News

POST TYPE

ARTICLE

ဝန္မင္းအုိင္ေဒါ
11-Aug-2018

အနီေရာင္ စင္ျမင့္ႀကီးက ဟည္းထေနသည္။ အနီေရာင္ ေနာက္ခံပိတ္ကားႀကီးေပၚ အနီေရာင္ မီးဆလိုက္ႀကီးမ်ား အနီေရာင္အလင္းတန္းမ်ား ထိုးထားသည္။ အနီေရာင္ စင္ျမင့္၏ ေရွ႕တည့္တည့္ရွိ ခံုတန္းရွည္ႀကီးတြင္ အနီေရာင္ဝတ္စံု ဒီဇိုင္းမ်ိဳးစံုဝတ္ထားေသာ ဒိုင္လူႀကီးသံုးဦးႏွင့္ အစိမ္းေရာင္ဝတ္ ဒိုင္လူႀကီးတစ္ဦး ထိုင္ေနေလသည္။

ခ်ာရာဏသီျပည္ႀကီးမွ ဝန္မင္းမ်ားသည္ သူတို႔ အသီးသီး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဂီတျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖကာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၾကသည့္ ယခု ဝန္မင္းအိုင္ေဒါကား ခ်ာရာဏသီျပည္အဝန္း လူႀကိဳက္မ်ားလွေပသည္။

ခ်ာရာဏသီျပည္သူ ဆိုသည္မွာလည္း ႏိုင္ငံေရးတြင္လည္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲ၊ စီးပြားေရးတြင္လည္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲ၊ ဘာသာေရးတြင္လည္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲ စသျဖင့္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသည့္ဓေလ့ကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားၾကသည္။

ကြဲစရာမရွိလွ်င္ ကိုယ့္တင္ပါး ႏွစ္ခုၾကား ဝါးလံုးတန္းခြၿပီး ႏွစ္ျခမ္းကြဲေနရသည္ကို ေပ်ာ္ေမြ႔ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ငါ ႀကိဳက္သည့္သူ မဟုတ္လွ်င္ ငါဆဲရမည့္သူဟူေသာ အယူရွိၾကသည္ျဖစ္ရာ အဆိုပါ အိုင္ေဒါတည္းဟူေသာ ၿပိဳင္ပြဲတြင္ အျခမ္းေပါင္းမ်ားစြာ ကြဲရ၊ အဆဲေပါင္းမ်ားစြာဆဲရႏွင့္မို႔ ပရိသတ္အေပါင္းမွာ သေဘာအေတြ႔ႀကီး ေတြ႔ၾကေလသည္။

ခ်န္ပီယံေ႐ြးခ်ယ္သည့္ စနစ္ကလည္း ဖုန္းမွတစ္ဆင့္ ဗုတ္တင္ ေခၚ မဲေပးရသည့္စနစ္၊ ပရိသတ္မွာလည္း အလွဴေရစက္လက္ႏွင့္မကြာ၊ လူငတ္ေပမယ့္ အလွဴမျပတ္ေစရဘူးဆိုသည့္ ခ်ာရာဏသီေစတနာရွင့္ ပရိသတ္ျဖစ္ေနေလရာ ... ငါးပိႏွင့္ေလာက္၊ ေ႐ႊႏွင့္ 
ေက်ာက္ႏွယ္ ပနံရေပေတာ့၏။

ကိုယ္အားေပးေသာ အိုင္ေဒါၿပိဳင္ပြဲဝင္ ဝန္မင္းအတြက္ ဘရာေၾကာ္ေရာင္းၿပီး ဗုတ္ေပးသည့္သူ ရွိသလို၊ ကိုယ္မႀကိဳက္ေသာ ဝန္မင္းအား ၂၄ နာရီကင္းခ်ၿပီး ဆဲသည့္သူလည္း အမ်ားအျပား။

ထိုသို႔ႏွင့္ ကိုယ္ႀကိဳက္သူကိုေျမႇာက္ရင္း၊ ကိုယ္ မႀကိဳက္သူကို ဆဲရင္းျဖင့္ ဝန္မင္းအိုင္ေဒါႀကီးသည္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သရီးဖိုင္နယ္အဆင့္သို႔ပင္ ေရာက္လာေခ်ၿပီ။

