသည္။

ေ႐ႊခတ္ရာတြင္အသံုးျပဳေသာ အၾကမ္းခံေကာင္းမြန္ေသာ ေ႐ႊပြားစကၠဴ (ေခၚ) ဝါးစကၠဴတစ္႐ြက္ရရွိရန္ အဆင့္ဆင့္လုပ္ေဆာင္ရသည့္ အခ်ိန္ကာလသည္ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ၾကာျမင့္သည္ဟု ဆိုသည္။

ေ႐ႊပြားစကၠဴရရွိလာေစရန္ ပထမအဆင့္အေနႏွင့္ ထြန္ဆံဝါးကို စဥ့္အိုးမ်ားတြင္ ေပါင္းထားရၿပီး ေပါင္းခံထားေသာဝါးကိုႀကိတ္ခါ ရရွိလာေသာ ႀကိတ္ဖတ္မ်ားအားနယ္ျခင္း၊ အေျခာက္လွန္းျခင္း၊ ေျမတိုက္ခန္းတြင္ စကၠဴအစို႐ိုက္ျခင္းႏွင့္ စကၠဴအေျခာက္႐ိုက္ျခင္း အစရွိေသာလုပ္ငန္းမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ လုပ္ေဆာင္ရျခင္းျဖစ္သည္။

ေ႐ႊပြားစကၠဴမ်ားသည္ အသန္႔အရွင္းအလြန္ ႀကိဳက္ေသာ စကၠဴေလးမ်ားလည္းျဖစ္သည္။

ေျမတိုက္ခန္းအတြင္းသို႔ဝင္၍ စကၠဴ႐ိုက္မည့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားသည္ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ၿပီးမွသာ ေျမတိုက္ခန္းသို႔ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ရသည္ဟု ေဒၚဝင္းဝင္းႏုက ေျပာျပသည္။

ခႏၶာကိုယ္၌ ကပ္ၿငိပါလာႏိုင္ေသာ ဖုန္၊ သဲမ်ားႏွင့္ အလုပ္လုပ္ေနရင္း ကၽြတ္က်ဆံပင္ျခည္တစ္မွ်င္မွ်ပင္ျဖစ္ေစ ေ႐ႊပြားစကၠဴ၌ ကပ္ၿငိပါသြားလွ်င္ ေ႐ႊခတ္ရာတြင္ အဆင္မေျပျဖစ္ကာ ေ႐ႊလႊာမ်ားပ်က္စီးတတ္ေသာေၾကာင့္ ဂ႐ုတစိုက္ေ႐ြးခ်ယ္၍ ေ႐ႊဆိုင္းပိုင္ရွင္မ်ားထံ ေရာင္းခ်ေပးရေၾကာင္းလည္း သူက ေျပာဆိုသည္။

ဝါးစကၠဴမ်ားကို ေျမတိုက္ခန္းမွေန၍အျပင္သို႔ သယ္ယူသည့္အခါ ပိတ္သားအဝတ္စျဖင့္ စနစ္တက် ထုပ္ပိုးျခင္းမရွိဘဲ စကၠဴခ်ည္း အလြတ္သာ ယူေဆာင္ခဲ့လွ်င္ ျပင္ပေနဒဏ္၊ ေလဒဏ္တို႔ေၾကာင့္ ဝါးစကၠဴ႐ြက္မ်ားမွာက်ံဳ႕၍ ေသးငယ္သြားတတ္ေၾကာင္းလည္း ေဒၚဝင္းဝင္းႏုက ထပ္မံရွင္းျပသည္။

ေ႐ႊပြားစကၠဴလုပ္ငန္းကို ေဒါင္းမေက်း႐ြာတြင္ လုပ္ကိုင္လာသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားအဆိုအရ သိရသည္။

စကၠဴ႐ိုက္လုပ္ငန္းတြင္ ပါဝင္လုပ္ကိုင္သူ အမ်ားစုမွာ ေက်း႐ြာအတြင္းရွိ မိန္းမပ်ိဳမ်ားသာျဖစ္ၿပီး အိမ္ေထာင္ရွင္မ်ား ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္သူနည္းေၾကာင္း ေဒါင္းမေက်း႐ြာေဒသခံတစ္ဦးျဖစ္သူ မဝင္းဝင္းျမင့္က ၂ ႏွစ္သားအ႐ြယ္ သမီးငယ္ေပြ႔ခ်ီရင္း အခုလိုရွင္းျပခဲ့ေသးသည္။

“ဒီလုပ္ငန္းက တစ္ေနကုန္အခ်ိန္ေပး လုပ္ရတာ။ အိမ္ကိစၥတစ္ဖက္၊ ကေလးတစ္ဖက္နဲ႔ဆို အဆင္မေျပဘူး။ ကေလးကို အထဲေခၚသြားဖို႔ကလည္း အဆင္မေျပဘူးေလ။ ကေလးကတစ္ဖက္နဲ႔ဆိုေတာ့ မဝင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး”ဟူ၍ပင္။

ေ႐ႊပြားစကၠဴအစို၊ အေျခာက္တစ္႐ြက္႐ိုက္ခမွာ ၁၂၀ က်ပ္ရရွိၿပီး တစ္ေနကုန္အလုပ္ဝင္လွ်င္ ႐ြက္ေရ ၇၀ ခန္႔ၿပီးစီးေသာေၾကာင့္ တစ္ရက္လွ်င္ က်ပ္ ၈၀၀၀ ခန္႔ ဝင္ေငြရရွိေၾကာင္း စကၠဴ႐ိုက္လုပ္ငန္းတြင္ ပါဝင္လုပ္ကိုင္ေနသူ မခ်စ္စုဝင္းက ေျပာျပသည္။

“တစ္ေနကုန္ထိုင္ၿပီး ႐ိုက္ေနရေတာ့ လက္ေတြလည္း တအားနာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ကို ပင္ပန္းတယ္”ဟု စကၠဴ႐ိုက္ရသည့္ အေတြ႔အႀကံဳကို သူက မွ်ေဝသည္။

အမ်ိဳးသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ မသိ၍ဘဲျဖစ္ျဖစ္ သိရက္နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ေျမတိုက္ခန္းထဲသို႔ ႐ုတ္တရက္ဝင္လာခဲ့လွ်င္ဆိုသည့္ ေမးခြန္းကို ေမးျမန္းခဲ့ေသာအခါ။

“တစ္ခါမွလည္း ႐ြာမွာ အဲလိုျဖစ္တာမၾကားမိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီထဲဝင္လာခဲ့ရင္ ဘာေတြျဖစ္သြားမလဲဆိုတာ မေျပာတတ္ဘူး”ဟု ေျပာသည္။  

ဘုန္းေန