“မနက္ျဖန္အထိ အငတ္ခံ ဗုတ္မည္”ဆိုသည့္ ပရိသတ္ႀကီးကလည္း စင္ျမင့္ေရွ႕တြင္ စိတ္လႈပ္ရွားစြာ ေရာက္ရွိေနေခ်ၿပီ။

“ဝန္မင္းအိုင္ေဒါၿပိဳင္ပြဲႀကီး၏ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ၿပိဳင္ပြဲ စတင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာအပ္ပါတယ္ခင္ဗ်”

ပရိသတ္မွာ လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြျဖစ္သြား၏။

“အခု ဖိုင္နယ္အဆင့္ကို တက္လာတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ေတြထဲက ပထမဆံုး ၿပိဳင္ပြဲဝင္မွာကေတာ့ ေတာင္ေပၚသား ... တိုင္းရင္းသားဝန္မင္းေလး ျဖစ္ပါတယ္ ... ခင္ဗ်ား”

ထိုးထားသည့္ ဆလိုက္မီးမ်ား ေမွာင္ရာမွ လင္းသြားေသာအခါ ကယား႐ိုးရာ ေမာင္းသံေလးႏွင့္အတူ ကိႏၷရီ၊ ကိႏၷရာ ေဒြးမယ္ေနာ္အက အရင္ထြက္လာသည္။

ပရိသတ္မွာ လက္ခုပ္သံတေျဖာင္းေျဖာင္း။

ထို႔ေနာက္ သီခ်င္းသံထြက္လာ၏။

“ေၾကးသြန္း႐ုပ္ေလးေတြ ... လိုက္လို႔ ... စိုက္ဦးမေလ ... ကန္႔ကြက္ရင္လည္း ... တရားစြဲမွာပဲ ... ဖမ္းဦးမွာပဲေလ ... ျပည္နယ္သားေတြ မႀကိဳက္ရင္လည္း ... ေနပါေစေပါ့ ... ျပည္နယ္သားေတြ မႀကိဳက္ရင္လည္း ... ေနပါေစေပါ့”

စတူဒီယိုအဆိုေတာ္ႀကီး ပေလးဘြိဳင္းသန္းႏိုင္ သီဆိုထားသည့္ ပလတ္စတစ္႐ုပ္ကေလး သီခ်င္းအလိုက္ျဖင့္ ကယားဝန္မင္း၏ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေၾကာင့္ ပရိသတ္မွာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား။

ေနာက္က ပါေဖာ့မင့္ကလည္း ကိႏၷရီ၊ ကိႏၷရာ ႏွစ္ေဖာ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမင္းစီးေၾကး႐ုပ္ႀကီးေဘးတြင္ လက္ထိတ္တန္းလန္းျဖင့္ သနားစရာ ျပကြက္ကေလး ေျပာင္းသြား၏။

သီဆိုမႈၿပီးသည့္အခါ ဒိုင္လူႀကီးမ်ား မွတ္ခ်က္ေပးခ်ိန္ျဖစ္ေလသည္။

“ဝန္မင္းရဲ႕ အားထုတ္မႈက ေကာင္းေပမယ့္ ပါေဖာ့မင့္လုပ္ျပခ်င္ေဇာေတြ အရမ္းမ်ားေနတယ္”

“ေပ့ခ်္ေလးေတြ နည္းနည္းယိုင္ၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာမွာ လိုတာထက္ ပိုေနတယ္လို႔ ေျပာပါရေစ”

“ေကာင္းပါတယ္ ... ေကာင္းပါတယ္ ... ေခၚသြားပါ့မယ္”

အနီဒိုင္သံုးေယာက္က ၿပီးသြားေသာအခါ အစိမ္းေရာင္ဒိုင္ အန္ကယ္ႀကီး အလွည့္ေရာက္လာသည္။

“လိုက္ဆို အ ... အ ... အီ ... အီ ... အူ ... အူ ... အန္ကယ္ကေတာ့ ႏိုးပါကြယ္”

---------------

ဒုတိယေျမာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္သူ ဝန္မင္းအလွည့္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ခံတြင္ ေရျပင္က်ယ္ႀကီး ေပၚလာသည္။ ထို႔ေနာက္ ကေလးငယ္မ်ား ကဗ်ာ႐ြတ္သံ ထြက္လာ၏။

“စမ္းေခ်ာင္းကေလး က်ဥ္းလွတယ္ ... အလံုေလာက္ သူမက်ယ္ ... တာေမြႀကီးက အႀကီးဆံုး ... လိႈင္းေတြ တဝုန္းဝုန္း”

ကဗ်ာ႐ြတ္သံအဆံုးတြင္ ေရထဲမွ မာစီဒီးကား အနက္ႀကီးမ်ား ျဖတ္ေမာင္းသြားပံုေပၚလာ၏။

ေရျပင္က်ယ္ႀကီးျပထားသျဖင့္ အင္းေလးကန္ဟု လူအမ်ားက ထင္ထားေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ထြက္လာသည္က ရွမ္းဝန္မင္းမဟုတ္ဘဲ ရန္ကုန္ဝန္မင္းႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဝန္၏ ႏွစ္ေယာက္တြဲ သီဆိုမႈျဖစ္ေနသည္။

“ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေျမာင္းျပင္ေတာ့ ... ကိုယ္ေရာက္ လာ ... အို ... မင္း ... မသိဘူး ... ၾကာရွည္ဆိုရင္ သိပ္မလြယ္ဘူး ... ညေဈး ... ေရနစ္ေနဆဲ ... ေပတစ္ရာကို ထပ္ကာ ... ေျမျမႇင့္မယ္ ... ကြန္ကရစ္ေလာင္းတဲ့ နတ္ျပည္လမ္း ... လူေနအိမ္မ်ားဟာ ... ေျမေအာက္မွာ ... အိမ္ေတြ ကားေအာက္ ေရာက္ေစသား ... ေျမျမႇင့္မယ္”

အာဇာနည္သီဆိုေသာ အခ်စ္မီးလွ်ံသီခ်င္း အလိုက္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဝန္က စဖြင့္လိုက္သည္။

“ဂိုေဒါင္ေတြ ဖြင့္ကာ ... ဝင္စစ္မယ္ ... မာစီဒီးမ်ား ေတြ႔ေစသား ... ဟိုအရင္အဘမ်ားရယ္ ... ဝွက္ထားတယ္ ... ငါတို႔အတြက္ေတာ့ ... ကားစုတ္မ်ား ခ်န္ရစ္တယ္ ... ”

ရန္ကုန္ဝန္မင္း၏ ေရာ့ခ္အသံက ခန္းမတစ္ခုလံုး ဟိန္းထြက္သြား၏။

သီဆိုမႈ ၿပီးဆံုးျပန္ေခ်ၿပီ။

“ဝန္မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္က တုန္းကာလာလည္း လွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၿမိဳ႕ဝန္မင္းက ကီးနည္းနည္းျမင့္ေနတယ္ ... သီခ်င္းဆိုတာ ၿမိဳ႕ဝန္မင္း အခုခင္းေနတဲ့ ကြန္ကရစ္လမ္းေတြလို မိုးေပၚတက္ခင္းေနလို႔မရဘူး ... တီးလံုးနဲ႔အသံကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ကိုက္ေအာင္လုပ္ေနာ္ ... လြဲတာေတြ မ်ားေနတယ္” 

“ရန္ကုန္ဝန္မင္းကို အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္ ... ပင္ကို မူရင္းအသံက ေကာင္းပါတယ္ ... ဒါေပမဲ့ အျမင့္သံေတြမွာ ေရာက္မလိုလိုနဲ႔ တကယ္ မေရာက္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ... တခ်ိဳ႕ေနရာေလးေတြမွာ ေလကို နည္းနည္း ထိန္းပါ”

“ေကာင္းပါတယ္ ... အားလံုးေကာင္းပါတယ္”

အနီသံုးေယာက္ၿပီးသည့္ေနာက္ ... အစိမ္းဒိုင္ႀကီး အလွည့္က်လာသည္။

“သားတို႔ထဲက တစ္ေယာက္က အန္ကယ္ကို ပ႐ိုတိုေကာအရ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာထားတာ အန္ကယ္ မွတ္ထားပါတယ္ ... ဒီမယ္ ... အန္ကယ္ဟာေလ ... ဒီေလာကကို ေခ်ာက္ထဲကေန ဆြဲတင္ၿပီးမဟာ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးလုပ္လာတာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ ... အန္ကယ့္ကို အန္မတုပါနဲ႔ ... ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ ... အန္ကယ္ကေတာ့ ႏိုးပါ”

ေဘးမွ အနီဒိုင္ သံုးဦးမွာ ဇက္ကေလးေတြ ပုထားၾကသည္။

အစိမ္းဒိုင္ႀကီးကို ပရိသတ္က မ်က္မုန္းက်ိဳးၿပီး ေျပာင္းဖူး႐ိုးမ်ားႏွင့္ လွမ္းေပါက္ၾကသည္။ အစိမ္းဒိုင္ႀကီးက တစ္ခ်က္လွည့္ၿပီး မ်က္ေစာင္းခဲလိုက္သည္ႏွင့္ ပရိသတ္မွာလည္း ဒိုင္မ်ားနည္းတူ ဇက္ကေလးမ်ား ပုသြားၾကရျပန္၏။

ေနာက္ဆံုး သီဆိုယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ဝန္မင္းအလွည့္ ေရာက္လာေခ်ၿပီ။

ေနာက္ခံပိတ္ကားတြင္ က်ယ္ျပန္႔လွေသာ ေရျပင္ႀကီး ေပၚလာသည္။ ထိုေရျပင္ႀကီး အဆံုးတြင္ လယ္ကြက္ မ်ားစြာ။

မၾကာမီ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ဝန္မင္းႏွင့္ ပါေဖာ့မင့္အဖြဲ႔ ထြက္လာသည္။ ပင္နီအက်ႌႏွင့္ ေတာဘြတ္အျပာေရာင္ဖိနပ္ႀကီးမ်ားကိုယ္စီႏွင့္။

ဝန္မင္းက ထြန္တံုးႀကီးတစ္ခုကို ဆြဲလာသည္။

“ယေန႔သည္ လယ္ထြန္မဂၤလာ ဆင္ယင္သည့္ အခ်ိန္အခါ က်လာေပၿပီၿခိမ့္ ... တိုင္းသူျပည္သား လူ အမ်ား ... နဖူးကေခၽြး ... ေျခမက်ေအာင္ ... ႏြားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ... တိုင္းႏိုင္ငံအတြက္ ... သီးႏွံထြက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရင္း ... ရသမွ် အခြန္ဘ႑ာ တိုင္းျပည္အတြက္ ဆက္ႏွင္းၾကေစဖို႔ ... ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္လည္း ... တိုင္းႏိုင္ငံတြင္း ... ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ... ေက်ာသား မခြဲ ... ျပည္သူနဲ႔အတူ တကယ္မြန္ ... လယ္ထြန္မဂၤလာ ဆင္းရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ေပကိုး ... မင္းႀကီးမ်ား”

ပင္နီဝတ္၊ ေတာဘြတ္စီး ဝန္မင္းႀကီးထံမွ ဒဂံုဆရာၫႊန္႔၏ လယ္ထြန္မဂၤလာကြက္စိပ္ အခ်ီးသံ ထြက္လာသျဖင့္ ပရိသတ္ေရာ ... ဒိုင္မ်ားပါ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္သြားၾက၏။

“ယမထာ ေ႐ႊႀကိမ္လံုးရယ္ ... ႏွင့္ ... ထြန္တံုးကိုတဲ့ ... ပင္နီတင္ ... ”

အသံဝါႀကီး ဟစ္လိုက္သည္ႏွင့္ မီးဆလိုက္မ်ား က ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ဝန္မင္း၏ မ်က္ႏွာကို ထိုးလိုက္ၾကသည္။

“ဟာ ... ပဲခူးဝန္မင္းႀကီးပဲေဟ့ ... ရႊီး ... ေျဖာင္း ... ေျဖာင္း”

ပရိသတ္က အားေပးၾကသည္။

“ယမထာ ေ႐ႊႀကိမ္လံုးရယ္ ... ႏွင့္ ... ထြန္တံုးကို တဲ့ ... ပင္နီတင္ ... ”

ဝန္မင္းႀကီးက ပရိသတ္ဘက္ မိုက္ထိုးေပးလိုက္သည္။

“ပဲခူး..ေရေတြ ... ဝင္”

“ပဲခူး ... ေရေတြ ... ဝင္”

ထိုသို႔ျဖင့္ ဝန္မင္းႏွင့္ပရိသတ္ အေပးအယူ မွ်တစြာ သီဆိုသြားၿပီးေလၿပီ။

“အဝင္မွာတုန္းက ဟုတ္ေတာ့မလိုလိုနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း တစ္ခ်ိန္လံုး ကီးေတြလြဲေနတယ္ေနာ္ ... စာသားေတြလည္း လြဲတယ္”

“မုဒ္ မပါပဲ ... အလိုက္သင့္ပဲ လိုက္ဆိုေနေတာ့ ... ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးျဖစ္ေနတယ္”

“ေရွးတုန္းက လူေတြကို သိပ္သေဘာက်တယ္ ထင္တယ္ ... သူတို႔အတိုင္း တစ္ထပ္တည္း လိုက္ဆိုေန တယ္ ... ဘာ ဆန္းသစ္မႈမွ မရွိဘူး”

ဒိုင္နီ သံုးဦးၿပီးသည့္ေနာက္ ... ဒိုင္စိမ္းမင္းသား ႀကီး အလွည့္လာေခ်ၿပီ။

“အန္ကယ္ကေတာ့ ... ႏိုးပါပဲ”

ဒိုင္နီသံုးေယာက္မွာ ဒိုင္းစိမ္းႀကီးဘက္သို႔ မ်က္ ေထာင့္နီႀကီးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္လိုက္ၾကသည္။

“အန္ကယ္ ... က်ဳပ္တို႔သံုးေယာက္ကေတာ့ ဝင္းနား ျဖစ္မယ့္လူကို အမွတ္ေပးၿပီးၿပီ ... အန္ကယ္က ဘယ္သူမွ မႀကိဳက္ဘူးဆိုေတာ့ ... ဘယ္သူ႔ကို ႀကိဳက္တာလဲ”

အန္ကယ္အစိမ္းႀကီးကလည္း ထိုသံုးေယာက္ကို မ်က္လံုးစိမ္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ျပန္ၾကည့္သည္။

“ဒီမယ္ ... မင္းတို႔ဟာ မင္းတို႔ ဘာႀကိဳက္ႀကိဳက္ ... ငါႀကိဳက္တာ ငါလုပ္မယ္ ... ငါႀကိဳက္တာက ... ဟိုမွာ လာၿပီ”

အန္ကယ္ႀကီး လက္ညႇိဳးထိုးျပလိုက္သည္က အိုင္ေဒါစင္ျမင့္ေနာက္မွ ပိတ္ကားထက္သို႔ ျဖစ္သည္။ပိတ္ကားထက္တြင္ နာမည္ေက်ာ္မင္းသားေလးက ပန္းၿခံအတြင္း လူအုပ္ႀကီးျဖင့္ ကေနသည္။

“မိုင္တယ္ ... မိုက္တဲ ... မိုက္တဲ ... မိုင္တယ္ ... မိုက္တဲ ... မိုက္တယ္”

---------------

ၿပိဳင္ပြဲအဆံုးတြင္ ... ဘယ္သူမွ ဆုမရ။

အန္ကယ္ႀကီးက ၂၅ မွတ္အျပည့္ေပးထားသူ ... ၿပိဳင္ပြဲတြင္ တကယ္ပါဝင္ခြင့္မရွိသူ ... မိုင္တယ္ ... မိုက္တဲ ... မိုက္တယ္ သီခ်င္းျဖင့္ ကေနသူ မင္းသားကေလးသာ ဆုရသြားေလေတာ့သည္။

တကယ္တမ္းေတာ့ ... အန္ကယ္ႀကီးကို အားလံုးက ေၾကာက္ေနရသည္ေလ။

ၿဗိတိသွ်ကိုကိုေမာင္